Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik snap niet waarom we met angst en beven naar Frankrijk moeten afreizen’

Laatste update:

Matthijs de Ligt put moed uit de oefenzege van het Nederlands elftal op Peru. Oranje was donderdagavond met 2-1 te sterk voor de Zuid-Amerikanen en zelf stond de verdediger negentig minuten op het veld. De Ligt stipt in gesprek met NUsport aan dat Peru op het WK een lastige opponent bleek voor landen als Frankrijk en Denemarken. "Dat wij dan van ze winnen, zegt dat we prima op weg zijn.

Voor Oranje diende het duel met Peru als voorbereiding op het debuut in de Nations League, zondag tegen Frankrijk. De regerend wereldkampioen is de favoriet, maar De Ligt waakt voor te veel negativiteit. "Ik snap niet zo goed waarom iedereen zegt dat we met angst en beven naar Frankrijk moeten afreizen. Natuurlijk, ze hebben een uitstekend team en spelers. We kunnen een zware dobber verwachten, maar het is niet zo dat we denken dat we blij moeten zijn met een 5-0 nederlaag."

De Ligt geeft toe dat hij genoot van de manier waarop Frankrijk deze zomer wereldkampioen werd. Met name de centrale verdedigers Raphaël Varane en Samuel Umtiti vielen op bij de Ajacied. "Ik kijk vaak naar centrale verdedigers en bij Frankrijk lopen er twee hele goede rond. Ze hebben daarnaast op het middenveld en voorin ook enorm veel individuele klasse lopen. De grootste kracht van Frankrijk is dat ze de tegenstander het gevoel geven dat ze leuk meedoen en dan opeens uit het niets toeslaan."

Pakt het Nederlands elftal minstens een punt tegen Frankrijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou misschien omdat we de vorige keer met 4-0 kansloos zijn afgedroogd...

Ik denk dat we dit keer wel een kans maken op een goed resultaat, mits Koeman de juiste keuzes maakt. Want vorig keer verloren we dik, maar dat kwam met name ook doordat Advocaat met domme opstelling en tactiek voor de dag kwam.
Dankzij de wedstrijd van gisteren weten wat de verbeterpunten zijn en welke spelers niet meer hoeven te rekenen op een basisplek. Ik hoop echt dat Koeman kiest voor de volgende 11 spelers:

Cillesen, De Ligt, Van Dijk, De Vrij, Tete, Ake,propper, Wijnaldum, F. de Jong, Promes en Depay.

7 september 2018 om 14:07

Zou een mooie opstelling zijn. Als je ziet hoe Frankrijk soms staat met slechts Umtiti en Varane rond de middenlijn kun je ze met ee beetje geluk mooi uitcounteren. Dan moet Depay alleen niet 90 minuten lang in de bal willen komen.. Frenkie zou dan voor de diepte pass kunnen zoeken dus ik zie zon opstelling ook wel zitten. Zeker na wat we zagen van Tete gister!

7 september 2018 om 14:08

Dit is inderdaad de meest logische opstelling, maar ik ben bang dat er toch weer een plekje voor Blind wordt gemaakt. Ake zal daardoor op de bank komen.

7 september 2018 om 15:05

Ja dat is toch prima? Alleen niet in het hart vd verdediging. Ik zie hem wel graag als controleur in oranje. De kwaliteiten worden in een niet aanvallend team als Oranje niet benut dus heb je niet veel aan Blind in dit team. Daar moeten de vrij van dijk en de ligt gewoon.

7 september 2018 om 15:19

Dat zou echt schandalig zijn van Koeman na gister maar ik vrees het ook! Met Blind als linksback of cv kunnen we beter thuis blijven dan wordt het weer 4-0.

9 september 2018 om 02:47

Zever. Hij moest niet dik verliezen.

7 september 2018 om 15:00

Tot Strootman met rood van het veld werd gestuurd, stond het 1-0. Het verschil in kwaliteit was echt niet zo groot

7 september 2018 om 16:25

Bij de laatste paar goals was de verdediging ook compleet weg. 2 goals vielen in de laatste paar minuten omdat iedereen voorin stond.

7 september 2018 om 15:39

De wereld ziet er gewoonweg anders uit. De Ligt staat symbool voor een nieuwe generatie voetballers, bovendien staat er nu een zelfbewuste, moderne coach voor de groep.
Met spelers als Cillessen, V. Dijk, De Ligt, Blind, De Vrij, Vilenha, Tete, Ake, F. De Jong, Wijnaldum, Propper, Depay, Bergwijn, Kluivert, + wat er allemaal uit de jeugdopleiding zit aan te komen bij Ajax, Psv, AZ en Feijenoord lijkt er een goed mix - dus een nieuwe lente- aanstaande.

Ik hou wel van die ambitie, en dat is ook hoe zoals Matthijs zich profileert.

7 september 2018 om 19:18

Behalve dat ik met Babel zou starten i.p.v. Promes, omdat Babel meer bliksemafleiding voor Depay is dan Promes.

Overigens gaan we er gewoon af hoor, tegen Frankrijk. Maar wel goed dat De Ligt de spirit erin houdt.

7 september 2018 om 19:18

Behalve dat ik met Babel zou starten i.p.v. Promes, omdat Babel meer bliksemafleiding voor Depay is dan Promes.

Overigens gaan we er gewoon af hoor, tegen Frankrijk. Maar wel goed dat De Ligt de spirit erin houdt.

7 september 2018 om 13:56

Welke cruciale fout? Die tegen Roemenië, bij zijn debuut? Lol toen was hij nog 17 had niet veel wedstrijdjes gespeeld bij Ajax, en was minder ver in zijn mentale ontwikkeling. Hij werd gewoon zomaar voor de leeuwen gegooid, wat normaal kan tegen Roemenië, maar niet als je een team hebt dat zo slecht loopt. Als Depay er toen ff 3 inschoot, hadden we t niet over zijn fout gehad hoor.

7 september 2018 om 13:57

Ik bedoel Bulgarije, excuses.

7 september 2018 om 14:03

Die van gisteren misschien?

7 september 2018 om 23:57

Depay speelde toen niet tegen Bulgarije, dus die kon er toen niets aan doen helaas..

7 september 2018 om 16:16

@berserko: Noem mij 1 jongeling die in het begin geen cruciale fouten maakt.
De Ligt heeft zich -na een paar van die fouten- juist bewonderenswaardig terug geknokt, hij zal tot in de lengte van zijn carrière 1 van de meest betrouwbare verdedigers blijken te zijn die dit land ooit gekend heeft.

Nou idd, ze mogen wel een beetje hun toon minderen, Frankrijk is Wereldkampioen en we werden met 4-0 kansloos afgedroogd, en gezien de wedstrijden van Oranje met gelijke spelen tegen Italië (was al wereldwonder) en dat andere land (waar we ook alweer mazzelden) Dan zou ik maar heel snel wat meer respect tonen. Dit kun je geen bravoure meer noemen, dit is gewoon een domme uitspraak.

7 september 2018 om 13:58

Was dat andere land niet Europees kampioen Portugal? Die met een a-selectie speelden, en de groepsfase overleefden op het WK?

7 september 2018 om 14:16

En tegen Italie had je uiteindelijk nog verdiend te winnen. Tegen Portugal was niet goed in de tweede helft, maar dan nog win je daar knap. En nu tegen Peru speel je ook een prima tweede helft. Tuurlijk moet je niet doen of je veel kans maakt tegen Frankrijk. Maar net zoals Nederland niet geweldig speelde ondanks goede uitslagen, geldt dat voor Frankrijk net zo. Die 4-0 is echt totaal niet representatief voor hoe ze de afgelopen tijd spelen. Nederland is op vrijwel elke positie minder, maar als ze gewoon goed spelen kan je het best wel eens lang volhouden daar.

Nou ik denk dat dit een beetje hoogmoedig is van De Ligt. We moeten absoluut blij zijn als we er een gelijkspel uit weten te halen.

Wat ik wel een moeie reactie vind is over het spel van Frankrijk. Hele goede analyse, want je had bij geeneen wedstrijd van Frankrijk het idee dat ze de tegenstander overrompelen (het leek haast wel op 60% te gaan) maar ze zetten even aan en tonen hun kwaliteit en BAM de tegenstander heeft een doelpunt om de oren! Denk dat het mooiste voorbeels de finale was waar Kroatie echt het gevoel had (en ook een paar keer dicht bij was) dat ze konden winnen, en Frankrijk zet een 20 tal minuten aan en het zijn er zo 4

7 september 2018 om 14:34

Vond dat ook zo tegen Argentinie. Het werd 1-2, je zou denken dat word lastig voor Frankrijk. Ze hebben nu een tik gehad blabla. En hoppa 2-2 3-2 en 4-2

Ik zag dat bij een winst voor Frankrijk de quotering op 1,47 staat!
100 euro inzet = gegarandeerd 47 euro winst sneller kun je ze niet verdienen!

Omdat Frankrijk wereldkampioen is, de vorige keer met 4-0 van ons won, en omdat jij gister een grote blunder maakte knul. Het onderschatten is weer begonnen na een nipte overwinning op het topland Peru.

7 september 2018 om 14:51

Want een blunder bepaalt de rest van je duel? Volgens mij wint Nederland en staat het achterin verder prima. Dus om nou steeds weer een enkele blunder tegen zo'n talentvolle verdediger te houden; wees blij dat we achterin weer eens (toekomstige) grote namen hebben staan.

7 september 2018 om 16:35

@martinvandevel...

ik ben het er wel mee eens dat als een verdediger of een keeper een cruciale blunder maakt je geen goede wedstrijd hebt gespeeld want je geeft de tegenstander een goal cadeau terwijl je er staat om goals te voorkomen.

doet verder niks af aan de kwaliteiten van De Ligt want buiten die fout ontwikkeld hij zich geweldig maar imo heeft hij gisteren niet goed gespeeld dankzij de blunder

7 september 2018 om 17:04

Welke blunder heb jij het nou steeds over dan? Die verkeerde stap waar hij z'n handen omhoog deed na dat verschrikkelijk domme balverlies van Blind? Ja daar stapte hij niet goed inderdaad maar verder speelde hij weer een prima pot toch? Sommige mensen kunnen zo overdrijven over De Ligt he, alles ligt onder een vergrootglas. Ook Van Dijk of De Vrij stapt of springt wel eens een keer verkeerd in een wedstrijd, geen enkele verdediger wint 100% van z'n duels toch?

7 september 2018 om 17:06

PS: het onderschatten begint helemaal niet, jij leest gewoon wat je wil lezen. Iedereen weet dat Frankrijk de favoriet is. Enkel zegt De Ligt dat ze niet met knikkende knieën die kant op hoeven gaan, je moet gewoon vol gaan voor een resultaat. De enige juiste instelling, niets met overschatting te maken.

Volgens mij zegt De Ligt alleen maar dat je niet met angst en beven hoeft af te reizen. Dat lijkt me een prima insteek. En ja, de kans is aanwezig dat je kansloos verliest.

Maar zo hoort het toch ook? Zo'n instelling moet iedereen hebben die voor Nederland uitkomt! Ja, kwalitatief zijn we natuurlijk een stuk minder maar wanneer je al ernaar toe reist met de gedachte volledig kansloos te zijn ... Dan kan je beter niet gaan .

Ga lekker van eigen kracht uit. Pressie voetbal zoals Nederland het kan. Lekker met 4-3-3 spelen, maar wel met defensieve zekerheid zodat je niet naïef het veld op gaat. Maar doe het lekker met branie en zelfvertrouwen.

Ik ben vooral bang dat Frankrijk er een hele saaie wedstrijd van maakt.

7 september 2018 om 16:37

@janlups

die gasten spelen 60 wedstrijden per jaar dus die gaan Nederland laten komen en op 50 procent spelen waarschijnlijk. dan zetten ze even 10 minuten aan en maken snel een goaltje en dan gaan ze weer achterover leunen. zo goed zijn ze gewoon, die hoeven niet eens echt heel erg hun best te doen om een wedstrijd te winnen. dat doen ze met minimale inspanning

Zolang Strootman en Blind op de bank zitten, heb ik er wel vertrouwen in dat we er niet keihard af gaan. Beiden zijn simpelweg niet snel genoeg en bovendien maken ze veel cruciale fouten. Strootman gaat niet meer renderen als je kijkt hoelang hij al een zeer bedenkelijk niveau haalt in Oranje.

De kritiek op Wijnaldum vind ik te overdreven. Het is geen speler die veel scoort of echt opvalt in dit Oranje, maar de aanvoer naar voren is ook wel zeer matig. Met Propper en de Frenkie de Jong achter zich gaat hij meer ballen krijgen en is hij ook meer betrokken bij het spel.

Mijn opstelling zou dus dit zijn tegen Frankrijk: Cillessen, Ake, De Ligt, Van Dijk, De Vrij, Tete, Propper, De Jong, Wijnaldum, Depay, Promes.

Je zou Ake eventueel kunnen ruilen met Van Aanholt en Vilhena, maar aangezien de linksback veel te maken zal hebben met Mbappe, heb ik gekozen voor de meest natuurlijke verdediger.

7 september 2018 om 14:31

ik vind dit eigenlijk wel een hele goede opstelling van sirius!

nederland moet het spel niet gaan maken maar lekker de bus parkeren, het is niet anders, we zijn niet goed genoeg en dat is prima. we moeten eens af van "nederland hoort de tegenstander onder druk te zetten en het spel te maken, zo zijn wij opgevoed, altijd druk naar voren op de helft van de tegenstander voetballen"

met de bus parkeren tactiek kun je met wat geluk veel bereiken! zie hoe rusland tegen spanje speelde afgelopen wk...

tevens hebben we best snelheid voorin dus met wat mazzel prikt promes/bergwijn/depay erin, gelukkig zijn ze bij frankrijk niet snel achterin..

7 september 2018 om 14:47

Maar we hebben wel drie centrale verdedigers die ook aan de bal erg sterk zijn. Propper of Frenkie de Jong zou op het moment dat Frankrijk druk op de bal gaat zetten dus in kunnen zakken.

Onze aanvallende backs zijn aan de bal nou ook niet bepaald hoogvliegers. Dan kun je dus wel twee aanvallende backs opstellen, maar daar ga je het verschil kwalitatief niet maken. Frankrijk zal waarschijnlijk op de omschakeling spelen zoals op het WK en dan zie ik liever een verdedigend blok die zo'n omschakeling op kan vangen.

Als je Van Aanholt erin zet, zit je met een groot probleem (namelijk Mbappe). Die gaat namelijk niet achter Van Aanholt aan rennen en gokt waarschijnlijk op de omschakeling. Bovendien is Van Aanholt geen Marcelo aan de bal waardoor hij niet heel lastig te verdedigen is.

Overigens wil het natuurlijk niet zeggen dat Nederland de bus moet parkeren, maar momenteel hebben we vooral een ploeg die het moet hebben van reactievoetbal. Een verdedigend blok en als we de bal hebben, snel omschakelen naar voren.

7 september 2018 om 14:54

Jason heb je meegekregen dat Bergwijn niet is geselecteerd?

7 september 2018 om 16:23

Nee, dat was me even ontgaan, tnx!

7 september 2018 om 16:24

Er is natuurlijk wel ruimte voor interpretatie. Bovendien hebben we een centraal trio die aan de bal stuk voor stuk sterk zijn. Het is dus niet zo dat we achterin geen voetballend vermogen hebben.

Bovendien heb je met twee aanvallende backs ook kans dat je veel man achter de bal hebt. Ik zie jongens als Janmaat, Van Aanholt ook geen potten breken in aanvallend opzicht tegen Frankrijk, dus dan zou ik liever kiezen voor meer zekerheid achterin. Als Frankrijk namelijk ruimtes krijgt rond de 20 meter, zijn ze dodelijk.

7 september 2018 om 15:41

Wijnaldum speelde bijzonder slecht gisteren, passjes van 10m die niet aankwamen.

Echter je moet hem gebruiken zoals bij Liverpool, dan zul je de idd echte Wijnaldum weer zien. Met Pröpper en De Jong naast hem zal die veel beter uit de verf komen.

7 september 2018 om 16:27

Precies. Wijnaldum moet in Oranje veel te veel lopen en mee-verdedigen en dat gaat ten koste van zijn daadwerkelijke kwaliteiten. Hij heeft namelijk een aardige techniek, een prima handelingssnelheid en is eigenlijk een ideale verbindingsspeler. Daarom heb ik in Wijnaldum nog wel veel vertrouwen in tegenstelling tot Strootman of Blind.

De grootste kracht van Frankrijk is dat ze de tegenstander het gevoel geven dat ze leuk meedoen en dan opeens uit het niets toeslaan." Die zij van de ligt ben ik het 1000000% mee eens. Moet Nederland echt voor waken, België trapte er keihard in want ik heb nou niet het gevoel gehad dat belgie zoveel kansen heeft gehad. Wel veel dreiging!

Word zowieso tijd dat men beetje meer bravoure gaat uitstralen. Arrogantie is niet nodig maar met lood in de schoenen afreizen heeft totaal geen zin.

We hebben een prima elftal, nee niet om serieus mee te doen om prijzen maar op een goede dag kan je echt wel winnen hoor, word tijd dat iemand gewoon zegt zo slecht zijn we ook weer niet en dat gewoon is laat zien.

Op een of andere manier in Nederland is het altijd alles of is het ook helemaal niets. Dat valt gewoon reuze mee.

7 september 2018 om 16:34

Helemaal mee eens. Het is natuurlijk niet wat we voor deze generatie gewend waren, maar zo slecht is het inderdaad niet. Ik denk dat de meeste landen nog steeds zouden willen dat ze dit soort spelers hadden. Kijk bijvoorbeeld naar Zweden of Ijsland dat ondanks weinig kwaliteit en geen creativiteit toch zeer stugge tegenstanders bleken.

Het probleem is alleen dat de meeste spelers hier niet worden opgeleid om te knokken, maar om te voetballen. Die echte vechtlust en over-mijn-lijk-mentaliteit zit er hier niet in. Hier moet je wat kunnen met een bal en worden we opgeleid met een systeem dat momenteel gewoon niet zo goed werkt.

7 september 2018 om 16:40

@sirius

zo slecht is het niet? heb je ons de afgelopen 4 jaar zien voetballen? al 4 verschillende bondscoaches die met dit materiaal Oranje niet aan de praat krijgen en we zijn net 2 eindrondes misgelopen. dat is geen toeval meer maar een gebrek aan kwaliteit en vooral creativiteit en zo slecht is het dus wel de laatste jaren

7 september 2018 om 16:54

Daarom is het gezond om logische verwachtingen te creeeren in plaats van onrealistische verwachtingen. We hebben inderdaad een matige generatie gehad, maar er komt ook weer goed talent door.

Bovendien wordt het allemaal wel erg opgeblazen. De EK-kwalificatie was inderdaad een hele grote ramp, maar in letterlijk elke andere poule van de WK kwalificatie binnen de Uefa had de nummer 3 minder punten dan Oranje.

Het is natuurlijk niet goed dat je je laat afbluffen door Zweden, maar dat ging natuurlijk ook wel gepaard met heel veel pech. Deze poule had je 10 keer kunnen spelen en je plaatst je geheid 9 keer.

Natuurlijk is 2 eindrondes missen geen toeval, maar er zijn genoeg landen die er zowel op het EK als WK wel bij waren en kwalitatief een veel minder sterke selectie hebben.

7 september 2018 om 16:59

@sirius

ik weet niet of het alleen maar puur pech was die laatste kwalificatie. als ik die Zweden die Luxemburgers van de mat af zag vegen en 2 keer zag stunten tegen Frankrijk speelden die Zweden over de gehele poule gezien veel overtuigender voetbal als Oranje dat geen enkel moment echt kon overtuigen in de poule. om dan alles af te schuiven op 1 arbitrale dwaling bij een situatie met Dost vind ik ook wel erg goedkoop

8 september 2018 om 05:05

De wedstrijd Zweden - Luxemburg vind ik sowieso al een slecht voorbeeld. In die wedstrijd was het Zweden tegen de zondagsamateurs. Dat ging werkelijk nergens over en dan bekijk ik het zo objectief mogelijk. Zweden was voetbaltechnisch namelijk totaal niet indrukwekkend (zoals ze de afgelopen jaren eigenlijk nooit zijn geweest). Deze kwalificatie afdoen op de kwaliteit van de Zweden is naar mijn mening veel te makkelijk en onrealistisch. Een stugge ploeg, maar makkelijk te verslaan als je geen domme fouten maakt. En je zegt het zelf al; twee keer zag stunten tegen Frankrijk.

Luxemburg heeft ook 0-0 gespeeld in Frankrijk, waarom niet. Alleen moet je niet willen voetballen tegen Frankrijk. Dan verlies je zeker.

Ik zou beginnen met De Jong in de basis. Die jongen heeft zo veel rust in zijn spel daarnaast is die nu al een klasse beter dan Strootman en Vormer bij elkaar.

@soccerinofcu perfecte opstelling. Jij begrijpt het.

Even een open deur gezien het om de Wereldkampioen gaat, maar Frankrijk heeft een top team met een even sterke bank. Alleen de spitspositie is vrij zwak, maar met aanvallers als Griezman en Mbappã© is dat geen probleem. Dus iedereen zal het wel eens zijn dat het een loodzware dobber zal worden a.s. zondag.

Echter dat hoeft niet te betekenen dat je er niet met zelfvertrouwen heen gaat. Ok, realisme is op z'n plaats, maar met de selectie die Oranje nu heeft én ook hoe ze gisteren in de 2e helft speelden hebben ze absoluut een kans.

Ik zou zo spelen:

Evt Tete op de plek van Janmaat (al vind ik die laatste aanvallend beter) en Vilhena ipv Blind.

Cillesen
De Ligt
Van Dijk
Aké
Janmaat
Wijnaldum
Pröpper
Blind
De Jong
Depay
Promes

Nou was tegen Peru wel weer duidelijk dit word weer een kansloze nederlaag

Nou misschien omdat we de vorige keer compleet afgedroogd zijn en omdat Frankrijk op elke plek een betere speler heeft dan Nederland.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren