Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

NAC Breda raakt elfjarig talent voor opleidingsvergoeding kwijt aan Ajax

Laatste update:

Daan van Reeuwijk maakt na dit seizoen de overstap van NAC Breda naar Ajax, zo maken de Brabanders dinsdagmiddag bekend via de officiële kanalen. De elfjarige verdediger speelde zich dit seizoen in dienst van NAC Onder-12 in de kijker bij de Nederlandse top en kiest er nu voor om de overstap te maken naar Ajax.

Van Reeuwijk ruilde VV De Alblas uit Alblasserdam vorig seizoen in voor de Parel van het Zuiden en ging in eerste instantie aan de slag bij NAC Onder-11. In de huidige voetbaljaargang stroomde hij door naar het Onder-12-team en daar maakte Van Reeuwijk zoveel indruk dat Ajax op de stoep stond. NAC laat weten dat het van de Amsterdammers, conform de reglementen van de KNVB, een opleidingsvergoeding ontvangt.

De huidige hekkensluiter van de Eredivisie wil Van Reeuwijk verder veel succes wensen bij zijn nieuwe club en in de rest van zijn voetballoopbaan. Dit is overigens de tweede keer deze maand dat Ajax een jeugdspeler weghaalt bij NAC. De dertienjarige Oualid Agougil verhuisde onlangs ook al van Breda naar Amsterdam.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En de leegloop gaat verder!

26 februari 2019 om 15:55

Inderdaad. Zo breken er nooit talenten door bij NAC en vele andere kleine clubs. Ik vind dat hier iets aan moet gebeuren. Profclubs mogen spelers weghalen bij amateurclubs maar eenmaal bij een profclub vind ik niet dat ze weggehaald moeten kunnen worden door andere profclubs. Kijk eens hoe wij bij PEC genieten van onze eigen Sepp vd Berg. Bovendien krijg je op deze manier ook een vertekend beeld over de jeugdopleidingen. Als deze speler doorbreekt ligt het aan de jeugdopleiding van Ajax. Nou misschien voor 20 procent maar de andere 80 procent is puur talent

26 februari 2019 om 16:55

De consequentie van jouw idee is ook dat het een stuk moeilijker wordt voor kleine bvo's om een kind bij een amateurclub weg te halen aangezien ze weten dat ze niet meer snel wegkomen. Dan wachten ze wss tot minimaal een club van niveau fc utrecht voorbij komt ipv Volendam

26 februari 2019 om 19:10

En wie ben jij om een 11 jarig kind te verbieden om naar een van de allerbeste jeugdopleidingen te gaan? Nee hij moet bij de nummer laatst van de eredivisie blijven, totdat hij straks zeventien is.

Gelukkig hebben we vrijheid in Nederland en mogen ouders zelf bepalen waar hun kind de beste opleiding geniet met de meeste kans op succes.

26 februari 2019 om 19:38

Als die bij NAC was doorgebroken lag het aan de opleiding van NAC zo werkt dat.

Het klinkt idd ook soms alsof de opleiding de speler helemaal maakt maar ik denk als ik vroeger in de Ajax opleiding was gekomen ik uiteindelijk nog niet verder zou zijn gekomen dam de plaatselijke vereniging haha.

Toont wel aan hoe ziek de voetbalwereld is. Jochies van 11 jaar!!! Ophalen. Snap dat je talenten wilt scouten. Maar op 11 jaar. Laat die gewoon lekker pielen met een bal.

26 februari 2019 om 15:26

Maar NAC doet toch hetzelfde bij de club waar hij voor NAC voetbalde?

26 februari 2019 om 15:28

Misschien wil het jochie zelf graag bij ajax voetballen? Zal, neem ik aan, verder niet zoveel veranderen in z'n leven. Zal gewoon bij papa en mama blijven wonen en met een busje opgehaald worden. Mag bovendien in een veel betere opleiding komen en wellicht wel in het shirt van z'n favo club spelen, weet jij veel.

26 februari 2019 om 15:35

Behalve de reistijd. Dus geen tijd meer om te spelen met zijn vriendjes uit de buurt en van school. Ritme voor hem wordt dus school, vervoer, trainen, vervoer, eten, slapen. En dat een keer of 3 in de week, en dan de zaterdag nog. Breda is een stuk dichterbij, waardoor hij ook veel meer tijd heeft om in zijn vertrouwde omgeving met zijn vriendjes te spelen in de vrije tijd.

26 februari 2019 om 15:58

De voetbalclub waar nac hem vandaan haalde zit in Alblasserdam in Zuid-Holland. Ik neem dus aan dat hij daar ook vandaan komt dan. Ajax is dus wel iets verder, maar zo'n immens verschil qua reistijd is het ook weer niet. Als hij nou uit Etten-Leur kwam en ipv 10 minuten opeens een uur moest reizen, oké, maar dit is eerder een gevalletje of 40 minuten naar nac of 50 minuten naar Ajax. Valt allemaal best mee dus die reistijd tussen Ajax en nac uit zijn perspectief.

26 februari 2019 om 16:36

Ik zou nog even werken aan je topografische kennis

26 februari 2019 om 16:38

Een uur reistijd valt mee toch. Daarnaast ook nog eens lekker met de bus opgehaald worden, er zijn dagelijk legio kinderen die door weer en wind op de fiets minimaal een uur moeten fietsen.

Daarnaast dat kind is 11. Volgend jaar 12. Die spelen niet meer hoor. Behalve gamen

26 februari 2019 om 19:10

Feit blijft dat Ajax hem toch gevraagd zal moeten hebben. Je loopt daar niet binnen zoals je bij de amateurs doet. Vind dit een hele slechte zaak voor het Nederlands voetbal..

26 februari 2019 om 19:31

Alsof je bij iedere amateurclub zomaar binnenloopt. Hier zijn ze paar jaar geleden een jeugdscout kwijtgeraakt aan Ajax en dat was niet omdat hij zo lekker koffie kon zetten. Die was zo succesvol in het scouten van kids van mindere amateurclubs dat Ajax hem zelf maar heeft overgenomen.

26 februari 2019 om 15:28

Hij kan toch ook lekker pielen met een bal bij Ajax?

26 februari 2019 om 15:39

Pielen met een bal? Haha, bij een amateurclub ja.... 11 niet, mooie leeftijd om te ontwikkelen.

26 februari 2019 om 15:44

Hij heeft er zelf voor gekozen om naar Ajax te gaan. Tenslotte een stap hoger.

26 februari 2019 om 20:42

Nee..Hij speelde zich in de kijker staat er toch?
Met andere woorden: er is interesse getoond..

27 februari 2019 om 09:26

Goed lezen hij heeft zichzelf aangemeld bij Ajax

26 februari 2019 om 15:51

Hij wilt toch zelf naar Ajax? Of niet soms?

Okee, even voor de duidelijkheid. Hij kiest zelf voor Ajax. Dat staat duidelijk in de oorspronkelijk tekst. Nu lijkt het alsof Ajax hem heeft weggekocht, wat totaal niet het geval is.

26 februari 2019 om 15:33

Hij kiest ervoor? Ja op die leeftijd kun je altijd overstappen. Je hebt immers nog geen contract. Maar Ajax haalt hem daar weg. Hij denkt niet uit zichzelf, goh laat ik eens bij Ajax aankloppen.

26 februari 2019 om 21:42

En NAC haalt hem weg bij Alblasserdam. Zo werkt het toch?
Hopelijk voor NAC dat hij doorbreekt en dat ze een beperkte opleidingsvergoeding krijgen. Willem 2 krijgt nu ook goed geld binnen van Frenkie en eerder Van Dijk

26 februari 2019 om 15:36

Maar als een speler van Ajax/psv/feyenoord naar een Europese topclub op 16/17 gaat spreken we schande en dat men het alleen voor het geld doet? Beetje krom of niet.

26 februari 2019 om 15:48

Deels. Ligt eraan welke club. Als ze naar City of Chelsea gaan wel ja

26 februari 2019 om 17:07

Bij Ajax krijgt hij ook geen geld...

26 februari 2019 om 15:37

Ajax heeft hem toch echt zelf benaderd lijkt mij. Ze moeten ook een opleidingsvergoeding betalen. Zo'n jongen heeft natuurlijk geen contract dus wegkopen kan ook niet. Dus zo provocerend is het artikel helemaal niet. Ajax benaderd de jongen en regelt de overschrijving met Nac. Wegkopen nee, wegkapen toch zeker.

26 februari 2019 om 18:36

Het gaat er om dat Ajax en overigens ook andere clubs langs de lijn staan om zulk soort leeftijden gek te praten om voor hun opleiding te kiezen....

26 februari 2019 om 20:43

Nee..Hij speelde zich in de kijker betekent : er is interesse getoond..

Laat zulke jonge talenten toch gewoon in hun eigen omgeving voetballen. Eigenlijk moeten Bvo's in de Nederlandse competitie gewoon van elkaars talenten afblijven. Zo heel veel beter wordt je ook niet of je nu bij NAC of bij Ajax wordt opgeleid. Maar we schreeuwen wel moord en brand als onze jeugd wordt weg geroofd door het buitenland. Op kleinere schaal doen we allemaal precies het zelfde. Ben overigens ook van mening dat spelers tot 10-12 jaar gewoon lekker in eigen omgeving bij de plaatselijke club moeten voetballen. Daarna is er nog genoeg tijd om spelers verder op te leiden. Maar Bvo's vinden zichzelf allemaal zo geweldig. Maar ze zijn o zo bang om een talent te missen. En uiteindelijk vloeit het merendeel teleurgesteld weer terug naar de amateurs.

26 februari 2019 om 15:41

Ik denk dat een 11 jarig kind liever bij een bvo speelt dan bij de amateurs

26 februari 2019 om 15:47

Ja het klinkt leuk, maar in de praktijk is het wel zo dat het sociale leven van zo'n jochie er aardig aan gaat. Weinig tijd meer om met zijn vriendjes uit de buurt of van school te spelen. Vaak niet meer naar kinderfeestjes of andere verjaardagen kunnen. Er gaat veel tijd zitten in het reizen, het trainen en de wedstrijden. Natuurlijk is het allemaal een mooi avontuur voor een kind. Maar je moet er wel heel wat voor inleveren ook.

26 februari 2019 om 15:57

Als die jongen gek is op voetbal, wat ik nu wel denk. Denk jij dat het hem dan echt boeit of ie niet naar de tunfun kan gaan om een kinderfeestje te houden? Als je ee alles voor over hebt dan doe je het gewoon, zo gaat het in frankrijk ook al die talenten doen alleen maar voetbal en kijk waar zij nu staan.

26 februari 2019 om 17:11

Dat kind zit volgend jaar op de middelbare school. Ik ken geen kind dat uberhaupt dan nog een kinderfeestje houd.

26 februari 2019 om 16:02

Wat is eigen omgeving? Hij komt uit Alblasserdam, dat is 40 minuten van Breda vandaan en hij moet naar de Toekomst wat 60 minuten rijden is....

26 februari 2019 om 19:12

Ja inderdaad, had Barcelona die Messi op elf jarige leeftijd maar gewoon in Argentinie gelaten, lekker ballen bij de lokale club in de buurt. Moet je kijken wat er nou van zo'n kind terecht gekomen is.

Mijn hemel zeg wat zitten mensen te zeiken. Of hij nou bij Ajax of bij NAC in de jeugdopleiding speelt wat maakt dat uit? Dat jochie is natuurlijk dolblij dat ie bij Ajax mag voetballen en over 6 jaar zien we hem misschien al bovendrijven. Of dachten mensen dat de ligt ook zo in de kleedkamer van de jeugdopleiding van Ajax is geboren ofzo. Die mensen die hier commentaar op hebben....het slaat kant nog wal wat jullie zeggen.

26 februari 2019 om 16:01

Op deze manier kunnen kleine clubs met een goede scouting nooit aanhaken. Clubs als NAC moeten de kost verdienen met eigen jeugdspelers te laten doorbreken en te verkopen. Nu vangen ze er een fooi voor. BVO’s zouden van elkaars jeugdspelers af moeten blijven.

26 februari 2019 om 17:13

Het zou mooi zijn als er een regeling komt waarin de verkopende club, in dit geval Nac, een extra vergoeding zou krijgen van de kopende club (ajax) indien de jeugdspeler uiteindelijk daadwerkelijk zijn debuut maakt in het eerste elftal.

26 februari 2019 om 21:44

Moet je eens vragen bij willem 2 wat de fooi voor Van Dijk en Frenkie is.

26 februari 2019 om 16:30

Raakt.. noch.. je leest teveel voetbalzone en leert van de verkeerde mensen..

iig moeten onze clubs nooit meer zeuren over de buitenlandse clubs die dit soort praktijken uitvoeren want zelf zijn ze geen haar beter. allerlei jeugd inkopen voor de opleiding in de hoop dat er een paar tussen zitten die slagen en later misschien veel geld kunnen opleveren bij een eventuele doorverkoop

ook halen onze topclubs allerlei talentjes weg uit Zweden, Tsjechie en andere landen waarvan er ook genoeg nooit in het eerste hebben gespeeld

26 februari 2019 om 15:54

Natuurlijk klopt dat niet helemaal. Er wordt voornamelijk geklaagd op clubs als City en Chelsea, die letterlijk een legioen aan leenspelers hebben zonder ook maar enige intentie om ze te behouden. Zij zien jeugdspelers als losgeld, die bij elkaar iets moois opleveren, waarmee ze de volgende topaankoop kunnen doen. Denk je werkelijk dat Ajax spelers als Eriksen, Kluivert, Sanchez ed liever ziet vertrekken dan dat ze die behouden? Als ze de keuze hadden, dan hadden ze die spelers zo een contract voor het leven gegeven. Dat doorverkopen bij topclubs is een doel

26 februari 2019 om 16:02

weet ik niet. als die clubs een talent hebben die echt van meerwaarde kan zijn of worden voor het eerste zullen die die talenten ook wel gewoon behouden verwacht ik

dat is exact wat onze clubs ook doen

26 februari 2019 om 19:18

Ja maar wees realistisch, dat is voor hun eerder een enorme (en heel zeldzame) bonus dan dat ze er rekening mee houden. In 1e instantie blijft het doel gewoon verhuren en doorverkopen voor een extra zakcentje

26 februari 2019 om 19:18

En daarmee is dat dus totaal niet wat Nederlandse clubs doen

26 februari 2019 om 17:13

Moeten de clubs anders maar gewoon draagmoeders in dienst nemen die speciaal kinderen gaan baren voor de jeugdopleiding als je blijkbaar geen jeugd meer mag aantrekken.

26 februari 2019 om 17:46

@xyzz

dat zeg ik nergens. ik zeg alleen dat je met twee maten meet als je buitenlandse clubs hierop gaat aanvallen terwijl onze Nederlandse clubs hetzelfde doen. we moeten stoppen met het zeuren over die clubs

26 februari 2019 om 20:39

@japie_krekel, helemaal mee eens. In iedere sector zouden we blij zijn met werkgevers die zoveel extra banen aanbieden en toejuichen dat de werkloosheidcijfers omlaag gaan maar in het voetbal moeten we dat blijkbaar allemaal tegenwerken met maximum aantal selectiespelers omdat het niet eerlijk zou zijn voor de kleine clubjes en hun supporters.

Ajax scout gewoon zelf zo'n jongen en conform de opleidingscergoeding is dit toch gewoon een normale gang van zaken ...zie hier niks raars aan en het ventje zal zelf ook graag van nac naar Ajax gaan!!

Verschil is ook dat je bij Ajax weinig kosten heb vergeleken met nac denk daar bij aan kleding,reizen,etc .....daarbij is Ajax in alles beter als groter als nac!!

26 februari 2019 om 16:03

Nou dit noem ik geen scouting wat onze topclubs doen. De jeugdelftallen van de kleine clubs langs gaan en de beste talenten een warme worst voorhouden. Het talent komt in een wespennest van 100 leeftijdsgenootjes terecht met geen enkele garantie op een doorbraak.

26 februari 2019 om 16:12

Wat zit je nou onzin te verkopen.... Ajax is gewoon verplicht om een opleidingsvergoeding te betalen en als het ventje dan zelf ook graag wilt dan is de deal beklonken niks meer en niks minder...warme worsten doet nac zelf bij jonge spelers voorhouden en vooral buiten hun eigen regio.....die komen daar scouten en een mooi verhaal ophangen en hebben geen cent om te makken....en dan mag jij als ouder het kind gaan uitleggen dat het financieel geen haalbare kaart is om elke dag heen en weer te reizen omdat nac geen busjes vanuit bv Rotterdam laat rijden en dus ook geen reiskosten betalen.Ze durven dan doodleuk te zeggen dat het een investering vd ouders is in hun eigen kind.

Ajax echt alles veel en veel beter geregeld zeker ook voor de betreffende ouders!!

26 februari 2019 om 16:47

Jij snapt toch ook wel dat een opleidingsvergoeding een schijntje is vergeleken bij een eventuele toekomstige transfersom? En vervolgens prediken de topclubs dat ze de beste jeugdopleiding hebben omdat daar de meeste talenten doorbreken. Ja vind je het gek!! En als profclub een speler scouten van een amateurclub is natuurlijk heel wat anders. En ga nou niet doen alsof Ajax het beste met een jeugdspeler voor heeft want het is alleen eigen belang. Ze zien gewoon brood in zo’n jochie, lees euro’s

26 februari 2019 om 16:51

100 leeftijdsgenoten? Dat is wel een klein beetje overdreven denk je niet? In plaats van roeptoeteren kun je ook gewoon uitzoeken hoeveel JO'11 teams Ajax heeft, en tot de conclusie komen dat je beter niets kunt zeggen

26 februari 2019 om 16:52

En over je schijntje: grootste uitgaande transfer willem II ooit gaat zometeen gevormd worden vanwege een doorverkoop percentage, niet helemaal dezelfde situatie, maar toch niet alleen maar kommer en kwel voor die arme kleine bvo's dus.

26 februari 2019 om 17:05

En waarom haalt volgens jou alleen Ajax een jeugdspeler uit eigen belang en zien ze geld in een jeugdspeler als ze die binnenhalen, maar een Nac niet die hem ook gewoon naar de club halen van een amateurclub om er later de vruchten van af te kunnen plukken?

Wat een onzin zeg.

26 februari 2019 om 17:20

Nee ik snap jou totaal niet maar jij zal zelf wel nooit een kind en de ervaring hebben om met je kind naar een bvo te kunnen of je moet zelf nog een kind zijn dat kan natuurlijk ook.

Maar je praat iig een hoop onzin en nogmaals nac is in de begeleiding en vergoedingen helemaal niet bvo waardig!!

26 februari 2019 om 19:11

Of je volgt je eigen raad op en je komt er achter dat Ajax veertien jeugdteams heeft en dat 100 jeugdspelers niet overdreven is maar zelfs aan de lage kant

26 februari 2019 om 19:26

@fortizium, lezen! Er staat 100 leeftijdsgenootjes. Jij telt alle jeugdteams. Dus alles van 7 jaar tot en met 18 jaar. Dat zijn geen leeftijdsgenoten.

Allemaal mensen die het hebben over laat een jongen in eigen omgeving. Even voor de duidelijkheid, zijn amateurclub was De Alblas in Alblasserdam. Er vanuitgaande dat die jongen daar dus woonde reist hij op dit moment een 40 minuten naar de trainingslocaties van NAC en dan moet hij nog naar een school ergens (weer reizen). Hij moet straks iedere ochtend 60 minuten rijden naar de toekomst (waar hij naast zijn voetbal ook gewoon zijn school direct heeft zitten). Wat is dus in je eigen omgeving blijven voetballen?

26 februari 2019 om 16:36

Ik zou nog eens werken aan je topografische kennis plus reële reistijden

26 februari 2019 om 16:51

Dat hoef ik zelf niet te doen. Google Maps centrum Alblasserdam naar trainingscomplex Boeimeer is 38 minuten en daarna doe je Alblasserdam naar De Toekomst dat is 59 minuten. Ik ben dan benieuwd wat dan de reeele reistijden zijn?

En vervolgens zeuren dat er geen tegenstand is als je alle spelers weghaalt

Waarom staat dit op Voetbalzone. Laat die kinderen lekker kinderen zijn in plaats van met naam en toenaam op Voetbalzone zetten. Dit heeft geen enkele nieuwswaarde. Ieder seizoen veranderen er talloze kinderen van bvo.

26 februari 2019 om 18:11

Omdat NAC dit zelf naar buiten brengt, is zeker niet de eerste die dit jaar bij een BVO naar een andere BVO is gegaan, maar meestal tweetten de clubs daar niet over. Nu wel en is er een artikel, vind het zelf ook overdreven.

De 'grote 3' maken afspraken met elkaar over jeugdspelers en ondertussen plukken ze alle overige clubs van Nederland leeg. Onvoorstelbaar dat de KNVB niet ingrijpt, dit is volgens mij gewoon een zuiver vorm van 'kartelvorming'.
Maargoed, zolang 'het Nederlands voetbal' er maar beter op wordt....
Al het andere mag ervoor wijken en de verschillen worden alleen maar groter.

26 februari 2019 om 19:33

Des te eerder kan Ajax hun idee van 16 clubs of de Beneliga voorschuiven. De eerder zij de onderkant van de eredivisie ontgroeit zijn, de makkelijker ze dit kunnen realiseren. Je zou maar supporter zijn van een ietwat kleinere club, ieder jaar weer 10 potentiele basisspelers naar Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven waarvan meestal geen een het eerste haalt, maar who cares?

26 februari 2019 om 19:44

Ik las hieronder dat je voor ADO den haag bent, en moest gelijk denken aan kishna.
Een speler weggeplukt uit de opleiding uit den haag, gedebuteerd als Ajax jeugd en via lazio en Lille nu speler bij den haag is geleend dat dan wel.
Maar speelt in den haag volgens mij als hagenees ooit in de Haagse opleiding maar als Ajax jeugd.
Klinkt zo krom dat het bijna recht lijkt

26 februari 2019 om 20:28

Dat komt omdat die spelers vervolgens ook vaak weer voor een buitenlandse club kiezen. Dat gehuil van een Feyenoord bv is ook triest. Een Zirkzee heeft maar een jaartje voor Feyenoord gespeeld nadat hij van Ado kwam. Ake ook van Den Haag en paar jaartjes Feyenoord. Bruma heeft een jaartje bij Feyenoord gezeten. van Aanholt zat ook maar 2 jaartjes bij Psv, daarvoor zat hij ook bij een kleinere club.

Hij wil zelf naar Ajax, prima. Wel jammer dat het voetbal zo verandert. Ik, als supporter van ADO Den Haag wil eigenlijk het liefst Haagse jongens in het elftal zien. Maargoed, zij die goed genoeg zijn verhuizen naar de clubs in de top drie of nog net daar onder, de rest is vrij vaak niet goed genoeg voor het eerste. Ik geloof dat dat bij andere kleinere clubs ook helaas het geval is. Hiermee sterft de romantiek in het voetbal wel langzaamaan uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren