Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Misschien was het geen toeval dat de 1-1 viel na de wissel van Dumfries’

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft vrijdagavond een belangrijke overwinning geboekt op weg naar het EK van volgend jaar. In Hamburg won de ploeg van bondscoach Ronald Koeman met 2-4. In een weergaloze tweede helft wist Oranje een 1-0 achterstand om te buigen in een uiteindelijk verdiende zege. De Nederlandse kranten zijn lovend over het tweede bedrijf en lichten de uitblinkers uit.

Hamburg weer van Oranje prijkt op de voorpagina van Telesport. Volgens de verslaggever van De Telegraaf heeft Oranje de groepswinst ‘voor het oprapen’ omdat het onderling resultaat met die Mannschaft beter is. De krant licht het tactische steekspel tussen Joachim Löw en Koeman uit. “Löw kreeg in de 58e minuut een koekje van eigen deeg toen Koeman hem op het verkeerde been zette. Om de 1-0 achterstand goed te maken durfde de Nederlandse bondscoach het met een dubbele wissel aan om achterin met drie verdedigers te spelen. Hij besloot tot een offensieve boost met debutant Donyell Malen en Davy Pröpper voor Marten de Roon en Denzel Dumfries. Een minuut later viel de gelijkmaker van Frenkie de Jong op aangeven van Ryan Babel, die op links beter uit de verf kwam dan op rechts.”

Koeman: 'Malen liet zien waarom ik hem terecht heb opgeroepen'

Oranje won door doelpunten van De Jong, Jonathan Tah (eigen doelpunt), Malen en Georginio Wijnaldum. “Zo kregen Koeman en zijn mannen wat ze verdienden. Oranje had meer inhoud, meer creativiteit en durfde dominant te spelen, waar de Duitsers zich presenteerden als een stel angsthazen. Uiteindelijk kregen die het loon van de angst en Nederland drie punten en een prachtig uitzicht op deelname aan EURO 2020. En dat vijf duels voor het einde van de kwalificatiereeks in Groep E”, aldus De Telegraaf.

Het Algemeen Dagblad licht vooral de heldenrol van Malen uit. De PSV-aanvaller kwam als invaller binnen de lijnen en scoorde niet veel later de 2-3. Debutant Malen de held van Hamburg kopt het dagblad. “Aan 21 juni 1988 kan het niet direct tippen, maar opnieuw is Duitsland-Nederland in het Volksparkstadion van Hamburg een memorabele wedstrijd”, verwijst de verslaggever naar de halve finale van het EK, die Oranje met 1-2 won van West-Duitsland. “Een zinderende burenruzie die gekleurd wordt door opstootjes, fouten en meeslepend voetbal, resulterend in een dik verdiende zege voor Oranje: 2-4.”

Nederland staat er door de zege uitstekend voor in de poule. “Maar minstens zo belangrijk: Oranje toont zich in Hamburg als een elftal dat weer serieus meetelt in Europa. Een team dat niet alleen beter speelt dan de kwalitatief ijzersterke tegenstander, in Duitsland nota bene, maar dat ook vechtlust en veerkracht toont”, vervolgt het AD. De krant stipt de spanning aan na de 2-2 van Toni Kroos. “Maar dan is daar Malen, als eindstation van een prachtige aanval. Technisch perfect tikt de PSV'er een subtiele voorzet van Wijnaldum binnen, 2-3, zijn ploeg op weg helpend naar een cruciale zege. Dansend stapt Oranje - net als toen - van het veld af in Hamburg.”

In de Volkskrant wordt aangestipt dat er niet voorbij moet worden gegaan aan de eerste helft, waarin Oranje moeizaam tot kansen kwam en verdedigend bij vlagen kwetsbaar oogde. “Geregeld is de laatste tijd de rijkdom van het Nederlandse voetbal bezongen: Virgil van Dijk, Frenkie de Jong, Matthijs de Ligt. Vrijdag was het woord lange tijd aan de armoede. Oranje was te lang de onbeholpenheid van Dumfries. Ballen van de voet laten stuiten, moeite hebben met een korte dribbel. Het was soms pijnlijk om te aanschouwen. Misschien was het geen toeval dat de 1-1 viel in de minuut na de wissel van Dumfries”, schrijft Willem Vissers, die ook positief is. “Nederland was ook Frenkie de Jong met zijn spelverdeling, Depay met zijn onverwachte acties, de nooit opgevende Ryan Babel, de strijd. En het was vooral het initiatief van Oranje contra het afwachten van Duitsland.”

Twee onvoldoendes en drie torenhoge cijfers voor Oranje in Hamburg

Bekijk hier ons spelersrapport van Duitsland - Nederland.Lees artikel

Net als het Algemeen Dagblad verwijst ook Trouw naar 1988. “Een historische avond als die van 1988 kon het natuurlijk niet worden, maar een mooie en opnieuw wonderbaarlijke avond werd het wel. Destijds had Oranje (toen nog) West-Duitsland in het Volksparkstadion van Hamburg overmeesterd op weg naar de finale van het (ook nog gewonnen) EK. Nu troffen Duitsland en Nederland elkaar halverwege de kwalificatiereeks voor dat toernooi, of nog niet eens: geen stadium voor roem. Wel, zo bleek, voor een bonus voor Oranje, en een vette ook.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker waar dat het daarna beter ging lopen, al hadden Malen en Pröpper niet direct een aandeel in de eerste twee goals van Nederland. Het spel werd beter toen die wissels doorgevoerd waren. Koeman mag gaan puzzelen voor de wedstrijd tegen Estland.

7 september 2019 om 08:12

Dat wordt weer een hele andere wedstrijd. Nog verdedigender dan Duitsland en misschien wel minder kansen. Je moet ze dus afmaken komende maandagavond.

7 september 2019 om 08:17

Klopt en daarom zal het een puzzel worden, je hebt niks aan Dumfries als die in een aanvallende rol moet gaan spelen. Je kan in zulke wedstrijden weer met Promes als een soort aanvallende rechtsback gaan spelen. Die doet met de bal betere dingen dan Dumfries. Verdedigend zullen De Ligt en van Dijk scherp moeten zijn voor een eventuele uitbraak.

7 september 2019 om 08:33

Promes als een soort van back blijft riskant. Dat kan niks structureels worden. Dumfries echter ook niet. Je zit op die plek gewoon met een probleem. Ik hoor mensen pleiten voor Dest, maar die komt net kijken. Koeman zal hier iets op moeten bedenken, want deze positie wordt langzamerhand wel héél duidelijk je achilleshiel.

7 september 2019 om 08:37

Een fitte karsdorp zou al een grote vooruitgang zijn

7 september 2019 om 08:43

Is Karsdorp niet ook vooral wishful thinking? Lang eruit gelegen bij Roma en nu weer afgedruipt naar Feyenoord. Heeft de belofte niet waar kunnen maken en nog nooit op internationaal niveau gepresteerd. Zelfs Hateboer (waarom is die er nu niet bij?) staat er dan beter op en daar word je toch ook niet blij van.

7 september 2019 om 08:47

Nou zie 10x liever Hateboer als die Dumfries. Dat is toch wel zo ongeveer de slechtste back die ik ooit in een Oranje shirt heb zie spelen.

7 september 2019 om 08:57

Dest is echt een kleine kans. USA is de grootste kanshebber. En ondanks dat hij net komt kijken, is het wel een echte oplossing. Dest is namelijk de mislukte aanvaller omgeturnd naar back. Die itt bv een Sinkgraven op verdedigend gebied echt mega snel grote stappen heeft gezet. Aangezien de andere opties of nog niet fit zijn, of niet echt beter, wordt het een optie.

7 september 2019 om 09:21

Ja promes als back, heb de wedstrijd terug gekeken en hij wist echt niet goed hoe te staan daar. Dat Duitsland niet alles via links ging spelen snap ik niet. Promes was de achilleshiel op dat moment.

7 september 2019 om 10:09

Ninjakai. Dest is geen oplossing. Dest moet ook gewoon net als andere jonge spelers eerst vlieguren maken bij Ajax. Met name een constant niveau aantikken is belangrijk, ook in de CL. Pas als dat goed zit komt Dest in aanmerking voor Nederland.

7 september 2019 om 10:44

Berserko, hoe vaak heeft Karsdorp in Oranje gespeeld dan? Dat valt ook te verwaarlozen. Speelde ook in de periode dat Oranje vaak door de mand viel (kwalificatie WK 2018) en deelde net zo goed in de malaise. Desondanks stond hij te boek als talent en als hij die belofte alsnog weet in te lossen zeg ik: laat maar komen. Maar momenteel is dat echt heel erg wishful thinking. Die moet eerst maar eens een reeks wedstrijden achter elkaar gaan spelen.

7 september 2019 om 11:01

Even off Topic....wat een sprint van Wijnaldum he in de 90e minuut! Geweldige box to box speler.

7 september 2019 om 11:02

Klopt, tegen Duitsland ga je daar niet altijd mee weg komen. Maar tegen Estland zou het moeten kunnen denk ik.

7 september 2019 om 11:13

Dat niet alleen die beweging+assist op zeer hoge snelheid fomidabel die maakte die aanval nog 3x zo mooi.

7 september 2019 om 11:15

Promes moet helemaal niet meer worden geselecteerd. Er zijn veel betere opties dan deze overgewaardeerde speler. Van Roon en Dumfries kunnen het gewenste Oranje niveau ook niet (altijd) aan. Gisteravond weer de bevestiging dat Koeman te conservatief is waar het betreft het vervangen van voor hen basisklanten. De wedstrijd tegen Duitsland kantelde helemaal toen hij de aanvallende variant - Propper voor De Roon, Malen voor Dumfries - ruimte gaf. Trouwens, met Bergwijn er bij hoef je Promes niet meer te selecteren. En kijk eens wat er nog voor talent aan zit te komen. Al is het nog maar de vraag of al die jongens voor Oranje kiezen. Maar de komende tijd hoeven we niet meer te bidden en smeken of we het homogene team van Ijsland wel kunnen verslaan;-)).

7 september 2019 om 11:50

Veltman ?

7 september 2019 om 12:50

Dest gaat voor USA spelen, speelt ook in alle jeugdteams van USA. In een rol die we gisteren speelde hadden we een type Hateboer nodig. Speelt in precies dezelfde rol in Atalanta

7 september 2019 om 13:02

Er zijn veel betere opties dan Promes, zeg je? Noem er eens een paar op zou ik zeggen.

7 september 2019 om 13:19

@mastero....Dest zit al dicht bij een vaste plek bij de vs dus vergeet die gast maar.

7 september 2019 om 13:27

Fosuh Mensah moet onderhand eens een club vinden waar hij veel speelt. Lijkt me dan de beste optie.

7 september 2019 om 08:18

Dus hadden juist wel direct hun aandeel in de snelle goal.... Dumfries eraf en hun erin resulteerde meteen in een ander aanvallende impuls en spelvorm. Op die manier bekeken 'hun directe aandeel'.

7 september 2019 om 08:30

Löw had het in de eerste helft tactisch beter voor elkaar. Zie bijvoorbeeld de totstandkoming van de 1-0. Dat is geen toeval. Daarbij een de Rhoon aan de bal laten, wat verre van zijn kracht is en je hebt NL waar je ze hebben wilt. Het zat hem in de tweede helft in de twee dubbele wissels. NL ging voor het offensievere spel en Duitsland voor het verdedigende. Waarom haal je Werner naar de kant? Hoe makkelijk was dat voor de opbouw van achteruit en het spel dat Frenkie nog makkelijker kon maken. Gündogan stond op het middenveld veel te ver weg. Babel blijft op deze manier geweldig voor NL. Ook mijn complimenten voor Depay, wat werkt hij hard. Promes speelde de tweede helft in dienst van het team en was gewoon oké.

7 september 2019 om 11:04

@ryanbabel8, nee, dat is niet waar. Taktisch gezien had Low geen antwoord op het plan van Koeman, de rechtsback zo hoog. Alleen is het zo dat Dumfries zo vrij kan blijven staan, hij doet er niets mee, want hij valt enorm buiten de toon. Wij speelde praktisch met 10 man. Het klinkt misschien heel hard, maar hij kan gewoon niet voetballen met zijn harde voeten; hij is alleen maar sterk en snel. Hij heeft vorig seizoen het eerste half jaar een goede periode gehad, maar daar is niets meer van over en daarom moet Koeman hem niet meer meenemen. Het is heel erg jammer dat Oranje tegen twee lullige goals aanloopt, de eerste stapt van Dijk te laat en heft daarmee buitenspel op, de tweede werd een strafschop gegeven terwijl het geen strafbaar hands was, anders had Nederland Duitsland geveegd. Vooraf werd gezegd dat wij slechts 5 supersterren hadden en Duitsland maar liefst 15, maar zonder Sane en de afgezwaaide oude garde stelt Duitsland niet zoveel meer voor. Hoe dan ook, je moet 3 dingen van elkaar scheiden: het plan, de uitvoering en het resultaat. Het plan was uitstekend, de uitvoering was het eerste uur ondermaats en het resultaat was uiteindelijk uitstekend.

7 september 2019 om 11:19

Wat ik vooraf al gunstig voor Oranje vond: het ontbreken van Sane! De plaaggeest van Oranje. Bij ons ontbrak dan van de Beek, maar die is onder Koeman (helaas) niet altijd basisspeler.

7 september 2019 om 11:48

@doncockxx Duitsland had ook gewoon op 2-0 kunnen komen. Daar hebben ze 3,4 grote kansen voor gehad . Dan was er weinig geveegd , maar verloren . Denk dat met Sane erbij Duitslands zeker gewonnen had

7 september 2019 om 12:31

DonCoxx- ik ben het helemaal eens, Dumfries kan echt niet meer.geen speler struikelt zo vaak over de bal of jenst de bal zo ver de verkeerde kant op terwijl hij een voorzet probeert te geven ..

7 september 2019 om 12:39

En jij denkt dat Löw niet tot dezelfde conclusie kwam en Dumfries maar wat graag aan de bal liet komen? Ik geloof niet dat er ook maar één Duitser wakker heeft gelegen van het feit dat Dumfries aan de bal was. Echt die kan er op dit niveau (nog geen) ene klote van. Dat is vervelend voor hem, maar nog zorgwekkender is dat Koeman tot op heden toe nog geen beter alternatief heeft gevonden.

7 september 2019 om 11:13

Dumfries was verdedigend prima, alleen doet het pijn aan je ogen als hij voorin op de vleugel bijna zijn benen breekt.
Blind vond ik erg kwetsbaar. Liet een paar keer zijn man uit zijn rug lopen en nog blij zijn dat het niet werd afgestraft.
Promes komt ook duidelijk tekort, net als Hateboer. Veel liever Propper op zijn plek.

7 september 2019 om 13:21

Blind gaf daarnaast ook veel bagger ballen zo in de voeten van Duitsland.

7 september 2019 om 14:18

De as v. Dijk - de Jong - Depay blijven gewoon staan want daar draait alles op maar Dumfries en de Roon moeten vrezen voor hun plek.

Het is leuk en aardig, maar we zijn er nog niet. We moeten niet gaan doen alsof we ineens de grootste kanshebber zijn. Er zijn nog 5 wedstrijden te gaan. Laten we die eerst winnen a.u.b. Zou namelijk niet de 1e keer zijn dat we er weet niet bij zijn.

Maar er mag zeker gezegd worden dat de 2e helft geweldig was om te zien.

7 september 2019 om 08:16

Ben het met je eens hoor, maar bij verlies konden we enkel strijden om plek 2. Nu ligt de route naar 1 en 2 nog open. Dat mogen ze normaliter niet zomaar laten slippen tegen Noord Ierland, Wit Rusland of Estland. Met alle respect natuurlijk, als je daar niet van kan winnen heb je op een EK ook weinig te zoeken.

7 september 2019 om 08:21

Zeker mee eens hoor dat we niet te vroeg moeten juichen maar dit is wel een erg goed resultaat. De Duitsers zullen nu alles op alles zetten om te winnen van de noord ieren en als Duitsland won van Nederland hadden ze het rustiger aan kunnen doen maar nu dus niet en dat is ook positief voor Nederland.

7 september 2019 om 08:24

In principe zijn we juist momenteel wel de grootste kanshebber. De op papier grootste horde hebben we met deze uitslag achter ons gelaten. Natuurlijk moeten we het nog 'wel even doen', echter de landen die nu volgen zijn gewoon minder, met alle respect. Verslaan we die niet en eindigen we nu alsnog 3e hoeven we ook niet naar het EK.

7 september 2019 om 11:22

Als je Duitsland in eigen huis verslaat, grote voetballanden verslaat en in de finale Nations League staat, ben je gewoon een van de kanshebbers. Al is er altijd ruimte voor verbetering. Maar kijk ook eens wat er nog aan zit te komen aan talent. De eerste paar jaren hoeven we ons daar gelukkig niet meer zorgen om te maken....

Dumfries was zeer zwak gisteren. Is geen rechtsbuiten. Maar deze kop is wel tendentieus hoor. Als Wijnaldum die bal erin schiet, wat gewoon moet, kan de kop ook de prullenbak in. Beetje zinloos speculeren dit.

7 september 2019 om 08:27

Dus één bal had hem beter doen ogen als hij was? Als je die mening toe gedaan bent dan heb je de wedstrijd niet gezien. Suggestieve reactie van heb ik jou daar.

7 september 2019 om 08:40

Waar zeg ik dat éã©n bal hem beter zou doen ogen? Ik reageer puur op het feit dat de kop suggereert dat het beter ging lopen toen Dumfries eruit ging. Volgens mij speelde die 1-1 zelf daar een veel grotere rol in, die had dus ook kunnen vallen met Dumfries in het veld en hij was daar toevallig bij betrokken. Hoe Dumfries had gespeeld met een 1-1 weten we dus niet en daarom kun je niks met deze kop.

7 september 2019 om 08:47

"Maar deze kop is wel tendentieus" daaruit en i.s.m je verdere schrijven maakte ik op dat je hem beter vond dan die kop doet vermoeden. Verkeerd geïnterpreteerd. Excuus. Maar hoe hij had gespeeld na de 1-1 kunnen we wel een goede inschatting van maken daar hij gewoon een draak van een wedstrijd speelde. Dat Koeman hem als rechts buiten zette is gewoon een grove fout. Dumfries die struikeld gewoon over zn eigen voeten de laatste tijd. Hoort momenteel niet thuis in het elftal.

7 september 2019 om 09:57

Wacht wacht wacht! Wat lees ik nu. Dumfries rechtsbuiten? Hoe dan dan? Im confuse 😲 Inderdaad grove fout van Koeman die helemaal verkeerd heeft uitgepakt,wat ik hier dan leest. Heb alleen de laatste 15min van de wedstrijd gezien.

7 september 2019 om 11:22

"Hoe Dumfries had gespeeld met een 1-1 weten we niet"? Volgens mij hebben we lang genoeg moeten aanzien dat dat blinde paard er niet veel van kan op techniek. Al had het 0-3 gestaan, die Denzel zou er niet beter van zijn gaan voetballen.

7 september 2019 om 11:39

@teun Jij wil dus zeggen dat er niks veranderde na de 1-1 en er geen extra ruimtes vielen? Het is nou niet dat Promes het daar nou veel beter deed en wellicht had Dumfries verdedigend nog van waarde kunnen zijn. Achteraf kun je zeggen dat het niet nodig was, maar nogmaals dat wordt zinloos speculeren in 'als' constructies. Dat heeft simpelweg geen zin.dan hebben we het nog niet eens gehad over die rare opdracht die Koeman hem meegaf. Dat doet van Bommel ook als PSV geen aanspeelpunt heeft, dan gaat Denzel zo diep mogelijk staan voor de duels. Bij PSV werkt het niet en toch wil Koeman hem in die rol gebruiken. Als Dumfries iemand in de ruimte kan kloppen lukt het meestal wel, maar nu stond hij er elke keer al, in de kleine ruimte.

7 september 2019 om 09:34

Dumfries is een harde draver maar mist gewoon voetbalintelligentie. Dat bleek gisteren helaas weer. Nederland ging gewoon beter lopen na de wissel. Ik hoop, tegen beter weten in, dat Dumfries zich op dit gebied ontwikkeld. En anders is het te hopen dat Koeman iemand anders een kans geeft.

7 september 2019 om 09:51

Dumfries mist elke vorm van intelligentie, ook op niet voetbal gebied, dat straalt hij uit op het veld en in intervieuws. En dan bij psv met Brainport op je shirt spelen....... Even los van de grappen, hij is gewoon echt matig, bij psv al sowieso en zeker NL elftal onwaardig. Er lopen veel betere backs rond in Nederland. Maar ja, Koeman zoekt een veredelde rechtsbuiten als rechts back, dan kom je uit bij dit soort beperkte voetballers.

7 september 2019 om 10:12

Deze reactie getuigt anders ook van weinig intelligentie. Het feit dat je iemand anders zijn intelligentie in twijfelt trekt of bekritiseert wil zeggen dat je zelf over een bovenmatige intelligentie beschikt? Vind ik best gewaagd om zo’n uitspraak te doen over iemand..

7 september 2019 om 11:07

Nee, dat is niet zo gewaagd.l, kom op zeg. Alle mensen zijn nu eenmaal niet even intelligent. Dat hoeft ook helemaal niet en maakt hem als mens niet minder. Wel als voetballer van een land als je ook nog eens de kwaliteit mist op voetbalgebied. Soms kun je dingen compenseren, hij niet.

7 september 2019 om 13:26

Het was gewoon de rechterkant. De Roon is ook zo tergend zwak. Heeft Oranje de bal, dan spelen ze met 10. Verdedigend zou hij ongelooflijk goed moeten zijn, nou de 2-0 voor duitsland was bijna een resultaat van zijn klungelig uitverdedigen. Dumpries gewoon als back-up houden, maar De Roon moet niet meer worden opgeroepen. Dest zou misschien wel een goede optie zijn. Misschien als Koeman zijnde hem even bellen en schetsen wat voor kansen hij voor hem in NL elftal ziet. Dest hangt nu naar de VS, want daar krijgt hij de kans, heeft hij ook aangegeven in een interview.

Als ik Denzel was zou ik heeeeeeeel goed alle basistechnieken van voetbal in de winterstop oefenen en hopen dat die daarna wel een bal kan aannemen of dribbelen. Zijn mentaliteit ontbreekt het niet aan (werkt hard, goede drive) alleen hij heeft echt een voetbal intelligentie van een visstick als je hem af en toe ziet gaan. Ik vind dit eerlijk gezegd best zorgwekkend als je niet eens in staat bent om iets nuttigs te doen met de bal op professioneel niveau..

7 september 2019 om 08:30

Heb laatst een interview met Dumfries gezien waarin hij zei dat hij nog 'te harde voeten' had. Misschien eens langs de pedicure en masseur zou ik voorstellen.

7 september 2019 om 08:35

Klopt. Maar wat doet hij überhaupt in de selectie van oranje?

7 september 2019 om 09:16

De echte vraag is: hoe kunnen die mannen op de bank zich niet bewijzen tegenover Koeman? Dit is toch wel de kans van je leven om misschien wel een basisplaats voor evt. EK te bemachtigen als je Dumfries eruitvoetbalt... Koeman zal op een gegeven moment toch echt wel willen werken aan een vaste elf en dit lijkt me de beste opportunity om het vertrouwen te winnen.

7 september 2019 om 09:23

Koeman werkt al ruim een jaar met een vaste basis. Kleine wisselingen ja, maar hij is al lang aan het bouwen. Denzel kan er echter alsnog uitgevoetbald worden maar niet makkelijk.

7 september 2019 om 08:57

je noemt 2 dingen, basistechniek en (basis)intelligentie.vooral dat tweede is nauwelijks trainbaar.iik denk dat -na een flitsend begin vorig jaar- de beperkingen van Dunfries inmiddels ook wel duidelijk zijn.

7 september 2019 om 09:13

Ik noem inderdaad 2 dingen. Daarom heb ik niet aangegeven dat hij daaraan moest werken, het was slechts een constatering Dat is overigens wat frenkie de Jong uniek maakt: hij heeft een exceptionele voetbalintelligentie wat speciaal is in het voetbal aangezien dit (naar mijn mening) een talent in een talent is.

7 september 2019 om 11:56

Voetbalintellegentie is heel wat anders dan gewone intelligentie . Bijvoorbeeld een Van Hanegem ziet op het veld elke oplossing , maar een discussie over de stelling van Pythagoras hoef je met hem niet aan te gaan .

7 september 2019 om 11:08

Hij kan het niet helpen dat Koeman en van Bommel hem opstellen. Hij viel inderdaad buiten de toon en is gewoon niet goed genoeg, maar hij stelt zichzelf niet op. Hij heeft vorig seizoen een paar maanden een goede periode gehad waarin veel lukte, maar zoals hier al aangegeven zal hij die finesse nooit meer krijgen; dat ontstaat in de jeugd door veel training en aanleg. Laten we hopen dat Dest zich goed ontwikkelt, bij hem is het ook nog de vraag waar zijn niveau precies ligt, en dat Koeman hem over kan halen voor Nederland uit te komen.

7 september 2019 om 13:22

Voetballend is het 1 grote drama, maar dan maakt die het toch weer goed met zijn werklust en inzet daar houden coaches ook altijd van.

Het is natuurlijk helemaal off topic. Maar ik ben gewoon benieuwd. Iedereen mag zijn eigen mening geven en ik heb daar ook respect voor en probeer ook altijd om het van de kant van de minder populaire mening te bekijken. Afgelopen weken is er veel commentaar op El Sierd als die commentaar geeft. Nou keek ik de wedstrijd gisteren op NOS maar deze Joep Schreuder is dan toch erger? Met teksten als “jaa word het 5-2? Dat is namelijk beter dan 4-2” of luisteren de anti-sierds liever hierna?

7 september 2019 om 08:32

Was het niet Snoeks die commentaar gaf gisteren? Verder geheel met je eens. Geef mij Sierd maar, zelfs met zijn eettentjes

7 september 2019 om 08:44

Joep Schreuder? Weet niet waar jij naar hebt zitten luisteren. Frank Snoeks was de commentator en verzorgd al jaren commentaar bij wedstrijden. Of je van zijn style houdt is persoonlijk.

7 september 2019 om 08:46

Het was Snoeks maar ben het volledig met je eens. Wat een verschrikkelijke commentator gisteren. Geef mij ook Sierd maar, kan daar altijd wel om lachen!

7 september 2019 om 08:46

NOS commentatoren zijn echt verschrikkelijk. Als Joep Schreuder geen commentaar geeft heb je wel het gezanik van een Jeroen Grueter of Frank "op zijn verjaardag" Snoeks. Ik kijk daarom mijn eind toernooien altijd zoveel mogelijk bij de Belgen.

7 september 2019 om 09:56

Het Belgisch commentaar is vaak minstens net zo slecht zeker de programma's die voor en na een wedstrijd uitgezonden worden op eindtoernooien zijn tenenkrommend slecht en eigenlijk ronduit lachwekkend.

7 september 2019 om 15:25

Saai is niet hetzelfde als slecht .

7 september 2019 om 09:00

Het was inderdaad Frank Snoeks en ik kan al jaren niet begrijpen dat hij nog grote wedstrijden en bijna altijd de wedstrijden van het NL elftal mag verslaan. Hij zit er zooooo vaak naast en komt daar na een herhaling ook nog niet op terug. Verder ook gewoon een ergerlijke commentator.

7 september 2019 om 09:06

Dit was inderdaad geen topverslag, maar Sierd vind ik echt storend. Net alsof er iemand naast je op de bank de hele wedstrijd onzin tegen je aan zit te praten of liedjes gaat zingen. Dan denk je ook: hou eens je bek. Sommige geven matig verslag, Sierd verziekt wedstrijden.

7 september 2019 om 09:16

"Over smaak valt niet te twisten" maar persoonlijk luister ik liever naar Sierd dan naar de meeste commentatoren van de NOS of Veronica.

7 september 2019 om 09:08

Doe mij Wytse van der Goot maar. Fijne stem en mooie woordspelingen. "Collectief orgasme", "centrifuge van emoties". Geniale gozer die gewoon normaal doet.

7 september 2019 om 09:11

Momenteel duidelijk de beste idd.

7 september 2019 om 09:59

Dat is een persoonlijke mening die ik niet kan bevestigen. Ik vind Snoeks helemaal niet zo slecht, Sierd een drama.

7 september 2019 om 10:18

Snoeks is een man die heel erg in zichzelf gelooft. Hij moet gewoon beseffen wat zijn functie precies inhoudt. Sierd heeft zijn charme en geeft extra diepgang aan wedstrijden. Wytse vd Goot is voor mij ook de beste.

7 september 2019 om 10:30

Wytse is goed. Maar ik hou echt van Snoeks, waar Wytse trouwens op lijkt. En Vincent Schildkamp vind ik ook geweldig. Die drie zijn met afstand de beste.

7 september 2019 om 09:32

Alles beter dan Sierd. Verschrikkelijk, die gozer. Als er een doelpunt is, gaat hij zo irritant en geforceerd zo lang mogelijk “goal” roepen. Waarom? Toen Neres scoorde tegen Real, riep hij “we danken je moeder, die je gebaard heeft”. Wat is dat nou voor tekst? 0 toegevoegde waarde, hou het gewoon lekker bij het voetbal. Het liefst zou ik Wytse van der Goot horen. Geen gespeelde emotie, maar echte emotie tijdens wedstrijden. Mooie, leuke uitspraken. Dwaalt soms een beetje af van de wedstrijd, maar nooit te ver of te lang.

7 september 2019 om 09:43

Helemaal mee eens, volledig ruk. Ik wacht nog steeds op de optie dat ik het commentaar gewoon af kan zetten, zodat ik alleen de stadiongeluiden, hoor. 2 Geluidsporen, zo moeilijk is het niet. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

7 september 2019 om 09:51

Ik vind sierd geweldig doe hem maar elke wedstrijd

7 september 2019 om 09:54

Sierd de Vos is de slechtste verslaggever op deze aardkloot op de hielen gezeten door Arno Vermeulen en Frank Snoeks als goede derde.
Doe mij Wietze vd Goot maar die geeft nog enigszins relevante informatie en loopt niet te schreeuwen als marktkoopman zoalsls Sierd of Frank

7 september 2019 om 10:39

Bij Siert de Vos heb ik het idee dat ik/we als kijker heel erg dom zijn. Overduidelijk handsbal, maar onze vriend El Siert zegt: Was tegen z'n borst aan. Maar we zien allemaal dat de bal tegen zijn arm komt. Dit soort fouten gehele wedstrijd door. Ik heb helemaal geen moeite met voetbal commentaren. Het gaat de ene oor in, het andere weer uit. Soms pak je iets mee, maar dat komt door stilstaand moment of uit een herhalingen.

Het was inderdaad Snoeks. Die kan beter zijn spulletjes pakken en stoppen met commentaar geven bij voetbalwedstrijden. Waardeloze vent.

7 september 2019 om 10:12

Iemand moet Snoeks vertellen dat ie af en toe best 20 seconden stil mag zijn. Dan is ie nog best te pruimen.

Ik hoop echt van harte dat Karsdorp dit jaar een goede vorm terug vind, want die Dumfries kan gewoon echt niet! Die kerel kan gewoon niet voetballen, alleen maar hard rennen en zijn fysiek in de strijd gooien. Heb het stadion zelfs horen lachen van verbazing toen hij weer zo'n dramatische voorzet gaf. Erg beschamend.

7 september 2019 om 10:00

Kan, maar laten we hopen dat Dest niet voor de States kiest maar voor Nederland. Dat mannetje is zeker een potentieel international. Dumfries graag zo snel mogelijk mee stoppen.

7 september 2019 om 10:34

Heeft Dest gisteren niet zijn debuut gemaakt voor Usa?

7 september 2019 om 10:38

Ik snap dat je als ajaxide blij wordt van een jeugdspeler in het eerste. Zijn er tegenwoordig niet heel veel meer dus je bent blij met alles maar na drie redelijke wedstrijden iemand Oranje inpraten gaat echt te ver en is lachwekkend. Ik hoop dat die jongen echt goed wordt en dan in Oranje een rol van betekenis kan spelen maar zover is het nog lang niet. Feit is dat we geen rechtback zonder problemen hebben. Of Dumfries dan de beste optie is waag ik te betwijfelen maar Dest is dat zeker niet. Die staat nu nog onderaan in de pikorde van potentiele rechtsbacks. Eerst groeien en dan zien we wel.

7 september 2019 om 13:42

Volgens mij had Dest gisteren een ongelukkig debuut bij team USA. Verder kan het me geen reet schelen of het nu Dest, Karsdorp of Tete wordt. Dumfries in een oranje shirt is gewoon beschamend. Vind het al een wonder dat hij bij een club als PSV onbetwist erin staat. Wat is er trouwens met Janmaat aan de hand?! Zou ook prima in dit oranje passen.

Het is wel lekker dat Nederland het nog volledig in eigen hand heeft. Als Nederland alles wint, en dat kan prima, dan is het EK een zekerheid. Noord-Ierland en Duitsland moeten immers ook twee keer tegen elkaar en gaan dus punten van elkaar afsnoepen. Sterker nog; Noord-Ierland moet alleen nog maar tegen Nederland en Duitsland volgens mij.weet iemand hoe het zit met doelsaldo's? Wat telt zwaarder bij een gelijke puntenaantal? Het doelsaldo of het onderling resultaat? Wikipedia doet het niet en op de site van de Uefa kan ik het niet zo snel vinden.nu begint het echte werk voor Oranje. Misschien nog wel moeilijker dan het tweeluik tegen Duitsland. Juist tegen landen van het niveau Noord-Ierland (tsjechië, Ijsland) ging het mis onder Hiddink en Blind, terwijl wel werd gewonnen van Spanje, Portugal en Italië.

7 september 2019 om 09:45

Onderling resultaat telt zwaarder.

Ach Dumfries wordt echt een topper. Moet voetballend nog wat stappen maar voert zijn belangrijkste taak, het verdedigen, prima uit.

7 september 2019 om 09:02

"Word een topper" Ik help het m hopen want de laatste maanden is deze topper in spé het behoorlijk kwijt. Loopt zichzelf voorbij en vergeet de bal. Toch wel essentieel bij voetbal... 'de bal'.

7 september 2019 om 09:06

@houtapp, zijn belangrijkste taak is voetballen. Dat doet hij bagger en wordt dus geen topper. Het is dat hij een PSV shirt aan heeft, anders zou hij geen eens geselecteerd worden.

7 september 2019 om 11:35

Hij is verdediger, zijn belangrijkste taak is verdedigen.

7 september 2019 om 10:02

Dumfries loopt op zijn tenen mee te voetballen en zal dus nooit een topper worden. Hij mist gewoon te veel, zowel voetballend als intelligentie.

Als een zin met misschien begint is het ook wel misschien niet.hij heeft die rechterkant kapot gelopen.en er is geen aanval van die Duitsers geweest over hun linker kant waar Denzel niet bij was..waar was blind bij die aanval over rechts.die stond net te doen als of die de corner ging trappen op de rechterkant.dan ben je wel uit positie bij een counter denk ik dan.misschien heel misschien was blind het wel.en misschien ook wel niet

het lijkt mij toch duidelijk dat je de volgende wedstrijd zonder Blind, de Roon, Promes en Dumfries gaat spelen. Want Dumfires krijgt wel veel kritiek, maar deze kritiek geld ook voor de andere spelers. Een Malen, Propper en Ake moeten maar eens de kans krijgen.

7 september 2019 om 10:16

Blind altijd laten staan. Ervaren spelers heb je ook nodig. Dumfries lijkt me geen discussiepunt, die komt veel tekort. Promes vind ik ook niet veel bijzonders. De Roon is een zesje, maar heel veel betere hebben we ook niet op die plek.

7 september 2019 om 10:42

Ik denk dat jij onderschat hoe belangrijk De Roon en Blind zijn. Beide geen wereldtoppers maar wel hele belangrijke spelers die het team bij elkaar houden op het veld. Marten de Roon is de lijm op het middenveld. Door zijn vuile werk kunnen De Jong en Wijnaldum shinen. Wijnaldum vervult trouwens zo'n rol bij Liverpool.

Nederland moet aktes op alles zetten om dest voor Nederland te laten spelen. Dumfries kan echt niet, en met dest heb je super veel potentie voor rechtsback de komende 10-15 Haar

Ik zie graag eens een keer 3 CB. De ligt van dijk ake.
We hebben geen top backs

Blind linker flank lm lb zeg maar.
Promes op rechts
De roon er net voor.

Wijnaldum de jong.
Depay malen als spitsen met Babel er om heen links en dan weer rechts. En zo t lastig maken voor de tegenstander.

Dumfries is al sinds januari uit vorm. Deze man moet je voorlopig niet meer selecteren, die man kan niets op dit moment. By far de zwakste schakel gisteren.

Depay was gewoon hervallen gevaarlijkst. Daar kwam de meeste dreiging vandaan en hij is ook echt een voorbeeld van dat aanvallen de beste manier van verdedigen is.
Wat is hij technisch begaafd en wat is hij balvast.
De belangrijkste man van het Nederlandse elftal een echte aanjager van Oranje. Strijder!!!

7 september 2019 om 14:10

Eens, geen gelogen woord. Was gisteren in met name de 1e helft degene die door bleef jagen tegen de Duitsers op eigen helft in de voorhoede.

Het is wat met de rechtsbacks van Nederland.
We hebben ieder seizoen wel een nieuw opstormend talent die vervolgens in een dip komen. Ik ben best tevreden met Dumfries als hij een goede dag heeft. Maar dit was wel onder de maat.
Voor je het weet wordt Dest opgeroepen en wordt Dumfries de nieuwe vd Wiel, van Rhijn, Tete

7 september 2019 om 14:15

Dumfries heeft zijn goeie dagen toch al wel een aantal maanden geleden achter zich gelaten, zowel bij PSV als het NL elftal. Die moet eerst maar weer eens gaan bewijzen dat hij er weer bij moet horen op basis van zijn spel bij PSV. Dest, net 2 wedstrijdjes gespeeld bij Ajax. Daarbij is hij gisteren voor de USA uitgekomen en ligt zijn toekomst daarmee vast.

Ik begrijp nu een beetje waar Derksen op doelt op bij Willem Vissers met ‘aardige man, maar niemand neemt hem echt serieus.’ Willem gaat niet voorbij aan de eerste helft. Ok Willem, goed om te horen. Leuke Ben de Graaf imitatie ook.

Ja hoor. Blind was de zwakste schakel. Veels te traag .

7 september 2019 om 14:16

Fout ligt bij Koeman om hem als back te posteren.

Tuurlijk was dit niet Denzel zijn beste wedstrijd. Maar hij had in de 2e helft een pass op Gini waar net een duitse man tussenzat. Als die erin was gegaan was het hossana rondom Denzel. Ik denk dat Koeman veel vertrouwen in hem heeft en hem niet zo snel eruit gaat halen!

7 september 2019 om 14:20

Dus maw als die ene goede actie/pass was aangekomen dan had hij een goede wedstrijd gespeeld? Ook dan had hwt geen hossana geworden omtrent hem. Je trekt een te simpele conclusie.

7 september 2019 om 12:43

Tuurlijk was dit niet Denzel zijn beste wedstrijd ??..heb je wel gekeken?geen van zijn voorzetten kwam in de buurt en hij struikelde consequent over de bal..

Dumpfries was niet goed in de eerste helft maar die Blind was niet veel beter. Na die wissel was blind beter in een andere rol. Maar wat was die ook drama de eerste helft

Ik heb veel respect voor Dumfries. Hij heeft hard gewerkt om te komen waar hij nu is. Werkt altijd keihard en is overal. Hij is nog jong, als hij beter keer doseren dan word hij echt een klasse speler. Superpersoonlijkheid ook.

Ik vind dat Dumfries zelfs te kort komt voor het niveau van Psv, laat staan voor het niveau van het Nederlands Elftal. Het zou de ideale back zijn voor een club onderin de Premier League, want met zijn uitstekende wedstrijdinstelling, drive, fysiek en snelheid kan hij een groot deel van zijn tekortkomingen compenseren, maar uiteindelijk is het gewoon een voetballer die totaal niet in de Nederlandse voetbalschool past. Aan de bal zo verschrikkelijk matig.

Gewoon geen rust, knalt de bal bijna het stadion uit bij een voorzet. Ik en een paar vrienden hebben ons dood gelachen om Dumfries, geweldig voor het komisch aspect natuurlijk maar voor het potje voetbal zelf enorm tragisch.

Ik vind overigens blind ook helemaal niks in het NL elftal, waar je snelheid nodig hebt tegen duitsland zet je blind neer. Ik had echt veel liever van aanholt gezien op de plek van dumfries en op de plek van blind probeer maar wat, of je moet in een 532 (352) systeem met blind op CV spelen dat is prima.

Als Karsdorp straks weer topfit is en genoeg spelritme heeft, is het denk ik een kwestie van tijd voor hij de voorkeur krijgt boven Dumfries. Wat is die Dumfries al een tijd slecht zeg. Begon uitstekend bij PSV vorig seizoen maar is na de winterstop nooit meer in de buurt van dit niveau gekomen. Schandalig en schofterig voor woorden dat zoiets toch in de basis van het Nederlands Elftal staat. Ik snap dat de spoeling heel dun is, weinig alternatieven zijn maar er zijn toch wel een paar te vinden die niet onder doen voor Dumfries.

Verdedigend was het nog niet eens zo slecht hoor wat Dumfries deed . En dat is toch zijn eerste taak. Dat je van Dumfries geen verfijnde pass of technisch hoogstandje moet verwachten , dat is wel bekend . Je hoopt dat er betere backs zijn dan hij , maar om hem nu als nationaal pispaaltje te gaan gebruiken gaat te ver. Ik vind hem bv voor PSV gewoon een nuttige speler . Zou als KNVB die Dest wel flink inner watten leggen . Is Janmaat er eigenlijk nog , speelt die nog steeds bij Wattford ?

Dumfries was bagger gister inderdaad maar dat kwam ook door de tactiek van Koeman dat hij zo hoog moest staan steeds. Ik ben ervan overtuigd dat Dumfries het weer veel beter gaat doen als hij weer als een opkomende rechtsback mag spelen.

Haal gewoon Zeefuik als back, speelt al jaren goed bij Fcg.

Dumfries is op dit moment niet geschikt voor het Nederlands elftal. Daar moeten we allemaal eerlijk in zijn. Hij komt nog geen lantaarnpaal voorbij en kan nog geen bal aannemen. Tijd voor Hans Hateboer, Timothy Fosu-Mensah, Kenny Tete of hopelijk Sergiño Dest om op de deur te kloppen. Volgens mij moet Dumfries weer even naar de pedicure. Hij heeft denk ik weer erg last van harde voeten..

In tegenstelling tot vele leden hier vind ik dumfries wel degelijk een jongen met potentie, zou op langere termijn niet misstaan bij een middenmoter in bijvoorbeeld de PL

7 september 2019 om 14:23

Vele leden hebben het niet over zijn potentie. We hebben het simpelweg over zijn prestaties en spel. Die zijn gewoon niet al te best te noemen de laatste tijd.

Ja maar persoonlijk heb ik nooit gesnapt waarom Dumfries uberhaupt bij de selectie zit, deze speler is zoo overschat en heb totaal geen zelfreflectie. Sorry maar zelfs psv is voor hem te hoog op europees niveau, zal ook nooit een stap maken naar een betere club als psv

7 september 2019 om 14:25

Laat Rick in zn ritme komen en blessurevrij blijven en de RB voor het NL elftal zal er weer staan.

Hoe is het in godsnaam mogelijk daf Dumfries geen enkele bal goed kan aannemen. Veel te slordig, gevaar voor eigen team. Je kunt beter met 10 man spelen.

Hij zal jammer genoeg helemaal kapot gemaakt worden nu. Het kan gewoon een hele degelijke speler worden. Het is niet zijn schuld dat hij geselecteerd wordt. Iedere jonge speler krijgt vaak ook met een dip e maken. Hij zit er nu in en kan er sterker uit komen of hij kan nu gaan stabiliseren. Hij moet zijn kop er gewoon bij houden en extra gaan trainen en niet te moeilijk willen doen in het veld. Dan wordt het misschien nog een speler met een degelijke carrière.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren