Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Pérez ziet oliedollars en verklapt per ongeluk nieuwe naam Real-stadion’

Laatste update:

Het is de vraag of Real Madrid nog lang in het Estadio Santiago Bernabéu zal voetballen. De Spaanse topclub is niet van plan om naar een nieuw onderkomen te verhuizen, maar het lijkt er wel op dat voorzitter Florentino Pérez van plan is om de thuishaven op korte termijn een nieuwe naam te geven.

/

Real ging vorige maand een ‘strategisch partnerschap’ aan met oliemaatschappij International Petroleum Investment Co (IPIC) uit Abu Dhabi, een holding waartoe ook het Spaanse Compañía Española de Petróleos (CEPSA) behoort. Zonder te weten dat zijn uitspraken op film werden vastgelegd heeft Pérez uit de doeken gedaan dat een van deze twee bedrijven wat hem betreft de naamgever van het stadion wordt.

“We gaan het IPIC Bernabéu noemen, of wat zij willen… of CEPSA Bernabéu”, liet de preses van de Koninklijke zich dinsdagavond ontvallen. Pérez deed zijn uitspraken tijdens een bijeenkomst waarop de plannen voor de vernieuwing van het huidige Santiago Bernabéu werden gepresenteerd; er moet onder meer een dak op het stadion komen. IPIC draagt hier naar verluidt 400 miljoen euro aan bij.

Denk je dat het Estadio Santiago Bernabéu een nieuwe naam krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dit, maar niet meer dan logisch. Je laat 400 miljoen niet schieten.

19 november 2014 om 13:10

400 miljoen mijn god. Waar gaat dit heen... over stadion namen praten we. Iedereen blijft het toch wel Santiago Bernabeu blijven noemen.

19 november 2014 om 13:21

@ Realsocio

Daarnaast levert die 400 miljoen indirect nog vele malen meer geld op. Met die 400 miljoen hoeft Real Madrid geen gigantische leningen af te sluiten om het stadion te verbouwen. Dus daar besparen ze (heel) veel rente. Hun financiële positie blijft gewaarborgt waardoor ze gunstiger geld kunnen blijven lenen wanneer nodig.

Maar ook draagt die 400 miljoen bij aan een complete verbouwing van het stadion. Aan het einde van de verbouwing is het stadion ultra modern met gigantisch veel merchandise mogelijkheden. Hotels, winkels, merchandise, sponsoring, business seats and sky boxes.

Op basis daarvan gaat Real Madrid veel meer geld verdienen, maar ook wee rextra aan de entree prijzen etc. Een nieuwe en improved stadion gaat Real Madrid jaarlijks 100 tot 250 miljoen euro op jaarbasis extra genereren. En ze waren al degene met de grootste omzet.

Met dit stapje neemt Madrid totale afscheid van de concurrenten financieel gezien.

19 november 2014 om 14:42

100 tot 250 miljoen wat een inschatting het is nogal een verschil. Ergens een bron waar dit vandaan komt. Trouwens wel jammer een dak op het stadion.

19 november 2014 om 15:02

Mag ik vragen hoe jij bij het bedrag 100 tot 250 miljoen komt? Heb je precies alles berekend of heb je even met Perez' de plannen doorgenomen?

19 november 2014 om 15:44

Wil je het niet geloven dan?
Reken maar dat het extra inkomsten gaat opleveren, zodat men hier niet meer kan klagen dat ze 600 miljoen euro schuld hebben, wat velen heel graag willen geloven.

Je moet er maar aan geloven Real Madrid is Real Madrid en bij Real Madrid is alles groot de inkomsten de winst en de schulden IN Verhouding MET DE Inkomsten!!!

Nu komen er nog extra inkomsten bij, het gaat heel goed met Real Madrid!!!

19 november 2014 om 17:07

@ Goudenbal9

Dat heb ik niet zelf berekend nee, maar dat zijn de uiteenlopende schattingen van verschillende onderzoekers die een bijbehorend onderzoek hebben gedaan.

En Perez is misschien apart maar niet dom, die gaat niet 400 miljoen in een stadion investeren als er niets uit voort komt.

Dit kaan hij niet maken

19 november 2014 om 12:34

Nou voor 400 miljoen euro wel hoor..

19 november 2014 om 14:04

Het blijkt dat je bij 400 miljoen vrij veel kan maken..........

19 november 2014 om 15:06

Voor 400 miljoen mogen ze mijn naam ook veranderen.

Jammer dat een stadion met zo'n mooie naam een ander naam krijgt, maar je kan zeggen wat je wilt. 400 miljoen. Lol.

Jammer, maar volkomen logisch 400 miljoen euro is niet weinig geld voor een naam. En het zal voor altijd wel algemeen bekend blijven zoals het is : Estadio Santiago Bernabeu.

19 november 2014 om 13:01

400 miljoen is de bijdrage aan de verbouwing van het stadion. Niet specifiek voor de naam.

19 november 2014 om 13:08

is meer voor de naam..
Dat bedrijf geeft Real 400m euro voor de naam.. en Real gaat dus met dat geld het stadion verbouwen.. Dat bedrijf bepaald niet hoe of at.. Real bepaald zelf wat die wilt doen met het stadion.

19 november 2014 om 13:36

Had dan beter beleid gevoerd. Real madrid is volgens jullie altijd zo welvarend en nooit gebrek aan kapitaal etc. onverantwoord aankopen doen elk jaar. En zo zie je maar hoe ze zijn terechtgekomen, dat ze die 400 milj niet kunnen missen.

19 november 2014 om 13:36

Barcelona idem dito onder het bewind van rosell zubi etc.

19 november 2014 om 14:13

Meen je dat serieus? Denk je dat Real het geld nodig heeft en het daarom doet?

19 november 2014 om 14:31

Wie zegt er nou nee tegen 400 miljoen voor de naam van het stadion?

Jammer maar in de volksmond zal het toch wel het Bernabeu blijven. Plus 400 miljoen wow

19 november 2014 om 12:41

Goeie zaken idd

19 november 2014 om 15:21

het blijft ook gewoon zo heten hoor,
We gaan het Ipic Bernabéu noemen, of wat zij willen… of Cepsa Bernabéu”, liet de preses van de Koninklijke zich dinsdagavond ontvallen

19 november 2014 om 16:19

'of wat zij willen...'

Maar als zij geen Bernabeu in de naam willen hebben verdwijnt dat gedeelte dus uit de naam. Maar daar lijkt bijna iedereen overheen te lezen.

Het kan dus net zo goed het Ipic Stadium worden. Eigenlijk alles wat de geldschieters willen zoals ik het lees.

19 november 2014 om 19:43

Waarschijnlijk bedoeld hij dat naast Bernabeu iets kan staan wat zij willen. Zelfs Perez zie ik niet in staat om Bernabeu te doen verdwijnen uit de tekst. En als ze niet willen kan hij ze altijd de deur wijzen. Er zal altijd een zot zijn die dat wel zal willen betalen. Het is en blijft Real en Real kan zich veroorloven om ze de deur te wijzen en op de volgende kandidaat wachten die met een hele grote zak geld afkomt.

Jammer want het Santiago Bernabeu is tog opgericht door Santiago zelf.
Het ademt geschiedenis.
Maar ook Real moet verder als er geld uit te halen valt.
Voor een nieuwe naam dan moeten we het helaas accepteren. Helaas voor Santiago zelf die zou dit nooit willen.

19 november 2014 om 13:11

Het gaat natuurlijk ten koste aan een stukje geschiedenis, maar door alleen Santiago eruit te halen valt dit reuze mee. Voor de meesten is het stadion toch bekend als Bernabeu, en dat stuk van de naam gaat er niet uit.

400m ontvangen voor een halve naam waarbij de nadruk nog steeds op Bernabeu ligt is gewoon waanzinnig gedaan door Perez, hoe jammer het ook is.

Voor 400 miljoen zou het gewoon idioot zijn om het niet te doen. De fans zullen het toch wel Santiago Bernabue blijven noemen dus gewoon doen dit.

19 november 2014 om 14:05

Precies, net als de fans het Signal Iduna Park (wat een lelijke naam) nog steeds Westfalenstadion noemen.

19 november 2014 om 18:36

Precies, ik wist niet eens dat dat de officiele naam van het Westfalenstation was. Iedereen zegt het westfalen, ik heb zelfs de commentatoren er niet eerder over gehoord. Hetzelfde zal gebeuren bij RM. Eenmaal Santiago Bernabeu, altijd Santiago Bernabeu.

En voor de mensen die de vergelijking trekken met Arsenal. Het emirates is al van het begin van de naam van het stadion.

Ze mogen mijn naam wel veranderen voor 400 miljoen.

19 november 2014 om 13:00

Hahaha you made my day.

Ach, je moet wat als je 600 miljoen schulden hebt en het stadion wilt verbouwen.

19 november 2014 om 13:12

Hater alert, hater alert.

19 november 2014 om 13:52

Niks hatelijks aan als het de waarheid is lijkt mij.

19 november 2014 om 14:33

Noem mij eens een club die het niet zou doen? Zelfs Bayern zegt geen nee tegen 400 miljoen voor de naam.

19 november 2014 om 15:47

Hahahaha, dit was slecht nieuw voor jouw klaarblijkelijk.

De jaarlikse extra inkomsten van ongeveer 250 miljoen, wow dan wil ik ook een schuld hebben van 600 miljoen zoals jij dat verklaard.

400 miljoen is toch de bijdrage van IPIC aan het stadion? Als ze dan ook de naam willen, zal daar toch geld bovenop komen of vergis ik me nu?

19 november 2014 om 12:58

Cepsa/ipic betaald 400m euro aan Real voor naam gebruik. Perez is echt slim. Niemand zal dit stadion Cespa Bernabeu of wat dan ook gaan noemen, HEt blijft gewoon Bernabeu in de ogen van de voetbalfans die 400m? wat wil je nog meer.

19 november 2014 om 13:15

Snap je het is niet iets als Highbury dat Emirates word.
Naam van de stadion blijft hetzelfde er komt gewoon wat bij.

Perez is echt een monster van een zaken man.

19 november 2014 om 13:25

Jullie stappen wel heel makkelijk over het 2e deel van de zin heen, "of wat zij willen". Het stadion heet straks gewoon het Ipic stadion (zonder Bernabeu). Al zullen de fans het altijd Bernabeu blijven noemen. Echter voor 400 miljoen kun je dat gewoon niet weigeren.

19 november 2014 om 13:39

@ Remcob

Nee Bernabeu blijft verbonden in de naam. Zoals het Santiago Bernabeu word genoemd maar iedereen in de volksmond praat over allen bernabeu. Zo zal het straks ook zijn alleen gaat er dan Ipic Bernabeu.

En dat voor 400 miljoen, ik heb slechtere deals gezien.

19 november 2014 om 13:39

Monster in zaken doen? Officieel gaat het een ander naam krijgen. Kunnen ze het in de volksmond wel zo noemen maar dat verandert de feiten niet. In de Cl, op tv en in fifa zal het gewoon de nieuwe naam krijgen. Als je zo onverantwoord blijft uitgeven elk jaar en dan loopt te roepen van de daken dat real madrid het wel kan permitteren dan krijg je de deksel op de neus.

19 november 2014 om 13:43

@ Virrie

Je snapt het helemaal niet. Allereerst staat de naam van het stadion misschien alleen in beeld tijdens ene opstelling. Voor de rest zie je de naam van het stadion vrijwel tot nooit. Daar zal je jezelf dus niet aan hoeven storen.

Daarbij, je denkt dat commentatoren als Evert ten Apel, sierd de Vos etc opeens af gaan stappen van Bernabeu en Ipic gaan zeggen? Natuurlijk niet, die blijven het gewoon bernabeu noemen. Dus qua commentaar zul je ook niet veel verschillend horen.

En op hetmoment dat de huidige commentatoren stoppen zijn we 5 a 10 jaar verder, is iedereen gewend aan Ipic Bernabeu en zal er vrijwel nooit meer over Santiago worden gesproken.

Alleen sentimentele fans die weinig snappen van economie zullen deze move tegen spreken.

19 november 2014 om 13:44

Virrie het blijft Bernabeu, niemand sprak ervoor over : Estadio Santiago, het was is altijd Bernabeu gebleven en het zal zo blijven. Dat er iets bij komt veranderd niks.

19 november 2014 om 14:00

Precies, men (de supporters en commentatoren o.a.) noemt het Signal Iduna Park toch ook nog steeds het Westfalenstadion?

19 november 2014 om 14:22

@ Gooner4eva

En degene die 15 jaar of jonger waren toen de naam werd veranderd die kennen het stadion alleen maar als het Signal Iduna Park en niet meer westfalen stadion.

Oftewel de oudere supporters zullen altijd westfalen blijven zeggen, terwijl de jongere supporters alleen maar zullen praten over Signal Iduna park.

19 november 2014 om 19:49

De stadions die jij noemt zijn twee totaal verschillende stadions. De Emirates stadion staat op een andere plek dan waar Highbury heeft gestaan.

19 november 2014 om 13:43

Het zou altijd Bernabeu gebleven zijn hoor, of wel werd het Emirates Bernabeu, of wel werd het Microsoft Bernabeu. Maar het word toch uiteindelijk Cespa.

Het mooie is wel dat de naam 'bernabeu' gewoon blijft, en niet zoals Dortmund Signal Iduna Park word ipv Westfalenstadion. Zoals bij Arsenal zal het onder de fans altijd Ashburton Grove noemen maar het is gewoon Emirates Stadium.

19 november 2014 om 14:04

Maar bijna niemand zegt Ashburton Grove, omdat het stadion al sinds zijn opening Emirates Stadium heet. Ashburton Grove is nooit officieel de naam geweest zoals bij Highbury het geval was.

Voor 400 miljoen doe je het gewoon. De supporter wordt er zelf beter van want krijgt een gerenoveerde arena in de plaats. Een echte Madridista blijft ook gewoon Santiago Bernabeu zeggen

Het stadion waar galatasaray in zit heeft ook de benaming van hun sponsor. Turk telekom. Maar dat is er gewoon bij gekomen bij de naam.. dus het heet inplaats van ali samiyen nu: ali sami yen turk telekom arena haha. Dus naast de 400 miljoen krijgt real ook het stadion met de langste naam haha

Economisch gewoon een uitstekende keus. Duitsland liep al een tijdje voor met commerciele stadion namen. Leuk om te zien dat traditionele buitenlandse clubs het ook steeds vaker doen.

19 november 2014 om 13:14

Meen je dit nou? Leuk om te zien? Ik vind het helemaal niks. Voetbal gaat kapot aan het grote geld, vooral de sjeiks dragen hier aan bij terwijl ze 0 voetbal verstand hebben. Voor 400 miljoen zou ik mijn naam ook veranderen, maar leuk om te zien? Nee!

19 november 2014 om 13:33

Hahahaha, duidelijk geen voetbal liefhebber. Met commerciële naamsveranderingen wordt er 0 rekening gehouden met de fans. Wat clubs dan wel eens willen vergeten, fans zijn voor altijd!! Sponsors en bestuurders maar voor even.

19 november 2014 om 13:51

Alsof het mij uit zou maken dat: Stadion Feyenoord nou ineens Wing Wang Hai Feyenoord stadion gaat worden. We blijven het toch wel de Kuip noemen.

19 november 2014 om 14:08

O.k.

19 november 2014 om 15:25

hahahah wing wang hai

Dat extra geld is natuurlijk prachtig voor Real Madrid, maar waarom een dak op het stadion zetten?

19 november 2014 om 13:40

@ Lexus69

Betere controleerbare omgeving, meer skyboxen als mogelijkheden, meer business seats.
Maar het word onderdeel van een gehele nieuwe buitenkant waar in talloze winkels, shops en zelfs hotels komen te zitten. Buiten de 400 miljoen die Madrid direct incasseert en in het stadion kan steken. Komen er zodra het af is ongelofelijk veel inkomsten binnen die ze nu mislopen.

19 november 2014 om 13:44

Meerdere redenen, maar de belangrijkste zijn dat het gras dan veel makkelijker en beter te onderhouden is in de zomer en dat het in de winter en met regen voor fans en spelers een stuk aangenamer is met het dak dicht.

En zo verdwijnt ook het laatst overgebleven stukje nostalgie bij Real Madrid. Hoop dat het snel eens is afgelopen met die sjeiks die gaan investeren in Europese clubs. Schulden worden alleen maar groter en groter, en als die sjeiks genoeg hebben van hun speeltjes zakken al die grote clubs als een kaartenhuis in elkaar.

Doe dan gewoon Epic Bernabeu.

Makkelijk geld verdienen noem ik dat. In de volksmond blijft het gewoon Bernabeu. Benieuwd of ze dan ook de metro stations gaan aanpassen qua naam.

Abu Dhabi dus. Die schijnen toch ook Isis te sponsoren? Straks moet een team als Real nog een oefenwedstrijd spelen in de Islamitische Staat.... Werkelijk alles in het voetbal en de sport in zijn algemeenheid draait tegenwoordig om die paar oliebaronnen. Ook het WK atletiek gaat er al naar toe.

Grappig dat mensen dit niet kunnen begrijpen wat als jij 400 miljoen onder je neus krijgt geschoven om je naam te veranderen in invasie ik denkt dat weinig mensen er over zullen twijfelen.

Jammer wel, de naam had iets magisch. Hij heeft zo veel voor de club betekend. Maar tegen 400 miljoen euro kun je bijna geen nee zeggen als het enkel een verandering van de naam betreft.

Het zal in de volksmond gewoon Bernabeu blijven, daar gaat het om.

Grolsch Veste is nog een betere naam!
Zo'n rare afkorting in de naam is toch niks man...

Zou deze voorzitter ook ja zeggen tegen 1 miljard in ruil voor veranderen naar clubkleuren naar blauw/rood ?

Die naam is niet belangrijk, zeker niet als er 400m tegenover staat en plannen voor een grote renovatie. En, niemand heeft dat stadion onderling ooit 'estadio Santiago Bernabeu' genoemd, laat staan Ipic Bernabeu. Je noemde het gewoon altijd Bernabeu. Dus veel verandert er niet.

Eigenlijk een grote schande om de identiteit van de club te verkopen, maar in principe maakt het niks uit. In de volksmond zal het altijd Santiago Bernabeu blijven, net zoals dat het stadion van Dortmund 'gewoon' Westfalen genoemd word.

Werkelijk alles is te koop, alle principes o.i.d. overboord.
Dit is de nieuwe realiteit vandaag de dag.

19 november 2014 om 18:20

Haha alles is te koop.
Wist je dat nog niet?
Anno 2014 alles en iedereen is te koop.
Tony montana alias scarface had dit lang geleden voorspelt met zijn first you 've got to have money....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren