Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jong Ajax klaagt: ‘Dit is de zuiverste vorm van competitievervalsing’

Laatste update:
/

Alfons Groenendijk heeft geen goed woord over voor de KNVB. De oefenmeester van Jong Ajax heeft tijdens interlandweekenden slechts een handvol spelers beschikbaar, omdat het merendeel van de selectie in actie komt voor vertegenwoordigende jeugdeftallen.

Het verzoek om de komende competitiewedstrijd tegen Fortuna Sittard naar woensdag te verplaatsen, werd door de KNVB niet gehonoreerd. “Ik kan nauwelijks een team op de been brengen. “Het is onbegrijpelijk dat de bond niet meewerkt, want dit is de zuiverste vorm van competitievervalsing”, verzekert Groenendijk in het Algemeen Dagblad.

Voor de beloften gelden aparte regels. Allereerst moet er een selectie zijn van 16 spelers; die mogen niet ouder zijn dan 23 jaar. Op de wedstrijddag mogen er vier dispensatiespelers worden gebruikt. Het gaat om drie veldspelers en een reservedoelman. Die mogen ouder zijn dan 23 jaar. Als spelers uit de beloftenselectie 15 officiële wedstrijden met het eerste team hebben afgewerkt, kunnen ze niet meer voor de beloften uitkomen. Een speler kan in dezelfde periode niet voor beide teams uitkomen.

Alfons Groenendijk heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeist op zijn smalst, eisen dat je 16 spelers hebt, en ze vervolgens oproepen voor oranje zodat je er tekort komt. Was tegen Achilles ook al zo, nu weer. Is idd competitie vervalsing, wat ajax zal weer met 5,6 A junioren moeten spelen dus kwalitatief minder

7 oktober 2013 om 08:11

En de betere junioren zullen nog uitkomen voor de elftallen U-19/U-17, dus die kan je ook niet gebruiken

7 oktober 2013 om 08:55

Tja, Ajax kan ook het probleem bij de Knvb leggen en al die jongens in Amsterdam houden. Ik weet niet hoe die jongens daar tegenover staan (zullen ze vast niet leuk vinden), maar om een keer een statement te maken. Laat de U-19/U17 en Jong Oranje het maar proberen met een handjevol waardige spelers, kijken hoe zij dat vinden. Waarom zou je die wedstrijd niet verplaatsen, is toch wel zo netjes in ruil voor al die spelers die ze krijgen van Ajax.

Maargoed, uiteindelijk hoeft Jong Ajax natuurlijk niet kampioen te worden. Het gaat om de ontwikkeling, dat ze vrij hoog staan is slechts een leuke bonus, en bewijst dat het goed gaat met de jeugd bij Ajax.

7 oktober 2013 om 09:32

Het zijn officiële interlands dus je bent verplicht ze af te staan aan de vertegenwoordigende jeugdelftallen.
Paar jongens uit de A er bij en ballen maar

7 oktober 2013 om 09:35

Tje, het probleem is echter dat de clubs verplicht zijn de opgeroepen spelers af te staan.. De Knvb zie ik er nog wel voor aan om de spelers die Ajax dan niet afstaat te schorsen..

7 oktober 2013 om 10:33

@ben1983. Je kan niet weigeren, je bent ze verlicht af te staan.

Daarnaast kan ajax bij het verplaatsen van dat duel ook beschikken over de 1e elftal spelers, daar ajax 1 niet speelt. Is dat dan geen vervalsing?

7 oktober 2013 om 12:26

Probleem is alleen dat de betere van de "lagere" selecties ook geselecteerd worden voor U19 etc..

7 oktober 2013 om 08:12

Ik vind het een beetje huilen naar de maan. Het hele principe van 'Jong'-elftallen in de Jupiler League is competitievervalsing. Hier hadden ze bij Ajax (en PSV en Twente) vooraf over na moeten denken.

7 oktober 2013 om 08:19

Waarom is het principe van "jong" elftallen in de jupiler league competitie vervalsing?
niet om tegen je in te gaan, maar ik zie het gewoon niet waarom dat vervalsing is.

Verder vind ik dat je als Knvb zijnde spelers oproept, dat je best coulant mag zijn naar de clubs die de spelers levert. Je hoeft geen hele competities om te gooien, maar als er ruimte is om wedstrijden te verzetten en beide clubs gaan daarmee akkoord, dan zie ik het probleem niet. Ik weet niet of hier dan wel of niet sprake van is in dit geval.

7 oktober 2013 om 08:28

Hoppa, dus wanneer dit de trainer van Dordrecht geweest was dan had ie wel gelijk gehad? Lijkt me niet.

7 oktober 2013 om 08:38

Shorty84,

Het is competitie vervalsing omdat jong Ajax met een zwaar wisselend team speelt tegen verschillende teams. Er kunnen A selectie spelers (onder de 23, wat zo ongeveer iedereen is) die terug komen van een blessure meedoen. Ook spelers die niet spelen in het weekend kunnen meedoen. Omgekeerd als er veel blessures zijn bij Ajax 1 dan kan Jong Ajax leeg worden gehaald.

Dit is natuurlijk het hele idee van Jong Ajax, maar het betekent dat de tegenstanders van Jong Ajax soms een hele moeilijke en soms een hele makkelijke wedstrijd hebben. Dit is dan wel inherent aan het meedoen van jeugdteams aan de Jupiler League en je zult dit moeten accepteren maar het is zeker wel een vorm van competitie vervalsing, ookal kan Jong Ajax er zelf niet veel aan doen.

7 oktober 2013 om 09:35

@shorty84,

Het kan competitievervalsing, als je kijkt naar de andere ploegen..
Bijvoorbeeld Fortuna Sittard speelt nu tegen een elftal van de mindere jongeren en zelfs de betere spelers uit de A1 doen niet mee. Dan kom je dus te spelen tegen de " mindere" jongens van de A en de "mindere" jongens uit de beloften.

Het kan echter ook zo zijn dat je als jupiler League elftal tegen Ajax moet tegen terwijl het eerste al gespeeld heeft en dus alle jongens die bij het eerste op de bank hebben gezeten tegen je krijgt. Zo kan je bijvoorbeeld tegen Hoessen, Andersen, Sana spelen.. Of als er nu eens een paar volwaardig selectiespelers terugkomen van blessures zullen ze wedstrijdritme op moeten doen bij de beloften.. Dan kan het dus gewoon gebeuren dat je tegen bijvoorbeeld Fischer, Schone en Blind speelt, ik noem maar wat.. Kortom; het team van Ajax (en ook de andere beloftenteams) kunnen per week uit totaal andere spelers bestaan. Sommige teams zullen hierdoor voordeel hebben ten opzichte van anderen..

7 oktober 2013 om 10:02

@hoppa
zo is het .
ze doen sowiesio voor spek en bonen mee en maken daardoor de competitie compleet onbelangrijk. Groenendijk had waarschijnlijk verwacht dat hij met zijn team een beetje mee kon draaien maar dat blijkt dus niet zo te zijn. En dan ga je elke week wat in de pers roepen zodat het lijkt alsof het niet aan hem ligt.
Kein gelul , fussballen!

7 oktober 2013 om 11:46

In Spanje en Duitsland gebeurt het ook en daar wordt het gedaan om talentendoorstroom te bevorderen (wat zijn effect heeft op de vertegenwoordigende nationale elftallen). Dus hoezo maak je een competitie belachelijk. Juist het feit dat een team van de topklasse 'optioneel' kan promoveren maakt het belachelijk, niet het meespelen van tweede elftallen..

7 oktober 2013 om 08:12

Maar dit wist Ajax toch al voordat men mee zou doen? Die regels zijn al veel langer bekend, dan ga je pas schreeuwen als het probleem er nu is? En dan de KNVB de schuld geven, wel heel erg makkelijk

7 oktober 2013 om 08:41

Ik ben het helemaal met je eens Balletje81. De Knvb had een probleem om de Jupiler League vol te krijgen en ze hebben voor een oplossing gekozen met teams die eigenlijk voor spek en bonen meedoen. Ze kunnen niets winnen alleen ervaring opdoen. Dat is volgens mij de hele definitie van voor spek en bonen meedoen.

Het zal vast ook goed zijn voor de kijkcijfers maar voor de competitie is het slecht.

7 oktober 2013 om 08:41

Bij het grote Oranje gebeurd het toch al? Dan ligt de hele competitie zelfs stil als Oranje speelt.

Ajax heeft dit al eerder aangegeven dus dat hele 'pas gaan schreeuwen als er een probleem is' kan je weglaten. En de Knvb is hier de enige partij die er wat aan kan doen, dus ja die zijn er schuldig aan. Het is allemaal niet zo moeilijk te begrijpen hoor.

7 oktober 2013 om 08:44

Ajax had toch kunnen beslissen niet mee te doen aan deze competitie, dit hadden ze toch kunnen voorzien? Toen was hun kans nu zijn ze net als bij de vorige interland ronde een beetje te laat met hun kritiek.

7 oktober 2013 om 09:44

Het is competitievervalsing omdat de ploeg die tegen Ajax moet een voordeel heeft. Voor Ajax maakt het principe niks uit, okay ze hebben wat te weinige spelers. Maar je benadeeld nu ook de rest van de competitie.

7 oktober 2013 om 10:58

Ajax moet zo niet telkens gaan huilen! Ze wisten dit al van te voren en anders hebben ze zelf geen goed onderzoek gevoerd naar de Jupiler league!

Nog nooit heeft die competitie stil gelegen als er interlands waren!

Of gaan we straks ook maar het amateurvoetbal stil leggen??

7 oktober 2013 om 11:59

@balletje81

Het is voor Ajax geen probleem, Ajax kan toch niet promeveren in de eerste divisie, de eindklasssering is niet van belang, talent ontwikkeling is het doel. Het is een [probleem voor de clubs die tegen jong Ajax moeten spelen die wel spelen om de (periode)titel. Soms heb je een makkie, soms heb je het heel zwaar.

7 oktober 2013 om 13:49

@speedy...

Volgens mij is het hier toch echt Ajax dat klaagt, leg mij dan eens uit waarom zij klagen? Omdat ze zo zijn begaan met de andere eerste divisie clubs?

7 oktober 2013 om 08:38

In het begin van de competitie wist elke Jupiler league club dat dit de regels waren. Dan moet Ajax nu niet zeuren dat het competitie vervalsing is. Dan had je je niet in moeten schrijven in de jupiler league

7 oktober 2013 om 08:43

Ajax weet de regeltjes vooraf???
Ze moeten niet zo piepen daar bij Ajax, dan moet je niet met dit team in deze competitie mee doen.
Ik vind de bezwaren van Ajax zo onterecht,
Bezint voor ge in de Juliler leage begint.

7 oktober 2013 om 10:31

ajax wist toch dat dit ging gebeuren toen ze zich inschreven voor de jupiler league of zullen ze gedacht hebben dat zij dan wel even niet hoeven te spelen om weer te gaan spelen als er speler die ook hun wedstrijden spelen bij het 1e (wat ik competitievervalsing vind) bijkomen.

Ze mogen ook niet promoveren, dus is zo'n weekend toch juist heerlijk voor de jongere gasten uit de A om zo al te proeven aan een hoger niveau.

Nogmaals, bij het inschrijven van jong Ajax, hadden ze al kunnen bedenken dat ze hier tegenaan lopen.

7 oktober 2013 om 12:23

@ Jaapvan Haafte:

Het is competitievervalsing als je teams mee laat spelen die niet kunnen promoveren en degraderen.
Jong Ajax kan niet promoveren of degraderen, dus die spelen toch al voor spek en bonen in deze competitie. Dan snap ik voor één wedstrijdje het probleem gewoon niet.

Je kunt alleen opnieuw vaststellen dat de Knvb gewoon een enorme puinhoop heeft gemaakt van de Jupiler League. Moet je nagaan, zegge en schrijve twee betaalde divisies en met de tweede is het al compleet mis. Schande, schande......

7 oktober 2013 om 13:31

Wat een bullshit zeg. Het is toch een beloftenteam en niet een verkapt 2e profteam, waar regelmatig 4/5 1e selectie spelers meedoen?

Ajax heeft deze situatie zelf gecreeerd.

Het is pas competitie vervalsing, dat ze de ene week bsluiten om die 4/5 1e selectiespelers mee te laten doen en de andere week niet.

Waarom trekt de Knvb de lijn niet door van de eerste teams en het Nederlands elftal? Teams uit de Jupiler league ie spelers leveren voor de teams U21 zouden dan toch ook moeten worden ontzien? Het is toch voor de Knvb en niet voor de clubs... Belachelijk verhaal dit...

Was te verwachten. Eerste jaar dat er 2e teams meedoen in de Jupiler league. Dan zijn er eenmaal kinder ziektes. Lastig dat hierdoor jong Ajax waarschijnlijk een wedstrijd gaat verliezen. Maar eerlijk is eerlijk: Het zou om ervaring gaan, niet om goed te presteren. Leuk voor de reserves ook hun wedstrijdje mee kunnen pikken nu. Zou mooi zijn als er iemand overwachts toch uit gaat blinken.

7 oktober 2013 om 08:45

Klopt, wat je zegt, mbt kinderziektes, de andere clubs klagen ook over competitie vervalsing.
Clubs als Ajax, PSV en Twente doen gewoon mee voor de ervaring, kunnen ook nog geen potten breken, mbt competitie vervalsing is het heel vervelend, want andere teams kunnen daar door hun periodetitel mislopen, of zelfs het kampioenschap.

7 oktober 2013 om 09:29

ja ben ik het wel mee eens inderdaad. Dat er nu een team is dat tegen ajax moet. die niet met de normale spelers kunnen aantereden en hierdoor een makkelijkere wedstrijd dan normaal hebben. Is inderdaad niet fair voor de teams die voor de play offs spelen

Maar als je akkoord gaat om in jupiler league te spelen dan neem ik aan dat je op de hoogte ben van de regels toch ? Dus dan niet zeiken maar gwn voetballen. Overigens snap k zn punt well maar toch

7 oktober 2013 om 08:31

Lekker makkelijk praten. Internationals zitten amper in de Jupiler league of te wel helemaal niet. Nu speelt Ajax met een selectie die amper wat voorstelt. Nu kan bijvoorbeeld Fortuna makkelijk winnen van Ajax. En 5 weken later heeft Dordrecht moeite met dit Ajax en kunnen ze misschien punt verlies lijden. Dit moet volgend jaar gewoon echt anders.

7 oktober 2013 om 11:11

Het is zo wie zo elke week competitievervalsing. Nu komt het door de interlands van de jeugdelftallen. Maar ook als we dat buiten beschouwing laten is het competitievervalsing.
De ene week speelt Jong Ajax bijvoorbeeld met Vermeer, v/d Hoorn, Schöne en Hoessen, spelers die je anders nooit in de Jupilerleague zou tegenkomen en een week later treedt Jong Ajax zonder A-spelers aan.

Maar dat deze vervalsing zou optreden was van te voren bekend. Regels zijn voor de competitie gemaakt en door een ieder goedgekeurt. Dan moeten Ajax (groenendijk) niet achteraf lopen klagen en wijzen naar de Knvb. Daarbij is het voor de Jupilerleagueclub waarvan de wedstrijd wordt verschoven ook een nadeel. Ten eerste spelen ze tegen een sterker Jong Ajax om ten tweede vervolgens 2 à 3 dag later weer te moeten spelen en dus vermoeiender zijn dan met een week rust. Dan heeft die tegenstander dus weer profijt. En ten derde kan het wel eens inkomstenderving opleveren, daar er door de weeks minder toeschouwers komen kijken dan in het weekend. En zo kunnen we voor alles excuses vinden om wel of niet de wedstrijd te verschuiven .

7 oktober 2013 om 13:48

Helemaal mee eens Ahjacied!
Volgend jaar moet het anders.. gooi die beloftenteams er maar uit!
Er komt geen hond kijken ( Bij de 3 teams niet, maar andere supporters boeit het ook niet), wisselende teams en dan nog het feit dat Jong Psv/twente helemaal onderin bungelen! De echte talenten zitten toch al bij het eerste, meeste wat hierop staat zijn allemaal B talenten die bij rkc/nec terecht komen.

En regelmatig spelers uit het eerste mee laten doen?? Competitievervalsing?

Maakt niet uit of hoe en wat, maar waarom spelen de Jupiler clubs wel door? Daar hebben enkele clubs ook last van het afstaan van spelers. Gewoon die weekenden niet spelen. Geen enkele club speelt europees, dus kun je makkelijk 2 rondes door de weeks doen of vrij ma zoals al eerder gebeurde. Hier heeft Alfons wel een punt.

Ik denk niet dat Ajax veel recht van klagen heeft, ja, dit is competitievervalsing, maar dit kon je van tevoren zelf ook wel voorspellen en de jeugdspelers die nu spelen zullen er snel van leren lijkt me, het heeft dus niet enkel nadelen, degraderen kan toch niet.

7 oktober 2013 om 08:47

Ik denk eerder dat andere clubs, die moeten spelen tegen een "sterker" Ajax er problemen mee hebben

7 oktober 2013 om 09:06

Ik denk ook dat Groenendijk vooral bedoelt dat dit voor andere teams niet eerlijk is omdat Fortuna nu tegen een door de Knvb leeggeroofd jong Ajax speelt en volgende week alle goede spelers (jeugdinternationals) weer terug zijn.

Dan moeten ze gewoon de spelers een paar keer niet afstaan en dan piept Zeist wel anders..want dan komen er ook klachten van de desbetreffende bonden. Belachelijk ook dat de knvb hier geen rekening mee houd dan hadden ze het team net zo goed niet moeten indelen in de jupiler league..

7 oktober 2013 om 09:07

Dat is dus het probleem, in interlandperiodes zijn clubs verplicht hun spelers af te staan.ze kunnen dus niet zeggen dat ze de spelers bij Ajax houden.

who cares, alsof de prestaties van jong Ajax belangrijk zijn? Het gaat maar om één ding en dat is de ontwikkeling van de spelers zodat ze straks in Ajax 1 kunnen vlammen. Of ze die ontwikkeling bij Oranje onder 21 doormaken of bij Jong Ajax dat doet er niet veel toe. Groenendijk moet niet zeuren, dan stelt ie maar een paar jochies op van 16, 17 uit de B2. Lijkt me ook een leuke kans voor hun ontwikkeling.

7 oktober 2013 om 08:32

Inderdaad, ze spelen niet voor een titel/promotie naar de eredivisie dus wat maakt het uit dat je een wedstrijd verliest omdat je geen gebruik kunt maken van je vaste kern.

Laat dan die jonge jongens aan bak komen en waarschijnlijk leren ze er nog wat van op hun leeftijd.

7 oktober 2013 om 09:08

het gaat er om dat dit voor de tegenstanders van jong Ajax niet eerlijk is. Het ene team speelt tegen de mindere spelers van Jong Ajax en Ajax A1 in een week als dit, terwijl een week later Jong Ajax weer op volle sterkte kan aantreden.

7 oktober 2013 om 09:17

Dat is zeker waar. Maar daar hoeft Groenendijk toch niet over te klagen? Juist de trainers van andere clubs zouden dat aan moeten kaarten.

7 oktober 2013 om 09:40

Ik denk dat Groenendijk stiekem toch lekker " kampioen" wil worden (Zo hoog mogelijk eindigen). Ze krijgen dan geen beker, of een vermelding als kampioen in de boeken, maar het gevoel van " wij zijn eerste geworden" zullen ze sowieso wel hebben.
Groendendijk doet natuurlijk het "voorwerk" voor de Boer, maar daarbij wil hij ongetwijfeld voor zichzelf ook goede prestaties neerzetten. Het lijkt mij in ieder geval niet vreemd als hij zo denkt.

7 oktober 2013 om 10:31

Ik denk dat iedereen stiekem kampioen wil worden, maar bij Jong Ajax zijn ze daar momenteel niet mee bezig. Misschien als dit team na een jaar is gewend aan de JL en er maar een paar nieuwe spelers hoeven wennen in plaats van een heel team dat zo'n team om de bovenste plaatsen mee kan doen, maar voor dit jaar gaat het bij Jong Ajax puur om de ervaring en het volwassen worden. Als je dan ook nog veel kunt winnen is dat mooi, maar dit seizoen zeker nog geen vereiste.

7 oktober 2013 om 10:44

Drumms, dit is wekelijks al het geval.
Puur afhankelijk of het beloftenteam voor of na het 1ste speelt, kan de samenstelling compleet anders zijn.

zullen we het even hebben over het aanvullen van de jong ajax,psv,twente kom op zeg en nu janken als het tegen je werkt over competitie vervalsing gesproken ze doen gewoon wat elke grote club in een competitie doet met wat kleinere clubs gewoon telkens aanvullen met spelers van het 1e en zo je prestaties verbeteren dit gebeurd bij elke teamsport we hebben het allemaal meegemaakt van he die zat toch in het 1e? het begint al bij de jeugd!!!

7 oktober 2013 om 08:32

Ik begrijp je, maar ik vermoed dat dit verhaal niet helemaal klopt. Bij de jupiler clubs spelen bij een aantal clubs (jeugd) internationals, waarom zou de jupiler league wel door moeten gaan? Stel Sparta heeft een international een topper, waarom moeten hun dan wel spelen zonder hun International?

Knvb maakt de laatste tijd zichzelf wel vaker belachelijk maar dit slaat werkelijk alles. Als ik Ajax was zou ik gewoon weigeren te spelen, zaak aanhankelijk maken ( voor mijn part bij CAS) en de het " verlies" op de koop toenemen. Knvb moet nu echt een keer op haar wanbeleid aangepakt worden!

7 oktober 2013 om 08:38

Niet spelen? Denk dat je dan zo uit de competitie gehaald word. Wat kan de Knvb nou rotte of jong Ajax nu jupiler league spelen of landelijke jong? Ze mogen al in hun handjes klappen dat ze daar mogen spelen.

7 oktober 2013 om 09:47

Denk niet dat ze uit de competitie gehaald zullen worden, dan krijg je weer de taferelen van vorig jaar, club valt om en de nr 1 van dat moment zakt naar de 4e plaats omdat die punten ongeldig verklaard worden. Daarnaast zal fox het extra geld dat zij voor de JL hebben betaald terug willen en dan zullen er weer 1 of 2 clubs omvallen omdat zij hun begroting nét rond hebben gekregen met die extra ton van fox..

7 oktober 2013 om 09:52

Fox zal het weinig interesseren, die kopen het betaald voetbal in Nederland, daar hoort ook de jupiler league bij. De Knvb kan het echt niks bommen of Ajax of twente in de jupiler league zitten. Werd hun ook maar gedwongen omdat te doen.

7 oktober 2013 om 10:14

Rik helaas zie je het verkeerd. Fox heeft bepaald dat de jong- teams mee doen in de JL, Knvb doet alles wat Fox wilt!

7 oktober 2013 om 11:19

Klopt van allebei niet (helemaal).
Fox heeft aangegeven meer te willen betalen voor de toevoeging van de Jong teams, daar hebben de JL clubs over gestemd en zijn accoord gegaan, althans het merendeel. En in een democratie gelden de meeste stemmen. MVV was volgens mij wel een van de tegenstemmers, dat wel.

8 oktober 2013 om 09:18

Vrij veel lijkt mij. De Jupiler league is meer dood als levend. Het is niet zomaar dat ze de tweede teams van de topclubs hebben toegelaten. Dit komt vrijwel niet voor. De hele divisie staat vaker negatief als positief in het nieuws. Dit zou PR wise heel schadelijk kunnen zijn voor ze. Aangezien ze de Jupiler league als brand toch nog enigszins waardevol willen houden denk ik dat nu het moment is om ze op dit soort zaken aan te pakken.

Daarnaast gaat het gewoon om gerechtigheid. De Knvb is in deze gewoons schuldig aan wanbeleid. Het moet maar eens afgelopen zijn met het constante geblunder van de Knvb. Als het niet goedschiks kan moeten bepaalde clubs maar eens overwegen om het enigszins kwaadschiks voor elkaar te krijgen.

Als laatste,''in de handjes klappen dat ze daar mogen spelen'' volgens mij haal jij de boel een beetje door elkaar want de Jupiler league heeft de tweede teams van de topclubs harder nodig als omgekeerd!

7 oktober 2013 om 09:08

Denk je dat Ajax ook maar een poot heeft om op te staan dan? Het is geen regel van de Fifa/uefa dat alle competities stil moeten liggen, ook in Engeland gaan de lagere divisies door. Ik vind dit erg makkelijk wijzen naar de Knvb, terwijl Ajax vooraf kon weten dat het ging gebeuren. Wat de Knvb beter kon doen, en wat ze dan wellicht te verwijten valt: zorg ervoor dat je in de interlandperiodes speelt tegen andere clubs die geen baat hebben bij de ranking: Psv, Twente en Achilles. Dat is de vorige keer volgens mij wel gedaan (iig Ajax vs Achilles), maar dan beperk je de competitievervalsing nog het meest (aangezien die ploegen toch niet kunnen promoveren/degraderen)

7 oktober 2013 om 09:13

Achilles heeft wel baat bij punten, kunnen er wel uitvliegen, als er een amateur club wil promoveren. Eerst even inlezen. In duitsland leggen ze 2e comp vaak stil tijdens interland periode. Dit kan de Knvb gewoon zelf bepalen. Alleen interesseert de Knvb de hele Jupiler league niks. Kijk maar hoe dit allemaal tot stand is gekomen, gingen overal klakkeloos mee akkoord.

8 oktober 2013 om 09:55

Ik denk het wel ja. Laten we wel wezen de Knvb is degene die de kalender vaststelt en tevens maar keer op keer verwacht dat de club hun internationals zonder blikken of blozen afstaan.

De clubs moeten maar een keer een signaal afgeven dat ze hier meer rekening moeten houden met de competitie resultaten.de enige manier waarom de hooghartige heren van de Knvb eindelijk eens een keer naar eigen fouten gaan kijken is als ze de boel afdwingen.

Ajax heeft overigens juridisch best een poot om op te staan want ze kunnen oneerlijke concurrentie claimen (het juridische begrip).

7 oktober 2013 om 10:48

Wat is de volgende stap?
Een wedstrijd weigeren om het beloftenteam eerder dan het eerste speelt? (en daardoor dus nadelige samenstelling?)

Knvb maakt zich eerder belachelijk omdat de afbakening van beloftenteams nogal vreemd geregeld is...

PS. Niet alles draait altijd om Ajax

8 oktober 2013 om 09:59

Het gaat er niet om dat het in deze Ajax is.....

Als het om Jong PSV of andere was gegaan was het probleem hetzelfde gebleven.

De Knvb verwacht dat de clubs hun jeugdspelers maar keer op keer te pas en te onpas beschikbaar stellen voor (jeugd) interlands maar het minimale wat er van hun verwacht wordt,namelijk normale eerlijke planning als aanpassing op hun aanvragen, kan nooit aan voldaan worden.

Ofwel de Knvb vraagt constant om flexibiliteit van de clubs maar ze geven zelf nooit thuis.

De Knvb schiet wederom weer opzichtig tekort en iedereen haalt de schouders maar weer eens op. Belachelijk!

8 oktober 2013 om 10:12

Ik kan niet anders zeggen dan: true..

Dat had je van tevoren kunnen weten. En nu komen die ajacieden weer janken. Wat een triest volk, en die groenedijk is een halve gare

Goh, hadden ze dat vantevoren niet kunnen bedenken. De regels zijn duidelijk. En waar maakt hij zich druk om, die tweede teams kunnen toch niets winnen. Over competitievervalsing geproken, elke club in de Jupiler League moet maar afwachten welke spelers die tweede teams nu weer meenemen. Daar hoor ik Alfons niet over.

Ik snap niet zo goed wat hij nou aan het bazelen is?
Voor Ajax zich had ingeschreven heeft de Knvb naar mijn weten duidelijk toonbaar gemaakt dat ze wel genoeg contract spelers moeten hebben.
Ajax heeft aangegeven dat dit geen probleem zou zijn. Als je dan je werk goed voor elkaar hebt dan is het toch bekend hoeveel internationals je hebt? Hoeveel er tijdens internationale verplichtingen weg zijn? Dat lijkt me dan op voorhand bekend. Dat is de reden dat Feyenoord niet meedoet naast het financiële aspect heeft Feyenoord van alle clubs uit Nederland het meeste last hiervan als hofleverancier van de Knvb. Wil je dan meedoen in de JL dan moet je dus nog meer contractspelers hebben dus meer kosten maken. Veel van deze spelers hebben dan meer een contract omdat ze in de JL spelen en dus verplicht zijn een contract te hebben. Waarom omdat de Knvb voorschrijft dat een betaald voetbal organisatie 16 contract spelers moet hebben.
Maar de meeste van de contractspelers zullen het eerste elftal nooit halen dus kan je spreken van weggegooid geld.
Ajax heeft zich dus niet goed voorbereid op de consequenties van deelname terwijl deze vrij duidelijk waren.
Nu kan Groenedijk wel roepen van Competitievervalsing maar je kan ook zeggen dat het competitie vervalsing is dat Ajax spelers in 2 competities kan laten uitkomen. Maar dan word het de pot verwijt de ketel verhaal.
Ik vind al met al dat Ajax hier volledig zelf schuldig van is en als zij goed voorwerk hadden gedaan het eigenlijk nooit een probleem had moeten opleveren.

7 oktober 2013 om 09:02

Klopt niks van je verhaal. Een betaald voetbal organisatie moet 16 contract spelers hebben.

http://www.willem-ii.nl/nl-NL/Teams/Nieuws/2013/06...
Dit zegt niks over Ajax maar meer over meneer Groenendijk, die ik nog nooit serieus heb genomen.

7 oktober 2013 om 09:06

Excuses.
Je hebt gelijk ik dacht zelf dat het er 21 moesten zijn. Bedankt Rik voor de aanvulling. Ik heb dit gelijk even aangepast.

7 oktober 2013 om 09:37

Hebben jullie de tekst wel gelezen m.n. de laatste alinea?

Het probleem is nu juist dat Jong Ajax spelers mist door interland verplichtingen. In de Eredivisie wordt daar rekening mee gehouden door geen competitiewedstrijden plaatst te laten vinden in de periode dat er interlands zijn. Dus Jouses, ook al heeft Feyenoord 11 spelers die interlands spelen, toch zal Feyenoord daar geen last van hebben.

Het probleem is dat er in de Jupiler League geen rekening gehouden wordt en als Ajax ruim van te voren een verzoek in dient om de wedstrijd te verplaatsen, snap ik niet dat de Knvb er niet mee instemt. Dat is dus nu al voor de tweede keer zo.

Jong Ajax heeft een zeer goede reden om een wedstrijd te verplaatsen, maar ik snap niet wat de rede is dat de Knvb daar niet mee instemt. Jong Ajax moet zich natuurlijk wel aanpassen aan de competitie door minimaal 16 contractspeler te hebben, maar ze zijn niet verplicht zich aan te passen aan de interlands. Dus waarom zou Ajax dan meer contractspelers moeten hebben?

De rede van de Knvb is juist waar Jong Ajax mee zit en daarom zijn ze zo kwaad daarover. De rede komt erop neer dat Ajax gewoon meer contractspelers zou moeten hebben. Dat is gewoon bullshit van de Knvb. De Knvb houdt wel rekening met de Eredivisie maar niet met de Jupiler League. Wellicht omdat de Eredivisie geld oplevert, maar deze rede durft de Knvb niet hardop te zeggen.

7 oktober 2013 om 09:43

Lees even de teksten van mij en zul je zien, dat ik voor alle clubs pleit om dan niet te spelen. Bij een aantal clubs lopen jeugd of andere internationals rond. Gewoon die weken als er interlands zijn niet spelen (op uitzondering van de Afrika Cup na, want die moeten ze gewoon in de zomer houden).

7 oktober 2013 om 10:51

Hootch.. als je om deze reden een wedstrijd wilt verplaatsen of weigeren, wat is dan de volgende stap?
Wedstrijden verplaatsen omdat sommige teams nadeel hebben van de Afrika cup?

Hoeveel wedstrijden wil je uberhaupt verplaatsen? Er zijn immers meerdere weekenden met jeugdinterlands. Dat wordt een ratjetoe!

7 oktober 2013 om 11:02

lees even, heb het over jupiler league niet tijdens interlands wel te laten spelen. Dan blijft alles comp vervalzing. Alleen Afrika cup bijvoorbeeld in de zomer, ben je ook van dat gezeik af.

7 oktober 2013 om 11:09

Ik denk dat er te weinig ruimte voor is. Ten eerste spelen ze in de JL 38 wedstrijden (tov 34 in de Ed), daarnaast zijn er ook nog 2 extra wedstrijden in de nacompetitie. Kortom: het programma zit gewoonweg vol en er is weinig/geen mogelijkheid om te verplaatsen (tenzij er meer doordeweeks gespeeld wordt)

7 oktober 2013 om 11:12

Ze spelen wel vaker vrijdag hele ronde en maandag hele ronde. Tevens doen ze dit al jaren niet en kan me herinneren dat de jupiler maar 34 wedstrijden bevatte. Tis niet zo moeilijk om dit uit te voeren.

7 oktober 2013 om 11:18

Jansen Joenite,

Dat is wel de rede in de Eredivisie, dus waarom kan dat dan niet in de Jupiler League? Dat Africa Cup heeft Nederland niets mee te maken. Het gaat hier over Interlands waar de Nederlandse spelers voor hun eigen land moet voetballen.

Edit: de clubs in de Jupiler League hoeven niet regelmatig te reizen naar het buitenland om vervolgens daar nog een wedstrijdje te spelen voor de Europa- of de Champions League.

7 oktober 2013 om 11:19

Heb weleens meegemaakt dat er een wedstrijd niet door kon gaan, omdat de afrika cup teveel spelers vroegen van een club, daarom dit ook als voorbeeld

Ahhh competitievervalsing noemt hij het maar wel spelers die in het 1e van Ajax spelen geregeld opstellen is dat geen vervalsing dan?

Dit geldt ook voor Twente en PSV natuurlijk maar het is weer Ajax dat een speciale behandeling wil hebben in Nederland.

Een beetje een huilverhaal vd heer Groenendijk. Meneer vind het zeker ook erg als hij met een half eerste elftal kan werken. 1 ding heeft hij wel gelijk in. Deze opzet is pure competitievervalsing. Gevestigde clubs worden belazerd door de Knvb en wat te denken van clubs als rbc,haarlem en veendam. Eerder ingrijpen en andere regels dan hadden deze clubs nog bestaan.

7 oktober 2013 om 09:56

Ik weet niet of je alles leest wat er in de tekst staat, maar volgens mij wordt er in de tekst zeer duidelijk uitgelegd wat de regels zijn omtrent het gebruik van spelers uit de eerste.

Maar eigenlijk is dat niet zo belangrijk, want dat is het hele probleem niet waar het hier over gaat. Het probleem is n.l. dat Groenendijk weer met een geheel jeugdelftal moet spelen, omdat de Knvb zonder duidelijke rede het verzoek van Jong Ajax afwijst.

Als een grasmat vernieuwd moet worden waardoor een wedstrijd niet plaats kan vinden, wordt er wel een wedstrijd verplaatst, maar als een club bijna een heel elftal mist door interlands dan worden alleen de wedstrijden in de Eredivisie verplaatst.

Verder snap ik niet met wat jij bedoelt met "eerder ingrijpen". Moest de Knvb dan geld op de rekeningen van Rbc, Haarlem en Veendam storten, zodat zij lekker vrolijk door konden voetballen? Nee dus, want dan pas was het de reinste competitievervalsing.

7 oktober 2013 om 10:41

Iets meer verdiepen in de JL dan had je het begrepen. De genoemde clubs hadden dan helemaal niet in de problemen hoeven komen. Snap ook wel dat je jouw Ajax weer wil verdedigen maar jouw Ajax wist ook dat zulk soort problemen zich voor zouden doen. Alleen de clubs zagen weer gratis dollar tekens. Deze competitie is 1grote flop geworden incl jouw Ajax. De Knvb moet haar fout erkennen en de JL in ere herstellen.

7 oktober 2013 om 11:12

Dus de Knvb moet elke club in de JL financieel steunen als ze dreigen failliet te gaan en de gezonde clubs zoals Jong Ajax, Jong Twente en Jong PSV uit de competitie knikkeren.

Ik snap de JL wel zeer zeker en ik snap ook wel dat ieder club voor zichzelf moet zorgen en geen steun moet krijgen van de Knvb. Maar snap jij dat ook? De Knvb is niet verantwoordelijk voor financiële wanorde of problemen bij een club. Dat jij liever wel ziet dat de Knvb alles aan doet om zulke clubs te helpen i.p.v. Jong Ajax in de JL te zien, is natuurlijk jouw droom, maar durf ook een keer je ogen te openen.

Maar natuurlijk zal "mijn" Ajax dit allemaal van te voren geweten hebben, maar wellicht hadden ze van te voren niet geweten dat de Knvb totaal niet mee wilt werken om een wedstrijd een paar dagen te verplaatsen i.v.m. interland verplichtingen.

Waarom doet de Knvb dat wel voor de clubs in de Eredivisie, maar niet voor clubs in de Jupiler League? Weet jij daar een antwoord op? Vast niet.

Edit: Sorry, er schiet mij nog iets te binnen. Laten we Jong Ajax, Jong PSV en Jong Twente uit de JL knikkeren. Weet jij welke clubs hier in Nederland het vermogen heeft en toestemming van de Gemeente heeft om in de Jupiler League te mogen spelen? De Knvb had zelfs de licentie-eisen versoepeld, maar alleen Achilles '29 is daarop in gegaan.

"dit is de zuiverste vorm van competitievervalsing"

Roepen wij al weken, alleen ajax heeft niets te klagen ze stellen ook a spelers op als ze van het weekend niet gespeeld hebben. Voor de tegenpartij is dit gewoon oneerlijk dan moet je tegen een echte jong ajax spelen en dan speel je tegen een b team van ajax. Oplossing is heel simpel. Zorg ervoor dat je voor de transferperiode een team hebt die je ok niet meer mag aanpassen tot aan de winterstop. En speel niet in interlandperiode want er zijn meer clubs die hun beste speler dan moeten missen.

7 oktober 2013 om 10:01

"als spelers uit de beloftenselectie 15 officiële wedstrijden met het eerste team hebben afgewerkt, kunnen ze niet meer voor de beloften uitkomen. Een speler kan in dezelfde periode niet voor beide teams uitkomen."

Hoezo nu huilen over competitievervalsing? Punt 1 is de hele toelating van beloftenteams al competitie vervalsing. Het is gewoon van geluk/pech spreken op welk moment je deze ploegen kunt treffen, omdat ze iedere week in een andere samenstelling spelen.

Daarnaast moet Groenendijk niet hypocriet doen, want hij speelt immers niet eens in een competitie! Voor jong Ajax (in tegenstelling tot de andere teams) is er geen enkel sportief belang, ze kunnen niet promoveren of degraderen. Ze doen mee puur voor hun eigen "ontwikkeling", over de rug van de het al moeilijk hebbende traditie clubs uit de eerste divisie. Een regelrechte belediging! Daar komen nog de belachelijke uitzondering bij wat betreft accomodatie vereisten en hun uitsupportersbeleid.

Kijk al alleen eens naar de inkomsten verdeling tussen de JL en de ere divisie komende vanuit de Fox-deal. De sterken worden sterker, de op stervende na dood zijnde raken steeds verder achterop.. Die ton per jaar is een lachertje vergeleken met wat de rest krijgt!

Meneer Groenendijk moet zijn plaats weten.

Ik word hier ook moe van.dit was te verwachten en het risico van mee doen in de belofte competitie.
Ik persoonlijk vind dat ze bij ajax hierom niet moeten zeuren.

Dit was voorqaf te verwachten en de keuze hebben ze zelf gemaakt om er mee te doen.

En het gegeven dat titelkandidaat A tegen een verkapt Eredivisiewaardig Jong-elftal moet, maar concurrent B tegen een verkapte A1-elftal mag wegens gemixte selecties van het eerste en tweede en een gunstiger programma van zichzelf en het eerste is zeker geen competitievervalsingen?

Deze man maakt zich continu belachelijk. Waar hij voor de wedstrijd tegen MVV aanhaalde dat het de jong- teams waren die ervoor zorgden dat de andere clubs bestaansrecht hadden (i.e. volgens hem meer inkomsten door meer wedstrijden, wat blijkt, door andere tijdstippen van wedstrijden en de farce van het toevoegen van de Jong- teams zijn de bezoekersaantallen drastisch teruggelopen in de hele Jupiler League!!!!) roept hij nu elke keer over competitievervalsing.

De regelgeving en eisen waren vooraf duidelijk voor deze clubs. Toen is Ajax er akkoord mee gegaan. Ajax moet zich eens gaan afvragen of deze man wel de juiste persoon is op die plek. Hij doet continu afbreuk aan het merk Ajax. Hij gedraagt zich op het ene moment als een pure Calimero en op het andere moment als een volslagen dorpsidioot!

Ja Alphons, daar hebben meer teams last van. De Knvb realiseert zich niet dat er ook internationals in de JL spelen!

Het meedoen van die 2e teams is pas competitievervalsing. Snel stoppen met die onzin, dan zijn we ook van al die babbelkousen van 2e garnituur trainers af. En wat voegen deze 2e teams toe.... Niets, leuk voor Ajaxtv, Psvtv en Twentetv, maar verder, kijk naar de ranglijst. Weg met die clubs! Pilot mislukt!

Voor de azijnzeikers onder ons, ik heb even de opstelling van de laatste wedstrijd erbij gepakt:
Opstelling Jong Ajax: Van der Hart, Martina (31. Vermeij), Gravenberch, Kuipers, Tete; Enoh, Ligeon, El Hasnaoui (81. Hendriks); Meleg, Castillion, Lazic (74. De Bondt)

Alleen Ligeon is een speler die nog wel eens regelmatig met het 1e mee doet.

Dus het verhaal dat ze zoveeeeel spelers van het 1e opstellen, was voor deze wedstrijd niet van toepassing.

7 oktober 2013 om 11:56

En pak dan ook de opstelling van de wedstrijd tegen telstar er eens bij? 7 spelers die afgelopen week tegen utrecht speelden, stonden toen bij jong ajax erin. Oftewel, jong ajax speelt continue met een ander team, en dat maakt het dus competitievervalsing. Want Telstar had bijvoorbeeld een veel zwaardere tegenstander dan excelsior.

7 oktober 2013 om 12:29

De opstelling van hierboven geeft aan dat dit team N I E T continue met 1e elftal spelers speelt, zoals jij aangeeft

7 oktober 2013 om 12:40

Waar geef ik aan dat ajax continue met 1e elftalspelers speelt? Als ze dat zouden doen, zou het misschien nog wel eerlijker zijn. Telstar had nu een sterke selectie tegenover zich, omdat ajax daar wel met een zwik 1e elftalspelers aantrad, excelsior had het daarentegen makkelijker. Als telstar tegen het team had gespeeld dat gisteren tegen excelsior speelde, hadden ze een grotere kans gehad om te winnen. Nu verloren ze en kwamen ze 2 punten te kort om de 1e periode te winnen.

7 oktober 2013 om 18:57

Wil je ook de opstelling van Jong Ajax - Willem II er bij zetten?

Dit wist je toen je jong ajax inschreef voor de jl. Je had het zeker kunnen vermoeden. Slecht beleid dus. Moet je niet over zeuren maar als een vent dragen.

7 oktober 2013 om 19:00

Laat me dat dan ook niets schelen. Ik wil gewoon leuke wedstrijden zien dicht bij huis. Wedstrijden tegen kleuters waarnaar geen kip komt kijken horen daar niet bij

Tja, dit wist je toch van te voren? Een van de clubs die zonodig in de JL moest spelen, en mede ervoor gezorgt heeft dat 2 competities naar de kloten zijn en nu zeiken dat programma niet goed uitkomt?

Je moet wel hele grote kloten hebben om hierover te zeiken.

Wat maakt het uit of je wint of verliest? Deze competitive is niet van belang. Je kan geen kampioen worden, niet promoveren. Waar maken ze zich uberhaupt druk over.
Volgens mij is het enige doel de spelers voor te bereiden op meer weerstand

7 oktober 2013 om 11:10

Tja, dat is de mentaliteit van sommigen... ikke ikke ikke!
Maar voor andere clubs in de JL is het pure competitievervalsing omdat er constant weer andere (makkelijkere of moeilijkere) teams op het veld staan bij dezelfde club.

Beloften elftallen mogen niet praten over competitievervalsing, zolang spelers van het eerste elftal mogen voetballen bij de beloften.

Jong ajax heeft bijvoorbeeld altijd Cillissen of Vermeer in het doel staan, gewoon internationals. Dat is net zo competitievervalsing

7 oktober 2013 om 11:33

Inderdaad ja. Meteen huilen als het in je nadeel werkt maar voor de rest enorm veel voordeel hebben t.o.v. de rest.

Het draait bij Ajax toch allemaal om de ontwikkeling en pas bij het eerste om het resultaat, dus wat is er mooier om een paar A-junioren te laten wennen aan het echte werk? Volgens mij past dat prima in de filosofie van Ajax dus niet miepen Alfons.

Groenendijk moet niet zeiken. Ajax heeft de Jong Ajax naar Jupiler League gestuurd om het niveau van de reserve spelers op te krikken. Het is een prima ontwikkelings podium voor de jonge spelers. Het hoeft niet kampioen te worden want het gaat toch niet in de eredivisie promoveren. En de jeugdelftallen zijn ook geweldige ontwikkelings podia voor de jonge spelers. Wees blij dat de spelers opgeroepen worden.

de beloftencompetitie ligt ook gewoon stil tijdens (jeugd)interlands. Ajax kiest er zelf voor om met een jeugdelftal in de senioren eerste divisie te spelen en FOX is sowieso competitievervalsing die door de Knvb gedoogd wordt.

Tja riepen we al van te voren, dat dit niet goed is voor de jl.

Voor Ajax, PSV en Twente nog het minst vervelend. Die doen tenslotte maar voor spek en bonen mee.

Competitievervalsing? Jong Ajax speelt niet eens mee om promotie dus in hoeverre is er sprake van competitie, laat staan vervalsing. Lekker A-junioren mee laten doen, perfecte leerschool voor talenten dus 'kein geloel, fussbal spielen!'

7 oktober 2013 om 13:36

Competitievervalsing voor tegenstanders/kanshebbers voor titel. Groenendijk is wel de laatste die moet zeuren om competitievervalsing (bij Twente en PSV idem)

Wat denken ze dan? Dat de hele jupiler league zich even gaat aanpassen aan de 'jonge' elftallen? En als het woensdag gespeeld zou worden kan Groenendijk lekker alle niet-internationals van het eerste opstellen. Dan is het zeker geen competitievervalsing? Sowieso belachelijk dat deze teams in de jupiler league zitten.

Wat hebben mensen toch een enorme haat naar Ajax... Alleen denken deze weer puur door haat geen millimeter verder na... of zijn jullie echt zo dom???

Jullie lopen alleen maar te haten naar Groenendijk, terwijl die het juist voor alle clubs in de jupiler league opneemt. Wat hij zegt is dat het niet eerlijk is dat Fortuna wel tegen de A1 van Ajax speelt en bijvoorbeeld Sparta niet! Kortom hij neemt het ergens ook voor Fortuna op en Sparta op!

Daarnaast interesseert het Groenendijk geen zak of hij 1e 5e of 15e wordt want het idee van Jong Ajax is gewoon om talent beter te maken... en de stand op de ranglijst is in de Ajax jeugd van ondergeschikt belang....

Maar goed haten jullie allen maar weer lekker verder of blijf vooral zo oliedom en zwart wit denken... dan kom je er wel!

7 oktober 2013 om 13:20

Precies wat de meeste hier al voor de start zeiden. Kortom de jonge teams weer lekker naar de belofte

Ik wil dat woord 'competitievervalsing' niet meer horen. Niet van de andere Jupiler league clubs en hun fans en niet van Ajax. Dat hele gedoe met de drie B teams van Ajax, PSV en Twente was niet de moeite waard.

Haha wat een triest volk hier zeg, er staan soms spelers van het eerste maar dat is blijkbaar normaal?! Nee ajax eruit dan is iedereen blij, eng gedoe zeg als ff iets niet meezit bah,maar wel al maanden profiteren van het eerste. Echt diep triest.

8 oktober 2013 om 00:33

Jij moet niet zo klagen over dat Jong Ajax een aantal spelers gebruikt uit de eerste, want kijk eerst maar even naar jouw eigen club. Omdat een club maar 3 spelers mag huren en verhuren van of naar één club uit Nederland, heeft jouw club een zeer mooi constructie bedacht. Spelers transfervrij naar Excelsior laten gaan om ze vervolgens een jaar later weer transfervrij terug te mogen halen. Dit seizoen zijn er alweer 6 spelers van Excelsior terug gekeerd naar Feyenoord. Dat noem ik pas profiteren. Van Excelsior evenals Feyenoord.

9 oktober 2013 om 22:42

Ja maar die worden niet de volgende week opgehaald maar aan.het eind.van een.seizoen.slimpie.

9 oktober 2013 om 23:37

Na 15 wedstrijden gespeeld te hebben mogen de spelers niet meer voor Jong Ajax uitkomen.

Het probleem is dat Jong Ajax wel gewoon aan de regels houdt en dat jouw club de regels probeert te omzeilen door zogenaamd de spelers transfervrij te laten vertrekken. Al deze spelers krijgen bij Excelsior een één-jaar contract, zodat Feyenoord ze vervolgens in het nieuwe seizoen weer transfervrij terug kan halen. Zo'n constructie heeft Ajax nog nooit met Almere City gedaan. En dan durf jij te zeggen dat Ajax profiteert?

En waarom denk jij dat Jong Feyenoord niet meedoet in de Jupiler League? Omdat er al genoeg spelers van Feyenoord bij Excelsior spelen.

Ik vind het wel een beetje raar gaan hier.

Vorige keer dat jong Ajax dit probleem had schreeuwde iedereen moord en brand dat het slecht geregeld was en dat het competitievervalsing was, nu zegt iemand binnen Ajax zelf dit en dan is die opmerking weer niet terecht...

Daarbij, competitievervalsing... In principe zal een eerste elftal speler van Ajax niet bij jong Ajax spelen. Dit gebeurt alleen dan misschien als een speler van een blessure terug komt, heb je dan niet liever een speler die nog niet op en top fit is maar kwalitatief wat beter dan een op en top fitte speler die kwalitatief effe iets minder is? Dat is een vraag die door verschillende trainers verschillend bekeken kan worden.

De rest van de spelers die spelen zijn dus niet goed genoeg voor Ajax 1. Oftewel dit zijn de spelers van Ajax2/jong Ajax. Die zitten dus precies op de plek waar ze moeten zitten.

De enige die hier wat aan kan doen is de knvb. Het is heel simpel, is er een interland periode? Al het professionele voetbal plat leggen. Ik snap ook niet dat dit niet zo is op het moment.

Het kan net zo goed dat de sterspeler van FC Oss speler van trinidad en tobago ofzo is. Dan zouden zij deze dus ook moeten missen elke week wat ook een vorm van competitievervalsing is.

Typisch weer een sportbond die wel regels opstelt voor de deelnemende clubs, maar zelf nog niet nagedacht heeft over de consequenties voor zichzelf. Als je Jong-Ajax, -Psv en -Twente mee laat doen aan een comeptitie puur uit winstbejag (want Fox), dan moet je ook zorgen voor een redelijke regeling voor die clubs en niet alleen maar eisen an die clubs stellen. Het laten doorgaan van deze wedstrijd is dan ook duidelijk een brevet van onvermogen van de bond.

Waar je hier dan weer niemand over hoort, is de laatste regel. Deze houdt in dat jong Ajax aan het einde van het seizoen over steeds minder spelers kan beschikken. Afhankelijk van het aantal blessures bij het eerste, kan dat er toe leiden dat de clubs die het genoegen hebben in de JL tegen jong Ajax te moeten spelen er veel voordeel bij hebben als dat duel plaats vindt in de laatste weken van de competitie. In feite doet zich dan hetzelfde probleem voor als nu met de interlands (de internationals zullen de meeste invalbeurten in het eerste elftal hebben), maar dan kun je het niet meer oplossen met het uitstellen van de wedstrijden.

Het is vooral competitie vervalsing voor de andere teams die wel tegen een volledig jong Ajax moeten spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren