Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Of hij eerder had moeten vertrekken bij Ajax? Hij was loyaal aan de club’

Laatste update:

Frank de Boer gaat momenteel een moeilijke fase door bij Crystal Palace en een ontslag dreigt, maar bij Ajax kende de oefenmeester een zeer goede tijd, met vier gewonnen landstitels. Guido Albers, de zaakwaarnemer van De Boer, geeft in gesprek met Voetbal International aan dat hij denkt dat zijn cliënt eerder was vertrokken bij de Amsterdammers als hij het over mocht doen.

Clubs als Liverpool en Tottenham Hotspur wilden De Boer in het verleden graag aanstellen als nieuwe manager, maar de trainer besloot echter bij Ajax te blijven. "Ik werd gebeld door topclubs uit de Premier League, of dat nu Tottenham of Liverpool was, omdat hij op dat moment succesvol was. Daarna volgde een periode van twee jaar waarin hij geen titels pakte en dan krijg je opeens heel andere clubs."

"Dat maakt het wel eens lastig. Wat is het moment voor een trainer dat je moet beslissen: 'Nu moet ik gaan'", aldus Albers, die zegt dat Peter Bosz het 'allermooiste voorbeeld' is van de juiste keuzes maken op het juiste moment. "Die zit nu bij een fantastische club (Borussia Dortmund, red.) na een fantastisch seizoen bij Ajax. Dat kun je hem eigenlijk niet kwalijk nemen."

"Of Frank eerder had moeten vertrekken bij Ajax? Als je het achteraf bekijkt... Dat is zijn loyaliteit geweest. Hij had een contract, was loyaal aan de club en wilde dat op een goede manier afronden. Als je het nu zou vragen, denk ik dat hij nu wel zoiets heeft van: 'misschien hadden we dan een andere beslissing moeten nemen'", besluit Albers.

Frank de Boer gaat slagen bij Crystal Palace

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Probleem is dat clubs De Boer willen vanwege zijn andere manier van voetballen, maar hem vervolgens niet de tijd geven die manier van voetballen te laten inpassen.

7 september 2017 om 13:13

Denk dat het probleem ligt aan de keuzes van De Boer. Bij Inter krijg je gewoonweg niet de tijd.. Dat bleek wel uit alle trainers die werden ontslagen. Vervolgens gaat hij aan de slag bij een degradatiekandidaat in de Premier League. Ipv te vechten voor elke punt, die ze keihard nodig hebben, probeert hij eerst de hele speelstijl en filosofie van de club te veranderen.

Overigens is dat niet alleen de schuld van De Boer, maar ook van de clubs zelf. Het lijkt me dat je weet wie je binnen haalt.

Jammer dat De Boer langzamerhand in een verliezer verandert.

7 september 2017 om 13:15

Ja, maar dat is toch juist de reden waarom ze hem halen. Als je puur een korte termijn resultaattrainer wilt zijn er betere opties.

7 september 2017 om 13:17

Daarom vind ik het ook zo vreemd dat ze hem na 3/4 wedstrijden al eruit willen gooien. Belachelijke beleid van een club en ook een belachelijke keuze van De Boer.

7 september 2017 om 13:21

Wat dat betreft zijn ubs exact hetzelfde als bedrijven. Pretenderen een lange termijn visie maar kijken werkelijk alleen naar resultaat op de korte termijn. Iemand als Frank de Boer is/zou zich daar zeker bewust van moeten zijn.

7 september 2017 om 13:36

@batuhan

Niet overdrijven nou, FdB is nog hartstikke jong als coach, ja hij heeft nu zijn tegenslagen, maar zijn we Koeman vergeten met zijn avontuur in Valencia wat in een deceptie veranderde? Bij AZ ging het ook niet al te best.

Je hebt tegenslagen nodig om groter te worden. We moeten niet vergeten dat de beste man pas 6 jaar hoofdtrainer is, waarvan 4 jaar bij 1 club.

Dat komt wel goed joh.

7 september 2017 om 13:47

Het werkt twee kanten op. Ook een trainer moet het inzicht hebben dat verandering een geleidelijk proces is.
De Boer maakt nu bij Palace een enorme fout door alles te rigoureus om te gooien.

Het was toch een stuk logischer geweest om in eerste instantie door te gaan met een systeem waarin de spelers op zijn minst iets ervaring hadden, om vanuit daar te gaan werken aan de wijzigingen die je door wilt voeren.
Zeker gezien het feit dat de Premier League een aparte competitie is waaraan zelfs toptrainers als Guardiola en Klopp eerst even moesten wennen.

Hij heeft zichzelf en zijn spelers nu te snel in het diepe gedonderd en dat is een amateuristische gok geweest.

Daarbij is het wellicht ook wel te eenvoudig om aan te nemen dat het puur aan de resultaten zou liggen. De geruchten dat zowel spelers als bestuur niet onder de indruk zijn van zijn werkwijze zullen er wellicht ook niet voor niets zijn. Het kan prima zijn dat er dus achter de schermen andere dingen niet goed gaan, waardoor het vertrouwen meer geschaad is dan met deze stroeve start.

7 september 2017 om 14:23

Ik hoop het, ik denk dat hij zekee nog kan groeien. Fdb is gewoon een klasse jeugdtrainer, en ik vind niet dat hij goed om kan gaan met volwaardige, volwassen spelers. Ik heb er net ookal een stukje over geschreven en mijn comment staat er niet meer. Soms is de vrijheid van meningsuiting hier ver te zoeken. Ik sta keihard achter die woorden.

7 september 2017 om 23:56

Le Messias, precies! Mijn geloof in Frank zijn kunnen is niet aangetast.

7 september 2017 om 13:15

Probleem is dat Frank een voetbalvisie heeft ontwikkeld vanuit balbezit, defensief controlerend. Het voetbal is veel dynamischer geworden, gegenpressie op het middenveld, hoog tempo. En dan spant de kroon op zijn naieve manier van werken het feit dat hij dit bij een degradatiekandidaat als palace probeert. Jammer want Frank heeft echt wel ingrediënten om een goede trainer te zijn.

7 september 2017 om 13:45

Ik hoor iedereen dit nu roepen. De Boer heeft inderdaad 4 titels bij Ajax, maar vraag aan een willekeurige Ajax supporter of het voetbal ook een hoog amusement waarde had kwalitatief goed en de kans is groot dat je "nee" te horen krijgt. Kortom: welk voetbal wil de Boer gaan spelen, en waarom zou dat moeten slagen? Hoeveel tijd moet je de Boer geven en wat gaat er dan gebeuren? Wij staan er zover vanaf en weten niet hoe hij daar presteert en overkomt. Het is duidelijk dat de Boer niet de kwaliteiten heeft als van Gaal en/of Hiddink....en het is goed mogelijk dat de voorzitter daar nu ook achter is gekomen.

8 september 2017 om 00:01

Eerste twee, drie jaar was uitstekend. Maar toen kreeg hij te maken, met dragende spelers die vertrokken. En er werd bagger voor terug gehaald. Hij moest toveren met de selecties, was misschien niet altijd amusant maar wel effectief behalve het laatste mindere jaar terwijl we eigenlijk kampioen moesten worden. Hij heeft nooit geklaagd, of gezeurd maar altijd een prima houding gehad naar de club en fans. Voor mij een van de beste trainers die ik bij Ajax heb gezien, en dat was fantastisch vooral 2011 die derde ster was het mooist.

7 september 2017 om 21:21

Ik heb het idee dat Frank aan werkt aan de manier van de "moderne" trainer, zoals Schone in de spits zetten.

Hij is ECHT alles aan het uitproberen, hij moet NU echt heel goed in de spiegel kijken wat er allemaal niet goed is gegaan.

Denk aan achillespees scheuring dan komt hij op de training met een "golf" wagen... die werkt echt alles wat er alles mogelijk is.

Ronald Koeman daarentegen doet ie normaal omtrent achillespees scheuring, zonder "golf" wagen. En coacht ook verstandelijk.

Tja...qua momentum had hij idd eerder moeten vertrekken. Maar er is geen enkele garantie dat hij bij liverpool of spurs wel was geslaagd. Denk dat je dan nog meer veschadigd raakt dan nu. Nu zijn de verwachtingen ook laag, bij de grote clubs is er ook een hoger verwachtingspatroon.

7 september 2017 om 13:48

Koeman is ooit ook eens op een trein gestapt en bij Valencia terecht gekomen....totaal mislukt daar....maar een ervaring rijker. Daarna andere weg gekozen en zn carriere verder opgepakt. Denk dat de Boer ook een stapje terug moet doen en in NL weer een club moet managen.

7 september 2017 om 13:56

Ja...zelfs bij psv waren ze niet tevreden over hem en bij az ging het ook iet echt lekker. Die heeft zn carriere wat mij etreft echt nieuw leven in geblazen bij Feyenoord. Vraag is echter of de Boer wel een andere nederlandse.club zou willen trainen.

7 september 2017 om 14:16

Alleen maakte Koeman met Benfica nog wel wat indruk op Europees niveau.

Ook bij PSV deed hij dit, toen ze Arsenal er uit knikkerden, en uiteindelijk werd hij daar ook gewoon kampioen.

Bij Valencia ging het inderdaad mis na een half jaar. Dat is echter nog wel wat anders dan 2x na binnen een maand of 3 ontslagen worden. En dat is wel waar de Boer nu op af stevent.

Volgens mij heeft De Boer zelf in interviews aangegeven dat hij er toen nog niet klaar voor was. Dus dat had niet alleen met loyaliteit te maken. Daarnaast heeft hij met Inter gewoon geen slimme keuze gemaakt, waardoor hij nu al onder een vergrootglas ligt.

7 september 2017 om 22:54

Dat was het verhaal voor de buitenwacht.

Elk besluit heeft een toelichting nodig en anders verzin je er eentje.

Frank de Boer staat symbool voor de teloorgang van het NLse voetbal sinds de Louis van Gaal doctrine wordt opgelegd vanuit Zeist. Hij werd in Nederland onterecht opgehemeld terwijl de prestaties niet kritisch tegen het licht werden gehouden.
Wie koppig is en halstarrig vasthoudt aan statische balbezitvoetbal in risicoloze zones van het veld begrijpt de essentie van het voetbal niet.
Dat we nu met een generatie statische voetballers te maken hebben, is het gevolg van het masterplan geintroduceerd door Louis van Gaal met zijn positioneel voetbal waarbij je zoveel mogelijk in je eigen zone moet blijven en dus statisch plaatsgebonden bent. Niet de beste talenten breken door maar de 'talenten' in het houden van balbezit in risicoloze zones 'redden' het in onze 'fantastische' jeugdopleidingen.
Het gaat er ook niet beter op worden want iedereen is hiermee geindoctrineerd. De analisten/opiniemakers die voor een belangrijk deel verantwoordelijk zijn voor de mening van het volk denken ook binnen deze risicoloze balbezit kaders wat ze geleerd hebben in hun 'trainersopleiding' bij de KNVB. Wat we nodig hebben, zijn onafhankelijken die buiten de box denken en nog vrij zijn van de kronkels uit Zeist en die het biologische principe kennen dat vrijheid in het veld tot creativiteit leidt en zware systeemvoetbal in de jeugd de creativiteit vermoordt. Het laat systeemvoetballers bovendrijven terwijl de creatievelingen het plezier verliezen en afhaken.

7 september 2017 om 14:56

Denk niet dat wim janssen zich laat leiden door wat louiss van gaal ergens van vindt.

7 september 2017 om 15:01

"De teloorgang van het Nederlandse voetbal"? De Boer was de trainer van Ajax. Hij was geen bondscoach of verantwoordelijk voor de jeugd in ons land. De andere clubs hebben hun eigen filosofie en leverde de laatste jaren ook geen echte talenten. Dus snap totaal niet waarom Frank de Boer de pispaal moet zijn. Maximum alleen van Ajax, maar niet buiten Amsterdam.

7 september 2017 om 15:20

Er staat symbool nergens staat er verantwoordelijk.
De andere opleidingen zijn allemaal gebaseerd op de balbezit doctrine van Louis van Gaal. Trainers die willen trainen, halen namelijk hun diploma bij de KNVB en niet bij Wim Janssen.
Dit is dus exact wat ik bedoel met indoctrinatie. Het benoemen alleen al stuit op verzet want dan gaan clubbelangen en ego's een rol spelen.

7 september 2017 om 15:48

Haha ja hoor. Want heel nederland is geindoctrineerd door de knvb. En alle trainers in nederland werken exact hetzelfde omdat ze dezelfde opleiding hebben gevolgd.

Ik weet niet of jij bij een bedrijf werkt en precies zo werkt zoals dingen tijdens je opleiding zijn aangeleerd? Ik niet namelijk...theorie sluit maar voor 30% aan op de praktijk. Goe je zelf te werk gaat wordt veel meer gevormd door je werk omgeving dan door je opleiding. Als je naar het voetbal kijkt vermoed ik dat dat niet veel anders is. Anders zouden ajax feyenoord utrecht etc allemaal hetzelfde voetballen. Ik zie toch vrij duidelijke verschillen.

In de topsport gaat het om prijzen winnen. Frank de Boer stond zes seizoenen bij Ajax onder contract. Buiten één seizoen waarin PSV echt de beste was won de Crystal Palace trainer met Ajax vier titels en verloor er eentje op de laatste dag. Er kan absoluut gediscussieerd worden over de speelstijl die de Boer hanteert, maar ik zie geen reden waarom de trainer te lang is gebleven.

8 september 2017 om 00:05

007, plus wat men vergeet! Alleen de eerste twee, drie jaar had hij een Ajax waardige selectie. Dragende spelers werden verkocht, en bagger kwam er voor terug! En toch maar toveren met wat je hebt, en bijna vijf titels pakken. De dag van derde ster, 15 mei 2011 was een van de mooiste dagen van mijn leven. De beste man heeft bijna vijf titels gepakt, en gedaan wat hij kon en af en toe echt getoverd! Ik zal hem altijd dankbaar zijn..

8 september 2017 om 08:33

Als je de tekst goed leest merk je de reden waarom zijn zaakwaarnemer zegt dat FdB te lang is gebleven. Als clubs als Liverpool en Tottenham hem als trainer willen hebben en hij zit nu bij Crystal Palace, ja dan is dat een goeie rede om te zggen; ik ben misschien te lang gebleven. Wat ik overigens onzin vind want ook bij Liverpool of Tottenham zou de Boer niet slagen.

Het eerder afscheid nemen van Ajax was voor beide partijen beter geweest. De Boer had het ijzer moeten smeden toen het heet was, dan was hij misschien bij een topclub gekomen met veel betere spelers. Die hadden zijn matige capaciteiten met resultaten - net als bij Ajax - kunnen camoufleren. Nu moet hij het - net als de laatste paar jaren bij Ajax met minder goede spelers, en ook bij Inter - het elftal beter laten spelen in combinatie met resultaten. Dat lukt niet, en is hem niet aan te rekenen. Hij heeft nu eenmaal niet de capaciteiten van een toptrainer. Dat moet je als club tijdig zien. Zowel bij Ajax, Inter als ook Crystal Palace is die eigenschap niet aanwezig. En zie de resultaten.

@bombanera, leuk en aardig wat je opsomt, maar er klopt geen moer van. Het Masterplan van de KNVB was prachtig en bezat heel goede ideeen, en was voor een groot deel gebaseerd op het totaalvoetbal van de 70er jaren van de grote meester zelf, JC. Van Gaal heeft daar zijn visie en enkele nieuwe ideeen aan gekoppeld en een geweldig voetbal leerplan ontworpen. Het probleem is echter dat er te weinig geld is geinvesteerd door de KNVB. De uitvoering is achter gebleven omdat men niet de juiste mensen heeft ingehuurd om het plan goed te kunnen verwezelijken. Goede plannen werden uitgevoerd met 'pensionisten met een Oefenmeester' diploma die het wel leuk vonden dat erbij te doen. Ik heb trainers TC II diploma's kado zien krijgen terwijl ze niet eens in staat waren een behoorlijke training of tactische bespreking konden geven!! Het niveau kelderde in snel tempo omlaag bij de opleidingen!! Dan kun je een prachtig plan hebben maar als je dat in handen geeft van een stel koekenbakkers kun je het wel vergeten.

De boer verliest wedstrijden die crystal palace gewoon hoort te winnen. Dus is wel logisch dat ze van hem af willen.

Loyaliteit? Echt niet. Hij wachtte op goede clubs, maar die kwamen maar niet, en terecht. Een loyale trainer die samen met Cruijff en co. had afgesproken Plan en visie Cruijff te volgen, zou daar ook trouw aan zijn gebleven. De Boer heeft daar totaal maling aan gehad, en is zijn eigen beleidje gaan voeren, vooral qua speelwijze en aankoopbeleid, dat beiden volledig haaks kwam te staan op Plan Cruijff.

Puur ego en eigenbelang is wat de drijfveren waren van deze man.

Inter was een verkeerde keuze maar hij deed het toch, Nu Crystal Palace, wederom een verkeerde keuze. Beetje flauw om dan terug te kijken of hij niet eerder bij Ajax had moeten vertrekken. Als hij naar Liverpoool was gegaana en het dar mis was gegaan, dan zat hij in dezelfde situatie.

Zijn voetbalvisie is beperkt tot een enkel systeem en enkele spelopvatting. Maar als je het spelersmateriaal er niet voor hebt, dan zal je je moeten aanpassen. Van Gaal heeft dat wel geleerd bij Oranje maar Frank nog steeds niet. Als je verdedigers niet kunnen passen, dan heeft opbouw van achteruit geen enkele zin. als je geen creatieviteit in je elftal hebt, dan kan je beter kick-en-rush gaan spelen dan de bal oeverloos rond te tikken.

De kleine Engelse ploegen moeten het hebben van fysiek mannelijk voetbal, zo weten ze zich te handhaven. Ga je dan toch de passing game spelen, dan krijg je flink op je broek.

Nou Inter was geen lullige club waar hij ook niet slaagde
En bij Ajax heeft 4jaar alle geluk van de wereld gehad
Slot akkoord goeie voetballer maar matige trainer

De Boer is een goede veld trainer maar een slechte manager, kan niet met grote spelers omgaan, Daarbij 4-4-3 is het enige wat hij kan. Dus geen top trainer.
Bij de Spurs en Liverpool had hij niets van gebakken. Ajax Was zijn top. Heb je ook bij spelers Siem de Jong soms moet je blij zijn met wat je had, Ambitie mag je hebben maar realisme ook. De Boet komt nu ook niet meer aan de Bak kan de Ronald en Frank voetbalshow gaan doen bij fox, Koeman dat is een goeie die gaat nog ver komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren