Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV kan niet stunten tegen veel sterker Bayern

Laatste update:

PSV is er niet in geslaagd te stunten in de Champions League tegen Bayern München. De ploeg van trainer Phillip Cocu was niet opgewassen tegen het veel sterkere Bayern. Door een doelpunt van Luciano Narsingh mochten de Eindhovenaren even hopen op een resultaat, maar moest het uiteindelijk genoegen nemen met een 4-1 nederlaag.

/

Nog nooit had een Nederlandse club drie punten gepakt op bezoek bij Bayern München. Alleen om die statistiek al wist PSV dat het een loodzware avond tegemoet ging. Maar de Eindhovenaren wisten ook dat Der Rekordmeister niet in goede doen waren, dus een stunt was op voorhand niet uitgesloten. Het zou echter anders uitpakken, want Bayern was erop gebrand een goed resultaat neer te zetten na drie duels op rij zonder overwinning. Waar PSV tegen Atlético Madrid en FK Rostov nog met vijf verdedigers aan de aftrap verscheen, liet Cocu zijn ploeg tegen Bayern met vier verdedigers starten. Heel goed pakte dat in eerste instantie niet uit.

Toen Joshua Kimmich al na twintig minuten de 2-0 tegen de touwen kopte, was Cocu er als de kippen bij om Nicolas Isimat-Mirin warm te laten lopen. De Eindhovenaren werden 35 minuten lang namelijk van het kastje naar de muur gespeeld en waren na twaalf minuten spelen al op achterstand gekomen. Jeroen Zoet verwerkte een poeier van Robert Lewandowski nog tot corner, maar vanuit die hoekschop maakte Thomas Müller de 1-0. De Duits international werd volledig vrijgelaten en dat had Arjen Robben gezien. Hij speelde zijn ploeggenoot snel aan, waarna Müller kon scoren. Het was een avond waarop Zoet zich geen moment hoefde te vervelen. Na een halfuur spelen was Robben dicht bij de 3-0, maar Zoet bracht fraai redding op zijn schot.

/

Bayern leek de wedstrijd onder controle te hebben en nam wat gas terug. En daar profiteerde PSV van. Nadat een doelpunt van Gastón Pereiro al was afgekeurd vanwege buitenspel, zorgde Luciano Narsingh vlak voor rust wél voor de aansluitingstreffer. Vanuit de counter knalde hij de bal snoeihard, langs de vingertoppen van Manuel Neuer, via de binnenkant van de paal in het doel. De bezoekers hadden dan wel weinig in te brengen, ze waren dankzij deze treffer volledig terug in de wedstrijd. De goal van Narsingh zorgde voor chagrijnige gezichten bij de spelers van Bayern op weg naar de kleedkamer.

De thuisploeg weigerde de wedstrijd vlak na rust definitief te beslissen. Lewandowski schoot oog in oog met de goed uitgekomen Zoet naast. Aan de andere kant had Luuk de Jong de 2-2 op zijn hoofd, maar hij kopte over. Het was een fase waarin PSV moest toeslaan, maar het niet kon. Na een uur spelen kopte Lewandowski van dichtbij de 3-1 raak, na goed voorbereidend werk van Robben. De Nederlands international was zichtbaar op zoek naar een doelpunt en maakte deze uiteindelijk vijf minuten voor tijd. Op aangeven van Thiago Alcantara kopte hij de 4-1 raak. Hiervoor had Bayern al uitstekende mogelijkheden gehad om de score verder uit te breiden. Het was aan Zoet en goed verdedigend werk van Héctor Moreno te danken dat de Duitsers niet verder uitliepen.

/

FK Rostov - Atlético Madrid
Atlético Madrid begon als favoriet aan het duel met FK Rostov, maar wist dat het geen makkelijke avond zou gaan worden. De Russische club was namelijk al 26 wedstrijden op rij in alle competities ongeslagen. De ploeg van trainer Diego Simeone was de bovenliggende partij en brak na een uur spelen de ban. Het langdurige balbezit werd door Yannick Carrasco eindelijk omgezet in een doelpunt. Een voorzet vanaf de rechterkant van Juanfran kon niet worden weggewerkt door de Rostov-defensie, waarna Carrasco de bal van dichtbij tegen de touwen volleerde. In de slotfase zette Rostov nog aan voor de gelijkmaker, maar deze viel niet meer waardoor het bij 0-1 bleef.

Denk jij dat PSV de groepsfase overleeft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoet is toch wel echt een topkeeper hoor, maakte wereldredding achter wereldredding. Alleen bij de 4-1 niet helemaal scherp. Maar goed, anders zou hij niet meer bij PSV spelen.

Uiteindelijk een redelijk goed PSV gezien met een paar stomme fouten die gelijk worden afgestraft. Ook weer 3 keer buitenspel onterecht afgefloten waarvan één 100 goal van Pereiro. Met geluk had er meer in gezeten maar Bayern was gewoon veel beter.

19 oktober 2016 om 22:40

Inderdaad. Als zoet er niet was waren ze er met 7/8-1 af gegaan. De manier waarop de goals van Bayern vielen is toch wel zorgwekkend. Amateuristisch verdedigd bijna keer op keer. PSV hoeft zich zeker niet te schamen voor de nederlaag, maar wel de manier waarop.

19 oktober 2016 om 22:45

klopt, ze toonden veel te veel respect en stonden een paar keer flink te slapen (vooral bij die corner). Met een betere instelling hoef je hier niet zo dik te verliezen. psv is sowieso vrij zwak dit jaar, ook in de competitie. Veel spelers zijn niet in vorm en siem de jong op het middenveld is al helemaal triest. erg jammer voor het nederlandse voetbal

19 oktober 2016 om 22:51

@Arwinos ja, maar als er fatsoenlijke arbitrage beschikbaar was en/of videomogelijkheden waren en/of Bayern Neuer niet had, had het ook 3-3 kunnen worden. Als, als, als. Zoet keept nu eenmaal voor PSV.

19 oktober 2016 om 22:55

Vind het persoonlijk minder zorgwekkend voor PSV dat ze zo verdedigen dan voor Bayern hoe zij soms verdedigden. PSV speelde namelijk tegen kwalitatief betere spelers, Bayern precies andersom. Zeker als zij zich moeten meten met Barca en Real. Lahm vind ik als middenvelder beter dan als rechtsback, zou tegen een Neymar ongelofelijk kwetsbaar zijn. Verder zijn ze nonchalant, enigszins begrijpelijk, maar niet alleen deze wedstrijd. Uiteraard, 4-1 is terecht qua spel en ook qua kansen. Maar het had ook heel anders af kunnen lopen. Het had 7-1 kunnen worden maar ook een gelijkspel of meer. 4-1 vebloemt dus ook wel wat.

19 oktober 2016 om 22:59

Als Zoet er niet was dan was Pasveer er en had die ook een paar "wereldredddingen" gemaakt. Puur omdat er zoveel doelpogingen waren. Zoet speelt gewoon een 6. Deed wat die moest doen.

19 oktober 2016 om 23:15

Bayern had 26 schoten waarvan Zoet er gewoon heel veel uit heeft gehouden.

19 oktober 2016 om 23:24

Ja precies, ik vond het ook zeer opvallend hoeveel kansen Bayern nog heeft weggeven eigenlijk. Lag ook heel veel ruimte in de omschakeling, nu heeft PSV niet de kwaliteit omdat goed uit te spelen maar Atletico bijv wel.

20 oktober 2016 om 07:59

Nog niet eens een 6. Keepers worden beoordeeld over de totale wedstrijd. Bij de 3e en 4e goal gaat ie gewoon in de fout. Hierdoor was het gelijk over en sluiten voor Psv.

19 oktober 2016 om 22:40

Laten we niet overdrijven

19 oktober 2016 om 22:51

Als Stekelenburg die ballen had gepakt was hij de komende 2 jaar niet meer uit oranje weg te slaan

19 oktober 2016 om 22:56

Haha leuk dat je Stekelenburg erbij haalt. Die weerhield Ajax er bij Real destijds (2-0) dat het bijvoorbeeld 4,5,6-0 werd ofzo Het is toch algemeen bekend dat je bij een schietschijf meer kans krijgt om te shinen als keeper?

19 oktober 2016 om 22:58

Boeit mij niks wat stekelenburg kan. Zoet is prima voor psv maar geen topkeeper. Vergelijk hem eens met gomes.

19 oktober 2016 om 23:01

Meen je dat AS? Bij de 3-1 zat hij er niet lekker bij en bij de goal van Robben was het zo onzeker. Als je eruit komt moet je hem hebben. Volgens mij ging het bij Stekelenburg ook om zijn blunder en niet om zijn reddingen bij Oranje. Je overdrijft nu flink. Dit was geen topprestatie van Zoet. Bayern was gewoon 2 klasse beter en deed het nog rustig met het gaspedaal.

19 oktober 2016 om 23:16

Bij de 3-1 had hij niet veel kunnen doen met die bal.

20 oktober 2016 om 00:02

Zeker wel Roma. Het is iets dat bij Zoet vaker voorkomt. Hij kan heel moeilijk de bal goed wegstompen en dit is toch een zeer belangrijk facet van keepen. Ook de 1-0 had hij niet klem of goed weggewerkt. Tel dat er bij op dat ook de 4-1 niet scherp was moeten we nou niet weg met hem lopen na deze pot. Hield er een paar ballen goed uit maar als je er dus drie keer niet goed uit ziet is dat helemaal niets.

Edit: Het was vandaag sowieso niet dat het alleen bij de goals het wegwerken niet goed was. Een kans van Muller idem in de tweede helft. Een schot van veraf recht op hem en hij stompt hem zo richting randje 16 weer. Dat moet gewoon beter. En hij is nog jong dus dat kan zeker!

19 oktober 2016 om 22:41

Zoet sterk en ook Willems speelde weer eens vanouds. Siem de Jong was slecht.

19 oktober 2016 om 22:44

En ook narsingh was heel sterk. Die jongen moet gewoon naar een degradatie kandidaat in de premier League gaan, dan kan hij elke wedstrijd dit spelletje van vandaag spelen.

19 oktober 2016 om 22:44

Willems inderdaad sterk.

19 oktober 2016 om 22:45

Willems weer eens vanouds? Vanouds slecht ja... staat gewoon continu te slapen...

19 oktober 2016 om 22:46

We hebben gewoon een niet fitte selectie, spelers ogen log en sloom en laks. Lijkt nergens op. Straks lekker eten bij de mac omdat meedoen belangrijker is dan resultaat

19 oktober 2016 om 22:54

Zoet sterk? Dan vind ik de lat laag liggen hoor. Ik vond 'm bij meedere momenten weer niet sterk en vooral weer vaak gevaarlijk het veld in stompen. Psv is compleet overrompeld en weggespeeld dus kan niet echt spelers noemen die sterk speelden.

19 oktober 2016 om 22:57

Willems zou een ongelofelijk goede rechtshalf zijn. Verder zie ik hem als linkshalf alleen slagen in de top met de verdedigers van Juve achter zich.

20 oktober 2016 om 02:40

Willems sterk? Aan de bal wel, hij gebruikte zijn lichaam goed en had een assist kunnen hebben. maar verdedigend stond hij toch vaak te dromen of schakelde hij niet goed om,

Bij de 3-1 bijv sjokte hij maar wat terug toen Robben 1 op 1 kwam, terwijl hij juist de rugdekking had moeten verzorgen op dat moment, ook bij de 4-1 stapt en communiceert hij niet goed

19 oktober 2016 om 22:44

Bij de 4 1 zag die er niet lekker uit en bij de 3 1 had die de bal ook meer naar de zijkant kunnen boksen , dus snap jou reactie toaal niet

19 oktober 2016 om 22:47

AsRoma8 jij bent wel goed in overdrijven of niet? 'Wereldredding na wereldredding' viel ook wel weer mee, heb hem geen geweldige reddingen zien maken, ook die 3 keer buitenspel lijkt me wat overdreven, maargoed.

19 oktober 2016 om 23:00

Sorry hoor, maar Zoet ziet er bij 3 goals slecht uit. De 4-1 is duidelijk een grote fout. Bij de 1e en 3e goal verwerkt hij de bal niet goed. 1e goal veroorzaakt hij een corner terwijl hij die bal gewoon moet pakken. Goal 3 moet hij de bal naar de zijkant tikken.

19 oktober 2016 om 23:16

Zoet top vandaag? Ik ben het met Verbeek eens dat hij bij de 2-0 verkeerd staat. Hij geeft een slechte rebound weg bij de 3-1. En bij de 4-1 is het ook niet top.

19 oktober 2016 om 23:54

Hij staat bij de 2-0 verkeerd? Wat een onzin, die bal krijgt een enorm rare curve doordat Brenet hem nog raakt daar kan Zoet toch niet op anticiperen.

20 oktober 2016 om 00:03

Heb de goal nog even goed bekeken. Heb het commentaar van Verbeek niet gehoord. Maar hij staat rechts iets naast zijn doel bij de 2-0. Ik snap dat hij de korte hoek probeert te dekken voor de inlopende Robben, maar om nou naast zijn doel te gaan staan lijkt mij een beetje onlogisch. Dus ben het ergens wel eens met Johnboy815.

Hij komt net een meter of twee te kort, en had hij binnen de palen gestaan was hij er misschien net op tijd bij geweest.

20 oktober 2016 om 00:07

Ze haalden het nog even aan in het napraten en hij stond inderdaad niet sterk opgesteld. Waarom stond hij bij de eerste paal? Daar had hij helemaal niets te zoeken.

20 oktober 2016 om 01:29

Haha dat ben ik nou totaal niet met je eens. Bij de 3 1 stompt die de bal zo voor de voeten van lewandowski en bij de 4 1 tast die totaal mis. Twee goals die zoet zijn aam te rekenen.

20 oktober 2016 om 07:57

Zoet zou eerst eens moeten leren een bal te klemmen.

20 oktober 2016 om 09:01

Ik word echt zo moe van mensen die kritiek leveren op een keeper die continu in de steek werd gelaten door zijn defensie. Die 1e goal: geen kans voor Zoet. Verdediging staat te slapen bij die snelle corner. 2e goal: bal wordt ongelukkig van richting veranderd. Wat moet hij doen? Naar die bal vliegen? Wat een onzin dat hij dit kon voorkomen.
3e goal: Willems staat niet in positie, Robben ontzettend veel ruimte, schot van binnen de 16. Zoet deed hier het maximale. De verdediging moet bij Lewandowski blijven. Vind het eerder een blunder van Brenet. Hoe kan die gozer zo vrij staan?
4de goal: om te beginnen dramatisch verdedigd. Hier zag Zoet er inderdaad niet goed uit. Kan altijd een keer gebeuren.
Altijd dat gezeik op de keeper. Ga nog maar is de goals terugkijken zeikerds.

20 oktober 2016 om 10:04

Het maximale is de bal gewoon naar de zeikant stompen...

20 oktober 2016 om 10:13

Bedankt Manuel Neuer voor je kritiek. Alsof dat zo makkelijk is? Doe het anders zelf joh

20 oktober 2016 om 11:30

Hij werd idd enorm in de steek gelaten, maar zijn eigen rol bij alle doelpunten was behoorlijk onder de maat.

21 oktober 2016 om 21:04

Je kan moei worden wat je wil, maar de bal wegstompen is altijd een risico en Zoet is dus zolang hij dat blijft doen een risico.

Jammer dat we zo'n matige verdediging hebben, want anders had je hier serieuze weerstand kunnen bieden. Telkens is het eigenlijk een dekkingsfout achterin in plaats van goed spel van Bayern.

Hulde aan de PSV fans, die zich echt lieten horen in de Allianz Arena. Jammer dat het niet beloond werd met een goed resultaat.

Man of the Match award moet gaan naar Robben, al vond ik bij PSV Narsingh echt top. Zijn dribbels waren minder, maar met zijn snelheid was hij echt gevaarlijk, en creëerde hij het doelpunt voor Psv.

Dat PSV hier verliest is geen schande. Bayern is een ploeg met wereldse kwaliteit, waar slechts weinig ploegen tegenop kunnen. Dan ben ik nog blij dat PSV enigszins de schade heeft weten te beperken door een doelpunt.

Wel was de grensrechter vandaag ontzettend matig. Tot drie keer toe PSV onterecht afgefloten voor buitenspel, waarbij dus ook onterecht een doelpunt afgekeurd... alweer. Toch ben ik trots op mijn ploeg hoe ze presteren in de CL als Nederlandse ploeg.

19 oktober 2016 om 22:41

Het is niet eens zozeer de verdediging maar meer het middenveld dat verdedigend niet goed was. We missen ook gewoon verdedigend ingestelde middenvelders nu Hendrix weg geblesseerd is.

19 oktober 2016 om 23:25

Wat doet Siem de Jong ook in godsnaam in de basis. Zet daar gewoon Ramselaar of Zinchenko neer.

Robben Man van de Wedstrijd.
Zoet was ook erg goed, ondanks die tegengoals.

Zege van Bayern is niks op aan te merken.
1e helft totaal overklast op laatste 15 minuten na.
Slimme corner en een van richting verandert schot.

Wel weer een afgekeurde goal, wat in mijn ogen op het randje was.
Mooie goal van Narsingh. Een mooi.

Daarna best grote kansen gehad begin 2e helft.
Maar dan staat Brenet weer lucht te dekken, ipv Lewandowski.
Zonde, dan is het helemaal gespeeld en spelen hun het uit.

Geen schande, maar 3 goals verschil was opzich niet nodig.

19 oktober 2016 om 22:44

Narsingh was de beste man aan de kant van PSV, constant gevaar, goede voorzetten, acties en looplijnen en ook zijn passing was vaak zuiver, ik ben echt positief verrast vandaag. Voor de rest jammer van de uitslag, maar Bayern was toch een stapje hoger terwijl ze in mijn ogen niet op 100% speelden. Toch al bij al wel trots op het spel in de eerste helft

19 oktober 2016 om 22:51

Toen Narsingh vanaf rechts kwam ging het wel beter. Ook verdedigend aangezien Pereiro Alaba niet kon bijbenen.
Schitterende goal natuurlijk.

En de reden dat Bayern niet op 100% speelde, ligt meer aan het feit dat ze zelf niet lekker in vorm zijn.

19 oktober 2016 om 22:55

Ik vond pereiro trouwens een hele sterke wedstrijd spelen. Niet van de bal te krijgen. Moet altijd spelen.

19 oktober 2016 om 23:27

Ik vond Pereiro toch nog wel iets beter hoor. Bij een wedstrijd als dit zie je pas echt dat hij als een van de weinig wel de techniek heeft om op dit niveau mee te kunnen. In tegenstelling tot bijv de Jong die ook vandaag weer helemaal niks goed deed.

20 oktober 2016 om 11:33

Idd narsingh op rechts 10x beter dan op links. Ik snap de redenen niet om hem op links te zetten, want daar kan hij niet uit de voeten. Psv speelde op zijn best net narsingh rechts en pereiro achter luuk de jong.

19 oktober 2016 om 22:42

Maar er is toch niemand die roept dat PSV thuis hoort in de CL? Sterker nog, er is geen een Nederlands team wat thuis hoort in de CL.

19 oktober 2016 om 23:16

De nederlandse clubs kunnen best wel eens over winteren in de cl maar dan moet je geluk met de loting hebben. Dan moet je zeker geen bayern en atletico hebben. Dit zijn de afgelopen jaar de top 5 van europa.

19 oktober 2016 om 22:44

Vorig jaar was het verschil niet zo groot.

Dit seizoen gewoon pech met de moeilijkste poule zowat. 2 clubs van de beste 4.
Dan is EL al het hoogst haalbare.

Thuis afmaken tegen Rostov.

20 oktober 2016 om 00:10

Ik vind het wel grappig want Ajax had dit ook meerdere keren maar dat telde toen niet mee. PSV liet vorig jaar iets zien wat ongekend was etc etc. Nu moet je al blij zijn met de derde plaats, Rostov maak je echt niet zomaar af hoor. Helemaal niet in deze vorm, laten we eerlijk wezen. Zelfde gold voor alle ajacieden die dachten dat Rostov te pakken was ondanks dat er niet van Roda of Willem 2 werd gewonnen. Die club wordt zwaar onderschat.

20 oktober 2016 om 08:08

"vorig jaar was het verschil niet zo groot"

Omdat het vorig jaar (gelukkig) een behoorlijk makkelijke loting was.
Ajax heeft als voorgaande deelnemer, zo'n makkelijke loting niet gehad en dat is logisch want je bent als Nederland altijd pot 3 en treft dus altijd 2 toppers.
Behalve vorig jaar toen Psv dus in pot 1 zat.

20 oktober 2016 om 08:42

Op papier was ook vorig jaar de loting niet makkelijk. In praktijk viel het echter wel mee. Dit omdat Manchester minder was dan dat je verwacht.
Maar PSV heeft dit jaar ook geen geluk in de CL. Al een aantal doelpunten die onterecht afgekeurd werden, vangballen die niet gezien werden. Daarnaast heeft PSV zichzelf ook een aantal keren tekort gedaan. Tegen Atletico hadden ze gelijk kunnen en moeten spelen en tegen Rostov hadden ze moeten winnen. Dan had je nu 4 punten gehad, nog steeds heel lastig, maar dan had het er al heel anders uit gezien.

19 oktober 2016 om 22:45

PSV gaat het niet meer halen om door te gaan in de Cl na de resultaten van vanavond.

19 oktober 2016 om 22:45

Gelukkig is de kampioen van dit seizoen de laatste Nederlandse club die de CL in gaat... Het verschil is gewoon te groot dan zie ik liever toch Bayern tegen AC Milan (nummer 4 Italië).. dan deze walksover

19 oktober 2016 om 22:57

AC Milan zou ook een walkover worden voor Bayern. Ik weet nog dat ze vorig seizoen AS Roma afslachten met 7-1 oid.

19 oktober 2016 om 22:46

PSV heeft gewoon de pech gehad dat het bij twee Europese topteams in de poule is gekomen. Ik zie veel andere poules in deze CL, waar het niveau van de teams veel lager is.

19 oktober 2016 om 22:47

wat een onzin. vorig jaar stond psv gewoon bijna in de kwartfinale. Als je in de achtste finales komt dan heb je altijd kans om door te gaan. Wat een trieste instelling van jou zeg, bah.

19 oktober 2016 om 22:50

Vind ik overdreven. De Cl is meer dan die paar dominate clubs. En als een grote club in vorm crisis verkeerd of er te lichtzinnig over denkt kun je ze gewoon verslaan. Dat is de laatste jaren genoeg gebleken.

Grootste nederlaag ooit in de Champions League is 4-0 uit en 0-4 thuis. Niet verbroken en dat is mooi. Na de 2-1 van Narsingh heb je ergens nog een beetje hoop, maar dit team is gewoon te goed voor ons. Ging veel en veel te snel voor onze verdediging. Verder word je gewoon weer genaaid door de arbitrage die goal onterecht afkeuren en verder nog 2 zeer goede kansen afgefloten, echt belachelijk.

De arbitrage..., hoe kan dit op dit niveau?

Oranje, Ajax, PSV en Feyenoord worden telkens genaaid door de arbitrage; het lijkt wel structureel!

19 oktober 2016 om 22:46

Sinds van Praag zich (terecht) heeft laten gelden over de Fifa en Uefa, krijgen we inderdaad alles tegen. Ook hebben alle NL clubs een zware poule geloot. Toeval? Denk het niet.

19 oktober 2016 om 22:46

Tja, we zullen er als land aan moeten wennen dat we 12 tegen 11 spelen

19 oktober 2016 om 22:50

Bayern is natuurlijk erg goed, maar vond het ook wel weer opvallend. Het lijkt gewoon haast echt zo te zijn.

19 oktober 2016 om 22:56

Drama inderdaad. Maar de CL is ook nep. Een beetje als dat wrestling in de VS. De winnaar staat al vast. Bayern Barca Real show. En veel plezier met kijken.

Weinig tegen dit Bayern in te brengen. Is ook geen schande. Over de 1-0 kan ik wel boos worden, zo mag je hem niet tegen krijgen, zelfs niet tegen Bayern. Tussen de 35 minuut en de 3-1 een goede fase voor PSV waar zelf een gelijkmaker erin had gezeten. 4-1 is geen slecht resultaat met het oog op doelsaldo -toch een kleine kans dat het doelsaldo nog een rol gaat spelen.

Zoals verwacht was Bayern een maatje te groot. Gelukkig geen echte afstraffing. Overigens wel opvallend hoe veel twijfelgevallen in het nadeel van PSV uitvallen. Vandaag 3 keer onterecht afgevlagd voor buitenspel.

19 oktober 2016 om 23:04

Tja de afgelopen jaren worden oranje,psv,ajax en feyenoord gewoon structureel genaaid

19 oktober 2016 om 23:30

Ja clubs als Bayern, Real en Barca hebben altijd de scheidsrechter mee in de CL. Wel echt belachelijk hoe erg PSV als benadeeld is deze editie. Gewoon twee zuivere goals onterecht afgekeurd.

Zoals verwacht terecht verloren. PSV wel een paar mooie combinaties, als ze naar voren durfden te spelen. Zwakste man Siem de jong, die mag weer banken. Totaal onzichtbaar, stond alleen maar stil. Cocu faalt wekelijks met onbegrijpelijke beslissingen. Arbitrage ook van een bedenktijd niveau.....

19 oktober 2016 om 22:56

Cocu is tactisch onbenul. Zijn wisselt snapt niemand behalve hij zelf.

19 oktober 2016 om 22:59

Juist niet.

19 oktober 2016 om 23:32

Nou ja de opstelling van vandaag sloeg nergens op. Waarom van 5-3-2 afstappen als dat succes heeft tegen grote clubs in de CL. Verder vraag ik me inderdaad echt af op basis waarvan Siem de Jong speelt.

20 oktober 2016 om 00:12

Siem is totaal niet gemaakt voor het voetbal dat PSV vandaag speelde en al helemaal niet op die positie. Hij moet veel dichter tegen de spits aan spelen, als dat niet gebeurd heb je vrij weinig aan hem. Dit vind ik echt niet sterk van Cocu.

Jammer, maar het is geen schande. Bayern was een paar klasse beter en in de 2de helft waren er nauwelijks kansen voor PSV. Nu maar focussen op de 3 plek, meer zit er niet in dit jaar

Ach, tegen beyern verlies je. Geen schande. Ik baalde dat psv in rusland niet won, en thuis tegen de spanjaarden hadden ze ook meer verdiend. Maar dit? Beyern gwn degelijk. Laten we geen woorden aan vuil maken.

20 oktober 2016 om 00:20

Helemaal Bayern thuis. Waar je soms ze uit nog weleens pijn kan doen lijken ze thuis nagenoeg onverslaanbaar. 4-1 is een harde uitslag maar niet eentje waar je over enkele jaren nog van wakker ligt.

Het is jammer voor PSV maar deze poule is veel te sterk. Daar kan je niet tegen op boksen. De enige manier om verder te komen is door een goed team te hebben zoals vorig jaar en een gelukkige loting zoals vorig jaar. Grote namen waar iedereen voor gemotiveerd is maar die zeer uit vorm waren, dat zijn eigenlijk de fijnste tegenstanders om te hebben. Als je verlies geen schande terwijl je wel een grote kans hebt om te winnen.

Dit jaar is dat heel anders, een sterk Atletico, een machtig Bayern en een zeer onderschat Rostov wat niemand kent. EL halen is al een hele knappe prestatie en ik hoop dat het ze lukt.

Volkomen terrecht dat ze hier verliezen, het had bij rust al 5-1 moeten staan.

Dit PSV oogt zo zwak, niet alleen op basis van deze wedstrijd maar gebaseerd op de laatste weken/maanden. Wat doet Siem de Jong in de basis bij PSV?? Wat heb je aan Luuk de Jong tegen een ploeg als Bayern? Luuk de jong is prima als je veel beter bent dan je tegenstander, tegen dit soort tegenstanders kan je beter een snelle lichtvoetige spits opstellen, want dit werkt niet.

Motm Jeroen Zoet, de enige die een voldoende haalde vandaag!

Het zijn zware tijden voor de psv supporters, wat een slap zooitje staat er dit jaar zeg echt waar!

19 oktober 2016 om 22:52

Snelle lichtvoetige spits? En wie moet dat wezen bij psv? Bergwijn in de spits lijkt me niet zo een groot succes. Verder staat Siem in de basis omdat Hendrix geblesseerd is, guardado net terugkomt van een blessure en Ramselaar ook net weer fit is.

19 oktober 2016 om 22:59

Ik denk dat Bergwijn voor meer gevaar zou kunnen zorgen dan Luuk. Luuk verliest te veel ballen aan de tegenstander en is te traag op dit niveau als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met Muller of Lewadoski.

19 oktober 2016 om 23:03

Locadia zou dat kunnen zijn inderdaad. Luuk de Jong is een aardige spits die zijn goaltje wel maakt, maar zonder lopende middenvelders die aansluiten heb je niks aan Luuk! Vorig jaar kon die nog een bal vasthouden zodat van Ginkel kon aansluiten en kon scoren.

19 oktober 2016 om 23:04

Bergwijn is gewoon te zwak voor in de spits, Boateng hoeft hem maar met zijn kleine Pink aan te raken en bergwijn is van de bal. Verder is de vergelijking met lewandowski natuurlijk belachelijk. Lewandowski is een van de beste spitsen van de wereld (zeker top 3), Luuk is echter een huis tuin en keuken spits die leuk is voor de Eredivisie, maar een stapje hoger echt helemaal niet aankan.

19 oktober 2016 om 23:07

Locadia zie ik dalijk ook liever in de spits staan in plaats van De Jong. Het is wel nog de vraag hoe hij terugkomt van de zware blessure en anders misschien eens Lammers testen tegen een team uit het rechterrijtje.

19 oktober 2016 om 23:08

Is Lammers niet een beetje dezelfde type als Luuk? Correct me if i'm wrong 🤔

19 oktober 2016 om 23:12

Ik moet eerlijk bekennen dat ik te weinig jong psv kijk om daar een uitspraak over te doen. Natuurlijk zijn 2 spitsen niet identiek hetzelfde en zal Lammers dus ook anders loopacties maken en andere passen geven.

19 oktober 2016 om 23:59

Lammers is absoluut niet een zelfde soort spits als Luuk de Jong. Lammers heeft meer techniek in zijn linkerteen dan de Jong ooit zal krijgen. Lammers is tot een jaar of 3 terug altijd middenvelder geweest en heeft daardoor prima techniek, goed afstandschot en is goed in de kleine ruimte. Speelde vandaag ook weer fantastisch in de Youth League, maakt een prachtige goal maar speelde zich ook een aantal keer erg knap vrij. Mag van mij wel eens een kans in het eerste krijgen.

20 oktober 2016 om 00:17

Oke bedankt voor de info over Lammers. Ik zou toch voor pereiro gaan voor de spitspositie, die jongen hoort totaal niet op de flanken thuis!

19 oktober 2016 om 22:56

ik meen serieus, onder siem en luuk zal psv veel punten verspelen als ze blijven opgesteld wordt. cocu moet eens keer inzien dat luuk niet groter is dan de team met zijn aanvoederbandje.

19 oktober 2016 om 22:59

Volledig mee eens the batman! Het werkt niet met die 2, komen beide snelheid & handelingsnelheid te kort!

19 oktober 2016 om 23:00

Groot gelijk. Wat dat betreft heeft zijn collega in Rotterdam wel ballen om zijn aanvoerder eruit te halen.

19 oktober 2016 om 23:08

Ja het is gewoon vervelend dat de perfecte vervanger voor Luuk nu nog in de lappenmand ligt. Om nu Lammers voor de leeuwen te gooien is ook een hele grote gok.

19 oktober 2016 om 23:12

Ja mee eens inderdaad, Misschien Perreiro in de spits proberen zodat bergwijn een basisplaats krijgt? Cocu moet zich vermannen en Luuk op de bank zetten toch?

19 oktober 2016 om 23:14

Ja ik denk dat pereiro in de spits of als "false 9" wel eens goed zou kunnen werken. 2 hele snelle mensen om hem heen in de vorm van Bergwijn en Narsingh en Pereiro als balvasthouder en verdeler, dan speel je wel weer een heel anders systeem.

19 oktober 2016 om 23:19

Precies daar zie ik pereirro ook liever spelen, die jongen heeft zoveel talent, maar is toch totaal geen buitenspeler..

19 oktober 2016 om 23:26

ik zou pereiro als spits laten spelen nu luuk uit vorm is, maar cocu moet perse zijn lievelingsspelers laten opstellen.

20 oktober 2016 om 00:01

Ja volgens mij snapt Cocu niet dat hij Luuk ook mag wisselen of passeren. Speelt al weken om te janken. Echt alles is beter dan de Jong op dit moment hoor, Pereiro of Lammers in de spits is allebei het proberen waard. Bovendien is Locadia volgens mij ook wel alweer bijna fit.

Niet normaal hoe veel kansen Bayern miste. Maar ben al blij zat dat we winnen. Ondanks onze mindere vorm wel soeverein gewonnen.

Wat een weergaloze bal van Thiago op Robben.

Wanneer heeft Psv voor het laatst een wedstrijd gewonnen? Vraag me af hoe lang de directie van Psv dit nog tolereert.
Luuk, Siem, Narsingh, Willems horen voorlopig niet in de basis thuis. Psv heeft een echte killer nodig als spits.

19 oktober 2016 om 22:52

Chef, ga eerst de wedstrijd kijken joh! Narsingh was op Zoet na de beste bij PSV...

19 oktober 2016 om 23:03

Ik heb het niet alleen over deze wedstrijd, maar ook in de Eredivisie. De Jong speelt al weken als een natte krant en mist te veel kansen waardoor Psv puntem blijft verspelen.

19 oktober 2016 om 22:53

Nou, sorry hoor maar het is geen schande om van Bayern te verliezen. Die hebben zowat een begroting die 10x zo groot is als PSV. In de Eredivisie is het inderdaad wel een probleem om doelpunten te maken en te winnen

19 oktober 2016 om 23:00

24-9-2016 tegen Excelsior. Verder had denk ik niemand verwacht dat we hier überhaupt konden winnen dus ik weet niet wat deze reactie toe zou moeten voegen. Gewoon weer gefocust zijn op de competitie en thuis winnen van Rostov, dan ben je door.

Wat een aanfluiting die Siem de Jong, voegt helemaal niks toe, in tegendeel zelfs.

19 oktober 2016 om 22:59

ik vind een extra spits genoeg, luuk de jong heeft echt een serieuze spits nodig waar hij echt moet hard werken voor zijn plaats, net als bij feyenoord.

19 oktober 2016 om 23:07

Cocu moet ballen tonen en die spits uit Jong Psv een paar keren in de basis laten starten. Dat hij jong is, moet niks uitmaken want Dolberg is ook pas 18 jaar en doet het uitstekend.

19 oktober 2016 om 23:29

mee eens. als dolberg het ED aankan, kan Lammers ook de eredivisie aan. ik heb liever dat zinchenko meer minuten mag maken.

Dat we hier verliezen is volkomen logisch maar dit is wel 1 van de weinige keren dat ik er niet wakker van blijf liggen. Een paar domme fouten achterin waardoor we snel in de 2e helft al verloren zijn. Gelukkig hebben we Zoet anders was het 8-1 geworden. Geweldig doelpunt van Narsingh . Propper was weer geweldig vandaag zo rustig aan de bal zo weinig bal verlies de enige speler bij ons die ik de top zie bereiken.

In ieder geval sta je nog 3e in de poule. Gewoon winnen van Rostov en voor de EL gaan.

Dat PSV een goede kans had om gelijk te maken geeft mij toch niet het gevoel dat Bayern zelfs af en toe gas terug nam om hun tegenstander niet te vernederen. De Nederlandse kampioen heeft het de recordmeister niet echt moeilijk kunnen maken. De betere loting en de honger van vorig seizoen gaven PSV een duw naar een mooi resultaat, maar dit jaar zien we toch eigenlijk weer dat ook PSV kansloos is tegen de echte Europese grootmachten. Als Ajacied wil ik eigenlijk nu alleen maar zeggen dat de CL voor ons iedereen te groot is geworden. Het is gewoon frustrerend hoe het geld echt alles heeft kapot gemaakt. Ik hoop voor PSV dat ze hoe dan ook derde worden. Meer lijkt me een klein wonder aangezien men in Eindhoven alle drie komende wedstrijden moet gaan winnen. Rostov thuis moeten drie punten worden, maar thuis tegen Bayern en uit tegen Atletico kijken me maximaal twee punten haalbaar. Maar wie weet. Lukt het PSV echt om te overwinteren in de CL dan zal ik hun als eerste feliciteren.

19 oktober 2016 om 23:07

Rostov thuis mag 1 punt worden als PSV op doelsaldo voor blijft, zoals nu het geval is.

19 oktober 2016 om 23:21

Niet op basis van doelsaldo, maar op basis van onderling resultaat mag je 0-0 of 1-1 spelen. als het 2-2 wordt komt het doelsaldo eraan te pas, hoewel dat natuurlijk nog de komende twee wedstrijden erg kan veranderen.

eeuwig zonde hoe makkelijk de 1-0 en de 3-1 vallen. zuivere goal afgekeurd(zat kort op de 2-1, waren denk ik niet beide gevallen) en mooie kansen op de 2-2. Echter heeft bayern ook belachelijk grote kansen gehad, vooral door zoet dat er niet meer goals vielen. Aanvallend ging het wel goed als ze eruit kwamen. Nu voor 3e plek gaan, thuis tegen bayern hopen op stiekem gelijkspelletje en had dit voor dit duel nooit durven zeggen.

Geen schande, gezien het eerste kwartier mag je blij zijn met 4-1. Waarschijnlijk ga je de terugwedstrijd ook verliezen. Dan heb je nog een lastige pot in Madrid, die je ook kan en waarschijnlijk mag verliezen. Uiteindelijk moet je het karwei tegen Rostov klaren. Die zullen tegen Bayern en Atletico waarschijnlijk ook verliezen, maximaal een punt halen.

Duidelijk dat PSV niet zo goed is als de gebroeders van de Kerkhof en de spelers zelf doen vermoeden. Misschien hebben de clubs in de eredivisie wel te veel respect voor deze club en is zo'n uitslag zoals afgelopen weekend tegen Heracles wel heel reëel!

Ik begrijp niet waarom er relatief mild over PSV wordt geoordeeld. Het was helemaal niks. Bayern bepaalde wat er gebeurde gedurende de hele wedstrijd en het speelde ook nog op 70%.

Waardeloze prestatie van PSV dus en het gaat nog een zwaar seizoen worden voor de Eindhovenaren. Ze krijgen veel te gemakkelijk en veel te vaak een goal tegen. Eens kijken hoe gemoedelijk en hoe vriendelijk het blijft bij PSV als het tegenzit.

Kampioen worden ze zeker niet en ik gok op Ajax( Feyenoord houdt dit toch niet vol en hebben een veel mindere selectie). ik hoop dat PSV in CL of wellicht de EL nog wat punten voor NL kunnen binnenhalen, anders wordt het een tegenvallend seizoen.

Rostov kreeg een les in tactiek van Simeone. Rostov beperkte zich tot tegenhouden, maar het kwam nooit aan counteren toe doordat het bij Atleti verdedigend altijd sterk staat. Voorin hebben ze genoeg klasse om een doelpunt te kunnen maken. Rostov mist de ervaring en kwaliteit voor in de CL, maar van dit jaar zullen ze het nodige gaan leren. Als de club sportief vooruit blijft gaan, dan kunnen ze binnen 5 jaar absoluut mee in de CL.

PSV heeft niks te zoeken in de CL zoals de meeste PSV fans riepen dat Ajax niks te zoeken had in de CL de afgelopen jaren. Vorig jaar werd er geroepen dat ze zo goed waren in de CL maar zoals nu blijkt dat als ze een tegenstander van formaat hebben dat ze niks presteren. Ik ben bang dat ze niet eens gaan overwinteren.

20 oktober 2016 om 09:33

Je moet een beetje geluk hebben met de tegenstanders. PSV speelt in de CL realistischer dan Ajax destijds, dat is het enige verschil. Van een tegenstander als Bayern, Real of Barcelona wint geen enkele Nederlandse club (ja, Barcelona heeft van Ajax verloren, maar die waren toen al geplaatst). Tegen de clubs daaronder kun je met een hele goeie tactiek en een hele goeie dag nog wel iets klaarspelen.

Psv heeft eindelijk fatsoenlijke tegenstand in de CL.. even met beiden benen op de grond.

Snap alle ophef niet over Zoet. Hij gaat gruwelijk in de fout bij treffer 3 en 4 en iedereen heeft het maar over de reddingen. In de 2e helft heeft ie geen enkele goede redding gemaakt die "van wereldklasse" is waar mensen het hier over hebben. Als die gebeurde bij welke keeper dan ook dan had iedereen het hier alleen over die fouten gehad maar bij Zoet hoor je er niemand over. Beetje raar want de wedstrijd zat gelijk op slot door deze fouten.....

20 oktober 2016 om 09:34

Zoet heeft gewoon prima gekeept, ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt.

20 oktober 2016 om 20:56

Zoet maakt gister 2 fouten. Goal 3 en 4 kan je hem gewoon aan rekenen...

De prestatie van zoet wordt hier door enkele mensen wel erg opgehemeld. Hij had een aantal prima reddingen, maar inmiddels mag dat ook van hem verwacht worden.
Vorig seizoen tegen atletico thuis was hij echt geweldig.

Bayern is gewoon een maatje te groot voor een Nederlandse club, net als de echte topclubs als Barcelona en Real Madrid. Tegen een dergelijke tegenstander heb je zelfs aan een goeie dag niet voldoende. Je tegenstander moet ook nog eens een hele slechte dag hebben.

Narsingh, Zoet, Perreiro en in iets mindere mate Propper deden het naar behoren. Schwaab en Siem de Jong vond ik de slechtsten van het veld. Ik had overigens Zinchenko of Bergwijn eerder laten invallen/laten starten. Je moet voorin wat meer beweeglijkheid hebben. Het wordt tijd dat Hendrikx fit wordt. Dan kan in ieder geval die Siem de Jong gaan banken, want die kan er werkelijk helemaal niks van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren