Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Man met stadionverbod krijgt vier maanden cel na neerslaan Kirkland

Laatste update:

Aaron Cawley, de man die vrijdagavond het veld betrad tijdens Sheffield Wednesday-Leeds United, verdwijnt volgens The Guardian vier maanden achter slot en grendel. De twintigjarige Engelsman rende de grasmat op nadat Leeds 1-1 had gemaakt, ging op Sheffield-keeper Chris Kirkland af en sloeg hem tegen de grond. Kirkland was vervolgens enige tijd buiten westen.

Maandag pleitte Cawley voor de rechter in Engeland schuldig te zijn aan het hem ten laste gelegde. De camera’s legden vrijdag vast hoe hij Kirkland naderde en die een slag in het gezicht gaf. Hij vluchtte, maar kon gegrepen worden door agenten. Cawley werd vastgezet en bekende voor de Sheffield Magistrate’s Court schuld.

Uit onderzoek van de Engelse pers bleek afgelopen weekend dat de twintigjarige Cawley al sinds zijn zestiende verbannen is uit ieder Premier League-stadion. Hij overtrad al drie keer zijn verbod om nog een stadion in te mogen.

Bekijk hier de beelden:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Al zolang verbannen? Van mijn part krijgt deze gozer een Jaar celstraf en wordt die financieel kaal geplukt. Wat heeft die Wesley' van Ajax eugelijk voor straf gekregen? Edit opgezocht: wesley heeft 6 maanden gekregen waarvan 2 maanden voorwaardelijk.

22 oktober 2012 om 13:35

ook 4 maanden cel + boete van 10.000 eu.

die jongen wist volgens mij best wat hij deed, zal nu wel lekker in een warm bedje liggen in de Engelse gevangenis. Dit is zijn 3e keer al.

22 oktober 2012 om 13:49

Op straat gebeurd het ook, daar worden mensen ook tijdens hun werk aangevallen, dit is exact hetzelfde.
Als een ambulancebroeder tijdens zijn werk wordt aangevallen, zijn de straffen ook vele malen hoger als wanneer je iemand op straat zomaar een knal geeft.
dit is in feite hetzelfde, al is het werk van een ambulancebroeder een stuk belangrijker, de strekking is hetzelfde, iemand voert zijn werk uit, en wordt daarbij mishandeld. ik vind dat niet kunne, en 4 maanden cel zeer terecht, helemaal als je kijkt wat deze jongen al op zijn kerfstok had, op je 16e een stadionverbod, die krijg je echt niet omdat je de scheids een hondenlul vind.

22 oktober 2012 om 13:50

Van mijn part mogen mensen die anderen zonder enige aanleiding mensen mishandelen ook een hogere straf krijgen. Meindert tjoeker, Niels kloppenburg en vele anderen slachtoffers van zinloos geweld zullen het met me eens zijn. 1 klap kan al leiden tot dr dood, kijk maar naar die gast in discotheek lucky rijssen. Op zij slaap geraakt en na 1 klap nooit meer wakker geworden.

22 oktober 2012 om 14:33

Wanneer voetballers dit bij elkaar doen krijgen ze hooguit een paar wedstrijden schorsing. Vind het een beetje krom als je het mij vraagt.

22 oktober 2012 om 15:46

Als je als voetballer de keeper op z'n bek slaat dan lig je er zo het hele seizoen uit hoor. Dat wordt zeker niet getolereerd.

22 oktober 2012 om 17:20

Dat snap ik, maar het risico is daar groter, je moet je ook veilig voelen je hebt wel fanatieke aanhang 2 meter achter je goal!

22 oktober 2012 om 13:41

Ik vind dat je dit wel moet relativeren, 4 maanden straf voor iemand die een veld oprent en een speler in het gezicht duwt vind ik wel erg veel als je het vergelijkt met straffen voor bijvoorbeeld rellen (zoals in Haren) ,mishandelingen of bijvoorbeeld diefstal die in veel gevallen veel lager uitvallen dan voor deze rare gozer. Hoewel straffen voor zulke vergrijpen van mij ook omhoog mogen en ik het natuurlijk niet vind kunnen wat hij heeft gedaan.

22 oktober 2012 om 13:54

Belangrijk hierbij is wel dat het niet een eenmalig iets is.

Veel van die relschoppers in Haren hadden tot dan toe nog nooit iets verkeerd gedaan. Nu mogen die gasten van mij ook heel zwaar gestraft worden hoor daar niet van.

Maar deze gast is al jaren bekend vanwege incidenten bij voetbalwedstrijden. Kennelijk leert hij er niet van en is dit voor hem de normaalste zaak van de wereld. Dan vind ik dat je je kunt afvragen of zo iemand uberhaubt nog iets te zoeken heeft in onze maatschappij, want van 4 maanden cel veranderd hij echt niet hoor.

Die gasten uit Haren waren ook diep triest; maar de meeste kwamen daar zonder slechte motieven en hebben zich door drank drugs en de menigte oplaten zwepen. Super erg, en dit mag zeker hard gestraft worden; maar velen die daar waren zijn zelf ook erg geschrokken en zullen zeker niet in herhaling vallen.

22 oktober 2012 om 14:00

"de meeste kwamen daar zonder slechte motieven en hebben zich door drank drugs en de menigte oplaten zwepen"

Verantwoordelijkheid nemen als een man is er niet meer bij, want het zijn de drank, de drugs en de menigte. Beetje makkelijk en vermoeiend dat mensen zich achter allerlei dingen verschuilen omdat ze zichzelf niet onder controle hebben.

22 oktober 2012 om 17:22

Van mij part krijgen die supporters die hem toejuichte en blij waren ook een wedstrijd geen toegang!
Tuig!

Dit is een goede straf. Maar hij heeft al bewezen dat hij al vaker in de fout gaat. Dus als hij hierna nog een keer de fout in gaat moet hij nog strenger bestraft worden.
Deze man hoort de komende jaren echt niet meer thuis in een voetbalstadion. Hopelijk houdt hij zich nu wel aan het stadionverbod.

en hoe zit het nou met stadion verbod? levenslang of wat? ik denk het wel.

22 oktober 2012 om 14:04

Dat heeft blijkbaar geen nut. Deze jongen was al 3 keer betrapt voor het betreden van het stadion en toch zat hij weer in het publiek. Levenslang of niet... deze jongen blijft het proberen om toch binnen te komen. Wat willen ze dan doen als ze hem dan weer betrappen? 2 maal levenslang? En zolang hij niet betrapt gaat worden, zit hij gewoon weer tussen de supporters.

22 oktober 2012 om 14:07

en waarom 4 maanden cell -.- zo kan hij nog terug komen op de return van leeds - Sheffield hahah

22 oktober 2012 om 14:30

Meldplicht tijdens wedstrijddagen invoeren en het probleem is opgelost lijkt me.

22 oktober 2012 om 18:04

Dat is er toch al? En als je dan niet gaat melden? Komt de politie dan bij je thuis, terwijl je al in een stadion zit?

Goed om te lezen dat zo'n figuur voorlopig niet meer de straat op kan..
Al ben ik bang dat dit zo'n figuur is dat nooit zal leren zich normaal te gedragen..

22 oktober 2012 om 13:43

Ze zouden al deze 'fans'gewoon bij elkaar in een kooi moeten zetten, allemaal een shirtje van hun favo club aan doen, en eens zien hoe de wesley's en andere hooligans zich dan redden, dan ruimt dit idiote probleem zichzelf mooi op!

On: celstraf helpt niet, meldingsplicht tijdens de wedstrijd zou het beste zijn, eventueel een enkelbandje van een kilotje of 3, zodat je precies weet waar hij zich bevind. dan kan hij ook niet op de trainingen onrust stoken.

22 oktober 2012 om 14:04

In een kooi is natuurlijk niet van deze tijd, al snap ik je idee zeker wel..

Meldingsplicht zou ideaal zijn.. De komende 20 jaar ofzo.. Tijdens ek's en wk's Engeland niet uit, evenals wanneer de engelse ploeg een uitwedstrijd speelt. (oefen/kwalificatie).
Enkelbandje lijkt me lastig, ik denk niet dat er iemand op het bureau tijd heeft om alle idioten in de gaten te houden per monitor..

Enkelbandje geven, en elk weekend en op wedstrijddagen meldingsplicht. Zoiets helpt wel, dan leert die het ook goed af.

22 oktober 2012 om 13:36

Dat zouden ze nooit waar kunnen maken(al lijkt het me wel wat). Dan kan die jongen nooit op vakantie of een weekend weg. Dat kunnen ze hem niet verplichten

22 oktober 2012 om 13:40

Dat is dan toch zijn straf. Nu merkt hij er niks van, omdat hij nog net zo goed met vrienden in een cafe kan gaan kijken, wat soms net zo gezellig is als in het stadion. Gewoon hard aanpakken dit soort tuig.

22 oktober 2012 om 13:42

Daar zijn vaak regelingen voor, je kan bewijzen dat je op een bepaald moment niet in het land bent. Bij vakantie in eigen land kan je je ook op een lokaal politiebureau in je vakantiebestemming melden.

22 oktober 2012 om 14:34

Gebeurt toch al veelvuldig in Engeland. Maar het schijnt te duur te worden.

Wat zal je allemaal wel niet op je kerfstok hebben als je op je 16e uit alle stadions verbannen bent?br 4 maanden cel is wel goed, het is overigens ook goed om iedereen die het veld betreed een levenslang stadion verbod te geven vind ik, al had hij dit al.

22 oktober 2012 om 13:43

De intentie om het veld te betreden moet ook meespelen in de hoogte van de straf.
Als je iemand wilt verwonden verdien je een hogere straf dan iemand die slechts wil streaken.
De streakers is helaas al een uitstervend ras en met hogere straffen zien we straks helemaal geen naakte mensen meer op een voetbalveld.

22 oktober 2012 om 13:47

En dat laatste is jammer omdat? Persoonlijk hoef ik niet naar naakte piemels te kijken als ik voor een voetbalwedstrijd de tv aanzet of in het stadion zit..

22 oktober 2012 om 13:53

Streakende mannen hoeven van mij ook niet zo inderdaad. Af en toe iemand die het veld op rent en de cornervlag meeneemt oid is wel weer komisch.

22 oktober 2012 om 14:07

Die streakers hoeven van mij ook niet. Maar misschien bedoelt hij zoiets als die Polen bij Polen-engeland op het veld? Dat vind ik zo geweldig om te zien. Ze doen niemand kwaad en het is ook leuk om te zien hoe die stewards erachter aan rennen. Alleen dit wordt helaas vaak buiten beeld gehouden.

22 oktober 2012 om 15:10

Ik vind juist dat de straf consequent moet zijn, geen behoefte aan naakte mannen of jimmy jump.
Maar stel dit eens voor, wat als er op een dag iemand het veld op rent en een speler neersteekt?
Het lijkt onlogisch maar er is slechts 1 doorgedraaide fan voor nodig en het is niet bepaald onmogelijk om het veld op te komen.
Gebeurde vroeger al bij vrouwentennis toen Seles door een gestoorde steffi graff fan werd neergestoken die het niet kon verkroppen dat zij niet meer nummer 1 was.
Zodra dit in voetbal gebeurd kijken we alle wedstrijden achter glas als ijshockey en staan we uren in de rij voor de metaaldetector voor aanvang van het duel.

Beetje een doemscenario maar zulke dingen zijn 1 van de redenen waarom ik vind dat de straffen consequent zwaar moeten zijn.

22 oktober 2012 om 13:52

Deze jongen heeft op z'n 16e een stadionverbod van 5 jaar voor alle voetbalwedstrijden gekregen vanwege het participeren aan een rel met 200 man.

"uit onderzoek van de Engelse pers bleek afgelopen weekend dat de twintigjarige Cawley al sinds zijn zestiende verbannen is uit ieder Premier League-stadion. Hij overtrad al drie keer zijn verbod om nog een stadion in te mogen"

volgens mij speelt Leeds niet in de premier League, dus is het ook geen premier league stadion... dus mocht hij deze wedstrijd wel bijwonen?

oftewel heeft vz het verkeerd verwoord...

22 oktober 2012 om 14:00

Dan wordt het wel tijd om eventjes vast te zitten al vraag ik me af of hijn er van leert.
De komende 4 maand Heeft Niemand Tenminste Last Vast Hem.

23 oktober 2012 om 00:33

Oke over het feit dat hij 4 maanden moet vastzitten of helemaal niet moet vastzitten laat ik open...

maar stel dat ze op basis van zo'n verbod zeggen dat hij 4 maanden moet zitten omdat het de zoveelste keer een stadionvebod negeert ( dan is dit wel niet juist, want het geldt enkel voor de PL stadions) als het natuurlijk enkel geldig is voor de PL stadions en niet voor alle stadions..

dan moet hij enkel berecht worden op basis van het slaan van de doelman en het betreden van het veld....

Klopt het dat hij een levenslang stadionverbod heeft voor de Premier League zoals hier aangegeven? In dat geval mocht hij er afgelopen vrijdag gewoon bij zijn, aangezien die wedstrijd niet in de Premier League was.

De regelgeving hier in Engeland kennende komt er nu een levenslang landelijk stadionverbod overheen. Vermoedelijk met aanvullende maatregelen zoals meldingsplicht, omgevingsverbod o.i.d.

22 oktober 2012 om 13:58

Nee, een landelijk vijfjarig stadionverbod, zie mijn reactie hierboven.

22 oktober 2012 om 13:59

Ok duidelijk, dank je!

22 oktober 2012 om 13:54

Er zijn diverse voetballers die ik niet mag, maar dan komt het nog niet eens in me op om ze neer te slaan of het goed te keuren als een ander dat doet...

22 oktober 2012 om 14:32

Inderdaad, je hebt alleen jezelf ermee. Die voetballers lachen dan het hardst wanneer zij weer tienduizenden euro's bij kunnen schrijven terwijl jij de gevangenis in moet en financieel kaal wordt geplukt

Trouwens wel zeer snelle uitspraak daar in Engeland, als dit in Belgie was gebeurd was het proces pas binnen een maand geweest.

Ooh en waar is nu iedereen die zegt dat zoiets in Engeland nooit zou kunnen gebeuren en dat het een schande is dat het in Nederland nog wel gebeurd...(denk aan Wesley).
Er zullen atlijd randebielen blijven die het voetbal verstoren, overal helaas...

22 oktober 2012 om 13:49

Natuurlijk kan je niet zeggen dat er nooit wat gebeurt, maar in Engeland gebeurt er relatief weinig. Er zijn maar liefst 2317 wedstrijden per jaar in het nationale profvoetbal (replays in de FA cup niet meegerekend, wedstrijden tussen amateurs/semiprofs onderling in het hoofdtoernooi van de FA cup tellen mee als profwedstrijd). Toch zijn het aantal echte incidenten per jaar vaak op 1 hand te tellen, wat dus een fantastisch gemiddelde is. Ondertussen was het vroeger elk weekend op vaak meerdere plaatsen hommeles. De Engelse aanpak werkt dus wel fantastisch. Dat er soms dit soort idioten nog altijd het voor elkaar krijgen rotzooi te trappen doet daar niks aan af, je kan incidenten zo veel mogelijk voorkomen, wat ook gebeurt, maar niet volledig uitsluiten.

Dit soort lui worden dan ook keihard aangepakt (de straf zal buiten de gevangenisstraf waarschijnlijk ook bestaan uit een fikse boeten en levenslang stadionverbod met aanvullende maatregelen zoals bijvoorbeeld omgevingsverbod en meldingsplicht).

Een wel wat lage straf eigenlijk. En wat krijgen die anderen die daar ook het veld oplopen? En waarom loopt in het beeld een steward de andere kant op in plaats van naar die gozert toe?

Zoals te zien hier:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2221255/fo...

22 oktober 2012 om 13:48

Lage straf? 4 maanden is gewoon conform de wet hoor. Hij heeft geen zware mishandeling gepleegd, Kirkland heeft er niks aan overgehouden.

22 oktober 2012 om 14:04

Wie zegt dat Kirkland er niets aan overgehouden heeft.

Tijdens een voetbalwedstrijd moet je je veilig voelen. Zeker als keeper wil je niet constant het gevoel hebben dat je van achter aangevallen kunt worden.

Ik kan me goed voorstellen dat Kirkland de komende tijd, en misschien voor altijd, een stuk onzekerder in zijn doel staat. Misschien dat hij lichamelijk niets overgehouden heeft aan dit incident; maar het kan lang duren voor hij deze ervaring verwerkt heeft, laat staan dat hij weer onbevangen in het veld staat.

Mogelijk beïnvloed dit zelfs zijn carrière sportief en financieel.

Buiten dit heeft deze persoon een historie van incidenten rond voetbalwedstrijden. Ik denk dat zo'n persoon niets te zoeken heeft in de maatschappij. Nu niet, en nooit niet.

22 oktober 2012 om 14:20

In het gewone leven moeten wij ook veilig over straat kunnen lopen zonder het gevoel te hebben dat we elk moment aangevallen kunnen worden, Maar als jij een duw in je gezicht krijgt, zonder verder lichamelijke schade, zal jouw dader heus niet meer dan 4 maanden cel krijgen.

22 oktober 2012 om 14:32

Dat kan best conform de wet zijn, maar ik kan het nog wel een lage straf vinden. Als je op je 16e al levenslang bent verbannen uit stadions zal dit niet zijn omdat je een schuine mop aan een steward hebt verteld. En vooral dat hij daarna 3x nog zijn schorsing overtreed, om vervolgens een keeper tijdens zijn werk aan te vallen, vind ik 4 maand wel degelijk een lage straf.

22 oktober 2012 om 14:36

En juist omdat hij herhaaldelijk de wet heeft overtreden krijgt hij nu een gevangenisstraf, of denk je dat je voor een duw in iemands gezicht altijd een gevangenisstraf krijgt? Kom op zeg het is verschrikkelijk dat dit soort dingen gebeuren, maar laten we het alsjeblieft niet overdrijven. Het gaat hier niet om verkrachting, zware mishandeling, diefstal of moord..

4 maanden gevangenisstraf hoort gewoon genoeg te zijn, als alle clubs+stewards dan eens goed hun werk gaan doen en we deze man nooit meer in een voetbalstadion zien, dan is de straf voor mij gewoon zwaar genoeg.

22 oktober 2012 om 18:07

Als dit mij zou overkomen tijdens het stappen zal de dader echt niet meer dan 4 maanden cel krijgen? Als dit in een stadion gebeurt betekend niet gelijk dat het erger is dan wanneer dit thuis of op straat gebeurt.

Natuurlijk keur ik dit gedrag zeker niet goed, maar we moeten dit niet gaan overdrijven. Dit gebeurt dagelijks tientallen keren en meestal worden de daders niet eens bestraft. 4 maanden is dus een prima straf, al hoop ik op bijkomende sancties als meldingsplicht rond wedstrijden en/of verdere maatregelen.

Ze zouden het reglement moeten aanpassen, dat je als keeper jezelf wel mag beschermen zoals Esteban deed. Die "fans" weten ook dat een keeper niets terug mag doen, omdat die anders met rood het veld af moet.
Ik wil niet zeggen dat zo'n dingen dan niet meer gebeuren, maar het zou wel meer afschrikken als er een paar keer iemand mag reageren zoals Esteban deed.

Zo'n gasten die het voetbal voor iedereen verpesten mogen wat mij betreft niet hard genoeg aangepakt worden. Gevangenisstraf, stadionverbod, meldplicht en een geldboete waar hij de rest van zijn leven voor kan werken.

22 oktober 2012 om 14:10

Bij Esteban was het geen zelfbescherming maar een reactie zonder na te denken. Die Wesley lag toen al op de grond en stewards stonden al bijna naast Esteban. Dus het viel gewoon onder agressessie. Maar er moet zeker wel iets gebeuren om spelers beter te beschermen.

22 oktober 2012 om 14:19

Actie - reactie. Als die Wesley Esteban niet had aangevallen, dan had Esteban niet hoeven te reageren.

Als Kirkland, die gast kon voor zijn, dan had hij wat mij betreft die gast neer mogen slaan en een paar keer na mogen schoppen voor de zekerheid dat ie blijft liggen. In dit geval werd hij totaal verrast en kon hij weinig doen helaas.

22 oktober 2012 om 18:00

In zo'n stadion heb je beveiligers, agenten en stewards en zij zijn verantwoordelijk voor de veiligheid en waar nodig is moeten zij optreden en niet een speler. De regels zijn gewoon heel simpel, of je nou mee eens bent of niet. Ik vind ook goed wat Esteban deed en ik had wellicht precies hetzelfde gedaan, maar het mag gewoon niet en vandaar dat hij conform de regels toen ook een rode kaart kreeg.

ik blijf erbij dat het ook een stuk toneel spel is.
er word gesproken over een slag terwijl je duidelijk kan zien dat ie duwt..
dat de keeper hiervan out zou zijn gegaan vind ik persoonlijk een beetje slap.
desalniettemin vind ik die vier maanden echt veel te kort.. dat hij dit flikt terwijl hij al een stadionverbod heeft is ongehoord.
hier zou veel harder tegen opgetreden moeten worden.
deze jongen moet iets opgelegd krijgen waardoor het voor hem nooit meer mogelijk is om een stadion te betreden.

22 oktober 2012 om 13:57

Ik denk dat de keeper tegen de vlakte ging vanwege de schrik en de onverwachte duw/klap en niet vanwege de hardheid van de duw/klap.
Ik vind echt niet dat de keeper toneel speelt.

22 oktober 2012 om 14:03

en waar zie je dat ik zeg dat de keeper toneel speelt?
er wordt door de media 1 grote toneel voorstelling van gemaakt.
die jongen verdiend gewoon straf en dan vind ik 4 maanden te weinig.. over een jaar is iedereen hem vergeten en doet ie weer zoiets.. er zullen andere maatregelen genomen moeten worden.

Wanneer gaan mensen nou niet zo wild doen om voetbal, ja ik ben voor een club en ja het is niet leuk als ze verliezen of wat dan ook. Maar ik ga tog niet andere mensen slaan erom?

Het feit dat iemand al vier jaar een stadionverbod heeft en toch telkens binnenkomt geeft al wel aan hoe makkelijk deze straf te omzeilen is.. Verder vind ik vier maanden een mooie straf, van mij mag er ook nog wel een geldboete bij, ik hoop dat dit andere engelse supporters een beetje afschrikt!

Phff van mij mag die idioot nog wat langer de cel in.hoe rapper we van dit soort ramptoeristen af zijn hoe beter.

22 oktober 2012 om 14:31

Precies, van die 4 maanden zal hij ongeveer 1,5 maand in de bajes zitten, de straffen hier zijn net zo beroerd als in Nederland. Een boete heeft ook geen zin want werken doet hij vast ook niet.

Ze moeten hem gewoon een taakstraf, enkelband en verbieden om binnen 5 kilometer van een voetbal stadion te komen als er een wedstrijd is. Leren van zijn fouten doet hij toch niet want dat joch is nog te dom om te poepen.

ff iets heel anders, van dat tikje raak je toch niet buiten westen? Hij moet gewoon met z'n tengels van hem afblijven maar het was geen rechtse directe ofzo.

22 oktober 2012 om 14:21

Dat zat ik me inderdaad ook af te vragen.. Staat bij dat hij een tijdje buiten westen was, maar ik zie dat toch echt niet gebeuren na deze tik. Zo hard is het nou ook weer niet. Dit staat overigens totaal los van de discussie over dat hij zwaar gestraft moet, maar volgens mij is iedereen het daar over eens.

er zou ook wel meer beveiligers langs de lijnen mogen staan om zulke mensen van het veld weg te houden het is gewoon belachelijk dat zn jonge alleen naar het voetbal komt om onrust te schoppen ik zou een nog lange celstraf geven + dat hij nooit meer naar een stadion in mag komen zijn we er ook meteen vanaf

Buiten westen van een duw in je gezicht? Beetje aansteller die keeper. Lijkt Suarez wel.
Overdreven straf, van 4 maanden cel wordt die jongen niks beter. Hopelijk leert hij er iets van maar ook dat valt te betwijfelen.

ga bij een slechtere club voetballen dan zijn in ieder geval alle ogen op je gericht als ze heel de tijd jouw kant op voetballen.

nee even serieus dit gaat natuurlijk nergens over ze moeten maar is met chips komen ofzo en dan poortjes bij het stadion die af gaat als hij er niet doormag met een reden en ze het dan na kunnen gaan

Ook in Engeland is het dus mogelijk om met een stadionverbod een stadion in te komen. Dat verbaast mij eigenlijk niet. Een 100%-controle is nu eenmaal onmogelijk, of je moet de fans verplichten om 3 uur van te voren naar het stadion te komen.
Na het incident met Wesley heb ik bij de Arena 1 keer mijn identiteitsbewijs moeten tonen en er staan tegenwoordig een aantal breedgeschouderde figuren met lijstjes te kijken naar iedereen die binnenkomt. Maar of dat nou afdoende is?

Streng straffen die handel. Ook de stewards op het matje roepen, want dit mag gewoon niet. Met zoveel beveiliging toch het veld oprennen en ook nog eens een vieze actie flikken. Als je dan toch zo stoer bent om iemand een duw/klap te verkopen, doe het dan voor zijn neus. Want ik denk dat die keeper dat kleine mannetje zo neerhoekt.

Zulke mensen moet je eigenlijk gewoon een paar jaar straf geven en geen 4 maanden. Want waar ben je dan toe in staat als je al zomaar om eigenlijk niks iemand een klap geeft. En die mensen die hier lopen te roepen dat het in vergelijking met andere straffen nog redelijk is. Die draaien het gewoon heel erg om die straffen moeten ook gewoon heel erg omhoog. En niet andersom omdat die laag zijn dat dit dan ook maar laag gestraft moet worden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren