Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pröpper gefileerd door Franse sportkrant, Van Dijk beste Nederlander

Laatste update:

Frankrijk zegevierde met 0-1 bij het Nederlands elftal en dat zorgt voor een tevreden stemming in de Franse ochtendkranten. Dagblad L’Équipe deelt cijfers uit aan de gladiatoren binnen de lijnen en met name Davy Pröpper komt er bekaaid vanaf: hij krijgt het rapportcijfer 3. Beste speler aan de zijde van Oranje is Virgil van Dijk met een 7.

/

De Fransen zelf krijgen hogere cijfers: Laurent Koscielny en Paul Pogba worden gezien als de uitblinkers met het rapportcijfer 8. De krant richt zich vooral tot Pogba. “De duurste speler in de historie liet het deze keer wél zien: hij was de leider van Frankrijk. Niet alleen zijn goal was geweldig, ook in zijn passing was hij goed.”

Ook 20minutes is lovend over Pogba. “Een geweldige wedstrijd, zijn doelpunt is zeer belangrijk met het oog op het WK. Zijn eerste doelpunt sinds zestig doelpogingen.” Le Parisien trekt zelfs een vergelijking naar sporticoon Muhammad Ali. “Float like a butterfly, sting like a bee. Pogba wil een kampioen zijn en hij liet het stadion zwijgen.”

Davy Pröpper was de slechtste Nederlander

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje jammer dat er niet bij staat waarom Propper een 3 krijgt.

11 oktober 2016 om 09:46

Een drie is misschien overdreven, maar het moge duidelijk zijn dat propper een mindere wedstrijd speelde. Ik had het gevoel alsof hij geen idee had wat hij soms aan het doen was.

11 oktober 2016 om 09:53

Vond strootman minder dan propper. En dat vond hij volgens mij zelf ook, want strootman steekt zijn frustraties dan niet onder stoelen of banken.

11 oktober 2016 om 09:57

Het hele middenveld was niet goed, ook wijnaldum vond ik tegen vallen. Klaassen deed wel ze best op de flanken, maar daar moet ie gewoon niet meer neergezet worden. Ik vond onze backs trouwens de beste van de avond, blind heeft toch aardig wat gestofzuigd en Karsdorp was motm in mijn optiek (aan nl zijde)

11 oktober 2016 om 10:03

Hoe Davy Propper beoordeeld word (tegen notabene Frankrijk). Zo zou Davy Klaassen eens beoordeeld moeten worden (tegen tegenstanders als wit-rusland / griekenland).

11 oktober 2016 om 10:04

Ik snap echt niet dat mensen Klaassen goed vonden. Het enige wat hij deed was risicoloze passes breed en terug geven over 3 meter.

11 oktober 2016 om 10:10

Eens, ik heb het de 2e helft bekeken en volgens mij passte hij pas na een half uur de eerste bal vooruit. Nee, wat Klaassen liet zien was ook niet best maar wat Propper liet zien was nog slechter en ik snap dan ook niet dat Propper een hoger cijfer krijgt hier dan Klaassen.

Voor mij hoort Klaassen een 5 te krijgen en Propper een 4.

11 oktober 2016 om 10:13

Ja gek he, Propper mocht gewoon op het middenveld spelen. Klaassen daarentegen moest als rechtsbuiten gaan functioneren. Klaassen heeft niet de snelheid en ook niet de passeerbeweging om erlangs te gaan en een voorzet af te leveren. Die probeerde het beste ervan te maken op een positie waar hij echt helemaal niets te zoeken heeft, en dat was ook duidelijk zichtbaar.

Propper speelde de eerste helft echt heel slecht , de tweede helft was het stukken beter, maar toen ging hij ook iets meer vanuit spelen de controlerende rol spelen, waar hij in de eerste helft alleen maar diep aan het gaan was, haast nooit aanspeelbaar, overal een stap te laat en geen enkel fatsoenlijk balcontact had.

Zelfs de goal van Frankrijk, die Pogba was op dat moment de man van Propper. Die komt opstomen over het middenveld en propper huppelt er maar wat achteraan.

11 oktober 2016 om 10:29

Klaassen kan je gister weinig kwalijk nemen, vreemd dat je met hem daar start.

Ik ben toch weer bijzonder verbaasd door de kunde van onze bondscoach.

Klaassen beginnen vanaf linksbuiten, terwijl je met zulke aanvallende backs juist snelheid moet hebben om gebruik te maken van de opengelaten ruimte. Op het moment dat Wijnaldum geblesseerd raakt had Blind direct Dost en Willems moeten brengen.

En dan niet zoals nu Willems posteren op rechtsbuiten, maar juist op linksback. Blind naar plek Wijnaldum en dan kan je voorzetten gaan geven met Karsdorp en Willems.

Domste vond ik nog dat Willems vanaf rechts voorzetten moest geven, terwijl zijn voorzetten vrijwel altijd strak zijn. Dan moet je geen indraaiende hebben, maar uitdraaiende voorzetten. Nu werd alles simpel weggekopt. Met Dost hoeft die bal ook niet strak, maar gewoon boven zijn hoofd te vallen.
Maar Willems was daar echt voor spek en bonen aan het rondlopen, want die kon geen normale bal geven. Zet dan Depay rechts en willems links.

Propper was niet best, maar dat kan gebeuren. Maar de tactische keuzes van het opperhoofd waren mij raadselachtig soms.

11 oktober 2016 om 10:29

Psver4ever, zie je wel dat je in elk topic Klaassen probeert af te zeiken? Het begint een beetje lachwekkend te worden. Het gaat hier over Propper, die speelde namelijk echt veel en veel slechter dan Klaassen gister. Ik zie je alleen nergens over Propper praten, terwijl dat hier toch echt het onderwerp is.

11 oktober 2016 om 10:36

Het probleem was juist dat Propper grotendeels Niet op het middenveld mocht spelen maar als een soort hangende spits moest fungeren. Echt bizar, dan zorg je ervoor dat hij al zijn sterke punten niet kan benutten (loopvermogen, mensen wegsturen). Toen hij tweede helft op zijn normale positie mocht spelen ging het gelijk een stuk beter.

11 oktober 2016 om 10:39

Dat komt omdat het belachelijk is om Davy Propper na zijn eerste basisplaats wedstrijd zo te beoordelen tegen notabene Frankrijk als tegenstander. Davy Klaassen word iedere keer onterecht beschermd omdat die waarschijnlijk nog veel geld moet opbrengen voor Ajax. Davy Klaassen is een hele beperkte voetballer die niet thuis hoort in oranje.

11 oktober 2016 om 10:40

En dan Strootman een 2. Kijk de momenten maar terug. Bij iedere omschakeling waarbij Oranje weer balbezit kreeg haalde strootman het tempo eruit door de bal teruguit te passen, waardoor er weer een aanval doodbloedde.

We moeten in Nederland af van het idee dat balbezit heilig is. Dat is het niet. Omschakeling, temporiseren en juist bij balverlies de deur dicht gooien zijn belangrijker dan angstvallig de bal niet verliezen.

Strootman was hier voorbeeld van. In plaats van met wat risico de bal vooruit te plaatsen en te profiteren dat Frankrijk nog niet goed stond, passte hij de bal 9 van de 10 keer naar Bruma of van Dijk, waardoor Frankrijk de kans kreeg om goed te gaan staan. De kunst is juist het risico te nemen en als Strootman zijnde meteen bezig te zijn met de omschakeling mocht Frankrijk de bal terug veroveren.

Zeker met spelers als Depay, Dost en Janssen moet je gewoon gebruik maken van het moment dat de organisatie bij Frankrijk nog niet staat. De enige kans die ze kregen kwam precies daar uit voort.

Dus geef mij maar een Propper die zijn weg probeert te vinden en af en toe de bal verliest tegenover een Strootman die alles op safe speelt. Er is een makkelijke fix trouwens: Blind op de positie van Strootman, Blind draait altijd open naar voren.

11 oktober 2016 om 11:14

Nee ruspekt dat is niet belachelijk. Als je speelt moet je presteren. Je hebt geen 40 interlands per jaar verder gaat dit topic over propper en nee die bakte er niets van

11 oktober 2016 om 11:41

Nee maar dat komt omdat Klaassen bij Ajax speelt, dus daar word meer van verwacht. Klaassen speelde een okay wedstrijd.

11 oktober 2016 om 11:56

Precies, Propper speelde een dramatische 1e helft, maar was de 2e helft absoluut een van de sterksten aan Nederlandse kant. Vind het ook onbegrijpelijk dat Blind een 6 krijgt bijvoorbeeld en Karsdorp een 4, terwijl Karsdorp samen met van Dijk toch wel de uitblinker was. Ook Depay vond ik erg sterk invallen.

11 oktober 2016 om 11:57

Ruspekt, wat jij stelt slaat natuurlijk helemaal nergens op! Klaassen wordt beschermt omdat ie nog veel geld voor Ajax op moet brengen? Als er spelers van een club zijn die snel afgebrand worden zijn dat spelers van Ajax wel, zelfs door de eigen aanhang. De spelers van Ajax zouden zelfs wel wat vaker door de eigen aanhang in bescherming mogen worden genomen is mijn mening. Dus zullen we het nu weer over Propper hebben? Want als je niet ziet dat die gister echt dramatisch speelde heb je echt geen kijk op het spelletje. Of zullen we het maar niet over Propper hebben omdat ie dan minder geld waard wordt voor PSV?

11 oktober 2016 om 12:00

@ruspekt voor welke club ben jij?

11 oktober 2016 om 12:28

Misschien even een PSV bril op? Propper is een prima speler
maar gisteravond speelde hij zwak. Kan gebeuren, is een jongen
met potentie. Ook Klaassen speelde niet best, bedenk wel -
en dit geldt ook voor de rest - we speelden wel tegen een
tegenstander met (veel) betere spelers en dan komen de
tekortkomingen sneller aan het licht. De beste remedie is dat
onze jongens zo veel mogelijk spelen in de Europese competities,
daar worden (ook) zowel Propper als Klaassen beter van.

11 oktober 2016 om 13:41

Cijfers van L'Equipe slaan nergens op. Weet niet hoe zij de wedstrijd ervaren hebben, maar Propper was niet zoo slecht, Karsdorp was super (toch een 4?! Zou hem eerder een 8 geven) en van Dijk mag je van mij zelfs een 8 geven, die heeft wat weggepoetst en gaf hier een daar een heerlijke lange pass naar voren. Klaassen was inderdaad niet bijzonder, Bruma ook niet, Blind en Strootman redelijk, Depay wisselde goede momenten af met matige, Wijnaldum kwam soms wat te kort, maar om met 3-en en 4-en te gaan strooien...
Die chauvinisten willen gewoon Oranje de put inpraten, weten ook wel dat Oranje de enige concurrent in de poule is. Iets betere arbitrage de afgelopen wedstrijden en je hebt gewoon 7 punten uit 3 wedstrijden met een saldo van 8-3. Met Sneijder en Robben erbij zie ik het zo gebeuren dat Oranje in de return wint. De jongens groeien, klein jaartje verder...

11 oktober 2016 om 09:47

Heb je de wedstrijd niet gezien?

11 oktober 2016 om 11:08

Hoezo zijn Fransen chauvinistisch.... Die Fransen speelde nou ook niet de wedstrijd van het jaar.

11 oktober 2016 om 11:46

Die cijfers zijn niet serieus te nemen karsdorp krijgt een 4. Daarna heb ik niet meer verder gekeken.

Vond Pogba zeer sterk spelen, was enorm goed aan de bal en maakte constant goeie keuzes. More of the same bij United graag!

11 oktober 2016 om 10:06

Kan zijn dat het van Pogba af kwam, maar vond het hele middenveld van Oranje matig tot slecht spelen.

Onrustig en zeer veel balverlies op plekken waar het voor Frankrijk ontzettend makkelijk werd om kansen te creëren.

11 oktober 2016 om 10:54

Precies het totale middenveld was slecht. Het leek wel of we geen middenvelders hadden. Bij elke aanval zag je een witte golf met daartussen 1 of hooguit 2 verloren oranje shirtjes. Totale walk over op het middenveld en dat is de drie middenvelders aan te rekenen. In tegenstelling tot heel veel reageerders heeft die Franse krant geen clubvoorkeur en heeft dus vrij objectief de wedstrijd beoordeeld. Ben alleen benieuwd wat voor cijfer Strootman en Wijnaldum kregen.

Het is daar ook maar net hoe de wind waait, een toevalstreffer en hij is weer 100 miljoen waard. Vond hem niet exceptioneel.

Persoonlijk vond ik propper ook niet om aan te zien. Ik denk dat je in dit soort wedstrijden toch nog wel wat kan hebben aam nigel de jong. Spelers weten dat hij agresiev is en gaan dan toch anders een duel in. Daarnaast zijn er wel meer spelers door de mand gevallen.

11 oktober 2016 om 10:00

Ik vond propper beter spelen dan Klaassen eigenlijk, klaassen leverde echt continue de bal in, het geen wat hij ook al bij ajax doet de laatste tijd.

11 oktober 2016 om 10:12

Niet mee eens, allebei slecht maar Klaassen leverde minder in dan Propper nmm.

11 oktober 2016 om 11:00

Klaassen deed dan ook compleet niets, verstopte zich telkens, verloor werkelijk al zijn fysieke duels en liet zijn man meermalen lopen. Ik weet niet wat ik erger vind.
Ik heb niets tegen Klaassen en met Propper heb ik vroeger ook niet geknikkerd, maar Klaassen was gisteren echt om te huilen. Overigens ook in de vorige wedstrijden in Oranje waarin hij wel op zijn favoriete positie speelt. Klaassen is wat mij betreft verreweg de eerste kop die moet rollen voor de volgende wedstrijden van Oranje.

Hadden wij maar zulke beesten als Frankrijk rondlopen net als Pogba of Matuidi. Ik kan daar echt van genieten. Als ze een bal afschermen komt er niemand in de buurt. Proper kan goed voetballen maar is fysiek echt een wattestaafje en speelde gister gewoon slecht. Klaassen is fel maar ook lang niet zo fysiek. Op het middenveld verloren we het gisteren. Van Dijk staat wel goed zijn mannetje en Karsdorp speelde geweldig gisteren. De rest was gewoon slecht vond ik.

11 oktober 2016 om 09:48

Wat dacht je vab Sissoko, wat een beest is dat. Speelt sinds het EK altijd een belangrijle factor bij Frankrijk

11 oktober 2016 om 09:53

Daarom moet Leroy Fer altijd spelen .. Is de enige die zich fysiek kan meten met zulke gasten !

11 oktober 2016 om 10:13

Fer is idd fysiek en als hij kon voetballen had hij niet gespeeld waar hij nu speelt. Vind propper/strootman wel paar klassen beter

11 oktober 2016 om 10:18

Ja klopt, ik vind voetballers die in de premier league spelen en (volgens mij) topscorer zijn bij hun club ook altijd slechtere voetballers dan de wentelteefjes die hier op de Nederlandse velden ronddartelen..

Wat een chauvinisten zijn het toch. Pogba liet het nu wel zien? Wat dan? Een afstandsschot dat de keeper had kunnen hebben? Met dit team 9 CL spelers plus Pogba en Payet en dan nog best lastig hebben met dit NL elftal. Met een beetje pech spelen ze gewoon gelijk. Irritante lui zijn het toch...

11 oktober 2016 om 09:54

Pogba speelde gewoon goed, maar jij kan het nooit toegeven als die dat doet. Je hebt altijd wel commentaar op hem. En tsja, met een beetje geluk maakt Frankrijk er nog 4 en word het 0-5. Nederland had weinig tot niks te vertellen.

11 oktober 2016 om 09:58

Met een beetje geluk maakt oranje er 1 en is het 1-1...... dat is echt een van de allerslechtste argumenten ooit. Als je de selecties gewoon vergelijkt moet Frankrijk dit met 2 vingers in de neus winnen, maar ze hadden het nog knap lastig tegen dit oranje met geen enkele topspeler.

11 oktober 2016 om 10:06

Volgens mij komt Giannini zelf met het argument 'met een beetje pech/geluk'. Frankrijk heeft gewonnen en was beter.

11 oktober 2016 om 11:25

Ik vind het eerder chauvinistisch langs Nederlandse kant dat mensen blijven doorhameren op een penalty die er geen was en ondertussen vergeten dat ze in de eerste helft quasi werden weggespeeld. Ze mogen blij zijn dat het maar 0-1 was na 90 minuten.

12 oktober 2016 om 17:36

Ik zeg ook niet dat Frankrijk minder was dan Nederland, maar Pogba ophemelen en Propper een 3 geven, slaat nergens op. Las ook dat ze Karsdorp slecht vonden spelen, naja... En als jij trouwens zegt dat het onder je houden van een bal met je handen geen hands is, dan begin ik toch wel een beetje mijn wenkbrauwen te fronsen...

Koscielny was wel beter dan Pogba. Ik zou zelf Koscielny een 8 gegeven hebben en Pogba een 7,5. Pogba speelde wel een sterke wedstrijd, 1 van zijn betere in het Franse elftal.

Maar ik was vooral onder de indruk van Van Dijk. Wat een maturiteit straalt die uit zeg. Heb hem bij the Saints al bezig gezien en vond hem nooit echt tegengevallen. Als het 0-1 gebleven is dan was dat voor een groot deel aan hem te danken.

karsdorp dan? die vond ik van nederland de beste, verder had je niks aan dost en speelde strootman ook niet goed. Aanvallend is nederland gewoon veel te onmachtig zonder vooral robben. Een 2de plek zit er absoluut in, en dan is wk via plays offs wel te halen maar in de toekomst ga je het niet redden met alleen janssen.

11 oktober 2016 om 09:54

Ja is dat eigenlijk wel zo? Prima pot hoor maar verdedigend niet veel bijzonders gedaan en aanvallend toch vaak tikkie terug en veel voorzetten die niet aankwamen. Vond v Dijk gewoon beter.. Desalniettemin ben ik een fan van Karsdorp en wat mij betreft de rb van het NL elftal

11 oktober 2016 om 11:32

verdedigend mag het idd wel beter, voorzetten mochten ook beter. Er zit rek in, maar heb vertrouwen dat karsdorp er wel komt. Van dijk zat er ook vaak goed tussen. Ik denk dat het probleem in nederland voor de komende jaren is omgekeerd: verdedigend genoeg talent en aanvallend matig.

11 oktober 2016 om 10:36

Karsdorp is echt een verademing, wat speelde hij goed zeg. Vond hem tegen Wit-Rusland ook al overtuigen, maar dat was (met alle respect) slechts Wit-Rusland. Ik kijk nooit echt wedstrijden van Feyenoord, dus wist niet dat hij zo lekker kon ballen. Natuurlijk wel eens voorbij horen komen bij VI, maar in Nederland werd van Beek zelfs opgehemeld...

11 oktober 2016 om 11:26

Kreeg een 4... Geen idee waarom.

11 oktober 2016 om 13:43

Inderdaad, laten we hier het eens over hebben: waarom zien wij Karsdorp als zo goed en de Fransen hem als zo slecht?

Vond Wijnaldum en Strootman niks beter dan Propper. Ook Klaassen was niet beter dan Propper. Vond Propper de 2e helft zelfs de beste middenvelder aan Nederlandse kant. Mooie steekball op Karsdorp, legde hem een keer goed terug op Strootman, en had verdedigend(de 2e helft vooral) een paar goede intercepties. Van Dijk en Karsdorp waren ind de beste. Van Wijnaldum en Strootman mag meer verwacht worden, vooral Wijnaldum moet is een keer laten zien dat hii een topvoetballer is/wil zijn. Zit al zo lang bij Oranje, maar vind ik nog te vaak afwezig.

11 oktober 2016 om 10:55

Bij het doelpunt het Propper wel wat meer mogen doen dat alleen sjokken. Als hij druk op de bal zet kan Pogba nooit zo vrij inschieten. En ja ik weet dat Bruma de bal verspeeld, maar je hebt ook zoiets als de balans bewaken en daar is hij als centrale middenvelder voor. Snap trouwens überhaupt niet waarom hij zo diep speelden. De hele wedstrijd 1 steek bal gezien, en die had me oma ook nog kunnen geven.

Propper was inderdaad niet best, net zoals Klaassen, maar ik vond Strootman toch echt de slechtste man van het veld. Alles wat hij deed had mijn kleine neefje van 3 nog kunnen doen. Hij hobbelde een beetje leuk mee en deed letterlijk niets. Liep zich niet vrij en aanspeelbaar in de opbouw en voegde aanvallend ook niets toe. Mensen moeten stoppen hem te overschatten, want dit optreden van hem was niet bepaald een incident.

Ik vond klaassen nog slechter! Hij was aan de bal redelijk maar heeft weinig de bal gehad. Zonder de bal liep hij achter de feiten aan. Hij was ongeconcentreerd en liep als een zoutzak op het veld. Bij enkele acties timede hij verkeerd, en tackelde mis. Propper heeft een belabberde 1e helft gespeeld maar in de 2e helft was hij iets beter. Ook bruma komt in aanmerking voor de slechtste speler!

11 oktober 2016 om 09:55

Strootman en Wijnaldum niet vergeten..

11 oktober 2016 om 10:00

Nouja strootman geeft alleen balletjes breed! Wijnaldum denkt naar voren, normaal gesproken kan hij dan wel goede acties maken maar gisteren lukte het niet bij hem!

Karsdorp kreeg een 4 en werd dus gezien als een van de slechtste Nederlanders, vond dat wel apart aan de beoordeling.

11 oktober 2016 om 10:02

Misschien omdat hij de fransen nog een beetje pijn kon doen met zijn acties. Feit is wel dat hij de rotzooi die klaassen veroorzaakte moest oplossen!

11 oktober 2016 om 10:06

Haha, totaal niet serieus te nemen dus. Wellicht zagen ze Klaassen soms voor Karsdorp aan, of die Franse journalisten hebben er echt helemaal geen verstand van.

Het was duidelijk dat dit niveau te hoog is voor Propper en Klaassen. Die 2 liepen er verloren bij en waren overal net te laat. Dat is niet erg, maar wel pijnlijk te zien dat hun plafond niet op de wereldtop ligt. Als je Sneijder en Robben op die plekken had staan hadden we nog een kans gehad, nu was het kansloos.

Karsdorp en Van Dijk speelden prima inderdaad. Fijn om te zien hoe Karsdorp rust aan de bal en overzicht weet te houden. Kunnen 2 bovengenoemden nog wat van leren.

11 oktober 2016 om 09:57

Klaassen speelde dan wat onzichtbaar, maar speelde op een plek waar hij niet gewend was, dus vindt ik niet dat die verloren bij liep, hij deed zijn werk matig tot redelijk op die plek.
Propper had ik wel wat meer van verwacht.

11 oktober 2016 om 10:45

jolano
Ik vermoed dat Ajax jouw club is, ook prima, maar Klaassen speelde toch echt allesbehalve matig tot redelijk als je het mij vraagt. Die speelde gewoon slecht. En ook in de wedstrijden dat hij op zijn favoriete positie mocht spelen bij het Nederlands Elftal was het vaak niet wat. Veel balverlies, verkeerde keuzes, duels verliezen. Als je even niet op je favoriete positie speelt dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij zijn verdedigende taken uitvoert. Ook dat was er niet bij gisteren. Een wedstrijd op een andere positie dan je favoriete is geen vrijbrief om alle duels te verliezen en alleen maar balverlies te lijden. Zelfs het in de weg lopen was teveel gevraagd, hij liep achter de feiten aan. Ik heb me er machtig aan gestoord gisteren.

Propper was niet erg sterk gisteren, maar Klaassen was echt nog een graadje erger.

11 oktober 2016 om 15:44

ja, zoals de foto ook al verraad, maar durf heus wel te zeggen wanneer een speler van Ajax niet goed speelt, maar wanneer welke speler van welke club dan ook op een plek speelt waar die niet gewend is, en hij doet het dan in mijn ogen dan matig tot redelijk of te wel slecht, zeg ik dat ook en durf ook heus wel een compliment te geven aan andere spelers van andere clubs, bv Karsdorf, die speelde verrekt goed.

Hij speelde in de eerste helft echt waardeloos, in de tweede helft speelde hij toch echt wel beter, ik heb altijd moeite met Bruma, die speelt toch meestal slecht in Oranje en snap het dan ook niet dat hij er in gezet wordt. Van Dijk speelde echt heel goed, zeker de beste van de elf, samen met Karsdorf, die was ook zeer goed bezig.

11 oktober 2016 om 10:16

2e helft, vanaf het moment dat hij iets meer mocht inzakken(toen Dost erin kwam) ging het Propper eigenlijk heel goed af. Maar 20 minuten later werd hij alweer gewisseld. In de eerste helft leek het alsof hij Janssen een beetje in de weg liep en de pas en te onpas opkwam. Denk dat dat deels komt doordat hij niet eerder(ok, paar minuutjes in oranje) met Janssen heeft samengespeeld en dat Klaassen heel veel op de plek stond waar Propper normaal zou rondhangen.
Eerste helft geef ik ze misschien gelijk me de 3(zou zelf meer richting 4/4,5 gaan), maar 2e helft verdiende hij toch echt wel een voldoende. Vooral als je het vergelijkt met de andere middenvelders(in je eentje kan je nou eenmaal geen wedstrijden spelen).
Ik vond onderaan de streep Klaassen(eerste helft maar 5 balcontacten op helft van Frankrijk) en Bruma slechter. En Wijnaldum, Strootman, Blind en stekelenburg gelijkwaardig. Alleen Janssen, Memphis, Karsdorp en v Dijk deden het echt beter dan Propper(die 2e helft trouwens heel goed samenspeelde met Karsdorp, maar met zijn 2en wel Klaassen volledig oversloegen).

11 oktober 2016 om 15:49

wijnaldum vond ik nog erger dan klaassen met balverlies, maar zo heeft iedereen hen eigen mening

Ik hoorde blind nog ergens zeggen dat het de bedoeling was dat propper de vrije man op het middenveld zou zijn. Dure inschattingsfout danny!

Dat hele middenveld is om te janken. Klaassen, Propper, Wijnaldum, Strootman. Geen van de 4 is compleet. Zijn allen bang als ze in duel komen. Van de 4 is Propper de enige met een goede aanname, maar fysiek weer te slap en traag. Kaatsen de bal enkel terug, nemen 0 risico, misschien mag dat niet? Het is in ieder geval erg matig allemaal. 0,0 creativiteit bij alle 4. Ik begrijp niet hoe deze jongens zo ver zijn gekomen. Te weinig zweepslagen en te veel veren misschien. Ik weet het niet, maar dit is in ieder geval geen voetbal. hun rendement verandert hier niets aan. Het is voetballend zo zwak, al jaren.

11 oktober 2016 om 10:11

Voor Strootman heb ik nog goede hoop, maar ik vind sowieso dat Fer als hij beter is in de basis moet!

11 oktober 2016 om 10:39

Ik niet. Erg matige speler. Motoriek helpt hem hier ook verder niet bij.

Blijkt weer dat de grote meneer zijn in de eredivisie niet betekend dat je internationaal ook makkelijk mee kan. Propper was idd niet echt best en had best in de rust gewisseld mogen worden. Nederland speelde sowieso niet zo'n hele goede pot dat zal voornamelijk gelegen hebben aan het grote kwaliteitsverschil tussen Frankrijk en Nederland.

Het was echte kerels tegen vlieggewichten waar alleen Krasdorp en v Dijk zich goed staande hielden we hebben nu eenmaal een mindere generatie , er komt voorlopig geen nieuwe Sneijder , Robben of v Persie dus voorlopig moeten we ons richten op de tweede plaats in de poule en dat zal lastig genoeg worden .

11 oktober 2016 om 11:25

En Karsdorp krijgt van dezelfde krant een 4 dus echt heel serieus moeten we ook niet naar deze cijfers kijken. Ik had het krachtsverschil vooraf groter ingeschat al speelde Frankrijk aardig nonchalant.

Pröpper was inderdaad zeer matig in de eerste helft, en herstelde enigszins in de 2e helft. Hij heeft problemen met z'n (handeling)snelheid in dergelijke topwedstrijden.
De slechtste speler van gisteren was de dolende Klaassen. Ik ben altijd zeer positief over Klaassen, maar inmiddels heb ik zowel bij Ajax en in het Nederlands elftal gezien dat wanneer het niveau een tikkie omhoog gaat, hij niet meer kan aanhaken. Zijn max is in zicht. Net als Wijnaldum, die ik nagenoeg nimmer betrap op een goede wedstrijd in het NL elftal.
Overigens complimenten aan het hele team m.b.t. inzet, prima wedstrijd gezien maar kansloos verloren.

11 oktober 2016 om 10:25

Wijnaldum kan het zeker. Als ik wedstrijden van Liverpool kijk vind ik hem echt heel erg goed spelen en super hard werken.

11 oktober 2016 om 10:42

Probleem met Wijnaldum is dat hij eigenlijk nergens in uitblinkt. Bij Liverpool is het een tussen de linie speler. Hij is geen aanvallende middenvelder, maar ook geen verdedigende. Zelfde als Klaassen eigenlijk. Het zijn echt centrale middenvelders. Kunnen geweldig lopen waar nodig geacht en lijken vaak een neusje voor de goal te hebben of voor de ruimte. Echter zijn het geen spelers die een wedstrijd openbreken als een 10 zou moeten kunnen. Ook zijn het geen spelers die een wedstrijd lang verdedigend op middenveld een tegenstander kunnen uitschakelen.
Bij Liverpool gaat de aandacht aanvallend niet naar Wijnaldum, maar naar Coutinho en Ziyech. In Oranje lijken ze vaak dan ineens matig, omdat ze geen Coutinho of Ziyech voor zich hebben spelen.

11 oktober 2016 om 10:55

Ondanks dat ik Wijnaldum een sympathieke vent vind zie ik hem in Oranje alleen maar pootjes terugtrekken wanneer er een duel gewonnen moet worden en vaak verdedigend steken laten vallen / slap verdedigen. Hij freewheeled een beetje mee en is gewoon onzichtbaar. Ik kan er niet naar kijken.
Propper daarentegen heeft wat mij betreft, ondanks het niet sterke optreden gisteren, nu al meer in te brengen in het spel dan Wijnaldum. Propper is niet sterk of snel, maar kan met een schot of steekpass een wedstrijd openbreken.

11 oktober 2016 om 11:56

Ja daarom moet je hem centraal op het middenveld zetten en niet op 10 daar hebben we Sneijder voor. Daarnaast blinkt Wijnaldum in heel veel dingen wel uit zijn kwaliteiten zijn: Loopvermogen, goed gevoel voor ruimte, super balvast, zeer wendbaar, erg snel, kan heel kort draaien, 2 benig, Technisch, Lenig, goed in de combinatie, doet zijn verdedigende werk en kan een mannetje voorbij spelen. Nee het is inderdaad geen speler zoals Sneijder van geniale steekpassjes of een verdedigende middenvelder zoals van Bommel maar hij kan wel degelijk zijn man uitschakelen en hij is gewoon super compleet. Met afstand de meest complete speler van het Nederlands elftal en een van de weinige die basisspeler is bij een topteam.

Sorry, maar wees eens realistisch.
Als een buitenlandse jury (krant) zulke lage cijfers aan "ons" geven,
stellen we toch niet veel voor?!?
Wij doen hetzelfde bij onze tegenstanders die minder zijn dan ons.

11 oktober 2016 om 11:15

Maar als ze Karsdorp dan een 4 geven hebben ze duidelijk niet opgelet. We stellen misschien niet veel voor, maar het oordeel van de Franse journalisten hoeven we daarvoor niet serieus te nemen.

Ik vond Wijnaldum veruit de slechtste aan Nederlandse zijde. Die raakte werkelijk geen enkele bal goed.

Het ging voor propper (en een aantal andere spelers) 3 tempos te snel, geen schande wel een feit. Nl had niemand met een individuele aktie op het veld staan daar gaat het mis

Laat ik beginnen door te zeggen dat ik de wedstrijd niet gekeken heb en dus moeilijk zelf kan oordelen. Het valt mij ecther op dat wij spelers wel goed vonden spelen die in Frankrijk dus geslacht worden. Kan te maken hebben met cultuur, maar misschien moeten wij zelf ook wat realistischer zijn?! Wat mij het meeste opvalt is dat ik op veel plekken lees dat Karsdorp geweldig speelde (motm wordt zelfs genoemd), in Equipe krijgt hij echter een 4! Oftewel, een van de mindere spelers. Nogmaals, kan met cultuurverschil te maken hebben, maar volgens mij moeten wij eens stoppen met jonge spelers ophemelen. Het gebeurde bij Bazoer, Depay en nu bij Karsdorp ook lijkt het. In het internationale topvoetbal wordt meer gevraagd dan soms iets leuks laten zien.

11 oktober 2016 om 12:26

@paullie
Jammer dat je de wedstrijd niet gezien hebt dan.
Laat ik eerst zeggen dat ik tot nu toe nog niets over Karsdorp gezegt heb.
Maar hij was gisteren zeker wel meer dan een 4 waard.
Ging geregeld over zijn man heen, twee keer zelfs dat zijn tegenstander
gewoon totaal niet aan te pas kwam, verdedigde op een enkele foutje
na, naar behoren.
Ging meer dreiging van hem uit dan van de "buitenspelers"of Blind die
de zelfde opdracht had.
Ik wil niet zeggen dat hij een ruime voldoende moet hebben maar wel
was hij één van de weinige Nederlandse spelers die voldeed.

11 oktober 2016 om 13:33

@luckykes
Was niet aan jou gericht, maar in het algemeen. Ik doe er zelf trouwens ook aan mee, ik vind Karsdorp potentieel de beste rechtsback in tijden. V/d Wiel was dat voorheen, maar die heeft dat uiteindelijk niet helemaal waar kunnen maken, hopelijk Karsdorp wel!

Ik vond de wedstrijd niet best. Niet alleen Propper.

Het was een beetje de zwemleraar (frankrijk) die het kindje (nederland) liet spartelen.

En misschien nog wel terecht ook eigenlijk. Maar het probleem ligt niet alleen bij Propper maar ook op de positie waar hij speelde. Die jongen is een hele begaafde voetballer maar moet je niet als een soort tweede spits laten spelen. Als je daar al voor opteert, zet daar Klaassen dan neer want die speelt bij Ajax ook diep. Het hele middenveld stond gewoon zeer vreemd met ook Wijnaldum en Klaassen die op een positie stonden waar zij niet tot hun recht komen en daar kom je misschien tegen kleine ploegen mee weg maar niet tegen een Europees topland als Frankrijk.

Ik blijf me overigens verbazen over het beeld dat mensen bij Karsdorp hebben en dat hij hier een 8,3 krijgt en Motm is terwijl L'equipe hem zo te lezen een 4 geeft. Zo beroerd vond ik hem ook niet en zijn inzet vind ik ook een voorbeeld voor velen maar in mijn ogen speelde hij zeker in de eerste helft geen goede wedstrijd. Verdedigend was de afstemming met Klaassen ronduit beroerd waarbij je Klaassen een aantal keer zijn man over zag geven maar waarbij Karsdorp niet reageerde. Ook stond Karsdorp een paar keer aan de verkeerde kant te dekken waardoor je merkt dat hij niet op zijn natuurlijke positie staat. Hij is nog jong en kan met zijn snelheid enorm veel corrigeren maar om hem de hemel in te prijzen vind ik ook nergens op slaan. Het is leuk hoor dat draven langs de lijn maar zodra hij straks een fout maakt die ons een goal kost, staat iedereen weer vooraan om te roepen hoe slecht hij wel niet is.

Het was gisteren gewoon heel matig van Nederlandse kant en eigenlijk bleef alleen Van Dijk (en misschien Blind) echt overeind. De rest kwam op vele fronten tekort, was onzichtbaar of maakte cruciale fouten. Het is op dit moment gewoon niet veel beter dan wat we hebben gezien en dat kun je alleen maar verbeteren door heel hard te werken en wat dat betreft vind ik Karsdorp wel een voorbeeld voor anderen.

Depay was met Karsdorp en Blind de beste Nederlander gisteren, dat zegt denk ik genoeg.

Karsdorp aanvallend een paar mooie acties, helaas zonder resultaat. Verdedigend zat ie er met name voor rust een paar keer flink naast. Daar kwam die eerste grote schietkans ook uit. Leek wel of ie de hele wedstrijd zoekende was waar ie nu eigenlijk moest gaan staan.

Aanvallend dus leuk, maar verdedigend vooralsnog niet goed genoeg voor dit niveau.

Aqch heel die selectie is een lachertje. Klaassen slecht propper slecht Blind zwak Stekelenburg zwak ach zo kan ik wel doorgaan. deze jongens komen te kort veeeeeels te kort en over Strootman wil ik niet eens praten die man speelt als een opa draait zo zwak speelt altijd op safe. AS Roma doet hem niet echt goed op voetbal gebied. die man was al traag maar is nu alleen maar erger geworden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren