Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Matig Real Madrid krijgt wel kansen, maar faalt in de afronding

Laatste update:

Real Madrid is nog allesbehalve verzekerd van de volgende ronde in de Copa Del Rey. De ploeg van José Mourinho domineerde dinsdagavond zonder goed te voetballen de uitwedstrijd bij Real Murcia en had in totaal twintig serieuze doelpogingen, maar wist geen enkele keer te scoren (0-0). De beslissing valt zodoende in de return.

/

Het doelpuntloze gelijkspel van Madrid lag zeker niet aan het gebrek aan kansen voor de bezoekers. Tegen een erg verdedigend Murcia mocht de ploeg van Mourinho het spel maken, maar het was lastig om door de stugge defensie van de thuisploeg te worstelen. Na een slimme combinatie met Esteban Granero was de eerste kans voor Cristiano Ronaldo, waarna kort hierna ook Sergio Canales zich liet zien. Een kwartier voor rust raakte Granero de lat.

Madrid bleef zoeken naar de openingstreffer en leek die vijf minuten voor rust te krijgen, toen de verder zwak spelende Karim Benzema het net liet bollen. Zijn treffer, overigens ook niet bijzonder goed afgewerkt, werd echter afgekeurd wegens buitenspel waardoor de ploegen in evenwicht bleven. Raúl Albiol kreeg kort voor rust nog een grote kans om hier wat aan te doen, maar faalde in de afronding en kon de score niet in beweging brengen.

/

Tegenover al deze kansen voor Madrid stonden geen serieuze mogelijkheden voor Murcia. De thuisploeg hield zich enkel bezig met verdedigen, maar slaagde er wel in om de gasten te frustreren. Ondanks de hiervoor genoemde mogelijkheden speelde Madrid immers erg matig en na de thee werd het niet veel beter. Toch kwamen er ook nu weer mogelijkheden voor de gasten, via bijvoorbeeld Pedro Leon en Ronaldo.

De druk werd opgevoerd, maar daarbij werd Madrid wat slordig, waardoor Mourinho ingreep. De falende Benzema en Granero werden naar de kant gehaald ten faveure van Sami Khedira en Gonzalo Higuain, waarna Ángel Di María even later Ronaldo afloste. Van het verse drietal liet Di María zich nog het meest zien, maar ook de Argentijn kon geen doorbraak forceren, waardoor het voor Madrid in de return moet gaan gebeuren.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, zoeken, zoeken, zoeken, maar het net niet gevonden...

Moeilijk spelen tegen Real Club de Anti-futbol Murcia, dusja, je kunt eigenlijk alleen de hoogtepuntjes opnoemen.

In de 1ste helf vond ik als sterkste man aan Realzijde León (en Granero in mindere mate),
Als een team zich zo in de 16 graaft, moet je via de buitenkanten, en dat deed Real in de eerste helft veel te weinig. Ronaldo -hé, een laserlampje!, wat naar! - groef zich telkens in en ook Benzema liep daar keer op keer vast.
Aan Diarra was te zien dat hij flink wat wedstrijdritme miste (of zit hij met zn hoofd al bij de volgende club?)...al moest hij vandaag ook een enigszins opbouwende taak op zich nemen en dat is niet zijn sterkste punt.
Granero veruit de grootste kans met de schot op de lat, al had die van Albiol er ook wel ingemogen, Raul!

In de tweede helft (na zeer waarschijnlijk een donderpreek van Mourinho) ging Real het toch uit een ander vaatje tappen. Doordat het tempo omhoog ging en daardoor de ruimtes groter werden, kwam er behoorlijk meer voetbal uit het team. Ook de zwakkeren uit de 1ste helf begonnen aardig te ballen, vooral Diarra viel mij positief op.
De wissel Granero-khedira begreep ik alleen niet, maar die van Di Maria was meer dan welkom. Is toch de man die uiteindelijk het meeste gevaar heeft gesticht (in de minste minuten), want ook Higuain kon niet het verschil maken, evenals Benzema.

Heb dit soort wedstrijden absoluut vaker gezien, maar (noem me desnoods een verwende Realsupporter) had toch meer verwacht van dit uitduel....maar, ach, er is geen man overboord. In Bernabeu krijgen de Zuidoost-spanjaarden een gratis rondleiding..

26 oktober 2010 om 22:03

hoezo verwende realsupporter. Het is toch meer dan logisch dat je meer van wedstrijd verwacht kijk alleen al na het klasse verschil en de vorm waarin Real de laatste tijd speelden.

on: Jammer voor Real had verwacht dat ze gingen winnen. De ballen vlogen er deze keer niet in terwijl ze de vorige wedstrijden juist heel makkelijk invlogen. Benzema vond ik zeer matig spelen al deed Hiquain het niet veel beter. Di Maria deed het aan Real zijde wel redelijk goed.

26 oktober 2010 om 22:04

Moeilijk spelen tegen Real Club de Anti-futbol Murcia, dusja, je kunt eigenlijk alleen de hoogtepuntjes opnoemen

Hebben dat soort teams een keuze dan tegen dit soort top-teams?
Wanneer je lekker open gaat voetballen, zet je alle deuren open tegen teams als Real. Dan vliegen de doelpunten je om de oren.
Dat ze defensief, anti-voetbal zoals jij dat noemt, gaan spelen valt wat van te zeggen hoor.
Als je even je witte bril afzet kan je alleen maar genieten dat die kleine clubjes een puntje pakken tegen de grote jongens.

26 oktober 2010 om 22:10

Nee, natuurlijk kan ik hier niet van genieten Want in heb een (permanente!) witte bril op!

Als je beter bekend zou zijn in de Spaanse Competitie, dan weet je dat Murcia 3 seizoenen geleden ook in de Primera speelde, en dat het voetbal niet veel verschilde met vanavond.....ik weet dus wat ik van Murcia kan verwachten! De kunst voor Real is om hier doorheen te snijden met het mooie combinatievoetbal dat we (sinds een tijdje) gewend zijn. Ik begrijp Murcia ook wel, maar ze stonden wel ff gezellig met zn allen (!) in de 16...

26 oktober 2010 om 22:23

veels te positief... dit was ronduit ''slecht'!!! middenveld trok op nix... die vonden de spitsen niet en deze speelde ook een povere wedstrijd(benzema). Betere spelers waren.. pepe, granero, di maria. Al de rest was slecht!!!! Heb altijd vertrouwen gehad in Benzema maar na nog een slechte wedstrijd mag hij het vergeten....

Respect aan murcia, ze hebben het spelletje gespeeld zoals echte pro's, alle kleine irritante foutjes om de wedstrijdstempo te verlagen waren niet voor nix.. Ze mogen fier zijn op hun prestatie, en hun thuispubliek was geweldig!!

26 oktober 2010 om 22:32

Hoezo zou ik reden moeten hebben om zwaar negatief te gaan zitten doen, zoals jij?

Het viel mij ook absoluut tegen (lees mn laatste zin) maar je weet toch dat er nog een wedstrijd in ons stadionnetje volgt, he? Normaal gesproken (uitzonderingen daargelaten, *kuch, Alcorcon, kuch*) rollen we ze dan op.

Daarbij heeft het team nooit in deze samenstelling gespeeld, en heeft een groot aantal spelers sowieso erg weinig minuten gemaakt, al dan niet door blessures. Denk aan Albiol, Diarra, Granero, Canales, Leon. Dusja, voetbal als dat van afgelopen weekend kun je gewoon niet verwachten. Tel daar de tegenstander van vandaag bij op, en hoppa, daar is je 0-0.

26 oktober 2010 om 22:46

ja daar heb je wel gelijk in dat we dit thuis zullen winne, daar heb ik dan een volledige vertrouwen in... ik ben enkel ontgoocheld door enkele spelers... en ik zou mijn vorige comment op Benzema willen weizigen, hij heeft geen kansen gekregen niet omdat hij slecht speelde maar omdat geen kansen gecreëerd werden zoals iemand hier onder al zei.. up to the next game, hopen op beter spel want hercules is toch wel een pittig ploegje..

27 oktober 2010 om 11:22

niet verwijt, maar prijst...

26 oktober 2010 om 22:14

Ik begrijp je helemaal,

Vorig jaar had je toch Inter wat Barca op dergelijke manier uitschakelde in de Cl?
Wat ik wil zeggen is dat je tegen zulk aanvallend ingestelde teams beter je deur op slot kan gooien anders kunnen de scores wel eens aardig oplopen.

Met dit spel is overigens niets mis, kijk maar naar Inter vorig seizoen.
(die hadden trouwens een bekende coach, wie was dat ook weer?)

26 oktober 2010 om 22:18

Het 'grote Real Madrid' moet dit soort wedstrijden gewoon winnen. Uiteindelijk is tactiek één van de belangrijkste factoren in voetbal. Je kan dus erg aanvallend spelen of met z'n allen in het strafschopgebied gaan staan. Dus de spelers en de trainer moeten daar wat op verzinnen. Tja en als ze niet kunnen scoren dat moet je niet de schuld neer leggen bij Murcia.

26 oktober 2010 om 22:20

Juust,

Dat is erg makkelijk wanneer je fan bent van een grote club.
Als je zelf niet scoort ligt het aan je eigen tactiek, niet die van de tegenstander.
En uiteraard moet Real dit clubje ''oprollen''.
Achteraf is mooi praten, ook mooi wonen trouwens.

27 oktober 2010 om 07:23

Grappig dat iemand met de naam''inter'' een andere club verwijt anti-voetbal te spelen...

Nou zo´n show die ze afgelopen weekend gaven, zo bedroevend is dit resultaat dan weer. Ik zag in het wedstrijdtopic nog vele voorspellingen met grote uitslagen, volgende keer maar weer wat terughoudender voorspellen? Gelukkig hebben ze nog een return om het goed te maken.

Gelukkig voor Real is het thuis nog goed te maken, want dit is natuurlijk een blamaga. Van Murcia moet je winnen als Madrid zijnde.

26 oktober 2010 om 22:28

Real en Mourinho moeten gewoon even wennen dat vanaf afgelopen wedstrijd teams zich gaan ingraven in de 16, wat bijna wekelijks tegen Barcelona wordt gedaan. Nu wil ik zien waarmee de beste coach ter wereld komt, hij kon z'n team deze tactiek namelijk perfect laten uitvoeren.

26 oktober 2010 om 22:30

Ja, ik ben eigenlijk wel benieuwd of dat in La Liga nu ook gaat gebeuren dan. Racing groef zich niet echt in afgelopen weekeinde haha.

26 oktober 2010 om 22:34

Ja jij hebt misschien gelijk, maar Real laat meestal de andere ploegen een beetje komen, de meeste ploegen verdedigen bijna nooit zoals tegen Barca, dat zag je ook tegen santander, die goals van Real waren bijna allemaal achter de rug van de verdediging...
Mucia speelde zoals Mourinho het zou doen tegen topteams...

26 oktober 2010 om 22:40

Dat is mijn punt, ik denk dat teams geen oorwassingen willen kregen net als racing santander, en hebben gezien dat real murcia met deze tactiek een gelijkspel eruit hebben kunnen spelen. Alhoewel Spaans voetbal natuurlijk altijd erg aanvallend is. Als ik trainer van Santander was zou ik het wel weten hoor, Rubin Kazan als voorbeeld nemen, een ronaldo achter de verdediging op volle snelheid daar wil je toch niet aan denken als trainer.

26 oktober 2010 om 22:44

Ja dat is het verschil, met Real en Barca.. Real wint vaak hun wedstrijden gemakkelijker omdat, de meeste ploegen niet blijven verdedigen tegen Real..
Zaragoza stond achter tegen Barca, en tog kwamen ze er niet uit...
Als al die ploegen tegen Real zouden verdedigen zoals tegen Barca, dan verspeelt Real veel meer punten, omdat Real niet echt de spelers heeft voor in de kleine ruimtes te spelen...

26 oktober 2010 om 22:49

Klopt helemaal wat je zegt. Ik Ronaldo al kijken van wat gebeurt hier nou weer.

26 oktober 2010 om 23:20

@tipi09,

Wat een onzin, zeg, niet te geloven!

Barca wint gewoon minder, omdat ze veel kansen missen. Vergeet daarbij niet dat het bij Barca vooral van Messi komt. Als je die uit de wedstrijd speelt, heb je niet veel meer te vrezen (zie Inter).
Bij Real komt het werkelijk van alle kanten met Ronaldo, Özil, Marcelo en Di Maria. Dan staat Higuain ook nog eens scherp. Er is een reden waarom veel teams kapot gespeeld zijn door Real Madrid. Dan kun je het niet enkel bij de verdediging van de tegenstanders zoeken.

Vandaag waren Marcelo, Özil, Xabi Alonso en Ricardo Carvalho er niet bij.
Daarbij hebben Higuain en Ronaldo niet samengespeeld. Di Maria viel trouwens sterk in.

Uiteraard mag Murcia ontzettend blij zijn dat het 0-0 is gebleven, want ik geloof dat Real Madrid 25 kansen heeft gehad. De afronding was gewoon slecht.

En laten we nou eerlijk zijn:
Wat maakt dit nou eigenlijk uit? Tuurlijk, Real heeft de verwachtingen niet waargemaakt, maar was gewoon veel en veel beter. Daarbij is er over 2 weken de return in Bernabeu en ik verwacht dat Murcia er dan flink van langs krijgt.

Real Madrid kan niet alles winnen. Als er dan punten verspeeld moeten worden, dan maar in de beker waarbij ook nog eens geen enkele schade is opgelopen. Vergeet niet dat Real Madrid nog geen wedstrijd heeft verloren onder Mourinho.
Niet in de voorbereiding, niet in de competitie, niet in de beker en niet in de Champions League!

26 oktober 2010 om 23:35

Ik zeg niet dat de beker iets uitmaakt, en ook niet dat Real niet doorgaat, want ze kunnen thuis even goed met 5-0 winnen...
Ik zeg alleen dat de meeste ploegen veel meer verdedigen tegen Barca, zoals ik Zaragoza aangaf, achter staan en tog er niet uit komen, en telkens van die klein foutjes maken...
Je hebt de wedstrijd Real-santander tog gezien, die goals kwamen telkens achter de rug van de verdediging, Ronaldo moest telkens de bal gewoon inleggen...
En dat alles via Messi komt is onzin natuurlijk, Iniesta maakt de laatste tijd veel meer acties als Messi, Villa scoort de laatste tijd wat minder, maar zijn spel is gewoon heel goed, hij is altijd dreigend...

27 oktober 2010 om 01:48

Grootste complete lulverhaal die ik in tijden heb gehoord... ben je misschien vergeten hoe barca inter heeeleemaal van het kastje naar de muur stuurde in de groepsfase Zonder messi? 2-0 gewonnen een ware show was dat.... en zo nog vele andere voorbeelden... het feit dat real een paar wedstrijdjes met grote cijfers wint is zeker niet alleen te wijten aan de tegenstander... real heeft namelijk spelers van wereldklasse rondlopen en is steeds meer een team aan het worden! maar wat jij nu zegt dat barca alleen afhankelijk is van messi whaha... misschien ben je een xavi, iniesta, pedro, villa (niet scorend nog maar wel assists en telkens bij aanvallen betrokken), busquets, dani alves wel vergeten... ik kan ze eigenlijk allemaal wel noemen, want het is pure teamvoetbal wat barca speelt en messi is veelal het eindstation (zijn enorme kwaliteiten buiten beschouwing gelaten)

maar je kan er niet omheen dat de teams zich tegen real nog weinig hebben ingegraven!

27 oktober 2010 om 12:28

@fr4evah
Ik weet niet of jij Barcelona echt volgt, maar vanaf Inter in de halve finale vorig jaar zijn steeds meer teams op dezelfde wijze tegen Barcelona gaan spelen. Je hebt gelijk dat Barcelona veel kansen mist van de kansen die ze krijgen.

En dan is het wel leuk om een paar namen neer te zetten die creatief zijn.
Maar dan heeft Barcelona nog Messi, Pedro, Villa, Iniesta, Xavi (wel creatief maar op een andere manier) en Alves. Deze spelers zijn ook wel aardig creatief als ik het zo bekijk.

Je maakt jezelf wel belachelijk door eerst te zeggen dat het onzin is dat Barcelona moeite heeft met scoren doordat de tegenstanders zich ingraven, en vervolgens neem je als voorbeeld de wedstrijd tegen Inter om te zeggen dat je alleen Messi eruit hoeft te spelen. Zo krom als een U-bocht!

27 oktober 2010 om 12:30

@tipi09
Klopt helemaal wat je zegt. Xavi is afwezig, dan neemt niet Iniesta maar Messi de taak van Xavi en zichzelf voor rekening. En Iniesta die lijkt daardoor nóg creatiever te zijn.

En David Villa... Speelt goed hoor, maar laat na wat een spits hoort te doen, scoren.

Jammer dat Real hier heeft ''verloren''.
ik als groot Real fan en Mourinho fan vind dat ie hier heeft gefaald door zoveel druk op zijn spelers te leggen dat het vanaf mijn beeldscherm af te zien was dat het de prestaties beinvloede.

verder vind ik dat Murcia goed verdedigde en dat was het dan ook wel van hun kant, real maakte/domineende de wedstrijd maar kon het voorin niet waarmaken, achterin stond het zoals gewoonlijk goed vast!

hopen dat er in de return een betere pot word neergezet dan dat we vandaag hebben mogen zien

zo! had dit niet verwacht. ze speelde niet met de beste spelers, maar ik denk dat je van deze tegenstanders best kan winnen. ach ja je kan beter een slechte dag ik zon wedstrijd hebben dan in de CL of in de competitie!

Murcia heeft goed naar Barca - Inter zitten kijken. Wel een gunstig resultaat overigens. Na de shows van afgelopen weken kan het zijn dat spelers naast hun schoenen gaan lopen. Nou met dit resultaat staan ze weer met beide benen op de grond.

26 oktober 2010 om 22:31

haha inderdaad, dat zeg ik. Real mag alvast gaan wennen om tegen teams met deze tactiek te spelen. Naja nu voelt Mourinho zelf hoe het is te spelen tegen een team met die tactiek. Alhoewel Spaanse beker en halve finale champions league wel een groot verschil is, evenals Inter en real murcia.

Jmmr voor Real..maar zonder Ozill speelt Real wel heel anders..
je kon gewoon zien dat ozil er niet bij was.

26 oktober 2010 om 22:10

Volgens mij gingen al jouw 76 reacties over Özil. Het is een goede speler ja, maar kom op zeg.. Niet alles bij Real draait om Özil, al is hij belangrijk.

27 oktober 2010 om 12:13

Laat hem doen, hij is van fan Özil en bewonderd hem ook. Net zoals er Ronaldolovers zijn en Messilovers

26 oktober 2010 om 22:24

haha, je begint een beetje irritant te worden met je ozil real bestaat niet alleen uit ozil! hij is een erg goede speler maar overdrijven kan ook!

26 oktober 2010 om 22:51

En toch zit er wat in..

Als ozil speelt is er veel meer diepgang en worden er makkelijker kansen gecreeerd.

Zo erg is het niet. Real maakt het in de return wel af hopelijk.

hahah ik hoorde mense zegge 1-6 , madrid verpletterd murcia met 0-5
maja real maakt het gewoon thuis simpel af

27 oktober 2010 om 02:40

Dat is nou precies het jammere van een dubbelke ontmoeting i.p.v een enkele wedstrijd. De return, een vol Bernabeu, Real Madrid heeft veel meer klasse dan Murcia. De enige manier waarop Murcia had kunnen winnen is in een wedstrijd zoals vanavond. Wat had er gebeurd als er geen andere wedstrijd nog op het programma stond? Had madrid het zover laten komen? verlenging tegen Murcia? Penalty's met de kans dat ze misschien zouden verliezen?
Al met al vind ik dit hele systeem een groot minpunt, de spanning is er vaak niet in de heen wedstrijden, en de helft van de terugwedstrijden is een formaliteit.

Kijk alleen even naar de nederlandse beker, en neem de wedstrijd Feyenoord - Roda. een superwedstrijd, met heel veel spanning en strijd. Zoiets zul je met het huidige systeem in Spanje nooit zien, erg jammer.

Typisch Real Madrid dit seizoen. Ik volg het Spaanse voetbal niet enorm, maar bij elk verslag dat ik te lezen krijg van Real Madrid, zie ik dat ze velen kansen krijgen, maar nauwelijks scoren. Soms lukt het wel om van de 30 kansen er 6 te maken, maar vaak is er een stuk minder precessie.
Ik heb overigens een voorkeur voor Barcelona in Spanje, omdat ze niet zo koopgraag zijn als Real Madrid en omdat ik er ben geweest. Dat even terzijde overigens.
Ik denk toch dat Real kampioen wordt, het loopt bij Barca nog niet echt zoals normaal, als de samenwerking bij Real Madrid beter gaat verlopen, zullen ze echt veel wedstrijden gaan winnen, het wordt zowaar langzaam maar zeker een team! Had niet verwacht dat er een team gevormd kon worden van al die dure toppers, maar het lijkt nu onder leiding van de topcoach toch te gaan lukken. En dat is knap!

27 oktober 2010 om 03:00

Ik wil het feit dat jij Real ''koopgraag'' noemt toch even weerleggen. Barcelona heeft deze zomer 73 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers (villa, Adriano, Marcherano) en Real madrid maar 70 miljoen (Di Maria, Khedira, Canales, Ozil, Carvalho).

Dus Barca heeft toch echt meer geld uitgegeven voor minder spelers.

Ik heb het nu niet over het algemene plaatje, daar ben ik het wel met je eens dat Real over het algemeen meer koopt dan Barca

27 oktober 2010 om 15:31

En vorig seizoen dan? Ook speelt Barcelona, volgens mij, met meer eigen kweek in de basis dan Real Madrid. Maar net als wat Barcelona al is, vind ik Real steeds meer een team worden, dus dat belooft nog wat.

27 oktober 2010 om 17:34

Gelukkig wel ja, laten we hopen dat het komt omdat ze niet de echte sterren hebben gekocht(ronaldo, Kaka, Benzema) maar echte team spelers gericht op de toekomst die nog jaren mee kunnen

Dit was eigenlijk een voorbeeld van het Champions League duel Barca - Inter, alleen was Murcia een mindere tegenstander. Maar ze hebben zich zo goed ingegraven dat het voor Real Madrid zeer moeilijk werd om te scoren. Maar goed, ze speelde ook geen goede wedstrijd en Murcia heeft het recht om zo te spelen. Maar in Bernabeu zie ik Real Madrid dit wel gewoon afmaken.

26 oktober 2010 om 22:34

Hahah zou geniaal zijn als Mourinho's tactiek tegen hem gebruikt zou worden..
Murcia vanaf minuut 1 tijdrekken, minuten lang doen over een ingooi, spelers die extralang op de grond blijven liggen. Hmm een koekje van eigen deeg?

27 oktober 2010 om 01:54

Bij lange na niet ... dan moet ie ff in de champions league halve finale staan tegen een ac milan ofzo ... in de groepsfase ac milan overklassen en dan tegen een laf en ingegraven ac milan in de halve finale verliezen
Same shit happened to barca alleen was inter met mourinho de ac van mijn voorbeeld

Dan vind ik het wel degelijk een koekje van eigen deeg hahah

27 oktober 2010 om 12:32

Ja dat zou ideaal zijn! Maar ik weet nou niet of Real wel zo ver zal komen hoor.

Dit is typisch Real Madrid speelde ze afgelopen weekend een fantastische wedstrijd. Vandaag speelde ze redelijk maar miste gewoon ontzettend veel kansen denk trouwens dat het over is voor Benzema wat een matige aanvaller. Ik geloof ook wel dat Real het af gaat maken volgende wedstrijd maar het gaat om deze wedstrijd en die is jammer genoeg niet gewonnen.

Blijkbaar heeft de druk die Mou Benz oplegde niet gewerkt, die zien we dus niet meer terug en ik durf mn nieuwe adidassen erop in te zetten dat Real in de winter een nieuwe spits gaat halen.

ach ja liever nu dan in de competitie. Alcorcon heeft zich gelukkig niet herhaalt ook al was het natuurlijk niet best vandaag. In de return moet het gewoon beter kunnen en met ozil erbij gaat dat zeker lukken.

Heel Real madrid speelde onder zijn kunnen. Ook kregen we te maken met een beetje pech.
Ronaldo speelde niet slecht. Hij probeerde veel maar kreeg geen steun van Canales zoals ozil dat doet.

Benzema slecht maar we moeten niet vergeten dat hij een spits is die de kansen moet benutten, en als die kansen niet gecreeerd worden... Dan is dat niet zijn schuld. Vraag maar aan Higuain.

26 oktober 2010 om 22:13

Ik moet zeggen dat jij mijn mening over Benzema heb weten te veranderen...de kansen waren niet gecreëerd dus kon hij moeilijk de kansen benutten..de kans die hij kreeg was net buitenspel..dus zal ik Benzema niet zo onder het vuur gooien zoals Granero en Diarra.

26 oktober 2010 om 22:25

En terecht. Eerlijk is eerlijk.

Diarra was slecht. Dat is duidelijk

Maar Benzema deed niks mis. Higuain kreeg ook geen kansen om af te maken. Canales heeft zijn taken vandaag dus niet uitgevoerd maar dat is niet erg want hij is erg jong (19) en zal tezijnertijd uitgroeien tot een wereldmiddenvelder.

Oke, de volgende punten zijn nu duidelijk voor mij:
- Murcia speelde duidelijk met een keeper, 6 centrale verdedigers, 2 linksbacks en 2 rechtsbacks (figuurlijk natuurlijk).
- Benzema snel verkopen aan Manchester United, want die waren geïnteresseerd in hem (waarom weet ik niet).
- Canales speelde ook matig (slecht zelfs) maar hij is nog jong, hij heeft tijd nodig en komt pas terug van een blessure.
- Waarom trainers niet met hun sterk(st)e opstelling het veld op gaan blijft me een raadsel, de spelers krijgen een riante salaris en dan moeten ze lekker voetballen. Dat vermoeidheid vind ik echt zo'n grote onzin, de volgende wedstrijd is zaterdag of zondag, genoeg tijd om ''op adem te komen''!!

Pluspunten:
- Di Maria!
- ..... Dat was het eigenlijk wel.

Dit moeten we, en verwacht ik ook, rechtzetten in het Bernabéu. Sterker nog: Real moet winnen mét goed spel en mét genoeg doelpunten voor hun vertrouwen in Copa del Rey! Zullen we nodig hebben, lijkt net alsof een vloek op Real heerst in Copa.

27 oktober 2010 om 12:18

Je moet je spelers beschermen tegen blessures. Als je je sterkste opstelling neerzet, gaan ze ten eerste vermoeid zijn, want topvoetbal is wel degelijk zwaar. Ten tweede, kunnen ze misschien kleine blessures oplopen(verrekkingen, bloeduitstortingen enzovoort). Ten derde, wil je andere jongens ook eens aan het werk zien. Je kan met een B-ploeg nog steeds de Copa winnen hoor! Zie Barcelona 2008-2009. Ze speelden vaak met een B elftal(buiten de halve finale en de finale) en hebben ze gewonnen.

Ik vond dat Real te vaak de lange bal hanteerde en te snel diepte zocht, wat niet erg effectief was aangezien Murcia met 10 man rond de zestien stond. Ze moesten de bal wat vaker rond laten gaan en dan pas de diepte zoeken, maak ze maar moe, ik denk dat er dan vanzelf wel een doelpunt gemaakt zou worden, er valt dan vaak ergens wel een gaatje. Het is natuurlijk moeilijk voetballen tegen z'n verdedigend ingestelde ploeg en dan begin je ook nog met een B-elftal maar wat mij betreft behoor je deze wedstrijd toch gewoon te winnen.
Maargoed, geen man overboord, thuis zal dit varkentje wel gewassen worden.

Ik ben erg blij dat Real hier gelijk heeft gespeeld met de spelers die normaal gesproken wissel staan, ik meen het. Alle wissel spelers die liepen te janken over een kans, hun monden zijn nu gesnoerd. Thuis maakt Madrid het af met zijn basis 11. Mourinho heeft jaren thuis niets verloren, dat zal dus ook niet veranderen tegen Murcia, tegen een Barcelona in tegendeel zou het best mogelijk zijn en te begrijpen zijn.

Mooi! De deur kan nu definitief op slot voor Granero, Diarra en Benzema. Ik zou zeggen verkopen die handel. Real beschikt over genoeg spelers en vervangers (op de spitsen positie na), dus deze jongens zullen zeker niet gemist worden. Wat mij betreft mag Leon ook zijn spullen pakken, als je voor open goal een Villa uit de mouw tovert dan weet ik het ook niet..zo iets MAG je niet eens missen, laat staan 'kan'.

26 oktober 2010 om 22:12

Wat deden Granero en benzema verkeerd?

26 oktober 2010 om 22:12

Tja, als je het zo bekijkt is z'n wedstrijd inderdaad nog ergens goed voor, en het is nog prettig voor Mourinho ook. De wisselspelers hebben bij deze bewezen geen basisplaats te verdienen, dan hoef je dat gezeik ook niet meer aan te horen.

@realffan Wil je zeggen dat je ze goed vond spelen? Wat mij betreft is Di Maria de enige die een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld, de rest speelde ondermaats.

26 oktober 2010 om 22:13

Hahaha, sorry dat klinkt echt gemeen maar ik ben het 150% eens met je.

Ik begrijp überhaupt niet waarom trainers niet hun ''gewone (sterke)'' opstelling gebruiken in dit soort ''minder belangrijke'' wedstrijden. Ze krijgen letterlijk Real (wat koninklijk betekent voor degenen onder ons die dat niet wisten) betaald en aan vermoeidheid zal het niet mogen liggen, vind ik. Er is genoeg tijd om ''op adem te komen''.

Ze hebben gefaalt.
Stelt mourinho nu niemand meer op van dit basis team?

Zo iets heeft hij toch gezegd om ze scherp te houden.

26 oktober 2010 om 22:21

Ze waren allemaal dood voor hem. Houdt hij weinig spelers over na vanavond.

26 oktober 2010 om 22:30

Niet echt, het gaat om de wissel spelers die hun kansen kregen, dus geen Ronaldo, di Maria etc.

27 oktober 2010 om 00:16

Echt waar?
zou wel grappig zijn als hij de man van 94 miljoen niet meer opstelt.

Dan kan benzema wel wat anders zoeken.
Is het niet wat voor manchester of Chelsea totenham?
Toch blijf ik mourinho een asociale vent vinden.
Hij weet veel van voetbal maar er zijn dingen die je niet kan zeggen.
Van gaal is net zo goed als trainer maar is echt veel socialer.
Het kan ook zijn dat hij gewoon niet met de media om kan gaan

Als je kijkt naar de statistieken heeft Real Madrid uit niet gewonnen van Murcia en thuis ging het ook steeds moeizaam, 2x een 1-0 overwinning en uit was het 1x 1-1 en 1x 2-1 verlies, dus je moet niet raar kijken als je hier een 0-0 ziet.. Murcia kan wel een divisie lager spelen, maar spelen toch thuis ..

Maarjah de return zal Real Madrid wel winnen!! of het dan weer 1-0 word of meer zien we dan wel, maar wat wel zeker is , is dat Real dit jaar ver gaat komen in de beker, Mourinho neemt alles serieus en is een echte vechter!! hij zal de spelers dan ook extra oppeppen voor de return.. word weereens tijd dat Real de beker gaat pakken na al die jaren!!

26 oktober 2010 om 22:40

Ik vind dat de real-fans, en zeker de Mourinho-fans nooit moeten gaan praten over Anti-voetbal..
Dat vorig jaar een top-team als Inter met zen allen gaat verdedigen was blijkbaar vrij normaal, maar een 2de klasse ploeg die verdedigt is niet goed maar Anti-voetbal..

mooi, wel zo goed voor barca
real heeft ook niet echt een afmaker zoals huntelaar, van nistelrooy etc.
niet een echte spits, ja higuain en benzema maar die zijn niet zo meedogenloos in de afronding.
maar goed, ook als ze zo'n afmaker hebben kun je je afvragen of het dan beter gaat, de buitenspelers houden er namelijk van om naar binnen te komen en te schieten, een echte afmaker heeft dan ook niet echt zin aangezien hij dan geen voorzet krijgt.
altijd lastig zoiets...

26 oktober 2010 om 22:21

Jij vind Huntelaar beter dan Higuain? Het is duidelijk dat jij een Nederland bent! Als jij Higuain niet zo meedogenloos vind in de afronding heb je vorig seizoen niet gezien. Niet alles draait om wat Ajax ooit heeft weten te produceren.

26 oktober 2010 om 22:25

wat is dit nou weer voor reactie???
ik zeg toch helemaal niet dat ik huntelaar beter vind dan higuain?
ik zeg alleen dat huntelaar een echte afmaker is en dat ik higuain een niet echte afmaker vind...
ik zeg dus helemaal niks over goed, beter, zwakker etc.

ik ken mijn feiten, higuain mag dan wel gescoord hebben vorig seizoen maar ik vind het niet een echte afmaker nogmaals, het is een bewegelijke spits, loopt ook veel op het veld en blijft niet altijd in de punt.
hij mist ook erg veel kansen en dus vind ik hem niet zo meedogenloos als bijvoorbeeld huntelaar en van nistelrooy, verder is het een geweldige spits natuurlijk...

duidelijk genoeg voor je nu? voortaan even normaal lezen en normaal nadenken voordat je zo'n belachelijke reactie geeft (wat kan mij het nou schelen of huntelaar van ajax komt etc? daar heb ik het ook niet eens over, kan mij wat schelen...)

26 oktober 2010 om 22:29

Prima, zou jij kunnen onderbouwen waarom Huntelaar een beter afmaker is? Dus op basis van welke wedstrijd(en) seizoen(en)? Ik weet dat hij veel gescoord heeft in Nederland bij Ajax, maar los daar van? Excuses voor mijn aanvallende reactie tegen jouw.

27 oktober 2010 om 01:32

ok geen probleem.
nou nu bij schalke is hij wel lekker bezig, ajax deed hij het goed en nu bij nederland ook.
ac milan was hopeloos mislukt, ook omdat hij weinig kansen kreeg natuurlijk en ja real madrid lijkt me duidelijk, was toch wel schandalig hoe daar de nederlanders aan de kant werden gezet vind ik... (en ook daar kreeg hij weinig kansen)
maar huntelaar heeft dat neusje voor de goal als je begrijpt wat ik bedoel.
bemoeit zich weinig met het spel op het middenveld en loopt altijd goed in het strafschopgebied en is ook nog eens een prima kopper.
higuain is meer all-round maar mist meer kansen dan huntelaar.
bij argentinië bijvoorbeeld op het wk, daar miste hij echt een dozijn aan grote kansen, ook bij real wilt hij nog wel eens missen.
huntelaar heeft dat toch wel wat minder, een 100% kans gaat er bijna altijd wel in, bij higuain is dat niet altijd het geval.

let wel op, huntelaar moet wel in vorm zijn, als hij dat niet is en hij mist eens een keer zijn kansen dan heb je ook meteen niks aan hem, higuain is completer en kun je dan altijd nog gebruiken in de opbouw etc.

27 oktober 2010 om 03:29

gozer bekijk even de verhouding gespeelde minuten en goals huntelaar, en doe dat ook bij higuain... huntelaar is misschien geen wereldvoetballer, maar een wereldafmaker zeker wel!

27 oktober 2010 om 12:22

@crazydj07

Higuain heeft 77 doelpunten gemaakt op amper 130-140 wedstrijden! Dat is meer dan een aardig gemiddelde, daar zou Huntelaar nooit aan tippen. Ben ik zeker van. Higuain is meer dan een geweldige afmaker, hij is ook sterk bal aan de voet!

Nou nou, mentale blok misschien? Kan natuurlijk niet, Milan wegspelen en dit gelijkspelen...

Als Ronaldo zijn dag niet heeft winnen ze niet zeg.

Hoezo afhankelijk van 1 man, zo goed is Real dus ook weer niet dat dus hier niet kon winnen.

Hopelijk geen afgang in de beker net als vorig jaar.

26 oktober 2010 om 23:05

Mesut Özil
Ángel Di María
Cristiano Ronaldo
Kaká (geblesseerd)
Xabi Alonso
Sergio Canales
Lassana Diarra

Zijn maar liefst 7 verschillende spelers die het verschil kunnen willen en zullen gaan maken. Waarom denk je dat Real Madrid nu als een soort superteam word bestempeld..? Omdat ze zoveel kwaliteit hebben. Als team maar ook met de individuele kwaliteiten.

Ronaldo heeft wel meer wedstrijden slecht gepresteerd maar die werden ook gewonnen. En daarmee doel ik voornamelijk op vorig seizoen. Voor een afgang hoef je echt niet bang te zijn. Mourinho gaat ze in de thuiswedstrijd helemaal stuk spelen. Ik denk dat Mourinho vandaag heel veel is te weten gekomen over de wissels. Maar ik vraag me af of je de wedstrijd wel hebt gezien..?

Wat voor 'n praat jij nou weer ? Alonso, Ozil, Marcelo en Carvalho speelden niet. Khedira, Higuain en Di Maria speelden ronduit 20 minuten. Natuurlijk krijgt Ronaldo altijd dubbele dekking, omdat hij 1 op 1 gewoon iedereen verslaat. Dit gelijkspel is een teamprestatie, een slechte teamprestatie. Canales, Benzema, Diarra, Granero en Ramos waren allemaal ondermaats.

Jammer dit , maar ja Real Murcia verdedigde met z'n allen .

Real kreeg veel kansen , met name die kans van Pedro Leon na de vrije trap van Ronaldo die moet er eigenlijk gewoon in . Xabi Alonso , Marcelo , Ozil en Carvalho speelden niet , maar alsnog is dit slecht , want je hoort zo'n team van de mat te tikken , maar okj .

Ik zou als team ook niet weten wat ik zou moeten doen als een elftal zo zou gaan verdedigen , maar gelukkig moet Murcia nog uit spelen en dat zal Madrid wel winnen !

Real fans zijn aan het janken dat Real Murcia met z'n allen verdedigden, elk weekend speelt Barcelona tegen een ploeg die steeds verdedigen. En moeten ze maar een antwoord verzinnen...

Real speelt met een B ploeg? 4 spelers deden niet mee, de rest was allemaal aanwezig. Hun Topspeler Ronaldo was er gewoon bij.

Ik hoop dat Mourinho zijn woord houd en alle spelers die niet goed waren er uit laten voor het weekend

Real speelde beter dan murcia en verdiende zeker te winnen.in bernabeu gaan ze flink op hun bek ben ik bang.ik moet zeggen dat wat real mee te maken had vandaag deed me zoals de meeste hier ook al opmerkten echt denken aan barca tegen inter.mourinho had toen (terecht gezien de uitslag van de eerste wedstrijd) zijn mannen de opdracht gegeven om een dubbeldekker voor de goal te parkeren.de ''kleine'' murcia kopieerde letterlijk die tactiek tegen het real van mourinho.het is dus ook lastig voor mourinho om iets te bedenken.mourinho's genialiteit komt echt naar voren wanneer hij een plan moet bedenken tegen een team dat wil spelen zoals een barca of een chelsea.ik wil best wel zien wat de special one gaat doen tegen het spel dat dit soort teams zoals real murcia speelt,want ook barca krijgt dit bijna wekelijks mee mee te maken.maar er is op dit moment geen efficient plan om dit soort teams te bestrijden.

26 oktober 2010 om 23:11

Je hebt groot gelijk, het is veel gemakkelijker om een tacktiek te vinden om een aanvallende ploeg te stoppen, dan een oplossing te vinden tegen een verdedigende ploeg...
En dit is maar Murcia een 2de klasse ploeg, wat doe je dan als een ploeg zoals Chelsea of Inter met 10man verdedigt, dan is het tog normaal dat Messi of geen andere speler niks kan beginnen...

26 oktober 2010 om 23:44

Precies je slaat de spijker op zijn kop.de eerste coach die een oplossing voor kan bedenken mag best wel legendarisch worden genoemd.barca heeft dan ook traditioneel zo moeilijk tegen dat soort teams,omdat ze perfect kunnen verdedigen.ze volgen letterlijk de tactische plannen die besproken zijn en als het dan ook nog eens kwalitatief goede spelers zijn zoals een inter of chelsea,ja dan kun je de hele avond zich dood paasen en blijven tikken,maar je gaat er geen gat vinden.natuurlijk komt soms ook geluk bij kijken.als bv die goal van bojan tegen inter was goedgekeurd,dan had niemand achteraf over de tactiek van mourinho.ik denk dat je gewoon harder moet blijven werken,zelf niets weggeven en hopen op die ene kans.

26 oktober 2010 om 23:47

Ja zo is het, maar het zijn meer de Barca haters die zo'n spel aanmoedigen tegen Barca.. En ik zie dan meestal naar zo'n wedstrijd omdat Barca dan speelt, maar moesten het 2 andere ploegen zijn, dan zou ik zelfs niet kijken, omdat er niks te zien is, als een ploeg de hele wedstrijd alleen maar verdedigt en overtredingen zit te maken...

Off: Feyenoord kan nog heel veel leren van een derde klasser uit Spanje.
De boel dichtgooien snappen hun nog beter. Hun wilden gewoon niet dik verliezen en dan kom je met 0-0 lekker weg.

In Bernabeu gaan ze echter wel klop krijgen. Want dit gaat ze geen twee keer lukken. Als die eerste treffer maar eenmaal valt. Dan is dit ploegje rijp voor de slacht. Aan hun dan de taak om over de mentale dreun heen te komen en toch niet te genant verliezen. Maar Real gaat gewoon door...... Benzema kan mss beter vertrekken, hij heeft ze kans weer niet gepakt en Mourinho heeft hem gewaarschuwd.

altijd lastig tegen die kleine clubs, ze onderschat ze snel. wat met wel opvalt, is dat de bekers in het buitenland veel verassingen hebben, terwijl in nederland vaak alleen nog eredivisieclubs over zijn in de 1/8 finales.

Ik denk niet dat het aan onderschatten ligt, Real verloor vorig jaar met 4-0 van een kleine club.. het ligt aan het spel en met welke spelers.
Mourinho weet ook wel dat het lastig zou worden met de mensen wie hij had opgesteld, vandaar ook de harde woorden zoals, als er niet gewonnen word dan heb ik die spelers ook niet meer nodig.. zijn ze afgelopen voor me.

Nou even kijken wat mourinho waar gaat maken, Real speelde zeer maar dan ook zeer onder het niveau van kunnen, ook met dit soort spelers was het gewoon nog te laag.

Thuis de klus klaren dan maar he.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren