Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Leegreg Fer betreurt berichten over Lutsharel Geertruida in de media

Laatste update:

Lutsharel Geertruida en zijn management betreuren de commotie die is ontstaan sinds Feyenoord vrijdag kenbaar maakte dat de gesprekken over een nieuw contract, die vier maanden geleden waren begonnen, zijn gestaakt. Technisch directeur Frank Arnesen liet weten dat Feyenoord niet kan voldoen aan het beoogde salaris dat de rechtsback wil opstrijken als tegenprestatie indien hij zijn huidige contract, dat medio 2022 ten einde loopt, openbreekt en verlengt.

Volgens clubwatcher Marcel van der Kraan van De Telegraaf stelde het kamp-Geertruida ‘bizar hoge eisen’ en zou het ‘krankzinnig’ zijn geweest als Feyenoord daarmee had ingestemd. “De indruk wordt nu gewekt dat de onderhandelingen zijn gestopt omdat Lutsharel buitensporige bedragen vraagt, maar dat is absoluut niet aan de orde”, zegt zaakwaarnemer Leegreg Fer, de broer van Feyenoorder Leroy Fer, zaterdag in gesprek met het Algemeen Dagblad.

Fer benadrukt dat in de genoemde periode van vier maanden ook ‘maandenlang’ niet is gesproken. “Lutsharel heeft de intentie om bij Feyenoord te blijven, laat dat duidelijk zijn. Zonder over bedragen te praten: daar hoort een salaris bij dat de categorie spelers waar hij toe behoort in de Kuip verdient. De club en de speler liggen uit elkaar, maar er zit geen schokkend gat tussen vraag en aanbod.”

“Na de berichtgeving van gisteren ontstaat er een beeld dat hij onredelijke hoge eisen stelt met eventueel een toekomst elders in zijn achterhoofd, maar dat is onterecht.” Fer benadrukt dat Geertruida helemaal niet wil dwarsliggen om vervolgens transfervrij te vertrekken uit De Kuip. “Integendeel. Zoals vaak biedt de club iets en vraagt de speler iets. Helaas heeft dat nog niet geleid tot een akkoord. Daar zijn twee partijen voor nodig. Het kan niet zo zijn dat er een akkoord is en slechts één partij daar dolblij mee is.”

Vanwege een knieblessure is Geertruida, 21 jaar, nog niet van de partij, maar de verwachting is dat hij in oktober kan aansluiten bij de ploeg van Arne Slot. Geertruida ging in 2012, kort na zijn twaalfde verjaardag, van Sparta naar Feyenoord. Op 25 oktober 2017 maakte hij hij zijn officiële debuut in de Kuip in de bekerwedstrijd tegen de amateurs van AVV Swift. Hij speelde tot dusver 69 wedstrijden in de hoofdmacht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En zo is het maar net. Gewoon marktconform salaris tov andere basisspelers . Gaan t meemaken. Hoop zelf voor zijn (en fey) toekomst dat ie gewoon bijtekent

31 juli 2021 om 11:37

Volgens de media is het tussen de 1.2 en 1.4 miljoen zonder bonussen. Als we dat geloven natuurlijk is dat totaal niet marktconform. Hoop wel dat hij blijft maar dan zal er nogal wat moeten gebeuren.

31 juli 2021 om 11:41

Wat denk je dat hij pakt bij een transfervrije overstap naar bv Hertha? Een stuk meer. Die pakt daar rustig 1.1m op jaarbasis met een mooie tekenbonus. Als Feyenoord hem wilt houden moeten ze hem echt wel richting de miljoen betalen.

31 juli 2021 om 11:46

En waarom dan? Malacia en Bijlow die vele male belangrijker zijn verdienen onder de 1 miljoen. Dan ga je straks krijgen dat die jongens ook op het deurtje gaan kloppen om een miljoen te willen verdienen.

31 juli 2021 om 11:54

ja hij heeft zoveel laten zien....gewoon matige verdediger hoor

31 juli 2021 om 11:57

Ik zeg niet dat Feyenoord overstag moet gaan, ik zeg dat ALS ze hem willen houden ze met minstens 1 miljoen moeten komen anders gaat hij weg. Of je het moet bieden weet ik niet, alleen met minder gaat hij transfervrij weg.

31 juli 2021 om 11:58

Bijlow die elk seizoen 15 wedstrijden speelt en Malacia die tot na de winterstop ook geen onbetwiste basisspeler was? Beide spelers hebben zelfs minder laten zien in mijn ogen. Het is daarnaast zijn goed recht om te vragen wat hij wil toch? We zouden het ook om kunnen draaien dat Feyenoord eigen jeugd niet beloond met genoeg salaris maar iedere mislukte aankoop verdiend het veelvoud.

31 juli 2021 om 12:00

Feyenoord wilt geen miljoen bieden dan houd het gewoon op. Beetje realistisch mogen ze best zijn die zaakwaarnemers. Die weten ook wel ongeveer wat andere speles verdienen. Helaas verdienen jongens die die leeftijd zijn onder een miljoen.

31 juli 2021 om 12:02

ohhhh hebben we het gezeik op Bijlow weer. Hij speelt pas 2 seizoenen ... Heeft 2 blessures in 1 seizoen gehad. Dan hadden we Robben nooit meer mogen opstellen. Het was al een schande dat opa Stekelenburg meegenomen werd naar het EK, een keeper die tien (10) TIEN jaar totaal niets heeft laten zien mag zomaar werd door zijn Ajax maatje trainer de Boer opgesteld terwijl je een goede keeper thuis laat. Schande. Terecht dat de trainer de Boer afgebrand is als je totaal geen beleid kan voeren met selecteren van spelers.

31 juli 2021 om 12:08

Haha nog steeds gefrustreerd na het EK Ronnie? Misschien ligt het aan mij, maar het stukje over Stekelenburg en de Boer heb ik net gemist in dit artikel.

31 juli 2021 om 12:14

Bijlow wordt ook wel erg belangrijk gemaakt is het niet? Pakt tegen Drita een paar goeie ballen, maar zag er bij die 2e tegengoal ook wel simpel uit. Het wordt wel tijd dat hij het over een langere periode gaat laten zien.

31 juli 2021 om 12:15

Precies dan houdt het op. Als ze dat elders wel kunnen krijgen maar bij Feyenoord niet, dan zullen ze uit elkaar gaan. Dan is het slechts de vraag, nu verkopen of aan het einde van het jaar transfervrij.

31 juli 2021 om 12:15

Waar komt toch dat beeld vandaan dat iedereen in het buitenland miljoenen pakt. Tuurlijk in de top wellicht. Maar Ok geloof er helemaal niets van dat Geertruida miljoenen per jaar kan pakken in een andere Europese competitie. Gemiddelde salaris bij Hertha is 9,5 ton...https://www.goal.com/nl/gallery/van-bayern-tot-nuernberg-wat-verdienen-spelers-per-club-aan/98censc8fjbi16loya84g5nq6#1k8bn9yh95ccx1t6pi1mm8vkkd

31 juli 2021 om 12:26

Typisch Feyenoord dat dit soort perikelen op straat komt. Zelfde met die havenarbeider die exact weet te vertellen hoe alle transfers daar verlopen. Dit krijg je met al die eilandjes binnen die club. Kan dit niet iets professioneler ?

31 juli 2021 om 12:32

Sinds wanneer is een miljoen zoveel voor een speler die als hij een nieuw contract tekent waarschijnlijk alleen voor de hoofdprijs mag vertrekken?

31 juli 2021 om 12:39

Ja want Feyenoord verkoopt hun spelers altijd voor hoofdprijzen 😂

31 juli 2021 om 12:55

@buakaw, In Engeland kan je dat bij een degradatiekandidaat of middenmotor wel pakken hoor. Riedewald pakt 3 miljoen bij Crystal Palace. Bruno pakte ook bijna 3.5 bij Stoke. Kijana Hoever zit op iets 2,3 miljoen bij Wolves.

31 juli 2021 om 14:03

@buakaw
Een gemiddelde speler bij Herta verdiend dus meer dan een van de betere spelers van Feyenoord. Dat is de reden dat spelers dus graag naar het buitenland gaan, de nummer 14 van Duitsland betaald beter dan de nummer 3 of 4 van Nederland.

31 juli 2021 om 14:04

Feyenoord verwacht de hoofdprijs en als ze die niet kunnen krijgen, dan moet de speler zelf bijleggen o.a. door het afzien van het contractueel overeengekomen percentage van de transfersom. Zaakwaarnemers zijn niet dom, die hebben gezien hoe het met Berghuis gegaan is.

31 juli 2021 om 16:49

Als hij denkt transfervrij weg te kunnen dan gaat ie een jaartje op de tribune zitten. Kan zn nieuwe club over een jaar met een ongetrainde speler beginnen.

31 juli 2021 om 13:07

Geertruida moet er eerst maar eens voor zorgen dat hij dit seizoen zelf een basisspeler wordt voordat hij eisen gaat stellen.

31 juli 2021 om 14:25

Nee, hij zit in contractonderhandelingen dus moet hij nu eisen stellen. Ik kan er moeilijk iets over zeggen omdat er geen bedragen genoemd worden en er vooral veel gespeculeerd wordt. Laten we even geduld hebben want dat dit nu in de media komt helpt al helemaal niemand en ik snap dat niet. Pas 4 mnd onderhandelden en nu alles in de media.

Dit is dus het vuile spel: teken je niet bij gaat de club meteen jouw naam/reputatie bevuilen in de media. Clubwatchers info toespelen zodat het niet rechtstreeks uit de TD's mond komt. De fans die enkel vanuit club perspectief kijken zullen dit als zoete koek slikken. Zie maar clubwatcher roept 'extreme eisen' van Geertruida zonder specifieke te geven. Dat is lekker makkelijk en eenzijdig. Kunnen we allemaal zaakwaarnemers aanvallen obv vieze trucjes maar de clubs zijn ook niet brandschoon, verre van zelfs ...

31 juli 2021 om 11:54

Zaakwaarnemers die dollartekens zien als een speler uit hun stal beter presteert dan ze verwacht hadden ... is precies dezelfde redenatie. Feyenoord is niet rijk op dit moment, dus die willen een minder bedrag betalen. De zaakwaarnemer wil het maximale eruit halen (want is goed voor zijn bonus). Ergens moet er een breakevenpunt zijn om tot een vergelijk te komen. Komt die er niet en ligt vraag en aanbod een ton uiteen dan is het gewoon einde oefening voor Geertruida bij Feyenoord.

31 juli 2021 om 12:04

Jij doet nu precies het omgekeerde, namelijk als zoete koek slikken waar de zaakwaarnemer mee komt. En dat dit door veel supporters als realistisch wordt gezien heeft er ook mee te maken dat het bijna hetzelfde is gegaan met Summerville onder dezelfde zaakwaarnemer. Er worden ongetwijfeld door beide partijen spelletjes gespeeld en voor ons is het onmogelijk te achterhalen wat waarheid is, maar deze zaakwaarnemer heeft de schijn wel tegen.

31 juli 2021 om 12:20

nee hoor, ik vertel de andere zijde van het verhaal. Ik slik niks voor zoete koek, daar heb ik in mijn leven al teveel van dit soort berichten gelezen. Hoe vaak lees/hoor je niet dat jonge spelers hoge salarissen eisen hebben nadat ze een seizoen leuk spelen in het eerste? Ergens hierboven noemt iemand Summerville, dat was zo'n geval en had Ajax dat ook niet met Lang? Feyenoord heeft in deze zaak aangegeven dat de gevraagde loon te hoog is, de zaakwaarnemer vind dat zij een marktconform bedrag vragen. Niemand weet wat Feyenoord geboden heeft (volgens Feyenoord een passend bedrag) en de zaakwaarnemer noemt niet het marktconforme bedrag. Ik heb geen idee waarop beide partijen baseren dat zij een passend bedrag bieden/ eisen.

31 juli 2021 om 12:39

@Weef Ik nuanceer de kwestie en toon aan dat er twee kanten aan de munt zitten. Fans, zie de vele reacties maar kiezen meteen Feyenoords kant. Op basis waarvan? Omdat ze er niet uit komen? Geertruida heeft zijn eigen belang en Feyenoord heeft ook een eigen belang. Het is wederkerig en een samenwerking (!) en hoe het nu naar buiten wordt gebracht is eenzijdig. 'Hoe durft Geertruida niet meteen bij te tekenen?' is de setting ... Men is zooooo snel met oordelen vellen en hun gal te spuwen over de ene kant van de munt maar laten de andere kant die eveneens vuil spel speelt en ze letterlijk manipuleert buiten beschouwing. Dat is wat ik aankaart. Vraag je zelf eens af waarom moet dit via de media gespeeld worden en wie heeft daar het meest belang bij?

31 juli 2021 om 13:48

Tuurlijk zijn er twee partijen met eigen belangen. Dat supporters de kant van Feyenoord kiezen is in dit geval niet raar, gezien de ervaring met deze zaakwaarnemer. Bovendien wekt het ook wel wat irritatie dat een jongen die is opgegroeid bij Feyenoord zo extreem het onderste uit de kan wil halen, terwijl hij weet wat de financiële situatie van Feyenoord is. Ik weet natuurlijk niet wat er precies geboden en gevraagd is, maar als de geruchten kloppen heeft Feyenoord een heel aardig bod gedaan en wil Geertruida grootverdiener worden. Dat staat tegen.

31 juli 2021 om 12:27

Tsja precies hetzelfde verhaal hoorden we in Amsterdam ook van Kluijvert en Brobbey. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Ik snap niet dat spelers er gewoon voor uitkomen dat een flinke financiele stap voorwaarts hun prioriteit is bij een nieuw contract. Als dat niet in Rotterdam is dan maar ergens anders in dit geval. Dat hypocriete geleuter dat je bij de club wilt blijven is volstrekt irrelevant voor dit soort spelers. Ook prima, maar zeg dat dan gewoon.

31 juli 2021 om 12:29

Gewoon damage controle van kamp Geertruida. Arnesen heeft de stekker er uit getrokken en nu hebben ze niets. 'Het gat is niet zo groot en de intentie is er' zijn slechts pogingen weer aan tafel te komen. 1-0 Arnesen.

31 juli 2021 om 12:33

@moridin: dat weet ik niet. Het probleem is dat we niet weten wat het gat is. Voor Arnesen kan een verschil tussen vraag en aanbod bij 2,5 ton teveel zijn, terwijl voor de zaakwaarnemer dat niet zo groot is. Zeg het maar.

31 juli 2021 om 16:07

Als Feyenoord de stekker er uit trekt en het komt naar buiten is dit natuurlijk niet positief voor zijn onderhandelingspositie bij andere clubs.

31 juli 2021 om 16:09

Als Feyenoord de stekker er uit trekt en het komt naar buiten is dit natuurlijk niet positief voor zijn onderhandelingspositie bij andere clubs.

31 juli 2021 om 13:18

Met het verschil dat deze zaakwaarnemer met Summerville ook hetzelfde deed.

Dan neem ik aan dat die journalisten dus niet weten wat de bedragen zijn, dat ze dat niet mogen inzien of te horen krijgen. Die nemen gewoon over wat hun bron bij de club hun voedt. En zo speelt de club het dus via de media.

31 juli 2021 om 11:55

En zo speelt een zaakwaarnemer het ook. Net doen alsof de club een minimaal loon wil geven. Het is een spel. Komen ze niet tot een vergelijk, dan is het einde overeenkomst Geertruida.

31 juli 2021 om 12:07

Klopt, maar stel dat de club overdrijft (eigenlijk liegen dus, maargoed), dan zegt die zaakwaarnemer ook dat het niet zo is. Dus nu wordt die zaakwaarnemer betrokken in dit spel. En zo vaak gebeurt dit niet via de media.

31 juli 2021 om 12:22

Onzin Ronnie, dat doet deze zaakwaarnemer helemaal niet. Hij geeft zelfs aan dat club en speler niet zo ver uit elkaar liggen. Het probleem is dat Feyenoord jarenlang te hoge salarissen aan middelmatige spelers heeft gegeven. Daardoor heeft zo'n jongen (net als een Malacia en Bijlow) alle recht om een vergelijkbaar salaris te vragen. Waarom zou Geertruida minder moeten verdienen dan Teixeira, Diemers of Linssen? Het zijn de scheve verhoudingen, door Feyenoord zelf gecreëerd, die dit soort situaties veroorzaken.

31 juli 2021 om 12:22

Volgens mij stapt een zaakwaarnemer juist graag naar de media om via die weg druk uit te oefenen op een club. Om daarna "te dreigen" dat de speler anders transfervrij de deur uitloopt na het seizoen.

31 juli 2021 om 12:30

@acapulco: Volgens mij is het raar om te zeggen dat een speler het recht heeft om een (te) hoog salaris te vragen omdat een andere (misschien mindere) speler dat ook krijgt. Dat is hetzelfde door te zeggen dat jij ook in de sloot springt omdat je vriend het ook doet.

je kunt het vragen, maar misschien overspeel je je eigen hand door teveel te vragen. Dan is er geen weg meer terug. In dit geval zegt Feyenoord dat het geen ruimte meer heeft in het salarishuis en bied het (ik noem maar wat) 5 ton. Misschien pakt een Diemers wel 7,5 ton omdat hij vorig jaar als een soort een paniekaankoop binnen kwam, maar dat wil dan nog niet zeggen dat die 7,5 ton dan marktconform is bij Feyenoord. Eerder is het een zwaktebod geweest van het Feyenoord en in het bijzonder van Arnesen.

31 juli 2021 om 13:03

Nee dat is niet hetzelfde. In het bedrijfsleven werkt het ook gewoon zo. Een loon hoort aan te sluiten bij de prestaties. Dus Geertruida, die meer presteert dan genoemde spelers in vorige reactie, verdient ook minstens gelijk beloont te worden. Dat die andere spelers een te hoog salaris hebben, is het werkelijke probleem. Uit de tweede alinea constateer ik dat je het daar gelukkig mee eens bent.

31 juli 2021 om 13:18

@acapulco: ben ik het nog niet mee eens. Als ik als 30 jarige al 5 jaar de top aantikt en daar een bepaald salaris voor krijg, wil dat niet zeggen dat een jongen die net van school komt en in een half jaar een paar keer mijn niveau aantikt hetzelfde moet krijgen als ik. Laat hem eerst maar een jaar of 2 regelmatig presteren voordat we een salarisverhoging geven. Of ik ga bij mijn baas meer eisen en anders naar de concurrent.

31 juli 2021 om 13:31

Alleen spelen er bij Feyenoord geen spelers die 5 jaar de top aantikken. Linssen heeft in zijn carriere op een lager niveau iets bewezen en hetselfde geld voor Diemers. Liam kelly en Narsingh verdienden ook een groot bedrag. Het is gewoon logsich dat Geertruida dan op meer geld eist. Feyenoord wil hem toch ook straks voor de hoofdprijs verkopen? De scheve verhoudingen in de selectie veroorzaken dit probleem gewoon.

31 juli 2021 om 13:57

Je blijft maar scheve vergelijkingen trekken Ronnie. Natuurlijk verdient iemand van 30 vaak wat meer dan iemand van 24 met eenzelfde functie, dat bouw je met de jaren op. Het gaat er hier om dat Geertruida meer of gelijkwaardig presteert, maar minder verdient dan genoemde spelers. De door Ajax01-95 genoemde voorbeelden van Narsingh en Kelly sluiten hier overigens ook perfect op aan. Geertruida heeft het volste recht om meer te vragen en inderdaad, als hij dat niet krijgt gaat hij naar een andere club.

31 juli 2021 om 16:02

Maar dan nog, je zegt het zelf al: scheve verhoudingen. Die genoemde spelers waren natuurlijk bizar slecht en dat voor dat geld. Maar dat wil niet zeggen dat dat dan de maat is voor een salariseis. Dat Kelly en Narsingh, en later die lompe Argentijnse spits, een miljoen kregen wil niet zeggen dat iedereen die presteert een miljoen moet krijgen.

31 juli 2021 om 16:07

@acapulco: we zijn het eens dat hij een hoog bedrag mag vragen. Ik ben het er niet mee eens dat hij dat mag vragen omdat diverse misperen van mijn club een miljoen kregen. Hij is een jonge vent, heeft afgelopen enkele aardige wedstrijden gespeeld maar ook hele matige tot slechte gespeeld. En daar zal Feyenoord onder Arnesen, die de boel wil reorganiseren, een bepaalde salarisschaal hanteren met een bodem en plafond. En als Geertruida daar niet in past is het klaar met hem bij Feyenoord en hopen dat hij nu geld opbrengt.

Jammer van Feyenoord dat er een bepaald beeld wordt geschetst. Goed van deze zaakwaarnemer om juist met een heel correct en positieve reactie te komen. Zoals ik het nu lees is het onnodig geweest van Feyenoord om dit (via clubwatchers) in de media te brengen. Deze hele situatie wordt natuurlijk veroorzaakt door de scheve salarishuishouding bij Feyenoord, waar men momenteel een einde aan probeert te maken. Kan me voorstellen dat een Geertruida een salaris wil hebben dat minstens op het niveau van spelers ligt die niet eens spelen. Feyenoord aan de andere kant wil juist die spelers slijten, die Geertruida en manager nu waarschijnlijk aanvoeren als argumentatie. Zodat er weer een gezonde situatie ontstaat en spelers als Geertruida, Malacia en Bijlow normale stappen kunnen maken die zij ook verdienen.

Ik zou hetzelfde bedrag aanbieden als het nieuwe contract van Malacia. Zelf vind ik Malacia wat beter en die is ook al een jaar ouder, maar Lutsharel is ook een fijne multi-inzetbare speler. Ik zie im ieder geval geen enkele reden om meer te bieden.

Natuurlijk heeft Geertruida zich ontwikkeld. Echter, hierin geloof ik wel Feyenoord. Spelers en makelaar zijn geldwolven. Beetje realiteitszin zijn voetballers vreemd. Zeker na 1,5 jaar Corona moeten salarissen in het voetbal toch flink naar beneden? Stadions zitten leeg en clubs verdienen minder geld.
Kom op, een speler als Geertruida mag toch geen 2 ton verdienen? Wat moeten dan mensen wel niet verdienen die echt moeten werken voor hun geld zoals hulpverleners?

Mijn Feyenoord kennissen?vrienden (ja die heb ik) hebben mij vorig jaar smakelijk (of smakeloos) uitgelachen toen Ajax er na 1,5 jaar onderhandelen niet uit kwam met Brobby (lees raiola) en dat zou allemaal aan de club liggen want ze hadden Haller gehaald was de redenatie maar die haalde Ajax pas toen zij doorhadden dat al zouden ze 3 miljoen salaris geven Raiola zou nooit tekenen (oeps verspreek ik mij bedoel natuurlijk Brobby.
Die jongens denken zo makkelijk over geld en kennen eigenlijk niet de waarde ervan en staren zich blind op bedragen die zij horen en zij denken dat het reeel is.
Ik geef feyenoord in deze groot gelijk: we moeten terug naar normaal en 6 of 7 ton is een heleboel geld voor een speler in de top 5 van nederland.

Ben wel benieuwd tot welke categorie ze hem dan schatten. Is nog maar net echt basis speler en moet nu terugkomen van een blessure. Laten we nou niet doen alsof dit wereld rop is of een speler die feyenoord niet kan missen.

Lijkt me dat als een speler als Geertruida, waar nog veel rek in zit, en die heeft bewezen een basisspeler te zijn, een salaris wat bij zijn ‘status’ hoort dient te krijgen.
Als dat niet mogelijk is, klopt er iets niet in de salaris-huishouding, denk zelf dat als er een probleem is, dat dat gezocht moet worden in de transfer-fee’s en/of clausules betreffende afkoopsom, bonussen enz enz.
Maar ben er niet bij geweest, de volledige feiten daarom niet meegekregen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren