Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV haalt komende zomer bezem door selectie: mogelijk geheel elftal vertrekt

Laatste update:

Technisch directeur Earnest Stewart is van plan om komende zomer flink de bezem door de selectie van PSV te halen. Volgens het Eindhovens Dagblad is er een reële kans dat er een elftal aan spelers uit Eindhoven vertrekt. Onder meer Jordan Teze mag bij een goede aanbieding vertrekken, terwijl het niet haalbaar lijkt dat Thorgan Hazard komend seizoen opnieuw op huurbasis in het Philips Stadion speelt.

“Wij zullen door gaan selecteren”, zei technisch directeur Stewart voorafgaand aan de door PSV gewonnen bekerfinale tegenover ESPN. Ruud van Nistelrooij lijkt zich op te kunnen maken voor zijn tweede seizoen als trainer van de Eindhovenaren. Van de keepers staan Joël Drommel en vierde doelman Kjell Peersman voor een vertrek. Drommel, die een heldenrol vervulde in de bekerfinale, mag op huurbasis vertrekken, al is verkoop aannemelijker. Peersman moet rekening houden met een uitleenbeurt.

In de defensie worden er flink wat mutaties verwacht. Het definitief inlijven van Jarrad Branthwaite lijkt momenteel ‘simpelweg onhaalbaar’. Gesprekken tussen PSV en Everton over de twintigjarige mandekker liepen tot nog toe spaak. “Phillipp Mwene, Jordan Teze en André Ramalho mogen bij een interessante bieding vermoedelijk allemaal vertrekken”, schrijft journalist Rik Elfrink. “Dat geldt ook voor huurling Timo Baumgartl.” De momenteel aan Go Ahead Eagles verhuurde Frederik Oppegard heeft naar verluidt ook geen toekomst meer in Eindhoven.

Op het middenveld houdt PSV rekening met het vertrek van zowel Ibrahim Sangaré als Érick Gutiérrez. Met Ismael Saibari wil de club vooralsnog wel door. PSV heeft het gevoel dat er nog genoeg potentie in de Marokkaans jeugdinternational zit. In de aanval lijkt een langer verblijf van Hazard, gezien zijn salaris, onhaalbaar. De Belg wordt tot het einde van het seizoen gehuurd van Borussia Dortmund.

Achter de naam van Fábio Silva staat nog een vraagteken. Het definitief inlijven van de Portugese huurling is niet mogelijk, aangezien Wolverhampton Wanderers hier niet aan wenst mee te werken. Silva zelf wil via huur nog graag een jaar langer bij PSV blijven. Tot slot is ook het doorgaan met de Braziliaanse huurling Sávio geen uitgemaakte zaak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, dat is inderdaad een aardig bezem door de selectie. Wel allemaal spelers (op Gutierrez en Sangare na natuurlijk) die ze allemaal niet per se gaan missen, dus een goede zet om die ballast te verwijderen. Lijken me echter ook allemaal niet echt spelers die veel kapitaal gaan opleveren, buiten dat er natuurlijk ook nog een aantal huurspelers tussen zitten, dus dat zal dan echt van Sangare moeten gaan weg komen.

3 mei 2023 om 11:40

Naast Sangaré/gutierrez gaan ze Branthwaite en Teze ook echt wel missen. Verder hebben ze volgens mij ook geen koopoptie op vaanholt. Tuurlijk zijn Simons en Veerman de belangrijkste spelers, gevolgd door Benitez, De Jong (ervaring) en Bakayoko (toekomst). Maar vind maar eens goede vervangers voor al die vertrekkende spelers met een beperkte beurs. Bovendien moet je helemaal opnieuw gaan bouwen. En je blijft ook met een aantal net-niet spelers zitten (o.a. Til, Obispo, El Ghazi).

3 mei 2023 om 11:49

Ik vind de hele defensie van Psv allemaal net niet spelers, waardoor je naar mijn mening niet heel specifiek grote kwaliteiten gaat missen. Branthwaite is inderdaad wel de beste en degene die je meeste mist, en ik vraag me af ( maar dat zullen ze ook zeker niet doen denk ik ) of je echt alle spelers van gelijke kwaliteit (mwene, Teze en Ramalho ) moet verkopen als je Branthwaite al niet kan behouden. Want dan moet je inderdaad ineens wel veel opvangen met waarschijnlijke een beperkte beurs.

3 mei 2023 om 12:05

Je vergeet boscagli denk ik. Vraag is wel hoe hij terug komt na de blessure maar hij was verreweg de beste die we hadden achterin. Hij, Benitez, veerman bakayoko en de jong zijn degene die volgend jaar ook nog zullen spelen hoop ik. De rest heeft een upgrade nodig(ramalho obispo en Mwene of moet geld in het laatje brengen(sangare, guti en teze). Van aanholt mag eventueel ook wel blijven met mauro.

3 mei 2023 om 12:27

Volgens mij zit er bij Van Aanholt een optie voor een 2e huurjaar in en daarna is hij transfervrij. Wat mij betreft gelijk komend jaar huur vastleggen. Meer dan prima back gebleken voor PSV

3 mei 2023 om 12:28

Die Branthwaite zou voor mijn cluppie wel wat zijn als back-up van Hancko. Komt genoeg aan spelen toe en behoudt zijn transferwaarde als homegrownplayer.

3 mei 2023 om 12:37

Denk dat het wel meevalt hoeveel Teze gemist gaat worden. Dat is natuurlijk ook niet het meest heldere licht. En als je Sambo terughebt denk ik niet eens dat je er slechter op wordt

3 mei 2023 om 13:19

Cuco10. Die was ik inderdaad vergeten! Goede verdediger! Hoe staat het met zijn herstel?

3 mei 2023 om 13:21

Lijkt me wel vrij onrealistisch om te stellen dat Branthwaite haalbaar zou zijn als back-up bij Feyenoord, en niet als basis bij PSV

3 mei 2023 om 13:33

@cuco: Boscagli deed het natuurlijk prima voordat hij geblesseerd raakte, maar de vraag is hoe hij terug komt en je kunt niet helemaal op hem bouwen.

@albicoon: Teze is misschien geen geweldenaar, maar wel degelijk en goed in de opbouw. Zeker zo lang Boscagli nog niet terug is zijn die opbouwende kwaliteiten van belang.

@woody2406: Als die optie er is voor v.aanholt scheelt dat zeker. Inderdaad nuttig, maar niet veel meer dan dat en ook niet de jongste meer.

3 mei 2023 om 13:37

@4fredondo jij denkt dat als PSV hem niet kan betalen Feyenoor dat wel kan/wil? Ik denk dat Feyenoord na anderhald goed jaar niet gelijk 12 miljoen voor een centrale verdediger gaat betalen

3 mei 2023 om 13:42

Caddeto

"lijkt me wel vrij onrealistisch om te stellen dat Branthwaite haalbaar zou zijn als back-up bij Feyenoord, en niet als basis bij Psv"

Als wij toch bezig zijn, op zijn Redondo's

Die Simons zou voor mijn cluppie wel wat zijn als back-up van Klaassen.

3 mei 2023 om 13:45

Als PSV hem niet kan betalen kan Feyenoord hem helemaal niet betalen, en zeker niet als backup

3 mei 2023 om 13:57

@Woody2406 verlenging van Van Aanholt was al bekend gemaakt vorige maand, dus die is er sowieso nog een jaar hierna. Inderdaad daarna transfervrij dus reëel dat hij daarna ook nog wel aanblijft, mocht PSV dat willen.

3 mei 2023 om 14:02

Koop optie bij van Aanholt hebben ze wel. Die blijft in Eindhoven

3 mei 2023 om 14:39

Is van Aanholt niet tot het einde van zijn contract verhuurd aan PSV en daarna transfervrij?

3 mei 2023 om 11:54

"wel allemaal spelers (op Gutierrez en Sangare na natuurlijk) die ze allemaal niet per se gaan missen,"

In het lijstje (of ik lees er overheen) wordt Xavi natuurlijk gemist. Ook geen zekerheid dat hij blijft met zijn clausule.

Na Gakpo, Madueke en straks Sangare, Guti, Teze en Simons zijn het best veel spelers die basisspelers zijn of in ieder geval veel gespeeld hebben.

"niet echt spelers die veel kapitaal gaan opleveren"

Wel wegvallen salaris. Dat is ook winst.

3 mei 2023 om 12:05

Xavi heeft een weloverwogen keuze gemaakt om te vertrekken bij PSG richting PSV, het lijkt me zeer sterk dat ie nu direct weer denkt: doei!

Die gaat gewoon blijven en contract verlengen, kan basis spelen bij een topclub over twee of drie jaar.

3 mei 2023 om 12:09

Ik verwacht dat het spelen van Champions League een grote factor blijft. Bij PSG is de situatie wel veranderd nu, daar staat ook een grote schoonmaak op de planning

3 mei 2023 om 13:45

Bongiorno

Na een jaar is ook situatie anders he.

Bij PSG zal Messi weggaan en misschien ook Neymar. Bij PSG kwam hij soms in als invaller op de flanken.

Ze gaan een nieuwe fase in en ook de TD is meer iemand van bouwen dan zomaar namen kopen.
Dus zij kunnen Simons nu wel een beter verhaal verkopen.

Verder wat verdient hij bij PSV, 1 miljoen?

Bij PSG kan hij zo 10 miljoen pakken en zit nu bij de selectie als een wat grotere naam. Een van de beste spelers in NL en Oranje international. Heel anders natuurlijk.

3 mei 2023 om 12:41

Totaal niet verrassend, toch? Stuk voor stuk spelers die al eerder op de nominatie stonden om te vertrekken. Sangare z'n clausule gaat gelicht worden, Guti zie ik heel graag blijven, maar de rest is prima te vervangen.

3 mei 2023 om 19:27

Als psv dat doet eindigen ze zeker niet bij de eerste 4 . Ruud is geen slot dat snel een elftal goed kan laten spelen . Ruud heb meer tijd nodig

Dat zijn toch wel grote nadelen aan (te) veel huurlingen voor een topclub: je kan niet bouwen aan een voetbalmachine én je maakt sommige spelers waardevoller terwijl je er zelf niets aan verdient. Die Fã¡bio Silva heeft PSV echt een goeie aan in mijn ogen, maar die kunnen ze dus niet vastleggen. Thorgan Hazard maakte nog een vrij belangrijke goal afgelopen weekend. Jarrad Branthwaite had zijn plekje wel veroverd in het elftal en is nog heel jong. Het is natuurlijk gewoon slecht voor het Nederlands voetbal als een totaal nieuw elftal die voorrondes Champions League moeten gaan spelen.

3 mei 2023 om 11:20

Dat zal bij Ajax niet anders zijn gok ik, wie er ook tweede wordt, het is snel doorselecteren en opvullen, zodat er een goede voorbereiding kan plaatsvinden om de voorrondes door te komen.

3 mei 2023 om 11:48

PSV kan met een CL ticket wel anders doorselecteren dan zonder

3 mei 2023 om 11:51

Snap de zorgen ook niet helemaal. in de halve finale speel je tegen Griekenland, zwitserland, Oekraine, Belgie of Servie. Terwijl dit ook waarschijnlijk de landen zijn waar je in de finale speelt. 4 groepshoofden, dus je ontloopt Frankrijk en Portugal sowieso. En je ontloopt of Rangers of Oostenrijk. Ik zou het beschamend vinden als PSV of Ajax hier niet doorheen komt.

3 mei 2023 om 11:54

Strandje Larse.
Nederlandse clubs hebben wel eens vaker zulke beschamende prestaties neergezet in de voorrondes, dus de zorgen niet snappen snap ik dan weer niet helemaal Helemaal als er in de zomer een heel nieuw elftal gebouwd moet worden is het maar de vraag hoe het in de voorrondes erbij staat.

3 mei 2023 om 11:57

Dan gok je dus op dat je de voorrondes door komt. Nee handelen met de middellen die we hebben, daar moet een prima selectie neergezet mee kunnen worden, dat betekent dus ook doorselecteren, met deze selectie wordt het een lastig verhaal. Volgend jaar twee CL tickets, dus kan sowieso iets meer risico nemen.

3 mei 2023 om 12:03

Kan ik dit ergens terugvinden was mij niet bekend!

3 mei 2023 om 13:19

@strandje Larse volgens mij kijk je toch niet helemaal goed. De nr 2 van Nederland komt in het "league path" met de overige nummers 2 en 3 die zich niet direct plaatsen. De kampioenen die zich niet rechtstreeks plaatsen zitten in een apparte groep.

Voor de nr 2 (van Nederland) route zit je in een groep voor wie uiteindelijk 2 tickets beschikbaar zijn en daarvoor moeten ze twee rondes overleven.
In diezelfde groep zitten o.a. de nummers 3 van Frankrijk en Portugal, er is een kans dat je op basis van coëfficiënten in de eerste van die twee rondes ontloopt, Ajax doet dat sowieso, voor psv kan dat nog wel eens krap worden omdat er een redelijke kans is dat vier van de uiteindelijke nr 3's van portugal en frankrijk, en de nummers 2 van schotland, Belgie, zwitserland, Oostenrijk of de Oekraine een hogere coëfficiënt hebben. Die competities zijn allemaal nog bezig dus dat kan allemaal de kant van PSV opvallen, maar het is heel goed mogelijk dat ze in de eerste ronde geen geplaatste status hebben. In de playoff rondedat zijn maar 4 ploegen kom je een van die teams uiteindelijk alsnog tegen.
Natuurlijk kunnen zowel Ajax als PSV van die clubs winnen, ook van de nummers 3 uit Portugal en Frankrijk, alleen gebeurd dat al jaren vaker niet dan wel. Ik zie het ook niet als een schande als ze van een van die clubs verliezen, net zo min als het voor hun tegenstanders een schande zou zijn om van een Nederlandse club te verliezen, dat is wel ongeveer het niveau waar Nederland op zit.

3 mei 2023 om 11:28

Huur heeft z'n voor- en nadelen. Aan de ene kant kan je soms spelers halen die te duur zijn (Branthwaite), die nornaal gesproken onhaalbaar zijn (Silva) of een korte termijnoplossing zijn (Hazard). Ook is het risico op een miskoop zoals Ocampos kleiner omdat ze gewoon goedkoper zijn. Ze vertegenwoordigen geen restwaarde, maar dat doet bijvoorbeeld Luuk ook niet. Twee of drie huurlingen die je team goedkoop beter maken hoeven daarom ook niet erg te zijn. Wanneer je daarmee betere prestaties kan overleggen en dus meer prijzengeld binnen kan halen om eventueel in de toekomst meer te kunnen investeren is dat opzich prima. Je moet er wel voor oppassen dat het geen vreemdelingenlegioen wordt.

3 mei 2023 om 11:33

De grote vraag is, wat kan PSV spenderen.

De voorrondes beginnen al redelijk vroeg en als je dan je selectie niet in orde hebt kan je er weer makkelijk eruit vliegen. Meestal kan je de huurlingen einde transferperiode vast zetten. Ik snap dan ook wel weer dat Xavi zeker ook kijkt naar andere opties.

3 mei 2023 om 11:40

Het geld van Madueke en Gakpo is ook nog niet echt uitgegeven op wat huursommen na, als Sangare en Guti verkocht worden pak je daar samen ook zo;n 45 mln voor. Als je dan zo'n 40 tot 50 mln uit kunt geven moet je een aardige selectie kunnen samenstellen. Zeker voor eredivisie begrippen.

3 mei 2023 om 11:44

Flamengobrasil, geld is niet alles hè. Je kunt met veel geld een goede selectie samenstellen maar met weinig geld ook. Een goed beleid en de juiste scouting is van belang. Niemand weet of dat aanwezig is.

3 mei 2023 om 11:51

Moest Gakpo niet verkocht worden om de begroting te kunnen dichten? En een gedeelte van Madueke?

Hopelijk halen ze min mogelijk huurlingen en goede aankoop gelijk binnen. Wat ik al zei, het seizoen begint echt vroeg. Het zou zonde zijn, om gelijk eruit te vliegen omdat je selectie niet compleet is.

3 mei 2023 om 12:05

Het geld van Gakpo moest de gasten in de begroting dekken. Daar valt weinig van uit te geven lijkt me.

3 mei 2023 om 12:34

Met het geld van Gakpo hou je zelfs geld over om de begroting te dichten voor aankomend jaar. Tel daar de transfer van Madueke bij, dan zou je bij verkoop van Sangare en een aantal andere selectiespelers (Guti/Ramalho/Drommel) minimaal 50+ miljoen overhouden. Daarnaast vallen Bruma, Boumgartl en Max volledig weg van de boekhouding als ik me niet vergis. Ik vraag me vooral af of PSV het nu al aandurft om op CL niveau te gaan begroten met het extra CL ticket.

3 mei 2023 om 13:22

De geruchten dat het geld van de verkoop van Gakpo (deels) gebruikt zou worden om gaten te dichten is inderdaad waar, maar niemand weet wat PSV precies te besteden heeft. Dat was in het verleden vaak zo en is nog steeds zo. Ik heb vaak het idee dat dat ervoor zorgt dat mensen de financiële situatie van PSV vaak slechter inschatten dan die daadwerkelijk is. De geruchten dat PSV op te grote voet leeft zijn er namelijk al tien of vijftien jaar (of in ieder geval sinds ik voetbal volg) en uiteindelijk zijn er de laatste jaren nooit meer echt grote problemen geweest. Het structureel mislopen van CL-voetbal de laatste jaren zal niet geholpen hebben, maar tegelijkertijd is er ook prima verkocht de laatste jaren.

We zien wel wat er terechtkomt van aankomende zomer. Stewart is mooi op tijd aangesteld, dus hopelijk resulteert dat in een selectie die op tijd rond is en ik hoop toch echt wel dat we Branthwaite kunnen overnemen.

Het allerbelangrijkste lijkt me voor Psv, om de allerbeste Nederlandse voetballer Xavi te behouden. De rest lijkt me vervangbaar voor Psv.

3 mei 2023 om 11:23

Allebeste Nederlandse voetballer?? Beetje oppertunistisch misschien?

3 mei 2023 om 11:27

Ik vermoed dat hij bedoeld beste Nederlandse voetballer bij PSV alhoewel het ook best anders kan zijn. Topspeler die Xavi!

3 mei 2023 om 11:31

Beste voetballer in Nederland dan? Nog steeds interpretabel met Kocku en Tadic, maar zeker 1 van de beste spelers in de Eredivisie dit jaar.

3 mei 2023 om 11:39

Denk dat iedereen over eens is dat Xavi momenteel de beste speler van de Eredivisie is toch? en dat al op 19/20 jarige leeftijd.
Kan je nagaan waar PSV dit seizoen was zonder hem....

3 mei 2023 om 11:39

Beste Nederlandse voetballer in Nederland haha?

On: Ik zou niet zowel Guti als Sangare verkopen! En indd er alles aandoen om Xavi te behouden. En als Everton degradeert ben ik benieuwd of er wat te regelen valt!

3 mei 2023 om 11:41

Tadic heeft dit jaar toch laten zien dat de sleet er een heel eind op zit, af en toe nog wel van waarde kan zijn, maar ook tegen PSV was hij hemeltergend slecht. Zoals wel vaker dit seizoen. Tadic hoort niet meer bij de top 5 spelers van de eredivisie.

3 mei 2023 om 12:02

Kocku en Tadic zijn geen Nederlanders
Als Kocku het wel was dan zal ik hem boven Xavi kiezen.
Hij is de beste speler dit seizoen en niemand komt maar enigzins in de buurt.
Zo bepalend en foutloos. Niet normaal

3 mei 2023 om 12:20

Batouwe dat klopt, ik vind hem de beste voetballer van de eredivisie.

3 mei 2023 om 12:23

@lee112
Foutloos ? Dat is volgens mijn nog nooit gebeurd !!

3 mei 2023 om 12:23

FCG95 ik bedoelde inderdaad de beste voetballer in Nederland van de eredivisie. Kokcu en Tadic hebben het ook heel goed gedaan, Tadic is ook nog MVP maar die verfijnde techniek, voetbal intelligentie op zijn leeftijd is gewoon fenomenaal.

3 mei 2023 om 12:25

Reppi in de Eredivisie ja, zeker ook als je zijn leeftijd en beslissendheid meetelt.

3 mei 2023 om 12:28

Zwollenaar van de eredivisie bedoelde ik, bizar wat hij op deze leeftijd al heeft laten zien.

3 mei 2023 om 12:30

Dan ben ik het met je eens idd

3 mei 2023 om 12:39

Nagenoeg foutloos dan. In ieder geval kan ik hem niet betrappen op ernstige fouten of blunders. Hij is zeer bepalend op het middenveld. Een motor.
Zowel verdeidgend als aanvallend. Plus hij wordt kampioen.
Zal me niet verbazen als hij de beste speler wordt tijdens het gala

3 mei 2023 om 13:10

@psvgek95,

Je doet het woordje gek in je naam wel eer aan!

Dit slaat toch helemaal nergens op? Bedoel je beste speler, dan zijn er meerdere opties, grootste talent, ook meerdere opties, meeste potentie ook meerdere opties!

het is vooral smaak en ook wel beetje voor welke club je bent....
Spelers als Kocu, Timber, Kudus zijn ook toppers in wording

Xavi is gewoon een hartstikke groot talent en ben benieuwd tot hoever hij komt.

3 mei 2023 om 14:29

Nou ik vind het nou ook weer niet helemaal nergens op slaan. Als ik de beste drie voetballers in de Eredivisie van dit jaar op zou moeten noemen, kom ik toch uit op Simons, Kokcu en Kudus, in willekeurige volgorde.

3 mei 2023 om 13:33

Je hebt helemaal gelijk. Xavi is de beste speler in de Eredivisie, kun je in mijn ogen moeilijk om heen. Cruciaal om hem te behouden.

Mag Ruud zelf de voetbalschoenen weer uit de kast gaan halen denk ik.

Met het verkopen van deze spelers moet er wel weer iets van een transferbudget zijn, maar hoe veel zal dat ongeveer zijn? Al is Stewart gewend te werken met weinig budget, deed die bij AZ ook na de DSB tijd.

3 mei 2023 om 12:07

Er zal dan aardig wat mogelijk zijn. PSV had de gaten boekhoudkundig al aardig gedicht met de transfersom voor Gakpo en verkocht Madueke ook nog eens voor 35 miljoen euro. Natuurlijk krijg je transfersommen doorgaans in termijnen, maar als er een leegloop komt, heeft PSV een gevulde portemonnee. Wel met de nuance natuurlijk dat ze het niet zo gek maken als een paar jaren geleden onder John de Jong. Er werd veel betaald en vooral ook erg veel uitgekeerd aan salarissen.

3 mei 2023 om 12:24

@sirius,
Tegen over het feit dat transfersommen in termijnen komen staat natuurlijk dan ook het feit dat je zelf ook weer in termijnen betaald !!

3 mei 2023 om 12:31

Goed punt, al was dat 'termijnen-argument' vooral een zekerheidje voor als iemand daarmee zou komen. Kortom heeft PSV bij een leegloop een gevulde portemonnee waarmee het de markt op kan. Dat hebben ze nu al in principe door de verkoop van Madueke.

3 mei 2023 om 12:07

"mag Ruud zelf de voetbalschoenen weer uit de kast gaan halen denk ik."

Ooijer loopt er toch ook rond?

Maar meeste leveren wel weinig op en aantal zijn huurlingen daar verdien je niets op.

Wel zonde dat een Teze eigenwijs was en niet ging focussen op RCV om zo Europees subtop te halen.
Straks zie je hem bij een club met niveau Heerenveen tot ADO op rechtsback kloten.
EN op TV ziet hij in Europa oa Geetruide en Schuurs blinken (hij was niet minder op die plek).

Ik begrijp op zich de argumentaties wel die Elfrink heeft voor spelers die mogelijk vertrekken, maar bij PSV wordt bijna iedere zomer een leegloop voorspeld en bijna iedere zomer valt dat wel mee.

3 mei 2023 om 11:33

Laten we hopen dat het deze zomer niet meevalt. Bouwen aan een vast team is leuk als dat team wel de potentie heeft. PSV staat bol van de middelmaat op dit moment.

3 mei 2023 om 12:05

Dat is het 'm ook. Je kunt een speler nog weg willen, maar het moet ook nog kunnen. Gutierrez, Sangare en Branthwaite raak je makkelijk kwijt en leveren wel leuke centjes op, maar het is altijd maar afwachten of je spelers als Teze, Boscagli, Obispo, Til e.d. verkoopt. Dergelijke spelers zijn vaak toch wel lastig te slijten.

3 mei 2023 om 12:46

Branthwaite levert dan helaas geen cent op. Enige hoop voor PSV is, als Everton degradeert en ze dan wel willen nadenken over een verkoop (voor een aannemelijk bedrag).
Verder wel met je eens dat 2e lijstje. Teze is dan wel eigen jeugd, dus ieder bedrag is winst. Enkel moet je er wel iets voor terughalen.
Ik hoop dat PSV deze spelers voor de juiste bedragen laat gaan of niet opnieuw huurt. Ook Hazard brengt nog niet bijzonder veel. Hoogtui Fabio mag nog een jaar blijven. Stewart mag dan gaan toveren. Een heel hoge pet heb ik niet op van de scouting van PSV, dus we gaan het meemaken.

3 mei 2023 om 13:32

Waarom zou je Boscagli slijten? Als hij weer terug groeit naar zijn niveau van voor zijn lange blessure is dat gewoon je beste verdediger en vooral verantwoordelijk voor dat broodnodige stuk voetbal van achteruit. Kan daarnaast ook nog heel behoorlijk op 6 spelen en volgens mij heeft hij ook geen gigantisch salaris omdat hij niet als grote aankoop is gehaald, in tegenstelling tot Ramalho die volgens mij tot de grootverdieners behoort.

Til heeft helaas al een keer een seizoen verneukt bij Freiburg, maar die zou anders wel naar zo'n club in de Bundesliga kunnen denk ik. Obispo zie ik wel naar het Championship vertrekken en Teze weet ik eigenlijk niet. Denk dat die nog het meeste transferwaarde vertegenwoordigt van deze spelers, maar die is dit seizoen als rechtsback toch wel een heel stuk minder dan het anderhalf seizoen hiervoor.

Allemaal logische gevolgen. Everton staat op degradatiekoers dus ben benieuwd of er toch nog iets mogelijk is om Branthwaite te behouden. Fabio Silva een jaar langer houden lijkt me gezien zijn mentaliteit en kwaliteit een prima idee. Guti en Teze zou ik houden. Ik vind Teze met name centraal achterin wel voldoen aan de PSV normen, als back is het minder. Als Ramalho vertrekt zou ik Teze centraal zetten. Guti zou ik bij vertrek van Sangaré een basisplek gunnen, die man heeft voldoende spelinzicht. Jammer dat hij agressie mist in zijn spel. Ben benieuwd wie ze op het middenveld ervoor terug gaan halen, genoeg vacatures voor een stofzuiger/nummer 6.

Sangaré ga je missen. Guti ook nog wel. Voor de rest kan de bezem er prima doorheen. Het is wel vervelend voor RvN voornamelijk. Hij moet wéér op 0 beginnen. Voor het tweede jaar op rij. Er zal een geheel nieuwe achterhoede moeten worden gecreëerd (met alleen Boscagli als zekerheidje) en het middenveld zal er compleet anders uit gaan zien. Voorin heb je Xavi als absolute topper, maar Bakayoko (die wel steeds beter zijn draai weet te vinden) en vooral Luuk vallen nog tegen voor een Nederlandse topclub. Daar mag dus ook wel wat bij. Je houdt alleen Benitez, Boscagli, Veerman, Xavi, Luuk en Bakayoko over als basis. En daarachter is er dan erg weinig. Je krijgt Mauro wel weer terug.

Kortom: Ontzettend veel werk aan de winkel voor PSV: Te veel werk naar mijn mening. Al zijn dat wel weer de leukste periodes om te zien: Welke konijnen worden er uit de hoge hoed getoverd?

3 mei 2023 om 11:30



Ik vind persoonlijk de transferperiode ook altijd wel spannend. Zeker PSV en Ajax willen nog wel eens met een gekke naam kunnen stunten. En ere wie ere toe komt: Feyenoord heeft qua "namen" misschien niet echt iets spannends gedaan (de enige bekende naam was misschien Dilrosun), maar daar zaten toch behoorlijk wat leuke verrassingen tussen.

Het is voor PSV echt te hopen dat ze Xavi Simons kunnen behouden, want als Guti, Sangare en Simons weg gaan dan hou je eigenlijk maar 3 echte sterkhouders over in de naam van: Veerman, Benitez en Luuk de Jong (die toch ook elke dag weer wat ouder wordt...)

En zeker na het absolute bagger jaar wat Ajax betreft ben ik benieuwd wie er weg gaan en wat er bij komt. Op dit moment zou ik er ook niet rouwig om zijn als diezelfde bezem er bij ons ook door gaat, want er is eigenlijk niet 1 aankoop geweest die ons een stap verder heeft gebracht. Het enige lichtpuntje dit seizoen is misschien wel Kudus.

3 mei 2023 om 11:33

Wat voor PSV geldt, dat geldt inderdaad ook voor Ajax. Al zal er bij jullie veel meer blijven staan. Rulli, Bassey, Hato, Taylor (ook al vind ik het niets), Berghuis, Bergwijn en Tadic zie ik allemaal niet vertrekken. Er moet echter achterin, op het middenveld en centraal voorin bij jullie ook wat bij inderdaad. En daar zullen ook wel weer leuke verrassingen uit gaan komen.

Kudus, Timber en Alvarez vind ik trouwens ook goed genoeg natuurlijk, maar ik vermoed dat minimaal 2 van deze 3 zullen gaan vertrekken.

3 mei 2023 om 12:49

Feyenoord heeft daadwerkelijk gescout. De grotere namen waren Dilrosun en ook Idrissi, en vooral de eerste valt niet echt mee. Maar de onbekende(re) namen voor het grote publiek, zijn toch goede aanwinsten gebleken voor normale bedragen. Spelers, die PSV ook had kunnen scouten en voorrondes CL in het vooruitzicht had kunnen stellen. PSV en Feyenoord vissen redelijk in dezelfde vijver (al zal Feyenoord nu het voordeel van groepsfase CL hebben) en daarin doen ze het in Rotterdam gewoonweg beter.

3 mei 2023 om 13:37

Rulli is een prima keeper gebleken. Bassey wil ik ook echt nog niet afschrijven. Ja, hij heeft over het algemeen een belabberd seizoen, maar de eerste 5 wedstrijden waren als CB gewoon prima. Iedereen kan zien dat hij geen back is. Een belabberde coach en daarna ook nog eens wisselen van coach heeft het hele elftal natuurlijk geen goed gedaan.

Alvarez en Timber gaan hoe dan ook vertrekken. Ik hoop stiekem dat Kudus nog een seizoen blijft, maar als je daar 30+ miljoen voor kan vangen ben ik bang dat hij vertrekt (om toch het missen van de landstitel en waarschijnlijk CL wat op te vangen).

We weten allemaal wat Bergwijn kan, maar ik heb geen idee wat er met hem aan de hand is. Er straalt ook echt 0,0 vertrouwen vanaf. Maar een Bergwijn in vorm is gewoon een garantie voor doelpunten in de Eredivisie. Bergwijn zal echt alleen vertrekken als je hetzelfde bedrag er voor kan krijgen wat er betaald is maar dat lijkt me op dit moment erg sterk.

Er moet onwijs veel gebeuren bij Ajax, met name de backs. Hato lijkt in de eerste 2 wedstrijden een heel leuk talent die volwassen speelt, maar ik denk dat we wel een lijstje met 100 namen kunnen vullen van talenten die een handje vol wedstrijden leuke dingen lieten zien en daarna nooit meer uit de verf gekomen zijn. Maar als je naar de individuele spelers kijkt denk ik nog steeds dat er een hele sterke ploeg kan staan. Met nadruk op "ploeg". Er moet nu gewoon iemand komen die er daadwerkelijk een team van kan maken en ik denk persoonlijk dat Heitinga daar niet de geschikte persoon voor is.

3 mei 2023 om 11:31

Patrick van Aanholt lijkt mij ook een zekerheidje.
Als Teze als CV wordt gebruikt, dan heb je echt wat aan hem.

3 mei 2023 om 11:34

Teze is zeker een prima centrale verdediger. Het is alleen zo jammer dat Teze zichzelf als een compleet andere voetballer ziet.

3 mei 2023 om 18:44

Dit is de grootste fout ooit die PSV gaat maken. Achterin moeten er 5 spelers komen. 2 nieuwe backs, 2 nieuwe rcv en een liv. Op het middenveld 3 nieuwe spelers minimaal, 2 op 6 en een back up voor Veerman. 2 nieuwe buitenspelers en een tweede spits. Dat zijn 10 nieuwe spelers. Het is RvN niet eens gelukt om van deze spelers, die al een lange tijd met elkaar spelen, een goed functionerende team te maken en dan verwacht je dat het hem met 10 nieuwe spelers wel lukt? Aan niks kan je zien dat dit goed gaat komen. Dankjewel PSV voor het verpesten van nog een seizoen. Daarnaast weet RvN niet precies wat hij wilt. Til wou hij heel graag hebben en El Ghazi ook, maar die zijn wel altijd de eerste spelers die worden gepasseerd.

Dat Hazard niet zou blijven was van tevoren wel duidelijk, het zou wel jammer zijn als Branthwaite vertrekt. Verder ben ik er helemaal niet rouwig om als spelers zoals Ramalho, Teze, Drommel, Obispo, Ramalho, Til en Guti vertrekken. Voor Sangaré zal de nodige interesse zijn en verder zijn eigenlijk alleen Veerman, Bakayoko, Xavi Simons, Benitez en de Jong in mijn ogen van toegevoegde waarde.

3 mei 2023 om 11:31

Guti is toch gewoon een heel goede speler? Waarom ben je daar niet rouwig om als ik vragen mag?

3 mei 2023 om 12:01

Een hele goede speler is niet zo wisselvallig en vooral nuttig als invaller. Gutierrez is vooral de ideale stand-in voor als er iemand geblesseerd raakt. Vaak staat hij er in die periodes wel, maar zodra hij langere periodes in de basis staat, wordt het weer wisselvallig. Hij is qua salariskosten ongetwijfeld niet goedkoop en dan kun je je afvragen of hij brengt wat z'n contract waard is. Als je er dan een leuk bedrag voor vangt, is dat best aantrekkelijk. Spelers van een dergelijk kaliber kosten niet de hele wereld.

3 mei 2023 om 16:23

@BBL98 Ik vind Guti geen "heel goede" speler, hij is absoluut nuttig maar ik zie in hem geen basisspeler. Het enige waar hij in uitblinkt is zijn vechtlust maar zowel verdedigend als aanvallend is het allemaal net niet bij Guti.

3 mei 2023 om 11:31

Dat je niet zo fan bent van ramalho is te begrijpen maar dat je hem graag 2x ziet vertrekken

3 mei 2023 om 16:17

@Beastly Kun je je voorstellen hoe diep het me zit, die blunder tegen de Rangers doet mij 's nachts nog steeds badend in het zweet wakker worden

Je kan inderdaad wel spreken van een grote schoonmaak bij PSV, althans zo lijkt het. Veel spelers die lijken te vertrekken zullen ze niet direct gaan missen.
Sangarã© en Gutti zijn wel twee belangrijke schakels die ze gaan missen, evenals Braithwaite. Fabio Silva is een fijne speler om erbij te hebben, maar absoluut onhaalbaar. Wolverhampton wil vast wel iets terugzien van de 40 miljoen die ze er ooit voor hebben betaald.

Voor de rest duidelijk dat PSV op zoek moet naar verdedigende/centrale middenvelders, rechtsback, extra buitenspelers en nieuwe centrale verdedigers. Heel benieuwd wie PSV wil gaan halen. Vanuit de jeugd zal het met de aanvallende versterkingen vast goedkomen, maar achterin en op het middenveld is wel wat nodig.

Eventuele opties kunnen zijn, waarvan het contract afloopt:
Branco van den Boomen, Sinkgraven, Denayer, Bero, Guilavogui,

3 mei 2023 om 13:45

Heel eerlijk? Die namen hoeven van mij allemaal niet te komen. Van den Boomen schijnt in grootse vorm te zijn, maar bij Feyenoord hoeven ze hem niet en hij speelt op dezelfde positie als Veerman, die volgend seizoen gewoon basisspeler zal worden lijkt me en als back-up voor Veerman heb je dan eventueel nog Saibari wat uiteindelijk gewoon een box-to-boxmiddenvelder is.

Sinkgraven is voetballend goed, maar meer geblesseerd dan fit en dan is hij zijn ongetwijfeld niet kleine salaris gewoon niet waard. Ik ben niet zo arrogant om te denken dat een vaste waarde van Leverkusen naar PSV zal willen vertrekken, maar zo weinig als Sinkgraven daar speelt vraag ik me ook af of het een versterking is.

Denayer lijkt me qua salaris onhaalbaar. Was al een Premier League-salaris gewend en speelt nu in de zandbak waar hij ook geen zakgeld zal krijgen. Bero zou kunnen, maar dat zou vooral een breedte-aankoop worden. Guilavogui ken ik niet goed genoeg, maar die is 32, geen restwaarde dus en heeft een behoorlijk rijtje clubs achter zich waardoor hij qua salaris ook niet geweldig goedkoop zal zijn. Wel een positie die direct versterkt moet worden bij een vertrek van Sangaré.

Stewart kan beter per positie een lijstje maken, want dan kom je er echt achter hoeveel er bij moet. Als je van de namen in dit artikel mag geloven dat ze daadwerkelijk vertrekken kom je op deze posities uit waarvoor volgend seizoen niet eens een basisspeler is: linksbuiten, defensief middenveld, centrale verdediger, rechtsback. Dan heb je vervolgens nog een back-up nodig voor de volgende posities: rechtsbuiten (maar dat kan dus evt Fabio Silva blijven wat ik toe zou juichen), linksbuiten (zelfde verhaal m.b.t. Fabio Silva), defensief middenveld, centrale verdediger, rechtsback, keeper.

Dat is ongekend. Ik vind de selectie van PSV dit seizoen uiteindelijk behoorlijk breed, maar volgend seizoen wordt hoe dan ook een smalle selectie, en dan is de vraag uiteindelijk hoe smal. Hopelijk komen er wat jonge talenten die buiten de boot vallen bij de echte top, dat vind ik een prima markt om te scouten.

3 mei 2023 om 14:22

Maar zijn er dan suggesties die jij graag ziet komen en die ook haalbaar zijn voor je club Psv?

Wat betreft de blessurehistorie van Sinkgraven heeft hij nog weinig hoeven missen de afgelopen seizoenen. Wel twee keer 3 weken eruit vanwege een gescheurde spiervezel, maar voor de rest lijkt het mee te vallen.

Denayer kan je naar mijn idee altijd proberen. En zo'n Guilavogui is een speler die er direct staat en veel ervaring meeneemt. Ik vind zelf dat PSV beter wordt van een ervaren centrale middenvelder, zoals bv Guardado in het verleden.

3 mei 2023 om 14:46

Hahaha nee, ik brand liever gewoon jouw suggesties af zonder zelf met wat beters te komen

Maar zonder dollen, nee, ik heb niet echt veel suggesties. daarvoor volg ik te weinig competities. De enige competities die ik structureel volg zijn PSV in de Eredivisie en de Premier League. PL-spelers zijn niet haalbaar en in de Eredivisie zie ik niet zo veel rondlopen waarvan ik denk dat het een directe versterking zou zijn voor PSV. Van andere competities zie ik wedstrijden vaak hooguit sporadisch, zoals de BL, Serie A, La Liga en Ligue 1 waar ik van alles af en toe nog wel eens een wedstrijdje meepak als het tv is.

Guilavogui zal ik eerlijk over zijn, van hem weet ik echt niet hoe goed hij is, maar dat komt ook al een beetje in mijn reactie naar voren denk ik. Wel met je eens dat een beetje ervaring wel nodig zal zijn of Veerman moet volgend seizoen op het middenveld de kartrekker worden. Denayer kun je nog wel eens proberen, maar daar waren afgelopen zomer ook al wat voorzichtige geruchten over, dus het zou me niet verbazen als daar al eens toenadering gezocht is waar ze niet uit zijn gekomen. Ik denk daarnaast dat Denayer wel een versterking is, maar een absolute topversterking vraag ik me ook af. Speelde veel bij België onder Roberto Martinez, maar vond hem daar ook lang niet altijd overtuigend. Beetje zelfde verhaal als met Rulli bij Ajax; relatief bekende spelers die absoluut meerwaarde hebben omdat ze een hele zwakke linie vervangen, maar er zit ook echt wel een krasje op.

Terugkomend op je punt: Ik heb nu zo geen namen paraat die ik echt graag bij PSV zou willen zien. Itakura vond ik een goede verdediger bij Groningen die ook maar voor 5 miljoen naar Mönchengladbach is vertrokken, maar daar zijn ze te laat mee. Scouten onderin de Ligue 1 ben ik ook wel voorstander van, als je die fysieke spelers wat bij kunt brengen over voetbal verkoop je ze zo goed door, maar PSV kan misschien ook wel wat hoger mikken dan dat als ze volgend jaar CL spelen.

Van Hazard had ik eigenlijk wel meer verwacht eerlijk gezegd.. vind 't niet heel erg dat die weer terug gaat.

3 mei 2023 om 11:30

Als die speelt, valt hij wel op vind ik. Probleem is wel dat hij weinig gespeeld heeft, terwijl we hem ook maar een half jaar huren. Niet geworden wat ik er van gehoopt had, wel belangrijke doelpunten genaakt trouwens.

3 mei 2023 om 11:56

Die heeft nog geen 200 minuten gemaakt volgens mij

3 mei 2023 om 13:49

Meer dat RvN ook niet zo vaak een beroep op hem doet, brengt zoals hierboven gezegd echt wel wat. Daarnaast gewoon fijn om een buitenspeler te hebben die in dienst van het team wil spelen en net zo makkelijk buitenom gaat als binnendoor.

Denk dat hij volgend seizoen wel van waarde had kunnen zijn, al is het maar als invaller. Daar is hij echter ook wel te duur voor, mits hij zelf graag wil, maar dat weet ik niet.

3 mei 2023 om 18:46

Hazard heeft hele belangrijke goals gemaakt tegen Feyenoord en Ajax. Hij krijgt jammer genoeg niet zoveel speeltijd. Al hielp zijn blessure niet mee.

Dat PSV open staat voor een vertrek van deze spelers is 1, maar ik ben benieuwd wat voor clubs geïnteresseerd zijn in die mannen en wat PSV er onder de streep aan over gaat houden. Daar zit nogal een onduidelijkheid in.
Gaat PSV al aankopen doen voor er spelers zijn vertrokken of gaan ze wachten tot deals rond zijn?

Het klinkt allemaal mooi, maar hoe het praktisch gaat werken zal interessant zijn. Zo heel veel speling in het budget hebben ze volgens mij niet, dus ze zullen goed na moeten denken wat ze willen.

Als ik het zo lees zal Guus Til dan blijven. Hoe vinden psv'ers dat hij het doet? Bij Feyenoord was hijvorig seizoen de 1ste seizoenshelft op dreef. Daarna viel het nogal tegen en kwamen zijn zwaktes erg naar boven.

3 mei 2023 om 11:54

Ik had gehoopt dat hij ook op dit lijstje stond. Dat zegt genoeg.

3 mei 2023 om 12:09

Deed het bij psv niet een hele 1e seizoenshelft, maar wel de helft van de helft. Voor de breedte prima om erbij te hebben maar neem aan dat ze uiteindelijk meer kwaliteit nastreven voor in de basis.

3 mei 2023 om 13:52

Ondanks prima statistieken voor een breedtespeler wordt ik nooit echt blij als hij het elftal in komt. Houten poten hebben we al genoeg bij PSV. Wat meer finesse zou het spel juist ten goede komen.

3 mei 2023 om 13:52

Ik weet het niet zo goed. Is echt een enorme non-voetballer als het op puur voetbaltalent aan een bal aankomt, maar scoort wel echt gigantisch makkelijk voor een middenvelder. Daarnaast zorgt hij bij PSV voor een plan B als het voetballend niet lukt, namelijk een 4-4-2 met alle ballen op de hoofden van Luuk en Guus. Dat doet PSV in een wedstrijd wel eens een tijdje en werkt heel behoorlijk, ze voelen elkaar goed aan in de looplijnen.

Echter is hij voor die hele specifieke kwaliteit gewoon te duur, want hij schijnt geen slecht salaris te verdienen, dus hij mag wel verkocht mits er wat goeds voor terugkomt. In de breedte heeft PSV namelijk wel echt wat nodig.

3 mei 2023 om 18:49

Geen goede voetballer maar maakt wel veel goals en vuile meters. Handig om erbij te hebben, vooral als je hoog druk zet als team zijnde. Maar als je in een laag blok speelt heb je niks aan hem, want dan speelt hij te ver van de goal af en moet hij gaan voetballen. Hoe ik het spel van PSV zie lijkt het alsof ze graag in een laag blok spelen en counteren, maar dat betekent dat de meest aanvallende middenvelder de bal moet distribueren en dat is hem niet weggelegd

Van Nisterlrooy had het al niet makkelijk dit jaar, met verkoop van zn beste speler in de winter. Krijgt ook de nodige kritiek. Volgend jaar een grotere bezem er doorheen, een uitgeklede selectie en met alle kritiek die hij nu al krijgt kan hij aan een nieuw elftal gaan bouwen. Nou ik wens hem veel succes, hopelijk krijgt hij wederom tijd en steun om het seizoen door te komen.

3 mei 2023 om 11:58

Nou ja, PSV heeft wel erg veel net-niet spelers. Zonder hun beste twee of drie zou het zomaar een subtop-selectie kunnen zijn. Weliswaar een brede voor die begrippen, maar best is het zeker niet. Er moet dus absoluut wel gebeuren, want de kans dat je met het niveau van dit seizoen nog een keer meedoet voor de tweede plaats, is gewoon best klein.

3 mei 2023 om 18:51

Maakt ook opmerkelijke keuzes en zijn beste speler werd verkocht, omdat hij niet had gewonnen van de slechtste CL deelnemer ooit. Dus het kritiek is gewoon meer dan terecht en zijn eigen schuld.

Klinkt allemaal redelijk logisch, de meesten voegen weinig tot niets toe of zijn gehuurd en daar heeft PSV niet veel aan te doen. Fabio Silva zou er goed aan doen bij PSV te blijven, als PSV die kan kopen met flinke doorverkoop % lijkt me dat een goede deal. Simons moet ook blijven, dat is cruciaal. Hazard lijkt me onhaalbaar, maar ik zou toch een poging wagen hem van Dortmund over te nemen. Je ziet wat het met Gotze heeft opgeleverd en PSV kan een prima stap zijn om daarna je carriere weer te herlanceren.
Stewart kan aan de bak!

Dit zeg ik al wel aankomen, zag laast ene video van iemand die alle spelers op een rijtje zette en ze allemaal langsging voor 'blijven' of 'vertrekken'... dan zijn er wel veel net niet spelers die wegmogen of goede spelers die wel toe zijn aan een verkoop. Hopelijk kunnen ze bij psv dit jaar wel het team redelijk optijd op orde krijgen, mocht er eventueel voorronde CL worden gespeeld!

Ik heb de heldenrol van Drommel in de bekerfinale even gemist? Of bedoelen ze de bal van Brobbey die Drommel op de paal keek, de strafschop van Timber die hij op de lat keek en de strafschop van Alvarez die hij per ongeluk tegen zich aangeschoten zag worden?

3 mei 2023 om 12:07

1 penalty tegen gehouden (nouja, in de weg gestaan) en 2 ballen uit het doel gekeken! Zelden een keeper gezien met zo'n allesbepalend blik in z'n ogen.

Zolang de beste speler van de competitie maar blijft komt het met PSV wel goed denk ik.

Oeh, dat zijn wel erg veel vertrekkende spelers. Ook blijft er vanuit de huidige selectie dan dus geen rechtsback over, hoewel daar waarschijnlijk Sambo wel aan zal sluiten denk ik.
Dan zou je dus zoiets krijgen (?):
Keepers: Benitez, Waterman
Verdediging: Sambo, Boscagli, Obispo, Mauro
Middenveld: Veerman, Til, Simons
Aanval: Bakayoko, El Ghazi, De Jong, Vertessen, Saibari

Wellicht dat er dan nog een Van de Blaak (stond altijd wel goed te boek geloof ik), Babadi en Van Duiven wat minuten gaan maken komend seizoen, maar daar kan je nog niet heel veel van verwachten lijkt mij.
Dan zou je dus een 2, één of twee nummers 3, een 5, twee nummers 6, een 8 en een sterke 11 nodig hebben. Lijkt wel erg druk te worden bij twee van de drie traditionele topclubs. Zowel bij PSV als bij Ajax lijkt het beleid toch niet zo op orde te zijn. Lijkt in ieder geval wel weer een vermakelijke transferperiode te worden..

3 mei 2023 om 14:30

Eens met jouw lijstje. Gekeken naar de PSV scouting zullen wel ongeveer de volgende namen worden gedropt komende zomer:
- Van Ewijk (2)
- Hilgers (3)
- Vd Boomen (6/8)
- Sahraoui of Fabio Silva huur (11)
- Lauritsen als back-up De Jong

En schuiven Vd Blaak, Babadi en Van Duiven door. Misschien Seelt ook wel als back-up nr 3.

3 mei 2023 om 15:13

Op zich zijn de namen die jij noemt nog niet zo heel gek, gezien er financieel niet erg veel mogelijk lijkt te zijn. Ik zou een Zerrouki ook niet gek vinden, die moet verkocht worden is naar buiten gebracht, waardoor hij niet de wereld zal kosten denk ik. Kun je een gedeelte van Sangare aan besteden. Sahraoui zit wel pas een half jaar bij Heerenveen geloof ik. Een Vaclav Cerny of Xavier Mbuyamba lijken mij ook nog niet zo raar. En dan houden we het nog binnen de Nederlandse grenzen.

3 mei 2023 om 18:55

Hilgers? Ik snap echt niet wat mensen zo goed aan hem vinden. Is echt geen Champions League niveau. En het lijkt me voor psv slimmer om de jeugd spelers eerst een tussenstap te laten maken bij een eredivisie club zoals ze dat hebben gedaan met Mauro en Sambo. Gelijk doorschuiven naar het eerste gaat vaker fout dan goed. En Lauritsen als back up voor de jong is ook niet slim. 2 dezelfde type spelers. Dan wordt je spel wel heel statisch en voorspelbaar. Sahraoui is een goed talent, maar je moet niet verwachten dat hij PSV op dit moment naar een hoger niveau tilt.

Ik wist net dat PSV zoveel spelers op huurbasis heeft gehaald. Dat lijkt me sowieso niet echt een gezonde basis als je aan een team voor de toekomst wilt bouwen..

3 mei 2023 om 12:37

Had er veel mee te maken dat het salarishuis ontploft was en er gesaneerd moest worden. Vervolgens zit je in de winterstop waar alle clubs de hoofdprijs vragen voor vervanging omdat ze de urgentie kennen. Dat is de reden dat huren een betere uitkomst was op dat moment.

Ik ben er absoluut geen fan van maar snap de keuze voor huren wel in dit geval.

3 mei 2023 om 13:36

Je kan het natuurlijk 2 kanten op draaien, ze hadden door hun uitgave patroon van de afgelopen jaren (door Covid deels buiten hun schuld om) geen geld om goede spelers te kopen. Deze huur spelers gaan ze geen geld opleveren waar ze een elftal mee kunnen bouwen, maar met deze huurspelers worden ze (mogelijk) wel 2e en winnen ze de beker.
Dan kun je beter een goede speler huren dan een speler kopen die je niet goed genoeg vind

Na dit bericht heb ik er alle vertrouwen in dat PSV door de kwalificatie van de voorrondes van de CL komt. ..

3 mei 2023 om 12:17

Als je al zoveel moeite heb met een fit Ajax dat compleet uit vorm is, zou ik daar nog niet zo zeker van zijn.

3 mei 2023 om 12:26

Ze hebben dit seizoen 3x vrij soepel van Ajax gewonnen en 1x met moeite. Dat op zich valt dat ook wel mee.

3 mei 2023 om 12:41

JC schaal: Ajax 3 - PSV 5
Competitie: Ajax 1 - PSV 2
Competitie: PSV 3 - Ajax 0
Beker: Ajax 1 (2) - PSV 1 (3)

Volgens mij is het krachtverschil tussen beide ploegen wel duidelijk dit jaar in de onderlinge confrontatie. "zoveel moeite" is echt een overstatement als je bedenkt dat PSV ook door een zeer slecht jaar heen gaat.

3 mei 2023 om 13:39



@woenselaar,

De enige keer dat ze "eenvoudig wonnen" was de 3-0 (2,5 week geleden).
De 3 - 5 krreg Ajax rood en scoorde jullie in de 91e minuut de 5e goal. Zo simpel was dat niet.
De 1-2 was sowieso niet simpel, had minimaal gelijk moeten zijn (ajax 2 keer de paal).
De 3-0 was inderdaad simpel, en dat was simpel te verklaren, Alvarez was afwezig. Een groot gemis voor Ajax.
In de beker had Ajax gewoon de winst moeten pakken, maar voor open goal missen belemmerde dat.

Dus jullie hebben dit seizoen welgeteld 1 keer simpel gewonnen van een Ajax dat compleet uit vorm is en het slechtste seizoen van de afgelopen 20 jaar heeft.

En hoezo gaat psv door een slecht jaar heen?
Beker en JCS en tweede plaats.
Is denk ik het beste seizoen van de afgelopen 5 jaar....

3 mei 2023 om 14:53

Als je het niet wil zien, ga je het ook niet zien.
Als je 4 keer verslagen wordt is wat meer nederigheid op zijn plek in plaats van excuses zoeken waarom het tot 4! maal toe niet jullie kant op is gevallen. Maarja, lucky PSV is makkelijker hé.

"ajax dat compleet uit vorm is en het slechtste seizoen van de afgelopen 20 jaar heeft."
Jullie zijn in 05/06 4e geëindigd
08/09 3e, wat nu ook mogelijk is.

"is denk ik het beste seizoen van de afgelopen 5 jaar...."
Hmm, wonnen we vorig jaar niet precies dezelfde prijzen (JCS 0-4) en eindigden we niet precies even hoog (nog even afwachten natuurlijk), met meer punten (81)?

Ik kan hem ook omdraaien. PSV gaat al 5 jaar door een matige periode heen. Hoezo weet een Ajax dat 120 miljoen geïnvesteerd heeft daar niet 4 keer van te winnen? In plaats van te verliezen.

3 mei 2023 om 15:19

@woenselaar,

Ik praat toch nergens over lucky psv? Ik zeg alleen dat het niet allemaal zo makkelijk ging als jij mensen wil laten denken.

In 2005/2006 wonnen we de beker en de Jcs.
In 2008/2009 eindigden we derde net als dit seizoen. Haalde we wel laatste 16 van de El.

Vorig jaar hetzelfde, dus net zo goed. Maar de rest van de jaren was niks.

Je kan hem ook omdraaien, psv heeft voor die 5 jaar gewoon een goede fase gehad, en is gewoon niet beter.
Hetzelfde Ajax dat voor 220 miljoen verkocht?
Logisch dat Ajax dat maar liefst voor ruim 100 miljoen op het veld heeft moeten inboeten, niet wint van een club die al op elkaar is ingespeeld ?!

3 mei 2023 om 15:48

@jeroentje,

Welke prijzen had PSV vorig seizoen en waar eindigden ze toen ? Misschien moet je het opzoeken en minder denken.

Ajax had de beker moeten winnen ? Het is leuk dat je de kans van Brobbey noemt, maar net zoals het schot van Bergwijn was deze niet eens binnen de palen. Daarbij heeft PSV met Til en Simons 2x alleen voor de keeper gestaan. Tellen deze niet mee als kansen. En daarnaast heeft Rulli nog een aantal reddingen gedaan. Dit in tegenstelling tot Drommel die alleen een redding nodig had op een terugspeelbal van Alvarez !!

3 mei 2023 om 15:53

@jeroentje,

Maar is PSV een ingespeelde ploeg ? Volgens mijn zijn Brantwaite, van Aanholt, Simons, de Jong, Bakayoko, Benitez, El Ghazi en Hazard allemaal nieuw.

PSV heeft net als Feyenoord en Ajax behoorlijk veel nieuwe spelers. Geldt dan alleen voor Ajax dat ze nog ingespeeld moeten raken ?

3 mei 2023 om 16:22

"ik praat toch nergens over lucky psv? Ik zeg alleen dat het niet allemaal zo makkelijk ging als jij mensen wil laten denken."

Als je in één seizoen 4 keer verliest, mag je best over makkelijk praten. Ik kan al je voorbeelden overigens nog verder nuanceren maar je snapt echt wel wat ik bedoel.

Ik kan hem ook omdraaien? Ja lekker makkelijk, gaan we rondjes blijven draaien? Je doet net alsof PSV in deze jaren niks heeft verkocht. En dit ook.. Waar heb je het in hemelsnaam over, een ploeg die op elkaar is ingespeeld? Moet ik nu echt een lijst gaan opsommen met spelers die er langdurig uit lagen door blessures, verkopen en nieuwe aankopen i.c.m. een nieuwe, onervaren trainer?

Lijkt me een logisch lijstje, maar ik mis twee namen: De Jong en Til. Die missen gewoon basistechniek en met hun in het elftal kun je nooit aan voetballen toe komen. Die moeten echt vervangen worden.

Ben nu al blij met Stewart! Iets wat al langer had moeten gebeuren, verkopen vanuit de basis ipv vanaf de bank. Genoeg basis spelers die PSV geen kampioen maken, wat gerichte grote aankopen en aanvullen van Jong PSV. Ga er ook vanuit dat Sambo terug komt. Silva zou ik nog wel een jaar willen zien!

Tja, je kunt nog zoveel nieuwe impulsen willen, maar ik blijf me afvragen of Van Nistelrooij het in de vingers heeft. Hij heeft natuurlijk wel een zwakke verdediging ter beschikking, maar dan nog moet er wel een duidelijkere lijn in een speelwijze te zien zijn dan het geval is. Hij heeft natuurlijk wel Rutten naast zich, maar die heeft het eigenlijk ook nooit echt laten zien buiten FC Twente.

Verder ben ik benieuwd wat Stewart allemaal van plan is. Je kunt nog zoveel willen, maar ten eerste moet je spelers ook daadwerkelijk kunnen slijten. Bovendien is het altijd maar afwachten wat er voor terugkomt. Dat er een renovatie nodig is, is in ieder geval wel allang duidelijk. In dat opzicht wordt het leuk om te volgen deze zomer.

3 mei 2023 om 14:33

Stewart is toch wel redelijk door de wol geverfd. Ik vind het al een goed teken dat hij deze totale selectievernieuwing aangaat. Dat gaat hem veel slapeloze nachten kosten, want het wordt keihard doorwerken met continu verschillende ijzers in het vuur. Een onervaren TM gaat zo'n uitdaging niet aan. Maar gezien de selectie van PSV kwalitatief ondermaats, én uit balans is, is het simpelweg nodig om te bouwen richting een sportief competitieve toekomst. Dat pappen en nathouden heeft ons veel te veel tijd gekost.

Tegelijkertijd zou ik niet in Stewarts schoenen willen staan. Zoveel mutaties met zo weinig tijd en zo weinig foutmarge. Wordt een cruciale transferwindow.

4 mei 2023 om 22:01

@mt87 - Deprofessor1 haalt wel goede punten aan. Natuurlijk helpt het voor een trainer altijd als er meer balans in de selectie komt, maar het presteren van Van Nistelrooij is nou niet bepaald een geweldig succes. De situatie was zeker niet ideaal, maar er was wel een stabielere ploeg van te maken dan nu het geval is.

Verder is dit wel goed. Nu weet je direct wat je aan Stewart hebt. Een bijkomend probleem is wel: De kans is ook aanwezig dat Stewart de juiste spelers naar Eindhoven haalt, maar dat Van Nistelrooij er niets van weet te maken. Dan krijg je een hele ongemakkelijke situatie waarbij men niet weet naar wie men moet wijzen.

5 mei 2023 om 12:48

Als je garanties wil moet je een wasmachine kopen

Nee, even zonder gein. Ik zit al zo lang te klagen dat de selectie niet van PSV niveau is dat ik al lang blij ben met een TM die dit ook constateert. John de Jong noemde onze selectie steevast sterk genoeg om op alle fronten (dus ook Europees) mee te strijden. Dus die plaat voor de kop is eindelijk weg. Ik heb altijd gezegd dat ik Van Nistelrooy pas op PSV niveau wil beoordelen als hij een PSV selectie heeft, en als Ruud met de huidige selectie tweede wordt dan is dat knap. Zeker gezien de blessures van (vooral) Mauro en Boscagli. Mauro was onder Schmidt notabene sleutelspeler.

Het was dit seizoen pijnlijk om het verval te zien als Luuk niet kon spelen. We hebben Europees een paar ongelukkig getimed ziektegevallen gehad. En er waren meer van die momenten, maar al met al wil ik alleen maar zeggen dat we met pijn en moeite precies 11 fatsoenlijke spelers kunnen opstellen, met Guti als enige adequate backup. Het niveauverschil tussen bank en basis is verder om te janken.

Van Nistelrooy heeft er nu een resultaatgericht groepje van gemaakt, en zonder verdere blessures / schorsingen een mooie reeks neer kunnen zetten, maar het blijft grotendeels houtpotige en grillige, soms zelfs labiele, troep. Je kan er niet mee voetballen. Je kunt geen driehoekje maken als twee van de drie spelers de bal een meter van hun voet laten springen. Ik heb al die jongens lang genoeg zien spelen om te weten dat er niks meer uit te halen is qua samenspel. En straks tegen Sparta moet ik het dus maar weer zien, want die spelen heel georganiseerd.

Op basis van de tweede seizoenshelft vertrouw ik Ruud en zijn staf voor volgend seizoen. En als je ziet wat voor een aardverschuiving alleen al de komst van de degelijke Van Aanholt tegenover de abominabele Max heeft veroorzaakt, dan wil ik juist graag zien wat Ruud met nog meer degelijke, of zelfs goede spelers kan doen.

3 mei 2023 om 19:02

Zo een bezem door het selectie halen gaat een grote fout zijn van PSV. Zoveel geld investeren in een trainer die niet in staat was om na een jaar, van spelers die al langer met elkaar voetballen, een team te maken.. en nu verwacht de directie dat het de trainer opeens wel gaat lukken om met minimaal 10 nieuwe spelers wel een team te maken. Dat is gekkenwerk. Het enige wat vast staat onder deze coach is dat iedereen slechter is gaan spelen (behalve veerman) ten opzichte van vorig jaar en de cijfers bevestigen dat. Dat is geen fijne constatering.

De vraag is niet zozeer wie er gaan vertrekken bij PSV maar meer die vraag wie komen ervoor terug?
Iedereen weet dat de scouting bij PSV niet heel creatief is de laatste jaren. Dit betekent dat er bekende namens uit de Eredivisie zullen komen of duurdere (huur) spelers met weinig of geen restwaarde maar wel veel salaris en/of tekengeld vangen. Iedereen weet wat dat de laatste jaren heeft opgeleverd, helemaal niets op 2x KNVB beker en JC schaal na. Daardoor vind ik het des te gekker dat iedereen zo heel blij is met een 2e CL ticket daar PSV en AZ bijv daar gewoon weinig tot niets te zoeken hebben.

Nou, ik zie hier iig weinig onverwachte namen verschijnen. Dat de complete verdedigingslinie ingeruild mag worden, is duidelijk. Ook beide middenvelders zijn al enige tijd bekend. De huurlingen mag je daarbij ook verwachten, daar die te duur zijn voor definitieve overname.
Benieuwd wat er volgend seizoen bij gaat komen. Wordt een interessante zomer, waarbij eindigen op de 2e plek allesbepalend gaat zijn….

Persoonlijk zou ik Mwene misschien nog wel houden. Niet voor de basis, maar mede omdat hij zowel rechtsback en linksback kan spelen is het toch een speler die je er goed bij kunt hebben. Het is geen speler die vaak een 8 scoort, maar zakt ook niet vaak door de ondergrens. Ik vind de dalen van Teze dieper dan die van hem.

3 mei 2023 om 14:34

Eens, ideale speler voor de breedte. En die heb je ook nodig.

3 mei 2023 om 19:04

Dat komt omdat Teze niet op zijn positie speelt. Boscagli was ook een drama als linksback. Teze blijft, in mijn ogen, de beste centrale verdediger die we hebben.

3 mei 2023 om 21:16

Ik vind dat zowel Teze als Obispo heel veel kwaliteiten hebben voor een (moderne) centrum verdediger, maar bij beide komt het er maar niet uit. Je kunt je afvragen hoeveel kansen je ze nog moet geven. Waarbij het zomaar ook een Botman of Schuurs verhaal worden.

3 mei 2023 om 21:40

Dan vind ik je een beetje kortzichtig of je moet geen psv volger zijn, want het eerste jaar onder Schmidt was Teze onze beste verdediger. Het tweede jaar had hij een valse start, maar na de winter piekte hij en kwam hij zelfs in het Nederlandse elftal. Toen van Nistelrooy kwam stortte het weer allemaal in. Dat het er niet uit komt bij Teze is in mijn optiek aan de trainer die hem, en meerdere spelers, niet weet te gebruiken.

We mogen best concluderen dat het gros van de genoemde spelers echt wel te vervangen zijn. Fabio Silva kan je bij uitzondering mogelijk nog wel een jaartje huren, misschien van Duiven daarachter laten groeien?

Rechtsback mag Sambo zijn kans wel pakken volgend jaar. Als je van Ewijk daarnaast haalt heb je beide flanken goed bezet. Boscagli kun je zeker opbouwend ook goed gebruiken en Branthwaite mag je best een klein financieel risico voor nemen vind ik. Probleem is dat je daarachter ook nog middelmaat hebt en je dan bij een blessure (risico gezien Boscagli) direct in de problemen komt.

Je hebt dan de wingbacks dubbel bezet met Mauro/ v. Aanholt en andere kant v. Ewijk/ Sambo. Dat lijkt me prima gezien Sambo zich goed staande houd.
Centrum Boscagli/ Branthwaite (ramalho, Obispo en Teze zijn het ook niet) - Dus ook nog een nieuwe verdediger

Middenveld: v.d. Boomen/ Zerrouki/ Guti/ Veerman/ Xavi
Aanval: Bakayoko, Fabio Silva, Luuk, v. Duiven, El Ghazi (ook hier mag wat mij betreft echt nog wel een goed talent bij, Savio is 3x niks gebleken voorlopig).

Benitez
Sambo/ Ewijk
Branthwaite
Boscagli
Mauro/aanhlt
Veerman/guti
Xavi
v.d.boomen
Bakayoko
Luuk/ Silva
?
3 mei 2023 om 13:01

Ja, het zijn voor het grootste gedeelte geen zwaargewichten die gaan vertrekken. Voor Sangaré zul je idd wel een goede controleur moeten halen die ook CL niveau is (of de potentie daarvoor heeft).

Branthwaite zou ik ook proberen te kopen ipv te huren. Everton staat op het punt te degraderen, dan heb je ook als Nederlandse club kans dat je niet een belachelijk hoog, typisch Engels bedrag hoeft te betalen.



Heel goed nieuws! Vorig jaar lag er een uitgelezen kans om de leegloop van toen ook aan te grijpen voor een flinke upgrade, maar ik hoop dat Stewart hier meer werk van maakt dan het labbekakkerige handelen van John de Jong toen. In ieder geval heeft men nu eindelijk wél door dat je ook gewoon in een goede verdediging moet investeren; het is wat dat betreft een zegen dat met name in deze linie spaanders gaan vallen. Daarnaast is het een geruststellende gedachte dat PSV afgelopen winter al een mooi potje voor de komende maanden heeft klaarstaan, waar met de door Elfrink gedane inventarisopname nog ruim €65m zal bijkomen.

Tussen Benã­tez en Waterman zou ik proberen Zoet transfervrij of voor een prikkie terug te halen voor de tweede viool. Of anders proberen Pasveer te verleiden als die zich toch al zit op te vreten over Ajax' trage handelen rond zijn contractverlenging.

Op rechtsback hoop ik dat Van Ewijk (geschatte aankoopwaarde: €6m) weer in beeld komt. Samen met Sambo heb je dan twee uitstekende en talentvolle rechtsbacks om je 50-60 wedstrijden volgend seizoen aan toe te vertrouwen. Voor de linksback geldt hetzelfde met Van Aanholt en Mauro. Centraal achterin wacht de grote uitdaging, om rondom Boscagli drie plekken te vullen. Voor twee vacatures zou bij AC Sparta Praag de oplossing rond kunnen lopen. Met de 20-jarige Martin Vitik zou je voor zo'n €4m praktisch de Tsjechische Branthwaite in huis halen, terwijl aanvoerder de linksbenige Ladislav Krejci (23) je elftal voor zo'n €8m niet alleen achterin van lengte en leiderschap voorziet, maar als eigenlijke defensieve middenvelder ook op de middenlinie uit kan komen. Én kan scoren, want in 14 competitiewedstrijden vond hij al 11(!) keer het net. Voor de derde plek zou ik Bosnisch international Dennis Hadzikadunic (rostov, nu uitgeleend aan Mallorca) huren met een optie tot koop, wat ruimte geeft om zijn prestaties én de ontwikkeling van Emanuel van de Blaak op waarde te schatten voor definitieve overname).

Op het middenveld zijn (hopelijk) Xavi Simons en Veerman zeker van hun plek. Liever dan Zerrouki zou ik zien dat PSV de interesse in Vinicius Souza hervat en hier met zo'n €10m een topinvestering van maakt, ideale vervanger van Sangarã©. De genoemde Krejci zou een uitstekende stand-in zijn, terwijl het transfervrij oppikken van Van de Boomen Veerman een gelijkwaardige concurrent geeft. Wellicht kan Ernest Stewart zijn Amerikaanse charmes inzetten om achter Simons alvast zijn landgenoot Taylor Booth (€8m) vast te leggen, terwijl ook Til hier een optie blijft natuurlijk.

Voorin zal Bakayoko stabiliteit en rendement moeten opschroeven, komend seizoen moet hij definitief de twijfels over zijn potentie wegnemen. Als concurrent op die positie zou PSV een stunt uithalen als het Ilias Akhomach, 19-jarig talent van Barcelona Atletic, transfervrij weet binnen te halen komende zomer. Centraal voorin zal Luuk de Jong de voorkeur nog wel krijgen, maar hopelijk wel met een eerlijker kans voor zijn concurrent om hem uit de basis te drijven. En is dat niet Fabio Silva of Jason van Duiven, dan is aanvaller van Metz (dat niet rechtstreeks zal promoveren) en topscorer van de Ligue 2 Georges Mikautadze een prachtaanwinst voor zo'n €8m. Deze kan eventueel ook vanaf rechts opereren, waar je ook doorn-in-het-oog Anwar El Ghazi nog weet. En waar Simons en Booth ook opties zouden zijn.


3 mei 2023 om 13:56

Leuke suggesties, krijg spontaan zin om Football Manager aan te zwengelen. Ik stel voor dat jij op zeer korte termijn eens een kop koffie gaat drinken met Stewart. Met name Vitik vind ik een zeer interessante optie, eigenlijk zoals ik dat ook vond toen Feyenoord aan Hancko gelinkt werd.

3 mei 2023 om 15:23

Heb Stewie al even geappt of-ie suiker en melk gebruikt.

Sambo nog een jaartje Sparta aub Ernest.

Waar je als PSV voor op moet passen is het laatste gedeelte van de transfermarkt. Je kan al deze jongens verkopen en met Sangare levert die bij elkaar denk ik een 60 miljoen op samen.maar daar ga je mee winkelen en hopen op een paar voltreffers maar aan het einde komt er nog een club voor Joey Veerman (zeg Vilareal) en die brengen zijn hoofd ech op hol dus die moet je dan wel verkopen en vervolgens sluit de mrkt en is je voetbal verdwenen. Dan heb je een leuke zak geld maar is je elftal echt afgeroomd en heb je in de CL weer niks te zoeken.

Het lijkt iets negatiefs als ik dit artikel lees? Als PSVer vind ik dit juist positief, van mij mag er een flinke bezem door de selectie. Ik hoop enkel dat Simons, Boscacli en veerman blijven. De rest mag van mij ook verder kijken.

3 mei 2023 om 13:32

Helemaal mee eens, wat ben ik blij als deze middelmaat weg is. Obispo mag overigens van mij ook in het rijtje, maar dat zal misschien moeilijk worden door zijn blessure.

Alleen Sangare wordt moeilijk opvangen, voor de rest zijn het spelers die bewezen hebben het niveau waar PSV naar streeft niet aankunnen. Guti zou ik persoonlijk jammer vinden, spelers die ondanks weinig speeltijd altijd 100 gaf.

Lijkt me goed nieuws voor PSV. Er zit al een aantal jaren teveel middelmaat in de selectie en rigoureus doorselecteren lijkt me noodzakelijk. Ze hebben nog een pak geld doordat ze geen vaste vervanger voor gakpo hebben gehaald, dus ben heel benieuwd we zie allemaal op de korrel hebben voor volgend seizoen. Verder lijkt het me logisch dat Ruud blijft. Geen wonderen verricht vooralsnog en het spel moet zeker beter, maar de selectie moet ook beter en dan verdient hij imo wel de kans om zich echt te bewijzen en te ontwikkelen.

Snap niet dat ze niet gewoon vol voor Branthwaite gaan. Everton wil 10 miljoen hebben, dat zou je toch wel neer moeten kunnen leggen? Verder uiteraard belangrijk om voornamelijk Benitez, Simons en Veerman te behouden.

Draconische maatregelen, maar broodnodig. Na al die jaren wanbeleid en achterstallig onderhoud kan Stewart niet anders. Zachte heelmeester maken stinkende wonden, en de wond stinkt al lang genoeg. Ik vind het ook dapper van hem om deze uitdaging aan te gaan. Gezien de veranderende CL opzet is er geen foutmarge. Hij zal in een recordtempo de nieuwe selectie moeten formeren (basis en bank dus) , want met zoveel mutaties moet het elftal ook ingespeeld raken. Dit hadden we al jaren geleden moeten doen, zwaar in eigen vlees snijden, maar een onervaren TM durft zo'n onderneming niet aan. Nu moet het in een cruciaal jaar.

Veel succes, Earnest!

Drommel, die een heldenrol vervulde… Ajax heeft tijdens de wedstrijd 0 keer op doel geschoten, een penalty huizenhoog over en eentje op de lat. De enige ‘redding’ was het rolletje van Alvarez. Nog nooit is iemand zo makkelijk een held geworden…

Ik mis trouwens de naam Obispo in het rijtje spelers die we moeten slijten. Die is niet goed genoeg voor de bank, laat staan de basis.

Zou als ik PSV was Branthwaite laten schieten. Zien af te komen van Teze en Ramalho. Probeer hier de Vrij te halen die een duo kan gaan vormen met Boscagli. Rechtsback van Ewijk. Linksback van Aanholt.

Als Sangaré en Gutierrez op het middenveld vertrekken zou ik van den Boomen en Zerrouki halen. Misschien nog wel een Matusiwa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren