Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mourinho prijst Wenger: ‘Ik hoop dat hij niet met pensioen gaat’

Laatste update:

Arsenal maakte vrijdag bekend dat manager Arsène Wenger de club na 22 jaar gaat verlaten. Aan het einde van het seizoen zit het dienstverband van de Franse trainer erop. Gedurende zijn loopbaan bij the Gunners had Wenger het vaak aan de stok met José Mourinho. Beide managers bekritiseerden elkaar in de media en maakten elkaar regelmatig zwart tijdens persconferenties. Nu Wenger heeft aangegeven dat hij vertrekt bij Arsenal, zegt Mourinho dat hij zijn collega altijd gerespecteerd heeft, ondanks wat hij in het verleden over hem heeft gezegd.

“Een specialist in falen”, noemde Mourinho zijn Franse rivaal ooit. Het is een van de vele uitspraken die de Portugees deed over Wenger, die Mourinho ooit op Stamford Bridge langs de lijn bijna in de haren vloog. Desondanks sprak Mourinho vrijdag met veel respect over de ervaren coach van the Gunners. “Ik heb altijd het beste voor met mijn tegenstanders. Dus als hij blij is met zijn besluit en uitkijkt naar een nieuw hoofdstuk in zijn loopbaan en leven, dan ben ik blij voor hem. Meneer Wenger en Arsenal waren jarenlang de grootste rivalen in het tijdperk van Sir Alex Ferguson, dus ik weet zeker dat wij als club hem het respect tonen dat hij verdient.”

Of Mourinho spijt heeft van zijn uitspraken over Wenger? “Het gaat niet om spijt. Jouw vraag is een typische vraag van iemand die niet aan onze kant stond. Jij was geen manager of speler”, reageerde de Portugees op een vraag van een journalist tijdens de persconferentie. “Je hebt geen idee hoe wij elkaar respecteren, ook al lijkt het daar soms niet op. Spelers krijgen soms gele of rode kaarten tijdens wedstrijden voor agressieve overtredigen. Bij managers is het niet anders, maar dan met woorden. Degenen die elkaar het meest respecteren, zijn degenen met problemen.”

“Het is macht, ambitie en kwaliteit tegenover elkaar, maar uiteindelijk zijn we allemaal mensen in hetzelfde vak die respect hebben voor elkaars carrières. Het ligt allemaal achter ons. Wat voor mij het belangrijkste is, is dat ik hem als persoon en professional respecteer”, aldus Mourinho. “Als hij gelukkig is met zijn beslissing, dan ben ik dat ook en ik hoop dat hij niet met pensioen gaat.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja hoor, nu respecteer je hem opeens. Respect moet je tonen. Je kan je niet jaren lang opstellen als een eikel en dan achteraf een journalist toebijten dat-ie het niet snapt. Een mens is de som van z'n daden, niet wat hij achter zegt te zijn.

20 april 2018 om 15:39

Wat is dit voor onzin? Je kan toch ruzie met iemand hebben maar als nog respect voor hem hebben?

20 april 2018 om 15:44

In principe kan dat, maar als uit je uitspraken blijkt dat je geen respect hebt is het vrij hypocriet om te zeggen dat je het wel hebt. Maar goed, zo ken ik Mourinho ook wel.

20 april 2018 om 15:46

Is dat niet gewoon een beetje jennen? Heeft die in zijn Real tijd ook veel gedaan. Beetje trashtalk.

20 april 2018 om 15:48

Waarom dan zo intensief bij Arsene? Je gaat me niet vertellen dat het niets persoonlijks is

20 april 2018 om 15:51

Ja, dat kan toch? Het siert hem juist dat die dit zegt vind ik.

20 april 2018 om 15:57

Ik vind wat Mou door de jaren heen over Wenger gezegd heeft geen jennen meer. Je moet wat kunnen hebben natuurlijk, maar voyeur, specialist in faillure, continu wijzen naar het uitblijven van prijzen, zeggen dat Arsenal blij is met top 4 etc. Dat soort dingen past meer bij de gemiddelde vz-bezoeker dan een hoofdcoach van een grote club.

Maar goed, dat vind ik. In deze zit ik dan ook in het Wenger-kamp

20 april 2018 om 16:19

Dat kan inderdaad, maar Mourinho gedraagt zich niet respectvol in een ruzie. Straks bij Conte gaat-ie dat zeker ook zeggen.

Mourinho gedraagd zich steevast als een kleinzierig klein kind in de media. Moet hij zelf weten, maar dan niet opeens terugkrabbelen achteraf. Wees een vent en sta achter wat je zegt.

Net zo'n dooddoener als "met alle respect" of "niet persoonlijk bedoelt" om vervolgens iets te zeggen wat daar compleet haaks op staat.

20 april 2018 om 16:22

Ja, hij gedraagd zich ontzettend kinderachtig in ruzie's. Maar Wenger is een grootheid, ik vind het juist een vent omdat die respect toont.

20 april 2018 om 16:37

Mourinho soms niets meer dan feiten op.

20 april 2018 om 17:30

alsof Mourinho de afgelopen jaren wat heeft gepresteerd. miljarden geinvesteerd in spelers en je hebt alleen een Europees B-toernooi en de FA Cup gewonnen geloof ik, maar je geeft geen miljarden uit om een keer de FA Cup te winnen lijkt mij. dit seizoen was het zelfs nog een groter drama onder hem bij United. tel uit je winst

21 april 2018 om 00:21

Klopp heeft natuurlijk niet het geld uitgegeven wat Mourinho de laatste 2 jaar heeft uitgegeven maar ik ben wel enigszins met je eens dat Liverpool het in de competitie ook niet heel goed doet als de koppositie zo ver uit zicht is

20 april 2018 om 16:56

Niet serieus te nemen inderdaad. Jarenlang -vaak zonder aanleiding- steken en sneren uitdelen en nu zwaait hij ontroerd zijn BFF uit. Lachwekkend. Mensen geloven het nog ook, idioten. Vorig jaar deed hij dit ook al na het ontslag van Ranieri, die hij vroeger ook nog zonder aanleiding belachelijk heeft gemaakt.

Blijkbaar is hem vanuit de bestuurskamer gevraagd om zich wat respectvoller op te stellen (of door zijn dochter of zo) maar je prikt hier makkelijk doorheen.

20 april 2018 om 17:46

Dat er idd mensen zijn die zeggen dat hij zich hier van een goede kant laat zien is misschien nog erger dan het toneelstukje van Mou zelf.

20 april 2018 om 17:43

Daar geloof ik dan weer niet in, dat het voor de buitenwacht is.

20 april 2018 om 17:54

Mindgames..... dit deed ie ook bij SAF maar hij had er nog altijd veel respect voor. vroeger zag je ook altijd clashes tussen SAF en AW, maar in het boek van saf, zei hij dat hij er enorm veel respect voor had

20 april 2018 om 18:09

Het gaat imo meer om de uitlatingen van Mourinho buiten de wedstrijden tussen zijn teams en Wenger om. Als hij met Chelsea tegen West Ham moest ging het vaak zelfs nog over Wenger.

21 april 2018 om 07:09

Google zelf maar op Mourinho vs Wenger quotes

Ik kan me 100% vinden in de woorden van Mourinho. In het heetst van de strijd, je bent elkaars concurrenten, zeg je soms wel eens wat, maar dan is het vanuit je huidige rol. Ik geloof Mourinho zijn woorden wel, mooi gesproken zelfs.

20 april 2018 om 17:08

totaal niet mee eens! als trainer representeer je ook je club naar de buitenwereld. als je je dan zoals als een malloot gedraagt en je beledigd een zeer nette man als Wenger zet je je club echt in een slecht daglicht. ik was altijd een groot United fan totdat Mourinho daar coach werd en zo zijn er meer mensen voor wie dat geld.

het is niet alleen het voetbal dat onder hem niet aan te zien is maar ook zijn gedrag is schrijnend. ik vind het ook echt onbegrijpelijk dat er nog grote Europese clubs zijn die zo een figuur aanstellen. hij is alles behalve een sieraad voor de voetbalsport

20 april 2018 om 17:22

dat is zo maar Mourinho spant wel echt de kroon qua gedrag en bovendien heeft bij United echt een totale wanprestatie geleverd. hij heeft weet ik veel hoeveel geld geinvesteerd in spelers en hij staat 16 punten achter op de koploper met voetbal dat na 2 seizoenen nog steeds helemaal nergens op lijkt. dat is echt schandalig slecht

bovendien is het ook een zeer trieste prestatie dat je er in de Champions League uitgaat tegen een tegenstander die misschien net een kwart van het budget van United heeft en dan ook gewoon de kans word geboden om 2 wedstrijden op rij het spel te domineren

deze man heeft wel vaker het lef gehad in zijn carriere om de grootste mond te hebben over collega's op het moment dat hij zelf helemaal niks presteert en ook nog eens anti voetbal speelde met miljoenen selecties met een surplus aan kwaliteit

20 april 2018 om 23:05

16 punten achter.... Maar wel de nr 2 van Engeland, wanneer is United daar voor het laatst geëindigd? Wanneer heeft manu voor het laatst de Ko fase van de CL gehaald?

Zo aandoenlijk. Die puberale frustraties proberen te ondersteunen door "voetbal argumenten" die eigenlijk nergens op slaan. Als United nog zo is na 2 jaar Mourinho, kun je klagen. Vooralsnog zetten ze reuzenstappen. Daar heb je geen onzin verhaaltje van jou of mij voor nodig. De pure feiten wijzen u dat dit het sterkste United sinds Ferguson is, dus ik gok dat het redelijk de goede kant op gaat. Maar blijf vooral dezelfde onzin verkondigen! Ik geniet van dit leedvermaak!

20 april 2018 om 23:10

@Japie_Krekel

Mourinho staat ondanks dat gewoon nog steeds 2e... Het is niet als toen met Chelsea.
De PL is de laatste jaren ook nog veel sterker geworden, als je ziet dat Leicester gewoon kampioen kan worden + het feit dat United zeker niet de enigste is met een top selectie.

Ik vind echt dat je deze man zwaar tekort doet, al kan je hem niet luchten. Toch al 3 prijzen gewonnen met United dat zogenaamd geen progressie in zit.

We weten allemaal dat United coachen een hele moeilijke job blijkt te zijn. Zeker na het vertrek van Ferguson. Dan wint United weer eens prijzen, maar stelt het niks voor. Why? Omdat er een kruistocht tegen Mourinho bezig is.

21 april 2018 om 00:25

ik zie de progressie echt niet. misschien als je puur naar de statistieken gaat kijken maar voetballend gezien zie ik echt geen vooruitgang. als je om de titel wil gaan spelen zal er toch echt een idee achter je voetbal moeten zitten en als ik United zie spelen heb ik het gevoel dat ze maar wat aan het doen zijn zonder dat er echt een gedachte achter zit. ik zie iig geen duidelijke hand van de trainer op het verdedigende concept na

21 april 2018 om 00:29

ja en Ajax won in 1995 de Europa Cup 1 dus heeft Bosz dan gefaald bij Ajax? ik snap heel je vergelijking niet. voetbal is de actualiteit, resultaten uit het verleden zijn nikszeggend .

je investeert veel geld in spelers om om de titel mee te doen en dan sta je 16 punten achter op City. een club waar Guardiola ook net 2 jaar zit, net zolang als Mourinho dus en daar hoor ik echt niemand praten over een opbouwfase hoor.

ik vind gewoon dat United gezien de investeringen matig heeft gepresteerd als je 16 punten achter staat op de koploper en uitgeschakeld word door Sevilla, een club met niet eens de helft van het budget van United

21 april 2018 om 04:28

@Japie_Krekel

Hoe kan je nou zeggen dat er geen gedachte achter hun spel zit als ze gewoon op een nette 2e plek staan. Iedereen staart zich echt blind op het spel wat Liverpool en City speelt. En gebruiken het dan ook nog om te laten lijken alsof mourinho er niks van kan door te vergelijken. Toen Guardiola zijn 1e jaar bij City erop had zitten had hij 0 prijzen en Mourinho 3. Mourinho heeft pakweg 3 jaar geleden nog de PL gepakt met Chelsea. Ga dan niet omdat je iemand niet kan uitstaan zijn prestaties naar beneden praten. Dat is gewoon slap namelijk. En Sevilla heeft het Bayern ook niet makkelijk gemaakt, das gewoon een stugge ploeg. Dat dit niet Mourinho’s jaar is moge duidelijk zijn. De negativiteit mag alleen wel iets minder zeg.

21 april 2018 om 04:54

de negativiteit komt natuurlijk ook door Mourinho zelf. de negatieve manier hoe zijn teams laat spelen, hoe hij met de pers en collega's omgaat etc. als hij dan minder presteert dan zorgen dat soort dingen er ook misschien voor dat mensen extra kritisch naar hem kijken

dan kunnen mensen zeggen dit is het beste United sinds jaren want ze worden eindelijk weer 2e maar alleen Van Gaal heeft volgens mij net zoveel mogen uitgeven als Mourinho. zijn andere voorgangers niet dus dan is het niet zo raar dat je nu hoger staat als die voorgangers. ik kan me ook niet herinneren dat ze onder Ferguson ooit 16 punten hebben achter gestaan op de koploper. dat is echt een belachelijk groot gat kijkend naar de uitgaves die United de laatste jaren heeft gedaan

verder heeft United tegen Sevilla 2 wedstrijden alleen maar tegengehouden. niet door de kracht van Sevilla maar door de instructies van de coach, die uiteindelijk het deksel op de neus kreeg voor zijn laffe speelwijze

Dit typeert dan toch wel weer 'de mens' Mourinho. Als trainer af en toe een enorme hork en egocentrische zak, als mens een respectvolle en waardige gast. En dat is waar het om gaat. Iedereen is in eerste instantie mens, daarna pas trainer of welk vak dan ook. Goede actie van Jose! (mag ook wel eens gezegd worden )

Dankjewel Mou. Getuigd van klasse om dit te zeggen. Ik denk niet dat hij dit voor de lol zegt en dit wel degelijk meent, en terecht. Mou is gewoon een klootzak als hij je tegenstander is, maar toont hier wel hoe het zit. Ik kan me wel vinden in zijn woorden.

20 april 2018 om 17:26

Mourinho en klasse. dat zijn echt 2 dingen die ik nooit aan elkaar heb kunnen linken als ik hem bezig zie in de media en naast het veld. ik vind het een man die voornamelijk opvalt door het hebben van een totaal gebrek aan respect voor alles en iedereen

Vind het redelijk hypocriet en ik kan dit niet serieus nemen. Natuurlijk zeg je soms dingen in boosheid, op hete momenten. Echter heeft Mourinho vaak genoeg sneren uitgedeeld aan Wenger op momenten dat dat niet uitgelokt was of dat ze niet tegenover elkaar stonden. Gewoon jennen om te jennen terwijl hij de rust zelve was en er met volle verstand voor koos om iets lulligs te zeggen. Dan heb je geen respect

"een specialist in falen”, noemde Mourinho zijn Franse rivaal ooit

Ik dacht dat Mourinho destijds reageerde op iets wat Wenger zei over Mourinho.

Maar ach, beiden hebben geen respect voor elkaar. Wenger ook voor Mourinho niet.

Je kan niet met iedereen vrienden zijn. Het is wat het is.

Hij had ook niks kunnen zeggen... Of nog een sneer uitdelen. Als je onderhand niet snapt dat Mourinho gek is op psychologische spelletjes en oorlog maken dan weet ik t ook niet meer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren