Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lewandowski: ‘Uitspraken over Messi op verkeerde manier geïnterpreteerd’

Laatste update:

De teleurstelling bij Robert Lewandowski na enkele uitspraken van Lionel Messi blijkt mee te vallen. De Argentijnse aanvaller van Paris Saint-Germain zei vorige week na het voor de zevende keer veroveren van de Ballon d’Or dat de aanvaller van Bayern München alsnog de trofee voor 2020 zou moeten krijgen, iets dat niet goed leek te vallen bij Lewandowski. De Poolse topschutter benadrukt nu echter dat hij geen kwaad ziet in de woorden van Messi.

Messi stelde in zijn overwinningsspeech voor om de Ballon d’Or van 2020 met terugwerkende kracht alsnog toe te kennen aan Lewandowski. De prijs werd vorig jaar niet uitgereikt vanwege de coronapandemie. “Het is een eer om tegen Lewandowski te strijden”, zo sprak Messi. “Je was vorig jaar de winnaar van de Ballon d'Or en France Football zou je die prijs moeten geven. Je was gewoon een topper, en jij moet de prijs ook in huis hebben.”

Lewandowski: ‘Ik zou vooral willen dat de woorden van Messi oprecht waren’

De Poolse sterspeler leek eerder nog teleurgesteld te zijn in Lionel Messi.Lees artikel

“Van dat idee word ik niet echt enthousiast”, zo reageerde Lewandowski maandag tegenover het Poolse medium Sportowym op de suggestie van Messi. “Ik zou vooral willen dat de woorden van Messi oprecht en beleefd waren, van een geweldige speler. En dat dit geen lege woorden waren.” Lewandowski ging na het Ballon d’Or-gala wél naar huis met de titel Striker of the Year, een prijs die dit jaar plotseling werd geïntroduceerd.

Lewandowski haast zich nu echter om zijn uitspraken te nuanceren. “De uitspraken die ik heb gedaan bij een Poolse televisiezender worden momenteel op een verkeerde manier geïnterpreteerd”, zo laat de sterspeler dinsdag weten in gesprek met Kicker. “Ik heb nooit willen zeggen dat de woorden van Lionel Messi niet serieus of oprecht waren. Het tegendeel is juist waar. Ik werd juist geraakt door de speech van Messi in Parijs, ik vond het geweldig. Daar liet hij merken dat ik volgens hem de Ballon d’Or 2020 had moeten krijgen.”

”Ik wilde juist benadrukken dat ik het geweldig zou vinden als de woorden van Messi navolging zouden krijgen”, zo gaat Lewandowski verder met zijn uitleg. ”Ik heb ontzettend veel respect voor Messi en mijn waardering voor hem is niet in woorden uit te drukken. Ik wil hem langs deze weg nogmaals feliciteren met de Ballon d’Or 2021.” Lewandowski is momenteel in voorbereiding op het afsluitende Champions League-duel met Barcelona van woensdagavond. Hij staat momenteel op negen doelpunten, net zoveel als Sébastien Haller.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor velen is Lewandowski de beste speler uit 2020! Daar verandert een trofee waar enkel journalisten wereldwijd mogen stemmen niks aan. Ik vind het een vreemde keuze om in 2020 geen Ballon D'or te houden. Uiteindelijk zijn alle grote competities doorgegaan.

7 december 2021 om 16:14

Precies, niemand snapte die reden om het af te zeggen. Alsof wedstrijden zonder publiek niet meetellen voor een uitreiking voor beste spelers.

7 december 2021 om 16:15

Je slaat de spijker op zijn kop Silverfront!

7 december 2021 om 16:23

Volgensmij was de grootste reden dat sommige competities niet werden hervat. De franse competitie bijvoorbeeld. En dat vonden ze bij france football schijnbaar heel jammer.

7 december 2021 om 16:35

Ja, belachelijk. Als PSG de CL had gewonnen hadden ze er alles aan gedaan om de Ballon D'or uitreiking toch te doen.

7 december 2021 om 17:32

https://youtu.be/Yy0aqZ2M2x0

Kijk deze video even, dan snapt iedereen waarom Messi gewoon heeft gewonnen. Er is geen voetballer zoals hem.

7 december 2021 om 17:36

Hahaha, wel écht gênant om zelfs een of ander highlight filmpje hier te gaan delen. Heb je ook toevallig een highlight filmpje van dit sensationele seizoen bij PSG? (Ik vraag dit voor een vriend)

7 december 2021 om 17:49

Het is idd matig maar ja van de 4 CL westrijden heeft ie 3 goals en 2 wedstrijden beslissende goals tegen City en Leipzig. Het is vrij matig, we gaan het wel zien over paar maanden. Misschien vlamt ie of misschien mislukt ie daar.

7 december 2021 om 21:24

Gênant nog wel 🤣 Bewijs staat gewoon keihard op beeld, dat jij het niet kan hebben dat Messi de betere voetballer is is jouw probleem helaas. Zoek zo'n zelfde compilatie van Lewa van afgelopen jaar en leg 'm ernaast zou ik zeggen. Zelfs een kleuter kan het verschil zien wie de uitblinker is en dus recht heeft op die gouden bal.

7 december 2021 om 17:37

In 2020 hadden ze het onmogelijk ook aan Messi kunnen geven. Do the math, denk ik dan.

7 december 2021 om 19:07

Zeker maar we doen nu alsof Messi einde tijdperk is wat een grote onzin hij was de beste afgelopen seizoen topschutter lewa had een hele geoliede machine om zicht heen. Messi knalt met zwakke spelers het hele jaar door in ze eentje. Kijk het verschil nu hij weg is bij barca dus deze trofee 🏆 is zeker van Messi

”Ik wilde juist benadrukken dat ik het geweldig zou vinden als de woorden van Messi navolging zouden krijgen”, zo gaat Lewandowski verder met zijn uitleg. ”Ik heb ontzettend veel respect voor Messi en mijn waardering voor hem is niet in woorden uit te drukken. Ik wil hem langs deze weg nogmaals feliciteren met de Ballon d’Or 2021.”

En dan zeggen er hier veel dat Messi zijn speech voor de buhne was... nou deze van Lewa kan er mooi naast staan. Ergo: zowel Messi als Lewa praten naar de mond van de buhne en zijn wars van enige controverse.

Maar blijkbaar lijkt dat alleen bij Messi een probleem te zijn... benieuwd naar de reacties op deze 'open deuren' reactie van Lewa.

7 december 2021 om 16:52

Waar slaat dit op? Hij geeft een interview, dat wordt verkeerd geïnterpreteerd (kijk even naar dat vorige topic) dus hij ziet zich genoodzaakt het even te verduidelijken. En als je een vrij duidelijke uitspraak moet gaan verduidelijken dan zit je al snel in de sectie “open deuren”.

7 december 2021 om 16:55

Volgens mij mochten aanvoerders ook stemmen toch? Messi heeft Lewandowski nog nooit gekozen tot beste speler (laat staan top-3) en ook dit jaar was dat niet het geval. Beiden mensen willen inderdaad politiek correct overkomen.

7 december 2021 om 17:15

Aanvoerders mochten niet stemmen. Alleen een handjevol "journalisten". Dus Messi heeft dit jaar niks te stemmen gehad bij de Ballon D'or.

7 december 2021 om 17:27

@ajax34x Der Kaiser123 doelt op de UEFA Best Player, min of meer precies dezelfde prijs maar dan wordt er gestemd door aanvoerders en coaches, dacht ik. In die zin heeft Kaiser wel zeker een punt, de vraag is meer, wat doet het er allemaal toe.

7 december 2021 om 17:40

Ik geloof dat hij toch echt doelt op Ballon D'or aangezien hij reageerde op een reactie over de Ballon D'or verkiezing, nergens ging het over POTY. En aangezien er dit jaar nog niet gestemd is en Der Kaiser beweert: "en dit jaar heeft Messi ook niet op Lewa gestemd" lijkt het me sterk dat hij in dat opzicht een punt heeft.

7 december 2021 om 17:55

Nee hoor Ajax, der Kaiser, als ik hem goed interpreteer, geeft aan dat in dat zelfde jaar, toen de spelers zelf de kans hadden om te stemmen wie zij het allerbeste vond dat Messi Lewandowski niet op 1 of op 2 had gestemd, wat natuurlijk ridicuul is om dan een jaar later te beweren dat je van mening bent dat hij die prijs heeft moeten winnen. Dan heeft Messi of geen actieve herinnering meer van dit moment, of dan geeft Messi aan dat het stemmen niet zozeer gaat om wie er de beste is maar wie je beste vrienden zijn.

edit: Derkaiser bedoelt in ieder geval de stemming die ik nu benoem, maar is waarschijnlijk in de war aangezien er 10.000 Best Player awards zijn in deze periode.

7 december 2021 om 18:28



Dan is het mij fout. Dan is het inderdaad UEFA Best Player, aangezien mij het nog bij stond dat Messi toen ook niet op Lewandowski heeft gestemd. Dan is het een beetje krom dat Messi tijdens min of meer dezelfde soort prijs uitreiking dus zegt dat Lewandowski hem verdient. En inderdaad @ikea, dat is precies waar ik op doelde.

7 december 2021 om 20:52

Goed teruglezen Ikea, en je zult zien dat Kaiser toch letterlijk zegt 'dit jaar gestemd'. En dat kan alleen over Ballon D'or gaan aangezien UEFA prijs nog voor moet worden gestemd.

7 december 2021 om 18:49

THenry dan blijkt dat ik de interpretatie fout heb begrepen, dat is dan een fout van mij inderdaad. Excuses. Stoorde mij wel aan de wirwar aan reacties dat ik een Ronaldo fanboy ben of Messi hater. Verre van zelfs. Ik ben fan van Real Madrid en de Real Madrid spelers. Verder zijn er nog spelers die ik sympathiseer als voetballer en zowel Messi als Ronaldo maken deel uit van dat rijtje. Ik mag als Real fan denk ik geen inhoudelijke discussie meer starten over beiden, dat is jammer te noemen.

Bij dit soort dingen valt me op hoeveel haters en misgunners Messi wel niet heeft. Wat ik eigenlijk wel opmerkelijk vind want Messi heeft zich nooit respectloos geuit naar andere spelers of clubs dus waar het vandaan komt is me onduidelijk.

7 december 2021 om 17:25

Het zijn gewoon misgunners die het zat zijn dat hij zoveel prijzen pakt op individueel niveau. Ze willen wat anders zien gebeuren. Zelfde overkomt Ronaldo overigens. Beide zijn eindbazen die gewoon de rest het zuur maken wanneer het op individuele prijzen neerkomt.

7 december 2021 om 17:31

Naja Ronaldo overkomt het want hij is zelf een van de meest respectloze voetballers ooit. Is altijd denigrerend en arrogant geweest richting anderen toe tot aan de de dag van vandaag. Kan me herinneren dat hij een keer een scheidsrechter duwde, een keer naar een cameraman spuugde, en een keer zei dat mensen kritiek op hem hadden omdat hij knap rijk en goed is(hoe sneu moet je als persoon wel niet zijn om dit te zeggen). En dan heb ik het niet eens over de talloze keren dat hij provocerend juicht bij het scoren van doelpunten.

Dus de haat bij hem kan ik het enigszins wel begrijpen. Bij Messi niet.

7 december 2021 om 17:53

Wat ik benoem in mijn reactie op jou hieronder, @One-Kurd, toon jij nu in de praktijk. "cristiano Ronaldo is arrogant dit en arrogant dat." Precies wat de Nederlandse media tot uitvoer brengen. Ronaldo in een kwaad daglicht zetten, Messi in een goed daglicht zetten, terwijl ze allebei hoogstwaarschijnlijk even arrogant zijn. Misschien wist je het niet, maar Ronaldo heeft bijvoorbeeld geen tatoeages om zijn bloed zuiver te houden wat hij vervolgens jaarlijks doneert aan het ziekenhuis. Ik zeg daarmee niet dat Ronaldo eigenlijk het liefste meisje uit de klas is en Messi een bullebak, enkel dat er wel een verschrikkelijk eentonige vorming is van de persoon en karakters van Messi en Ronaldo (en andere hoge bomen uiteraard).

7 december 2021 om 18:16

Verwonderd zijn over de ‘haat’ op Messi en dan twee reacties daarbeneden zelf ‘haten’ op Ronaldo. Lekker hoor.

7 december 2021 om 18:55

Hahaha zieligerd ben je toch, hoe kun je jezelf nog serieus nemen. Je zit bijna te huilen over hoeveel ‘misgunners’ Messi heeft. Maar spuwt wel je gal over een legende als Ronaldo. Respecteer gewoon beide spelers, Ronaldo is een van de puurste voetballers. Neemt het in interviews altijd op voor zijn ploeggenoten, doneert veel, geen tatoeages zodat hij bloed kan doneren etc. Scheidsrechter duwde zegt ie, noem je dat een duw? Die opmerking over knap rijk en goed is toch duidelijk een opmerking met een vleugje cynisme maar misschien ben je te jong om dat te herkennen. En provocerend juichen doet iedereen, ook Messi, talloze keren zelfs in een Clasico, ook schoot hij een keer een bal expres op het Real publiek met kinderen erin. Dat betekrnt niet dat het een slecht persoon is. Respecteer gewoon beide spelers, in plaats van in de kont te kruipen van Messi en Ronaldo te haten.

7 december 2021 om 17:49

Omdat ik zelf een behoorlijke misgunner ben betreft Messi wil ik best mijn licht schijnen over de reden waarom ik het zo'n pracht voetballer allemaal misgun. Ik denk namelijk dat andere Messi misgunners soortgelijke redenen hebben, opdat je voortaan begrip of in ieder geval kennis hebt van mogelijke beweegredenen :

a) Op de allereerste plaatst draagt de Nederlandse (voetbal / sport) media altijd een onvoorwaardelijke en grenzeloze liefde uit naar Messi en zijn Barcelona. Opvallend genoeg is er dan wel altijd kritiek op Real Madrid als club en op Ronaldo als speler (die zijn ook vaak gegrond, echter is het schrijnend ten opzichte van de onvoorwaardelijke liefde naar Barcelona en Messi toe).

b) Messi was altijd een unieke speler omdat naast zijn kwaliteiten hij ook een integer karakter toonde en dat ook wist te uiten met zijn voorkomen, tot hij ineens, een paar zomers geleden niet alleen zijn baard liet staan, maar van het ene op het andere seizoen zijn armen had 'vol gesleeved' met tatoeages. Voor mij persoonlijk was dat de figuurlijke druppel. Ik houd nu eenmaal van authentieke mensen en dus ook van authentieke voetballers.

c) Een zeer persoonlijke reden om de pik op Messi te hebben is het feit dat hij naar mijn idee heel erg zijn best heeft gedaan om Antoine Griezmann niet te laten slagen bij Barcelona, door hem over te slaan of te negeren. Uiteraard is dit maar een minutieus puntje want ook zonder had ik het Messi niet gegund, en het is gissen of Messi inderdaad de carrière van Griezmann aan het saboteren was.

Ik denk dat de algehele tendens reden a) is bij de meeste Messi misgunners. Als hij dan ook onterecht weer een gouden bal krijgt uitgereikt dan worden mensen daar kattig om, daarbij doet het naar mijn idee afbreuk aan de persoon Messi als ook de prijs wanneer die onterecht aan hem wordt uitgereikt.

7 december 2021 om 18:13

Hahah die sectie a en c heerlijk.
a. Is dat calimero effect, barca heeft gewoon veel nederlandse invloeden gehad daarom is logisch dat er veel artikelen van Barca en Messi worden besteed. Daarnaast worden ook veel kritische artikelen etc geschreven afgelopen jaren. Wat ook logisch is.

c. Veel mensen hadden issues met Griezmann vanwege het programma jaar voordat ie kwam waar hij publiekelijk aangaf om niet te komen (la decision ofzo). Daarnaast heeft Messi meerdere pingels afgestaan aan Griezmann om hem in vorm te laten komen.
Griezmann heeft ook tijdje zonder Messi gespeeld maar lukte ook niet.
Griezmann is een heerlijke speler bij een ploeg die op de counter speelt.
Zo zie je dat PSG ook op de counter speelt en Messi daar ook moeite heeft. Persoonlijk vind ik dat dus echt onzin dat Messi Griezmann heeft laten mislukken.

7 december 2021 om 18:55

@boogles dat is zeker geen Calimero effect. Het moge duidelijk zijn dat Real Madrid de grootste voetbalclub is (of in ieder geval een van de grootste). Dit betekent dat óók in Nederland veel supporters zullen zijn. Wat je echter merkt is dat nieuwsmedia, sportzenders etc oprecht haat uiten jegens Real Madrid. Het gaat dan niet meer over meer artikelen over Barcelona oid maar gewoon openlijk alle prestaties van de club Real Madrid bagataliseren en spelers ridiculiseren. Nieuws moet altijd objectief zijn maar dat is het dus niet. Een normale wedstrijd op ziggo sport kijken is al onmogelijk zonder 90 minuten lang gebash aan te moeten horen over Real Madrid. Dat zijn de feiten en geen Calimero gedrag wat overigens niet eens mogelijk is aangezien Real Madrid objectief gezien op alle vlakken een grotere club is dan Barcelona.

7 december 2021 om 19:13

@booglesboogles Ik begrijp dat er Nederlandse invloeden zijn bij Barcelona en dat de media-wereld daar maar wat trots op is. Dan alsnog is het vaak de taak van een journalist om een objectief geluid te laten horen en dus niet alles met honing te besmeuren wat te maken heeft met Messi en Barcelona, anderzijds ook niet alles af te branden wat hier tegenover staat namelijk Real Madrid en Ronaldo.
Uiteraard zijn al deze ex-voetballers die nu analist zijn geen journalisten, en delen die maar wat graag hun eigen voorkeur uit. Begrijp dan echter ook dat sommigen die mee kijken op televisie juist een hekel hieraan krijgen omdat zij niet zwanger van geluk zijn bij het horen over Barcelona of Messi.

Kan iemand nog 1 keer uitleggen waarom messi de prijs voor 2021 heeft gewonnen?

7 december 2021 om 18:24

Omdat journalisten wereldwijd hem het hoogste cumulatieve puntenaantal gaven.

Messi’s wil lijkt wet, want niet eens een week nadat Messi in zijn speech zei dat Lewa de Ballon D’Or van vorig jaar zou moeten krijgen, volgt de organisatie deze opdracht. Beetje raar als je het mij vraagt. Het had ze gesierd als ze dit uit zichzelf hadden gedaan en niet na opnieuw grote backlash dit jaar en na dat Messi zich uitspreekt.

7 december 2021 om 19:16

Maar Messi stemde wel op Mbappe Neymar plaats 1 plaats 2 , is ongeloofwaardig. Geloof mij dat Lewan er de pee in heeft, alleen is hij hele netjes en uit hij het niet. Zou echt grot gebaar zijn geweest als Messi die ballon dor aan lewan had gegeven.

7 december 2021 om 19:30

Mochten de spelers dit jaar stemmen dan? Volgens mij mochten alleen journalisten stemmen, toch?

7 december 2021 om 20:22

Die andere prijs men player of the year award 2020 daar stemmen de spelers wel op, Messi stemde op Mbappe en Neymar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren