Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Joshua Zirkzee verschijnt hoog op verlanglijst in top van Eredivisie’

Laatste update:

Ajax beschouwt Joshua Zirkzee als een serieuze kandidaat om de spitspositie te komen versterken, zo meldt het Duitse Sky Sport. De Amsterdammers willen hoe dan ook een concurrent aantrekken voor Brian Brobbey en werden maandag al gelinkt aan Fábio Silva, die door PSV wordt gehuurd van Wolverhampton Wanderers.

De geruchten over Bundesliga-spitsen drukt Sky de kop in. "Zowel André Silva (RB Leipzig) als Dodi Lukébakio (Hertha BSC) is geen optie voor Ajax", aldus de Duitse journalist Florian Plettenberg. Ajax bekijkt opnieuw de mogelijkheden om Zirkzee in te lijven, zoals de hoofdstedelingen de afgelopen jaren vaker aan de inmiddels 22-jarige spits van Bologna werden gelinkt. Zirkzee kende een uiterst moeizaam eerste seizoen in Italië, waarin hij geen basisplaats wist af te dwingen.

Zirkzee moet het bij Bologna vooral stellen met invalbeurten achter eerste keus Marko Arnautovic en staat op achttien optredens in de competitie. Dertien daarvan waren als invaller. Zirkzee scoorde in de Serie A slechts één keer en gaf twee assists. Bij Bologna, dat vorig jaar 8,5 miljoen euro overmaakte aan Bayern München voor zijn diensten, ligt hij vast tot medio 2026.

Tot nu toe beschikt Ajax voor komend seizoen over slechts één pure centrumspits, namelijk Brobbey. Ook Dusan Tadic speelde in de eerste periode van John Heitinga in de punt van de aanval, maar werd aan het eind van het seizoen verplaatst naar links en de 10-positie. Ajax had verder de beschikking over de gehuurde Lorenzo Lucca, die niet kon imponeren en terug zal keren naar Pisa.

Is Joshua Zirkzee een geschikte spits voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ga eerst tijd investeren in Brobbey en je hebt Tadic ook nog

30 mei 2023 om 19:17

Daar kun je nog 4 seizoenen aan besteden, maar Brobbey komt gewoon zwaar te kort voor Ajax

30 mei 2023 om 19:20

Zwaar te kort die was expres he?

30 mei 2023 om 19:21

Geef die man tijd en een heel seizoen en hij maakt er 20. Geen twijfel mogelijk. Die komt voor Ajax zeker niet te kort.

30 mei 2023 om 19:25

Brobbey is gewoon een goede spits hoor, laat maar naar PSV komen.

30 mei 2023 om 19:26

Scoren is leuk. Maar als je het tempo vertraagd en geen bal kan aannemen heb je er niks aan in het spel wat Ajax normaal wilt spelen.

30 mei 2023 om 19:41

Ik ben het met je eens dat de kans niet groot is dat Brobbey ooit het niveau gaat halen, maar ik denk niet dat Zirkzee de oplossing is. Fabio Silva trouwens ook niet per definitie. Wie wel? Weet ik zo ook niet. Hlozek of Rutter, maar die zijn nu al veel te duur voor Ajax. Maar er is vast wel wát...

30 mei 2023 om 19:44

Wel eens opgevallen dat die jongen na bijna elk schot op doel valt? Blijft komisch om te zien.

30 mei 2023 om 19:46

@MrMischa,Dat kon Haller ook niet en die werd topscorer van de Champions League en balt nu bij Dortmund in de punt. Ik ben wel fan van het aanspeelpunt Brobbey, is fysiek sterk, niet van de bal te krijgen, houdt ballen vast en creëert veel kansen voor anderen. Hij moet werken aan zijn afwerking, maar ik vind het voor Ajax een meer dan prima spits.

30 mei 2023 om 19:48

@tinus:

Wat zeg je nu? Haller had veel meer balgevoel dan Brobbey. Echt veel meer. Hij is met momenten echt verrassend technisch. Die twee kan je niet vergelijken, behalve dan dat ze beiden optisch erg statisch zijn

Brobbey laat ballen van zijn voet springen. Kan niet passen. Mist veel kansen. Brobbey is naar mijn mening echt heel, heel matig.

30 mei 2023 om 19:52

Ik vond Brobbey in het seizoen dat Haller er nog zat echt een geweldig interessante speler. Zo sterk, snel en balvast op die leeftijd. We zijn nu een paar jaar verder en we moeten toch concluderen dat ie 0,0 vooruit is gegaan. Je kan ook niet zeggen dat ie weinig minuten heeft gemaakt.

30 mei 2023 om 19:57

Ahhh vandaar dat Tadic de 0-1 vrij voor het inschieten had. Dit was natuurlijk omdat Brobbey niet kan aannemen en niet kan passen. Al helemaal niet tussen drie tegenstanders..... Brobbey heeft heel veel pluspunten en een paar min punten. Dat scoren heeft meer te maken met de rust nemen en even kijken dan maakt hij er al een stuk meer. Een ander groot min punt is koppen. Dat is niets en wordt niets. Op z'n best wordt het een matige kopper. Het minpunt van geen inhoud heeft hij toch echt hard aan gewerkt. Getuige ook het einde van het seizoen waar hij wedstrijden, zonder kramp, wist vol te maken. En dat zijn fysiek alleen in de jeugd werkt is ook duidelijk afgedaan als onzin.

30 mei 2023 om 20:02

Lol haller of gewoon houterig als maar kan. Vandaar alle kritiek op z'n spel destijds. Verschil is hij scoort makkelijk wat hem een topper maakt.

30 mei 2023 om 20:03

@Mangalista,Dat mag. Dan verschillen we daar simpelweg over van mening en dan vraag ik me af hoeveel wedstrijden van Ajax je per jaar ziet. Brobbey heeft zeker minpunten en zijn aannames zijn niet altijd even fluweel. Maar als hij werkt aan zijn afronding en zijn koppen maakt hij er volgend jaar minimaal 20. Die stelling durf ik wel aan.

30 mei 2023 om 20:05

Of = is*

30 mei 2023 om 20:09

@tinus: Ik vind dat als je een spits hebt, en al zeker geen meevoetballende spits, dat je er ook minimaal 20 moet maken bij een Ajax of PSV zelfs.

30 mei 2023 om 20:11

Overigens zie ik zeker niet alles van Ajax inderdaad. Dat klopt. En zie ik precies net alle wedstrijden waarin ik zie dat Brobbey een hele, hele matige voetballer is. Dat gebeurt hem dan op zijn zachtst gezegd wel vaak

30 mei 2023 om 20:18

Haller is ook een hele, hele matige voetballer. Maar die beheerst het doelpunten maken meer dan prima. Dat kan Brobbey ook worden.

Ja, hij is voetballend geen geweldenaar en dat zal hij ook vast niet worden, maar als hij iets meer techniek krijgt en aan zijn rust en afwerken werkt, en aan die drie dingen kun je daadwerkelijk werken. Dan wordt hij voor Ajax een meer dan prima spits en dat zal hij dan ook op een ander niveau dan zeker worden. Hij is sterk, heeft snelheid, is niet van de bal te krijgen en houdt meerdere verdedigers bezig. Hij heeft meerdere specifieke kwaliteiten. Je lijkt vooral te kijken naar de dingen die hij niet heeft.

30 mei 2023 om 20:22

@Ruiz_FCT. Paar jaar verder? Dat is echt exact 1 jaar geleden 😅

Brobbey mist gewoon vertrouwen op 't moment. Basisplaats voor hem en hij is komend seizoen eredivisie topscoorder

30 mei 2023 om 20:32

We zijn het over zowel Brobbey als Haller niet eens en dat lijken we het ook niet te worden. We zien wel. Ik denk dat het niets is, maar dat is nog koffiedik kijken. Maar zeggen dat Haller niet kan voetballen, daar kan ik echt niet helemaal bij. Het is wel een statische spits inderdaad, maar dat is een ander verhaal

30 mei 2023 om 20:35

Appel, ik bedoel voordat ie naar Leipzig verkaste en net debuteerde. Enneh, hij heeft toch bijna alles gespeeld dit seizoen?

30 mei 2023 om 20:59

Wanneer werd Haller topscorer in de CL dan?

30 mei 2023 om 21:33

@Ruiz: Nah nee hoor, speelde maar 54 procent van alle ED minuten dit seizoen: 1650 minuten. Hierin was hij bij 16 goals betrokken (13g, 3a).

30 mei 2023 om 19:18

Ik zie allemaal namen voorbij komen waarvan ik me afvraagt waar de scoutings apparaat is en/of die nieuwe TD zijn netwerk. Ik zie Ajax liever zijn aandacht focussen op wat Zuid-Amerikaanse talenten. We hebben toch veel plezier beleeft aan speler als een Sanchez, Neres, Martinez, Anthony en Alvarez.

30 mei 2023 om 19:38

Ik zou hem nog even de tijd geven. Maar voor vd Boomen en Zirkzee heb je geen dure Duitse meneer nodig inderdaad. Ergens heb ik ook het gevoel dat binnen een jaar weer weg is. Kan puur mijn gevoel zijn hoor, maar ik vind het maar een rare snuiter waarvan ik mij steeds afvraag wat hij nou heeft dat een beetje ervaren Nederlandse td niet heeft. Deze man aanstellen ruikt weer naar interessantdoenerij.

30 mei 2023 om 19:44

Moridin die man is nog geen maand in dienst bij Ajax..geef hem, zoals je zelf al aangeeft, even de tijd voor dat je met dit soort premature en ongefundeerde teksten komt. Hij heeft een drukke transferzomer beloofd dus wacht even tot september voor je hem beoordeelt.

30 mei 2023 om 19:46

Juist, precies. je ziet allemaal namen voorbij komen die vanuit de media komen of die iemand op twitter gewoon heeft gedropt en die overgenomen worden. Wij weten niet waar Ajax mee bezig is. Dus om nu al over het scoutingsapparaat of het netwerk van de nieuwe TD te praten slaat echt kant nog wal na 1 week in dienst.

30 mei 2023 om 19:44

Ga eerst ff afwachten tot er echt een speler komt. Al deze "geruchten" die ga je de hele zomer houden. Ajax wil dit, Ajax wil dat. En uiteindelijk.... Wil Ajax iemand anders. Branco kwam ook uit het niets. Wie weet wat Mislintat nu voor ons in petto heeft.

Geen basisplaats weten af te dwingen bij Bologna en dan naar Ajax. Mocht dit allereerst al geen fake news zijn, dan is het op zijn minst zeer onverstandig.

30 mei 2023 om 19:19

Mja, dat riep iedereen ook over xavi simons destijds. Een stapje terug naar de Eredivisie en hij kan zo weer opleven. Bijna elke matige spits kan hier veel scoren en deze jongen heeft wel echt talent.

30 mei 2023 om 19:31

Ja talent is natuurlijk aanwezig lijkt me duidelijk. Maar als talent moet je die lijn wel doortrekken en dat kan alleen als je gaat spelen. Dit seizoen 1 goal in 18 wedstrijden, wat gewoon matig is. Daarom kan hij denk ik alleen echt opleven als hij ergens de nr 1 wordt en het vertrouwen krijgt. Ik twijfel of hij beter dan Brobbey is en dan heeft Ajax ook nog Bergwijn, Tadic, Godts, Conceicao, Kudus, Berghuis, etc als opties voor de flanken waarvan een paar ook in de spits zouden kunnen spelen.

30 mei 2023 om 19:41

Zytto, Simons was net 19 en begon langzaam aan spelen toe te komen bij een van swerelds beste clubs. Geen basisplaats bij Bologna en 22. De kans dat je dan de jackpot raakt is toch wel aanzienlijk kleiner en appels met peren vergelijken.

30 mei 2023 om 19:47

Nu is een club als bologna ook wel één van de grootste spitsenkerkhoven waar je kan spelen. Beoordeel hem liever op zijn periode bij Bayern of Anderlecht, daar deed hij het vrij aardig. Dennis Bergkamp bakte er ook niet veel van in Italië.

30 mei 2023 om 19:58

Kijk ff wie daar in de spits staat.
Logisch dat hij niet speelt.
22 is trouwens nog jong.
Zeker als je beseft hoe vroeg hij naar het buitenland is gegaan.
Domme keuzes gemaakt.
Stel Xavi koos niet voor psv dan was hij nu ook 20 en bankzitter. Tsja keuzes keuzes keuzes

30 mei 2023 om 19:59

@zytto34 op je 18e geen basis plaats bij PSG of op je 22ste geen basis plaats bij Bologna is toch niet helemaal het zelfde....

30 mei 2023 om 20:47

Barcelona en PSG zijn natuurlijk wel even andere koek dan met alle respect een Bologna. Daarnaast is Simons bijna twee jaar jonger dan Zirkzee en heeft minder ervaring. Ook heeft Simons in zijn eerste seizoen bij PSV een veel hoger rendement als aanvallende middenvelder en buitenspeler dan Zirkzee als spits bij Anderlecht. Daar waar Simons op tijd voor de juiste stap koos, bleef Zirkzee koppig en ontweek een definitieve overstap naar een middelgrote competitie.

30 mei 2023 om 21:26

Niet spelen door oa Neymar, Di Maria, Mbappe en Messi is wel anders dan de meeste wedstrijden niet mogen invallen voor Arnautovic

30 mei 2023 om 21:47

Dus nogmaals komt door gemaakte keuzes. Zal me niet verbazen als hij er gewoon minimaal 20 inpeert bij Ajax. Zelfs brobbey betrokken bij 16 goals. Zo denderend is het niet hoor scoren in de eredivisie. Europees zal je er niet veel mee opschieten

30 mei 2023 om 19:23

Ik vind dat je bologna hier wel een beetje odnerschat. Dat je het niet wint van Arnautovic is totaal geen schande en Barrow is een zeer goede speler die ook in de spits kan.

30 mei 2023 om 20:13

@fc barcalona u ik ben het met je eens dat het geen schande is om van niet van Arnautovic te winnen. Maar ben je dan een versterking voor Ajax.
Arnautovic is een goede speler, maar wel op zijn retour en toch ook een speler waarvan ik me afvraag of die in de basis zou staan bij clubs waarvan je mag verwachten dat ze na de winter nog EL spelen.

Wel een groot talent lijkt mij. Hoewel hij dit seizoen wel echt helemaal niets heeft laten zien. Denk dat Zirkzee beter een andere stap kan maken, bijvoorbeeld AZ als opvolger van Pavlidis. Denk dat het voor hem een te lastig verhaal wordt om de concurrentie strijd van Brobbey te winnen.

30 mei 2023 om 19:21

Dat denk ik ook, dit is toch eenzelfde situatie creëren als met Haller en Brobbey? Geef Brobbey nou gewoon eens het vertrouwen en neem genoegen met een redelijke pinch hitter.

30 mei 2023 om 20:06

Pieterpost Brobbey is te blessuregevoelig. Daar moet een volwaardige spits naast. Van concurrentie word je beter. Was niet voor niets zijn beste seizoen met Haller erbij.

30 mei 2023 om 20:43

Het probleem met Zirkzee is dat hij ruim 2 miljoen euro per jaar verdient (volgens mij zelfs meer) bij Bologna. Ervan uitgaande dat hij minimaal 6 miljoen euro kost (bologna betaalde vorig jaar immers 8,5 miljoen euro), is hij ook voor AZ te duur. Die gaan dat natuurlijk niet aan een speler spenderen, terwijl er goedkopere opties rondlopen. AZ heeft doorgaans geen moeite om spitsen te vinden die er zo'n 15-20 inschieten. Dat had Pavlidis ook wel gehaald als hij er niet twee maanden uit had gelegen.

30 mei 2023 om 21:38

Je ziet toch wat er gebeurt met hem. Als hij aan de poen denkt is AZ inderdaad niet de juiste keuze. Maar er is meer in het leven dan geld, dat zal hij inmiddels ook wel genoeg hebben. Het is nu nog niet te laat voor hem. Maar nog een paar van deze seizoenen en dan zal hij blij zijn als hij überhaupt nog naar AZ kan. Iemand als Lammers bijvoorbeeld op een gegeven moment gewoon de spits van PSV, maakte een domme overstap en nu heeft hij inmiddels al 3 seizoen weggegooid en hoor ik dat hij naar Heerenveen kan, doodzonde! Willems ooit het talent die op zijn 18e op het ek in de basis stond, dit seizoen degradatie voetbal met Groningen. Luuk de Jong is een mooi voorbeeld voor Zirkzee, die heeft zijn carrière kunnen redden. Uiteindelijk zul je moeten inleveren, anders kom je niet verder verwacht ik.

6 miljoen zal aan de hoge kant zijn voor AZ maar zeker niet onmogelijk, lijkt mij. Het is gewoon belangrijk dat hij gaat spelen.

31 mei 2023 om 11:27

Mee eens. Overigens gaan er ook geruchten dat FC Twente Lammers op de korrel heeft.

Heeft Bologna daar 8 miljoen voor betaald? Dan hoop ik dat Zirkzee met niet al te veel verlies verkocht wordt.

Hmmmm, een beetje een slapjanus als je het mij vraagt. Aardige techniek maar veel te flegmatiek. Een beetje zoals Stengs dat ook heeft.

30 mei 2023 om 20:33

Hij is gewoon niet gemotiveerd genoeg. Dat blijkt uit zn manier van spelen en hoe hij naar t spelletje kijkt. Zou t risico vooral nemen als ik Ajax was

30 mei 2023 om 21:29

Niet gemotiveerd gaat wat ver. Sommige spelers hebben dat gewoon dat ze zo overkomen maar wel hun stinkende best doen.

Zou echt een uitstekende aankoop zijn. Hij heeft gewoon alles wat Ajax-supporters graag zien in een spits.

30 mei 2023 om 19:27

Plus een gebrek aan goals en ontwikkeling…. Dat is toch nooit een geschikte concurrent voor Brobbey…..

30 mei 2023 om 19:34

Gelukkig is scoren in de eredivisie niet zo lastig als in Italië. Genoeg kwaliteit deze jongen, legde er vorig jaar toch bij Anderlecht ook gewoon 15+ in. Hij scoorde in de jeugd van Bayern ook aan de lopende band. Deze jongen zal opbloeien in Amsterdam

30 mei 2023 om 19:41

Zoals @fatooo aangeeft kon hij het bij Anderlecht wel gewoon. Mindere competitie misschien, maar ook een minder team.

Dit is een speler met een geweldige techniek, goed overzicht, degelijke finish en genoeg lengte. En ook nog eens Nederlands. Als het niet te duur is gewoon het gokje wagen.

30 mei 2023 om 20:02

@lierse1997 dat "gokje" wagen hadden ze eigenlijk vorig jaar moeten doen toen het geld hun oren uit kwam. Ajax kan best een paar jaar zonder CL, maar dan moeten ze net geld uit blijven geven alsof ze CL spelen.

30 mei 2023 om 20:08

Nu zal hij wel goedkoper zijn denk ik.

Zirkzee is wel echt een goede spits die bij Bologna niet uit de verf komt. Bij Anderlecht goed gedaan en ook bij Bayern in de minuten die hij kreeg. Hij kan goed meevoetballen en is vrij compleet, pas net 22. Als concurrentie voor Brobbey zou dat wel echt een prima speler zijn met veel potentie. Op AjaxShowtime lees je allemaal reacties dat hij er niks van kan, maar volgens mij kijken ze alleen maar naar de stats dan. Als jonge speler naar Bologna gaan was gewoon dom.

30 mei 2023 om 19:20

Als je Brobbey als eerste spits ziet, dan wil je toch een 2e spits die iets extra's kan brengen tov Brobbey? Iemand waarbij je een andere tactiek kan toepassen? Dat kan zijn door met 2 spitsen te spelen of met lange ballen etc. Ik zie in zirkzee alleen een spits die wellicht wat beter kan meevoetballen dan brobbey, maar daar heb je weinig aan in minuut 80 met 1-0 achter..

30 mei 2023 om 19:25

Zirkzee is een ander type spits die juist heel goed kan meevoetballen. Ook is hij 1 meter 93, dus zal je ook de lange bal op hem kunnen spelen. Waarom zou dat niet kunnen? Lucca was 2 meter maar kon niet eens koppen dus dat leverde niks op. Zirkzee kan dat beter. Overigens kan je beter 2 goede spitsen hebben die met elkaar kunnen concurreren dan zo’n type Luca die puur voor plan B er is. Zirkzee kan als beiden dienen.

30 mei 2023 om 19:26

Net of ballen pompen in de 16 op Lucca zo'n succes was dit seizoen.

30 mei 2023 om 20:01

Ik vermoed dat vdboomen het nieuwe plan B is van Ajax. Als het vast zit scoren uit standaardsituaties. Dat werkt 10 keer beter voor Ajax dan dat pompen wat haast nooit voor Ajax gewerkt heeft.

31 mei 2023 om 09:08

Spijker op z n kop. Dan zal brobbey ook beter moeten gaan presteren

30 mei 2023 om 19:34

Valt wel mee. Er zijn genoeg andere jonge spelers die het goed doen bij Bologna. Zoals hierboven al werd gezegd is hij een beetje te flegmatiek, zit weinig pit in.

30 mei 2023 om 20:26

Klopt, maar het is wel een ruwe diamant die met de juiste club en trainer mooie stappen kan maken. In zijn situatie was Bologna echt geen goede keuze, dat is niet achteraf trouwens, want dat zei ik zelf vorig jaar al. Denk dat een aantal mensen dat wel zag aankomen dat het niet de juiste stap was.

30 mei 2023 om 22:34

Eens dat voor zo'n type spits een club als Ajax beter is, bij Bologna krijg je wel een pak minder kansen per wedstrijd.

30 mei 2023 om 20:41

Je gaat de concurrentiestrijd niet winnen van spelers als Brobbey, Gimenez of Luuk de Jong als je in 32 wedstrijden Jupiler Pro League niet verder komt dan 15 doelpunten en daarna een jaar op de bank bij Bologna zit. Gimenez heeft nu al een soortgelijk rendement, speelde 100 minuten minder en is pas net in Europa. Brobbey heeft per gespeelde minuten sowieso een veel hoger rendement, evenals Luuk de Jong.

Voor Zirkzee is 1 of 2 seizoen(en) bij clubs als AZ, FC Twente of FC Utrecht eigenlijk het beste, maar die kunnen hem niet betalen en gaan natuurlijk niet zoveel geld voor een speler neertellen als het wel had gekund. Zirkzee heeft zichzelf door z'n keuzes in een positie gemanoeuvreerd waarbij hij momenteel tussen wal en schip is beland. Die moet zo snel mogelijk ergens een basisplaats krijgen en het liefst in een middelgrote competitie. Die kan niet nog twee jaar stilstaan in zijn ontwikkeling.

30 mei 2023 om 22:04

Dat betekent niet dat hij geen goede concurrent kan zijn. Hij heeft namelijk genoeg kwaliteiten en heeft buiten Bologna overal best veel gescoord. Hij kan zich prima doorontwikkelen bij Ajax zonder direct een basisplaats te hebben in mijn ogen.

30 mei 2023 om 20:44

Ajax had deze jongen afgelopen seizoen moeten vastleggen en niet Brobbey. Dat die Bologna niet uit de verf komt verbaasd mij niet. Spelen ze daar verdedigend? Hoe is het Tactisch concept?
Vergelijk Zirkzee met Brobbey dan is Zirkzee wel n paar klassen beter. Brobbey heeft alleen meer diepgang en explosiviteit maar deze jongen kan niet eens koppen en heeft de gehele ajaxopleiding doorlopen. En dan zeggen sommige hier dat ie aan zijn techniek, koptechniek en afronding moet werken, maar daar is juist de jeugdopleiding voor. Hij is al 21, lachwekkend dat dit in de spits bij Ajax rondloopt.

30 mei 2023 om 22:10

Ik vind Brobbey minstens zoveel potentie hebben, hij was alleen duur. Maar heb nog veel vertrouwen in hem, hij heeft overigens best wat kopgoals gemaakt met als beste voorbeeld PSV uit vorig seizoen. Afronding was normaal ook geen probleem bij hem, hij heeft alleen een gebrekkige techniek. Laatste tijd kwam hij er weer beter in en in zijn eerste 2 seizoenen was hij echt goed bezig.

Bologna heeft Arnautovic en Barrow als spitsen en daarom heeft Zirkzee het vooral met invalbeurten moeten doen. Vind de Italiaanse competitie niet echt bij zijn speelstijl passen.

Het houdt maar niet op met het middelmaat bij Ajax…

Die gaan niet bij de top 3 eindigen op deze manier

30 mei 2023 om 19:21

Ajax haalt Silva, oh nee het wordt toch Zirkzee. Ajax zit in Zweden om een Ivoriaanse spits te scouten.
Dat zijn al drie spitsen in 24 uur.
Ik zou zeggen, trap er niet in en wacht gewoon totdat Ajax bekend maakt een spits te hebben gekocht.

30 mei 2023 om 19:55

Ze hebben vooral een bord op schoot scouting en dat lijkt niet te veranderen met die Duitser die er nu zit.

30 mei 2023 om 20:03

En in Zweden zeggen ze dar er een scout van Ajax op de tribune zat?
Was dat dan een onzin bericht?

Tadic moet gewoon louter als optie voor in de spits worden gezien. That's it. Bergwijn moet op links. Brobbey moet zich maar als invaller bewijzen, hij staat nu nog ruim vier jaar onder contract. Tadic wordt vanzelf oud en moe. Je mist gewoon een rechtsbuiten die naar binnen kan trekken zoals Neres en Antony dat in vorige jaren hebben gedaan.

Zirkzee is te licht wat mij betreft. Ik zie liever een dynamische spits die ook in een 4-4-2 kan spelen aan de rechterkant. Dan kun je ook qua systeem wisselen in wedstrijden. Zowel brobbey als bergwijn kunnen ook in andere formaties spelen centraal, dat maakt het spel meteen onvoorspelbaarder dan met berghuis en tadic op de flanken.

Wel dramatische statistieken voor Zirkzee in Italië. Als mislintat zo van de data is lijkt me dit geen serieuze optie.

Zirkzee had ik vorig jaar ook al heel graag gezien! Brobbey en hij kunnen elkaar naar grote hoogten concurreren, en als slechts eentje écht goed ontwikkelt, is die de aankoopprijs van beiden ruimschoots waard!

Een lange, jonge jongen, die goed kan voetballen. Vind ik nou écht een type Kluivert. Nu hopen dat hij tot 75% van doe kwaliteit kan doorgroeien

Zirkzee? Wat een middelmaat zeg. Heeft maar 19 doelpunten gemaakt in afgelopen 3 seizoenen

Vind Zirkzee een prima optie. Heeft het prima gedaan bij Anderlecht en bij vlagen heeft hij ook gewoon goede en leuke dingen laten zien bij Bayern München. Talent heeft deze jongen absoluut, maar de afgelopen jaren een aantal verkeerde keuzes gemaakt met Parma en Bologna. Maar, ondanks dat ik Zirkzee een goede optie vind denk ik niet dat hij zal komen.

Bologna heeft 8 miljoen voor hem betaald, en volgens mij was er een soort regeling met Bayern dat als Bologna hem ooit zou verkopen dat er een percentage naar Bayern zou gaan en dat zou volgens mij ook een serieus groot en hoog percentage zijn. Dan zal Ajax meer dan 8 miljoen moeten betalen en dat zou ik dan weer niet doen voor Zirkzee.

En zowel Zirkzee als Brobbey zitten op een leeftijd dat ze wekelijks moeten spelen. Ik heb dan liever een wat meer ervaren spits en iemand kan brengen waarop je meteen kan rekenen. Misschien een rare suggestie, maar Mariano bijvoorbeeld van Real Madrid? Al wat ouder met z'n 29-jaar en heeft dan weliswaar niks laten zien bij Real Madrid, maar sowieso in zijn eerste jaar in de minuten die hij kreeg prima en daarvoor bij Lyon heel goed.

Bij Ajax zal hij dan ook niet alles spelen, maar meer dan bij Real Madrid. Zijn contract loopt binnenkort ook af en voor Ajax lijkt hij mij gewoon een prima spits, zeker in de Eredivisie.

Ik word hier niet echt warm van. Ik hoop dat er weer eens wat talent uit Zuid Amerika / Mexico wordt gescout.

Waarom zou je een talentvolle spits in dezelfde leeftijdscategorie als Brobbey halen? Ik zou eerder kiezen voor een spits die qua leeftijd tussen Brobbey en Tadic in zit en een directe versterking is. Ben wel blij dat Fabio Silva blijkbaar alweer is afgevallen als mogelijke "versterking".

Florian Plettenberg heeft het trouwens over André Silva van Leipzig en niet over Fabio Silva.

Het probleem van Zirkzee is hetzelfde als bij Brobbey. Ze hebben beetje een hekel aan werken. Zirkzee heeft goeie techniek en heeft zeker de potentie, maar ik zou zeker niet een ?elfde soort speler (in mentaliteit) als Brobbey aantrekken. Dan zou ik eerder voor een hele harde werker gaan met wat minder techniek zodat die Brobbey kan motiveren. Of je moet een goeie trainer hebben. Maar ik zou eerst een nieuwe trainer aanstellen en die bij de keuzes betrekken.

Denk dat een goede concurrent is voor Brobbey. Brobbey zal zijn hete adem voelen en zich genoodzaakt voelen om beter te presteren door harder te trainen. Zirkzee gewoon aanvoerder jong oranje geweest en daar sterk gepresteerd, Anderlecht goed gedaan en Bayern haalde hem natuurlijk niet voor niets ooit waar hij toch wat minuten en goals heeft gemaakt. Denk niet gelijk basis maar kan Brobbey pushen om het beter te doen, veel beter dan Lucca iig.

Ik moet zeggen dat ik hem alleen ken van Jong Oranje, maar daar werd ik niet altijd even enthousiast van. Als je een back-up voor Brobbey zoekt dan zie ik toch liever een type Pantelic, een iets oudere speler die al heeft bewezen goals te kunnen maken.

Brobbey moet je laten concurreren met een ervaren spits. Daarnaast is Zirkzee bankzitter bij Bologna. Twee jonge en relatief onervaren spitsen met elkaar laten concurreren is geen slimme zet. Daarnaast vraag ik me uberhaupt af of Zirkzee kan brengen wat Ajax van een spits verwacht. Talent heeft hij wel, maar hij staat redelijk stil in zijn ontwikkeling en er is regelmatig iets aan te merken op zijn werkethiek.

Zirkzee moet eigenlijk naar de subtop van Nederland, maar daar is hij te duur voor. AZ zou hem nog kunnen betalen. Kijkend naar wat Bologna voor hem betaald heeft, zal hij vast niet meer dan 5 a 6 miljoen euro kosten. Echter komt daar ook een salaris bij en naar verluidt verdient hij iets meer dan 2 miljoen euro per jaar. Dat gaat AZ natuurlijk niet ophoesten en dat is hij momenteel ook niet waard.

Echter is hij voor FC Twente en FC Utrecht sowieso niet haalbaar. Dat is het risico als je als jonge speler te veel hooi op de vork neemt. Als het allemaal niet lekker gaat, kom je tussen wal en schip terecht. Dat terwijl de clubs waar je je echt goed kunt ontwikkelen, het geld niet hebben om je te kunnen halen.

Dan heb je misschien nog de mazzel dat een Ajax, PSV of Feyenoord de gok neemt en het geld neertellen, maar dan moet je maar afwachten of je een basisplaats krijgt. Ajax heeft Brobbey, PSV heeft Luuk de Jong en Feyenoord heeft Gimenez. Een Zirkzee heeft een club nodig die echt met hem aan het werk gaat. Dat kan in de subtop, maar in de top zal je jezelf moeten bewijzen. Daar komt niemand je redden.

Weer zo'n slappe dweil net als Wijndal, Bergwijn, Gravenberch en co. Wel zonde want hij is wel een Ajax spits qua profiel. Zakt veel uit en kan goed kaatsen, beetje Dolberg achtig. Maar zou hem niet halen, ook Tadic is beter.

Ik dacht al dat Silva onhaalbaar zou zijn, maar dit is toch écht niet waar hé?! Onze nieuwe TD kan beter, ik geloof in hem!!!

Moet je echt voor gaan, groot talent. Vooral in de eredivisie zal die het heel goed doen bij een top team

Haha das niks. Zou wel nieuwe spits halen, dit werkt niet. Tadic eruit. Die Zweed van Hacken is wel wat

Ajax is slecht in het scouten van pareltjes. Komen altijd met dezelfde namen. Namen die bovendien overal mislukt zijn. Zelfs Brobbey weten ze te kopen terwijl hij gewoon slecht erop stond bij Leipzig. En bovendien zijn vele blessures gewoon heeft doorgetrokken dit seizoen. Als je bij ook bij Bolognia slecht presteert kan je het wel vergeten lijkt mij. Maar nee, Ajax ziet er nog wel brood in. Zierikzee is gewoon geen Europese top in de dop. De enige goede spits voor Ajax is Doufikas van Utrecht. Kijk maar na hoe hij zijn doelpunten maakt, dat zijn geen intikkertjes. Heeft een hoge handelingssnelheid bovendien en overzicht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren