Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik had niet het idee dat PSV mij ten koste van alles wilde’

Laatste update:

Steven Berghuis speelde vorig seizoen sterk bij AZ en prompt meldde het Engelse Watford zich voor hem. AZ vroeg de Premier League-club om zes miljoen euro voor de flankspeler en kreeg dat ook. Berghuis werd in die periode ook genoemd bij PSV, maar hakte uiteindelijk de knoop door en tekende in Engeland. Dat hij nu zelden aan bod komt, doet volgens hem echter niets af aan zijn keuze.

/

Critici roepen nu dat Berghuis te vroeg naar Engeland is gegaan en had moeten kiezen voor PSV. In gesprek met FOX Sports geeft de aanvaller aan dat PSV simpelweg niet de indruk wekte dat ze hem écht graag wilden kopen. “Watford, PSV of toch bij AZ blijven? Dat spookte de hele tijd door mijn hoofd. Het was voor mij een heel lastige keuze”, blikt Berghuis nu terug bij de tv-zender.

“Ik begrijp wel dat mensen nu roepen dat ik beter naar PSV had kunnen gaan, maar ik had niet het idee dat de club mij ten koste van alles wilde halen”, aldus Berghuis. Hij zegt dat hij het idee had dat men in Brabant toch het liefst voor Maxime Lestienne en Gastón Pereiro koos. Berghuis merkte dat Marcel Brands en consorten niet echt doorpakten. “Ik heb heel erg getwijfeld, maar ik stond en sta helemaal achter mijn keuze voor Watford. Het komt goed.”

Zou Steven Berghuis bij PSV wel een basisplaats hebben gehad, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben erg blij met brands' keuze!!!

19 november 2015 om 20:07

Omdat Narsingh zo geweldig is? Had hem er graag bij gezien en rechtsbuiten gezet. De aankopen van Brands zijn natuurlijk geweldig met Lestienne en Pereiro maar Berghuis zou niet misstaan

19 november 2015 om 20:17

Maar ook voor 6'5miljoen?

19 november 2015 om 20:20

Beetje duur voor een bank speler he. Ik acht zowel lestienne als Pereira talentvoller namelijk.

19 november 2015 om 20:22

Wat heeft Narsingh hier mee te maken. Deze zomer was de keuze tussen Lestienne, Pereiro en oa ook Berhuis. Uiteindelijk zijn de eerste twee gehaald en beide hebben al goede dingen laten zien.

Lestienne heeft na enkele moeilijke weken in het begin het geweldig gedaan aan het begin van de competitie. Hard werken, continu dreiging en veel goals en assists. Jammer genoeg kwam daarna enkele problemen in de privé sfeer, maar het zegt genoeg dat hij nu flink gemist wordt. Enige minpunt dat hij is gehuurd, zou mooi zijn als PSV hem zou kunnen kopen.

Pereiro moest wat aanpassen, maar de laatste weken maakt hij grote stappen. Tegen Ajax heeft hij al laten zien wat hij in huis heeft en daarna tijdens invalbeurten en ook oefenpartijen steeds zichzelf laten zien. Kan niet lang meer duren dat hij in de basis staat.

Als straks Lestienne weer terug is heb je een geweldige aanval met nog de Jong en Pereiro erbij en Locadia ook nog eens op de bank.

19 november 2015 om 21:26

Lestienne is gehuurd met optie tot koop.

19 november 2015 om 21:32

Gewoon PEREIRO

20 november 2015 om 00:33

Pereiro zal vast een enorm talent zijn, maar behalve tegen Ajax heb ik nog niks verder gezien van hem. Dat was natuurlijk veelbelovend, maar er zal toch een goede reden zijn dat hij op de bank zit op dit moment en voor mn gevoel zelfs Locadoa voor zich heeft?
Kan zijn dat hij gewoon tijd nodig heeft hoor, ken de ins en outs misschien niet goed genoeg..

On: vind het eeuwig zonde dat hij naar Watford gegaan is. Vond het zo'n enorm mooie en goede speler om te zien. Was zich echt stormachtig aan het ontwikkelen en deed qua speelstijl een beetje denken aan Ruiz van Twente. Zit nu bij een ploeg die niet bepaald technisch en aanvallend voetbal spelen in een fysiek mega zware competite... Dit was te verwachten. Hoop dat hij zich in de 2e seizoenshelft in t elftal kan spelen, maar heb er een hard hoofd in.

20 november 2015 om 01:33

Pereiro kostte anders ook 7 miljoen en zit vaak zat op de bank.

Voor 6 miljoen had berghuis op het moment zeker niet minder gebracht dan pereiro. Ik acht pereiro talentvoller, maar als je voor 1 van de 2 geld moet uittrekken dan ga ik voor de (goedkopere) nederlandse speler bij een nederlandse topclub.

20 november 2015 om 01:49

Cocu neemt gewoon geen risico met Pereiro. Hij neemt hem in bescherming zodat hij zich goed kan aanpassen aan de Nederlandse cultuur en aan het spel van PSV.

Toen Willems debuteerde bij PSV was ook iedereen laaiend enthousiast en werd hij in de periode daarna gefileerd door de media. Ik heb het gevoel dat cocu dit nu probeert te voorkomen.

Zover ik tot nu toe heb gezien in samenvattingen van Jong PSV en en in de wedstrijden van PSV is hij iniedergeval veelbelovend!

Hopelijk bewijst hij waarom Brands wel doortastend is geweest om pereiro te halen in plaats van Berghuis, die het bij AZ gewoon goed deed.

20 november 2015 om 11:23

Ja kan heel goed natuurlijk. Daarom zeg ik ook, ken de ins en outs waarschijnlijk niet goed genoeg.

Enige wat ik wel heb, is dat het 'langzaam gebracht worden' daar geloof ik niet héél erg in, aangezien een topper zich snel aanpast. Weet niet hoelang het duurde voordat Suarez een basisplaats had bij Groningen?

En nu hebben ze voor een vergelijkbare prijs die ze AZ hadden moeten betalen voor Berghuis Pereiro, waar ze indien hij zo doorgaat veel meer aan gaan verdienen.
Jammer voor Berghuis, hij is een goede voetballer. Achteraf gezien had ie beter bij AZ kunnen blijven, maar dat is natuurlijk makkelijk praten

20 november 2015 om 14:04

Ach, hoe kun je nou zeggen dat het een slechte keuze is geweest. Misschien ontwikkeld hij zich bij Watford wel veel beter dan hij bij AZ of PSV had gedaan. Hij is gewoon een andere weg ingeslaan, dus je zal nooit weten hoe het anders had gelopen. Ik geloof best dat je in Engeland veel meer focust op het voetbal (zie bijvoorbeeld dat interview met Van Persie), omdat je geen andere afleiding hebt (zoals je vrienden en streek).

Daarbij is Engeland natuurlijk echt een puur voetballand waar het ook fysiek hard aan toe gaat. Daarbij zorgen die enorme bedragen ook voor goede voorzieningen, krachthonk en noem het maar op. Denk niet dat hij er zo veel slechter van wordt.

Eerlijk gezegd vind ik hem totaal niet in het Engelse voetbal passen, en helemaal niet bij een degradatie kandidaat als Watford. Mist snelheid, kracht en uithoudingsvermogen. Had beter naar een Spaanse club kunnen gaan, voor hem te hopen dat hij daar nog eens beland. Is wel een aardige voetballer, een speler met creativiteit.

19 november 2015 om 20:08

Spaanse clubs melden zich de laatste jaren weinig in Nederland. Vdv is volgens mij de enige nu in de Primera division. En de jongens bij Málaga natuurlijk. Maar die spelen voor Marokko. Daarnaast was Celta nog geïnteresseerd in Vilhena. Toch opmerkelijk dat het minder is geworden qua Nederlanders in Spanje

19 november 2015 om 20:14

@ Daviddaan,

Ricky van Wolfswinkel speelt ook (op huurbasis) bij Real Betis. Maar inderdaad, verder kan ik me eigenlijk geen Nederlandse speler bedenken die op dit moment in Spanje speelt.

19 november 2015 om 20:16

Inderdaad, dat merk ik ook. Wel jammer, Spaanse ploegen spelen vaak verzorgd voetbal met veel technisch onderlegde spelers. Voor Nederlandse spelers een goede leerschool, ik denk dat een speler als Berhuis wel had gepast bij bijvoorbeeld Betis.

Aan de andere kant, Nederlandse spelers zijn over het algemeen minder in trek in het buitenland. Misschien toch een slechte naam, betweters, geen trainingsbeesten of spelers die zich makkelijk aanpassen. Bovendien, een La Liga spelen vooral veel Spanjaarden. Valt echt op dat van alle grote competities in Spanje nog ontzettend veel home grown spelers spelen.

19 november 2015 om 20:20

En die komen niet direct uit de eredivisie. als je kijkt wat ze in NL scouten.. Tighadouini, Finnbogasson weet ik dan nog. Verder even niet zoveel. Medunjanin zou je nog kunnen noemen die nu bij depor speelt en een NL paspoort heeft. Opvallende conclusie wel eigenlijk.

20 november 2015 om 00:37

Probleem is dat Spaanse spelers zelf al zo opgeleid worden voor dat technische spel. Is dus niet altijd een meerwaarde om een vergelijkbare duurdere buitenlander te kopen. En de kleinere teams kunnen niet zomaar 7 miljoen neerleggen, moet echt een exceptionele speler zijn of directe meerwaarde. In Engeland is het niet irmaal meer met die tv inkomsten en dus ook uitgaven.

20 november 2015 om 08:35

ohja inderdaad. zegt genoeg dat ik die niet opnoemde. hij speelt niet en dat gaat ook lastig worden met Ruben Castro en consorten.

20 november 2015 om 08:37

dat klopt. maar dat is wat de meeste ploegen ook willen. eigen spelers uit eigen land. heeft ook te maken dat de manier van spelen eigenlijk alleen de spanjaarden begrijpen. ook de argentijnen en andere latijns amerikaanse landen. bijvoorbeeld het provocerend drukzetten is iets wat zij heel goed kunnen.

19 november 2015 om 20:56

Juist wel daar komen technische spelers uit te voeten omdat de linie,s daar vaak grote gatenkaas is en nooit word door gedekt, waardoor het een paradijs is voor technisch spelers.

Vanuit zijn én vanuit PSV's oogpunt duidelijke keuzes.

Bij PSV was hij gewoon tweede keus achter Lestienne.

Het blijft sportief gezien een dramatische keuze. Net in beeld bij Oranje met zwakke concurrentie op zijn positie. Een Engels systeem dat niet bij hem past en dan ook nog een degradatiekandidaat die veel onder druk staat. PSV heeft de juiste keuzes wel gemaakt..

19 november 2015 om 22:29

Watford staat netjes 11de en spelen redelijk attractief voetbal, daarnaast hebben ze een lekkere selectie hoor. En de concurrentie is zeker niet mis. Ighalo en Tom deeney zijn onomstreden, dus blijft er weinig plek over. Het is een kwestie van wennen en aanpassen en dan kan berghuis zijn plekje verdienen. Ik weet trouwens niet hoe hij in zijn 6 duels heeft gepresteerd. Maar er mag wel iets meer lof uitkomen voor watford

20 november 2015 om 07:27

Troy Deeney

' ‘Ik had niet het idee dat PSV mij ten koste van alles wilde’

Zou gezien zijn 'prestaties' bij Watford het nog bijna gaan begrijpen ook.....

Berghuis is een prima speler maar heeft zeggen en schrijven een klein jaar goed gespeeld. Dat AZ er 6 miljoen voor heeft gekregen is gewoon een werelddeal, dat is eigenlijk meer dan het maximale voor een speler als Berghuis. Topdeal voor AZ. Berghuis zal na Watford wel een prima club krijgen want ik denk niet dat hij het gaat maken onderin de Premier League(al staat Watford keurig 11e), is hij het type speler niet voor. Keuze waarvan je al aan kon zien komen dat het fout zou gaan.

Als je een buitenspeler bij een club als Watford bent moet je over het algemeen snel zijn of werken als een paard. Berghuis heeft die eigenschappen niet, dus je kunt wel zeggen dat hij verkeerd heeft gekozen. Is beter af in bijvoorbeeld Spanje .

Ik snap de twijfel wel. 6 miljoen is een hoop geld voor een speler waarbij velen toch twijfels hadden.

Elke speler is een gok, maar het lijkt erop dat PSV goed gegokt heeft.

Goed bezig Berghuis. Je zit op de bank bij een Engelse degradatiekandidaat. Straks word je uitgeleend aan een club die minimaal een divisie lager speelt.

Hij was ook tweede keus bij Psv, dus dat is niet heel onlogisch. Pereiro was een moeilijke transfer, dus als ie niet door was gegaan, was Berghuis wss gekomen. Maar Brands wilde niet loslaten. En als ik Pereiro zie voetballen dan snap ik wel waarom. Prima keuze van Brands.

De kans om naar PSV te gaan heeft ie nooit gehad. PSV was niet overtuigd. Daarbij moest ie bijna net zo veel kosten als Pereiro haha.

19 november 2015 om 20:37

Inderdaad, hij praat een beetje alsof de keuze bij hem lag. Dit terwijl hij voor Psv niet meer dan 2e optie was. Ik ben in ieder geval heel erg blij dat hij nooit is gehaald.

20 november 2015 om 00:05

Zo praat hij helemaal niet, dat maak jij er van. Hij is toch heel duidelijk in zijn verhaal en zegt zelf dat PSV niet doorpakte. Lezen is echt niet zo moeilijk hoor.

Hij past totaal niet bij Watford, had beter bij AZ kunnen blijven. Qua club is Watford geen stap omhoog en ze spelen gewoon niet het voetbal wat hem ligt.

19 november 2015 om 22:39

Ik wil niet lullig overkomen ofzo maar AZ staat 10e in de Eredivisie en Watford 11e in de Premier League. Dan zou ik toch wel zeggen dat dat een stap omhoog is, en een hele flinke ook.

20 november 2015 om 00:13

Ik wil van mijn cluppie echt geen Europese grootmacht maken hoor. Ze staan nu 10e maar ze eindigden vorig seizoen heel netjes als 3e. Watford is net gepromoveerd en leven nu boven hun stand. Of het een stap omhoog is of niet laat ik in het midden want dat wordt een eindeloze en stompzinnige discussie, net zo stompzinnig als als je gaat zeggen dat Watford nu 11e staat en AZ 10e, dat is allemaal achteraf gelul wat niemand van tevoren kon weten.

20 november 2015 om 01:40

De vraag is natuurlijk niet op welke plek az en watford op dit moment staan. Je moet ook naar de langere termijn kijken. Az speelt normaalgesproken om europees voetbal terwijl watford zomaar kan degraderen.

20 november 2015 om 07:34

Het is gewoon Premier League voetbalt dat de club al groter maakt. Het geld, maar ook is de kans dat een club als Everton WHU interesse in je gaan krijgen wanneer je goed speelt.

Super gedaan van brands ! Nu heb je een van de grootste talenten van zuid Amerika : Pereiro, die naar alle clubs kon maar voor psv koos dankzij Suarez. En Lestienne is vele malen beter. Jammer dat hij nu zon moeilijke periode doormaakt. Maar wat we tot nu tie gezien hebben , is hij een geweldenaar. En ik ken hem al vanuit zijn Brugge tijd. Als je op je 16e al in het eerste staat en de smaakmaker bent zegt dat genoeg. Deze berghuis komt over een paar jaar terug met hangende pootjes bij Excelsior of zo. Jammer had bij Az moeten blijven maar centjes zijn belangrijker

Waarom wilde hij per se weg? Tuurlijk is het grote geld leuk, maar het was echt niet zo dat hij het niveau van AZ ontsteeg zoals Maher dat al wel deed voor zijn transfer naar Psv. Hij had beter nog een seizoen kunnen vlammen en met die bagage een nieuwe club kunnen aandoen. Ik begrijp dat ongeduld nooit zo.

Zes miljoen is voor een nederlandse club best veel geld dus ik kane voorstellen dat psv twijfelde.

Perreiro wordt door Cocu rustig gebracht zodat hij kan wennen aan het voetbal van PSV voetbal hier in nederland, het leven in Nederland. Perreiro is een talent. Als Cocu Perreiro in het begin al in de basis zetten en hij speelt slecht dan loopt iedereen weer te roepen dat het een te dure miskoop is. Na de winterstop zal Perreiro wel in de basis staan

Kijk nu bijvoorbeeld naar Depay bij United, Van Gaal heeft hem vind ik te snel gebracht, Laat hem eerst wennen aan de manier van voetballen bij United ,in Engeland en het leven daar.

Berghuis was gezien zijn leeftijd en talent gewoon veel te duur. 6 miljoen neertellen voor Berghuis begreep ik toen al niet en ik ben blij dat Brand Pereiro heeft gehaald. Die is werkelijk 10 keer beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren