Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez wijst naar speler van ‘70 miljoen’: ‘Ihattaren zit daar niet ver achter'

Laatste update:

Kenneth Perez is diep onder de indruk van het spel van Mohamed Ihattaren. De aanvallende middenvelder speelde sterk tegen zowel Sporting Portugal (3-2 winst) als Ajax (1-1) en dat is bij de Deense analist van FOX Sports niet onopgemerkt gebleven. De oud-voetballer voorspeelt het zeventienjarige talent van PSV een grote toekomst.

Ihattaren vormde vorige week in beide wedstrijden het middenveld met Jorrit Hendrix en Pablo Rosario. “Als Ajax hem in toom kon houden, dan werd het voor PSV heel moeilijk om aanvallends iets te gaan doen”, aldus Perez bij Voetbalpraat. “Hendrix en Rosario acht ik niet in staat om die spelers lekker aan het werk te zetten. Dus je bent wel beperkt met alleen Ihattaren, maar op een of andere manier lukt het hem toch. Zeker in de laatste twee wedstrijden.”

In the Zone | Ihattaren reageert met heerlijke dis op Jack van Gelder

Perez verwacht dat Ihattaren PSV in de toekomst veel geld kan opleveren. “Tegen Sporting Portugal kon je hem mooi vergelijken met Bruno Fernandes, een geweldige speler. Hij staat in de belangstelling voor zeventig miljoen en is 24 volgens mij (25 jaar, red.) en Portugees international”, aldus de Deen. “Ihattaren zit daar niet ver achter en heeft een andere leeftijd.”

“Hij is zeventien en normal gesproken ga je dat niveau op die leeftijd niet een heel seizoen volhouden. Dat is ook meteen de kwetsbaarheid van PSV”, stelt Leo Driessen. Perez vindt dat een logische gedachte van zijn tafelgenoot. “Als je er net bent, speel je met vrijheid. Ik kan me Viktor Fischer herinneren. Hij speelde vrijuit bij Ajax, maar toen ging hij nadenken. Want mensen gaan op je letten en hebben verwachtingen. Dan gebeurt er iets met de status van de speler.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Perez moet nou niet gaan overdrijven. Ihattaren is een stuk jonger en heeft ook zeker de potentie om dat niveau te halen maar het verschil is toch wel groter dan Perez hier schetst. Je zag aan alles dat Bruno Fernandes de beste speler was van Sporting, echt alles ging via hem en moest van hem komen. Een speler die vorig jaar in de competitie 20 goals maakte en 13 assists gaf in 33 wedstrijden, ook dit seizoen weer sterk begonnen met 3 goals en 4 assists in 5 wedstrijden. Ihatarren is een wereldtalent maar is op dit moment echt niet te vergelijken met Fernandes in mijn ogen..

24 september 2019 om 09:00

Vergeet niet dat Bruno Fernandes ook in een Mickey Mouse competitie speelt. Die cijfers in Portugal zijn leuk en aardig. Maar 80% van de wedstrijden daar speel je in een bouwval tegen een club met een minimale begroting.

Verder denk ik dat over 2/3 jaar wel degelijk dat geld waard is. Dit gaat een soort van De Ligt of Frenkie de Jong transfer worden verwacht ik.

24 september 2019 om 09:13

Vergeet niet dat toppers in Portugal doorgaans voor meer verkocht worden dan die in Nederland. Hij heeft absoluut de potentie om een absolute topper te worden, maar qua waarde zal ook veel afhangen van Europese successen van Psv. Ze zullen toch echt CL moeten gaan spelen willen ze dat soort bedragen gaan vangen denk ik.

24 september 2019 om 09:22

FCUTRECHT0300 zegt toch dat Fernandes OOK in een mickey mouse league speelt

24 september 2019 om 09:24

Het is heel erg voorbarig om te stellen dat dit een dergelijke transfer gaat worden. Voor De Ligt en De Jong is niet alleen zoveel betaald vanwege hun kwaliteiten, maar vooral omdat ze zich in de kijker hebben weten te spelen tijdens de CL. Dat speelt een hele grote rol. Een blinde kan met zijn stok zien dat Ihattaren een talent van de buitencategorie is, maar drie wedstrijden in de eredivisie is niet alleen voldoende om dergelijke bedragen op tafel te leggen. Daarvoor moet je het eerst op de hoogste podia hebben laten zien en het is nog maar de vraag of hij daarvoor op korte termijn überhaupt de kans gaat krijgen. Door de transfers van De Ligt en De Jong is iedereen kennelijk in de veronderstelling dat dergelijke bedragen voor iedere willekeurige speler op tafel gelegd gaan worden, terwijl dat gewoon uitzonderingen waren die de regel bevestigen. Natuurlijk kan een dergelijk bedrag op termijn voor Ihattaren op tafel gelegd worden, daar heeft hij absoluut het talent voor, maar de vanzelfsprekendheid waarmee wordt gebracht dat dat dat al zo goed als zeker is, is natuurlijk kolder. De belangstelling voor De Ligt was overweldigend maar zonder het CL succes van Ajax was het bedrag dat Ajax uiteindelijk voor hem heeft ontvangen, veel lager geweest. De transfer van De Ligt heeft 75 miljoen opgebracht en als je de lijst van 50 duurste transfers uit de geschiedenis bekijkt, zie je dat er in de hele geschiedenis niet meer dan 25 transfers zijn geweest die dat of een hoger bedrag hebben opgebracht. Voor het bedrag dat Frenkie de Jong heeft opgebracht, geld dat zelf voor maar 15. Wat je ook kan zien in betreffende lijst, is dat maar 8 clubs in staat zijn om een dergelijk bedrag op te hoesten, waarvan de meesten bij hoge uitzondering. Alleen Real, Barca en PSG hebben dat met enige regelmaat gedaan. Daaruit blijkt dat het allesbehalve een vanzelfsprekendheid is dat dergelijke bedragen op tafel worden gelegd, maar eerder een uitzondering en dat een speler om dat te laten gebeuren zich in de belangstelling van een big spender als Barca of Real moet spelen, terwijl die clubs zich vooral focussen op grote namen. Zelfs als Ihattaren dat bedrag gaat opbrengen, is het nog maar de vraag of dat in de kassa van PSV terecht komt omdat je bij een speler die zich zo spectaculair ontwikkelt altijd het risico loopt dat hij door een kapitaalkrachtige club wordt opgepikt voor je er als club goed en wel van hebt kunnen profiteren. Dat heeft Ajax als ervaren opleidingsclub al meerdere malen moeten ervaren en dat gaat ook PSV als neo-opleidingsclub een keer ervaren. En waarschijnlijk wel vaker dan 1 keer.

24 september 2019 om 09:37

Iedereen doet alsof je je in de Europa League niet kan bewijzen. Is iedereen Jovic vergeten? Die schoot de Europa League kort en klein en ging weg voor 60 miljoen. Er is geen reden dat deze jongen dat niet zou kunnen qua spel

24 september 2019 om 09:39

In ieder geval twee jaar geleden lag zowel de omzet als het gemiddelde wat betaald werd aan salarissen in de Eredivisie hoger dan in de Primeira Liga. Dat zal denk ik tegenwoordig niet anders zijn. Dus ja, afgezien van de topclubs misschien stelt de Portugese competitie wat dat betreft ook niet veel voor.

24 september 2019 om 09:44

Zolang Ihattaren het enkel in de NL competitie laat zien zal een club nooit een dergelijk bedrag neerleggen. De Jong en De Ligt hebben met name door hun prestaties in de CL en in mindere het NL elftal hun transfers verdiend.

24 september 2019 om 09:57

Kom op man. De eredivisie is geen micky mouse competitie.het niveau is de laatste jaren een stuk hoger en we doen het europees ook nog eens prima. Jammer dat er nog altijd zo negatief gedaan wordt.

24 september 2019 om 09:59

Klopt, waarom denk je dat Ziyech niet voor de top in aanmerking komt...hij voor €30mln te halen is maar nog bij Ajax zit?! Een reden is dat hij voor Marokko heeft gekozen als international. Als international van Oranje heb je veel meer aanzien! Ik hoop dat E dat met Ziyech als voorbeeld nu wel inzien (want Ziyech is een fantastische speler)

24 september 2019 om 10:21

Wat niet kan, is nog nooit gebeurt. Natuurlijk kan je een speler zich ook in de kijker spelen in de Europa League, maar wat je er wel bij had moeten vertellen, is dat Jovic zich in de kijker heeft gespeeld bij Real Madrid en dat een club is die zich dergelijke bedragen kan veroorloven. Als clubs van dat kaliber zich voor Ihattaren gaan melden, is de kans reeel dat hij inderdaad ook een dergelijk bedrag gaat opbrengen, maar dat moet hij eerst nog maar zien te doen. De kans dat een speler zich in de belangstelling van clubs van dat kaliber kan spelen, is in de CL vele malen groter omdat ook de weerstand vele malen groter is. Op Neres is meer dan 50 miljoen geboden, de kans dat dat was gebeurd als hij zich niet in de kijker had weten te spelen in de CL, is te verwaarlozen. De meeste mensen hebben de illusie dart bedragen van 50 miljoen met het grootste gemak op tafel worden gelegd, maar als je naar de cijfers en dus de feiten kijkt, zie je een heel ander beeld en dat het aantal clubs dat zich dergelijke bedragen kan veroorloven beperkt is. Er zijn sommige mensen die roepen dat Ajax met gemak meer dan 100 miljoen had kunnen krijgen voor De Ligt en De jong, maar als je naar de feiten kijkt, dan zie je dat er maar 10 transfers zijn geweest die een bedrag van die grootte hebben opgebracht en alleen Psg, real en Barca dat bedrag meer dan 1 keer op tafel hebben kunnen leggen. Bovendien gaat in vrijwel alle gevallen om de transfer van een grote naam en dat zijn De Ligt en De Jong al niet, laat staan Ihattaren of Malen.

24 september 2019 om 10:39

@futuraboss mee eens. Joao Felix zijn carriere heeft die EL ook geen windeieren gelegd of wat denk je van Falcao toen hij topscorer werd in de EL? die ging daarna ook meteen naar Atletico Madrid

24 september 2019 om 09:53

Ihattaren staat toch ook al op 3 goals en 3 assists in 9 wedstrijden waarvan ongeveer de helft als invaller. Fernandes is op dit moment verder. Maar Perez zegt ook niet dat ze gelijk zijn. Maar dat Ihattaren's niveau niet ver onder dat van Fernandes ligt. En daar kan ik best bij inkomen. Het zijn hele andere '10s' maar qua statistieken doen ze niet belachelijk veel voor elkaar onder. Fernandes is lang niet op z'n kwaliteiten gebruikt. Tussen de linies spelen, steek passes geven, veel mogen lopen en vooral lekker van afstand in stelling brengen. Het is echt een laatbloeier die op z'n 18e nog geen basisspeler was in de 2e league van Italie

24 september 2019 om 10:16

Vergeet niet dat de wedstrijd tegen Sporting PSV het ook moest hebben van de ballen naar Ihattarian (en Malen). De Portugese compititie is qua niveau gelijk aan de Eredivisie vind ik.laat Ihattarian eerst maar eens 2 jaar presteren, wanneer hij zo blijft groeien dan verwacht ik dat hij dit bedrag wel aan kan gaan tikken.

Terzijde dit, maar ga het toch even benoemen. Aangezien ook Perez het niet aangeeft. Hendrix speelde zondag echt goed. En gaf ook passes naar voren, unlike Rosario. Het middenveld moet Hendrix, Guti en Ihattaren worden. Maar helaas heeft Rosario oneindig krediet bij V.Bommel.

24 september 2019 om 10:10

Hendrix liet ook 2x zijn man uit zijn rug lopen waar enorme kansen voor Ajax uit kwamen. En dat direct zijn grootste probleem, je kan niet op hem vertrouwen dat hij doet wat er gevraagd wordt.

24 september 2019 om 10:12

Kan me eerlijk gezegd niet heugen welke momenten je bedoelt. Die kans van Promes? Daar stond iedereen even verkeerd? De goal? Dasr liet Sadilek zijn man te vrij staan en probeert Hendrix zijn fout nog op te lossen. Verder kan ik me echt niet heugen wat je zou kunnen bedoelen.

24 september 2019 om 10:36

Het maakt niet zoveel uit dat Hendrix goed speelde zondag. Hendrix speelt functioneel, binnen zijn beperkingen in dat geval. Dat is prima voor hem, maar brengt PSV naar mijn idee te weinig. Zeker als in Rosario inderdaad dezelfde beperkingen op het middenveld staan. Ik ben nog altijd van mening dat PSV voor een zelfredzamer blok achterin had moeten zorgen. Baumgartl ten opzichte van Schwaab is een hele verbetering, maar in plaats van 10 miljoen te pompen in de komst van Doan als negende (!) kandidaat middenvelder (terwijl er ook nog twee verhuurd zijn dit jaar), had ik dat geld liever geïnvesteerd gezien aan een betere vervanger van Viergever, zoals Lyanco waar enkele maanden geleden interesse voor was. In dat geval kun je vertrouwen op een solide verdediging en kan het middenveld zich met meer bezighouden dan tegenhouden en counteren. Wanneer fit en in vorm zou ik graag Afellay of Thomas op de teruggetrokken middenveldpositie naast Eríck Gutiérrez zien, terwijl Ihatteren op 10 zijn magie laat werken. Dan heb je echt een middenveld dat voetballend dominant kan zijn.

24 september 2019 om 18:09

Wat denk je van Afellay ipv Rosario?
Ik denk dat Afellay ook als CVM kan spelen, ook al heeft hij hier (nog) geen ervaring mee. En dan Guti en Ihattaren op het middenveld erbij. Dan zit er heel veel voetbal in het team.

Aissatti! Kennen we die nog. Begon geweldig op zijn 16de! Tegen AC Milan, toen een topteam, geweldig was een wereldtopper.
Voetbalt nu al jaren in Turkije maar daar laten de topclubs net als in Rusland hem links liggen.
Adam Maher was er nog zo een, erg goed toen ie jong was.
Labyatt idem.
Punt is dat Ittaheren goed begeleid moet gaan worden. Voetballen kan hij echt, maar hij is jong en kan hij ook omgaan met de verwachtingen? Vorm dip etc.

24 september 2019 om 09:04

Ik moet wel zeggen dat ik het een meesterzet van PSV vind om Afellay binnen te halen. Los van dat hij bijna wedstrijdfit is en op het middenveld belangrijk kan worden is hij ook belangrijk in de begeleiding van Ihattaren. Ihattaren ziet hem als zijn grote broer en neemt veel van hem aan, hopelijk helpt dit ook richting oranje

24 september 2019 om 15:43

Het spijt maar Affelay is misschien nu net niet het rol model. Affelay was een goed talent, ontwikkelde zich snel, maar op het moment dat hij naar Barcelona is gegaan is hij zowel als persoonlijkheid veranderd en heeft daarna nooit meer iets gepresteerd. Ik zou een jongen zoals Itaharen graag door een Dirk Kuijt en Robin van Persie begeleid zien worden Beiden andere persoonlijkheden die elk een andere type carriere hadden maar altijd 100% gefocussed zijn geweest, nooit afgeleid zoals Affelay

24 september 2019 om 09:05

Precies dit. Doe maar allemaal even rustig aan, ik heb véél grotere talenten gezien dan deze Ihattaren. Zoals ze zeggen: the bigger they are, the bigger they fall. Laat die jongen voetballen en z'n hoofd erbij houden, dat die komiek deze week nog zei dat Ihattaren de grootste Marokkaanse speler aller tijden kan worden is al helemaal van de zotte. Even rustig aan doen!

24 september 2019 om 09:24

Heb jij echt grotere talenten gezien dan Ihattaren op deze leeftijd?? Ik niet hoor, deze jongen heeft zoveel techniek, spelinzicht, kracht en lijkt ook een goede mentaliteit te hebben. Hij bepaalde in de laatste wedstrijden gewoon het ritme van PSV en is hard op weg om de belangrijkste speler van het elftal te worden.

24 september 2019 om 10:03

Ja, Aisaidi, Affelay, Bakkali, noem ze maar op.

24 september 2019 om 10:43

@paternoster die zullen er zijn geweest misschien maar het is niet zo dat ik die 123 kan opnoemen. op je 17e al zo goed spelen dat zie ik zelden. er zijn sowieso al niet heel veel spelers die op hun 17e in het eerste spelen van een grote club. Rooney had je dan bij Everton, Joao Felix misschien bij Sporting of Renato Sanches bij Benfica ging maar het zijn er niet heel veel

24 september 2019 om 10:46

@zermatt_person Affelay beter als Ihatarran op zijn 17e? dat vind ik niet. ik vond Affelay een beetje een postbode voetballer waar Ihatarran vaak de bal het werk laat doen en imo een veel betere techniek en eindpass in huis heeft dan Affelay op die leeftijd. Bakkali was aan de bal geweldig maar zijn rendement was niet zo goed als dat van Ihatarran. wat het rendement was van Aisatti op die leeftijd weet ik niet meer precies dus die vergelijking kan ik niet maken. ik vind die vergelijkingen met al die Marokkaanse mislukte spelers ook altijd een beetje onzin. toen De Ligt net doorbrak was iedereen superlyrisch en heb ik geen vergelijkingen voorbij zien komen met mislukte verdedigers als een Denswil of Vd Hoorn bv. toen Dolberg net doorbrak heb ik ook niemand horen praten over Fischer etc.

24 september 2019 om 09:05

Aissatti is nooit zo'n groot talent geweest als Ihattaren nu is, idem voor Labyad. Je kan hem beter vergelijken met Afellay en toen der tijd Bakalli, al had die laatste een totaal andere (en verkeerde) mentaliteit. Ihattaren heeft zo ver ik kan beoordelen meer trekjes van Affelay weg, zowel op het veld als qua mentaliteit. Ik ben als Psver absuluut niet bang voor een Aisatti/labyad/bakalli scenario met Ihattaren. Ihattaren heeft als doelstelling om als duurste Psver aller tijden te worden, zegt genoeg over hoe hij met de club begaan is lijkt me. Los van het voetballend talent spat het enthousiasme springt van deze jongen af. Zal deels met zijn leeftijd te maken hebben maar zo'n enthousiaste jongen uit de jeugd die elke seconde 110 procent inzet toont met zijn talent is een genot om maar te kijken als Psver.

24 september 2019 om 09:50

'aissatti is nooit zo'n groot talent geweest als Ihattaren nu is". Dat zeg je nu je de wetenschap hebt dat de carriere van Aisatti niet is geworden wat men ervan verwacht had, maar toen hij net zo oud was als Ihattaren, waren de geluiden heel anders en vergelijkbaar met die over Ihattaren. Los van dat, is talent alleen bij lange na niet genoeg om de top te halen, de lijst van spelers die net zo talentvol waren als Ihattaren en wier carriere uiteindelijk niet heeft gebracht wat er van werd verwacht, is onbeschrijflijk lang. Als een speler zoveel talent heeft als Ihattaren, kan je niet anders dan er vanuit gaan dat het ook een topspeler gaat worden omdat dat talent daar garant voor zou moeten staan. De praktijk is echter veel weerbarstiger dan de theorie en het is ook heel wat keren totaal anders gelopen.

24 september 2019 om 09:57

Nee dat zeg ik omdat ik toen der tijd PSV ook al op de voet volgde en een seizoenskaart had. Nogmaals Aisatti heeft nooit het talent status gehad wat Ihattaren nu geniet. Sterker nog, Aisatti heeft nooit structureel een basisplaats gehad bij PSV en is zelfs nog een keer verhuurd aan Twente voordat hij niet meer wilde bijtekenen en hij uiteindelijk aan Ajax is verkocht. Bakkali, dat was een groot talent, idem aan Ihattaren, Aisatti niet.

24 september 2019 om 09:09

Frenkie de Jong!!! Kennen we die nog. Begon geweldig op zijn 16de bij Willem2! Tegen diverse topteams speelde hij de sterren van de hemel met Ajax. En nu= Bij éã©n van de grootste clubs op aarde Barcelona en ondanks dat de ploeg heel matig speelt, scoort de Jong altijd een voldoende. Misschien eens een ander voorbeeld nemen dan de standaard spelers die geflopt zijn? Ihanttaren komt er wel, let maar op!

24 september 2019 om 09:27

Ik vind dit voorbeeld vrij krom eigenlijk, Frenkie de Jong was 17 en stond niet in de basis bij Willem2, kon naar PSV en Ajax zonder veel eredivisieminuten in de benen. Moest een aantal jaar rijpen in jong Ajax en werd op zijn 21e belangrijk en kan van wereldklasse worden. Ik zeg niet dat Ihattaren beter wordt, maar is wel veeel verder dan de Jong op die leeftijd

24 september 2019 om 10:11

Jaap Stam speelde op zijn 21e nog bij PEC Zwolle en heeft het uiteindelijk geschopt tot speler van Psv, Ajax, Manu, Lazio en AC Milan. Adam Maher debuteerde op zijn 17e bij AZ en verdiende op \zijn 19e een contract bij Psv. Iedereen was er van overtuigd dat hij een grote speler zou gaan worden, terwijl het in wekelijkheid iets anders is gelopen. Datzelfde geldt voor Miralem Sulejmani voor wie Ajax in de tijd dat de club er lang niet zo warmpjes bij zat als nu, zelfs meer dan 16 miljoen over had, een absurd bedrag in die tijd. Kijk eens waar die nu speelt. Seedorf debuteerde op zijn 16e bij Ajax en is uiteindelijk de Nederlandse speler geworden die de meest internationale prijzen gewonnen heeft. Ongeacht het talent van een speler of juist het gebrek daar aan, kan het alle kanten op met een voetbalcarriere en heeft het maken van vergelijkingen geen enkele zin, of die nu positief of negatief zijn. Over 5 jaar zullen we vanzelf wel zien hoever Ihattaren het heeft geschopt en of hij de vergelijking met Frenkie de Jong waard is. Hij heeft tot nu toe niet meer dan 21 wedstrijden op het hoogste njiveau gespeeld, waarvan de meeste als invaller. Dat is natuurlijk bij lange na niet genoeg om nu al de balans op te maken en hem met Frenkie de Jong te vergelijken, die alleen al meer CL wedstrijden heeft gespeeld dan Ihattaren totaal.

24 september 2019 om 11:03

@scepticus38 ik ben het helemaal met je eens. ik word echt moe van die vergelijkingen met al die Marokkaanse spelers. Ihatarran is Ihatarran en geen Affelay, Bakkali of Aissatti. we gaan zien hoe zich ontwikkeld maar vooralsnog is dit het grootste talent sinds Ziyech, Dolberg, De Ligt en Frenkie die ik op de Nederlandse velden heb gezien. ik ben benieuwd waar zijn plafond ligt en je hebt nooit garanties of iemand slaagt maar als iemand zo geweldig voetbalt op zijn 17e dan mogen supporters en analisten daar best even lyrisch over zijn. het is nou niet zo dat de Eredivisie overloopt van de technisch verfijnde talenten met individuele klasse waar je wekelijks van kan genieten

24 september 2019 om 10:30

Aissati, Maher, Labyad. Het enige dat die jongens gemeen hebben is dat ze Marokkaans zijn. Voor de rest zijn het totaal verschillende voetballers, met totaal verschillende redenen waarom ze het niet gered hebben. Aissati kon zich moeilijk ontwikkelen om in de tactische discipline mee te gaan en had geen geduld om zich deze vaardigheid te ontwikkelen, Maher had de pech dat hij gehaald werd in een systeem waarin geen plaats was voor het type middenvelder dat hij is en Labyad koos voor het grote geld in plaats van het benutten van zijn vormingsjaren. Problemen op mentaal vlak wordt veel Marokkaanse voetballers vaak toegeschreven en in veel gevallen onterecht - het is doodzonde dat in het bijzonder Labyad, Afellay en Bakkali niet meer uit hun carriere hebben gehaald - maar dit automatisch al suggereren over Ihattaren vind ik erg kortzichtig.in vergelijking met genoemde jongens vind ik zowel fysiek, (functionele) techniek als de impact op jonge leeftijd dat Ihattaren meer potentie heeft en vooral minder zwaktes lijkt te hebben. Deze jongen is van hetzelfde kaliber talent als Frenkie de Jong: wereldtop. Zeker wanneer hij komend zomer deel uitmaakt van een Oranje dat ver komt op het EK en áls hij in 2022 nog voor PSV uitkomt het WK, sluit ik niet uit dat hij diens transferrecord gaat breken.

24 september 2019 om 10:46

Over Aissati was de tendens wel echt vergelijkbaar toen die net debuteerde. En dan was dat bij Aissati nog gebaseerd op het feit dat hij zich ook in de CL keurig staande hield, bijvoorbeeld die wedstrijd tegen Milan (gewoon CL-finalist in die tijd). Ihattaren heeft onmiskenbaar talent, maar heeft het alleen in de Eredivisie en tegen relatief zwakke Europa League tegenstanders (ja Sporting was echt niet best) laten zien. Op 17-jarige leeftijd, dat is en blijft knap. Maar het is dan alsnog veel te vroeg om dat soort uitspraken te doen. Je weet gewoon nooit hoe talenten zich ontwikkelen. Als er een bepaalde potentie is wordt er altijd wel weer door iemand geroepen dat het uitzonderlijk is en ze dat nog nooit eerder bij een talent hebben gezien. Misschien wordt het met die jongen allemaal een stuk minder over een tijdje en krabbelt hij daarna weer op en vertrekt hij naar een leuke middenmotor of subtopper in Spanje om het daar prima te doen en blijft dat zijn niveau.

24 september 2019 om 12:24

'het enige dat die jongens gemeen hebben is dat ze Marokkaans zijn.'
Nee hoor: Ze speelden allemaal ook op jonge leeftijd bij psv en waren op jonge leeftijd grote talenten. Ook werden ze - net als Ihatarren - door de meeste mensen de hemel in geprezen. Oja, ze hebben ook een Marokkaanse achtergrond. Je zou Ihatarren ook met Locadia kunnen vergelijken, maar die werd gezien als minder groot talent en daar werd ook minder lyrisch over geschreven. Logisch dus dat er voor wordt gekozen om Ihatarren te vergelijken met Bakkali, Labyad, Aisatti en Affelay.

24 september 2019 om 12:49

Zakaria Bakkali. Bilal Ould-Chikh. Allemaal jonkies die een gouden toekomst werd aangeschreven. We zullen zien hoe het met Ihattaren zal lopen.

Dat Ittaheren goed kan voetballen ziet iedereen wel, Maar slaan we niet een beetje door met zijn alle? Laten we eerst maar eens het seizoen afwachten en zien we dan wel wat hij eventueel waard is.

Jongens we slaan echt enorm door. Dit kan echt niet goed zijn voor zo'n jongen. Die gaat een onvermijdelijke terugval krijgen en dan is het natuurlijk opeens helemaal niks meer. Zo gaat dat altijd. Wees nou eens rustig met het roepen van dit soort dingen. Laten we nou eerst maar eens kijken of hij dit een hele reeks wedstrijden volhoudt. Voor hetzelfde geldt is hij na de winterstop al helemaal uitgeblust en horen we daarna een tijdje niks meer van hem.

Omdat de jongen 17 is en er niets verwacht wordt is het al direct hosanna! Dit wordt altijd zo overdreven! Kom op, hij speelt 1 keer prachtig Tagliafico uit en levert een mooie voorzet af en neemt een aardige vrije trap, die er niet in gaat.. daarnaast heb ik nog wat goede acties gezien die uiteindelijk nergens toe geleid hebben.. we moeten het niet groter maken dan het is.. een groot talent zeker, maar er is nog zoveel te leren.. er wordt alweer over transfers van 70 miljoen etc gesproken..

We moeten maar eens leren niet zo door te slaan als het volgende talent zich aandient. Iedereen ziet dat Ihattaren specifieke kwaliteiten en veel potentie heeft, maar potentie is pas echt relevant als het strookt met de kwaliteiten. Ihattaren is nog maar 17 jaar, speelt nu nog vrij en gaat ongetwijfeld nog te maken krijgen met druk, verwachtingen en kritiek. Hij is een groot talent, maar moet alles nog waar te zien maken. Dat neemt niet weg dat het leuk is om die jongen te zien voetballen.

Rustig aan allemaal. Ihattaren is een gigantisch talent en gaat een grote worden, maar kappen nou met al die lariekoek. Fernandes is al jaren de ster bij Sporting en het helpt die jongen echt niet om te zeggen dat ze nu al verder zijn. Mo is geweldig, maar hij komt toch pas net kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren