Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rakitic: ‘Ik weet niet of ik Messi ooit zoveel in de gym heb gezien’

Laatste update:

Het krachthonk is doorgaans niet aan Lionel Messi besteed, erkent ploeggenoot Ivan Rakitic. De Kroatische middenvelder vertelt in aanloop naar de Champions League-wedstrijd tegen Chelsea dat de sterspeler van de Catalanen vrijwel nooit in de sportschool te zien is, maar dat het de laatste tijd anders is.

Volgens Rakitic is de Argentijns international fitter dan ooit. “Leo is enorm gefocust, hij werkt hard. Ik weet niet of ik heb ooit zoveel in de gym heb gezien, voorbereiden of met zichzelf bezig. Op de trainingen merk je altijd dat hij honderd procent geeft, dat kan iedereen zien”, aldus de Kroaat, die maandag aangaf dat Eden Hazard wordt gezien als de beste speler van Chelsea. "We moeten hem afstoppen, maar Chelsea bestaat niet alleen uit Hazard. We weten dat hij heel veel snelheid heeft als hij tegenover een verdediger staat. Hij is goed in vorm."

De dertigjarige Messi heeft dit seizoen vrijwel alle wedstrijden gespeeld. Alleen in de Copa del Rey kreeg hij de eerste drie rondes rust en werd hij door trainer Ernesto Valverde buiten de basis gehouden in de Champions League tegen Juventus en Sporting Portugal. Ook in de derby tegen Espanyol verscheen hij niet aan de aftrap. Messi gaf vorige maand nog aan dat hij geen problemen heeft met het rouleren van Valverde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Messi wel een speler is die op zijn 33e een stuk minder gaat worden en dan nadat hij gestopt is met voetballen heel dik wordt, net als Ronaldo (de Braziliaan).

20 februari 2018 om 11:12

Ronaldo heeft een schildklierprobleem, dat heeft weinig te maken met het niet meer voetballen. Ik denk overigens niet dat Messi heel dik zal worden, hooguit wat pappiger - zoals hij een jaar of 6 geleden al was.

20 februari 2018 om 11:42

@samcro - Schildklierprobleem, ja dat zou ik ook zeggen. Van der Vaart heeft zeker ook een schildklierprobleem?

20 februari 2018 om 11:48

Nee, Van der Vaart is gewoon een dikke kamper die nooit echt voor zijn sport geleefd heeft. Ronaldo heeft echter een medische aandoening, daar is genoeg van bekend en over te vinden, je moet er alleen wat moeite voor doen.

20 februari 2018 om 11:51

Over die ziekte zou ik maar niet zo lichtzinnig over denken. Google maar op hypotheroid daar word je wijzer van.

20 februari 2018 om 11:16

Het verschil met messi en Ronaldo is dat Messi nog altijd(als hij snelheid gaat verleiezen) op het middenveld spelen omdat hij de passtechniek niet meer gaat afleren

20 februari 2018 om 14:24

En Ronaldo kan in de spits gaan spelen. Ronaldo is daarnaast nog steeds hartstikke snel op zijn 33e dus ik zie het probleem niet zo.

20 februari 2018 om 16:09

Ronaldo kan je daarentegen weer op doel zetten - daar komt geen bal meer langs.

20 februari 2018 om 16:11

PS het gaat hier over Ronaldo de Braziliaan, Il Fenomeno, niet over Cristiano Ronaldo.

20 februari 2018 om 11:21

Juist niet, aangezien hij dus al die uren extra niet in de sportschool zit. Die andere jongens gaan die uren vast ook missen naast het trainen, waardoor zij meer kans hebben (als ze wat losbandiger gaan leven).

20 februari 2018 om 11:22

Dat denk ik juist niet. Simpelweg omdat hij zijn fysiek niet overbelast met enorm training. Messi teert voornamelijk op puur talent. Hij zal uiteraard met het ouder worden een stukje kwaliteit inleveren en ook enorm op zijn conditie en voeding moeten letten. Gaan er weer busladingen Argentijnse BBQ in dan kan het wel eens verkeerd gaan. Maar als hij deze laatste twee aspecten goed in ogenschouw houd dan zie ik hem nog een jaar of vijf op topniveau presteren.

Messi heeft als voordeel dat hij ook zo op het middenveld kan worden gezet. Dat je niet veel bij aanvallers.

20 februari 2018 om 11:41

Ah al weegt Messi 90 kilo en is hij 50 jaar, een balletje perfect op maat geven verleer je nooit of een bal tussen 6-7 mensen tussendoor geven verleer je ook niet.

Er zijn bepaalde dingen die je in het leven nooit verleerd en voetballen is daar een van in mijn ogen.

20 februari 2018 om 13:32

Zeker weten, maar door die aspecten te onderhouden kan hij beter het tempo aanhouden op oudere leeftijd bijvoorbeeld

20 februari 2018 om 11:47

De reden dat Ronaldo dik is geworden heeft een medische oorzaak. Door een schildklieraandoening is zijn gewicht toegenomen. Dit is mede de reden dat hij in 2011 is gestopt met voetballen.

Messi kan natuurlijk zijn anabolenspieren niet teveel belasten, hij zou zomaar last kunnen krijgen van hypertrofie en zijn shirtjes niet meer passen

20 februari 2018 om 11:19

Haha +1
Dat zal wel meevallen gezien de duur en de hoeveelheid die hij destijds heeft gehad😄

20 februari 2018 om 11:42

Hahahahahaha je bent zeker de leukste thuis

20 februari 2018 om 11:49

Nee, dat is mijn jongste zoon van 18 maanden, die is pas echt hilarisch.

20 februari 2018 om 16:13

Wat een leuke positieve reacties hé!
Echt een enig samenzijn hier, ging iedereen maar zo leuk met elkaar om in de wereld dan was alles leuk!

20 februari 2018 om 16:27

Het heeft ook met je eigen instelling te maken Boghossian. Zet die zwarte hoed af en dans.

20 februari 2018 om 16:57

haha.. really?
'goodbye.. tiger'

Hij is topfit en heeft alles gespeeld dit seizoen dus blijkbaar op korte termijn niet nodig. Ik vraag me alleen af hoe lang je lichaam dat volhoudt gezien hij ouder wordt, is dan krachttraining niet wenselijker ?

20 februari 2018 om 11:20

Ik denk dat hij op andere manieren traint? Bijv. de perfecte pass oefenen, werken aan zijn techniek? idk

20 februari 2018 om 11:24

Als hij op zijn leeftijd aan krachttraining gaat doen zal dat eerder o.a. zijn explosiviteit negatief beïnvloeden doordat hij dan meer massa moet verplaatsen.

20 februari 2018 om 11:36

Daarnaast zal een impuls van krachttraining hem mogelijk ook weer blessuregevoelig maken. Overbelasting.

20 februari 2018 om 11:36

Messi's conditie hoeft niet optimaal te zijn, aangezien zijn medespelers het vuile loopwerk altijd voor hem opknappen. het voordeel van messi is dat hij een verfijnde motoriek heeft,waardoor hij slim uit de duels blijft en zich dus met gemak staande houdt op het veld, zonder extra spiermassa te kweken. Dit is echter voor niet veel spelers weggelegd. Neymar is hier ook een voorbeeld van en di maria is ook gewoon een gespierde breinaald.

Apart om te lezen, heeft het misschien wat te maken met zijn groeistoornis qua belasting ofzo?

Messi kan zo nog 5 jaar mee, zet hem op de 10 positie en die man zet je aanvallers regelmatig 1 op 1 met de keeper, en hij is nog steeds behoorlijk snel dus al levert die in heb je gewoon een rappe speler met een gruwelijke dribbel en inzicht.

Mwa, je kan ook moeilijk zeggen dat er nog veel marge is om te verbeteren bij Messi.. Het is gewoon een kwestie van fit blijven en op de voeding letten.

Sommige voetballers moeten de gym niet ingaan om buffer eruit te gaan zien. Bij Bale is het helemaal fout gelopen hij was een mooier en beter voetballer toen hij slank was nu is hij te statisch.

Bij Ronaldo pakte het juist wel goed, hij werd sterker in luchtduels, springt hoger, heeft een betere uithoudingsvermogen gekregen, zijn lichaam maakt hem beter.

Messi, Hazard, Neymar etc.. Moeten hun lichaam niet versterken of bij komen in spiermassa je bent dan wel sterker en misschien ook sneller maar niet meer zo explosief en wendbaar

20 februari 2018 om 12:37

Je kan je explosiviteit behouden en verbeteren met behulp van krachttraining. Je hebt een arsenaal aan krachtoefeningen die bevorderend zijn voor je explosiviteit (en wendbaarheid).
Het moet echter wel functioneel zijn.

Atleten (sprinters) of American Footballers brengen redelijk wat tijd door in de krachthonk, maar blijven snel, explosief en wendbaar.

Maar ik begrijp je punt. Als ik naar de frame van bijvoorbeeld Neymar kijk, dan heb ik het gevoel dat hij niet veel baat heeft bij (de 'traditionele' manier van) krachttraining.

Dat zal vast wel met zijn groeistoornis en of hormoonbehandeling te maken hebben, want anders is het erg apart dat een voetballer (van zijn statuur) geen krachttraining doet.

20 februari 2018 om 12:05

Hazard doet wel aan krachttraining

20 februari 2018 om 12:38

Ik neem aan dat je reactie niet voor mij bestemd is?

20 februari 2018 om 13:42

Voor medal of honor idd. Goed spel tho

20 februari 2018 om 13:13

Is in principe ook niet nodig in de aanval. Heb ook het idee dat je beweeglijkheid dat ook minder wordt.

20 februari 2018 om 13:18

Hangt volledig af van de manier waarop je traint. Niet iedere training gaat ten koste van je beweeglijkheid.

20 februari 2018 om 13:42

Waarom is dit volgens jou als aanvaller niet nodig? Wat is je beeld van krachttraining (in combinatie met de positie van een aanvaller)?

20 februari 2018 om 14:40

Misschien een beetje krachttraining, maar het is niet zo belangrijk als in de verdediging. Daar moet je je mannetje kunnen staan. Als je als aanvaller bewegelijk bent, kom je amper in duels waarbij je kracht nodig hebt (mooi voorbeeld: messi)

Rakitic zijn uitspraak: ik weet niet of Messi zoveel in de gym heb gezien als nu.

VZ in de inleiding: Messi is vrijwel nooit in de sportschool gezien.

Mooi stukje journalistiek.

Dit verbaast me niets, Messi is gigantisch gemotiveerd. 2018 moet zijn jaar worden. Het WK staat voor de deur, (waarschijnlijk) zijn laatste kans om Maradona te passeren & de beste aller tijden te worden (voor mij al het geval, maar voor andere niet ivm de WK-titel).

Verder is Ronaldo naast hem komen staan qua Gouden Ballen. Die wil hij natuurlijk ook weer een keer winnen.

Op die leeftijd is het ideaal om aan je lichaam te werken. Niks ongewoon dus, jongens van 20 die continu in de gym zitten hebben geen flauw idee wat ze hun lichaam aandoen. Daar komen ze achter wanneer ze 30 zijn.

Waarom zou hij na zijn 33ste ineens een stuk minder worden? Wat is daar de reden van. Omdat hij nu al zoveel werk verricht en zoveel rent, takelt hij rond 33 jaar af? Deze jongen wandelt al jaren meer dan die sprint. Daarnaast, waarom zou hij ineens dik worden? Hij heeft volgens rakitic nog nooit echt in de sportschool gezeten of aan zichzelf gewerkt en hij is fitter dan ooit. Als hij dat niet zou doen is die net zo fit als normaal, en volgens mij ging “normaal fit zijn” hem al prima af. Ik zie de reden niet dat hij ineens minder zou worden (niet zo plots een stuk minder als je doet overkomen) of dik zal worden als ronaldo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren