Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV meldt ‘baanbrekende deal’: ‘Dit is een wereldwijde primeur’

Laatste update:

ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbinden zich onder de naam 'Metropoolregio Brainport Eindhoven' als premium partner aan PSV, zo meldt de club maandagmiddag via de officiële kanalen. De bedrijven zullen onder de vlag van Brainport Eindhoven de nieuwe belangrijkste commerciële partner van de club worden. De naam 'Metropoolregio Brainport Eindhoven' zal de komende jaren op de voorkant van het shirt staan.

Huidig hoofdsponsor Energiedirect.nl volgde Philips in 2016 op en stopt aan het einde van dit seizoen als hoofdgeldschieter. Het energiebedrijf is nog minimaal twee jaar een grote sponsor; de naam gaat op de achterkant van het shirt van de Eindhovenaren staan. Algemeen directeur Toon Gerbrands is verheugd met de nieuwe deal, die relatief snel tot stand is gekomen.

"We moesten het hoofdsponsorschap veel innovatiever gaan benaderen. Het moest een langere samenwerking worden en de waarde van het shirt moest omhoog. Dit is een wereldwijde primeur”, zegt Gerbrands maandag op de persconferentie. Het Eindhovens Dagblad meldde maandagochtend al dat de overeenkomst 'meerdere miljoenen per jaar' zal opleveren en zelfs 'substantieel meer dan nu'.

Volgens Voetbal International ligt de som dat PSV per jaar ontvangt hoger dan de circa zes miljoenen die de huidige deal met Energiedirect.nl oplevert. "Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio”, aldus Gerbrands op de clubsite.

John Jorritsma, voorzitter van stichting Brainport en burgemeester van Eindhoven, is trots. “PSV is een club van iedereen, nationaal en internationaal vermaard. In Brainport Eindhoven werkt het bedrijfsleven uit de hele regio nauw samen met kennisinstellingen en de overheid. Die samenwerking brengt banen en welvaart voor iedereen in de regio. Zorgt ervoor dat iedereen in de regio profiteert. Samenwerken met PSV is daarom een logische en slimme stap.”

“Er zit geen looptijd op dit sponsorcontract”, aldus commercieel directeur Frans Janssen maandag. “Er zullen partners bijkomen en af en toe misschien afvallen. In goede tijden versterken we elkaar in deze regio, in slechte tijden helpen we elkaar. Onder de vlag van Brainport Eindhoven creëren we tastbare meerwaarde voor de bedrijven, hun werknemers en eenieder in de regio.”

Een goede zet van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed bedacht, ben benieuwd wat het exact oplevert

25 maart 2019 om 16:46

Goed bedacht? Ik vind het maar een moeilijke naam, 'metropoolregio Brainport Eindhoven'. Zoveel tekst op het shirt, dat is toch niet leesbaar of te onthouden?

25 maart 2019 om 17:06

Kijk ff op Psv.nl, ziet er prima uit. Niet veel anders dan nu met energie direct.

25 maart 2019 om 17:07

Gaat wel, ik vind het echt een enorm goed idee. Dit is ter promotie van wat Eindhoven en omstreken te bieden heeft, ter dienste van Nederland. Maar het klopt wel dat het afwachten is wat het oplevert.. Je zou ook een sponsor kunnen switchen elke keer om onder "brainport Eindhoven" te zetten of de naam van alle 3 tot 5 sponsors heel klein onder "brainport Eindhoven" kunnen plaatsen. Ipv van alleen "metropool Regio" erboven.. Wat ze beter "metropole Region" hadden kunnen maken overigens want het gaat toch om het internationale aspect met deze sponsor.. Niet zoals bij Ajax met Ziggo het nationale.

25 maart 2019 om 17:11

Ik had het meer over de sponsoren die samen achter PSV staan. Een beetje creativiteit en een goed lettertype en dan zal het best goed lijken. Ik vind de huidige sponsor ook niet mooi op het shirt.

25 maart 2019 om 17:12

Juist als het gaat om de internationale promotie, dan is een naam als 'metropoolregio Brainport Eindhoven' toch moeilijk te onthouden? Dan kan je toch beter eerst een pakkende internationale naam verzinnen en die dan gaan promoten?

25 maart 2019 om 17:15

Speedyafc /Ik vind brainport wel pakkend. Ik neem aan dat hier een site aan verbonden is waar mensen naartoe kunnen gaan als eerste result via google. Eindhoven is international, zoals mensen hieronder al vermelden, best bekend. Maar ik denk wel dat het lettertype of de grootte op het shirt beter had gekund. Ik denk dat je er nu een beetje overheen kijkt.

25 maart 2019 om 17:18

Hoe de Sponsor de meerwaarde creëert is toch aan de sponsor? Zij schatten voor nu in dat deze naamstelling voor hun goed is, wie zijn wij om daar vraagtekens bij te zetten? Naar mijn mening een erg mooie en innovatieve oplossing voor PSV en deze zou zomaar weer eens voor lange tijd zekerheid kunnen bieden. Wellicht is er op een andere wijze incidenteel een groter succes te behalen, vraag is echter of dit per saldo meer oplevert. Kortom, naar mijn mening een goede zet van PSV.

Wel leuk en innovatief gevonden. Hebben we het ook meer over een partner en niet echt over een sponsorschap. Niet een partij die meer naamsbekendheid wil en daarom op het shirt wil komen te staan maar meer op het shirt staan als partner.

25 maart 2019 om 15:12

Hmm Philips deed dit natuurlijk ook allang niet meer voor de naamsbekendheid, maar was juist het voorbeeld van een langdurig partnership. Energiedirect is idd een voorbeeld van een passant die het puur doet voor de naamsbekendheid (net zoals de andere energietokos bij andere clubs zoals Feyenoord.
Vind het een verhaal met heel veel marketing bla bla. Leuk voor de club maar zo uniek en bijzonder is dit niet.
Wel leuk voor de regio Eindhoven maar als je juist een landelijke topclub wil zijn komt zo'n lokaal regionaal brainport verhaal weer minder over.
Bedragen zien er wel goed uit.

25 maart 2019 om 15:41

Ik denk dat jij je moet inlezen wat bedoeld wordt met de Brainport. Dit is echt geen lokaal/regionaal verhaal. De Brainport is extreem internationaal. Heel veel expats die naar Eindhoven komen omdat het de slimste regio ter wereld is.

25 maart 2019 om 15:46

''maar als je juist een landelijke topclub wil zijn komt zo'n lokaal regionaal brainport verhaal weer minder over.'

Minder over bij wie? Wat loopt PSV dan mis volgens jou ten opzichte van als Ziggo bijvoorbeeld sponsor was geweest?

25 maart 2019 om 15:59

Lokaal regionaal Brainport verhaal? Ik denk dat je geen enkel idee hebt wat Brainport inhoudt, wel? Dit is een samenwerkingsverband tussen vele multinationals (voornamelijk in de High Tech sector) met als meest aansprekende namen de miljardenbedrijven Asml , VDL , Philips, NXP Semiconductors en DAF maar ook iets kleinere firma's als Bosch, Bavaria en Tomtom zijn vertegenwoordigd in deze bestuurlijke samenwerking. De bedrijven op de High Tech Campus werken bovendien nauw samen met de Technische Universiteit Eindhoven. Dit is alles behalve een regionaal clubje hoor!

25 maart 2019 om 16:15

Bosch iets kleiner?

25 maart 2019 om 16:25

Ja ik had het hier over Bosch Rexroth, wat binnen de Brainport groep valt, met haar hoofdkantoor in Boxtel en nog een vestiging in Eindhoven. Dit is met 600 werknemers een 'kleiner' bedrijf t.o.v. die eerder genoemden. Het is de tak van Bosch die zich bezig houdt met hydrauliek en elektronische besturingstechnologie.

Verder heb je wel gelijk inderdaad, de hele firma Robert Bosch Gmbh heeft 300.000 werknemers en een omzet van zo'n kleine 80 miljard: die kun je moeilijk klein noemen

25 maart 2019 om 18:01

Leuk hoor ik weet heel goed wat brainport inhoudt en ja Eindhoven is een keer uitgeroepen tot slimste regio maar over heel de wereld claimen meer dan 50 regio's precies hetzelfde. En ja ASML heeft veel expats maar Philips en zeker VDL is alweer een ander verhaal. Die hebben technisch personeel van een ander kaliber nodig dan ASML. Maar als ik jullie positieve reacties lees heeft Gerbrands het kwa marketing in ieder geval prima aangepakt.
Maar laten we realistisch zijn, in Amerika kunnen ze geeneens Nederland op de wereldkaart aanwijzen, laat staan de regio Eindhoven.

25 maart 2019 om 18:25

Sja daar zeg je wat. Maar in Amerika kan de helft van de mensen Amerika evengoed niet aanwijzen op een kaart, dus of je daar nou zo veel waarde aan moet hechten Maar goed, het gaat dan ook niet echt om de exact ligging weten. Ik weet zeker dat vrij veel mensen Boston, Houston of Silicon Valley ook niet vlekkeloos aanwijzen. Toch kennen veel mensen wél de multinationals en universiteiten die daar huisvesten.

Schitterend en innovatief gedaan door de commerciële afdeling van Psv, absoluut complimenten hiervoor. Goed voor Psv, goed voor de regio en commercieel erg interessant. Chapeau!

25 maart 2019 om 16:50

Absoluut. Ik had namelijk niet verwacht dat er veel interesse zou zijn voor een dergelijke constructie. Je steekt er als bedrijf toch een hoop geld in, maar krijgt er geen naamsbekendheid voor terug (via het shirt). Wellicht dat alle individuele organisaties er andere tegenprestaties voor terugkrijgen, maar ik ben dan ook wel benieuwd naar de exacte invulling.

Dat wordt een lange naam voor op het shirt misschien kunnen ze dan weer een van der Meyde aankopen dan hebben ze met een xxl shirtje wat meer ruimte 😉

25 maart 2019 om 14:30

Valt gelukkig mee, vind het op deze manier ontzettend mooi staan op het shirt. Mooi vormgegeven.

25 maart 2019 om 14:48

Het jij al ergens kunnen zien hoe het er uit komt te zien Skede? Ben wel benieuwd! Wel een vrij lange naam inderdaad. Logische stap van PSV uiteraard. Er zit een gruwelijke hoeveelheid geld op de High Tech Campus en met een setje wereldbedrijven die zijn opgericht en gegroeid onder de rook van Eindhoven kan je hier als Eindhovenaar alleen maar blij mee zijn lijkt me. Enkele prominente "eigen" bedrijven die weer terug op het shirt komen, altijd mooier dan zo'n random energiedirect.nl. Zal wel een mooi centje opleveren ook denk ik!

25 maart 2019 om 14:52

Hoe het shirt bedrukt zal worden is ook al bekend. Even google en dan zie je het vanzelf.

25 maart 2019 om 14:54

Op de Twitter pagina en website van PSV staan al foto's van het shirt: https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/psv-sluit-uniek-partnership.htm Was bang dat het een beetje een rommeltje zou worden met zo'n lange naam maar vind het heel mooi gedaan op deze manier. Het logo erin verwerken ipv 'metropoolregio' had ook gekund maar dit is ook erg strak vind ik. Inderdaad beter dan de naam van een website haha. Vind het ook mooi dat de naam Eindhoven zo duidelijk op het shirt staat. Straalt wel wat moois uit. Als het goed is levert het meer op dan wat Energiedirect betaalde, maar kan me niet voorstellen dat het meer zal zijn dan Ziggo bij Ajax betaalt. In ieder geval een stap vooruit!

25 maart 2019 om 14:58

Thanks voor het delen. Ziet er prima uit zo inderdaad, en heeft met het 'simpele' zwarte lettertype toch nog wel een vleugje van het oude shirt met Philips erop vind ik. Had ook gedacht dat het snel rommelig zou worden met zo'n lange naam maar dat valt inderdaad reuze mee! Ben benieuwd naar de exacte bedragen die men zal betalen, maar gok dat toch ook wel in de richting van de Ziggo-deal gaat.

25 maart 2019 om 16:50

Het zal echt niet richting Ziggo-achtige bedragen gaan. De sponsoren dragen Philips een warm hart toe maar de naam is niet gericht op consumenten. Het is bedoeld als regio promotie.

Het had me logischer gelijkt eerst een korte, pakkende naam voor de regio te bedenken en dan pas te beginnen met de promotie. Vooral dat stuk metropoolregio ervoor maakt het lastig, Brainport Eindhoven is toch veel pakkender?

25 maart 2019 om 17:02

Daar ben ik het eerlijk gezegd wel mee eens: alleen "Brainport Eindhoven" op het shirt was wellicht wel mooier geweest inderdaad!

25 maart 2019 om 17:05

Voor zover ik weet krijgt Ajax 8 miljoen (10 miljoen inclusief bonussen) van Ziggo toch? PSV kreeg van energiedirect 6 miljoen. Met deze deal krijgt PSV meer dan ze van Energiedirect kregen. Dus het gaat wel degelijk richting die 8 - 10 miljoen van ziggo. Zal er niet overheen gaan maar wel in de buurt. Overigens is het niet bedoeld als 'promotie' van een regio. Dat doe je als gemeente Waddinxveen. Brainport Eindhoven is een enorm begrip wereldwijd, die hebben niet zozeer de promotie van een regio nodig in die zin dat ze daarom op een shirt willen. De promotie zoals jij het omschrijft zou meer een korte termijn doel zijn in het kader van naamsbekendheid genereren. Dat heeft Brainport Eindhoven wereldwijd echt niet nodig

Wat betreft die lange naam: in de volksmond zal het natuurlijk gewoon Brainport Eindhoven worden genoemd. Zoals het al bekend is.

25 maart 2019 om 18:05

Skede ik kan je enthousiasme helaas niet delen. Het ziet eruit of iemand een atletiekborst/rugnummer erop geplakt heeft met in zwart de naam. Heb heimwee naar de tijd van Philips nog sponsor was, dit shirt gaat steeds meer op een wielrenshirt liggen dat helemaal beplakt is.

25 maart 2019 om 18:17

Dat kan, ieder zijn smaak. Ik vind het er strak en professioneel uitzien. Zeker vergeleken met energiedirect.nl op het shirt.

25 maart 2019 om 18:57

Staat op de website van PSV. Het is best goed leesbaar.

Leuke actie. Creatief geld inzamelen kunnen ze wel daar in Eindhoven. ben vooral benieuwd hoe dit contract zich afzet tov Ajax.

25 maart 2019 om 14:22

Wat betaald Ziggo? 8 miljoen? Dit zal niet ver uit elkaar liggen. Daarnaast betaalt de oude shirtsponsor Philips los van het brainport verhaal ook nog relatief flink voor een bedrijf dat niet meer op het shirt staat en daarnaast gaat energiedirect nog een aantal jaar naar de achterkant voor 1,5 mil dus het lijkt een goede deal.

25 maart 2019 om 14:30

Philips betaald natuurlijk wel voor de stadionnaam en de naam op de mouw, het is niet alsof ze er niks voor terug krijgen

25 maart 2019 om 14:44

Sterker nog zelfs in de naam van PSV komt Philips voor. Nog sterker zonder Philips had PSV nooit bestaan.

Maar dan nog wel lekker dat Philips zich nog steeds verbonden voelt met Psv. Tegenwoordig toch een mega beursgenoteerd bedrijf waarbij de familie Philips het niet meer voor het zeggen heeft en de focus meer naar de medische wereld gaat en minder naar consumergoods en dus sponsoring minder interessant wordt.

25 maart 2019 om 14:55

In het stadion schijnen de Tv's zelfs van Philips te zijn.

Nee inderdaad geweldig dat zo'n bedrijf, ondanks dat ze zich niet meer volledig op de consumentmarkt richten zo erg betrokken is bij Psv,

25 maart 2019 om 15:15

@panerai

Ziggo betaald Ajax 10 miljoen als shirtsponsor voor het eerste elftal en het jong elftal. De E-sports afdeling wordt door Ziggo met 3 ton gesponsord. Dan heb je nog ABN Amro die de jeugd en de Ajaxvrouwen voor 3 miljoen per jaar sponsort.

Het klinkt sowieso als een goede deal voor Psv. Fijn ook dat hij voor de lange termijn wordt afgesloten.

25 maart 2019 om 15:31

De sponsordeal van Ziggo met Ajax is 8 miljoen met 2 miljoen aan variabelen als ik het goed gelezen heb.

Er zal ongetwijfeld een kampioenspremie bij zitten in die variabelen die Ajax sinds de sponsordeal met Ziggo nog nooit heeft gewonnen dus ik vraag me af of Ajax echt elk jaar 10 miljoen heeft onvangen.

Des al nniet temin ga ik er vanuit dat Ajax los daarvan sowieso meer sponsorinkomsten binnen haalt, Ajax is gewoon een groter merk en internationaler bekent en daar draait het bij veel bedrijven om.

25 maart 2019 om 16:52

Ziggo zit op 10 miljoen euro inclusief bonussen. Het enige wat PSV meldt is dat men nu meer krijgt dan de zes miljoen euro die men nu ontvangt.

25 maart 2019 om 17:13

Die 10 miljoen wordt pas uitgekeerd als Ajax zowel kampioen wordt, de beker wint en Europees heel ver komt. Dat is dus het maximaal haalbare. De afgelopen jaren is die 10 miljoen dus nooit uitbetaald. Ajax krijgt dus geen 10 miljoen maar gewoon 8 miljoen met eventueel nog bonussen.

25 maart 2019 om 18:30

Zo’n shirtsponsordeal is natuurlijk klein bier ten opzichte van inkomsten uit champions league en transferinkomsten. Dus in verhoudingen met Ajax scheelt het wellicht een paar miljoen, wat met de huidige inkomsten van Ajax een druppel op een gloeiende plaat is

Als het meer dan 15 miljoen per jaar oplevert een goede deal.

25 maart 2019 om 14:27

Meer dan 15 miljoen? Zulke bedragen krijg je niet in Nederland. Ajax heeft traditioneel hogere sponsorinkomsten dan PSV en zelfs zij krijgen van Ziggo "slechts" tussen de 8 en 10 miljoen (afhankelijk van bonussen).

25 maart 2019 om 15:13

Ik denk dat ze zeker op dat bedrag komen, want deze partijen sponsoren namelijk al heel veel geld aan PSV. Kort geleden al 30miljoen onder een andere vlag, als renteloze lening. Het lijkt dan ook meer een sponsoring als supporters, want de profijten voor deze (business to business) bedrijven zijn zo goed als nihil. Alleen voor Jumbo, niet eens gevestigd in de brainport regio, daar zijn er commerciële belangen.

25 maart 2019 om 15:21

Dan moet je daarop nog wel de sponsordeal van ABN-AMRO bij optellen. Zij doen de jeugd, vrouwen en amateurtak.

Nou baanbrekend zeg. Dit doen ze bij NOC-NSF al heel erg lang. En zo zijn er in kleinere sporten waar minder sponsoring beschikbaar is, al vele van dit soort projecten. Zie regio Foodvalley. Geschreeuw om niks. Ergo zag liever Philips op t shirt bij Philips Sport Vereniging.

25 maart 2019 om 14:32

Doe niet zo zuur joh. Is gewoon een fantastische deal voor PSV. Dat Philips geen shirtsponsor zou worden was al duidelijk. Dit is een prachtige deal.

25 maart 2019 om 14:35

"dat Philips geen shirtsponsor zou worden was al duidelijk."

Het mooie is dat Philips nu toch weel een beetje shirtsponsor wordt. Het is immers één van de vijf bedrijven die onder deze nieuwe sponsor vallen.

25 maart 2019 om 14:39

Zeker, ontzettend mooi. Alleen als naam op het shirt zoals elke PSV supporter zou willen was niet haalbaar, maar dat was allang duidelijk. Vind de vormgeving van de sponsornaam ook echt mooi gedaan.

25 maart 2019 om 16:27

Maar wat is dan de wereldwijde primeur? Denkt die meneer van PSV dat hij iets heeft uitgevonden? Want zo brengt hij het wel.

25 maart 2019 om 16:36

Het is een primeur dat meerdere bedrijven tezamen onder een andere naam (lees: hun naam staat er eigenlijk helemaal niet op) als hoofdsponsor op een shirt komen. Dan hebben we het ook nog over een verzameling aan gigantische multinationals. Dat lijkt me wel een primeur ja. Verder ook allemaal niet groter maken dan het is, het is natuurlijk ook een leuk praatje er omheen. Maar het is wel degelijk een vrij aparte en zeker innovatieve constructie. Bovendien een goeie vooruitgang voor PSV op financieel gebied, dus niks mis mee lijkt me!

25 maart 2019 om 16:53

Voor PSV een prima deal, maar om je gebied bekend te willen maken onder de naam metropoolregio Brainpark Eindhoven, dat is wel een hele lange, moeilijke naam.

25 maart 2019 om 17:11

Brainport Eindhoven is niet een nieuw gebied he? Dat bestaat al ontzettend lang en is gewoon al een wereldwijd begrip.

25 maart 2019 om 17:19

Inderdaad Skede. Ik sta ervan te kijken hoeveel mensen Brainport en/of de High Tech Campus helemaal niet lijken te kennen. Ik heb dan zelf in Eindhoven gewoond en gestudeerd (op technisch vakgebied ook), dus dat scheelt vast. Maar ik dacht dat dit gebied toch wel meer bekendheid had eigenlijk!

25 maart 2019 om 17:23

Wat gaaf! Ja wel opvallend inderdaad. Wellicht dat het ook meer bekendheid heeft onder mensen die actief bezig zijn / werken in die branches. Dat zou kunnen. Maar nieuw is het zeker niet inderdaad!

25 maart 2019 om 18:33

Ik heb er nog nooit van brainport gehoord. Net voor het eerst opgezocht. Kom ook niet uit de regio Eindhoven en ook niet werkzaam in Tech-industrie.

25 maart 2019 om 14:47

Wat jij als Ajacied liever op het PSV shirt wil zien zal ons Psvers een worst wezen.

Philips is natuurlijk historisch gezien de partner en oprichter van PSV maar de bedrijven die zich nu met PSV verbinden (en al verbonden waren) zijn in de regio ook zeer betrokken met PSV en daarnaast stuk voor stuk mega bedrijven met miljarden winsten dus in Eindhoven en omgeving zal iemand hier problemen mee hebben.

Ik het wel met je eens dat PSV zo lang met Philips op de borst heeft gespeeld dat het wel even wennen is / was maar dit is voor alle partijen gewoon een goede deal.

Ik heb het ergens anders al een keer gezegt ik heb liever dit dan bijvoorbeeld een Unibet of Emirates, deze bedrijven hebben teminste iets met PSV los van het zakelijke gedeelte.

25 maart 2019 om 16:37

Idd super dat het een beetje in de familie blijft op deze manier. Maar ik vraag me dan toch een beetje af waarom er dan niet zo'n bedrijf met een miljarden omzet dit wil gaan doen? Nu kunnen bedrijven dus uit stappen waarneer ze dus willen? Hoop dat het allemaal goed gaat uitpakken voor PSV!!

Klinkt voor mij redelijk waardeloos. In eerste instantie ziet er uit als een leuk bedrag, maar er zit geen looptijd aan vast en iedereen kan in-en uitstappen. Er wordt eerder gesproken over een “substantieel hoger bedrag” dan de 6mil van Energiedirect. Waar mag dat dan op gebaseerd zijn??

25 maart 2019 om 14:28

"er wordt eerder gesproken over een “substantieel hoger bedrag” dan de 6mil van Energiedirect. Waar mag dat dan op gebaseerd zijn??"

Als PSV zelf bekendmaakt dat er nu meer dan 6 miljoen per jaar binnen gaat komen, dan zal dat wel zo zijn...

25 maart 2019 om 14:31

Er zit niet een vaste looptijd aan dit partnership. Echter werd net op de persconferentie wel verteld dat de bedrijven sowieso 'enkele' jaren vast zitten wanneer ze besluiten om mee te doen aan deze partnership

25 maart 2019 om 14:32

'iedereen kan in-en uitstappen'

iedereen kan instappen inderdaad, om uit te stappen zijn er wel contractueel termijnen afgesproken waarna dit pas kan.

edit: idd wat zonneveld hierboven aangeeft, waren tegelijk aan het typen denk ik.

25 maart 2019 om 14:36

Dit betreft natuurlijk een miljoenencontract en dit wordt afgehandeld door mannen die bij miljardenbedrijven zitten. Het gaat hier niet om een akkoord dat op een bierviltje is geschreven waarbij je eruit stapt als de wind even anders gaat waaien. Het is nooit zo dat je voor een X bedrag instapt om vervolgens na 3 maanden de groep weer te verlaten.

Ongetwijfeld zijn de verschillende bedrijven bijvoorbeeld 3 of 5 jaar gebonden en wordt er altijd tussentijds geëvalueerd. De looptijd zal gaan over de sponsoring van de groep Brainport. Misschien dat Jumbo na 3 jaar wel uitstapt maar een ander bedrijf weer instapt. Dat bedoelen ze met de looptijd van het contract. Zo lang er bedrijven in die groep zitten en blijven sponsoren, zal het contract lopen.

Lijkt op een mooie en knappe deal van Psv! Op deze manier minder afhankelijk van een partij waar het ook minder goed mee kan gaan. Via Brainport is er denk ik meer continuïteit in de samenwerking.

Dat is een hele goeie overeenkomst voor PSV! Valt niets negatiefs over te zeggen.

25 maart 2019 om 15:57

Ik lees anders genoeg zure reacties van onze vrienden uit Amsterdam. Ach ja, afgunst zullen we maar zeggen. Lijkt me dat Ajax toch ook meer en betere concurrentie krijgt doordat de concurrent nu meer te spenderen heeft. Hier wordt de competitie alleen maar beter van.

25 maart 2019 om 16:05

Druiven smaken bij de één zoet, bij anderen zuur. Heb zelf vaak te maken met brainport en weet zodoende dat dit voor PSV een hele goeie deal is. Dat ze nu nog een beetje meer te bstedwn hebben is zoals je zelf al aangeeft goed voor de competitie. Je wil toch als club de sterkste tegenstanders treffen. Maar goed, zure reacties zijn ook reacties. (Noemertje afgunst perhaps?)

25 maart 2019 om 16:07

Stel je nou niet zo aan joh, nergens voor nodig. Ik zie in de 120 reacties op dit topic echt niet veel negatieve geluiden hoor. Een enkeling die het 'wereldwijde primeur'-praatje wat in twijfel trekt maar dat is eerder onwetendheid dan afgunst. Om het dan weer op 'onze vrienden uit Amsterdam' te gooien is nergens voor nodig. Genoeg Ajacieden, waaronder ikzelf, die dit een hele interessante deal vinden.

25 maart 2019 om 16:55

Waar zie jij zure reacties? Ik zie ze niet. Het enige wat er op te merken valt is dat het wel een hele lange naam is om op een shirt te zetten.

wereldwijde primeur? dit lijkt er meer op dat psv geen hoofdsponsor kon vinden die genoeg betaalde en ze daarom maar deze constructie hebben bedacht.

25 maart 2019 om 14:29

"dit lijkt er meer op dat psv geen hoofdsponsor kon vinden die genoeg betaalde en ze daarom maar deze constructie hebben bedacht."

Maar als deze constructie meer oplevert dan een reguliere hoofdsponsor, dan is dat toch prima?

25 maart 2019 om 14:58

Zuur weer hoor.
Kom eens los van traditioneel en eigenlijk ook krampachtig denken.

Juist als je gelijk hebt is dit een prima, slimme en innovatieve deal.
Als een sponsor met het gewenste bedrag niet lukt en met zo'n groep als deze kom je hoger uit en je hebt meer zekerheid, dan is dit toch briljant?

Maar goed, blijf jij lekker in je zure en kleindenkende zone, gaat de rest van de wereld gewoon verder. OK?

Klinkt voor mij redelijk waardeloos. In eerste instantie ziet er uit als een leuk bedrag, maar er zit geen looptijd aan vast en iedereen kan in-en uitstappen. Er wordt eerder gesproken over een “substantieel hoger bedrag” dan de 6mil van Energiedirect. Waar mag dat dan op gebaseerd zijn??

25 maart 2019 om 15:00

Je gelooft Gerbrands niet?

Het zal vast gebaseerd zijn op de getekende contracten en zo. Denk je ook niet?

25 maart 2019 om 15:27

Gezien er geen looptijd aanvast zit is dit wellicht wel voor onbepaalde tijd. Daarnaast lijkt het me voor de hand liggend dat er wel een soort van uitstap procedure is in het geval het daadwerkelijk zo is dat ze ''tussentijds'' kunnen uitstappen.

Daarnaast kan ik je verzekeren dat geen enkel bedrijf dat hier bij aan is gesloten PSV zo maar even in de steek zal laten want deze bedrijven zijn al jaren verbonden met PSV op zowel zakelijk als prive vlak. Nog even los van het financiele aspect want deze bedrijven boeken stuk voor stuk miljoenen/miljarden winsten dus financieel gezien is het voor hun niet zo spannend.

Ligt het aan mij of is het vreemd dat de voorzitter van de stichting tevens burgemeester van Eindhoven is? Los van dat natuurlijk een mooie deal voor een grote club als Psv.

25 maart 2019 om 14:32

hahaha dat dacht ik ook meteen. Is inderdaad wel bijzonder dat de burgemeester van eindhoven nu de shirtsponsor van PSV wordt. (natuurlijk in een andere functie, en niet als prive-persoon, ja ja ik weet het!)
beetje hetzelfde als het parkeerbedrijf van Amsterdam dat destijds (deels) de Arena financierde. "nee, er gaat geen cent gemeenschapsgeld in..."

25 maart 2019 om 15:02

Zal ik je even helpen?
Met de burgemeester als voorzitter is het makkelijker voor de gemeente om PSV geld te geven.

Hahahahaha

25 maart 2019 om 15:19

@rudeboy65 dat begrijp iedereen natuurlijk. Maar het is wel raar dat een ambtenaar verbonden aan Eindhoven dit kan en mag opzetten. Dat werkt machtsmisbruik in de hand lijkt mij.

25 maart 2019 om 16:38

Ik maakte natuurlijk een grapje, maar ik ben het met je eens dat je echt heel voorzichtig moet zijn met dit soort dingen.
Het is natuurlijk zo dat de gemeente gewoon een lening met onderpand heeft verstrekt aan Psv.
Ik heb het liever niet, maar ik hoop dat alles 200 procent is dichtgetimmerd.

25 maart 2019 om 16:32

Om het even te verduidelijken. De burgemeester is voorzitter van Stichting Brainport. Deze is politiek gestuurd, waarbij ook een rol voor het bedrijfsleven is. Zij zijn er niet om de bedrijven te runnen, maar om de omstandigheden van de regio te managen. Bv bouwruimte, subsidies, voorzieningen. Door deze korte lijntjes kunnen bedrijven sneller schakelen en blijft de ontwikkeltrein op gang.

De stichting voorziet dus ook in subsidies aan deze bedrijven, maar dat gebeurt bij alle innoverende bedrijven. Hier is alleen een concentratie dat daardoor weer voordelen kent. En aan subsidies hangen wettelijke regels, waar sponsoring niet onder valt.

Het uitgaven stukje van de bedrijven is eigen keuze. Zij willen onder deze naam sponsoren. Daar heeft een burgermeester ook geen invloed op. Behalve het toetsen en formeel toestemmen dat het onder de naam gebeurt. Het past ook in de lijn van de visie van de regio. Het is steeds moeilijker goed personeel te vinden. Hoe aantrekkelijker een regio is hoe beter het gaat met personeel overhalen. ASML heeft weinig nut van sponsoren, maar wel bij het promoten van de Brainport regio. Dat is de reden dat dergelijke bedrijven op deze manier te werk gaan.

De burgemeester is dus voorzitter, maar gaat in dit geval slechts over het laten gebruiken van zijn naam. Invloed op bedragen, looptijden of welke bedrijven heeft hij dus niet.

Geweldig nieuws! Mooi dat de grootste corporates uit eigen regio zich gebundeld aan PSV verbinden door de slimste regio van de wereld te promoten. Denk dat PSV zich geen beter initiatief had kunnen wensen.

25 maart 2019 om 14:27

Lol de slimste regio van de wereld?
Kom op man, begrijp het enthiousiasme best, maar denk niet dat de regio-Eindhoven of de regio-Amsterdam (als ik dat nog duidelijk moest maken voor bepaalde mensen) het slimste is. Sillicon Valley misschien ofzo? Regio-Boston?

25 maart 2019 om 14:30

@binny. Wel oprecht een van de slimste, de High Tech Campus van Eindhoven staat als een van de slimste regio's ter wereld aangeschreven. Google het maar.

25 maart 2019 om 14:32

@ Binny

Eindhoven is in 2011 uitgeroepen tot de slimste regio van de wereld en zit sindsdien eigenlijk continu bij de slimste zeven regio's van de wereld.

25 maart 2019 om 14:33

Mooi dat wist ik inderdaad niet en dat ziet er goed uit daaro, zie ook dat daar de sponsoring ook al is begonnen op de website, slim gedaan. Alleen blijf ik er bij dat bijvoorbeeld in Sillicon Valley en Boston je misschien een slimmere regio hebt.
Sillicon Valley is Sillicon Valley en Boston de beste universiteit stad ter wereld met colleges als Harvard, Mit, etc..

25 maart 2019 om 14:33

"lol de slimste regio van de wereld?"

In 2011 heeft in New York het Intelligent Community Forum een ranglijst samengesteld met regio's qua economie en sociale ontwikkeling de "slimste regio's" ter wereld waren. De regio Eindhoven-Helmond-Veldhoven stond daarop helemaal bovenaan.

25 maart 2019 om 14:34

In 2011 is Eindhoven nog uitgeroepen tot 'slimste regio ter wereld'. Of ze dat nu objectief gezien nog steeds zijn weet ik niet, maar regio Eindhoven doet wereldwijd niet onder voor die regio's die jij noemt hoor. Vergis je niet.

25 maart 2019 om 14:36

Okee jullie hebben allemaal gelijk en ik zat fout.
Ik gaf commentaar op het "slimste regio in de wereld". Ik zie nu ook bij die lijst dat Eindhoven tussen2009 en 2011 op die lijst zat, maar dat is nu 8 jaar al weer niet zo. Maar nee, Boston en Silicon Valley zitten daar ook niet bij dus ik weet er niks van en ging gewoon af op mijn eigen mening. Mijn excuses.

25 maart 2019 om 14:38

Nette reactie

25 maart 2019 om 14:39

De wedstrijd is pas op Zondag, elke dag zal ik een tandje onbecshofter worden veel plezier op Zondag

25 maart 2019 om 14:43

Haha, nog 6 dagen om je te rapporteren bij de VZ moderators dus.. Zelfde gewenst!

25 maart 2019 om 15:04

Het is volgens mij al een paar jaar geleden, maar dit stond een keer in het Ad:

"eindhoven is vandaag uitgeroepen tot de slimste regio ter wereld. Volgens medeoprichter Louis Zacharilla van het Intelligent Community Forum (icf) is Eindhoven 'een voorbeeld voor een nieuwe manier van denken over samenwerking en regionale ontwikkeling'."

Dus ja. Eindhoven. Slimste regio.

25 maart 2019 om 15:29

Schat, ik begrijp niet zo goed dat je een uur hierna als de 7de hetzelfde wilt aankondigen. Maar als dat je blij maakt moet je het zelfde weten. Nogmaals is dat ook voor het laatsts in 2011 geweest omdat jullie allemaal zo precies willen zijn. Neemt natuurlijk niet weg dat een goed intiatief is en mooi is voor de regio-Eindhoven

25 maart 2019 om 15:30

Populair grapje in Eindhoven (van Theo Maassen): "wij zijn de slimste regio ter wereld. En daar hoort Helmond dan zelfs nog bij. Kun je nagaan."

25 maart 2019 om 15:52

Werden in eindhoven niet ook de meeste patenten per vierkante kilometer aangevraagd ter wereld?

25 maart 2019 om 16:03

@amazingninja: Dat klopt inderdaad, voornamelijk door Philips, dat vrolijk duizenden octrooien op jaarbasis aanvraagt. Verder in dit gebied met Asml , VDL , Philips , DAF en NXP ook 5 bedrijven in de top-10 van Nederlandse bedrijven die het meest investeren in onderzoeks- en ontwikkelingswerk.

Net als bij Ziggo vraag ik me af wat zo'n sponsorcontract deze bedrijven werkelijk oplevert.
De bedrijven zullen vast commercials mogen maken met PSV en businessseats krijgen, maar verder? ASML, VDL en Philips begeven zich niet of nauwelijks op de consumentenmarkt. Jumbo heeft weliswaar meer concurrentie dan Ziggo maar hoeft het voor de naamsbekendheid ook niet meer te doen.

25 maart 2019 om 14:26

Bij Asml zal het met name gaan om het aantrekken van werknemers.

Philips zal het doen vanwege de historische band met Psv. VDL en Jumbo hebben waarschijnlijk gewoon supporters in de board zitten.

25 maart 2019 om 14:51

@ Wanny

Je weet dat VDL al een grote sponsor was Psv? Dat oud eigenaar Wim v/d Leegte ook Voorzitter is van Stichting PSV Voetbal is?

Dat Ton van Veen (cfo Jumbo Supermarkten) in de Raad van Commissarissen zit.

Dus bij deze bedrijven die jij noemt ging de commitment wel iets verder dan wat jij nu zegt .

25 maart 2019 om 15:01

Dan klopt mijn stelling dus, dat er bij deze 2 bedrijven ook vooral emotionele overwegingen aan het sponsorschap zitten.

25 maart 2019 om 15:16

@ wanny

Bedrijven sponsoren niet uit emotionele overwegingen . Of je moet het als Phillips als oprichter van de club bedoelen .

Jumbo en VDL zullen dat vooral doen vanuit de onderschreven visie. Die gaan geen geld pompen in iets waar ze geen baat in zien. Dit bedrijven zijn niet voor niets zo groot geworden.
Er zal voor de bedrijven dus op zeker een waarde inzitten om hier in te stappen op de manier zoals ze het doen.

Ben benieuwd wat het PSV gaat opleveren, maar het klinkt niet slecht. Ik zit alleen te twijfen of ik nog wel me boodschappen bij de Jumbo moet doen 😉

25 maart 2019 om 14:27

Haha, ik twijfel ook al enige tijd of ik m'n abbonement bij Ziggo moet opzeggen.

ON: Mooie deal voor PSV dit en denk dat er bij deze deal alleen maar winnaars zijn. PSV is als 'merk' met Philips internationaal het meest bekend natuurlijk, daar kunnen al deze bedrijven hun enorm veel voordeel van gaan hebben.

25 maart 2019 om 14:44

Ach, gewoon blijven doen. Kun je over een paar maanden in ieder geval zeggen dat je indirect hebt bijgedragen aan een kampioenschap

Ligt lekker in de mond ook " Metropoolregio Brainport Eindhoven".
Slim bedacht deze samenwerking, past het alleen wel allemaal op het shirt of dragen ze verplicht 4XL?

25 maart 2019 om 14:27

Naar het schijnt staat Jeroen Verhoeven komend seizoen op goal en Zeefuik in de spits.

25 maart 2019 om 14:33

Dan kom je al een heel eind

25 maart 2019 om 14:46

Zeefuik toch wel samen in de spits met Ronaldo(r9)?

25 maart 2019 om 14:28

Of de naam kan worden veranderd naar Bpesv.
Nee maar effe serieus goed iniatief, maar zoals hier boven al word gezecht denk ik misschien dat ik wat vaker na de AH ga dan naar de Jumbo.

25 maart 2019 om 14:37

Metropoolregio wordt kleiner weergegeven met daaronder Brainport Eindhoven in grote letters. Ontzettend mooi gedaan. Vooral ook het feit dat de stad Eindhoven nu als naam op het shirt staat.

25 maart 2019 om 15:16

Heb net op de site van PSV gekeken. Ziet er mooi uit hoor!
Zelfde stijl als bij Energie Direct.

25 maart 2019 om 15:35

Vind je dat mooi?
Bedoel ik echt niet gemeen, maar ik vind het vrij lelijk. Phillps stond mooi.
Die shirtjes van het 100-jarige bestaan, man wat waren die mooi in het blauw en rood met die goude letters.

Wat een supergave sponsor. Dit vind ik echt tof. Heel belangrijk ook om Eindhoven te blijven ontwikkelen, hopelijk kan PSV hierin de gewenste boost geven.

Wow, dit is waanzinnig ! Alle clubs in NL worden nu definitief op achterstand gezet. Dit is met recht baanbrekend !

Van Boeruh-Boeruh naar Europees hoofdkwartier. Dit wordt trending topic #mbe

25 maart 2019 om 15:32

"alle clubs in NL worden nu definitief op achterstand gezet."

Waar wordt dat dan gezegd? Het is baanbrekend op het gebied van shirtsponsoring, veel meer dan dat zeggen ze toch niet?

25 maart 2019 om 15:57

Dat is mijn opvatting; nu er zoveel kennis gedeeld wordt en geld mee gemoeid gaat.

Een werkelijk waar fantastische deal..

Bedrag van de shirtsponsoring gaat omhoog. Maar Philips was al sponsor en VDL ook. Vraag me dan af of het algehele sponsorbudget ook omhoog gaat, of dat het al met al niet heel veel meer oplevert dan dat het nu doet.

Dit wordt gebracht als iets unieks en bijzonders. Maar in feite zijn het meerdere sponsoren die Psv willen sponsoren. Wat eerder al het geval was, alleen nu krijgen ze een gezamenlijke naam.
Nou wat een baanbrekend nieuws zeg! Ben er helemaal onderste boven van haha.

25 maart 2019 om 14:48

Tjah als het meer geld oplevert dan de huidige sponsor contracten hoeft het toch niet uniek of bijzonder te zijn?

25 maart 2019 om 14:52

Nee, maar breng het dan ook niet als iets unieks of bijzonders.

25 maart 2019 om 15:12

Welk ander voetbal team heeft dan eenzelfde deal? Dus het is gewoon iets unieks en bijzonder in de voetbal....

25 maart 2019 om 15:02

Volgens mij had het niet uitgemaakt wat er in het artikel had gestaan en was je sowieso niet onderste boven geweest? Je kan natuurlijk negatief denken dat het niets nieuws is maar volgens mij het zeker wel bijzonder dat dit soort bedrijven onder een andere naam dan hun eigen optreden als hoofdsponsor?

'metropoolregio Brainport Eindhoven' zal de komende jaren op de voorkant van het shirt staan.

Is er nou geen enkele communicatieadviseur die dacht: fak, best een lange naam voor op een voetbalshirt. Zou dat korter kunnen?
Brainport had toch prima volstaan?

Mooie stap voor PSV en de Industrie in de regio Eindhoven. Wij in Twente (met Technische Universiteit) kijken met grote jaloezie naar de grote technologiebedrijven in die regio. Brengt de brainport ook de brains in (zoals bijv Scisports) of alleen het geld?

25 maart 2019 om 15:21

PSV werkt al langer dan dit samen met Brainport Eindhoven (wat al even bestond) om idd de club "slimmer" te maken dmv statistieken en meer technologie in het stadion en op het trainingsveld

25 maart 2019 om 15:31

De LED stadionverlichting van Philips was me ook al wel bekend. En Asml heeft overal wel haar techniek in zitten, haha. Volgens mij maakte PSV voor de statistieken overigens al gebruik van de data van Scisports. Ik vind het leuke ontwikkelingen, voetbal als onderdeel van de high-tech industrie/regio.

Natuurlijk brengen ze net als iets unieks. Dat is allemaal marketing praat en dat hoort erbij als je publiciteit wil genereren.

Maar dit komt wel meer voor. De lokale voetbalclub Beek Vooruit heeft hier ook al een aantal jaren een groep van ondernemers die gezamenlijk hoofdsponsor zijn.

25 maart 2019 om 15:06

Nou volgens mij genereer je alleen hoongelach door zoiets als iets unieks en baanbrekends te brengen. Zo bijzonder is het namelijk niet.
Van mijn part heten ze gezamenlijk condoom.
Uiteindelijk gaat het om de knaken die ze geven voor het sponsorschap.

25 maart 2019 om 15:15

Welke stichting doet dit nog meer dan? Bij sponsorschap vinden bedrijven het vooral belangrijk zelf genoemd te worden ipv een stichting of samenwerkingsorganisatie waar ze deel van uitmaken.

25 maart 2019 om 15:22

Het is een primeur dat meerdere bedrijven tezamen onder een andere naam als hoofdsponsor op een shirt prijken. En dan hebben we het niet over snackbar Jopie en je plaatselijke bloemist maar over miljardenfirma's Asml, Philips en Vdl. Dit is wel degelijk een vrij bijzondere opzet van een sponsorcontract.

Was beter geweest als ze de website van brainport Eindhoven erop hadden gezet, metropool regio zegt niks internationaal gezien.

25 maart 2019 om 15:32

Maakt niet uit, internationaal verwerven de bedrijven hier toch geen bekendheid mee

PSV kon dus niet 1 groot multinational vinden die genoeg kon betalen dus hebben ze dit als oplossing. Prima. Maar het gezwets er omheen is tenenkrommend.

Geen sponsor maar partner.
Geen contractsduur maar wel een contract, lol.
We versterken elkaar en helpen elkaar!
Bla bla.

25 maart 2019 om 15:24

Inderdaad, ben het helemaal met je eens. Wat een gezwets. Gerbrands spreekt van een ongeevenaarde deal voor Psv. Baanbrekende deal en wereldprimeur. Tjonge jonge
wat een heisa om niks bijzonders.

25 maart 2019 om 15:41

"psv kon dus niet 1 groot multinational vinden die genoeg kon betalen dus hebben ze dit als oplossing. Prima. Maar het gezwets er omheen is tenenkrommend."

Ach ja. Hoe dan ook: er is een nieuwe shirtsponsor die meer betaalt dan de vorige en "metropoolregio Brainport Eindhoven" staat toch wat leuker dan "energiedirect.nl", dus ik ben er blij meer. Dat verkooppraatje er omheen neem ik graag voor lief.

26 maart 2019 om 06:15

Die sponsornaam is weer wel baanbrekend. Die gaat de banen van het shirt breken gok ik.

Geweldige deal? Hahaha... Een bundeling van vijf vd grootste bedrijven uit de regio wat de helft oplevert vd Ziggo deal met Ajax. Nee, echt geweldig gedaan. Gefeliciteerd PSV,-)

25 maart 2019 om 15:35

"een bundeling van vijf vd grootste bedrijven uit de regio wat de helft oplevert vd Ziggo deal met Ajax."

PSV gaat nu meer krijgen dan het kreeg van Energiedirect. En dat was 6 miljoen. Ajax krijgt van Ziggo 8 tot 10 miljoen, alfhankelijk van bonussen.

Ik was nooit heel goed in wiskunde, maar "meer dan 6 miljoen" is volgens mij toch ruimschoots meer dan de helft van "8 tot 10 miljoen".

Klinkt als een goed initiatief om elkaar in de regio te versterken. Maar puur qua geld/sponsorship vraag ik me wel af wat de daadwerkelijk toegevoegde waarde is aangezien ASML, Jumbo, Philips en VDL nu ook al sponsoren zijn.
Het is dus ‘bestaande sponsoren in een nieuw jasje/verbond’. En hopelijk voor PSV met een nieuwe extra zak geld 😃

25 maart 2019 om 15:49

Ik denk ook dat het een soort aantrekkelijkheid van de regio en arbeidsmarkt tot gevolg moet hebben. De vraag naar (hoogopgeleide) technici bij deze bedrijven is veel groter dan het aanbod. Sponsoring zal bijdragen aan een positief imago van de regionale high-tech industry. Het positioneren van de high-tech industry in Brabant als een soort Europees Sillicon Valley (waar je in hun ogen moét zijn als hoogopgeleiden technicus).

Ik moet zeggen dat ik dit vanuit PSV erg sterk vind. Als je geen bedrijf kunt vinden dat in z'n eentje die miljoenen kan/wil ophoesten, is een constructie als deze natuurlijk een geweldige uitkomst om alsnog je shirt voor de hoofdprijs te kunnen vermarkten.

Dat gezegd hebbende, vind ik het ook wel een extreem vreemde deal als je vanuit het oogpunt van die bedrijven kijkt. "Metropoolregio Brainport Eindhoven", dat biedt toch amper exposure voor de merken Jumbo, ASML etc? Ik zou niet weten waarom je je als bedrijf op deze manier aan een club zou willen verbinden.

Als het loopt zoals het moet is het een geweldig idee. Enige punt waar ik m'n vraagtekens bij heb is hoe lang willen bedrijven miljoenen schenken als ze er zelf niet beter van worden (naam op het shirt) nu is er aandacht voor maar straks is het concept aan de loop en is het maar de vraag of men over 3 jaar nog weet wie er geld betaald voor het sponsorschap.

Nou zeg, eindelijk eens een succesje nadat A-merken Nike en Philips ingeruild zijn voor C-merken Umbro en Energiedirect. En het commerciele team hierachter staat natuurlijk weer vooraan om zichzelf op de borst te kloppen.

In feite zijn het gewoon een grote groep sponsoren die ieder een bepaald bedrag doneren. Niets nieuws onder de zon, alleen dat deze groep onder een groepsnaam vallen is iets anders dan solo. Dus begrijp de bombarie niet helemaal. Zowel Ajax, PSV en Feyenoord (als voorbeeld) binden afwisselend sponsoren aan zich. En de een krijgt wat meer dan de ander;-).

Dit komt op mij over als: PSV kon geen fatsoenlijke hoofdsponsor vinden, dus zetten ze maar heel veel bedrijven onder 1 naam op het shirt.

Hoe dan ook slim gedaan. Straalt veel regionale verbondenheid (is dat een woord?) en maatschappelijke betrokkenheid uit.

25 maart 2019 om 17:11

Dat is het ook wel een beetje inderdaad. Bedrijven als ASML, VDL, NXP, etc. hebben niet zoveel aan naamsbekendheid bij 'de consument', zij zijn immers gespecialiseerd in peperdure high tech apparatuur. Desalniettemin zwemmen ze in het geld en kunnen ze op deze manier bijdragen aan de topsport in hun eigen regio zonder dat zij daar als individueel bedrijf een kleine 10 miljoen op jaarbasis voor neer moeten klappen, want dat zou voor zulke bedrijven financieel niet aantrekkelijk zijn. Nu bundelen ze hun krachten (en geld) om de Brainport, en dus indirect zichzelf, meer aanzien te geven zonder dat het ze enorm veel geld kost.

Jammer, sinds Philips van het shirt af is is het wat shirts betreft waardeloos, tel daarbij ook het nietige Umbro.

25 maart 2019 om 17:10

Ik vind dat shirt sowieso sterk in waarde gedaald, qua uitstraling dan. Umbro ipv Nike, onbeduidende sponsornamen op de voorkant ipv Philips en sinds een paar jaar ook rugsponsors met eerst Freo en nu GoodHabbitz(oid?). Alles voor de knaken is het motto, maar ik ga geen 90 euro betalen om rond te kunnen lopen met een shirt vol gare reclame-uitingen.

Ik mis dit bij feyenoord... droomparken jezus hee....
een lange termijn visie. Dat doet psv dus wel

Het geld is blijkbaar prima, blij mee. Nog meer commitment van de partijen, nog beter.
Maar: kunnen ze nog meer voor ons betekenen?
B.v. Internationaal netwerk zodat buitenlandse partners van deze groep zich ook aan PSV willen binden? Voetbalscholen opzetten in andere landen, enz

De voorzitter is de burgemeester. Vind dit beetje allemaal erg op staatsteun lijken.

Een zeer goede deal van PSV. Het is eigenlijk wel pijnlijk, want dit klinkt als een soort constructie die Feyenoord al jaren probeert te maken. Wellicht nemen die hier lering van.

Rouleren van shirt sponsor is misschien een idee. Om de zoveel tijd: ASML,VDL, Philips en Brainport..

Jammer dat philips zich zo heeft teruggetrokken van psv want laten we eerlijk zijn dit is een noodgreep voor wat xtra miljoenen , die in een betere sponserdeal dubbel had kunnen verdienen.

Sponsorgeld sjacheren, zo komt deze deal op mij over. Philips moet zich schamen dat ze het tot dit hebben laten komen. Onderdeel van een groep sponsoren ten behoeve van de Philips Sport Vereniging. In plaats van groter gaan ze bij PSV wat kleiner denken.

25 maart 2019 om 20:40

'psv moet zich schamen!' Tjongejonge, is dit voor PVV-schiet-lekker-ongefundeerd-uit-de-heup-denken zeg! Dit is toch het ultieme idee van grootdenken van een club, die landelijk gewoon niet zo interessant voor sponsoren is als Ajax. Laten we wel wezen, Van Terneuzen tot Delfzijl en van Texel tot Geleen vind je mensen die voor Ajax zijn; PSV heeft zo'n grote en verspreidde fanbase niet. Een Fries die voor PSV is moet je met een lichtje zoeken, zo simpel is het. Dat maakt het waanzinnig moeilijk om de zes miljoen euro die de club altijd ving te vergroten in de richting van het bedrag dat Ajax - minstens 10 miljoen - lachend opstrijkt en -streek van Ziggo en Aegon.

Het verdient juist lof dat PSV en de bedrijven in de regio - onder aanvoering van miljardair Robert van der Wallen - zich op deze manier weer van zijn meest creatieve kant laat zien, zoals het dat ook doet in zijn internationale scouting en de vormgeving van zijn jeugdopleiding. Daar kan het lethargische Feyenoord van Martin van Geel dat zonder VIP-box-inkomsten en een nauwelijks interessante, financieel waardevolle selectie inspiratieloos zit te wachten op de Nieuwe Kuip, een puntje aan zuigen!

Hoewel het er al een stuk beter uitziet dan het goedkoop ogende Energiedirect.nl, hoop ik dat 'metropoolregio Brainport Eindhoven' al snel een begrip wordt in de vorm van 'brainport.' Korte, krachtige combinatie van letters zoals Philips dat ook was. En intussen zou het mooi zijn als PSV ook het lelijk Umbro weet in te ruilen. Leuk dat dat commercieel een succes is, maar een nepshirtje op een Zuid-Europese boulevard doet qua uitstraling niet onder voor shirts van Umbro. Een terugkeer naar Nike of desnoods Puma of Under Armour zou het elan behoorlijk vergroten.

25 maart 2019 om 21:28

Je was duidelijk bezig met je antwoord voordat je goed had gelezen. PSV hoeft zich niet te schamen. Het bedrijf waar ze naar zijn genoemd naar mijn mening wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren