Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jesper Karlsson definitief naar Bologna, voor opvallend lage transfersom

Laatste update:

Jesper Karlsson verruilt AZ definitief voor Bologna. Dat maken beide clubs bekend via de officiële kanalen. Naar verluidt ontvangen de Alkmaarders elf miljoen euro voor de 25-jarige aanvaller. Karlsson tekent een contract tot medio 2028 bij Bologna. De transfer zat er al even aan te komen: op dinsdag doken er al beelden op van Karlsson die bij zijn nieuwe club arriveerde voor de afronding van zijn transfer.

Bij Bologna wordt de Zweed herenigd met Sam Beukema, die eerder deze zomer voor negen miljoen euro vertrok naar de Italiaanse club. Karlsson komt op de derde plek te staan qua duurste uitgaande transfers van AZ deze zomer: zowel Tijjani Reijnders (voor negentien miljoen euro naar AC Milan) als Milos Kerkez (voor bijna achttien miljoen euro naar AFC Bournemouth) leverde de Alkmaarse club meer op. De transfersom voor Karlsson is opvallend laag te noemen. Transfermarkt schat zijn waarde bijvoorbeeld op achttien miljoen euro, en hij lag nog tot medio 2026 vast in het AFAS Stadion.

Karlsson speelde sinds de zomer van 2020 voor AZ, dat destijds een vaste transfersom van 2,6 miljoen euro betaalde aan IF Elfsborg. Dat bedrag kon middels bonussen nog oplopen tot 4,8 miljoen euro. De Zweedse club wist daarnaast een doorverkooppercentage van vijftien procent te bedingen. AZ maakt na drie jaar dus wel een flinke winst op Karlsson.

De behendige vleugelspeler, die ook in de belangstelling stond van Napoli, Fiorentina en Lazio, ontbrak in de competitiewedstrijden tegen Go Ahead Eagles (5-1 winst) en RKC Waalwijk (1-3 winst) wegens een hamstringblessure. Daardoor moest hij ook het terugduel met FC Santa Coloma (2-0 winst) in de voorronde van de Conference League aan zich voorbij laten gaan. De heenwedstrijd tegen de club uit Andorra (0-1 winst) blijkt dus de laatste wedstrijd te zijn geweest van Karlsson in het shirt van AZ.

Reactie Karlsson
“Ik heb drie hele goede jaren gehad bij AZ", laat de Zweed weten. "Ik wil graag iedereen bij de club bedanken voor hun hulp, steun en de mooie tijd. Van mijn teamgenoten door de jaren heen tot de staf en alle anderen in en om AZ. Daarnaast spreek ik graag mijn dankbaarheid uit naar de AZ-fans voor hun enorme en continue support. Nu verheug ik me op een nieuwe uitdaging, waarbij ik me door ga ontwikkelen in Italië en wederom ga proberen het beste in mezelf naar boven te halen. Ik zal AZ blijven volgen in de toekomst. Deze club blijft dan ook voor altijd speciaal voor mij.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elf miljoen is geen slecht bedrag toch?

23 augustus 2023 om 18:42

Als ze marktwaarde 18 miljoen is vindt ik 11 miljoen wel weinig

23 augustus 2023 om 18:47

Klopt. Is er wellicht nog een doorverkoop percentage afgesproken van bv 20%? Dan zou ik het nog snappen.

23 augustus 2023 om 18:56

Pas op met wat je zegt, in een ander topic werd dat opgevat als provocatie..

Ik had zelf overigens ook wel iets meer verwacht, richting de 14 mil.

23 augustus 2023 om 19:43

Je was volledig aan het provoceren skes14, terecht!

23 augustus 2023 om 19:47

Ik wacht nog met smart op je argumenten Prem!

23 augustus 2023 om 19:58

Velen met jou op de jouwe skes!

23 augustus 2023 om 20:11

Wanneer jij de vergelijking met het vertrek van spelers als Koopmeiners en Stengs (die respectievelijk 3 en 4mil meer opbrachten) en daarbij het feit dat Karlsson een groot deel van het seizoen geblesseerd is geweest negeert als zijnde argumenten voor een minder hoge transfersom dan wellicht verwacht, dan wordt het heel lastig discussiëren.

23 augustus 2023 om 20:20

Ik heb geen van deze argumenten genegeerd. Sterker, Ik vond het belachelijk dat Koopmeiners voor dat bedrag de deur uit liep. Stengs deed het een seizoen leuk maar dat seizoen erna was het ook alleen met momenten goed en grossierde hij in balverlies en domme acties. Toch hebben wij het hier over een speler die het niveau 3 seizoenen vasthield en als hij niet geblesseerd was stond hij als 1e op het wedstrijdformulier. Tel daarbij op dat er gewoon nog een langlopend contract was en dat AZ al aardig binnengeharkt heeft deze zomer dan is het toch logisch dat mensen zich verbazen over de transfersom die toch aan de lage kant is. Beukema stond het hele afgelopen seizoen te schutteren en gaat voor 2 miljoen minder naar dezelfde club toe. Ik ben ee niet rouwig om met v Bommel als vervanger maar toch had ik ook eerder naar de 17-20 miljoen geneigd als ik AZ was. ach. Veel geluk aan Jesper.

23 augustus 2023 om 19:10

In deze markt had ik toch wel 15+ mln verwacht.

23 augustus 2023 om 19:41

MijN AZ hart huilt volledig. Dit is ongeoorloofd deze verkoop. 11 miljoen terwijl hij 20 waard is

23 augustus 2023 om 20:47

Je had hem gewoon vorige zomer moeten verkopen toen hij volgens mij ook al toe was aan een volgende stap. Had je zo 25 miljoen kunnen vangen.

Gewoon een jaar te lang vastgehouden. En dan krijg je na zo'n minder seizoen, ook deels wegens blessures, gewoon minder.

23 augustus 2023 om 20:59

Even off topic Prem, maar ik was onlangs sinds jaren weer eens in NL, en mocht toeschouwer zijn bij AZ tegen GAE. Ondanks dat ik het stadion in de Alkmaarderhout vele malen leuker vond, heb ik me goed vermaakt. Nog even om me heen gekeken of ik je misschien zag!

On topic, 11 miljoen lijkt mij inderdaad aan de lage kant. Ik had hem graag bij PSV gezien!

Tja, weet het niet met hem. Zn periode bij AZ is toch een beetje als een nachtkaars uitgegaan. Goede speler, maar beetje een lichtgewicht

23 augustus 2023 om 19:04

Met v Bommel erbij gaan ze er iig niet op achteruit nu.

23 augustus 2023 om 19:06

Erg opportunistisch. Van Bommel heeft alles nog te bewijzen, terwijl Karlsson de absolute sterspeler van AZ was.

23 augustus 2023 om 19:13

Karlson is iig makkelijk te vervangen, erg wisselvalig, dus vind het niet een hele opportunistische opmerking in dit geval. Karlson heeft 1 top jaar gehad, rest viel toch een beetje tegen. Gaat ook voor 'slechts' 11 mil naar 'slechts' Bologna.

23 augustus 2023 om 19:26

V Bommel deed het aardig in de wedstrijden tegen GAE en Riga FC, maar werd afgelopen weekend al in de rust van het veld gehaald toch?

Daarmee zeg ik niet dat hij een flop is, maar de hype van de eerste 2 wedstrijden was wellicht ook wat overtrokken.

23 augustus 2023 om 19:30

Van bommel heeft niet gespeeld tegen riga, dat was fc Twente

23 augustus 2023 om 19:36

Ik heb meer vertrouwen in Poku. Die zie ik eigenlijk wel doorbreken dit seizoen.

23 augustus 2023 om 19:43

Wellicht zijn mensen er niet van op de hoogte, maar voor v Bommel bij AZ kwam zat ie ook al voetballen. Is gewoon een erg talentvolle jongen die verder zal groeien in het seizoen. Karlsson heeft het uiteindelijk 1 volledig seizoen echt goed gedaan bij AZ.

23 augustus 2023 om 20:00

Nieteens eerlijk gezegd. Een echte momentenvoetballer die 1/3e van de wedstrijden de onbetwiste motm was en de rest toch minder in het spel betrokken was. had ook zeker een wijndal of kerkez achter zich nodig om te renderen. We gaan het verder met Karlsson zien maar ik kijk met veel vertrouwen naar v Bommel.

23 augustus 2023 om 20:05

Het is jammer dat hij het laatste jaar gevoelsmatig bijna meer geblesseerd dan fit is geweest. Daardoor inderdaad een beetje in de luwte vertrokken, maar in mijn ogen echt niet terecht.

Karlsson is echt een speler waarvoor je naar het stadion komt. Als een wedstrijd op slot zit is hij degene die het openbreekt. En dat deed hij dan ook ongelooflijk vaak. In de laatste 3 seizoenen maar liefst 60 keer betrokken bij een goal, en dat is alleen al in de Eredivisie al. Ik ga hem echt missen. 11 miljoen valt enigszins tegen, maar ik gun hem de stap wel. Hij wilde namelijk al een stuk eerder gaan.

Huiberts heeft overigens aangegeven geen vervanger te halen, maar dat vind ik een grote gok. Er zijn wel genoeg linksbuitens in de selectie, maar wel allemaal te jong (maximaal 20) en onervaren om op te bouwen en zoveel goals op te vangen. Van Bommel en Poku zijn veelbelovend bezig, maar dat is pas een paar wedstrijden en ze zijn piepjong. Lahdo is een perfecte back-up, maar echt nog geen starter. Van Brederode is niet goed genoeg en zie ik het ook niet worden. Hij is te traag en maakt werkelijk altijd de verkeerde keuze aan de bal. Ik had zelf Van Brederode proberen te verhuren in de Eredivisie en te proberen om een bewezen naam te halen. Nu zit je met 4 spelers die er uit de voeten kunnen van een redelijk vergelijkbaar niveau.

Weet iemand ook de reden voor de lage transfersom? is er onderling iet afgesproken misschien?

23 augustus 2023 om 18:42

Ik zat zelf aan max. 15 miljoen te denken, ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een redelijke prijs vind, toch niet een hele bijzondere speler. Hij gaat ook niet voor niets naar Bologna.

23 augustus 2023 om 18:43

Vorig jaar waarschijnlijk afspraken gemaakt zodat hij vorig seizoen nog bij ons speelde. Helaas veel geblesseerd geweest en dus niet echt een meerwaarde geweest. Hebben nu met vBommel, Poku en vBrederode wel 3 goede vervangers, dus blijven was ook niet echt een optie, anders zit je met 4 basiswaardige linksbuitens.

23 augustus 2023 om 19:31

Ja dat bedoelde ik.. misschien gezegd als je nog een jaartje blijft dan werken we volgend jaar wat makkelijker mee. Gezien de andere bedragen die ze ontvangen vond ik dit wel aan de lage kant. Maar je hebt idd de vervangers al in huis. Az doet dat al jaren wel knap hoor.

23 augustus 2023 om 19:48

Lag ook nog 3 jaar vast. Maar waarom dan z,n contract verlengd in 2021 met een jaar en dan dit soort afspraken maken? Tenzij AZ 'm echt niet aan een Eredivisieclub wilde verkopen.

23 augustus 2023 om 20:01

Spurs vind jij van Brederode een echte basiswaardige linksbuiten? Ik vind hem maar slappe hap en weinig rendement. tikkie terug tikkie breed en met een actie kwam hij er toch vrijwel nooit langs. altijd alleen op snelheid. Ik vind Poku en v Bommel toch een ander kaliber. ook nu al.

Bla bla bla....je zit toch langzaam ook eens te wachten dat iemand zegt wat was dit een kut club waar ik voor gespeeld heb met een kut trainer en kut spelers...

23 augustus 2023 om 18:53

Nog even wachten tot Eiting zijn transfer te pakken heeft ?

Maar Karlsson is bij AZ gewoon goed behandeld en AZ heeft hem hierbij blijkbaar alle ruimte te geven om een stap te maken. 11 miljoen is aan de lage kant. Weet niet of er nog clausules zijn, maar goed, het gaat er niet per se om hoeveel geld hij oplevert, maar wat je er daarna weer mee doet.

En ik ben best tevreden met de manier waarop AZ in de transfer-markt opereert. Sommigen gaan voor meer weg dan verwacht (reijnders), anderen voor wat je verwacht (kerkez) en sommigen voor minder (karlsson).

Kijk, mooie club voor hem, eentje waar je bijna zeker weet dat je alles speelt en dus inprincipe zou kunnen doorontwikkelingen. Alleen Serie A is wel pittig voor hem. Zeer weinig ruimte, en Bologna speelt vaker niet dan wel in balbezit, maar dat hoeft geen doodsteek te zijn. Orsolini een echte ras buitenspeler, bloeide er ook op. Vorig jaar 15 G/Ain 30 wedstrijden.

Ik vind het maar een rare move, bologna is geen hoogvlieger. Ook van az kant vind ik het niet best, 11 miljoen maar?? Deze man is toch minstens het dubbele waard?

23 augustus 2023 om 18:58

Op basis waarvan?

23 augustus 2023 om 19:03

Op basis van afgelopen seizoenen. AZ wilde hem toch ook niet voor onder de 20 laten gaan afgelopen zomer?

Leuke voetballer maar gelooft iets te veel in zichzelf. Bij Bologna kan hij nog wel een grote man spelen, bij een Inter of Lazio zag ik hem floppen. Ik zie hem wel slagen bij Bologna

Altijd gecharmeerd geweest van een type speler als Karlsson. Het is iemand waarvoor je naar het stadion komt maar als hij er geen zin in heeft speel je met 10 man. Gelukkig hebben we alsnog een prima bedrag gekregen, geen hoofdprijs, maar we hebben jonge gasten in de selectie die nu de kans krijgen.

Benieuwd hoeveel wedstrijden hij daar gaat spelen tussen de blessures door...

Aan PSV vroegen ze de hoofdprijs en nu gaan ze akkoord met 11 miljoen. Ik snap dat je je concurrentie niet wilt versterken maar het verschil is groot.

Dat wil niet zeggen dat 11 miljoen best een aardig bedrag is voor een speler die vaak geblesseerd is, die dan wel een heel goed rechterbeen heeft, maar zijn linker hangt er voor show bij

23 augustus 2023 om 19:16

Pas op wat je zegt, de traditionele top drie supporters zijn er als de kippen bij om te zeggen dat AZ geen concurrent is😉 Zonder gekheid; ik ben best tevreden met 11 miljoen, alhoewel ik hoop dat ze een doorverkooppercentage hebben afgesproken.

En ook niet eens een doorverkooppercentage?
Wilde ze echt van hem af ofzo.....ik snap hier helemaal weinig van.
Zijn statistieken waren beter dan die van bijvoorbeeld Sinisterra en Anthony.
Dit is echt het koopje van deze window.

23 augustus 2023 om 19:38

Ik vraag me ook af wat hier aan de hand is. Daar moet haast wel iets achter zitten. Ik denk dat we nog wel te weten komen hoe de vork precies in de steel zit, want onder normale omstandigheden gaat AZ hier echt niet zomaar mee akkoord. Het geld hebben ze ook niet per se nodig.

23 augustus 2023 om 19:58

De competitie is al begonnen, Az heeft het geld niet perse nodig, Az had veel hoger kunnen inzetten met zijn nog 3 jarige contract en Az gooit hier wel een deel van z'n sportieve ambities te grabbel en z'n onderhandelingspositie met zo'n verkoop.
Ben erg benieuwd wat hier nog uit komt de komende dagen.

23 augustus 2023 om 20:10

Hij heeft z’n contract opengebroken in december 2021, terwijl hij toen al voorzichtig zat te hinten naar een transfer. Vorige zomer en afgelopen winter wilde hij zeker weg, maar liet AZ hem alleen voor de hoofdprijs gaan. Waarschijnlijk is óf bij het openbreken van z’n contract óf in een van de laatste 2 transferperiodes wel afgesproken dat AZ coulant zou zijn deze zomer. Dan hoop je alsnog dat een club als Napoli of Lazio doorpakt en wel die 15-18 miljoen neerlegt, maar als dat niet gebeurt moet je wel zo eerlijk zijn naar Karlsson en hier genoegen mee nemen. Misschien ook uit respect voor de bewezen diensten. Ik doe wel wat aannames, maar vermoed dat het zo ongeveer is gegaan.

Wat is misschien wel net zo opvallend vind is dat een relatief bescheiden Italiaanse club zo 'even' elf miljoen neerlegt voor een speler. Of zit daar een iets te rijke eigenaar achter of iets dergelijks?

23 augustus 2023 om 19:03

Televisie rechten krijgen ze een mooi bedrag voor. Daarbij is Bologna een financieel gezonde club.

23 augustus 2023 om 19:09

Italiaanse clubs zijn ook gewoon wat rijker dan Nederlandse. Bologna heeft ook spelers als Medel en Arnautovic onder contract (gehad) die waarschijnlijk miljoenen verdienden.

23 augustus 2023 om 19:18

Ik zie nu inderdaad op transfermarkt dat ze regelmatig een speler kopen van rond de 8 miljoen. Dit verbaast me alsnog want ik had ze toch wel wat minder vermogend ingeschat. Schijn bedriegt....

23 augustus 2023 om 19:41

Volgens mij is dat redelijk normaal voor clubs in grote voetballanden. Veel inwoners, meer voetballiefhebbers en dus een grotere achterban. Dat levert op meerdere manieren geld op. Niet enkel verkoop je veel meer (seizoens)kaarten, maar het levert ook veel meer TV-geld op. Je bent dus commercieel ook aantrekkelijker, waardoor je grotere sponsoren met hogere bedragen aantrekt.

Wellicht clausule?

Maar goed, AZ pakt dit seizoen even zo'n 60 miljoen aan centen.
En hun uitgaven is vaak eerst eigen jeugd of gericht jeugdige halen.

Een club met een fantastische jeugdopleiding en een top beleid

Holy smoke. Voor zo’n bedrag had een NL topclub hem ook wel kunnen halen…

23 augustus 2023 om 19:22

Nee, want 1.Karlsson zou dat niet gewild hebben en 2. Az had bij binnenlandse interesse meer gevraagd.

11 miljoen ? Snap hier echt niks van. Az doet het normaal goed met handelen en krijgt goede prijzen voor hun spelers . Dit is maar vreemd ..

Ik kon me herinneren dat iemand hier op VZ riep dat Karlossen voor een groter bedrag verkocht zal worden dan die van Idirissi destijds.

Karlsson is net zo'n getallenteerde voetballer als Tijjani Reijnders (negentien miljoen) en Milos Kerkez (achttien miljoen euro). Dan is 11 miljoen toch wel een aantal miljoenen te weinig!

Niet best gedaan van AZ.

Vrij laag bedrag. Maar denk dat AZ met het oog op de vaak geblesseerde Karlsson gewoon de centen wil pakken die ze nu met zekerheid kunnen pakken, en dan vooral om door te selecteren met de talentvolle Poku en van Bommel in de gelederen. Niks mis mee, al hadden ze hier toch wel minimaal 15-18 miljoen voor kunnen vangen.

Klarsson bedankt voor alles bij AZ inzet ik hoop nieuwe competitie in Italië succes daar

11 miljoen is niet echt veel . Maar deze speler speelt bij az . Hopelijk doet hij het goed in Italië 😳

Jammer, ik zal 'em missen. Volg zo'n 25 jaar AZ op de voet en kan me eigenlijk niet zo'n pure rasvoetballer in onze selectie herinneren, met het goede temperament, een werkelijk bizar afstandsschot, prachtige aannames, super techniek. Een soort Maarten Martens met meer pit. Natuurlijk is er op elke speler wat aan te merken maar heb bij hem regelmatig gedacht dat ik me gelukkig prijsde om zo'n ruwe diamant in een AZ-shirt te zien.

Kijkend naar de andere clubs die interesse hadden vind ik het wel een opvallende clubkeuze. Van de andere kant is het internationaal gezien natuurlijk ook niet echt een opvallende speler, dus dat verklaart de realistische transfersom wel. Wellicht dat hij met Bologna juist voor zekerheid op speeltijd heeft gekozen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren