Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik denk dat we in de Klassieker ook met vijf achterin gaan spelen’

Laatste update:

Feyenoord heeft in de competitie een dramatische reeks achter de rug met vijf nederlagen op rij en trainer Giovanni van Bronckhorst bouwde in het bekerduel met Roda JC Kerkrade extra zekerheid in. Feyenoord speelde in de gewonnen wedstrijd in Limburg (0-1 na verlenging) met vijf verdedigers. Als het aan mandekker Sven van Beek ligt, wordt er zondag in de Klassieker tegen Ajax ook zo gespeeld.

/

“De organisatie stond de afgelopen wedstrijden niet goed, ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat we met vijf verdedigers zouden gaan spelen”, aldus Van Beek in gesprek met FOX Sports. Van Beek kreeg zelf ook veel kritiek, maar tegen Roda JC wist Feyenoord voor het eerst in acht duels weer eens ‘de nul’ te houden.

Van Beek heeft vertrouwen in het nieuwe systeem en hij denkt dat Feyenoord ook met dat systeem als strijdplan naar de Amsterdam ArenA reist. “Ik denk dat we met vijf achterin gaan spelen”, zegt Van Beek over de Klassieker.

Met vijf verdedigers heeft Feyenoord de meeste kans tegen Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het ging gister namelijk ook zo goed haha

4 februari 2016 om 10:59

Ze hebben in reguliere tijd geen goals tegen gekregen maar iets creëeren leek ook teveel gevraagd.

Goed plan, op naar de bloedeloze 0-0

4 februari 2016 om 11:02

Ja als je speelt op de 0-0 is het inderdaad prima. Maar het was gister toch wel vreselijk. Ik ben serieus tijdens de wedstrijd een half uur in slaap gevallen omdat het zo doods was.

4 februari 2016 om 11:13

0-0 zou voor alle betrokken partijen zeer goed uit komen met PSV als lachende derde.

4 februari 2016 om 11:17

Feyenoord was nog erger om aan te zien dan ajax. 5 verdedigers tegen ons is wel heel treurig voor een grote club als Feyenoord.

4 februari 2016 om 11:24

Een 5-3-2 systeem kan ook uitermate aanvallend zijn, mits goed uitgevoerd. Maar het is inderdaad wel Feyenoord onwaardig. Zoals ze gisteren speelden is het echt het aanzien niet waard.
Nou had ik gisteren wel het idee dat Roda nog enigszins met de wedstrijd tegen Ajax in de benen zat.

4 februari 2016 om 11:25

Ja, maar zes keer op rij verliezen is aanzienlijk treuriger Hupperts. Prima zet dus, Roda kwam er niet door en uiteindelijk zijn wij een ronde verder. Tegen Ajax kregen jullie bovendien aanzienlijk meer kansen dan gisteravond. Overigens, speelden we begin dit seizoen met 3 aanvallers in Kerkrade, en hielden we ook een schamel punt over, dus je kan het treurig vinden, maar dan is misschien voetbal niet de juiste sport voor jou om te volgen. In voetbal gaat het namelijk om de punten, misschien is een jurysport meer iets voor je, schoonspringen, of dressuur. Daar gaat het vooral om de uitvoering.

4 februari 2016 om 11:31

Ik geef je gelijk dat we in Nederland eens af moeten van dat hele gezeik om mooi voetbal. Maar een club als Feyenoord zou eigenlijk weinig moeite moeten hebben met een Roda

4 februari 2016 om 11:35

We hebben het hier dan ook over een Feyenoord uit vorm. Dan moet je mooi voetbal aan de kant schuiven en resultaat als prioriteit stellen.

4 februari 2016 om 11:35

Klopt, en Feyenoord zou ook niet vijf keer op rij moeten verliezen, maar ja, hoe het zou moeten, daar koop je niets voor. Het gaat om de punten uiteindelijk, ook in een klassieker. Vorig jaar hebben we de supporters genoeg vermaakt, en ik zat toen tussen voornamelijk ajacieden, en die vonden er ook toen geen klap aan. Dus voor hen hoef je geen attractief voetbal te spelen, en ik snak in deze fase ook vooral naar punten.

4 februari 2016 om 14:00

Vliegbaard
Ajax is ook een betrokken partij en 0-0- zou helemaal niet goed uitkomen voor Ajax..

4 februari 2016 om 18:47

Verlies ook niet. Maar ik stelde het met enige sarcasme. Als PSV'er hoop ik op een gelijke stand.

Zou ik idd ook doen, Ajax heeft moeite met teams die zich een beetje ingraven dus waarom niet. Gewoon lekker op de counter spelen. Hoop dat Gio Achabar dan wel de kans geeft in de punt van de aanval, aan Kramer in een 5-2-3 heb je niks.

4 februari 2016 om 11:03

Wat dacht je van een 5-3-2?
Kuyt&acha in de spits

4 februari 2016 om 11:10

Voor counteren heb je wel snelheid nodig natuurlijk. Zet Elia er dan in.

4 februari 2016 om 11:46

Lekker backs slopen met Elia.

4 februari 2016 om 13:11

Hahaha....vond dat ook een briljante kop....komt niet veel van

Geef Feyenoord geen ongelijk. Ajax heeft erg veel moeite om tegen defensief ingestelde teams te spelen, dus waarom zou je open huis houden. Ik voorspel de saaiste klassieker in tijden. Feyenoord wilt niet en Ajax kan gewoonweg niet. Jammer voor de supporters, maar hier zullen we het mee moeten doen.

4 februari 2016 om 11:00

Ik zou zeggen twee ploegen die niet kunnen, want dit Feyenoord creeert voorin ook net zo veel als de Ajax aanval. Helemaal niks dus. Die kunnen net zo weinig.

4 februari 2016 om 11:33

Dat klopt inderdaad, maar Feyenoord komt al met de intentie dat ze niets willen. Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid zich zeer verdedigend opstellen. Ik denk dat ze Ajax juist het best kunnen treffen door op het middenveld de beuk erin te gooien. En als ik Ajax was zou ik er een 3-5-2 tegenover zetten. Waarbij Veltman, Van der Hoorn en Riedewald achterin Dijks de gehele linkerflank laten bestrijken en op rechts Fischer. Centraal Bazoer en Gudelje en Klaassen achter de spitsen El Ghazi en Milik. Wie niet waagt wie niet wint.

4 februari 2016 om 12:40

Ja maar je ziet altijd tijdens dit soort wedstrijden dat ze er ineens allemaal staan. Maar 532 van Feyenoord lijkt me logisch die willen het dicht houden en niet verliezen. Als ze gelijk spelen in Amsterdam zullen de dat prima vinden.

Dat gaat dan een hele saaie klassieker worden. Ajax kan geen verdediging stuk spelen en de aanval van Feyenoord is in dit systeem zo mogelijk nog armoediger dan die van Ajax. Doe die 0-0 lekker schriftelijk af of zo.

4 februari 2016 om 11:05

Ik vermoed eigenlijk dat Feyenoord in deze opstelling "gewoon" verliest van Ajax. Feyenoord heeft gisteren behalve in de eerste helft en de laatste minuten van de verlenging geen echte kansen gecreëerd. En zelfs in de eerste helft geen grote. En let wel, dan speel je tegen Roda. En ik heb totaal niet de illusie dat mijn clubje zo sterk is. Dat terwijl met een beetje druk een oppertunisme de Feyenoord verdediging toch begon te schutteren en van geluk mogen spreken dat het geen 1-1 werd. Ondanks de 2-2 van afgelopen week schat ik Ajax echt wel zo in dat die met een solide verdediging kunnen blijven spelen en ook dat oppertunisme dan gaat die bal een keer fout vallen voor Feyenoord. Ze hebben nu 120 min overleefd met dit voetbal maar dat zie ik ze niet 210 min doen.

4 februari 2016 om 11:38

Ik vrees het ook ja, Feyenoord parkeert de bus, Ajax is niet bij machte om een fatsoenlijke aanval op te zetten. Als De Boer lef heeft speelt hij gewoon 3-4-3, en dan met een ruit op het middenveld. Achterin kan je met 3 verdedigers prima de twee aanvallers van Feyenoord opvangen, helemaal als Gudelj nog voor die verdediging staat. En voorin heb je dan een mannetje meer, die hopelijk wat kan forceren. Ik hoop op zoiets:
Younes --- Milik --- El Ghazi
---------- Sinkgraven ----------
Bazoer ------------- Klaassen
---------- Gudelj ---------
Riedewald-Vd Hoorn-Veltman
----------- Cillessen -------------

Overigens begrijp ik best dat Van Bronckhorst hiervoor kiest, het was achterin een bende bij Feyenoord en zo timmer je het wel aardig dicht. Een gelijkspel voor Feyenoord in de Arena zou ook helemaal niet verkeerd zijn voor ze, dus daar gaan ze dan ook voor denk ik.

Angsthazenvoetbal!

Dit is echter wel het beste wat Feyenoord kan doen. Als ze op een normale manier spelen, gaan ze zeker de boot in tegen Ajax. In de klassieker is er maar 1 ding dat telt en dat zijn de punten. Dus ik begrijp het ergens wel...

4 februari 2016 om 11:16

Het is realisme denk ik, Ajax speelt op papier met 3 aanvallers en een 10, maar heeft wedstrijden gespeeld waarin het net zo veel creëerde als Feyenoord gisteravond. Vorig jaar hebben we twee keer met Ajax gespeeld, en hielden we er slechts 1 punt aan over, laten wij nu maar eens als de underdog gaan voetballen. De stand geeft er ook aanleiding toe.

laat van Rhijn dan maar weer aanleggen voor een vrije trap.

4 februari 2016 om 11:17

Laat van Rhijn maar lekker op de bank. Dan kan ie ook geen lucht staan dekken zoals tegen Roda

4 februari 2016 om 16:35

Van van rhijn naar tete een wereld van verschil!

Dat zal een wedstrijd worden zeg.
Feyenoord die met vijf man achterin gaat staan en aan de andere kant een ploeg die eindeloos de bal blijft rondspelen achterin.
Dit riekt vooraf al naar een typische 0-0

Feyenoord komt zondag met 3 bussen naar Amsterdam, 1 spelers bus en de andere 2 om voor het doel te parkeren
Ik weet niet of ze zo gaan spelen, het is niet echt Feyenoord waardig om tegen ajax zo te gaan spelen en met dit systeem creeeren ze echt geen kansen. Aan de andere kant als ajax verwacht dat ze zo gaan spelen en zich daar op in gaan stellen kunnen ze zomaar voor een verassing komen te staan. Persoonlijk denk ik gewoon dat ze weer 433 gaan spelen en gewoon met Botteghin centraal achterin ipv vd Heijden en Kongolo naar de back positie. Misschien dat Vejinovic met zijn assist genoeg vertrouwen heeft gekweekt, maar gisteren vond ik hem verder ook niet goed spelen.
Ik ben benieuwd, net als een beker wedstrijd is een klassieker een wedstrijd op zich en kan er alles gebeuren, ik verwacht eerlijk gezegd niet iets spectaculairs als je beide teams ziet spelen de afgelopen tijd, maar daar kan ik me ook zomaar in vergissen.

Ik vond het niet eens zo'n gekke zet van Gio. De kwaliteiten van zijn spelers kwamen op deze manier beter tot hun recht, dus wat mij betreft een goede keuze. Er stond een blok met drie verdedigers waarop je zou moeten kunnen rekenen, twee backs die een flank kunnen bestormen, op het middenveld veranderde niks en voorin haal je een luie, weinig toevoegende, speler weg.

4 februari 2016 om 11:24

Ben het helemaal met je eens. Wordt dan waarschijnlijk een wedstrijd die wordt beslist via een dood spelmoment. Verder waarschijnlijk dood saai.

Ik stel voor, goed oefenen op dode spelmomenten. Gisteren viel de goal eruit en kregen we eigenlijk alleen kansen via corners of vrije trappen. Met Vilhena en Vejinovic heb je twee spelers met een prima trap, en met Kongolo, Botteghin en Van Beek heb je drie spelers die het in de lucht van de ajacieden moeten kunnen winnen, en dan heb je ook nog Kuijt en eventueel Kramer die goed kunnen koppen. Verder vooral niet het spel gaan maken, Ajax speelt graag vanuit de reactie, en die twee klassiekers van vorig jaar leverden ons, buiten idioot veel balbezit, slechts 1 punt op.

Feyenoord zal wel moeten, want als je de deur open zet, zoals in de afgelopen wedstrijden, zal zelfs dit Ajax er makkelijk doorkomen en scoren. Probeer Ajax maar te laten voetballen met een gesloten defensie en storende middenvelders die niet uit hun positie gaan lopen, daar heeft de ploeg uit Amsterdam moeite mee. Karsdorp zal wel op het juiste moment de aanval moeten kiezen. Ik zou Tapia centraal achterin zetten, zodat hij waar mogelijk kan doorschuiven naar het middenveld. El Ahmadi druk laten zetten op de middenvelders en deze geen enkele ruimte geven. Toornstra en Gustafson hebben het (loop)vermogen om zowel verdedigend als aanvallend hun werk te doen. Kuyt als aanspeelpunt laten zwerven en Elia met zijn snelheid als de bal achter de verdediging van Ajax terecht komt.
Vermeer - Karsdorp/van Beek/tapia/boteghin/kongolo - Toornstra/el Ahmadi/gustafson - Kuyt/elia
Vejinovic, Vilhena, Bilal, Nieuwkoop en Kramer kunnen spelers vervangen die alles gegeven hebben en hun taken niet meer voldoende kunnen uitvoeren.

Alsof Ajax zo geweldig is. Het zijn twee drama ploegen die tegen elkaar spelen. Allebei hebben ze een kans, maar ik verwacht een saai gelijkspel.

5-3-2 is een systeem wat je gebruikt als je niet goed genoeg bent of als je bang bent om te verliezen en dat feyenoorder dit gebruikt tegen met alle respect roda jc vind ik wel een beetje heel zielig

4 februari 2016 om 11:59

Feyenoord*

4 februari 2016 om 12:12

Volgens mij speelde het Juventus van Conte ook 5-3-2 of 3-5-2 hoe je het ook wilt noemen. Je kijkt gewoon welk systeem er het best bij het spelersmateriaal past en of het systeem ook daadwerkelijk uitgevoerd kan worden. Koeman speelde op een gegeven moment ook 5-3-2 en daar boekte hij toch prima resultaten mee. Louis van Gaal was niet bang om te verliezen, maar zag dit systeem als het best hanteerbare voor zijn selectie.

4 februari 2016 om 13:08

Dan maar zielig. Als je 5x achter elkaar verliest mag je best een beetje behoudend spelen. 5-3-2 kan overigens ook heel aanvallend zijn, want in balbezit speel je dus eigenlijk 3-5-2.

Als F'noord met Elia (is toch echt een buitenspeler) en Kuyt in de spits gaat spelen met daarachter Vejinovic, El Ahmadi en Vilhena, creeert F'noord weer niets. Kuyt kan alleen als sputs in een 4-3-3 formatie spelen. Anders gaat hij overal als een kip zonder kop rondrennen. Dat viel gisteravond wel weer op. Elia is toch vooral een buitenspeler die momenteel te druk met zichzelf is. Vejinovic en El Ahmadi hebben geen diepgang en Vilhena is ook te druk bezig met zijn eigen wedstrijd spelen omdat hij weggaat. Het voordeel voor F'noord is dat ze weinig weggeven met 7 verdedigende spelers en dat Ajax niets creeert. Als ze zeker zo willen spelen, zet ik mijn toto op een bloedeloze 0-0

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren