Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Orie’ verkiest Turkije boven Nederland: ‘Er staan grote namen in Oranje’

Laatste update:

Orkun Kökcü speelde zijn jeugdinterlands voor Nederland, maar wil als international uitkomen voor Turkije. De enorme concurrentie op het middenveld van het Nederlands elftal is een van de belangrijkste redenen geweest voor de Feyenoorder om te kiezen voor de Turkse ploeg. Het achttienjarige talent heeft intussen twee wedstrijden gespeeld namens Jong Turkije.

Kökcü verwacht in de toekomst een betere kans te hebben om interlands te spelen bij Turkije. “Ik voel me thuis bij Turkije en ik denk dat de kans groter is om met dat team een eindtoernooi te spelen dan bij Nederland. Er staan wel grote namen nu in Oranje de komende jaren”, aldus de middenvelder in De Telegraaf.

Eerder speelde Kökcü nog wedstrijden als jeugdinternational van Oranje. “Ik kreeg op zeker moment de aanvoerdersband. Toen zeiden zelfs mijn ouders: misschien moet je voor Nederland kiezen. Het was hoe dan ook een zware beslissing. Mijn vader zat er ook mee. ’Hoe wil je het dan brengen? Wat ga je zeggen?’. Het was voor mij wel helder dat ik die beslissing snel moest nemen. Dan zorgt het ook niet voor zoveel commotie.”

Kökcü mag zich bij Feyenoord onder trainer Dick Advocaat vaste basisspeler noemen. Hij heeft een goede band met de trainer, door wie hij ‘Orie’ wordt genoemd. “Ik geloof dat hij het vanaf het begin lastig vond om mijn naam goed uit te spreken. Hij kwam naar me toe en zei: ’Heb je geen bijnaam?’ Daarop antwoordde ik dat de jongens in het elftal me allemaal ’Orie’ noemen. Dat was vanaf dat moment meteen mijn naam voor de trainer.”

De jonge middenvelder zegt veel vertrouwen te krijgen van Advocaat. De ex-trainer van Fenerbahçe is ook in voor een geintje, zo merkte Kökcü al. “Voor de wedstrijd tegen RKC vertelde de assistent-trainer Cor Pot dat ik in Turkije voor Besiktas ben, de aartsrivaal van Fener. ’Wat doen we daar mee?’, vroeg Pot aan Advocaat. ’Simpel’, zei de trainer. ,Een plekkie op de bank morgen.’ Hij doet er veel aan om binnen de groep de sfeer te verhogen.”

Snap jij de keuze van Orkun Kökcü voor Turkije?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komt op dit moment te kort voor oranje, hij ziet dat zelf gelukkig ook in doordat hij geen oproep krijgt en dus is het logisch dat hij zichzelf indekt en voor Turkije kiest. Verstandige keus en helemaal niemand die 't hem kwalijk zal nemen.

23 november 2019 om 09:22

Zijn er zat die hem het kwalijk gaan nemen, hoor, al geef ik je groot gelijk.

23 november 2019 om 09:26

Ik heb nog helemaal geen heisa om deze jongen gehoord zoals wel eerder 't geval was bij bijvoorbeeld Ziyech of recent mo ihatarran. Kranten stonden er helemaal vol van maandenlang. Ik denk dat het overgrote deel niet eens weet dat deze gozer al voor Turkije had gekozen. Mij is 't in ieder geval ontgaan. Bij de 2 die opnoemde opende het 8u journaal er zelfs mee!

23 november 2019 om 10:39

Het hypocriete is juist dat er over hem geen onvertogen woord valt, terwijl de keuze van Ihattaren een hot item was. Mo moest en zou voor Nederland kiezen, want hij was hier geboren, had hier alle jeugdelftallen doorlopen en had geprofiteerd van de maatschappij. Blijkbaar geldt dit allemaal niet voor Kokcu, hoe zou dat toch komen

23 november 2019 om 11:32

Maar dat betekend toch niet dat er anders over wordt gedacht? Ihattaren had een vrij lange periode na moeten denken over dit besluit, dan komt daar automatisch aandacht voor. Kokcu heeft het gewoon in 1 keer besloten, die kun je niet meer overhalen of iets over zeggen. Maar hoe komt het volgens jou dan?

23 november 2019 om 11:57

Ook bij Kokcu was er verontwaardiging dat hij als aanvoerder van Jong Oranje voor Turkije koos. In ieder geval op voetbalsites en praatprogramma's. Ik begrijp ook niet welk punt je wil maken Doncoxxx? Dat Marokkanen gediscrimineerd worden en Turken niet?

23 november 2019 om 12:53

Nee. Dat als een speler niet goed genoeg wordt geacht om belangrijk te worden voor Oranje, alle principiële overtuigingen ineens minder zwaar wegen. Dat is wat ik uit zijn woorden haal.

23 november 2019 om 09:24

Hij is ook pas 18. Maar wel een echt groot talent hoor, als ie bij Ajax had gespeeld was ie denk ik wel een hype geweest. Tweebenig, technisch, maakt veel goals en ook best veel power. Op zich wel zonde dat ie niet voor Oranje kiest, kan op termijn denk ik prima een aanwinst zijn, al is het maar voor de bank.

23 november 2019 om 09:28

Aad. Hij had bij Ajax niet eens mee kunnen komen. Ik irriteer mij mateloos aan zijn handelingssnelheid. Al zijn schoten gaan huizenhoog over, want het lijkt of hij ze allemaal in de kruising wil schieten. Die jongen kan lekker voetballen, maar mist voor de rest ook heel veel facetten om ooit een grote speler te worden.

23 november 2019 om 10:36

Hij mist niet veel facetten, maar teamgenoten met wie hij samen kan spelen... met wie moet hij op het middenveld de combinaties mee aangaan? Als je een van de weinige voetballers bent dan gaat het heel lastig worden. Zet Kokcu neer bij AZ en hij zou op dit moment een van de beste spelers van de eredivisie wezen. Feyenoord heeft gewoon geen voetballers, maar werkers en dan moet een Kokcu dit trieste zooitje bij de hand nemen?

23 november 2019 om 11:07

@aadhandgranaat veel goals? 4 in 16 wedstrijden zover ik weet

23 november 2019 om 11:16

In niet allemaal basisplaatsen.. niet slecht voor een middenvelder van 18, 4 goals on wat zullen we zeggen 12?? volledige wedstrijden en dan zit ik denk ik mog aan de ruime kant.. day is 1 op 3!!
“Orie” is gewoon een groot talent , geen Ihattaren maar dat is ook een uitzondering. Ter vergelijking, hij is verder dan de jong was.. nu gaat het om zijn ontwikkeling verder... minder punten iets verbeteren maar vooral zijn sterke punten nog beter maken!!!

23 november 2019 om 11:16

In niet allemaal basisplaatsen.. niet slecht voor een middenvelder van 18, 4 goals on wat zullen we zeggen 12?? volledige wedstrijden en dan zit ik denk ik mog aan de ruime kant.. day is 1 op 3!!
“Orie” is gewoon een groot talent , geen Ihattaren maar dat is ook een uitzondering. Ter vergelijking, hij is verder dan de jong was.. nu gaat het om zijn ontwikkeling verder... minder punten iets verbeteren maar vooral zijn sterke punten nog beter maken!!!

23 november 2019 om 11:23

Ja Japie, hij heeft scorend vermogen. Hij scoorde bij zijn debuut al en in de spaarzame minuten die volgden wist hij ook te scoren. Drie uit elf is als 10 niet slecht, in voornamelijk invalbeurten op 17-jarige leeftijd. Dit seizoen is het rendement vooralsnog iets lager, maar hij komt nog steeds vaak in de goede positie. Kwestie van tijd voordat ze er weer ingaan

23 november 2019 om 12:04

Dit seizoen staat hij op 1 goal en 0 assists in 10 eredivisiewedstrijden. Dat is gewoon niet best.

23 november 2019 om 09:43

Ik zie Kökcu nergens specifiek zeggen dat hij niet goed genoeg is voor het Nederlands elftal. Wat hij aangeeft is dat hij een grotere kans ziet om met Turkije een eindronde te halen, dan met het Nederlands elftal. Dat kan ook betekenen dat hij toentertijd hij zijn beslissing maakte gewoonweg meer vertrouwen had in de toekomst van het Turkse elftal dan in het Nederlands elftal. Dat is overigens niet erg en is een persoonlijke keuze. Vind het jammer dat hij de keuze maakt want vind persoonlijk veel muziek in hem zitten, maar respecteer zijn keuze (daar deze naar zeggen op basis van gevoel is gemaakt) uiteraard. Succes 😉

23 november 2019 om 11:38

“De enorme concurrentie op het middenveld is een belangrijke reden dat hij heeft gekozen voor het Turkse elftal”. Daar staat toch duidelijk dat hij denkt dat hij die concurrentiestrijd niet gaat winnen of dat de kans bij Turkije in ieder geval groter is. Ik denk dat het verstandig is want met jongens als Mo en Donny gaat deze Kokcu natuurlijk nooit spelen en Wijnaldum speelt daar nu geweldig!

23 november 2019 om 11:51

Zal vast gezellig zijn met van de beek op de bank. Die zal voorlopig ook niet spelen namelijk. Zolang Wijnaldum en de jong fit zijn

23 november 2019 om 12:11

Klopt maar wel eerder dan Kokcu dat probeer ik er mee aan te geven..

23 november 2019 om 12:47

Donny gaat het natuurlijk ook nooit redden in het Nederlands elftal.die heeft dezelfde ziekte als Klaasen.bij Ajax goed en bij het Nederlands elftal helemaal niets.dat zie je bij Donny ook al.je zag het al beetje aankomen maar hoopt toch altijd dat hij het Ajax niveau kan doortrekken.ik denk dat Kokcu uiteindelijk het veel beter gaat doen en misschien juist wel voor Nederland had moeten kiezen.maarja dat zien we pas over tig jaar.

23 november 2019 om 14:20

@Tilburg013, dat is een stuk inleidende tekst geschreven door Voetbalzone. Ik zie Kökcu nergens gequoot worden, dus ik vind de tekst van Kökcu zonder de daadwerkelijke quote een flinke aanname.

23 november 2019 om 13:45

Ik vind dat je zulke keuzes moet maken met je hart.. t blijft altijd een moeilijke keuze, maar kiezen als 18 jarige voor t minder sterke land vind ik een zwaktebod.. (tenzij hij meer met Turkije heeft, maar dat zegt hij niet).

24 november 2019 om 19:50

Weg van de kortste weerstand. Ach ja

Ik vind hem ook niet een heel groot talent. Het is een prima voetballer, maar niet meer dan dat. Gelukkig ziet hij dat zelf blijkbaar ook en kiest hij daarom voor Turkije. Ik hoop dat hij daar een kans krijgt. Verder heb ik niemand gehoord over hem betreffende de keuze tussen Nederland en Turkije, wat misschien best pijnlijk voor zo’n jongen na al het nieuws over Ihatteren en Dest.

23 november 2019 om 09:33

Niemand gehoord ? Zegt de naam Johan Derksen je iets ? Die loopt nu nog steeds met beveiliging rond 😉

23 november 2019 om 09:37

Dat had helemaal niets met deze keuze te maken. Je opmerking slaat dan ook helemaal nergens op.
Er is inderdaad niemand die 't over deze jongen heeft. Hopelijk dat hij wel schittert bij z'n club en Turkije.

23 november 2019 om 10:15

Dat had helemaal niets met deze keuze te maken ?
Zoek de uitzending (eerste van dit seizoen) anders even terug. Of Google even.

Nu - 3 maanden later - horen we er inderdaad bijna niemand meer over. Ik denk dat dat komt omdat veel mensen toch wel hun twijfels hebben gekregen of hij wel echt zo goed is. Ik denk persoonlijk van niet.

23 november 2019 om 10:41

Ik blijf het altijd interessant vinden dat mensen niet verder kunnen kijken... mensen zien het blijkbaar niet dat het best een verschil is om als voetballende talent te spelen in een team met bijna alleen maar werkers... ga er maar aanstaan als jij een van de weinige bent die kan voetballen en met spelers moet spelen die dat niet doen/kunnen... zet hem bij Ajax of AZ en iedereen zal zien wat voor groot talent het is. Het is ook geen toeval dat hij vorig seizoen met van Persie en Berghuis beter uit de verf kwam...

23 november 2019 om 11:21

Wat een onzin, als je goed bent en constant goed dan kun je je juist onderscheiden.. hij is wel goed maar nog niet constant, met Larsson/Sinisterra, Jorgensen, en berghuis voor je moet je behalve PSV Ajax en Az voldoende kansen zien om goed te spelen!!
Groot talent maar nog niet constant? Logisch...

Tis wel een talent hoor dit! Hij is nu nog erg druistig. maar dat neemt niet weg dat hij over een prima basis techniek beschikt. EN opzich, een 18 jarige speler die de kar trekt? dat zijn er maar heeeeeel weinig. Ik merk wel dat hij onder Dick tot nu toe veel meer energie in een wedstrijd steekt. Vroeger liep hij bij balverlies een beetje met een drafje terug naar de middencirkel, maar de laatste wedstrijden zie ik hem zelf doorjagen op verdedigers. Goede ontwikkeling! EN laten we wel wezen, een speler als Frenkie de Jong die nu bewierookt wordt kwam ook pas rond zijn 20e/21e een beetje aan bod bij Ajax. Geef Orkun een beetje de tijd.

23 november 2019 om 09:50

Nou nee deze jongen is een talent voor feyenoord en simpele middenvelder.....
Je mag hem niet eens vergelijke met een type de jong...
En als die zo goed was werd er een hype gecreëerd net als dest ziyech etc...
Jij kijkt door Feyenoord bril @stengun

23 november 2019 om 09:51

En dan was dat te zien op het veld @stengun

23 november 2019 om 10:45

En jij kijkt door een bekrompen tunnelvisie... een simpele middenvelder? Je kunt duidelijk merken dat je een serie A fan ben. Verwacht je serieus van een 18 jarige voetballende middenvelder dat die helemaal uit de verf kan komen in een ploeg als Feyenoord? Met wie moet hij de voetballende oplossingen zoeken dan? Zet een Stengs neer bij Feyenoord inplaats van Berghuis en veel mensen zouden Stengs ook niet veel bijzonders vinden.

23 november 2019 om 10:05

Ik denk dat dit een groot talent is, maar voor zijn ontwikkeling bij de verkeerde ploeg speelt. Bij PSV, Ajax, AZ en bijvoorbeeld Vitesse zou hij denk ik veel meer tot zijn recht komen. Bij Feyenoord ligt er zoveel druk op en hebben ze een heel stroef lopende ploeg.

23 november 2019 om 10:47

Eindelijk iemand die het begrijpt... hoe groot het tekent ook is, je kunt niet verwachten dat een Kokcu met een ploeg als Feyenoord, het talent eruit komt. Met wie zou hij de combinaties moeten zoeken...

23 november 2019 om 10:57

Opvolger voor Stengs dan maar? Of vervanger voor De Wit mocht AZ 2e worden.

23 november 2019 om 10:56

Hij trekt wel de Kar bij wat tot nu toe een middenmoter in de Eredivisie is hè. Misschien welke effe handig om te onthouden.

23 november 2019 om 11:17

U heeft een Feyenoord bril op. Idd hij is redelijk goed maar ik heb niet het gevoel dat hij buiten categorie is. Ik vind het eerlijk gezegd zwak dat hij voor Turkije kiest omdat de concurrentie moordend is in het NLelftal. Hij zou juist moeten zeggen ik ga er voor en ik doe er alles aan om mij wel in het elftal te vechten. Ik vind dat hij de makkelijkste weg kiest

Er valt wat voor de te zeggen. Voorlopig zal ie niet in beeld zijn voor Oranje is de verwachting. Al ben ik niet bekend met de middenvelders van Turkije en in hoeverre hij zich daar binnen 2 of 3 jaar in de selectie kan spelen. Maar goed als hij denkt dat hij bij Turkije meer kans maakt om opgeroepen te worden, dan is zijn keuze volledig te begrijpen.

23 november 2019 om 16:47

We hebben een redelijk middenveld, geen spelers van het niveau Demiral, Under of Soyuncu, maar zeker niet slecht. Ik denk dat Kokcu daar goed bij zal passen en hij zal ook spelen.

Kijk dit is een eerlijke uitleg inplaats van ik kies met me hart.
hij zegt gewoon eerlijk ik denk niet dat ik goed genoeg ben voor het nl elftal.
Dat vind ik echt mooi en dat verdient respect.

23 november 2019 om 09:43

Precies, zo kan 't ook! Dat waardeer ik echt enorm. Dest zelfde verhaal, maar die exceleert wel echt bij Ajax. Laten we hopen dat deze jongen een mooie toekomst bij Turkije tegemoet gaat.

23 november 2019 om 10:38

Dest heeft het een paar wedstrijden leuk gedaan indd, heeft nu een kleine terugval

23 november 2019 om 11:42

Ik vind het juist jammer. Een keuze voor je land moet juist met je hart en niet met je hoofd zijn. Het moet een keuze voor passie zijn, niet voor speeltijd. Als hij meer voor Turkije voelt dan voor Nederland, dan jammer maar helaas. Op deze manier voelt het toch niet helemaal lekker...

De uitleg valt weinig voor te zeggen, vindt het wel jammer. Voor het Nederlands voetbal lijkt me dit ook niet goed en met name voor de vertegenwoordigende elftallen. Wat als iedereen straks gaat zeggen " ik zie meer kansen bij m'n andere land". Uiteindelijk gaat dat ten koste van de kwaliteit, minder concurrentie onderling. Nogmaals iedereen z'n goed recht maar schaf die dubbele paspoorten af. Je speelt voor Nederland of niet. Desnoods laat landen een transferbedrag betalen aan de bond.

Dit is in elk geval een eerlijke reactie van hem. Het is dus niet zo dat hij Nederland bruskeert of ondankbaar is maar hij schat zijn kansen bij Turkije gewoon hoger in. Dat kan en is legitiem.

Denk niet eens dat deze jongen een groot succes gaat worden voor Turkije, vind hem maar een redelijke voetballer blinkt in mijn ogen nergens in uit.

Ik snap zijn keuze en gelukkig zijn er nog spelers met zelfkennis...
Als ik de KNVB was zou ik echter nu per direct de samenwerking met Kocku stoppen, geen ernegie / geld stoppen in iemand die toch voor een ander land kiest! Geef zijn plek maar aan iemand die wel voor Oranje uit wil komen en ervoor wil knokken...

23 november 2019 om 16:18

Lol hij heeft zijn keuze al gemaakt en ook al 2x voor Turkije gespeeld. Welke samenwerking?

Dus al die tijd dat talenten als Idrissi en Kokcu in jong Oranje elftallen speelden hadden eigen Nederlandse talenten de kans kunnen grijpen om zich door te kunnen ontwikkelen. Laten we als Nederland dus voortaan kiezen om eigen Nederlandse talenten te laten spelen in jong Oranje elftallen. Die keuze kunnen wij ook gewoon maken.

23 november 2019 om 16:48

Blijkbaar zijn die 'eigen' talenten dus niet goed genoeg?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren