Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘In Amsterdam zeggen ze dat ik goed op de plek van Ziyech had gepast’

Laatste update:

Oussama Tannane heeft dit seizoen de weg naar boven in het voetbal gevonden. De aanvallende middenvelder is de absolute uitblinker van Vitesse, dat op een verrassende tweede plek in de Eredivisie staat. Tannane zelf weet dat er meer in zijn carrière zit dan hij er tot nu toe heeft uitgehaald. "Het is honderd procent zo dat ik veel verder had kunnen zijn dan waar ik nu ben", aldus de Vitessenaar in gesprek met De Telegraaf.

Tannane stond al op jonge leeftijd te boek als toptalent, maar werd met problemen weggestuurd uit de jeugdopleiding van Ajax en later PSV, en ook bij sc Heerenveen slaagde hij niet. Zeven jaar geleden werd Tannane opgepikt door Heracles Almelo, waar het wél lukte. "Ik heb alles in mijn carrière wel een beetje te danken aan Heracles", zegt de offensieve middenvelder nu. "Daar heb ik de kans gekregen en hebben ze veel geduld met me gehad. Met name oud-voorzitter Jan Smit is een heel belangrijke persoon geweest voor mij. Die spreek ik nog regelmatig. Bij Heracles hebben ze me geholpen nadat ik een keer een akkefietje heb gehad, ze hebben altijd vertrouwen in mij gehouden. Dat zal ik nooit vergeten."

Religie speelt een belangrijke rol in het leven van Tananne. "Ik ben een gelovige jongen, een moslim. Wij zeggen altijd: wat God voor jou heeft geschreven, gaat naar je toekomen. Daar geloof ik in. Als het bij mij via dit kronkelige pad heeft moeten gaan, dan moet ik dat accepteren. Natuurlijk is het niet de fout van iemand anders, wat er allemaal is gebeurd. Dat is mijn fout. God zegt niet dat je koppig moet zijn. Dat zijn mijn keuzes geweest. Achteraf is het een pad geweest dat beter had gekund, maar ik ben wel trots op waar ik nu ben."

De Telegraaf stelt Tannane de vraag of hij ooit nog terugkeert bij een van de topclubs in de Eredivisie. "Als ik in Amsterdam loop, dan spreken mensen mij aan op de wedstrijd tegen Ajax", onthult hij. Vroeg in het seizoen verloor Vitesse met 2-1 van Ajax, maar Tannane maakte in die wedstrijd indruk met zijn goede spel. "En dan zeggen ze dat ik heel goed bij Ajax zou hebben gepast, op de plek van Hakim Ziyech. Ik denk dat ik ook wel voor een deel dezelfde speler ben. Maar mijn carrière is nou eenmaal anders gelopen. Ik houd me daar niet zo mee bezig. Ik ben eigenlijk heel tevreden over hoe het nu gaat. En ik ben nog altijd maar 26. Wie weet wat er nog komt?"

Is Oussama Tannane goed genoeg voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand mij vertellen wat Tannane en Ziyech gemeen hebben qua voetbal?

5 december 2020 om 00:03

Ze zijn beide linksbening en gevoelige jongens die hun hart volgen. Ze hebben beide een goede techniek. Hij zegt nergens dat ze wat gemeen hebben maar als Tannane niet zo een moeilijke jongen was denk ik echt dat hij makkelijk in de subtop van Europa kan spelen. Ziyech is wel paar klassen beter natuurlijk.

5 december 2020 om 01:11

In de subtop van Europa? Omdat hij een moeilijke jongen is, is hij niet ineens drie of vier klassen slechter. Tannane heeft bepaalde kwaliteiten, maar beheerst ook te veel dingen niet. Juist dat laatste breekt 'm naar mijn mening op. Had hij meer uit z'n carriere kunnen halen naar mijn mening? Ja, absoluut. Echter heb ik wel het idee dat ik gewoon naar een hele gewone aanvaller sta te kijken als ik 'm zie spelen. Hij beheerst niets extra's en kan eigenlijk dingen die genoeg aanvallers ook wel kunnen.

5 december 2020 om 01:25

Hij is een paar stappen minder ver door zijn houding. Hij is weggestuurd bij drie clubs...

5 december 2020 om 02:29

@sirius ik had hem toch erg graag bij Feyenoord gezien. hoe jij hem hier omschrijft lijkt het Linssen wel maar Tananne heeft wel degelijk speciale dingen zoals zijn techniek en creativiteit. hij en Bazoer zijn de belangrijkste redenen dat Vitesse zo hoog staat momenteel

5 december 2020 om 03:45

@japie,
Speelde die twee vorig seizoen ook niet bij Vitesse? Ik denk dat de trainer een grotere invloed heeft op de plaats van Vitesse dan die twee spelers. Die heeft de juiste tactiek en de spelers op de juiste plaats gezet en ze het vertrouwen en verantwoordelijkheid gegeven .

5 december 2020 om 09:52

Daar kan ik wel op reageren. Vitesse had vorig seizoen de beste seizoenstart ooit, en toen gebeurde het akkefietje Grot-Bazoer, en raakte Tannane in de wedstrijd tegen Utrecht geblesseerd. Toen heeft Vitesse heel veel verloren wat tot het ontslag van Slutsky heeft geleidt. Bij terugkomst van Tannane en een nieuwe Bazoer(onder Oosting speelde hij weer heel goed) wonnen ze weer veel wedstrijden, en toen begon de Corona. Uiteindelijk stonden we maar 7 punten achter op PSV en Feyenoord. Het is wel degelijk een verschil als die 2 in het veld staan. Al wonnen we dit jaar ook gewoon de wedstrijden zonder Tannane en pakten we 4 van de 6 zonder Bazoer.

5 december 2020 om 12:53

@sirius ik ben het eens met S-070. Je kan wel naar zijn clubhistorie kijken, maar hij heeft een gouden techniek. Zijn mentaliteit of iets zit hem in de weg om continu te presteren. Ook bij Saint Etienne heeft hij sommige wedstrijden gespeeld waar je u tegen mag zeggen. Al waren dat er niet veel. Laatst weer tegen Ajax gespeeld en speelde de Ajaxverdediging helemaal gek. Iets wat een individuele speler van Liverpool, Atalanta en Midtylland moeilijk is gelukt. Qua techniek is hij top, maar ik weet niet wat het is, waarom hij niet constant presteert. Off-topic: waar is Gã¶tze bij FUT 21? Ik wil hem in mijn Eredivisie team, maar 2 maanden later is er nog geen resultaat.

5 december 2020 om 13:28

@Bossie Letsch heeft ook een grote invloed idd, die doet het geweldig maar in het veld zelf zijn het Tannane en Bazoer die zijn belangrijkste spelers zijn

5 december 2020 om 00:03

Ze zijn allebei linksbenig. Tenminste, ik geloof dat Tannane linksbenig is. Daar houdt het verder wel een beetje mee op.

Wat een grap. Prima speler, maar niet goed genoeg voor Ajax. In ieder geval komt hij niet in de buurt van Ziyech.

5 december 2020 om 01:14

Ja, dat dachten sommigen ook van Linssen. Jongens als Linssen en Tannane worden belangrijk gemaakt bij ploegen als Utrecht en Vitesse, maar zijn op zichzelf aangewezen bij clubs als Feyenoord of Ajax. In de subtop krijgen ze een vrije rol, in de top moeten ze in een functie spelen. Bij die clubs lopen er namelijk beduidend betere spelers rond die die vrije rol krijgen. Dan blijft er ineens heel erg weinig over van dergelijke spelers. Ik twijfel er persoonlijk niet aan dat Tannane volledig verzuipt bij een Ajax en vanaf z'n binnenkomst op de bank mag plaatsnemen.

5 december 2020 om 01:27

Haha tanane goed genoeg voor bijna elk team. "geloof mij" ik vrees dat niemand je nog snel zal geloven.

5 december 2020 om 02:30

@sirius je gaat Linssen toch niet vergelijken met Tannane? twee totaal verschillende spelers. Tannane is een technisch begaafde creatieveling met veel voetballend vermogen en Linssen is een nuttige, harde werker die af en toe zijn goaltje mee pikt

5 december 2020 om 09:34

Ik vind mensen juist vervelend als ze 'iemand haten' omdat diegene een speler niet goed genoeg vinden voor een bepaalde club, in dit geval Ajax. Niemand doet alsof Ajax een Real of Barca in hun prime is, broodje eend mag tovh gewoon aangeven dat hij denkt dat Tannane het niet zou redden in Amsterdam. Ik kan wel 20 voorbeelden noemen van de abolute vedettes van subtopteams die bij een stap omhoog toch niet meer konden brengen wat er verwacht werd. Ik zeg niet dat dit voor Tannane ook per se geldt, ben persoonlijk wel gecharmeerd van hem als speler (minder als persoon), maar hij is nog lang niet op het level van Ziyech in ieder geval hoor. Ik durf dus ook niet met zekerheid te zeggen of hij niet meer de nieuwe Labyad zou worden dan de nieuwe Ziyech als hij bij Ajax zou komen.

5 december 2020 om 09:39

Haha Sirius, deze vergelijking kun je echt niet maken. Tannane is een zo veel beter voetballer dan Linssen. Maar goed, mentaliteit is ook kwaliteit.

5 december 2020 om 10:06

Mee eens hoor careldegrote, maar is Tannane nou zo enorm veel beter dan Labyad in z'n laatste seizoen bij Utrecht? Die was toen goed voor 17 goals en 12 assists bij Utrecht en was de absolute vedette van die ploeg. Ik denk niet dat Tannane echt per se een klasse beter is dan hem en z'n gedrag/werklust zit juist enkele trapjes onder Labyad. Ik zie dus niet in waarom Tannane zomaar zou slagen bij Ajax.

5 december 2020 om 09:37

Geloof me Broodje Eend; voetballend is deze jongen absoluut wel goed genoeg. Helaas voor hem is voetbal meer dan alleen voetballend vermogen.

Ik weet niet of het helemaal waar is, maar ik begreep dat Tannane als groter talent dan Ziyech werd gezien bij Heerenveen.

5 december 2020 om 09:42

Was hij ook. Je ziet het nu ook bij vlagen als hij in z'n spel komt is hij zo onwijs goed man. Maar echt. Ziyech was geweldig voor Ajax en Twente, maar daar hangt ook wel een hype en vibe omheen waarbij je er geen kritiek op mag hebben. Het klinkt nu gestoord, maar ik zie bij Tannane nog steeds meer talent. Maar voetbal is zoveel meer dan talent. De werklust die Ziyech sinds Bosz en ook Ten Hag toont heeft hem en complete speler gemaakt.

5 december 2020 om 11:00

Tja en Labyad en bakkeli werden destijds gezien bij psv als de toptalenten terwijl ze ook wijnaldum en depay hadden. Uiteindelijk stagneert de 1 en boekt de ander enorme porgressie. Iedereen ziet bijv. ook dat ihattaren meer talent dan gakpo heeft, maar op dit moment zou ik 100 keer liever gakpo in mijn team hebben.

5 december 2020 om 00:26

Denk dat zelfs Labyad een hoger niveau aan tikt in de subtop. Zoals die al heeft laten zien bij Utrecht.Denk dat Ajax te hoog gegrepen voor tannane is. Zou wel prima passen bij Feyenoord en miss Az

5 december 2020 om 00:44

Jij zegt dat Labyad beter is dan Tananne? Heb je ze beide weleens zien spelen vraag ik me dan af. Dit kan je niet met droge ogen beweren.

5 december 2020 om 01:05

Heb jij Labyad niet zien spelen bij FC Utrecht? Ik denk eerlijk gezegd dat Tannane niet eens zoveel speeltijd had gekregen als Labyad nog krijgt bij Ajax. Bij Ajax is een speler als Tannane namelijk slechts 1 van de aanvallers en dan blijft er eigenlijk niets over wat Tannane bijzonder maakt. In mijn ogen had Tannane het slechter gedaan als Labyad.

Laat ik voorop stellen dat ik Tannane een aantrekkelijke voetballer vind om naar te kijken. In mijn ogen is het alleen een gevalletje ‘te klein voor het tafellaken, te groot voor de servet’, eigenlijk een soort tweede Labyad. Neem daarbij dat het een heethoofd is en de stoppen zo door kunnen slaan, waardoor hij met rood van het veld moet.

Verder had hij wellicht wel kunnen zijn, maar voor ploegen als Chelsea acht ik ook z'n potentie en/of talent niet voldoende. Tannane is een beetje van de categorie Promes e.d. qua niveau in talent naar mijn mening. Ik vind dat stukje over z'n geloof overigens nogal schrijnend, maar dat is meer omdat ik er anders in sta. Ik blijf het vreemd vinden dat mensen hun leven of belangrijke aspecten daarvan kunnen hangen aan iets zo fragiel en onbetrouwbaar als het geloof. Maar goed, ik ben dan ook niet zo gelovig als een persoon die dat wel is.

5 december 2020 om 03:17

Gelukkig zit er nog een gigantische markt tussen Vitesse en Chelsea. Die jongen kan meer dan jij beschrijft. Een goed en hard schot (neemt niet zomaar alle vrije trappen), een goed overzicht en balgevoel (de assist afgelopen weekend niet gezien?), is fysiek sterk, werkt zich de pleuris, heeft karakter, kan passeren in kleine ruimtes en heeft een prima inzicht. Een basisplaats bij Feyenoord zie ik hem echt wel veroveren. Een club uit het rechterrijtje Duitsland kan hij ook echt wel aan. Wat geloof betreft.. voor jou is dat iets onbetrouwbaars en dat mag je vinden. Voor andere is het juist onwerkelijk dat alles wat zo perfect is geschapen en waar zo een wijsheid in zit word ontkend door mensen met een plaat voor hun kop.

Krijgt bij Vitesse enorm veel ruimte, waar die bij Ajax direct drie spelers in zijn nek heeft zitten. We hebben het kunnen zien met Linssen die bij Vitesse redelijk wat scoorde en een stap omhoog in de kleinere ruimtes bij Feyenoord in alles tekort komt. Het is altijd makkelijk praten als een speler het leuk doet bij een provincieclub.

5 december 2020 om 02:32

alleen Linssen heeft geen techniek en creativiteit. Tannane komt wel een mannetje voorbij want ook in de kleine ruimte is hij zeer behendig waar Linssen juist superveel ruimte nodig heeft. ik vind toch wel een groot kwaliteitsverschil zitten tussen deze twee spelers

5 december 2020 om 10:42

Ja, Linssen is veel betere kwaliteit inderdaad, want die weet zijn spel te combineren met een goede arbeidsethos, terwijl Tannane er toch vooral de kantjes vanaf loopt al jaren. Je zou zeggen dat hij met zijn voetballende kwaliteiten toch wel iets verder had mogen komen dan ooit 1x 7 doelpunten in een seizoen. Nee dan Bryan Linssen. Minder techniek, maar wel 6 van de laatste 7 seizoenen de dubbele cijfers behaald qua doelpunten. Mentaliteit is ook kwaliteit en de mentaliteit van Tannane is 0, waardoor je hem naar de pijpen moet dansen in de hoop dat ie er dan 7 maakt in een jaar. Nou laat maar zitten dan die creativiteit.

5 december 2020 om 13:32

@Master D iedereen die niet speciaal is moet het hebben van hard werken. Mentaliteit is leuk maar niet als je geen individuele klasse hebt. Tannane doet het dit seizoen gewoon geweldig en laat dingen zien waarvoor je als supporter naar het stadion komt

5 december 2020 om 13:47

En als je wel individuele klasse hebt maar geen mentaliteit kom je ook nergens. Zeg maar zoals een Ravel Morrison en Tannane. Hij heeft 8 leuke wedstrijdjes gespeeld dit seizoen, heeft ie wel vaker gedaan om vervolgens jaren geen knikker meer te raken. Liever een stabiele speler als Linssen dan een ongeleid projectiel als Tannane die geen mentaliteit heeft en waarvan het afwachten is wanneer hij zijn club weer dupeert.

Tannane was op alle vlakken beter dan Ziyech als talent maar het verschil zit in het kopie, Ziyech is veel rustiger en stabieler dan deze jongen!

Aan zijn voetbal kwaliteiten ligt het niet maar als deze jongen geen basisplaats heeft is het niet de ideale prof die netjes op de bank gaat zitten maar juist voor onrust gaat zorgen binnen het team , daarom alleen al niet halen alhoewel ik wel gecharmeerd van hem ben want hij kan het niveau van Ajax wel aan denk ik

Goeie voetballer, maar zijn gedrag past niet bij een club als ajax. Persoonlijk past het ook bij geen enkele club, maar bij ajax zitten toch wel vaak de ideale schoonzonen.

Ik weet niet wie hij in Amsterdam spreekt, maar bij Ajax heeft hij niks te zoeken momenteel of in de toekomst. Het niveau van een Ziyech heeft hij bij lange na niet en op dit moment loopt er met Labyad al een vergelijkbare speler als hem rond. Ook een prima voetballer met bovengemiddeld talent die bij een subtopper er bovenuit stak, maar bij Ajax slechts 1 van de selectiespelers is en nooit onomstreden zal zijn omdat hij toch ook wel wat dingetjes mist. Bij Tananne zou dat precies hetzelfde zijn. Ook twijfel ik of hij qua gedrag de rust kan bewaren als hij voor langere periode er niet in staat, zoals een Labyad dat wel kan. Kortom in niks een Ziyech en typisch dat zo'n speler op basis van een handvol leuke wedstrijden al weer naar topclubs geschreven wordt. Laat hem eens voor langere tijd iets presteren. Dat ie eens aanzienlijk meer doelpunten maakt dan kaarten pakt in een seizoen.

Deze jongen kan goed voetballen maar heeft het duidelijk te hoog in zijn bol. Voetbal is een teamsport en draait ook om gevoel voor hiërarchie, interne verhoudingen en introspectie. Die zaken ontbreekt het hem duidelijk aan. Ziyech heeft die switch uitstekend gemaakt.

Ik heb hier in Amsterdam nog nooit zoiets horen zeggen. Deze jongen komt zowel voetbaltechnisch, tactisch als mentaal te kort voor de Nederlandse top.

Al zijn gehele carrière is het een schommeling van goede, slechte wedstrijden en incidenten. Een paar goede wedstrijden maakt je geen speler voor de top. Heeft nog nooit 10 wedstrijden op rij een uitzonderlijk niveau gehaald.

Sorry hoor, maar tussen Tanane en Ziyech zit net zo’n groot gat qua afstand als tussen Nederland en Marokko. Die begint het een beetje te hoog in ze bol te krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren