Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik vind dat hij nu tussen de 250 en 300 miljoen euro waard is’

Laatste update:

Kylian Mbappé maakte eerder snel naam bij AS Monaco en bij Paris Saint-Germain groeide de jongeling uit tot een van de gevaarlijkste aanvallers ter wereld. Op het WK was Mbappé een van de smaakmakers en de internationale pers was unaniem lovend over de kwaliteiten van de Fransman. Vadim Vasilyev, vice-voorzitter van Monaco, ziet een toekomstig wereldster in Mbappé.

“Hij is een fenomeen, hij is een toekomstig Ballon d'Or-winnaar”, zegt de sportbestuurder in gesprek met ESPN. “Dat wist ik eerder al. Voordat hij vertrok (naar PSG, red.) was hij bij mij thuis. Ik had een replica van de Ballon d'Or thuis, nam een foto ervan en stuurde het naar hem op. Ik schreef erbij dat deze snel voor hem zou zijn. Daar zullen weinig mensen over twijfelen, maar wij wisten het al langer.”

“Hij had het bij iedere club wel gered. We zijn trots dat hij een product van onze academie is. We zijn trots dat wij een bijdrage hebben geleverd aan een wereldkampioen. We zijn trots dat twintig jaar geleden vier spelers van onze academie wereldkampioen werden en dat we die traditie bij dit WK hebben voortgezet”, aldus Vasilyev, die verwacht dat er in de toekomst veel vaker transferrecords worden verbroken.

“Voetbal als industrie wordt over ter wereld populairder. Jonge kinderen in de Verenigde Staten spelen nu voetbal en in China investeren ze heel veel in het ontwikkelen van de jeugd. Het zal blijven groeien, de beste dagen zitten nog in het verschiet”, stelt Vasilyev, die wel weet wat Mbappé vandaag de dag zou moeten kosten: “Ik vind dat hij nu tussen de 250 en 300 miljoen euro waard is.”

Verwacht jij dat Kylian Mbappé ooit de Ballon d'Or gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of hij dat waard is weet ik niet, dat zal afhangen van de opbrengsten. Ik vraag me af of een individue zichzelf kan terug verdienen in de voetballerij, het is tenslotte een teamsport. Dit zal ook wel een zeer lastige berekening zijn maar het lijkt me dat clubs die spelers halen voor vele miljoen er nog steeds aan verdienen anders zou het niet logisch zijn.

14 augustus 2018 om 19:02

In dat geval is hij dat bij lange na niet waard, evenals al die andere spelers die dergelijke bedragen moeten gaan kosten. Over het algemeen zien clubs veruit het minst terug van commercie-opbrengsten van spelers. De grootverdieners zijn de sponsoren en de spelers zelf.

Spelers zijn niet zoveel waard vanwege een terugverdien-model, maar omdat er de laatste jaren een te-veel aan kapitaal is ontstaan door al die (multi)miljardairs en flinke tv-gelden in (vooral) Engeland, oftewel de commercialisatie van het voetbal.

Vorig seizoen in het reguliere seizoen waren qua aanvallers alleen Ronaldo, Messi, Salah, Neymar, Cavani, Kane significant beter naar mijn mening, maar Mbappe speelde een sterker WK dan allen. Hij is nu al een wereldklasse speler, hoop dat hij zijn vorm doortrekt voor PSG zodat ze een gooi kunnen doen voor de CL.

14 augustus 2018 om 16:09

Echt belachelijk eigenlijk dat er maar 7 spelers het beter hebben gedaan en die jongen is nog steeds maar 19... Laatste 2 die zo'n hoog niveau haalden op zo'n leeftijd verdelen de laatste 10 jaar de ballon d'or tussen elkaar.

14 augustus 2018 om 16:18

Moet je nagaan, en deze jongen heeft al een titel opzak waar messi en ronaldo alleen van kunnen dromen... de wereld beker..

14 augustus 2018 om 19:04

Messi en Ronaldo hebben ook niet het geluk dat ze in een ploeg als Frankrijk kunnen voetballen. Deze Mbappe gaat Portugal of Argentinie natuurlijk ook geen wereldkampioen maken.

14 augustus 2018 om 16:10

Ik denk dat hij naar een betere competitie moet om een nog betere speler te worden. In Frankrijk is er te weinig tegenstand.

14 augustus 2018 om 16:35

Nou, hij kan nog veel verbeteren. 2e seizoenshelft waren zelfs Depay, Fekir beter.

14 augustus 2018 om 17:21

Eerst stellen dat er maar 7 spelers beter waren, om vervolgens te melden dat ZELFS Depay en Fekir beter waren?

14 augustus 2018 om 17:47

Voor de 2e seizoenshelft wel ja.

14 augustus 2018 om 18:24

Maar de tweede seizoenshelft hoort toch net zo goed bij het seizoen? Is Mbappe over heel het seizoen dan beter geweest dan Depay, of minder, of gelijkwaardig?

14 augustus 2018 om 19:09

Beter vond ik, hij begon erg goed met Neymar.

14 augustus 2018 om 17:08

@ajaxcunian: hoop je oprecht dat PSG de CL wint? Ben zelf niet zo'n voorstander van de clubs die op deze manier (rijke eigenaar die denkt dat veel, zo niet alles, te koop is) aan de top komen. Heb dan liever dat clubs als Monaco en Lyon het goed doen in Frankrijk en dat clubs als Tottenham, Sevilla e.d. het goed doen in Europa. Hebben meer mijn sympathie... Maar weet t, dat is vast een utopie ðÿ˜‰

14 augustus 2018 om 17:09

En dan gaat nog eerder mijn voorkeur uit naar de traditionele clubs, die veel meer voetbal historie hebben.

14 augustus 2018 om 17:11

Historie moet je schrijven en dan zal je toch ergens moeten beginnen.

14 augustus 2018 om 17:16

Klopt. Maar dan heb ik liever dat jullie dat doen 😉.
Maar ik bedoel met name dat ik vooral liever heb dat er een voetbal filosofie achter zit, met goede jeugdopleiding en gedegen pareltjes scouten, beetje a la RB Leipzig. Ondanks dat die ook een rijke eigenaar hebben, doen ze het op een leuke manier in mijn ogen

14 augustus 2018 om 17:36

Haha allereerst bedankt voor het compliment. Maar PSG heeft ook een uitstekende opleiding hoor en ook zij hebben degelijk een plan ermee. Kijk bijvoorbeeld naar spelers als Rabiot, Areola en Kurzawa die uit de eigen jeugd komen. En nu helemaal met Tuchel aan het roer zie ik PSG nog wel vaker jonge jongens laten doorbreken aangevuld met vedettes en ervaring.

14 augustus 2018 om 20:02

Graag gedaan hoor ðÿ˜‰. Even over de spelers die je noemt, van de jeugdopleiding is eigenlijk alleen Rabiot 'doorgebroken' en niet geheel onbetwist. Vind het persoonlijk wel een heel goede voetballer. Kurzawa is toch gekocht van Monaco? En Areola zit toch voornamelijk op de bank of bã¼hne. Hoop dat Tuchel weer eigen jeugd de kans heeft, maar die zullen het zwaar hebben met zulke topspelers in de selectie. Ach, laat Lyon het maar doen, wordt PSG weer op zijn nr gezet ðÿ˜‰.

Niemand is 300 miljoen waard!!! Wat een domme opmerking

14 augustus 2018 om 16:22

Als er een club 300 miljoen neer legt voor hem dan is hij dat blijkbaar wel waard. Ik zie het binnen 2 jaar wel gebeuren.

14 augustus 2018 om 16:43

nee, dan heeft iemand het voor hem over. Het kan voorkomen dat mensen meer over hebben voor iets dan het daadwerkelijk waard is.

14 augustus 2018 om 16:46

@gloryUnited waarde wordt toch echt bepaald door vraag en aanbod.

14 augustus 2018 om 16:50

Leg mij eens uit wat jouw definitie van "iets waard zijn" is, dat jij het er niet voor over zou hebben is namelijk niet waardebepalend. In mijn ogen is een speler waard wat de gek er voor geeft, 300 miljoen zie ik zo gebeuren als PSG aangeeft dat dit bespreekbaar is.

14 augustus 2018 om 19:07

@jens88

Dat ligt eraan welke definitie je erop na houd. Ik hou er de economische/financiele waarde op na als het voetballers betreft. In mijn ogen is geen enkele voetballer een dergelijk bedrag waard, omdat clubs dergelijke bedragen er nooit uit gaan krijgen door een individueel persoon/voetballer.

14 augustus 2018 om 19:32

Verkoopprijs wordt bepaald door vraag en aanbod, niet de waarde.

Die zak chips die je kan kopen in de bios voor 2.5 is geen 2.5 waard, in de supermarkt kan ik het immers kopen voor 1.5.

Als jij een authentieke auto laat veilen en de waarde word geschat op 150k, maar je vangt er uiteindelijk 300k voor, dan komt dat niet omdat die auto ineens het dubbele waard is, maar omdat er mensen tegen elkaar op hebben geboden. De waarde van de auto is nog steeds ~150k. Zelfde geldt voor wanneer de auto word verkocht voor 125k; er waren simpelweg minder geã¯nteresseerde om de waarde op te hoesten, maar de waarde blijft nog wel geschat op 150k.

Even een heel simplistisch voorbeeld; ik geef jou een steen, jij geeft mij 50 euro. Die steen is nu niet ineens 50 euro waard. JIJ had dat ervoor over, maar dat betekend niet automatisch dat het dat nu waard is.

Het is moeilijk voor te stellen dat een bedrag van 150 mil verantwoord is in het voetbal, een sport waar je ~23 selectiespelers hebt. Voor heel, heel veel clubs is dat ook totaal niet verantwoord. Je ziet het dan ook voornamelijk in Engeland, Duitsland, Italiã« en Spanje. Zijn ook nã©t die landen die keihard de Uefa van achteren neemt.

Maar goed, het is moeilijk te speculeren wat een specifieke spelersnaam oplevert aan het eind van de rekening, zonder enig inzicht in de papieren te hebben. Moet je hierbij ook niet vergeten dat naast de transfersom, ook nog tekengeld, salaris en bonussen bij gerekend moeten worden. Een Neymar kost PSG al snel ~400 mil voor zijn eerste 2 seizoenen.

Is het juridisch of in theorie mogelijk om een transferlimiet in te stellen? De bedragen worden echt maatschappelijk onverantwoord.

14 augustus 2018 om 16:52

Ja kan gewoon, zie maar in de Usa. Op dit moment winnen er teveel machtige partijen in dit systeem dus of je zo'n kentering gedaan krijgt is een tweede.

Tja, hij is waard wat je er voor wil betalen, maar persoonlijk zou ik er geen 300M voor over hebben..

Zidane, Ronaldo (the original), Ronaldo dat zijn voorbeelden van namen die zulke bedragen echt waard waren. Mbappe kan dat bedrag zeker waard worden, maar hij moet zich nog jaren gaan bewijzen. Kijk naar Neymar die de duurste speler werd tot nog toe. Wat heeft hij laten zien op het WK? In mijn ogen heel weinig. Hoe opeens is een speler plotseling zoveel honderden miljoenen waard. Waarbij hij nog niks heeft gepresteerd vergeleken met die namen die ik opnoemde.

14 augustus 2018 om 17:05

Mbappe heeft dan ook nog jaren voor zich om te bewijzen dat hij dit bedrag waard is. De beste jongen is pas 19 jaar heh en nu al van een ongekend niveau. Hij heeft alles om echt maar dan ook echt een hele grote te gaan worden. Ik kan me zo geen leeftijdsgenoten bedenken die ook maar in de buurt komen. Hij is een hype uiteraard maar tot nu toe maakt ie het gewoon waar. En over Neymar gesproken. Ja hij speelde een slecht WK maar dat deden Messi en Ronaldo (op de wedstrijd tegen Spanje wellicht na) toch ook?

14 augustus 2018 om 17:08

"The original" want cristiano is fake? Zo kinderachtig.

14 augustus 2018 om 17:16

Wat is er kinderachtig aan? Hij heeft toch gewoon gelijk. Het was de eerste Ronaldo die groot werd. Hij maakt daarmee gewoon een onderscheid tussen de twee. Nergens bedoelt ie daarmee dat Cristiano fake is wat jij ervan maakt.

Fenomeen. Dit wordt de beste speler aller tijden! Is op zijn leeftijd toch wel een klasse beter dan Messi of Ronaldo toen zij zijn leeftijd hadden. Deze jongen gaat het fenomeen (Braziliaanse ronaldo) doen vergeten!

14 augustus 2018 om 18:48

Haha Messi was wel een stuk beter op 19 jarige leeftijd dan Mbappe

Tja geen club kan dat betalen dus psg blijft zijn club na Messi en Ronaldo met pension zijn zal neymar en mpabbe strijden om de balk d'Or winnen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren