Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kater bij Swart: 'Ik hoop dat De Graafschap eruit vliegt'

Laatste update:

Het mislopen van het kampioenschap doet veel pijn bij Sjaak Swart, Mister Ajax. Zijn favoriete ploeg had zondag uit bij De Graafschap aan een overwinning voldoende om de champagne te kunnen ontkurken, maar de ploeg van Frank de Boer kwam niet verder dan een gelijkspel. Omdat PSV wel wist te winnen van PEC Zwolle, ging de schaal niet naar Amsterdam, maar naar Eindhoven.

/

Swart heeft deze kater een dag later nog niet weten te verwerken. “Ik hoop dat De Graafschap eruit vliegt'', zegt hij in gesprek met het YouTube-kanaal Alles op Swart. “Ik hoop dat ze zoveel gegeven hebben dat ze niet meer kunnen lopen vrijdag! Als ik De Graafschap zie juichen na afloop… alsof ze wereldkampioen zijn geworden, die gekken! Het leek PSV 2 wel.”

Swart vond Ajax dramatisch spelen in Doetinchem, maar mopperde ook over scheidsrechter Björn Kuipers, die in de ogen van de voormalig aanvaller veel te veel door liet gaan en niet optrad tegen het tijdrekken. Het afgekeurde doelpunt van Amin Younes had volgens Swart ook gewoon goedgekeurd moeten worden.

“Iedereen is tegen Ajax”, bromt Swart. “Als je in die andere stadions ziet hoe ze juichen als Ajax punten verspeelt, dat is toch belachelijk? Dat is Nederland. Ongelooflijk, echt! Meneer Luuk de Jong heeft nu babbels, maar normaal gesproken moet Ajax gewoon kampioen worden. Wat lullen ze nou, dat ze zo goed zijn daar in Eindhoven? Als je de wedstrijden allemaal afgaat in de competitie, nou eh… ik kan er wel een paar opnoemen, dat ze gematst zijn.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Slechte verliezer(s)

9 mei 2016 om 20:23

Trieste zielige man

9 mei 2016 om 20:37

Dan heb je de titel verspilt tegen een jupiler club, haha. Dan liever verliezen tegen een club dat in ieder geval in de eredivisie hoort

9 mei 2016 om 20:39

Ja, dat zou je uit dit stukje wel zeggen. Echter is dit een fractie van het hele interview en wordt dit zo volledig uit zijn verband getrokken. Klasse overgetypt hoor Voetbalzone, maar doe dan wel het hele interview. Nu wordt Swart neergezet als een gefrustreerde ouwe zeikerd terwijl hij net zo goed Ajax met een kritische blik heeft bekeken. Dat stukje over De Graafschap was maar 5 van het geheel, als het niet minder is.

9 mei 2016 om 20:45

Nou je kunt niet ontkennen dat Sjaak onze eigen Willem van Hanegem is hoor.
Met alle respect, maar hij geeft vaak genoeg de schuld aan anderen....

9 mei 2016 om 20:47

Als je het hele interview ziet kan je gewoon zien dat hij het Ajax kwalijk neemt dat er niet gewonnen is. Niet De Graafschap.

9 mei 2016 om 20:53

Ajaxxxlove, ik betwijfel serieus of je het hebt gezien. Ja, hij was ook kritisch op Ajax. Mag het even? Hii is ook niet zuinig op Kuipers, op wat voor mazzelaars de PSVers zijn, hoe iedereen tegen Ajax is.. allerlei irrelevante onderwerpen, Ajax heeft het 100 procent zelf laten liggen, niet gedeeltelijk door een ander, Ajax zelf. Iedereen is het er over eens (zelfs Ajacieden) maar Sjakie ziet het andefs

9 mei 2016 om 21:07

Onzin, hij was ook super gefrustreerd over De Graafschap en de scheidsrechter. Erg zielig. Deze man moet geen interviews meer geven.

9 mei 2016 om 21:08

Ja oke hij was kritisch op Ajax. Hij vond het een regelrechte schande en vond de spelers echt dramatisch slecht, maar dat was het ook. Echter ging hij ook zeuren om tijdrekken en de scheids. Ook vond ik hem zeer schandalig praten over de Graafschap praten. Ik bedoel hoe zo gekken???

Hij sprak gewoon als een zeer gefrustreerd supporter. Ik kan het weten, want zo klonk ik gisteren ook.

9 mei 2016 om 21:53

Haha als dit soort stukjes bij Van Hanegem eruit worden gepakt, is Willem de grootste idioot van Nederland en nu is de wereld te klein omdat het Sjaak Swart is. Ach gut.

9 mei 2016 om 22:02

sterker nog het ligt aan iedereen behalve aan ajax zelf met zn gemats voor psv misschien moet hij even na zijn eigen ploeg kijken waarvan het voetbal al jaren niet om aan te zien is en hoe vaak was ajax niet gemats de laatste wedstrijden?
nee mnr zwart is een slechte verliezer wat het voor de tegenstanders alleen nog maar mooier maakt op deze manier

10 mei 2016 om 09:47

@ Ajaxxxlove
En als jij daadwerkelijk het hele interview hebt gezien, dan kan jij ook niet ontkennen dat Sjaak Swart zich schuldig maakt aan misplaatste arrogantie, denigrerend gedrag en respectloos gedrag jegens de overige clubs van Nederland.

Was prachtig om te zien en moet kunnen binnen het voetbal, maar het feit dat jij het ontkent is laf.

9 mei 2016 om 20:23

Inderdaad, beter kun je het niet zeggen. Valt me ook erg tegen van Swart. Zeuren over de scheids terwijl je tegen Utrecht al onverdiend gelijk speelt dankzij de scheids. En die haat tegen Ajax tja deels snap ik die wel die is deels zelf gecreerd. Dus accepteer dat maar gewoon dat zal voorlopig ook wel niet veranderen. Overigens hoop ik dat De Graafschap er gewoon in blijft. Dat verdienen ze wel. Leuke club.

9 mei 2016 om 20:23

Inderdaad, erg onsportief dit... Onderstreept wel waarom er in alle andere stadions zo hard gejuicht werd.

10 mei 2016 om 00:21

PSV heeft de afgelopen 20 jaar meer landstitels gewonnen als Ajax. Ze zijn de beste ploeg van Nederland sinds de eeuwwisseling. Toch bestaat er niet die antipathie voor Psv, maar wel voor Ajax.
Afgezien dat ik het onzin vindt dat er gejuicht werd gisteren, geeft het wel te denken. Als je hard schreeuwt, krijg je meer tegenstand. Als je motto is dat je de beste bent en je regelmatig laat merken dat je de grootste club bent van Nederland, valt dat natuurlijk nooit goed. Dat verongelijkte gedrag van Ajacieden zoals Swart nu begrijp ik dan ook niet. Als je niet presteert wordt je namelijke afgerekend op zulke praatjes.
Net zoals dat Feyenoord wordt afgerekend op veel woorden en geen daden.
De clubcultuur van Ajax is voor tegenstanders bijzonder irritant. Zeker als Ajax daadwerkelijk succesvol is, levert dat een hoop afgunst op. Het is primitief, maar die reacties worden wel uitgelokt. En dan de vermoorde onschuld spelen is op zichzelf ook weer triest.

10 mei 2016 om 07:57

Dat gejuich in andere stadions heeft puur met de arrogantie die Ajax en de fans uitstrale te maken. Als je supporters blijven roepen dat ze de beste zijn terwijl de prijzen ergens anders heen gaan dan krijg je dit, volstrekt logisch als je het mij vraagt.

9 mei 2016 om 20:23

Hij heeft hier gewoon gelijk. Iedereen is tegen ajax. En 9 vd 10x wint ajax daar ook gewoon.

9 mei 2016 om 20:25

Maar gister niet!

9 mei 2016 om 20:35

En hoe zal dat nou komen ? En daar komen alleen maar meer bij na het zien van dit filmpje!!!

9 mei 2016 om 20:43

Waar denk je dat dat vandaan komt. Is verder ook onzin hoor, dat teams opeens extra hun best gaan doen. Dat doen ze ook tegen Psv.

9 mei 2016 om 20:24

Nou inderdaad. Eerst klagen dat iedereen het ajax misgunt. En daarna zelf doodleuk zeggen dat je de Graafschap de eredivisie niet gunt.

9 mei 2016 om 20:38

Achja, dit bevestigd voor velen om afkeer tegen Ajax te hebben.

9 mei 2016 om 21:09

Jou reactie is net zo bekrompen als die van Sjaak. Omdat er heel veel teleurstelling is bij mensen na zo n zwarte dag voor de fans is er haat tegen Ajax? Wat een onzin zeg. Zo heeft iedere club zijn idioten en is PSV niet minder arrogant dan Ajax in de laatste jaren geworden. Sterker nog ze zijn juist te braaf geworden.

9 mei 2016 om 20:35

Totaal mijn respect verloren deze man, wat een trieste vent zeg. Ook typisch ajax gedrag dit, arrogantie ten top!

9 mei 2016 om 21:06

Ik vind het eerder neigen naar een enorme winnaarsmentaliteit en liefde voor zijn Ajax. Deze man toont meer emotie passie en bekommernis dan de hele Ajax selectie samen. Als je als Ajax zijnde de titel verspeelt tegen De Graafschap mag daarover, zeker door iemand als deze man, gal gespuwd worden. De manier waarop is voor iedereen anders om te ervaren, velen zullen dit afdoen als arrogantie, ik zie dit als een ras ajacied met een echt hart voor zijn club wie zich verliest in zijn emoties voor zijn club. Moesten die 11 op het veld tegen De Graafschap 10 procent in hun lijf hebben van wat deze man vandaag nog steeds in zijn lijf draagt, zou de titel in de Graafschap gewonnen zijn geweest.

9 mei 2016 om 21:17

Vind ik dus helemaal niet Alex. Je kunt je passie en strijd en wat dan ook beter op een andere manier etaleren. Niet door te zeggen dat je hoopt dat Graafschap nu degradeert (terwijl ze hun sportieve plicht gedaan hebben waar iedereen bij andere clubs ook om vroeg), wijzen naar de scheidsrechter (terwijl je tegen Utrecht nog gematst bent) of zeggen dat De Jong geen praatjes moet hebben terwijl je zelf ook niet vies bent van een haantjes-opmerking). Dat is triest gedrag en aardig hypocriet.

9 mei 2016 om 21:27

Alex, jij vindt het serieus tonen van clubliefde dat hij een andere ploeg nu iets misgunt? Grappig, gisteren wordt heel Nederland bekritiseerd omdat men in andere stadions te hard zou juichen voor de goal van Smeets. 'wij, Nederlandse supporters' zouden daarmee de afgunst jegens een club boven eigen clubliefde plaatsen. Een kritiek waar ik het tot op zekere hoogte ook mee eens ben, trouwens, maar dat terzijde. En wat doet, nota bene, Mr. Ajax een dag later? Precies dat!

9 mei 2016 om 21:28

Je begrijpt toch zelf ook dat bij zo'n ras ajacied de emoties hoog oplopen? Hij zegt wat hij denkt en zal daar vast nadien over gedacht hebben; was dat wel zo slim? Of had ik dat niet anders moeten brengen? Wij willen graag ja knikkers en mensen die altijd gediplomeerd, braaf en beleefd blijven, Sjaak is zo niet, Sjaak is Sjaak en als Ajax verliest op zo'n manier verliest hij het, en dan kunnen ze hem allemaal nemen of laten zoals hij is, zal hij niet wakker van liggen. Ik vind dat sterke karakters, sterke personen met een eigen mening die ze niet verbloemen of hypocriet wegmoffelen zodat de menigte hen zou blijven mogen. Als mijn club op de laatste speeldag kampioen moet worden door te winnen, en ze slagen daar op lamentabele wijze niet in tegen de laatste, zou ik als fan ook flippen. Dat zijn gewoon menselijke emoties. Verder is Swart bovenal enorm kritisch op de spelers van Ajax, en geeft hij ook aan dat ondanks alles, Ajax het aan zichzelf te danken heeft. Dat hij De Graafschap degradatie toewenst is misschien niet netjes, maar ik snap hem wel, want stiekem, heel stiekem, willen de grootste diplomaten en ja knikkers dat ook wanneer een club hen de titel door de neus boort. Als Juventino zou ik pakweg Verona ook hekelen als ze ons op de laatste dag de titel afpakken, ik zou hen niet haten, want dat is een onderschat begrip, maar ik zou het dan met mijn supportershart niet erg vinden moesten ze degraderen. Is gewoon menselijk vind ik, en Sjaak, tja, die zegt wat op zijn hart ligt.

9 mei 2016 om 21:32

Filmfreak

Neen dat zeg ik niet, ik vind dit, het filmpje en wat hij daarin zegt, meer neigen naar passie en winnaarsmentaliteit dan naar arrogantie, want daar reageer ik op op de reactie van Mrkos. Ik geef zelf ook aan dat een andere club openlijk zoiets gunnen als degradatie niet zo net is, maar hij is wij hij is en ik begrijp zijn emotie.

9 mei 2016 om 21:33

Zo zie ik het ook. Sjaak is Mister Ajax, een ras Ajacied op leeftijd die door het mislopen van de titel emotioneel reageert. Waarom valt iedereen er dan zo overheen. Laat zo een man toch. Of je dat nu triest of mooi vindt, wat maakt het uit? Het is Sjakie maar. Een man met een geweldige liefde voor zijn club en reageert daarom uit emotie wat knullig (vind ik dan). Daar moet je toch doorheen kunnen prikken...

9 mei 2016 om 21:41

En omdat je een rasajacied bent heb je geen enkel relativeringsvermogen meer?
Als je dit soort uitspraken doet uit emotie, kun je ook reacties verwachten natuurlijk.

9 mei 2016 om 21:47

Ach, Jansen Joenite, we hebben het hier over Sjaak Swart. Het enige dat deze man doet is voetballen bij Lucky Ajax, trainingen bekijken van Ajax en kopjes koffie drinken bij Ajax. Ajax is zijn leven. Wat verwacht je van zo een man na zo een dag? Laat hem toch zijn frustratie hebben. Hier kunnen we toch best doorheen prikken?

Dat de media het meteen oppakt is jammer, maar ook wel te begrijpen. Zijn reactie is puur uit emotie. Alsof wij dat nooit gedaan hebben..

9 mei 2016 om 21:50

Jansen joeniete

Op zo'n moment en in zo'n fase kan je dat verliezen ja, en die reacties zal hij wel verwachten, daar gaat het ook niet om. Ik geef alleen aan dat we het allemaal niet te serieus moeten nemen en dat we ook wat verder moeten kijken en wat breder ipv hem genadeloos neer te sabelen.

9 mei 2016 om 22:09

Weet je.....als de voorzitter van de Graafschap zegt (op het moment
dat de graafschap supporters kaarten wilden verkopen aan ajax
supporters) "een de graafschap supporter verkoopt zijn kaartje
niet en al helemaal niet aan ajax supporters".......dan is dit niet kies
en lok je natuurlijk reacties uit. Gejuich bij feijenoord en ander clubs
als ze geen kampioen worden.....wat is dat?

Ajax zou arrogant zijn? Heb je de uitroepen van Willems en de Jong
de afgelopen weken gehoord....dat is pas arrogant......

Overigens ben ik het 100% eens met jouw stuk

9 mei 2016 om 22:31

Tuurlijk kunnen we er doorheen prikken Arie. Maar het is wel weer even van een andere orde om hem aan de hand van deze uitspraken neer te zetten als iemand met een enorm clubhart/winnaarsmentaliteit.

10 mei 2016 om 01:36

Een heel mooi verhaal Alex en ik snap wat je bedoelt.. Maar nee. Dit is gewoon enorm hypocriet en kansloos. Kwaad worden op de Graafschap omdat zij er wel vol voor gaan? Onzin dingen zeggen over de scheids? Dat Psv de scheidsrechters mee hebben? Komop...

10 mei 2016 om 09:08

Als deze man zo into Ajax is moet je hem geen podium geven om zich zo te ventileren. Je kan kritiek hebben maar dit was beschamend!

Sterker wij moeten zulke reacties hier verwijderen met zo'n provocerende toon en belachelijk gedrag! Omdat meneer zijn wereld zo klein is dat het alleen om Ajax draait moeten wehet dan maar voor lief nemen. Nee meneertje Swart maakt zich zelf hier volkomen belachelijk en doet Ajax hier ook geen plezier mee!

Gehuil over iedereenis tegen ons, ja Swart dat komt door dit soort gedrag als jij nu ten toonstelt. Puur omdat hij nog in die droom leeft uit de jaren 90 dat ze de beste waren. PSV bereikt de afelopen jaren veel meer dan Ajax, alleen daar is geen afkeer tegen. Maar meneer Swart heeft geen spiegel nodig blijkbaar.

10 mei 2016 om 09:30

Die man wordt 9 van de 10 keer door Ajax TV geïnterviewd, omdat ie op de Toekomst rondloopt. Elke keer dat hij vragen beantwoord, dan is dat aan een Ajax site oid. Altijd Ajax gerelateerd..puur als supporter. Sjaak is geen journalist, schrijft geen columns, die dat podium bewust opzoeken. Sjaak is gewoon een Ajax supporter, die het even te zwaar heeft na zo een dag. Als je dat niet kan begrijpen, dan vraag ik me af hoe jij gereageerd zou hebben. Pure emotie, niets mis mee. Niet te zwaar aan tillen.

10 mei 2016 om 10:27

Dat je het zwaar hebt oke, dat je baalt oke, dat je met frustratie zit oke. Dat je dan met vrienden onder elkaar zit en zegt laat de Graafschap lekker er uit vliegen en wat denkt dat PSV nu welniet.

Maar er is een wereld van verschil wat je met je maten onder elkaar kan zeggen en wat je op TV verteld. Je bent een volwassen man da kan je je emoties echt wel wat in toon houden lijkt mij. Dan ben je eenvent en zeg je is kut dat het Ajaxhet niet heeft afgemaakt zelf en PSV gefeliciteerd. Dan ga je niet naar alles om je heen lopen trappen.

10 mei 2016 om 10:35

Ach, we zien bij clubiconen vaker gefrustreerde reacties en ik kan het eerlijk gezegd wel waarderen. Verschillen we daarin van mening.

10 mei 2016 om 11:23

Frustratie en clubliefde ok... maar geen hand in eigen boezem steken en afgeven op de scheids, supporters van andere clubs, spelers van de kampioen, en daarbij ook nog je haat uiten op de tegenstander die zijn sportieve plicht heeft vervult... dat is ronduit zielig!

9 mei 2016 om 21:13

Echt hè jeetje, bij ajax riepen ze velen al dat ze kampioen waren alles stond al klaar! Als psv dit was overkomen, werd er netzo gelachen erom

9 mei 2016 om 21:48

Voor de middag waren er al mensen aardig beschonken op het leidseplein.

Wat een slechte verliezer...
Oh en volgens mij was de scheidsrechter toch echt Bjorn Kuipers.

9 mei 2016 om 21:12

Er is helemaal niets mis met een slechte verliezer te zijn. Je houdt van je club en dan is dit een hele zware domper en ga je kapot als supporter en dan roep je uit boosheid wel eens domme dingen zeggen. So what?

Lekker mopperen op blom als kuipers de scheidsrechter is.

9 mei 2016 om 20:22

Dat is de fout van voetbalzone niet van Sjaak Swart..

Als zoooooo veel mensen iets tegen jou hebben zou er normaal gesproken een belletje moeten gaan rinkelen waarom lijkt mij. Het elke x op jaloers gooien daar hou je jezelf maar mee voor de gek.

9 mei 2016 om 20:25

nou laat dat belletje is rinkelen dan?zou het niet iets met grote vaan de club te maken hebben?elke grote club word "gehaat" door de rest. Real,bayern,psg enzo.

9 mei 2016 om 20:45

Het gaat er vooral om hoe Ajax daar mee omgaat. Zo'n reactie als deze bevestigd dan de vooroordelen die mensen hebben.

10 mei 2016 om 08:42

Nou, is Swart niet Mister Ajax? Dan is het logisch dat men hem aan Ajax koppelt toch? Daarbij ben ik het eens met wat eerder genoemd is; als heel Nederland juicht dat Ajax geen kampioen wordt, dan zou ik mijzelf eens goed gaan afvragen waarom dat is.

9 mei 2016 om 20:31

Sjakie maakt zichzelf en de club Ajax nog meer belachelijk, dat dat na gisteren mogelijk is?

Nederland verwijten dat ze zo'n hekel hebben aan Ajax en vervolgens zelf de graafschap een degradatie gunnen..... Wow

Haha een paar weken geleden zei ie nog dat ie hoopte dat wel iedereen zijn sportieve plicht zou doen omdat Cambuur al gedegradeerd zou kunnen zijn bla bla. Maar dan achteraf zeiken op De Graafschap omdat ze speelden voor een resultaat. Heerlijk toch dat hij zo zuur is.

9 mei 2016 om 20:24

Ja dat artikel kan ik nog was op 1 mei.
Jij geeft aan Heerlijk toch dat hij zo zuur is.
Nu mijn mening is Men Zwart kan niet tegen zijn verlies zielig.
En dan ook nog hopen dat de Graafschap degradeert.

9 mei 2016 om 20:25

Hij bedoelde meer dat de graafschap zo aan het juigen was na de overwinning. Ik hoop ook dat ze eruit vliegen

9 mei 2016 om 20:31

Wat dan moeten ze dan gaan janken of zo na de wedstrijd sjongejonge zeg. Die mannen hebben een geweldige wedstrijd gespeeld, Ajax van het kampioenschap afgehouden en dan zou je niet mogen juichen.

9 mei 2016 om 20:32

Tuurlijk juicht het graafschap publiek voor de eigen spelers als ze op gelijke hoogte komen tegen Ajax als nummer 17, niet gek toch? Slechte verliezer.

9 mei 2016 om 20:46

Het is toch ook gewoon knap als je gelijkspeelt met Ajax.

volgens mij was toch echt kuipers de scheidsrechter vz niet blom

wat een sneu figuur die Sjaak Swart. Vergeet voor het gemak even hoe Ajax heeft gemazzeld tegen Utrecht...

Hahahahaha, wat een dropsleutel. Dit doe je toch niet als volwassen kerel? Wat zeg ik, bijna bejaarde.. Er zullen vast mensen zijn die hem hierom een winnaar noemen en dat hij met zijn hart spreekt maar om te zeggen dat Graafschap moet degraderen en dat ze bij PSV nu praatjes hebben. Hij maakt zichzelf echt onsterfelijk belachelijk.

10 mei 2016 om 09:59

@ Samcro
Emotie is onafscheidelijk van topsport. Neem zijn uitspraken met een flink korrel zout, prik erdoorheen en snap dat hij gefrustreerd is. Ik heb mij gisteren geamuseerd om zijn uitspraken terwijl ik niet voor Ajax ben. Godszijdank zijn er nog mannen als Swart. Mannen van de oude stempel die het hart op de tong hebben. Jij wilt een maakbare wereld. Een wereld met politici en diplomaten. En geloof mij, door types als jij zal voetbal net zo spannend worden als een potje dammen. Ik wou dat ik zo'n opa had.

Meneer Swart, ik denk dat u naar een hele andere wedstrijd hebt zitten kijken aangezien kuipers en niet blom de scheidsrechter was. Maar ja dat toont weer aan dat je gewoon een slechte verliezer bent. PSV is gewoon verdient kampioen. Ik heb je ook niet gehoord toen makkelie die penalty gaf tegen Utrecht. Dus ssst en voor jou hopen dat het volgend seizoen beter gaat.

Heel kinderachtig dit. Je zakt als Ajax (in dit geval Swart) wel heel diep als je de Graafschap gaat verwijten dat ze er vol op gaan.

9 mei 2016 om 20:30

Dat doet hij niet, hij heeft het over het juichen na de wedstrijd alsof ze de champions league hebben gewonnen.
Het enige wat je kan doen als ajax supporter op dit is incasseren en doorgaan.

9 mei 2016 om 20:47

Hoezo alsof ze de cl hebben gewonnen. Als je een half uur speelt tegen ajax met de rug tegen de muur en dan een gelijkspel eruit sleept komt er toch wat los. Of dat nou tegen PSV of Ajax is.

9 mei 2016 om 23:24

Ja joh tuurlijk, zeker in een wedstrijd waar er voor de Graafschap niets op het spel staat. Ik snap de reactie van Sjaak ook al is hij niet slim wel degelijk. Het is niet echt respectvol om zo extreem te juichen om een puntje die er voor hen niet toe doet.

10 mei 2016 om 00:14

Wat denk je... Jij mag kiezen...

1-1 spelen tegen Ajax als club zijnde die er een fantastisch jaar van gemaakt heeft; als degradatiekandidaat nummer 1 zijnde. Dus laten zien dat heel Nederland er naast zit qua mening over de Graafschap.

Of met 0-5 klop krijgen, Ajax het kampioenschap 'geven' en zien hoe je weggespeeld word door hen.

Wat zal het meest vertrouwen geven voor de wedstrijd van vrijdag?

En daarnaast: bij scenario 2... Dan hadden we als de Graafschap zijnde het 'gezeik' gehad dat we onze sportieve plicht niet gedaan hebben.

En als laatste: het 'grote' Ajax is toch zoooooo fantastisch, kwalitatief beter en individueel veel begaafder qua spelers dat je zelfs op deze manier nog wel winnen kan van (zoals ze t in Amsterdam zelf zouden zeggen waarschijnlijk) een klein provincieclubje??

Ter afsluiting: Of we nu Ajax of PSV van de titel gehouden zouden hebben.. Wij geven onze jongens vertrouwen.. Vieren elk punt alsof we wereldkampioen geworden zijn... Zonder ons supporters bestaat de Graafschap niet!

Welkom in de hel van Doetinchem!

10 mei 2016 om 08:46

Ha fantastisch. Ik heb genoten van De Graafschap. Wat een mooie club. Daarbij spelen ze ook nog eens op gewoon gras, wat uiteraard bij hun speelstijl past. Tip, nooit overstappen op kunstgras in Doetinchem!
Het wordt Ajax ook niet gegund omdat men daar het hele jaar, maar zeker na de overwinning op PSV uit volle borst Wzawzdb roept. Dan is het logisch dat heel Nederland juicht. Ik heb een prachtige middag gehad. Dankzij de inzet van De Graafschap en het kampioenschap voor Psv...

Overdrijven is ook een vak. Hele zure afgezaagde reactie. PSV verdiende het ook om de schaal te winnen. Dat Ajax het weg heeft gegeven is op hun conto te schrijven.

9 mei 2016 om 20:26

Diegene die bovenaan staat na 34 is altijd de verdiende kampioen. De ploeg met de meeste punten dus terecht. Helaas volgend jaar beter.

He bah wat een slechte verliezer, als Ajax alles mee krijgt met de scheidsrechter dan hoor je Sjaakie niet!

Nou Sjakie, dit soort opmerkingen zorgt er dus voor dat de meeste clubs een hekel aan ajax hebben. Maar leg de schuld vooral bij een ander neer, ouwe zuurpruim...

Ook nog eens een heel slechte verliezer trouwens, om nog ff over de scheids te beginnen.

9 mei 2016 om 20:24

Gewoon verloren dusja terecht geen kampioen. Je kan je wel afvragen waarom de graafschap nou wel in 1keer goed wil spelen?? Als ze dit elke week deden stonden ze linkerrijtje.

9 mei 2016 om 20:27

De Graafschap pakte gister een punt door strijd en dat zit er sowieso elke week wel in bij hun. Zeker na de winterstop speelt de Graafschap niet slecht, dus het was niet ineens dat ze goed speelden gister

10 mei 2016 om 09:33

De Graafschap speelt al na de winterstop goed anders waren ze allang gedegradeerd.
Ben wel benieuwd waar ze staan als je alleen naar de wedstrijden van dit jaar zou kijken.

Hahaha wat een enorm lachwekkend filmpje zeg. Zegt heel veel over de club Ajax als dit jouw mister is.......

9 mei 2016 om 20:23

Inderdaad. Ik zou me schamen.

9 mei 2016 om 20:31

Sjakie is gewoon een oude baas. de reactie is natuurlijk ontzettend overdreven en kinderachtig, maar als ajacied is het leuk dat hij zo fanatiek is.

Ajax en alleen Ajax is hier schuldig aan. Dat staat buiten kijf !! Maar de feestvreugde na afloop was tenenkrommend. Idd of ze zelf kampioen geworden waren. Dus het leek Psv-2 wel. Wat mij betreft gaat MVV ook een ronde door.

9 mei 2016 om 20:28

Die feestvreugde was inderdaad wel behoorlijk sneu. Ik vind het zo een treurige instelling als je oprecht blij kan zijn dat een ander iets niet heeft gehaald. Hoe vol afgunst kun je zitten? Focus je toch lekker op je eigen club denk ik dan...

9 mei 2016 om 21:00

Grappig dat je De Graafschap tenenkrommend vindt en dan zelf gaat hopen dat MVV een ronde doorgaat. Kampioen wordt je er toch niet mee..

In zijn geval komt wijsheid niet met de jaren. Of was híj altijd al zo dom?
Die oude man is niet serieus te nemen.

De clubiconen kramen vaak onzin uit, echter is dit puur uit emotie. Dit zijn niet de Kerkhofjes die PSV na één bevlieging van Bakkali de Champions League ziet winnen.

ach jongens laat die man toch.niemand neemt hem serieus net zo als we veel leden hier niet serieus kunnen nemen.man is hoogbejaard dan roep je wel is meer gekken dingen.

Ach ach wat laat Sjakie zich heer kennen zeg, wat een slechte verliezer. Het is niet de schuld van de Graafschap dat PSV kampioen is, maar de schuld van Ajax zelf. Die staan met zo'n waardeloze instelling op het veld. Neem die vrije trap in de blessuretijd. Veldman sjokt als een oud wijf naar voren toe. Man man als je een beetje instelling hebt vlieg je naar voren toe, maar dit was slappe hap. Nee Sjakie, hier sla je de plank volledig mis!

Clubliefde, mooi toch, hij hoeft niet objectief te zijn. Over de scheidsrechter vond ik inderdaad wel dat ie iets meer had mogen aanjagen bij het tijdrekken, maar verder gewoon een prima wedstrijd gefloten.

Haaaah dit maakt het alemaal nog mooier! Dat de beste man nog durft te beweren dat PSV gematst is na de penalty cadeautjes van zijn club tegen Utrecht en Heerenveen.

9 mei 2016 om 20:25

Nog gefeliciteerd

Haha, dit is dus precies waarom er zoveel afkeer is van Ajax!

Ik ben het wel met hem eens, ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe de hele eredivisie en eigenlijk heel Nederland tegen ajax is. Terwijl het een van de weinig clubs is die ver probeert te komen doormiddel van jeugd en daarnaast kern gezond is. Ga gewoon zo door ajax!

9 mei 2016 om 20:31

Als je zelf steeds roept dat je de beste bent en het vervolgens niet wordt gaan mensen idd lachen.

10 mei 2016 om 08:52

Juist. Niet de beste dus. Vorig jaar ook al niet. En om nu te zeggen dat ze in ieder geval hun best hebben gedaan, dat is ook niet helemaal waar....
Als het hele land je het niet gunt, moet je jezelf toch eens afvragen hoe dat komt lijkt mij....

Heeft sjakie zijn tabletten weer niet ingenomen??? Wat een gefrustreerde ajacied zeg.

Had ajax zelf maar beter moeten spelen, en maar zeiren over de scheidsrechter, volgens mij vergeet sjakie voor t gemak het makkelie incident ff.

En door dit soort uitspraken krijgen mensen dus hekel aan ajax. De arrogantie spat van sjakie af met z'n normaal gesproken word ajax gewoon kampioen.

Tja, als je van jezelf constant roept dat je de beste bent (zelfs al is dat misschien terecht), dan is het een normale menselijke reactie dat anderen content zijn dat zo een ploeg op zijn bek gaat.

Swart toont zich ook op zijn smalst door de tegenstander van zondag degradatie toe te wensen.

Waarin ik hem wel volg is het oeverloos tijdrekken dat al veel langer een kwaal is. Als je effectieve speeltijd bekijkt, dan blijkt er vaak dat er slechts 60-65 minuten effectief gevoetbald werd. Zo een bordje dat er dan 5 minuten bijkomen (en dat is vaak al heel erg veel) is eigenlijk lachwekkend. Een scheids ziet het inderdaad ook voor mij veel te lang aan en pas in minuut 85 of zo toont hij dan een kaart terwijl het tijdrekken dan vaak al veel langer gaande is.

Maar goed, ze moeten bij Ajax vooral naar zichzelf kijken. Als je een titel laat lopen bij een heel modale ploeg, dan heb je zelf ook gewoon heel veel schuld.

Wat een hoop frustratie zeg. Ik begrijp dat hij waad/verdrietig is,maar dan zo op de Graafschap afgeven,dat gaat mij te ver. Misschien moet hij meer naar zijn eigen club kijken,ipv de schuld ergens anders te zoeken.

Ik had nog ergens respect voor mister Ajax, heerlijk op leeftijd nog meevoetballen bij lucky ajax. Maar het respect is na dit interview toch ver gezakt. Wat een arrogante, slechte verliezer.

Ik ben voor Ajax maar hier toont mister Ajax zich een slechte verliezer, waarom zou De Graafschap eruit moeten vliegen? Omdat ze hun werk deden? En dat ze in andere stadions gaan juichen ach ze doen maar.

Als De Graafschap eruit vliegt dan zegt dat des te meer iets over het feit dat Ajax 'niet eens' van De Graafschap heeft kunnen winnen. Als heel Nederland naar je kijkt voor de titelontknoping, natuurlijk wil je je eigen dan presenteren. Ook zo'n doelpunt van Smeets kan hem verzekeren om in de Eredivisie te blijven al dan niet met De Graafschap.

De Graafschap had zich met 0-4 moeten laten afdrogen en vervolgens met een slecht gevoel de nacompetitie moeten ingaan? Die iconen van tegenwoordig weten het ook mooi te vertellen, ze spreken allemaal voor hun eigen parochie, of het nu Swart, Mulder of de Gebroeders van de Kerkhof is.

Volgens mij maakt dat het toch alleen maar erger. Kampioenschap verliezen door een gelijkspel tegen een degradant is meer een blamage dan gelijkspelen tegen een eredivisionist.

Nou slaat Swart wel weer door, met iedereen.
Maar ik verbaas me er wel over dat je echt gaat juichen omdat Ajax geen kampioen word, behalve als psv supporter dan.
Ik heb best wat kennissen die voor Feyenoord zijn, en die verbazen met zelfs nog meer, ik bedoel ik snap best dat er van oudsher wat rivaliteit is.

Maar juist PSV heeft van Feyenoord een subtopper gemaakt, ik bedoel de 10-0 of dat Psv al 9 titels meer heeft.
Ik kan me dus best voorstellen dat je als Feyenoorder blij bent dat Ajax geen kampioen word, maar gaan zingen terwijl Psv nog verder wegloopt van je eigen club, en je maar liefst 21 pnt achter hun eindigt vind ik toch echt bizar.

Het is natuurlijk in-triest dat er in anders stadions
gejuicht wordt als ajax punten verspeelt.
Over zielig gesproken.......

Verder....het zal zwaar worden maar de champions league
is nog steeds niet uit beeld.

9 mei 2016 om 20:38

Ja, waarom dan? 'wij zijn Ajax. Wij zijn de beste!' Als dat toch je leus is, zou het toch een compliment moeten zijn voor je als iedereen de pest aan je heeft?'

9 mei 2016 om 22:28

Want in de Arena grinniken ze niet als Feyenoord of PSV gruwelijk op hun bek zou gaan. Ga toch fietsen.

Begrijpelijk zijn frustraties maar het was toch echt ajax zelf die er geen winst uit kon halen.
Om dan maar te wijzen naar arbitrage etc is wel slappies hoor. Als je dat doet moet je dat ook bij alle clubs doen.

Het is toch echt de schuld van Ajax zelf hoor. Wanprestatie ten top.
Maar goed het zal vast de emotie zijn.

9 mei 2016 om 20:49

Klopt...ajax faalt...psv is kampioen
Ze kunnen dit alleen zichzelf aanrekenen

Sjaak heeft op zijn leeftijd meer gif dan de hele Ajax selectie bij elkaar.

9 mei 2016 om 20:50

Je slaat de spijker op zijn kop.......die man heft
er echt niet van geslapen!

10 mei 2016 om 08:59

Buiten dat ik het Ajax ook niet gunde dankzij de wzawzdb opmerkingen in de weken voorafgaand aan deze dag, heb je zeker gelijk me je opmerking. Swart is een pure Ajacied, met hart voor de club. Die had zelf de hardste tackles gemaakt op het veld en was er niet zo slapjes met 1-1 vanaf gegaan.... Dat is best wel te prijzen. Hij zou een goede Feyenoorder zijn geweest :-).

Maar hij slaat wel een beetje door, door De Graafschap de eerste divisie in te wensen. Op de eerste plaats speelt De Graafschap nog op gewoon gras ipv kunstgras.
Op tweede plaatst heeft De Graafschap keihard geknokt voor het oog van voetballiefhebbend Nederland, enorme goodwill gekweekt, en vertrouwen opgedaan voor de nacompetitie.

Kijk en dit is een van de rede dat zoveel mensen een afkeer hebben tegen Ajax. En dan heb ik het niet alleen over dit ene filmpje van Swart.

Jammer dat hij zo moet reageren. Neem gewoon je verlies en accepteer het. Ik begrijp zijn frustratie heus wel maar de frustratie druipt hier wel letterlijk van zijn woorden af.

Hier een citaat uit het artikel: ''als ik De Graafschap zie juichen na afloop… alsof ze wereldkampioen zijn geworden, die gekken! Het leek PSV 2 wel.'' Mag De Graafschap een punt tegen Ajax niet onderling vieren of zo? Het is Ajax' schuld dat de titel is verspeeld. Volgend seizoen nieuwe ronden, nieuwe kansen.

Deal with it.

9 mei 2016 om 21:16

Ja uiteraard, maar ik kan me zijn teleurstelling wel begrijpen en ja de reactie van de graafschap spelers was wel gewoon ongepast

9 mei 2016 om 22:16

Ja, maar wat ik dus niet begrijp is dat het gedrag van de spelers van De Graafschap ongepast zou zijn. Hoe bedoel je dan precies? Als je hiermee bedoelt dat ze het overdreven vierden ben ik het deels met je eens. Maar hoe vaak komt het nou voor dat een degradatiekandidaat de nummer 1 van een titel afhoudt? Dus ik kan de (enigszins) overdreven uitbundige reacties van de spelers wel begrijpen.

Geen beter vermaak dan leedvermaak. Heerlijke reactie

Het maakt mij weinig uit wat de Graafschap doet, heb niks tegen ze of met ze. Gewoon één van de vele andere clubs en concurrent. Enige voordeel van degradatie is dat je tegen dit soort personen dan kan zeggen dat ze de titel hebben verspeeld tegen een degradant.

De Graafschap heeft keurig zijn sportieve plicht gedaan. Ook waar Sjaak Swart twee weken geleden nog om vroeg.
Maar het juichen van De Graafschap was ook een beetje overdreven. Ze hadden niets aan dat punt en juichte of ze de CL gewonnen had. Misschien doelt hij daarop....geen idee.

9 mei 2016 om 21:14

Naast je relatief magere salaris bij De Graafschap toch na 95 minuten als extraatje even een iphone 7 verdienen. Ook ik zou blij zijn.

9 mei 2016 om 21:23

wha dnk niet dat een speler daar ook maar een seconde aan gedacht heeft

10 mei 2016 om 09:15

Veel goodwill gekweekt bij niet Amsterdams Nederland, veel sympathie bij eigen supporters, goed gevoel voor playoffs. Al met al een belangrijke wedstrijd voor het oog van voetballiefhebbend Nederland.
En reken ook maar op een onofficieel presentje uit Eindhoven...

Swart vraagt zich af waarom iedereen tegen Ajax is. Laat hij het filmpje nog eens terugkijken en hij weet waarom.

Natuurlijk ligt het aan Ajax zelf dat ze geen kampioen zijn geworden maar ik keek toch wel een beetje raar op van het gedrag van de graafschap aan het einde van de wedstrijd. Dat tijdrekken ging natuurlijk nergens over maar dan moet de scheidsrechter dit afstraffen. Toch vind ik het raar dat een team dat nergens om speelt gaat tijdrekken en dan dat juichen na afloop van de wedstrijd. Tja, volgens mij hebben ze nog helemaal niets te juichen op het moment. Ik moest me helaas er zelf op betrappen dat ik ook hoopte dat ze zouden degraderen op het moment. Maar ja dat is de emotie nu kan het met niet zoveel interesseren. Het een andere ploeg misgunnen vind ik zo kleinzerig.

Iedereen heeft het over arrogantie van Ajax maar ik hoor niemand hier nu over de praatjes van alle PSV spelers. ik vind een beetje branie wel mooi dat zorgt juist voor rivaliteit in plaats van die standaard nietszeggende teksten.. Alleen wel een beetje hypocriet om nu weer de standaard teksten eruit te gooien tegen Ajax-supporters terwijl PSV-spelers en PSV-fans precies hetzelfde doen.

Ik begrijp zijn reactie als Ajax fan wel. Tuurlijk draaft ie een beetje door maar dat hebben we allemaal wel een keer. De Graafschap doet zijn plicht door niets weg te geven. Of ik daar als trainer zijnde blij mee had geweest nu er zulke belangrijke wedstrijden aankomen voor hun is een ander verhaal. Maar dit is voetbal op zn best.

Meneer Swart kunt u niet beter lekker thuis achter de geraniums zitten. Het is juist uw reactie waarom Ajax niks gegund wordt in Nederland. Het is die bravour waarmee Ajax zichzelf altijd op de borst slaat met wij zijn de beste. Waar slaat uw klein denken op om zo over De Graafschap te praten. Ja jullie zijn zwaar te kijk gezet voor heel Nederland en het leed vermaak was zeer groot in Nederland. Vanmorgen op m'n werk lachte we ons nog slap wat er gister is gebeurt. Hoe is het mogelijk eigenlijk dat dit gebeurde altijd heeft Ajax geluk en nu zit het zo zwaar tegen. Je heb een jaar voor niks gevoetbald en slecht gepresenteerd in Europa als Ajax. Ook zit zat gister in de kuip en ja de kuip trilde op z'n grondvesten toen Ajax op 1-1 kwam. En ja toen het in de kuip doorkwam dat het afgelopen was en Ajax niet kampioen was geworden. Kregen we een soort afterparty in de kuip. Grote mannen met tattoos over hun hele lichaam huilde van geluk. Het was alsof wij kampioen waren geworden. Meneer Swart pak je verlies als een echte vent en niet zo bah zulke mensen.

Ach ja, Sjaak is in hart en nieren een Ajax man en is er doodziek van. Laat hem even zijn frustraties er uit gooien. Natuurlijk weet hij beter.

9 mei 2016 om 21:47

Geef je helemaal gelijk, maar hiermee bevestigt hij wel alle vooroordelen tegen Ajax.
Juist om deze instelling zijn zoveel supporters van andere clubs tegen Ajax.
Als de Graafschap degradeert heeft een Jupiler club zijn Ajax van het kampioenschap afgehouden.
Maar het is grote schande dat ze zo hun best tegen zijn Ajax gedaan hebben.
En de scheids wilde dit keer geen Makkelie zijn. (je weet wel die scheids die voor Feyenoord is, omdat hij bij de politie Rijnmond werkt!!!)
Moet wel zeer doen, door kakkerlakken uit de beker gegooid en door superboeren van het kampioenschap gehouden, zodat de boeren kampioen zijn.

Dit is buitengewoon zielig, maar 1 ding klopt wel: Heel Nederland lijkt altijd tegen Ajax. Ditzelfde geldt overigens ook voor bijvoorbeeld Fenerbahçe in Turkije.

9 mei 2016 om 21:50

Sorry, ik ben het maar ten delen met je eens. In plaats van lijkt moet je is invullen..

Precies dit. Daarom is er zoveel antipathie tegen je club in andere stadions, Meneer Swart

Als niet-Ajacied kan ik dit interview wel waarderen. Heerlijke passie van een man die echt pijn heeft van wat allemaal gisteren is gebeurd.

Die anti-Ajax sfeer wordt vooral gecreeerd door de onophoudelijke Ajax show van de media (studio Voetbal als ontluisterend voorbeeld) en alle nep-fans die nooit in de Arena zijn geweest maar wel met shirtjes rondlopen. Niet door echte Ajacieden.

Wat een misselijke vent! En maar afvragen waarom mensen toch een hekel aan die club hebben. Als zo ontzettend veel mensen een hekel hebben aan een club, een wie ligt het dan? De mensen die een hekel aan de club hebben, of de club zelf? Bunker voor je taas!

Ajax pretendeert zelf altijd dat ze de beste te zijn. Dat mag, maar dan moet je ook accepteren dat de rest van het land er van geniet als je dan op je bek gaat.

Je mag ook nooit kritiek geven op Ajax, dan krijg je meteen 5 reacties van, maar jullie worden nooit kampioen, en moet je naar je eigen team kijken. Mag ik dan nu ook lachen?

Ach dit zijn supporters die reageren net zoals een van Hanegem die ook altijd reageert als een supporter. Ene oor in en andere oor uit.
Als je al niet kan winnen van de Graafschap wanneer het echt moet verdien je ook geen kampioenschap hoe erg ik er ook beroerd van was na dat gelijkspel. PSV is gewoon de terechte kampioen en moet zeggen dat die ook gewoon echt een betere selectie heeft dan Ajax. Hoop echt dat Ajax nu eens goed gaat investeren om kapitaal op het veld te hebben staan wat van toegevoegde waarde is en niet aankopen doen die over 3 jaar misschien iets kunnen toevoegen voor de helft van het geld. Ajax zou Ziyech en Huntelaar sowieso moeten kopen. Dan nog een goede centrale verdediger en een vleugelspeler dan staan we er volgend jaar weer helemaal goed voor.

Wat ongelooflijk sneu dat zo'n ervaren man en Ajaxicoon zich zo gigantisch voor schut zet. Dat deze man zich na al die jaren nog zo uit de tent laat lokken, niet normaal. Als je zo'n legende bent en je komt altijd in de spotlights te staan, moet je je gewoon leren beheersen. Hij kan dat duidelijk niet en is net zo opvliegend als een kind van 10.

Ik hoop dat clubiconen hier geen gewoonte van gaan maken. Ik zou niet trots zijn als Willy van der Kuijlen zulke teksten uitkraamt.

9 mei 2016 om 22:53

Zelfs de broertjes Kerkhof heb ik nooit zo zuur zien reageren. En dat wil heel wat zeggen. Zelfs die vent die aangifte is gaan doen tegen de Knvb is minder zielig dan deze reactie van Swart

Een goede week geleden zei Swart nog:
“Ik hoop wel, dat iedereen zijn sportieve plicht vervult”, benadrukt de voormalig aanvaller. “En dat Cambuur er ook voor blijft strijden als ze snel met 2-0 achter komen en dan gedegradeerd zijn."

En dan nu zo'n zure reactie. Erg hypocriet van Mister Ajacied. Ook het geklaag over Kuipers en dat PSV momenten heeft mee gehad is pure loser praat.

Overigens wel leuk vandaag in Eindhoven. Liepen nog redelijk wat superboeren rond. Vrijdag supporter ik De Graafschap! Makkelie is dan toevallig de scheidsrechter. Die werd vandaag ook meermaals toegezongen

Ach Sjaak Zwart, wat hij allemaal zegt is veelal emotie. Hoe mooi was het geweest als Ajax kampioen was geworden en dit op kon dragen aan Sjaak zijn grote vriend Johan Cruijff. Het liep anders, Ajax liet het gisteren liggen. Qua resultaten prima seizoen in de Eredivisie. Europees schandalig slecht. Wie op 1 eindigt is de verdiende kampioen. Swart doet de prestaties van PSV nationaal en internationaal tekort. Maar zoals gezegd hij reageert uit emotie. Die man is zo ontzettend begaan met zijn club dat ik het hem als supporter van PSV niet kwalijk kan nemen.

Hij is echt Mister Ajax. Je zo ontzettend laten kennen kunnen ze alleen in Amsterdam. Hart op de tong en de hersens op waakvlammetjesstand dat kunnen ze goed. Nog niet zo lang geleden maakte meneer Swart zich druk dat Cambuur zijn sportieve pl+icht niet zou doen tegen PSV , nu mekkeren dat De Graafschap teveel zijn best doet tegen ons arfme Ajax/ploegje.
Och och, op je oude dag nog zo´n zure druiven proeven. Hij zou respect moeten tonen voor de tegenstanders, dan krijg je respect terug. Met deze kinderachtige houding vraag je om hoongelach.
Tip'nodig deze man uit als vast panellid op zondagavond, mag hij de plaats van Jan Mulder innemen als grootste raaskaller.

Uit de mond van deze seniele man is het niet eens zielig meer, alleen maar lachwekkend!

Tja, daar gaat je reputatie voor zover je die had. Dat niemand deze man nog serieus zal nemen boeit waarschijnlijk niemand, maar als "mr. Ajax" zoals hij soms wordt genoemd geef je je club een hele slechte imago terwijl ze al in de hoek zitten waar de klappen vallen.

Hahha ik kan hier alleen maar om lachen. Ik ben voor Ajax, maar dit is gewoon triest.

Waarom juichen er veel als Ajax geen kampioen wordt? Precies door dit soort uitspraken.

Dat het pijn doet is logisch, maar rot op mer die onzin. Psv is terecht kampioen.

Kijk haat is ook een vorm van waardering.haat is ook vaak een vorm van jaloezie. Ajax wordt niet gehaat omdat ze zo vaak van iedereen verloren hebben.als je van Ajax wint stelt dat wat voor en dat is omdat Ajax in de loop der jaren een grote naam heeft opgebouwd en iedereen wil graag winnen van grote namen. Dat is het lot van een grote club.en dat werkt ook wel eens tegen je.
Tja en als je op de bus hebt staan dat je de beste bent mag een ook niet raar staan te kijken dat er mensen beginnen te glimlachen als t mis gaat.
Vindt het wel kinderachtig om nu te hopen dat de Graafschap eruit vliegt.en Ajax heeft niet alleen tegen de Graafschap de titel verloren

Wat een verongelijkte zure reactie van een oude betweterige man. Ik begrijp dat hij er de pest in heeft dat "zijn" Ajax de titel verloren heeft in Doetinchem maar om als een verongelijkt kind naar Kuipers te wijzen die een prima wedstrijd floot en vervolgens heel zuur de Graafschap degradatie toe te wensen omdat ze hun sportieve plicht deden is erg kinderachtig.
Waarom hebben oud voetballers allemaal de neiging om steeds zuurder en negatiever te worden over "hun" cluppie? Door alleen maar af te geven en negatieve uitspraken te doen gaat hun club echt niet beter presteren.

Zou die man voor Ajax zijn?

En als het andersom was geweest dan waren het topgozers die hun sportieve plicht deden.

Als je als Ajax zijnde niet van de nummer 17 van de Eredivisie kunt winnen, dan ligt dat toch echt aan Ajax. Daarnaast snap ik het wisselbeleid van de Boer niet. Als je een doelpunt nodig hebt haal je toch nooit je topscorer van het veld.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren