Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lens is scherp: 'Als ik mag spelen, ben ik er klaar voor'

Laatste update:

Jeremain Lens viel op het laatste moment af voor het WK van 2010 en twee jaar later was dat opnieuw het geval bij het EK van 2012. Nu is de aanvaller wel mee naar Brazilië en hij probeert dan ook vooral te genieten, ook al is hij het voornaamste slachtoffer geworden van het nieuwe systeem. Mogelijk mag hij maandag als vervanger van Robin van Persie in de basis beginnen.

/

Nederland speelde in de WK-kwalificatiereeks 4-3-3 en Lens had vaak een basisplaats. Nu Oranje 5-3-2 speelt, moet de aanvaller echter genoegen nemen met een plek op de bank. Hij zoekt die plek zonder mokken op: "Wat is het nut als ik mezelf als slachtoffer zie? Bovendien zie ik het ook echt niet zo. Aan de speelwijze sleutelen is een manier gebleken om resultaat te boeken", zegt Lens tegen het Algemeen Dagblad.

Nederland heeft na twee wedstrijden zes punten gehaald en dan moet je niet zeuren, vindt Lens. "Als ik mag spelen, dan ben ik er klaar voor. Ik zit steeds met een scherp gevoel op de bank en de trainer weet wat hij aan me heeft. Ik kan op alle posities in de aanval uit de voeten." Lens kwam zowel tegen Spanje als tegen Australië als invaller binnen de lijnen.

Jeremain Lens moet in de basis beginnen tegen Chili

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 juni 2014 om 09:13

Laten we Depay lekker achter de hand houden.. Die zal gretiger zijn als ie als wissel erin komt! Ik zeg 4-3-3 met voorin op links Robben spits Huntelaar rechts Lens. Hierdoor komt voor Robben niet constant naar binnen wat Huntelaar onbruikbaar zou maken.

21 juni 2014 om 10:27

Depay links, Lens spits en Robben rechts. In 4-3-3 opstelling.

21 juni 2014 om 23:57

Dus je wilt Robben, onze beste speler (zeker bij afwezigheid van RvP), in dienst laten spelen van Huntelaar? Ik kan me op zich wel vinden in dat trio maar Robben moet de grote man blijven.

Ik heb altijd het idee wanneer lens speelt dat hij eigenlijk niet zo goed is. Maar beetje bij beetje speelt hij toch redelijk tot goed. Dus als hij presteerd, (en dat kan van Gaal het beste beoordelen) dan moet hij gewoon spelen.

21 juni 2014 om 08:43

Lens is voor Louis een van zijn meest constante spelers geweest voor het Wk.
Hij zou ook zeker in de basis starten wanneer we 4-3-3 zouden spelen!

Bij afwezigheid van RvP moet KJH in de punt komen te spelen. Dat is toch het beste alternatie als aanspeelpunt en goalgetter.

21 juni 2014 om 08:40

Ben ik het niet mee eens.
KJH is geen aanspeelpunt maar een afmaker. Zoals je van de week zag [en zal maandag niet anders zijn] hebben we iemand nodig die een bal vast kan houden. Acties maakt. Dan hebben we betere alternatieven!

21 juni 2014 om 08:41

Ja, maar dan gaat Lens op links spelen waarschijnlijk.

21 juni 2014 om 08:49

Gezien van Gaal's wissels de afgelopen wedstrijden acht ik de lans dat Huntelaar speelt erg klein. ALS Nederland 4-3-3 speelt (die kans acht ik overigens niet al te groot) verwacht ik vlnr Depay - Lens - Robben, een drietal dat continu van positie kan wisselen en het op die manier de Chilenen lastig kan maken.

Nogmaals, ik verwacht "gewoon" een 5-3-2 met wellicht Kongolo ipv BMI, Clasie voor De Guzman en Lens met Robben voorin. Dat baseer ik uiteraard op helemaal niets ;-)

22 juni 2014 om 11:53

Dus jij denkt oprecht dat je de bewegelijke Chilenen het lastig wil gaan maken met bewegelijkheid? De zwakte van de Chilenen ligt in de lucht en laat dat nou een van de sterktes van Huntelaar zijn..

Ik ben inderdaad ook bang dat Van Gaal niet Huntelaar, maar Lens erin zet. Onbegrijpelijk in mijn ogen. Huntelaar lijkt in alles meer op Van Persie dan Lens. Daarnaast vond ik zijn invalbeurten de laatste tijd ook niet overtuigend. Een lompe speler die vanwege zijn snelheid en power nog wat kan forceren, maar het spelletje niet echt snapt.

Ik hoop overigens dat Veltman de vervanger is van Bruno Martins Indi, want er mag wel wat meer opbouw in de achterhoede komen. Ik zie het probleem niet zo met 3 rechtsbenige Cv's.

Tegen Chili kun je wel weer 5-3-2 spelen. Chili is ook een ploeg die veel de bal wilt hebben en het spel wilt maken. Dan heb je met 2 snelle spelers in Depay en Robben goede counter mogelijkheden. In de 2e helft zal Chili vermoeit raken (zie wedstrijden tegen Australië en Spanje). Dan moet je pas wisselen en 4-3-3 spelen.

Wat een uitspraken weer zeg
Als ik mag spelen ben ik er klaar voor
Ja Duhhhhhhh
het zou erg zijn als je er niet klaar voor ben
Als je mee mag naar een WK dan zorg je daar gewoon voor
Anders zou je niet geselecteerd zijn

Een aanval met Depay, Lens en Robben zou wel de aanval van de snelste spelers op dit WK zijn.
Van Gaal heeft eigenlijk uitstekend materiaal om te spelen zoals hij destijds ook AZ kampion heeft gemaakt.

Flikker op met je Lens. KJH hoort gewoon in punt van de aanval te staan met Memphis en Robben om hem heen. Wordt er schijtziek van dat dit nog een discussie is. Lens speelt in Oekraïne for crying out loud.

21 juni 2014 om 11:28

Al speelde hij in Tuvalu, je ziet toch ook wel dat hij altijd wat toevoegt aan het spel van Oranje? Diepgang, kracht, power: allemaal eigenschappen die Huntelaar niet in die mate bezit. Depay heeft vergelijkbare talenten en Huntelaar biedt andere mogelijkheden. Dan is het aan van Gaal om te kiezen welke speler beter in zijn tactiek past. Ik persoonlijk vind de huisige 5-3-2 tactiek niet ideaal voor een spits die al in de 16 staat, maar juist voor aanvallers die in die ruimte komen en zou dan ook voor Lens kiezen.

21 juni 2014 om 12:51

Ja, als je op de counter wilt spelen wel ja, in een 5-3-2 systeem. Maar ik hoop dat Louis gewoon weer de normale systeem gaat hanteren, 4-3-3. Chili is zeker een goeie ploeg maar we moeten gewoon ons eigen spel weer spelen hoe wij het best kunnen en dat is een 4-3-3. En daarvoor is KJH perfect voor. Ik vind eerlijk gezegd Memphis nu al beter dan Lens, Memphis is een stuk technischer dan Lens. Lens fungeert alleen bij een counterploeg, hij moet ruimte in zijn rug hebben zodat ie gelanceerd kan worden ala Narsigh. Memphis is even snel als Lens zo niet sneller en is veel beter in de kleinere ruimtes dan Lens.

21 juni 2014 om 14:03

Je kan wel een "schijthekel " hebben aan lens maar louis speelt toch ook gewoon op de counter dus dan heb je niks aan huntelaar .
Bovendien vind ik het Type Huntelaar een uitstervend ras want welk team speelt vandaag de dag nog puur met een echte centrumspits??

Het spelletje is veranderd en dat zie je aan elke grote ploeg.komende mensen met snelheid en techniek die iets zelf kunnen forceren.
Geen "afwachtende " spitsen meer die maar staan te hopen dat er een keer een voorzet vanaf de flanken komt.
Niet alleen Nederland vaart er op dit moment wel bij maar kijk ook eens naar argentinie en duitsland.

Brazilie speelt met fredje voorin op de huntelaar manier en we hebben allemaal kunnen zien dat dat nou niet een mega succes is.
En wat te denken van Spanje die op zijn niet spaanse manier Costa als diepe spits erin zette.

Ik heb liever memhpis depay

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren