Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Na Van den Boomen ook Spierings dicht bij terugkeer in de Eredivisie’

Laatste update:

Stijn Spierings is hard op weg naar PSV, zo meldt journalist Mounir Boualin van FC Update. De onderhandelingen tussen de Eindhovenaren en de 27-jarige middenvelder bevinden zich in de afrondende fase. Spierings beschikt bij Toulouse over een aflopend contract, waardoor PSV hem transfervrij kan overnemen van de Franse bekerwinnaar. Tot wanneer de rechtspoot gaat tekenen is nog onbekend. Zaterdagochtend maakte Fabrizio Romano al bekend dat Branco van den Boomen, teamgenoot en boezemvriend van Spierings, gaat tekenen bij Ajax.

De middenvelder, geboren in Alkmaar, gaat bij zijn vierde club in Nederland aan de slag. Eerder stond Spierings onder contract bij AZ, Sparta Rotterdam en RKC Waalwijk. In het buitenland speelde de controleur ook voor Levski Sofia en de afgelopen jaren was hij een sleutelspeler op het middenveld van Toulouse. Sinds oktober 2020 speelde Spierings 110 officiële wedstrijden voor les Violets, waarin hij goed was voor vijftien doelpunten en dertien assists. Met de nummer dertien van de Ligue 1 kroonde Spierings zich dit seizoen op verrassende wijze tot bekerwinnaar van Frankrijk.

Dat PSV Spierings weet te binden is verrassend te noemen, daar zijn zaakwaarnemer Ali Dursun tegenover Voetbal International wist te melden dat zijn cliënt goed in de markt ligt. “Er is veel aan de hand rond Stijn. Het gaat om grote clubs. Met alle respect, maar Stijn is op een leeftijd en op een punt in zijn loopbaan dat hij een echt grote stap kan en moet maken”, aldus de zaakwaarnemer. Spierings en Van den Boomen zouden beiden op het lijstje hebben gestaan bij de gehele traditionele top drie. Laatstgenoemde kiest nu dus voor Ajax, terwijl Spierings zich hoogstwaarschijnlijk voor meerdere jaren aan PSV gaat verbinden.

Spierings lijkt bij PSV de opvolger te worden van Ibrahim Sangaré, die hoopt een toptransfer te maken naar het buitenland. Diverse Premier League-clubs en Paris Saint-Germain azen op de komst van de Ivoriaanse middenvelder. Toevalligerwijs werd Sangaré door PSV ook opgepikt bij Toulouse. Voor de fysiek sterke middenvelder betaalden de Eindhovenaren in september 2020 een transfersom van zo´n zeven miljoen euro. Bij een vertrek moet Sangaré komende zomer dertig miljoen meer opleveren. In het Philips Stadion ligt de rechtspoot nog tot medio 2027 vast.

Update Rik Elfrink (12.33 uur):
Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad is nog niet zeker van de transfer van Spierings, al bevestigt de journalist wel dat PSV belangstelling heeft. “Volgens zijn agenten beslist de middenvelder pas na volgende week wat hij gaat doen. Dus even pas op de plaats, zogezegd. Er is veel interesse, ook vanuit het buitenland.” Het is dus nog afwachten welke berichtgeving juist is.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Wat een grandioze aankopen. Feyenoord zal beven!

27 mei 2023 om 12:08

Doe eens rustig man, transfervrij voor de breedte waarschijnlijk bij beide clubs.. Prima om erbij te halen

27 mei 2023 om 13:49

Lood om oud ijzer aankopen, had net zo goed andersom kunnen zijn. Allebei middenmoot Eredivisie niveau, zijn gewoon 13e geworden in de Ligue 1 , speelde daar met Aboukhlal he ….de meest armoedige speler ooit in een AZ shirt. Lorient en Clemont staan er dik boven, gaat nergens over ook niet transfervrij ..

27 mei 2023 om 13:54

Totaal zinloos om naar de positie op de ranglijst te kijken. Excelsior stond zevende in de KKD en promoveerde met het nodige geluk met Wieffer op het middenveld. Maar die kan er ook helemaal niks van natuurlijk. Althans, leuk voor onderkant rechterrijtje maar de andere teams hebben niks aan een speler die zevende eindigt met Excelsior in de KKD.

27 mei 2023 om 14:23

Er zit wel eens een goede speler tussen , daarnaast is Wieffer 23 van der Boomen word bijna 28 …. Maar goed jij bent er blij mee, ook prima.

27 mei 2023 om 14:33

Je zou maar een ervaren speler met prima statistieken transfervrij oppikken. Spelers als Schone. Daar hebben we echt helemaal niks aan.

27 mei 2023 om 14:47

Nogmaals prima….

27 mei 2023 om 14:52

Haha, zwaktebod dit. De onnozelheid van je eigen post toegeven is ook wel lastig natuurlijk.

27 mei 2023 om 16:39

Mooi dit Baradona, op het moment dat iemand met argumenten aankomt durf jij niet meer verder te discussiëren.

27 mei 2023 om 12:09

Beide transfervrije gasten die het prima hebben gedaan bij de Franse bekerwinnaar en Ligue 1 ploeg. Beiden een buitenkansje!

27 mei 2023 om 12:09

Tja feyenoord heeft van den belt en zerrouki ,in die veel beter of beter? Nee toch?

27 mei 2023 om 12:21

Nee die zijn stukken slechter! Deze gasten hebben ervaring en ze zijn geen 22 ofzo.

27 mei 2023 om 13:17

Veel duurder in elk geval wel ja

27 mei 2023 om 13:19

Dit precies. Zie mensen net ook al over Van den Boomen zeiken. Zelfde geval, transfervrij, ervaring, bewezen in de Ligue 1, beker gewonnen, gehaald waarschijnlijk voor de breedte, mocht hij het boven verwachting doen, alleen maar win, zo niet geen geld hoeven uitgeven want hij is TRANSFERVRIJ.

27 mei 2023 om 13:47

Salaris van een paar miljoen per jaar. Als hij het goed doet sterk, zo niet is het een slordig 8 milioen weggegooid want nauwlijks overwaarde. Al met al zou ik het Ajax afraden maar wie ben ik.

27 mei 2023 om 20:57

Komt ie op vrijwillige basis spelen dan? Je haalt een speler dan verwacht je ook prestaties, de plekken in de selectie zijn beperkt. Afgelopen seizoen louter positieve berichten over Branco van den Boomen gelezen. Opvolger van Berghuis??? (bommetje)

27 mei 2023 om 12:40

Je hebt gewoon zo’n 20 man nodig en dan is een goedkope aankoop toch prima?

27 mei 2023 om 13:30

Jaja echt hoor,.. geloof je het zelf..

27 mei 2023 om 13:33

De Kuip beeft wel vaker.

Matige speler, nummer 13 van Frankrijk dus zal.wel weinig kunnen

27 mei 2023 om 12:08

I see what you did there. Maar het klopt, net als Van den Boomen (en Dallinga overigens) niet goed genoeg voor de top 3 NL.

27 mei 2023 om 14:46

Is Dallinga zoveel minder dan Danilo dan? Denk het niet namelijk.. had voor alle 3 de clubs een prima stand in geweest. Ook spierings en vd Boomen hebben het gewoon goed gedaan in het buitenland. Ze spelen bij de nr 13 van Frankrijk, dus kunnen er geen klote van. Tja, als niemand hoger ze ooit de kans geeft gaat dat ook niet veranderen. Maar nee, als we een 13 in dozijn talent halen van het 4e van Juventus hebben we met een geweldige coup te maken. Een statistisch monster op je middenveld transfervrij binnen hengelen is een schande..

27 mei 2023 om 12:08

Haha, ik vind dit grappig, omdat ik snap hoe je het bedoelt, haha!

27 mei 2023 om 12:08

Terwijl van den boomen naar Ajax gaat 🤣🤣🤣

27 mei 2023 om 12:10

Van den Boomen is ook erg matig las ik net in het topic van Ajax dus deze is minstens net zo slecht

27 mei 2023 om 12:34

De grap gaat woosh over jouw hoofd heen, cejay.

27 mei 2023 om 13:00

Op de aankoop van Vd boomen naar Ajax reageer je behoorlijk positiever dan deze reactie. Zal wel iets met je club voorkeur te maken hebben .

27 mei 2023 om 14:01

Heeft niks ermee te maken, het is gewoon een grap.. Ik snap beide keuzes wel, transfervrij, Nederlands, ervaring, prima om je selectie mee te vullen

27 mei 2023 om 14:25

Ze hebben beide 1 jaar ervaring in de ligue 1. Poehpoeh

27 mei 2023 om 14:49

Dus dan maar 15 miljoen voor Reijnders betalen die tot zijn 24e amper bij PEC door brak? Ben hier wel blij mee voor beiden. Zowel Ajax als PSV had extra middenvelders nodig, op deze manier prima vulling. Hoeven ook niet de uitblinkers te zijn, gewoon 2 stabiele extra opties voor je middenveld.

27 mei 2023 om 12:13

Haha Kokkie je hebt helemaal gelijk. Maar iedereen kan roeptoeteren en laag dunkend doen, maar ze hebben niet voor niets de beker gewonnen. De Franse competitie is echt wel een stuk sterker dan de Nederlandse. Ik denk niet dat beide heren de Verlossers zullen zijn, maar we moeten ook niet overdrijven!

27 mei 2023 om 12:19

Zijn gratis spelers voor de breedte omdat er bij beide clubs ook spelers weggaan dus die plekken moeten toch gevuld worden.. Ik verwacht nog wel 'grotere' transfers voor beide clubs

27 mei 2023 om 12:25

Zeker, maar ik denk dat het zeer welkome versterkingen zijn in de breedte. Geen pannenkoeken zoals hier drie kwart denkt.

27 mei 2023 om 12:27

Een speler die zich makkelijker aanpast op een hoger niveau dan de aanwinst van ajax denk ik. Vooral omdat hij in principe beter is zonder bal. Voor hem geldt net als voor v/d Boomen, er moet nog een stapje bij wil hij van toegevoegde waarde zijn voor de NL top. Ben benieuwd.

27 mei 2023 om 12:49

Van den Boomen heeft wel veel betere statistieken.
Dallinga liet bij Jong Oranje zien niet klaar te zijn voor een stap hoger op van deze 2 middenvelders is het heel lastig om in te schatten maar ze zijn wel gratis dus geen risico.

27 mei 2023 om 13:02

V/d Boomen is ook een veel fijnere voetballer. Maar ja dat is niet per se beter natuurlijk.

27 mei 2023 om 13:18

Inderdaad Bram

27 mei 2023 om 12:36

Dat minderwaardigheidscomplex hebben jullie wel erg snel omarmd daar in Amsterdam hé?

27 mei 2023 om 12:38

Het zijn toch echt vooral Feyenoorders die leuk doen over Spierings en Van den Boomen, terwijl 97% die jongens al twee jaar uit het oog is verloren. Kijk hoe snel Wieffer zich aanpaste aan het Feyenoord niveau. Als Spierings en Van den Boomen dat kunnen is er voor PSV en vooral voor Ajax transfervrij een probleem opgelost. Dit zijn gewoon prima transfers.

27 mei 2023 om 12:48

Kan er geen oordeel over vellen aangezien ik ze beiden één keer heb zien ballen, deden ze goed. Maar ander land, andere omgeving, andere kritiek.

Daarom moet je dit soort opmerkingen ook achterwege laten en blij zijn met je aankoop. Voor hetzelfde geld gaan jullie er op vooruit tov Avarez, mooi toch man.

Hoop iig dat ze beiden succesvol worden want als je Sangaré en Alvarez vervangt door twee ervaren Nederlandse jongens staat dat prachtig.

27 mei 2023 om 12:56

Ik ken ze beiden niet. Qua naam natuurlijk wel, maar ik heb geen idee bij het niveau van beide heren. Maar dit jaar heeft Ajax vooral problemen op het middenveld. En als ik naar een complicatie, ja i know dat vertekend, kijk. Dan word ik daar op sommige punten enthousiast van en op andere vlakken wat minder.

Hij komt wat houterig over, maar heeft op basis van de beelden een geweldige trap, lijkt fysiek sterk en lijkt veel ballen af te pakken.

Dit Ajax scoort amper uit standaard situaties, wat hier dus mee opgelost zou kunnen worden, is de ploeg in de eredivisie met de meeste doelpunten tegen uit standaardsituaties tegen, kan zijn lengte in mee spelen, en heeft moeite met creativiteit en ploegen die fysiek spelen. Dat lijkt ook in zijn voordeel te spelen.

Zo op het eerste oog ben ik best wel positief en lijkt hij bij Ajax de nodige issues op te lossen.

27 mei 2023 om 13:24

Lees overal dat hij een geweldige trap heeft inderdaad, iets wat dit seizoen overigens bij de gehele top 3 niet het geval was.

Als er een vrije trap moet worden genomen komen Kokcu, Veerman en Berghuis aantreden. Alle 3 een geweldige trap, maar geen geweldige vrije trap. Gakpo is de laatste waarvan ik vind dat hij een gevaarlijke vrije trap kon nemen bij de top 3 clubs.

27 mei 2023 om 13:37

Ik vind het op basis van beelden wat moeilijk beoordelen. Want als hij honderd vrije trappen neemt er dan vijf in de kruising jast maar de overige 95 in de tribune kegelt, ziet dat er in complicaties geweldig uit. Maar heb je er uiteindelijk nog niks aan.

Het zou Ajax wel enorm helpen als hij daadwerkelijk vrije trappen kan nemen. De laatste die dat goed kon was Schone.

27 mei 2023 om 13:00

Als je het over van de Boomen hebt uit jou reaktie kan ik uit op maken dat jij het Franse voetbal niet volgt KokkieAFCA.

27 mei 2023 om 13:25



Matige speler? iemand die jij nooit ziet spelen (blijkbaar) kun je geen matige speler vinden, ze hebben het beide goed gedaan en inderdaad bij de nummer 13 mede dankzij hun zijn ze erin gebleven en Toulouse was net gepromoveed dus is gewoon knap als je dan 13de word en de Franse beker wint..

Dit is wel een hele matige vervanger voor Sangare.

27 mei 2023 om 12:06

Of de opvolger van Guti, en dan halen ze voor Sangaré een ander

27 mei 2023 om 12:09

Ik vind Guti en Spierings wel andere spelers, je kan Spierings denk ik beter vergelijken met Sangare.

27 mei 2023 om 12:16

Wat doet guti dan precies anders dan sangare? ze moeten beide in de weg lopen en ballen afpakken. Laat zijn dan sangare met zijn fysiek daar veel beter in is. De passing van guti heb je ook weinig aan met zijn handelingssnelheid

27 mei 2023 om 12:21

Spiering is verre van een Sangaré, totaal tegenovergestelde van elkaar. Spiering is een energieke controleur, een klassieke box-to-box middenvelder. Dus ik weet niet wat voor sterkte jij hebt, maar die zou ik maar even laten checken voor de zekerheid.

27 mei 2023 om 13:14

@nmr10,

Want Sangare is geen energieke box to box middenvelder? Denk dat jij beter je sterkte kan laten checken.

27 mei 2023 om 14:01



Spierings staat statistisch gezien in het het lijstje van beste ballenafpakkers van Europa dit seizoen. Hij heeft wel degelijk veel gelijkenissen met Sangare.

@nmr10

27 mei 2023 om 13:27

Waar zie jij staan als de opvolger van Sangare? als Psv 2de word dan komt er een hele andere (veel grotere naam) dan Spierings en als opvolger van Sangare.

Lees net de reacties over van den Boomen maar dit zal dan waarschijnlijk wel een goede transfer zijn 😂

27 mei 2023 om 12:26

Ze zijn allebei geen geweldenaars. Transfervrij echter zeker een gokje waard doordat er veel middenvelders gaan vertrekken. Ajax verliest waarschijnlijk Alvarez en Grillitsch en PSV gaat Guti en Sangare kwijtraken. Beter nu al een degelijke vervanger dan in eventuele voorrondes zonder middenveld aankomen.

27 mei 2023 om 12:29

Precies dat ja, in een goed draaiend elftal kunnen ze mee. Ze zullen een matig team niet op sleeptouw nemen vrees ik. In elk geval leuk om wat Nederlandse jongens te zien 😉

27 mei 2023 om 13:29

Geen geweldenaars? jij hebt ze zeker sinds de tijd in Nederland niet meer zien spelen, zijn week in week uit de beste..

27 mei 2023 om 13:41

Wil jij zeggen dat deze jongens ajax en psv direct beter maken dan nikos?

Even voor mijn info, vraag aan allen.
Wat is beter: vd boomen naar Ajax of Spierings naar PSV?
Eerste lijkt me? Of vergis ik me?

27 mei 2023 om 12:08

Hele andere spelers. Branco is wel een betere 8 dan dat Spierings een 6 is, maar het is maar net op welke positie je je echt eik versterken. Als vervanging van Alvarez zal ajax meer hebben gehad aan Spierings dan aan Vd Boomen. Omgekeerd ook met een eventueel vertrek van bv Veerman.

27 mei 2023 om 12:15

Branco is niet de vervanger voor Alvarez verwacht ik, denk eerder een concurrent voor Taylor

27 mei 2023 om 12:49

Verwacht ik ook niet, maar met het huidige beleid weet je het maar nooit.

27 mei 2023 om 12:58

Welk huidig beleid? Onze nieuwe man zit er net een kleine week

27 mei 2023 om 14:30

Het beleid dat dit seizoen is gevoerd. Hopelijk weet Mislintat het roer om te gooien en rollen er weer mooie resultaten uit.

27 mei 2023 om 12:29

PSV kan niet met Veerman en vd Boomen spelen. Ajax heeft een goede opbouwer nodig dus ik denk dat dit voor beide clubs de juiste spelers zijn. Spierings is vergelijkbaar met een de Roon en vd Boomen met Veerman.

27 mei 2023 om 12:30

Ik zat net te denken, wie van de twee schat jij hoger in?

27 mei 2023 om 12:38

Moeilijk te zeggen. Ik denk dat Spierings zich misschien iets makkelijker aan kan passen omdat hij een echte balafpakker is en dan de bal gewoon aan Veerman en (hopelijk) Xavi moet geven. Van den Boomen is zeker de betere voetballer maar of hij meteen de opbouw bij Ajax kan gaan regelen wordt ook afwachten.

27 mei 2023 om 12:53

Precies mijn idee eigenlijk. Belangrijkste kwaliteit van Spierings is dat hij zn eigenlijk beperkingen kent. We hoeven niet bang te zijn dat hij a la Sangare aan rushes van zestien tot zestien wil gaan beginnen. Maar ik bedoelde eigenlijk v/d Boomen of Veerman? 😉

27 mei 2023 om 13:31

Ja Veerman natuurlijk.

27 mei 2023 om 13:34

Denk dat Veerman iets meer exceptionele kwaliteiten heeft maar ook een mindere instelling.

27 mei 2023 om 13:43

Ja, het vind zichzelf net iets te goed waardoor hij het idee heeft zonder bal niet mee te hoeven doen lijkt het wel eens. Achja, hij kan in elk geval wel voetballen.

Dit is wel mooi. Beide bij NL topclub al had ik ze liefs samen gezien. Winnende team moet je altijd intact laten

27 mei 2023 om 12:08

Tja, dan heb je het middenveld van de nummer 13 van Frankrijk. Dat moet je als Nederlandse top toch niet willen?

27 mei 2023 om 12:10

*En bekerwinnaar van Frankrijk

27 mei 2023 om 12:10

Tja, daar komt Sangare bv ook vandaan. Zolang ze goed genoeg zijn moet je ze gewoon halen. Zijn ook transfervrij, dus enorm veel geld ga je er ook niet op verliezen als ze toch niet goed genoeg blijken te zijn.

27 mei 2023 om 12:11

Kwark, Spakenburg kwam ook ver in de beker. Moeten we die jongens ook gaan halen?

27 mei 2023 om 12:12

@spursfan
Sangare was natuurlijk wel jonger en had daardoor ook een groter groei potentieel. Dat zullen deze 2 spelers minder hebben met hun 27 jaar.

27 mei 2023 om 12:13

Spursfan, Sangare was een stuk jonger en toonde potentie. Deze gasten zijn 27 en op hun top. Daarnaast wordt geroepen dat ze transfervrij zijn, maar ze kosten redelijk wat aan tekengeld en salaris gok ik zo. Daarnaast kunnen zo ook door de doorstroom blokkeren.

27 mei 2023 om 12:17

@oenieboy Kwam ver maar won niet, ten eerste. Ten tweede, waarom zou je als club niet eens kijken bij Spakenburg of er iets rondloopt? En dan niet Ajax of PSV maar Top KKD? Denk aan een Milan van Ewijk.

27 mei 2023 om 12:32

Sangare was ook 27 toen hij daar weg ging!

27 mei 2023 om 12:40

Sangare is nu 25 en speelt inmiddels al 3 seizoenen bij ons.

27 mei 2023 om 12:52

Dat zal, maar het gaat erom dat spelers van het middenveld van de nr 13 van Frankrijk dus niet per se slecht hoeven te zijn. Ik ben heel benieuwd hoe deze jongens zich staande houden in de Eredivisie. Heb het afgelopen seizoen best wat potten Toulouse meegepakt, en vond ze beiden goed spelen. Denk echt wel dat ze van toegevoegde waarde kunnen zijn. Ze afschrijven omdat ze van de nr 13 van Frankrijk komen vind ik echt veel te makkelijk.

27 mei 2023 om 13:50

Het is maar dat ze beiden transfervrij zijn, maar ik denk niet dat die twee Ajax en/of PSV sterker maken.

27 mei 2023 om 13:57

Nee joh deze spelers zullen zich heel makkelijk staande houden bij Ajax en PSV van tegenwoordig. Die clubs zijn echt wel gelijk waardig aan de nummer 13 van Frankrijk

27 mei 2023 om 14:07

Kwark, pec Zwolle heeft ook ooit de beker gewonnen. Die spelers waren ook niet bijzonder, maar het elftal klopte gewoon. Dat zie je nu ook bij Toulouse, zo'n aboukhlal kon er in NL geen pepernoot van en is draait daar prima.

Vind ik voor PSV ook logischer dan van den Boomen. Spierings en Veerman is een beter en meer complementair duo dan van den Boomen en Veerman

Als ajax nou ook geeoon spierings haalt, een goede vervanger van alvarez. Dan kan het tandem blijven bestaan dat zo goed functioneert in de ligue 1

27 mei 2023 om 12:09

Excact mijn gedachte!

27 mei 2023 om 13:51

Nou ja, we moeten niet gaan doen alsof ze de Ligue 1 op een hoopje spelen. Transfervrij kun je zo'n gok best wagen, maar ik zie beide heren niet echt excelleren in de Nederlandse top als ik eerlijk ben.

27 mei 2023 om 14:59

Dan heb je het middenveld van een middenmotor in de ligue 1. Ik ga er vanuit dat ajax hoger mikt dan dat.

En Dallinga dan naar Feyenoord?

27 mei 2023 om 12:10

Als we die transfervrij kunnen oppikken dan ben ik helemaal voor!

Nou nou wat een
Dolle boel bij de Nederlandse top.. is dat het voorwerk of het vuurwerk ... beetje simpele scouting allemaal

Niet goed genoeg, komt maar van de nummer 13 uit de Ligue 1, niveautje Heerenveen. Aldus PSV supporters net.

Dallinga dan naar Feyenoord? Dan weet ik wel welke van de 3 de beste heeft gekocht

Prima om hem transfervrij over te nemen. Weet niet zeker of je hem als basismateriaal moet zien…
Hoop toch dat PSV verder kijkt dan transfervrije spelers bij middenmoters/zwakke teams uit de top 5 competities.

27 mei 2023 om 12:10

Helemaal mee eens. Vind dit spelers die leuk zijn voor mijn club, maar als topclub moet je meer willen. Feyenoord heeft met zerrouki nu wel de sterkste middenvelder tot zover gehaald.

27 mei 2023 om 12:12

Het ligt er maar aan hoe je er naar kijkt. PSV en Ajax halen hun breedte aankopen nu transfervrij binnen, wij betalen er 8 miljoen voor. PSV en Ajax doen hier gewoon veel betere business dan Feyenoord heeft gedaan.

27 mei 2023 om 12:12

Wat heeft zerrouki nou meer bewezen dan spierings of vd boomen? Denk dat je door een twente brilletje aan het kijken bent

27 mei 2023 om 12:12

Dat is echt een grove overschatting van Zerrouki. Heb je de statistieken ooit langs elkaar gelegd? De competities zijn 'vergelijkbaar'.

27 mei 2023 om 12:15

@MeMyselfAndI
Waarschijnlijk weten ze bij Feyenoord dat Kokcu zo'n beetje onhoudbaar is geworden en dat deze jongen zelf ook wel een stap zou willen maken. Tenminste, ik kan me dat van Kokcu wel voorstellen. Dus of Zerouki als wisselspeler is gehaald dat vraag ik me af.

27 mei 2023 om 12:17

Ik denk niet dat zerrouki voor dat bedrag als breedte aankoop binnenkomt, maar goed.

@Woenselaar, een maandje geleden gedaan. Statistieken van Spierings en Zerrouki leken toen veel op elkaar. Daarnaast is zerrouki ruim 2 jaar jonger, waardoor er meer groei in zit. Maar goed, we zijn het gewoon niet eens.

27 mei 2023 om 12:29

Wieffer en Szymanski blijven staan verwacht ik. Dan gaat het om Timber en Zerrouki voor die laatste plek. Die zijn voor soortgelijke bedragen gehaald dus het aankoopbedrag vind ik niet veel zeggen.

27 mei 2023 om 12:36

Volgens mij is Zerouki international en stukken jonger..deze gasten zijn 27 en belanden nu bij Ajax en PSV....ik denk inderdaad dat al die clubs het verkeerd zien!

27 mei 2023 om 12:52

Haha, international van Algerije is wel een ander verhaal dan international van Nederland. Met die logica zou Amevor (international van Togo) van FC Eindhoven ook beter zijn dan Botman en VD Ven...
Het lijkt mij dan zeker VD Boomen, maar ook Spierings wel iets meer hebben laten zien dan Zerouki. Daarnaast zijn ze transfervrij en is er Zerouki voor een Timberachtig bedrag betaald. De tijd zal leren wat de beste transfer is geweest, maar op het eerste oog lijkt feyenoord de minste van de 3 voor het meeste geld te hebben binnengehaald.

27 mei 2023 om 12:54

Als deze gasten toevallig in Burundi waren geboren waren ze ook al international hoor, ga daar maar vanuit. Stickertje international is alleen een plus als het international van een land van formaat is.

27 mei 2023 om 13:38

Sterkste middenvelder laat me niet lachen, 1 doelpunt en 4 assists echt sterk ja, knap zeg, middenvelders van ploegen die gedegradeerd zijn halen nog betere statistieken, en als hij zo sterk was dan waren er wel buitenlandse (top) clubs gekomen of had hij heel ergens anders gespeeld.

27 mei 2023 om 13:53

@memyselfandi - Zerrouki is wel drie jaar jonger natuurlijk, maar ik snap jouw punt. Wat dat betreft doen PSV en Ajax betere zaken. Een kanttekening is wel dat Zerrouki eventueel nog een stap zou kunnen maken, waardoor hij aardig wat geld op kan leveren (mits Zerrouki presteert). Dat gaat bij Spierings en Van Den Boomen waarschijnlijk niet meer gebeuren.

27 mei 2023 om 14:09

Nikos, anders diskwalificeer je jezelf even
Zerrouki is een pure 6 die het spel verlegt. Die beoordeel je niet op g/a, maar op duels, onderscheppingen etc.. Volgens jouw theorie zou een Marquez beter zijn dan Timber.

27 mei 2023 om 16:56

Spursfan96, ik zie international van het NL elftal niet bepaald als plus maar als je het niet bent wel als een minnetje als je geen centrale verdediger bent. Echt zo’n beetje elke speler met de Nederlandse nationaliteit vanaf 25 jaar die enigzins tegen een bal kan trappen heeft caps.

27 mei 2023 om 12:11

Volgens mij ben je vergeten waar Sangare vandaan kwam en wat voor succes dat was.

27 mei 2023 om 13:55

Sangare was op dat moment 22 of 23 jaar. Die ging nog groeien. Spierings en Van Den Boomen zitten nu op hun piek. Dat is wel even wat anders. Daarnaast stond Sangare bij Toulouse en in Frankrijk al bekend als een goed talent.

27 mei 2023 om 15:20

Dat is helemaal niet anders. Want het gaat hier toch om het presteren, niet over de toekomstige waarde? Beide heren (vd Boomen en Spierings) hebben vele malen betere statistieken dan Sangaré destijds had.

Statistisch gezien een van de beste ballen afpakkers van Europa dit seizoen . Zou een goeie aankoop zijn voor PSV.

27 mei 2023 om 12:22

Wat dat betreft wel een interessante (doch kwalitatief mindere) één op één vervanger voor Sangaré. Al moet ik bij zeggen dat Sangaré dit seizoen een stuk minder tot zijn recht kwam dan in het systeem van Schmidt waar hoog druk zetten en ballen veroveren op de helft van de tegenstander een groot onderdeel van de tactiek waren. Zou dit betekenen dat PSV zich weer richt op een trainer met deze manier van voetballen (Peter Bosz bijvoorbeeld) of gaat er weer gewoon op goed geluk een trainer worden aangesteld en dan zien we wel? Ik vrees het laatste maar zou wel mooi zijn als achter de komst van Spierings een diepere gedacht schuilgaat

27 mei 2023 om 13:19

Sangare heeft gewoon geen goede mentaliteit. Als hij met dezelfde drive zou spelen die hij Europees of in de toppers altijd had dan had hij veel meer gepresteerd, ben ik van overtuigd.

Buiten dat moet PSV volgende week gewoon een nieuwe trainer aanstellen, ik hoop op Bosz. Het gaat inderdaad fout, ga is kijken met de trainer welke spelers je nodig hebt.

Had liever Van den Boomen gezien (maar dat komt ook door zijn Eindhoven verleden). Zo lang Veerman er nog is, is dit een logischere aankoop. Betwijfel of hij het niveau is dat je als PSV zijnde moet nastreven, maar je kan er natuurlijk niet echt op missen.

Had verwacht dat Ajax ook wel voor hem zou komen, gewoon een goede aanwinst, bal afpakken en inleveren bij iemand die er meer mee kan. Simpele speler maar heel effectief. Verwacht alleen opbouwend gezien geen wonderen.

Zelfde als vd Boomen
Mooie spelers voor Utrecht Heerenveen of Twente

Dallinga of Aboukhlal naar Feyenoord?

Beetje jammer dat ze niet kiezen voor een stap hogerop in de Ligue 1. Een club als Rennes zal Branco wel goed passen, want die ontbreken aan een creatieve spelverdeler (majer net iets te aanvallend), terwijl Spierings wel bij een Lille zal passen, want die hebben weinig mannetjesputters lopen. Je doet het goed in de competitie, dus waarom niet daar blijven en doorgroeien.

27 mei 2023 om 12:36

Wellicht met het oog op NL-elftal? Kans op selectie bij Ajax/PSV is groter dan bij Lille/Rennes. Of het terecht is valt te betwisten uiteraard, maar dat is een andere discussie.

27 mei 2023 om 12:53

@ajaxvvs - Ja fair, maar als je goed genoeg bent, mits je Frimpong heet natuurlijk, dan word je gewoon geselecteerd voor het Nederlands elftal. Ze staan nu al vaak in de spotlights (spierings wat minder, maar Branco wel). Als je het dan ook laat zien op een Europese toernooi zoals de Europa League, Champions League of de Conference League, dan komt de kans vanzelf wel.

We lijken allemaal te vergeten dat Sangare ook van deze club kwam, en dat de Nederlandse top over het algemeen inkoopt bij clubs van het niveau Heerenveen. Vind het te makkelijk om hem af te schrijven omdat hij van Toulouse komt, en al helemaal aangezien 95% van de reageerders hier het afgelopen seizoen geen wedstrijd van toulouse heeft gezien.

27 mei 2023 om 12:19

Verschil is dat deze gasten 27 zijn en dus op hun top spelen. Ik schrijf ze niet af, ik vind het bijzondere aankopen voor Nederlandse topclubs. Doet me denken aan een Grillitsch.

27 mei 2023 om 12:49

Die Grillitsch was ook zo,n speler waar Feyenoord de plank mee mis sloeg...kan hem geen ongelijk geven om daar op de bank te zitten...maar goed we weten allemaal wat daar van terecht is gekomen! Volgens mij doet Chelsea ook hetzelfde...gewoon alles kopen wat je kan kopen

27 mei 2023 om 13:00

Met als verschil dat met name Vd Boomen er in de ligue 1 gewoon enorm bovenuit steekt tov de andere middenvelders, waar Grillitsch gewoon één van de zoveel was.

27 mei 2023 om 13:23



Mensen schrijven hem niet af op basis van Toulouse maar op basis van zijn leeftijd en zijn beperkte ervaringen op het hoogste niveau. Een Sangare had toen al 3 seizoen Ligue 1 ervaring en was nog eens stukken jonger.

Ik word niet bepaald enthousiast van een 28 jarige met 1 jaar eredivisie ervaring en 1 jaar Ligue 1 en voor de rest alleen maar lagere divisies. Wie zegt dat dit niet een eenmalige topprestatie is?

27 mei 2023 om 14:33

Zou best kunnen dat dit een eenmalige topprestatie is. Zou ook kunnen dat het een laatbloeier is die mits het team om hem heen klopt de hele Eredivisie aan gort schiet. Het enige wat we nu weten is dat hij verdraaid goed kan voetballen, en dat je deze gok transfervrij meer dan prima kan nemen.

Alleen als een speler van een topclub komt is het een versterking? Iedereen met zijn oordelen altijd. Hoevaak hebben we dat gezien terwijl het uiteindelijk een prima speler werd. Bijv schone

Hele rare tijden dat Ajax en PSV dit soort spelers van 27j binnen halen! Zal wel weer een heel spannende competitie worden.
Druk van AZ en Twente zal nog groter worden!

27 mei 2023 om 13:07

Eens, Tadic was ook een enorme miskoop van het laaggeclaseerde Southampton en op leeftijd. Snap deze gokjes echt niet..

27 mei 2023 om 13:29

Tadic was 4 seizoenen basisspeler bij de PL. Dat gaat vele Nederlandse spelers niet bepaald goed af. Daarnaast was Southampton helemaal niet laaggeklasseerd en voetbalden ze in die tijd zelfs 2 seizoenen Europees.

PSV heeft trouwens ook de wens uitgesproken op Ajax te willen lijken....ze zijn echt heel goed op weg

27 mei 2023 om 13:09

Gelukkig is vd Belt een zekerheidje! Veel ervaring en heeft zich op een hoger niveau laten zien! En ja, een stuk jonger… is zeker een garantie dat hij meer gaat brengen 💪

Deze gozer heeft 5 goals en 8 assists dit jaar in Frankrijk bij een ploeg die in de middenmoot staat. Waaronder tegen Lyon en psg. Daarnaast 12 grote kansen gecreëerd. Geweldige trap heeft ie. Jullie kijken blijkbaar geen ligue1. Echt een topaankoop.

Bankzitter, voor de breedte, lees je dan. Kan iemand mij uitleggen wat PSV en Ajax nu aan bankzitters en spelers voor de breedte hebben? Daar hebben ze er al zat van en anders zijn er nog wel jeugdopties. Laten we er voorlopig dan toch maar van uit gaan dat de heren iets toe kunnen voegen aan deze clubs.

Tadic kwam ook vanaf Southampton.. dat ook geen verkeerde aankoop dacht ik zo.. we gaan het zien

27 mei 2023 om 13:39

4 seizoenen in de PL bij destijds een subtopper is wel iets anders dan 1 seizoen bij de nummer 13 in de Ligue 1.

Blijft lachen. Als een andere club hem binnen haalt is het een goede aanwinst. Haalt ajax hem binnen dan is het niet het niveau. Ja we kunnen nu eenmaal niet de bellingham’s van deze wereld binnen hengelen. En deze jongen is gratis. Tis ook nooit goed. Geef je 100 miljoen uit miepen mensen, nu neem je een gokje met een gratis speler en is het weer niet goed

Sorry hoor, maar wat moet psv hiermee?

Heb best veel wedstrijden gezien en zijn leuke spelers voor de subtop. Het feit dat de Franse top ze niet wil zegt ook wel wat lijkt me.
Maar goed we zullen het zien

Kan niet wachten tot van den Boomen als wisselspeler van Ajax wél geselecteerd zal gaan worden voor het Nederlands elftal.

Voor de breedte zijn beiden leuke aankopen!

Lees vooral veel negatieve reacties vanuit Rotterdam supporters over beide transfers. Alsof je met Zerrouki en van den Belt de Champions League oorlog gaat overleven. Gewoon voor Ajax en PSV prima versterkingen voor de breedte met wellicht wel een basisplaats in het vooruitzicht

Er is geen speler die in zijn eentje kan presteren in het voetbal. (De uitzondering zal de regel bevestigen.)

Koppeltjes als Spierings en Van der Boomen
Of Ziyech en Promes, Antony en Mazraoui. Zonde dat clubs met geld deze koppels niet eer aan doen.

Nu Ajax Van der Boomen heeft aangetrokken hoop ik ook dat Spierings die kant op gaat. Legio voorbeelden van hoe goed koppeltjes werken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren