Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV moet ver gaan voor De Jong: ‘forse transfersom’ en riant salaris

Laatste update:

PSV zal diep in de buidel moeten tasten voor een hereniging met Luuk de Jong. De spits mag weg bij Sevilla, maar heeft nog een contract tot volgend jaar zomer. Voor zes miljoen euro is De Jong op te halen uit Spanje, melden Voetbal International en het Eindhovens Dagblad op basis van bronnen. PSV-watcher Rik Elfrink noemt de transfersom 'fors', mede door het slechts eenjarige contract en het feit dat De Jong in augustus 32 wordt. Bovendien strijkt de Nederlander een riant salaris op.

Naast de flinke transfersom kan ook het riante salaris van De Jong een lelijk struikelblok vormen. De aanvalsleider wenst volgens het Spaanse AS een bruto jaarsalaris te ontvangen van vijf miljoen euro. Daarmee zou De Jong in één klap de best betaalde speler uit de selectie worden bij PSV. Fabrizio Romano meldde eerder deze week dat Sevilla de onderhandelingen zou zijn gestart met het Mexicaanse Deportivo Toluca, maar die berichten werden al snel ontkracht door het Eindhovens Dagblad. De transferexpert sprak over een transfersom van vijf miljoen euro.

Elfrink deed navraag bij de vertegenwoordigers van De Jong, die de geruchten over een transfer naar Mexico naar het rijk der fabelen verwezen. De in Barcelona geprezen Loek zou een overstap naar Toluca niet zien zitten, waardoor PSV nog altijd mag hopen op zijn komst. De Eindhovenaren hebben hun voormalige aanvalsleider tot transfertarget nummer één gebombardeerd deze zomer en zijn bereid daarvoor diep in de buidel te tasten. Er moet hoe dan ook een nieuwe centrumspits komen, daar Eran Zahavi transfervrij vertrekt.

Laatstgenoemde streek in Eindhoven een jaarsalaris op van drie miljoen euro. De Israëliër kon echter transfervrij worden ingelijfd. In het geval van De Jong is dat dus niet zo. De stevige transfersom plus het riante salaris maken dat de deal nog lang niet beklonken is. De Jong, die tussen 2014 en 2019 al actief was in Brabant en in die periode goed was voor 112 treffers in 204 optredens, speelde afgelopen seizoen op huurbasis voor Barcelona. Hij werd gehuurd van Sevilla, dat in de zomer van 2019 nog circa 12,5 miljoen euro betaalde aan PSV om hem over te nemen.

Wat is Luuk de Jong waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Accepteren dat dit te veel is en doorschakelen. 4 miljoen meer en minder salaris kan je een poging wagen bij Zirkzee en die heeft nog een hoge restwaarde.

15 juni 2022 om 07:01

Eens. Doorschakelen, zei ik gister of 2 dagen geleden ook al in een bericht.
Psv is traag en wordt niet concreet. Kom op John, schiet eens op.

15 juni 2022 om 07:51

PSV is helemaal niet traag nog. Alles moet nog op gang komen. Zal pas gebeuren nu na de Nations League aangezien dat toch de vijver is waar je in vist. Maar zeker eens dat ik voor die bedragen ook zou gaan doorschakelen

15 juni 2022 om 14:32

"psv is traag en wordt niet concreet. Kom op John, schiet eens op."

De transferwindow is net vier dagen open en jij bent je geduld alweer verloren? Sowieso, het kopen van een speler vraagt toch ook dat de speler zelf akkoord gaat met de overgang én dat de verkopende club instemt? John kan toch niet in zijn eentje spelers kopen of zo? Wederpartijen hebben ook een stem in dit verhaal. Waarom denken mensen toch altijd dat een bestuurder niets zou doen??

15 juni 2022 om 07:37

Enorm mee eens. Dat Sevilla hoog in de boom gaat zitten na zijn redelijk geslaagde uitleenbeurt bij Barca is natuurlijk logisch. Nu voor een andere target gaan en volgend jaar kan de Jong transfervrij terugkeren als breekijzer bij PSV.

15 juni 2022 om 08:27

Wat denk je dat Bayern vraagt voor hem dan?

15 juni 2022 om 10:02

Zou rond de 10 mln moeten liggen

15 juni 2022 om 11:18

Dat lijkt me iets teveel. Als hij dat waard is dan zou Anderlecht hem wel willen of andere clubs lijkt me.. heeft in België ook niet echt kunnen overtuigen

15 juni 2022 om 12:54

Anderlecht kwam er niet uit met Bayern. 10 miljoen vond men teveel. Ik zou als PSV zijnde er gewoon vol voor gaan.

15 juni 2022 om 15:19

Zirkzee??? Ipv de Jong? Ben blij dat jij niet nie bij de scouting zit.. dat gezeur over restwaarde, ik heb liever een bewezen spits, onze oude aanvoerder wat bijna een zekerheidje is, wie ook nog eens altijd er alles aan doet, ipv een Zirkzee, die alles nog te bewijzen heeft. Die ook nog is eem uitstraling heeft van dat t allemaal geen ene moer doet of die nou wint of verliest..

15 juni 2022 om 15:39

Arnino

Op zichzelf is het niet raar dat je bij PSV ook rekening houdt met restwaarde van een speler die miljoenen kost. Maar, het is inderdaad bullshit dat werkelijk élke aankoop persé 'restwaarde' moet hebben. Uitzonderingen zijn gewoon logisch en normaal. Bovendien, het gaat over vijf miljoen. En niet 20 miljoen of zoiets. In dat laatste geval wordt het problematischer.

Maar stel nou eens dat Ajax Tadic niet had binnen gehaald omdat die 'geen restwaarde' vertegenwoordigde voor die 18 miljoen die ze voor hem betaalden?? Wauw!

Is Janssen niet een goede spits voor PSV? Komt uit de regio, is nog pas 27 en kost max 6 miljoen ofzo. Zal in de Eredivisie er toch zeker 20 in leggen?

15 juni 2022 om 07:03

Interessant. Jij komt al met meer nieuwe interessante opties dan J. De Jong zover. Ben benieuwd wat zijn salaris eisen zijn.

15 juni 2022 om 07:29

Ten eerste vind ik dit eerder opportunistisch dan interessant; had je Janssen twee weken geleden voorgesteld dan kon je rekenen op dwangverpleging. Daarnaast is bekend dat John de Jong weinig in z’n mars heeft met PSV, maar met Zirkzee en Gnonto staan er toch twee serieuze namen op de shortlist voor de spitspositie?

15 juni 2022 om 07:47

Natuurlijk, ik ben ietwat sarcastisch, excuus.
Geen vertrouwen in J. De Jong

15 juni 2022 om 09:24

gomes, hoe concreet is de interesse in Zirkzee en Gnonto? Volgt PSV beide spelers al een tijdje? Hebben ze deze jongens al eerder warm gemaakt voor een stap naar PSV? Best wel wat vragen maar ik heb het idee dat het John de Jong niet gaat lukken dergelijke spelers binnen te halen. Hij pakt nooit door.

15 juni 2022 om 10:21

Als Ajacied hoop ik natuurlijk niet dat Luuk de Jong naar PSV gaat, maar van alle genoemde opties lijkt dat me toch verreweg de beste keuze. Talenten met restwaarde hebben jullie zat, dus is het dan niet beter om voor gegarandeerde doelpunten te gaan?

Zirkzee is zeker een optie, maar is in mijn ogen geen 10 miljoen waard. Voor 7 miljoen zou dat een hele goede optie zijn. Van Gnonto verwacht ik niet dat hij naar PSV zal gaan. Die staat na zijn optredens voor Italië volop in de spotlights. Vincent Janssen zou ik ook geen gekke optie vinden, maar die heeft natuurlijk al jaren nauwelijks gescoord.

Wellicht dat ze een poging kunnen wagen bij Weghorst? Als die bereid is om naar Turkije te vertrekken, waarom zou hij PSV dan niet interessant vinden?

15 juni 2022 om 14:40

"ten eerste vind ik dit eerder opportunistisch dan interessant; had je Janssen twee weken geleden voorgesteld dan kon je rekenen op dwangverpleging."

Waarmee andermaal het bewijs is geleverd dat het 'volksempfinden' niet alleen voor troebele geesten maar ook voor oogkleppen zorgt. Vincent Janssen past uitstekend bij PSV en zou uit kunnen groeien tot een uitstekende spits voor PSV met zijn spel, zijn goals en zijn algemene bijdrage.

Want dat Zirkzee en Gnonto dan ineens 'wel serieuze namen' zouden zijn, waaruit blijkt dat exact?

15 juni 2022 om 07:04

Daar zat ik gisteren ook aan te denken. Maar goed een zwaluw maakt nog geen zomer...

15 juni 2022 om 07:08

Nee ga voor zirkzee, laat al meer zien in buitenland dan Janssen en zit nog veel meer rek in. Ik zie liefst de jong, gnonto of dus zirkzee komen, of een creatieve oplossing op zuid-amerika

15 juni 2022 om 07:08

Een spits die 3 doelpunten in een jaar scoort in de Mexicaanse (!) competitie gaat er in Nederland 20 in leggen?

15 juni 2022 om 07:15

Dat zou best kunnen hoor. Ik ken ene Graziano Pelle die het hier op late leeftijd heeft bewezen. Daarnaast heeft Vincent al een staat van dienst hier.

15 juni 2022 om 08:01

Zulke voltreffers zijn nooit onmogelijk, maar het is wel héél opportunistisch om na een redelijk potje in Oranje 'zeker 20' te roepen over een spits die al zes jaar geen dubbele cijfers meer heeft gehaald.

15 juni 2022 om 07:25

Zo dat kan snel gaan zeg, 2 weken geleden werd van gaal nog verketterd en voor gek verklaard om janssen te selecteren en nu moet ie ineens naar psv? Zou idd wel een goede zijn denk ik

15 juni 2022 om 14:35

rannio

Vincent Janssen zou voor PSV een ideale aanwinst zijn. Overigens zeg ik dit al jaren. PSV had hem destijds ook gewoon moeten halen in 2019 toen hij naar Mexico vertrok. Als vervanger van Luuk de Jong. Had veel beter aanspeelpunt geweest dat Zahavi, en hij had meer goals gemaakt. Wellicht was destijds het salaris van Janssen een probleem, die een Spurs contract had.

Maar inderdaad, Vincent Janssen prima optie voor PSV.

6 miljoen is heel redelijk voor een speler met de kwaliteiten van Luuk. PSV heeft hem voor 12,5 miljoen verkocht en in de tussentijd is hij beslissend geweest voor zowel Sevilla als Barcelona. Voor dat 'riante salaris' valt ook wel wat te regelen als Luuk bereid is mee te denken. Geef hem wat Bruma, Vinicius en Zahavi verdienen en je komt waarschijnlijk al een eind.

15 juni 2022 om 07:29

Uiteraard, maar ik denk dat er van dat salaris meer spelers gehaald moeten worden dan alleen De Jong.

15 juni 2022 om 07:49

Hij wordt 32 over 2 maanden.. Ik vind dit allerminst creatief. Spectaculair ook niet. Tis absoluut geen RVN ,LDJ is op wat momenten na niet uit de verf gekomen in t buitenland. Maar wij maken van Luuk transfertarget nr 1. Teveel eer voor iemand die eigenlijk alleen bij Fc Twente en PSV structureel wat heeft toegevoegd. 9 miljoen incluis alle gelden voor 2 jaar contract ,verder zou ik niet gaan. Hij moet blij zijn dat ie bij PSV mag voetballen. De veteraan.

15 juni 2022 om 07:57

Voor de korte termijn klinkt dat serieus als een goed plan, maar wordt je er echt vrolijk van als je elk jaar Luuk de Jong voor 5 miljoen op de loonlijst hebt staan? Van zon salaris kun je ook een hoop goede talenten een passend salaris geven, zoals mijn favoriet Bakayoko. Daarnaast denk ik dat er voor dit bedrag ook wel een andere spits beschikbaar moet zijn die zijn doelpunten kan meepikken. Bas Dost is een zelfde type speler en scoort ook behoorlijk vaak, wordt nu wel gebruikt bij Brugge als invaller, dus of het nog de klasse is waar PSV naar streeft laat ik in het midden.

15 juni 2022 om 10:22

PSV gaat Luuk echt geen 5 miljoen per jaar betalen. In het slechtste geval wordt dat zo'n 3 miljoen per jaar.

15 juni 2022 om 14:42

Peerb

Exact! De kans dat PSV vijf miljoen gaat betalen (waarmee hij niet alleen de best betaalde Psv'er maar ook best betaalde van de hele eredivisie zou worden) is 0,0. En terecht.

Maar er zijn zat opties en mogelijkheden waarbij Luuk voor 1,3/1,4 miljoen per jaar op de loonlijst gaat staan en daarnaast tekengeld krijgt. In totaal zou dat neer kunnen komen op wat Götze en Zahavi dan uiteindelijk kregen, een inkomen van rond de drie miljoen per seizoen.

Onze ahum ambassadeur mag lekker wegblijven.

Het zal voor PSV een kwestie worden van 'graag of niet'.. Wat is het alternatief? Voor zo ver ik weet hebben ze die niet echt, de Jong zou de beste optie zijn!

Die transfersom is nog wel te doen, maar dat salaris natuurlijk niet. Misschien kunnen ze hem overhalen met een driejarig contract van 2 miljoen per jaar met uitzicht op een andere functie bij PSV na zijn carrière?

Anders gewoon laten lopen en volgens jaar misschien proberen transfervrij op te halen.

Vraag me ook wel af hoe deze onderhandelingen gaan. VI bijv heeft dan bronnen die beweren dat Sevilla 6 miljoen wil hebben voor de Jong, maar deze bronnen hebben echt niet met Sevilla zelf om tafel gezeten. Waarschijnlijk zegt een woordvoerder tegen een krant dat ze 6 miljoen willen hebben voor de Jong, vervolgens klopt PSV aan en die horen dan bijv. 5 miljoen. Dan gaat de Jong een beetje moeilijk doen en zegt hij dat ze 4 miljoen willen betalen en een half miljoen aan bonussen bijv., Sevilla wil duidelijk af van de Jong en verhuren is geen optie dus poem bats er ligt een deal voor 4 tot 4.5 miljoen.

Vervolgens denkt iedereen dat JdJ zijn werk goed heeft gedaan, maar is dat echt zo? Ik vraag me af wie de Jong mee neemt naar de onderhandelingstafel, zitten daar inkopers bij of doet hij zelf samen met Brands? Ik ga er in dit geval echt vanuit dat JdJ zelf de onderhandelingen en eerlijk gezegd snap ik dat echt niet, er zou toch juist voor voetbalclubs waar het gaat om miljoenen juist slim zijn om een goeie inkoper in dienst te hebben.

15 juni 2022 om 14:44

Voorheen was jurist Peter Fossen altijd bij de transfers betrokken. Maar die is weg bij PSV. Wie dat dus nu doet, dat weet ik niet. Maar JdJ doet het niet moederziel alleen.

Zou belachelijk zijn als PSV dit doet. Veel te veel voor een speler die niet eens goed genoeg is voor het niveau dat je moet nastreven. John de Jong heeft al veel slechte transfers gedaan, maar deze zou de kroon spannen.

15 juni 2022 om 15:35

"zou belachelijk zijn als PSV dit doet"

Ik kan jou garanderen, PSV gaat dit niet doen! Niemand gaat voor vijf miljoen op de loonlijst, ook niet Luuk de Jong.

En dat John de Jong 'veel slechte transfers' heeft gedaan, is een halve waarheid. Want de hele waarheid is dat hij tot nu toe sinds hij is begonnen bij PSV bij alle transacties samen genomen nog steeds tientallen miljoenen in de plus staat. Want ja, iedereen blijft nogal hangen in de 'ja maar hij heeft 60 miljoen verbrand' - modus, maar iedereen denkt dat je een bedrijf (en al helemaal een voetbalclub) runt zoals ze zelf hun eigen huishouden runnen. En dan ga je al heel snel een heleboel onzinnige dingen roepen die niet alleen nergens op slaan, maar die bovendien haaks staan op de realiteit. Alleen al het feit dat PSV 'verlies lijdt' op een verkoop van Bruma voor vier miljoen euro. Die uitspraak kan je alleen doen als je niets begrijpt van boekhouden en financiële verslaggeving én denkt dat afschrijvingen hetzelfde zijn als kosten en dat vorderingen hetzelfde zijn als inkomsten. Want Bruma staat niet meer voor twaalf miljoen in de boeken bij PSV, maar per 30 juni a.s. nog voor ongeveer vier miljoen. Dus als je dan vier miljoen krijgt, betekent dat voor je bedrijf break-even. Goochemerds die dan zeggen: 'huh, dat kan helemaal niet, onzin, twaalf miljoen gekost en nu vier miljoen dát is dus acht miljoen verlies', die hebben niet opgelet bij de lessen Economie 2 op school. Bovendien, als je dat soort dingen consequent wilt roepen, neem dan ook het volledige salaris plus het fee voor de agenten mee. Anders ben je niet eens volledig, als je dan toch persé een kromme som wilt maken.

Dus: John de Jong heeft PSV dus nog steeds veel meer opgeleverd dan dat hij PSV heeft gekost én PSV leidt gewoon niet een fors verlies op deze speler die veel mensen heel graag willen zien.
Sorry, maar ook dit is weer zo'n typisch geval van harde feiten die kennelijk niet in de weg mogen staan aan een goed onderbuik verhaal.

15 juni 2022 om 22:58

Ik heb het niet per se over financiën. De Jong heeft gewoon heel wat spelers gehaald die uiteindelijk niet naar verwachting gepresteerd hebben. Dat ligt niet alleen aan hem, maar ook aan de trainer. Maar ik ben bang dat Luuk de Jong de volgende in dat rijtje gaat worden. En als je er dan ook nog eens zoveel salaris voor moet uittrekken zou dit een belachelijke aankoop zijn.

ESPN Mexico meldt inmiddels dat Luuk de Jong zijn ja-woord heeft gegeven en de transfer naar Toluca in kannen en kruiken is. Dit zegt wel iets over z'n ambities. Of als held terugkeren bij je oude club waar je op handen gedragen wordt, of naar de nummer 7 van de Mexicaanse competitie. Met 2 kleine kindjes had ik toch een andere keuze gemaakt denk ik. Maar we gaan het zien.

15 juni 2022 om 08:37

Waarom zou jij Mexico afraden? Hebben drugsbendes daar de overhand of heb ik te veel films gekeken?

15 juni 2022 om 09:22

Als je nog ambitie hebt ga je niet naar Mexico met alle respect. En je wil je ouders toch in de buurt hebben met die kleintjes.

15 juni 2022 om 09:31

Hij is al op leeftijd, dus zal me niets verbazen als hij nu voor het geld kiest. Als je zo je familie onafhankelijk kan voetballen, waarom niet? De omstandigheden zullen niet zo slecht zijn zoals in China (denk ik).
Daarnaast kan je voor die eerste paar jaar gewoon een juf inhuren

15 juni 2022 om 12:37

Hoe lang moet de ambitie doorgaan? Hij wordt binnenkort 32 en heeft het dan geprobeerd in Duitsland, Engeland en Spanje. Misschien is het wel klaar zo en zullen ze in Mexico best flink betalen.

15 juni 2022 om 13:03

Zij haalden toendertijd, Iturbe, de miskoop van Roma ook voor een flink bedrag. Er zit dus zeker wel geld.

15 juni 2022 om 08:39

Als dat zo is dan wil Luuk de Jong toch echt liever in het zonnetje voetballen dan in Nederland, want zo’n Toluca gaat toch ook geen 5 miljoen per jaar betalen? Als je (heel) kleine kinderen hebt is dit nog wel te doen, en wellicht dan op tijd terug naar Nederland voor basis / middelbare school.

Een jaarsalaris van 5 miljoen. Met alle respect maar zoiets moet je niet willen.

15 juni 2022 om 08:40

Waarom zou LdJ dat niet moeten willen...?
🙃

Ja soms moet je gewoon dingen accepteren zoals ze zijn, en dat is in dit geval ook. Wanneer dit echt waar schijnt te zijn, moeten we doorpakken naar alternatieven op de lijst.... al ben ik bang dat met de capaciteiten van John de Jong er geen alternatieven op de lijst staan. Wordt een mager jaar zonder goalgetter in de punt van de aanval en een goede keeper....

Voor een jaarsalaris van 5 miljoen zeker niet doen. Maar je moet als ploeg wel doelpunten in je ploeg hebben. Luuk staat garant voor zeker 15 tot 20 doelpunten. Bij PSV loopt op dit moment geen speler die er zoveel in schiet in een seizoen. En ik denk dat je voor 6 miljoen geen andere spits kan halen van dit kaliber.

Ik blijf het middelmaat vinden. Als je een been bij wil trekken richting Ajax moet je echt uit een ander vaatje tappen en moeten de budgetten omhoog. Ga voor Memphis.

15 juni 2022 om 08:59

Probeer in de ochtenden eens het alcohol over te slaan en je zal zien dat je de dag helder begint
Memphis nu al terug naar PSV

Bij Lyon de grote baas...
Bij Barcelona een voldoende en pas toen Xavi kwam, minder kansen gekregen.
Zo'n jongen kan gewoon naar een andere topclub wat wellicht niet de absolute wereldtop is.

Denk aan: Arsenal, Tottenham, Roma, Napoli etc.

15 juni 2022 om 17:10

@jeron en ik wil Wijnaldum er ook nog bij ;-)

Misschien een poging wagen bij Andreas Cornelius? Ongeveer dezelfde profiel als De Jong; kopsterk, balvast. Is tevens enorm klinisch in de 16. Heeft het prima gedaan in Turkijke en doet het recent ook prima bij Denemarken met o.a. zijn 2 goals tegen Frankrijk. Volgens mij werd hij niet zo heel lang geleden in verband gebracht met PSV.

Las ergens dat hij niet wilde "interen op zijn Primera Devision-salaris.. Man-man-man.. Wat die voetballers (en dat hebben we het nog niet eens over de absolute top) per maand verdienen, daar moet ik de rest van mijn carrière voor werken. Laten ze eens een voorbeeld nemen aan voorgangers die (bijna) aan het eind van hun carriere terug gingen naar hun oude club, om van hun ervaring te delen met de clubs waar ze groot geworden zijn en daar evt na hun carrière in dienst treden.. Hoezo interen van je salaris. In een uiterst geval kan je als topsporter mee tot +- 40, maar daarna ben je nog steeds in de gelegenheid om te werken... alsof je bij de Nederlandse voetbalclubs droog brood eet.. Valt me van Luuk erg tegen..

Veel te veel geld. Doorschakelen naar een jongere en meer betaalbare spits. Er loopt genoeg rond en voor Nederlandse clubs is een top spits onbetaalbaar.

15 juni 2022 om 12:55

Wat voor spitsen stel je dan voor?

Voor dat salaris absoluut nooit doen. Er zijn meer opties die wellicht ook nog wat duurzamer kunnen uitpakken. Zelf wel gecharmeerd van Openda

Kan iemand mij uitleggen waarom niemand Wout Weghorst als optie opnoemt? Hij lijkt mij de perfecte spits voor psv. Hard werkend en heeft zich veel meer bewezen in bijvoorbeeld de bundesliga tegenover een Luuk de Jong. Daarnaast is hij gratis op te halen en betaal je hem 2.7 miljoen per jaar? Terwijl je voor Luuk de Jong 6 miljoen betaald.. en hij vraagt 5 miljoen per jaar!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren