Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Klaassen: ‘Als zeven, acht, negen jongens een offday hebben wordt het niks’

Laatste update:

Er is nog voldoende werk aan de winkel voor Ajax, zo bleek donderdagavond in de Amsterdam ArenA. De ploeg van trainer Frank de Boer leed een ontluisterende nederlaag tegen Vitesse (0-4) en daardoor kunnen de hoofdstedelingen winst in het bekertoernooi vergeten. Middenvelder Davy Klaassen baalt ‘enorm’.

/

“Ik denk dat zeven, acht, negen jongens een offday hadden en dan wordt het niks. Het is moeilijk te verklaren”, aldus Klaassen tegen FOX Sports. De verliespartij had volgens hem niets met de gekozen tactiek te maken “Alle aannames waren verkeerd. Bijna alles ging fout. Als je zo belabberd speelt, maakt het niet uit met wie je op het veld staat.”

Voor Ajax was het de laatste wedstrijd van 2014 in de Amsterdam ArenA. Klaassen had de supporters graag op een andere manier uitgezwaaid richting de feestdagen. “Het is zonde, zeker voor de mensen die vandaag weer allemaal zijn gekomen. Ze bleven er de hele wedstrijd achter staan, maar we hebben niet thuisgegeven.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb het (gelukkig) niet kunnen zien, maar kan iemand me vertellen wie wel een beetje goed speelde

19 december 2014 om 08:42

Diederik Boer

19 december 2014 om 09:00

Ben je echt Ted vd Parre?

Niemand was echt goed, Anderson viel nog redelijk goed in toen het al 4-0 stond.
Serero speelde eigenlijk nog het meest redelijk, hij werd vaak geschopt en getrapt e.d.

19 december 2014 om 10:20

Nee natuurlijk niet. Mag de beste man een keer minuten maken, krijgt hij vier ballen om z'n oren.
Niemand haalde zijn niveau

19 december 2014 om 10:27

Diederik Boer ging bij de eerste 2 goals niet vrijuit. Bij de eerste stak hij geen hand uit want hij dacht dat de bal naast ging volgens mij. En bij de tweede begon het met hem omdat hij de bal niet lekker raakte bij een spelhervatting.
Volgens Klaassen gaven er 7 a 8 spelers niet thuis maar volgens mij gaf het hele team niet thuis.
Man man man wat waren ze slecht

19 december 2014 om 10:39

Haha, meen je dit? Niet dat ik Boer een wereldkeeper vind, maar bij de eerste twee goals gaat hij niet vrijuit, is onzin natuurlijk

Als je de beelden nog eens even terugkijkt, laat veltman zich kinderlijk wegzetten en schiet Traore vanaf 2-3 meter voor Boers neus de bal hoog in de verre hoek. Die bal kan hij niet hebben. (vooral goed zichtbaar in de derde herhaling met de camera achter het doel)

Bij de tweede schiet hij de bal naar Klaassen, die in een circel van 3-4 meter niemand om zich heen heeft, en de bal gewoon op de borst kan aannemen maar besluit deze (zacht) opzij te koppen. Lijkt me ook geen fout van Boer, maar een fout van Klaassen.

19 december 2014 om 11:31

Vergeet niet boer als een slome pad terugliep, overigens was anders heerlijk. Zo lichtvoetig die jongen

19 december 2014 om 13:18

Boer had die eerste bal gewoon moeten hebben. Hij stond erbij en keek er naar.
En bij die tweede bal ging die bal hoger dan dan dat ie ver kwam. Hij raakte hem niet goed, wel opletten he Ted van de Panna

19 december 2014 om 13:20

Tuurlijk ligt de fout als eerste bij Veltman maar daarom kan Boer nog wel wat doen i.p.v. uit zijn neus te vreten

19 december 2014 om 14:38

Zullen we het houden op een verschil in inzicht

Ik denk dat we het er in ieder geval over eens zijn dat hij niet snel eerste keeper zal worden

19 december 2014 om 08:44

Serero en en en oh ja Andersen, voor de rest was het een drama. Ze waren niet vooruit te branden, ze dachten allemaal op 70% te kunnen spelen vs de 120% inzet van Vitesse.

19 december 2014 om 08:52

Die elf van Vitesse

19 december 2014 om 09:00

Heb het ook niet gezien, maar als ik dus Klaassen mag geloven dan hadden veel spelers een 'off day'. Niks ervan. Het probleem van Ajax is motivatie! Gasten denken vaak genoeg dat ze wedstrijden op halve kracht kunnen spelen. Zo werkt het gewoon niet.

19 december 2014 om 09:15

Probleem bij Ajax is dat het aan de bal wel ok is maar juist zonder bal loopt iedereen maar wat te doen. De ruimtes die dan vallen op het middenveld vallen het hele seizoen al maar tot nu toe werd daar nog niet maximaal van geprofiteerd door een tegenstander.

19 december 2014 om 09:27

Op zich vind ik dat nog wel meevallen in andere wedstrijden. Maar in zo'n wedstrijd gebeurt het dichtlopen van die ruimtes niet. En dat is gewoon omdat ze denken dat het wel allemaal goedkomt. In de tweede helft van het seizoen komt ineens het besef dat ze wel echt even moeten en dan zul je zien dat het wel gaat lopen. Het gaat erom dat je in balbezit die extra stap zet en bij balverlies eveneens om de ruimtes dicht te lopen. Die extra stap zetten die gasten dus niet, omdat ze denken dat komt wel goed. Opzouten met die instelling!

19 december 2014 om 09:29

Riedewald was goed, echt maar een paar keer balverlies, won de bal terug en dacht steeds vooruit.

19 december 2014 om 09:41

Niemand haha

19 december 2014 om 08:55

Ik heb Serero wel zo vaak onnodig balverlies zien lijden gisteren, wauw.

Hopen dat deze vernedering iedereen op scherp zet.
Want om eerlijk te zijn, de laatste weken scoren we weliswaar veel maar we geven tegelijkertijd ook veel kansen weg. Als je dan tegen een tegenstander speelt die de kansen afmaakt dan zie je pas echt waar de zwakte van dit team zit. Koppen bij elkaar steken en zondag winnen op Woudestein. Dan na de winter vol gas in de eredivisie en de EL

Je ondergrens als bij een club als Ajax moet mag denk ik nooit lager zijn dan een 6 echter wat zij gisteren lieten zien was een 3. Dus is er inderdaad veel werk te verzetten, opvallend dit jaargang dat Ajax met regelmaat zo opzichtig de fout ingaat door individuele fouten.

2 dagen achter elkaar genieten geweest voor mij. Eerst Feyenoord in een geweldige partij verslagen en de dag erna Ajax vernederd zien worden in eigen huis. Maar serieus, hoe kan je als ploeg zo door het ijs zakken terwijl de voorgaande 3 partijen glansrijk gewonnen werden. Hoop voor Ajax dat het een incident is.

19 december 2014 om 09:02

Glansrijk gewonnen? Dit was gewoon in lijn met de laatste weken. Het spel van ajax is al weken beroerd alleen werd dat nog gecompenseerd door het maken van doelpunten waardoor werd gewonnen. Maar bijvoorbeeld al tegen Utrecht had Ajax hetzelfde kunnen gebeuren als nu tegen Vitesse.

19 december 2014 om 09:05

Ja oke, maar thuis was Ajax toch echt wel aardig bezig. Het spel van Ajax vindt ik sowieso niks. Kijk het vaak als ik vroeg moet slapen.

19 december 2014 om 11:15

Jij moet op zondagmiddag nog naar bed van je moeder?

Haha, Ajax! Dit is echt wel heel treurig. Ajax is beduidend slechter dan vorig seizoen, en mogen niet heel veel misstappen meer toestaan. En aangezien ze (net als iedereen) nog tegen alle topclubs spelen, kan de achterstand op PSV wel heel groot worden. Bovendien is de ploeg nu in 1 keer van veel zelfvertrouwen naar heel weinig zelfvertrouwen gegaan. De ploeg staat weer met beide benen op de grond, zou je kunnen zeggen, maar je kan ook zeggen dat ze nu in een negatieve flow komen.

Een offday? Tegen Feyenoord is ajax ook he-le-maal weggetikt en tegen meer clubs zijn ze goed weggekomen. Ajax is gewoon niet zo goed als ze zelf denken.

Onbegrijpelijk hoe zoiets kan gebeuren en ik ben persoonlijk nog wel het meest teleurgesteld in Davy Klaassen. Volgens velen, waaronder ikzelf, is dit de natuurlijke captain van het huidige Ajax. Elke wedstrijd voorop in de strijd, ploeggenoten aansturen en fel in de duels. Gisteren droeg ie dan eindelijk de band die hem toekomt, maar er bleef niks van zijn aanvoerderschap over. Ontzettende ontgoocheling van mijn kant, daar ik verwacht had dat op z'n minst Klaassen nog enig niveau zou halen. Uitschakeling in de beker is geen ramp, maar als je gisteren de wedstrijd als Ajacied heb gekeken was het enorm pijnlijk. Je kan er best een keer met 1-2 of 0-2 uitvliegen, als men maar kan zien dat je ervoor wilt knokken. 1 schot op doel uit een vrije trap van Milik, tja.. Hoe goed Vitesse ook was (viel me eigenlijk nog wel mee hoor, hebben aanvallend ook niet belachelijk veel meer gecreeerd dan de 4 goals en dat was ook niet nodig), Ajax was in alles onder de maat. Er werd geen druk gezet, er werd niet naar een zelfde kleur gepasst, er werd nooit een been voor een schot of pass van de tegenstander gezet en ga zo maar door.

Vitesse vond ik ook niet van het niveau dat je zegt: wauw wat heb ik naar een topploeg zitten kijken. Vitesse stond verdedigend wel erg goed. Hielden een hoge lijn en zette Ajax continu vast. Dit was met name heel goed verzorgd tot aan de 0-1. Daarna zakte het iets weg en lieten ze Ajax bewust wat meer aan de bal. Des te erger is het dat Ajax in die fase zelf tot helemaal niets komt.

19 december 2014 om 12:07

Is dit niet het probleem wat Ajax al een hele tijd heeft? Als Ajax het spel kan maken en vaak de bal heeft kan het geweldig voetballen, maar zodra ze onderdruk komen te staan en de tegenstander vroeg gaat storen krijgen ze het heel moeilijk en hebben ze moeite om de ruimtes dicht te lopen en onder de druk uit te voetballen. Er zijn al heel veel grapjes gemaakt over een plan B of C, maar eigenlijk heb ik het gevoel dat Ajax dat wel mist, er word altijd geprobeerd om hun eigen spel te spelen maar hebben veel moeite als ze hun eigen spel dus niet kunnen maken.

19 december 2014 om 12:15

Dat was gisteren echt niet het enige dat er aan de hand was. Er waren passes die over 3 meter niet aankwamen, aannames die totaal mislukten. Dat zijn geen dingen die altijd per se door de druk komen. Vandaar ook dat ik verwijs naar de fase waarin Vitesse het wat liet lopen, dat Ajax toen de ruimte wat meer kreeg en er nog niets mee kon. Als Vitesse de hele wedstrijd zo had lopen drukken als in de eerste 20 minuten, dan had de uitslag nog veel dikker kunnen worden. Gisteren waren er veel niet Ajacieden die geirriteerd deden dat de focus op het falen van Ajax werd gelegd ipv het goede spel van Vitesse. Ik snap hen wel, maar ik snap ook dat de focus op Ajax werd gelegd.

Je kan best van Vitesse verliezen hoor, maar als Ajax gewoon een voldoende haalt en Vitesse speelt goed, dan wordt het misschien een keer 0-2 of zo. Ajax dat een 6je scoort verliest niet van Vitesse met 0-4 zonder ook maar één kans te hebben. Ajax scoorde een 2 en Vitesse scoorde een 7,5 in mijn ogen. Ik vond Vitesse niet optimaal profiteren van het zwalkende Ajax.

19 december 2014 om 12:23

Okay, heb de wedstrijd van gisteren niet gezien, maar begreep inderdaad dat Ajax zeer slecht was. Het is heel moeilijk om nu precies de vinger op de zere plek te leggen, maar schijnbaar heb je deze wedstrijden wel eens, en als je dat dan precies heb tegen Vitesse dan krijg je op je donder inderdaad. Aan de andere kant moet je blij zijn dat het de beker is, al weet ik hoe graag Ajax echt een keer die dubbel wil hebben.

Toch heb ik het idee dat dit geen incident is, ik zie al een aantal wedstrijden waarin Ajax fases gewoon echt niet goed speelt, maar doordat het tegen relatief kleine clubs zijn komen ze nooit in echte moeilijkheden en die paar kansen die ze dan krijgen gaan er dan wel in. Dit vind ik dus zo vreemd als je ze dan weer ziet voetballen in de CL daar hebben ze een aantal leuke wedstrijden laten zien.

19 december 2014 om 13:58

Die beker kan me in principe als prijs gestolen worden, maar dat betekent niet dat ik het pik dat de spelers er ook zo over denken. Elke supporter zou, als ie de keuze had, liever een andere prijs hebben, maar ik vind dat ploegen als Psv, Feyenoord en Ajax het aan hun stand verplicht zijn om voor alle prijzen tot het eind mee te strijden. Dat Ajax daar gisteren niets van liet zien laat mij ontgoocheld achter, niet de uitschakeling an sich.

Het is inderdaad geen incident dat Ajax het moeilijk heeft met ploegen die vroeg druk zetten, maar zo erg als het gisteren was is wel een wat ander verhaal dan bijvoorbeeld tegen Salzburg of Pec. Het is dat Vitesse er niet zo veel haast achter zette om te scoren, anders had het echt een nulletje of 8 kunnen worden als je het mij vraagt. Als Ajax zo speelde als gisteren tegen Salzburg, dan was die vernedering nog veel erger geweest. De bekerwedstrijd tegen PEC vertoont dan nog meer gelijkenissen, al vond ik zelfs daar Ajax nog beter dan gisteren. Zegt genoeg lijkt me.

Toch wel genieten hoor. 0-4! Kostelijk vermaakt gister.

Dit is gewoon Salzburg, Pec en Feyenoord uit all over again. Ik geloof niet meer in off days. Het is gewoon mogelijk om met de juiste speelwijze Ajax helemaal vast te zetten. Zolang spelers en trainers dit wegzetten als incidentjes zullen we dit soort wedstrijden blijven zien.

19 december 2014 om 10:17

Ach welke ploeg kan er wel tegen het vroeg druk zetten. Je zag het bij PSV Feyenoord ook hoe PSV overrompeld werd door Feyenoord in het begin, ze hielden het alleen niet vast.

Als je dan tegen een Vitesse speelt als Ajax zijnde die dat ook doet dan weet je dat je gefocust moet zijn en goed passen en aannemen en als dat al fout gaat bij iedereen kan je er nooit onderuit voetballen. De focus was gewoon niet goed van de spelers en ze dachten met 70% het te kunnen redden. Wel zagen we eindelijk et geweldige Vitesse vindt nog steeds dat ze de beste selectie van Nederland hebben echt een mooi team hebben ze.

19 december 2014 om 10:22

Inderdaad. Ik geloof ook niet meer in de "incidentjes" en "off-days". Ik heb bewust niet naar het interview van Frank gekeken omdat ik op voorhand al wist dat dit de irritatie nog een factor 2 ging verhogen.

Wederom is gebleken dat het puur aan inzet ligt. Binnen 10 minuten kun je aan de spelers zien of ze wel of geen zin hebben. Er is ook totaal geen plan B. De speelwijze van Ajax is tegenwoordig niet alleen meer makkelijk te bespelen voor een Psv, Feyenoord of in dit geval Vitesse, maar ook de kleinere clubs zoals bijvoorbeeld Pec.

Je hoeft niet eens de betere voetballer te zijn om te winnen van Ajax. PEC was voor mij het beste voorbeeld. Zoals hierboven al een keer gezegd is, was het niet Ajax vs PEC maar 50% inzet vs 150% inzet. Elk duel stevig in gaan, 100% inzet tonen en werken voor elkaar. De koppie's lijken gelijk te gaan hangen als 1 steekpass niet aan komt. Zie gister ook na het geweldige doelpunt van Labyad. Die kwam eigenlijk uit het niets, en aan alle Ajacieden op het veld kon je direct zien dat het afgelopen was, terwijl er nog dik 45 minuten te spelen was.

4 keer op rij kampioen kan toch niet nu ineens de oorzaak zijn van het ongemotiveerde spel. Hiervoor ben je toch voetballer geworden. Ik zat zelf gister niet in de Arena, maar ik heb echt medelijden met alle aanwezige support (behalve die van Vitesse natuurlijk).

Een off-day kun je inderdaad eens hebben, maar na zo'n vernedering kun je de supporters maar op 1 manier "bedanken": geld terug van de kaartjes. Er staan mannen op het veld die miljoenen verdienen, en dan als een stel kleine kleuters te kakken gezet worden. Maar puur het gebrek aan motivatie.

Het beleid voor de toekomst zie ik nog steeds rooskleurig in, maar kap met de liefdadigheid. Mannen zoals Viergever en Sigthorsson horen gewoon niet in het Ajax shirt thuis. Neem je verlies als een man, en laat ze lekker z.s.m. gaan.

Ajax heeft in knock-out voetbal gewoon te vaak een off-day. Het gebeurt nu dus gewoon opnieuw, om die reden ben ik er na de zeperds tegen Salzburg en Steaua dus ook niet gerust op voor de EL. Snap niet waar de ajacieden het vertrouwen vandaan halen dat dit in de EL niet zomaar opnieuw kan gebeuren. Je hoopt groei te zien, maar dan moeten dit soort wedstrijden toch een stuk stabieler worden aangepakt. Je kunt als Ajax zijnde best een keer met 0-1 of 1-2 thuis verliezen, maar 0-4 is dan weer direct ongehoord.

Wat een onzin weer van die Klaassen. Zou het niet door Vitesse komen Klaassen. Altijd maar een excuus zoeken als je verliest

19 december 2014 om 09:40

Vond je de ajax spelers goed dan?

19 december 2014 om 10:09

Nou kwam en gedeelte ook zeker door Vitesse, die speelden echt heel goed. Veel druk naar voren en goed positiespel. Ander positiespel dan dat van Ajax. Waar dat van Ajax vaak gericht lijkt te zijn op het behalen van het meeste balbezit was het positiespel van Vitesse duidelijk gericht op het maken van goals.

19 december 2014 om 10:12

Ik vond de spelers van het geplaatste Barcelona vorig seizoen ook niet goed toen Ajax van ze won in de CL. Toch was dat volgens Ajacieden het bewijs dat Ajax toch wel mee kan op CL niveau. Als je bij die overwinning een kanttekening durfde te plaatsen dan kreeg je te maken met een stortvloed aan reacties in de geest van 'negatief', 'misgunnen' en 'jaloezie'.

Nu wint Vitesse volledig terecht met 0-4 en dan zou het alleen maar aan een off-day van Ajax liggen. Vitesse had zichzelf in de competitiewedstrijd tegen Ajax all moeten belonen. Daar gingen ze er dik af terwijl ze voetballend gewoon op zijn minst gelijkwaardig waren. Ze hebben het middenveld gedomineerd gisteren, niets weggegeven en de verdedigers schijnbaar dusdanig onder druk gezet dat fouten gingen maken. Dat is ook kwaliteit van Vitesse. Het is een beetje bedroevend dat men bij een goede pot tegen een grotere ploeg rept over de eigen kwaliteiten maar bij een grotere nederlaag niet realistisch durft te zijn en het alleen kan wijten aan het zakken door de eigen ondergrens. Durf kritisch te zijn en ook je tegenstander eens een compliment te geven.

Als de 0-1 aan de andere kant was gevallen omdat Milik zou zijn weggestuurd en hij op eenzelfde manier Kashia te kijk had gezet dan was het hier waarschijnlijk hosanna geweest over de geweldige Milik en had niemand geroepen dat Kashia dan slecht stond te verdedigen.

19 december 2014 om 19:13

Dus misschien is het van allebei wel een beetje? Net zoals vorig jaar tegen Barca. Heb ik toen ook gewoon gezegd. Barca speelde niet voluit of op hun best, wat niets af deed aan de knappe prestatie van Ajax.

Een offday kan idd een keer gebeuren, maar wat je eraan probeert te doen, daar gaat het om!
Keihard werken, duels aangaan, elkaar opzwepen, enz. en dat heb ik niet gezien bij Ajax: heel teleurstellend!
Ze missen sowieso een leider in het veld.

Gelukkig was het voor de knvb beker en niet voor de competitie. Toen ik woensdag naar psv vs feijenoord viel me op dat het positiespel van akax veel en veel beter was dan bij die twee ploegen. En nu dit. De ondergrens ligt veel te laag bij dit ajax. Maar dat is nou eenmaal zo bij jonge spelers. Ervaren spelers weten ook als ze uit vorm zijn een redelijk niveau te halen. Balen, maar het is een logisch gevolg van de keuze voor jong talent.

Jammer, maar ook jij, klaassen had een off day, dus niet zo naar andere wijzen, staat niet netjes.
Hier schaam me ik nu voor, veltman komt er recht voor uit en daar heb ik respect voor. Die weet dat die fout zat en wel 2x, maar neemt zijn verantwoording, petje af.
Serero en el ghasi vond ik de beste, zivcovic kon er niks aan doen, die heeft +/- 5 minuten mee gedaan, had deze eerder gewisseld en samen met milik laten spelen.

19 december 2014 om 11:20

el ghazi??? Die heeft geen enkele bal fatsoenlijk geraakt en sjokte maar inzetloos over het veld

19 december 2014 om 18:59

volgens mij toch echt niet, el ghasi probeerde er nog wat van te maken, ik had meer de indruk van kishna, dat hij slenterde over het veld, maar zo heeft iedereen zijn/haar eigen mening en dat mag

Ajax speelt 2 leuke wedstrijden en die gastjes krijgen het in hun bol.
Wanneer leren ze nou (ook Frank) als je niet kan opbouwen van achteruit doe het dan ook niet. Lange bal spelen en keihard werken voor de 2e bal. Mouwen opstropen. Een overtreding dat mag ook in voetbal. Maar ze laten iedereen er zo voorbij lopen.
En Veltman? Heeft die geen lenzen nodig? Springt vaak onder hoge ballen door. Kan me herrineren dat een keeper ook niet doorhad dat zijn ogen slecht waren. Ben zijn naam kwijt.

jolano, hij geeft toch ook niet aan dat hij geen off-day had?
Klaasen is meestal wel een eerlijke spelers en zal heus wel toegeven dat hij ook zwaar ondermaats was.

19 december 2014 om 10:29

nee, dat geeft hij ook niet aan, maar ook niet dat ook hij een off day had, daar reageer ik dan op.
Maar ik heb nog altijd alle vertrouwen in het team, dit kan gebeuren.

Ajax is overklast door Vitesse, dus jammer dat de Ajax spelers en meneer de boer roepen dat heel Ajax een offday had. Het was al weken te zien dat ajax boven hun stand leefden. Daarnaast arrogantie om schone, moissander en de jong buiten de ploeg te laten. Een compliment aan Vitesse kon er bij Klaasen Veltman en de boer niet af.

19 december 2014 om 12:16

Boven hun stand leven hahaha.
Wees blij met een mooie overwinning, maar ga geen idiote dingen roepen.

Het lag niet alleen aan Ajax, maar zeker ook aan Vitesse.
Die speelde echt goed, deed mij persoonlijk denken aan Red Bull Salzburg, vroeg druk zetten en aanvallend spelen.

Speelde Vitesse gisteren niet het voetbal dat Ajax altijd wil spelen?

Het was echt vanaf minuut 1 inspiratieloos. Slechte balaannames, slappe passing, heel slap de duels in en geen durf om te voetballen. Het was net of ze er helemaal geen zin in hadden. Alles ging weer eerst helemaal terug. Ik heb El Ghazi en Kishna geen passeerpoging zien wagen. Dan verwacht je de 2e helft strijd, maar als ik zag hoe gelaten ze na rust het veld op kwamen sjokken wist je al dat het niet beter ging worden. Pas na 0-4 gingen ze een beetje harder werken omdat ze dit blijkbaar te gortig werd.
Uiteindelijk speelde alleen Serrero en Andersen een redelijke wedstrijd en heet Van Rhijn nog wel een paar redelijke voorzetten gegeven. Verder was het echt heel erg slecht, maar daar is iedereen het wel over eens. Kan een keer gebeuren. Het enige dat ik echt erg vind is dat het leek of ze hun best niet deden. Dat mag natuurlijk niet.
Op een gegeven moment werd het gewoon lachwekkend en soms bij een mislukt actie werden de spelers ook echt uitgelachen. Was best genant. En nu maar hopen dat ze zondag weer wat recht zetten. Dat is toch belangrijker.

Het probleem bij jullie ( Ajax ) is gewoon dat jullie gewoon een stelletje mentale slapzakken zijn. Die alleen naar leuk kunnen voetballen als alles lekker loopt. Maar als het op karakter/vechten aan komt toch echt wel een belangrijk onderdeel in het voetbal. Dan laten jullie het elke keer finaal afweten en dat is gewoon waardeloos! Je kan verliezen maar als het niet loopt kun je minimaal hard knokken dan kom je een heel eind en als je dan alsnog verliest zullen supporters dit makkelijker kunnen accepteren. Maar jullie laten je dan gewoon afslachten! Hebben jullie geen eergevoel ofzo?! Echt onbegrijpelijk die waardeloze mentaliteit van ajax.

Ik schaam me op dit moment rot als Ajacied. Zo machteloos, inspiratieloos en kansloos heb ik het nog nooit, maar dan ook nooit mee gemaakt! Wat een dramatische wedstrijd gister van de verwende arrogante gastjes. De jongens die gister de kar hadden moeten trekken en die de basis moeten worden voor de zogenaamde 'gouden lichting' zijn compleet door het ijs gezakt. Van Rhijn, Veltman, Denswil, Klaasen, Serero, Milik, El Ghazi, Kisnha en Klaasen zijn die zogenaamde talenten, maar meer dan de helft van deze verwende gastjes is ajax onwaardig. Wat hebben we aan een Cerny, Nouri, v.d. Beek en Muric als je geen fatsoenlijke verdedigers hebt? Hoe kan een verdediging zo ongelofelijk veel fouten maken met top ervaringsdeskundigen als Stam en de Boer die elke dag met hun trainen? Veltman en Denswil kunnen aardig ballen, maar verdedigen kunnen ze totaal niet. Moisander uit vorm is nog altijd een klasse beter dan die verwende denswil. Milik de hele wedstrijd niet gezien, Klaasen moet de kar trekken, maar was totaal onzichtbaar. Om over de Kisnha en El gahzi maar te zwijgen. Dit is Geen incident meer, thuis tegen Utrecht en Heerenveen was het al zichtbaar, een team dat jaren lang de controle had in eigen huis, werd helemaal zoek gespeeld. Het aantal schoten tegen was nog nooit zo hoog geweest! Gister ook weer en eigenlijk het hele seizoen al. Is dit geen teken bij Overmars en de Boer? Hopelijk grijpen ze in, zo snel mogelijk, want geen versterkingen, betekend geen kampioen dit jaar, betekend waarschijnlijk geen Champions League volgend jaar, wat betekend geen extra geld. Er staat genoeg op de bankrekening maar blijkbaar is dat onvoldoende om versterkingen te halen, want één ding is duidelijk: Er staat gewoon een heel matig elftal, wat keer op keer goed is weggekomen in de competitie.

Ik denk het probleem ook bij de tactiek ligt. Ajax wilt graag balbezit houden en daarmee de aanval zoeken. Tegenstanders die meteen volle druk zetten zorgen ervoor dat Ajax niet dat balbezit heeft en zodra Ajax naar voren speelt, verspelen zij de bal.

Ik denk dat Ajax dan bij zulke tegenstanders even moet gaan veranderen van speelwijze. Laat de tegenstander maar de bal krijgen en zet dan meteen volle druk op hen om vervolgens op de counter te spelen i.p.v. het balletje weer terug te spelen om balbezit te willen houden.

19 december 2014 om 20:11

Ajax en op de counter spelen? Dat is vloeken in de kerk. Niet des Ajax en zodra De Boer die tactiek gaat toepassen vliegt ie er binnen no-time uit.

20 december 2014 om 11:56

Ik bedoel ook niet de hele wedstrijd. Ik heb het hier over "even".

Vitesse bijvoorbeeld die laten Ajax gewoon aan de bal en dan gingen ze meteen volle druk zetten, zodat Ajax geen raad wist met de bal en vervolgens deze verloor. Vitesse speelden dan bij balbezit meteen op de counter. Dat gebeurde de gehele wedstrijd.

Ik hoor niets anders dan "onder druk uit voetballen", waar Ajax blijkbaar altijd moeite mee heeft. Echter onder druk komen, kun je ook vermijden. Draai gewoon de rol om en laat dan je tegenstander maar de bal hebben om vervolgens meteen druk op hen te zetten en bij de verovering van de bal meteen de counter te zoeken. Bij een paar zeer gevaarlijke counters gaan tegenstanders vaak "voorzichtiger" of anders spelen en dan kan Ajax gewoon weer hun eigen spel proberen te spelen.

Ik weet countervoetbal is bij Ajax vloeken in de kerk. Echter in zulke gevallen hoort resultaat boven je trots te staan.

Nog aan het nagenieten, kan zondag weer helemaal anders zijn maar oh wat was ie lekker gister. 4-0, wat een uitslag.

off day of gewoon overrated?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren