Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik ben niet minder dan die jongens van Feyenoord, PSV of Ajax’

Laatste update:

Jeffrey Gouweleeuw miste dit seizoen nog geen minuut voor AZ. De 23-jarige verdediger is volgens voetbalkenners een van de beste achterhoedespelers van de Eredivisie. Gouweleeuw zit in de optiek van AZ-coach John van den Brom dicht tegen het Nederlands elftal aan. Guus Hiddink kwam al diverse malen naar een wedstrijd van de Noord-Hollanders kijken.

/

“Ik weet niet of ik een kans bij Oranje verdien”, zegt Gouweleeuw bescheiden, via de officiële kanalen van AZ, “Dat is aan andere mensen om te bepalen. Als je mij vergelijkt met de spelers die momenteel wel worden geselecteerd voor het Nederlands elftal…Stefan de Vrij speelt wekelijks in het buitenland, dus die heeft zeker een voorsprong.”

“Maar als je kijkt naar de jongens van Feyenoord, PSV of Ajax, dan denk ik niet dat ik minder ben.” Gouweleeuw, die driemaal voor Jong Oranje uitkwam, is bezig aan zijn tweede seizoen in Alkmaarse dienst. Daarvoor droeg hij drie seizoenen het tenue van sc Heerenveen.

Jeffrey Gouweleeuw verdient een kans in Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hij mag de schoenen nog niet eens poetsen van die jongens... werd bij heerenveen al te ligt bevonden en bij AZ doet hij het ook niet zo super hoor... teveel opgehemeld. en dan dat die in oranje moet. op basis van wat... dat ze tegen dordrecht de 0 kunnen houden en hij goed verdedigd... dit stukje is toch wel de grap van de dag

4 april 2015 om 16:34

Die jongens van Feyenoord houden niet eens de nul tegen Dordt.

4 april 2015 om 16:37

Dat was niet te wijten aan de jongens maar aan de oude man Boulahrouz

4 april 2015 om 16:39

die snap ik niet... wat heeft Feyenoord hier mee te maken dan?

4 april 2015 om 16:43

Het gaat om 'die jongens van Ajax, PSV en Feyenoord'. Dát heeft Feyenoord ermee te maken.

4 april 2015 om 16:44

Gouweleeuw zegt dat hij niet minder is dan de achterhoede spelers van Ajax, PSV en Feyenoord. Lijkt mij vrij logisch wat Feyenoord hier mee te maken heeft....

4 april 2015 om 17:21

As kreeg er 6 tegen Utrecht om de oren.

4 april 2015 om 16:50

als het een speler van ajax zou zeggen is het " gogme " , nu deze jongen het zegt is het opeens arrogant ? iets van meten met 2 maten ?

4 april 2015 om 17:18

Ik vind dat Gouweleeuw gewoon gelijk heeft. Hij presteert zeker niet minder. Beter is ie echter ook niet en ik denk dat jongens als Veltman, Rekik, Van Beek en Kongolo wel iets beter met de druk om kunnen gaan.

4 april 2015 om 17:24

Op dit moment is hij beter (in vorm) dan Kongolo en Rekik. Ook is hij beter dan Bruma, maar dat is niet heel moeilijk.

4 april 2015 om 17:35

Als een speler van Ajax dit zou zeggen stonden hier 200 van die reacties dat ze arrogant zijn nu nog niet eens 50 dusja idd meten met 2 maten.

4 april 2015 om 17:38

Daarom heb ik Bruma ook niet genoemd. Maar ik denk dat de keuze voor Kongolo en Rekik voornamelijk gebaseerd is op hun linksbenigheid. De Vrij en Veltman als rechtspoten, Bmi, Kongolo en Rekik als linkspoten, waarvan er 1 eventueel ook backup kan zijn voor Willems als back.

4 april 2015 om 17:57

veltman en rekik vind ik overschatte voetballers , nog niet eens goed genoeg voor de top 3 . ik vraag me af waarom psv niet eens kijkt voor een vervanger van rekik want ik vind het echt 3 x niks . die andere hebben in principe meer potentie .

4 april 2015 om 17:59

Vind Gouweleeuw op alle vlakken beter als Veltman

4 april 2015 om 18:18

Volgens mij snap je niet wat het woord gogme betekent...misschien bedoel je branie? Overigens vind ik zijn uitspraken niet arrogant, maar is die jongen gewoon heel erg misleid door zijn eigen inschattingsvermogen op zijn kwaliteiten. Degelijke speler hoor, maar Oranje gaat aan hem voorbij. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Komt ie gewoon tekort voor.

4 april 2015 om 18:30

dat komen veltman en rekik ook maar toch spelen die in het nl elftal .

4 april 2015 om 19:37

Nee hoor, maar het komt alleen een beetje raar over als je twee keer zoveel doelpunten tegen krijgt dan Ajax of Feyenoord terwijl je naast Hoedt speelt.

4 april 2015 om 19:39

hebben ook echt dezelfde keeper achter zich staan . aantal tegen doelpunten zegt niks .

4 april 2015 om 20:24

He kom op nou

4 april 2015 om 16:51

Haha, Gouweleeuw doet het absoluut geweldig dit seizoen, de sterkhouder achterin. Geweldige trap, goede sliding en gewoon een van de beste verdedigers van NL.

4 april 2015 om 16:51

Als je hem vergelijkt met Veltman, Rekik of Bruma, dan is die op momenten van gelijk niveau. Van Beek-Kongolo vind ik een sterk centrum, ondanks hun leeftijd laten zij een echte groei zien. Dat moet Gouweleeuw ook maar eens gaan tonen.

4 april 2015 om 19:38

@royalantwerper

En waar baseer je dat dan op? In ieder geval niet op de statistieken want de verdediging vna AZ krijgt bijna twee keer zoveel goals tegen als die van Ajax, PSV of Feyenoord. Terwijl hij naast Hoedt staat en ook nogeens die ervaren linksback heeft.

4 april 2015 om 17:33

Wat jij hier schrijft is een grote grap. Deze jongen ontwikkelt zich erg sterk dit seizoen en is echt verdedigend en opbouwend sterk. Ook zijn statistieken zien er goed uit... Volgens mij moet je wat meer wedstrijden kijken van AZ

4 april 2015 om 19:40

Statistieken zijn duidelijk, AZ krijgt veel meer goals tegen dan de top drie terwijl hij naast Hoedt staat en ze ook nog die goede linksback hebben.

volgens mij moet je wat meer wedstrijden van de top drie kijken en je afvragen waarom die er geen zes om de oren krijgen.

4 april 2015 om 18:29

Van Ajax mwa die vind ik toch net wat beter het zelfde geldt ook voor die van PSV. Maar die van Feyenoord al zijn ze zo jong maar die zijn nu al 3 klasse beter als die overschatte Gouweleeuw die eindelijk voor het eerst na zoveel jaren af en toe een goede wedstrijd neerlegt. Die gozer mag blij zijn dat die bij zo een mooie club als AZ speelt. Bij Heerenveen vond ik hem altijd dramatisch spelen.

4 april 2015 om 20:19

Ik heb de wedstrijd van Jong Oranje tegen Frankrijk gezien met een hele Feyenoord verdedigig, toen ben ik wel geschrokken. Ze gaven 3 penalties weg en hadden niets in te brengen.

5 april 2015 om 00:19

grappig dat die je wedstrijd uit kiest. Je weet dondersgoed dat afgezien van die wedstrijd beide heren dit seizoen hebben aangetoond dat zij het beste duo zijn van de eredivisie en zich niet normaal hebben ontwikkeld en veel stappen gemaakt.

4 april 2015 om 20:33

Alsof Bruma, Rekik zo goed zijn...

Die jongen krijgt iets te veel praatjes op moment. Zeker als zijn trainer hem ook nog helemaal gaat ophemelen.. Gouweleeuw in Oranje, wat een grap.

4 april 2015 om 16:42

Naja ik vind wel dat hij gelijk heeft over dat hij niet veel minder is dan die jongens van Ajax, PSV en Feyenoord. Het is dat er nergens iets beter rondloopt, want die zijn net zo slecht als Gouweleeuw. Kunnen ze van Aken ook gaan oproepen

4 april 2015 om 17:29

Dat zal misschien zo zijn, maar ik zou eerst Van Dijk maar eens oproepen, voordat ik ook maar aan Gouweleeuw zou denken

6 april 2015 om 13:53

Die zou ik ook eens gaan oproepen ja

De vrij speelt in italie en zo sterk is die competitie niet vind ik.
Leuke speler gouweleeuw maar een veltman in vorm is beter dan hem.
En veltman is na zijn blessure behoorlijk sterk aan het spelen.

4 april 2015 om 16:37

Ik ben nog steeds totaal niet overtuigd van Veltman. Er zit zeker potentie in, dat absoluut, maar of het echt een goede verdediger gaat worden weet ik niet. Ik vind dat van Beek inmiddels verder in zijn ontwikkeling is. Ik schat Veltman alleen wel een stuk hoger in dan Bruma!

4 april 2015 om 16:40

Puur verdedigend ben ik het met je eens Veltman past alleen bij een ploeg die echt ver vooruit wil voetballen en niet teruggedwongen word. Van Beek is de betere verdediger als je puur verdedigend kijkt, toch zou ik Veltman bij Ajax niet voor Van Beek ruilen ookal is de beste jongen talentvoller.

4 april 2015 om 16:53

Veltman is een voetballer, vanbeek en Gouweleeuw niet, dat zijn verdedigers die opbouwend een stuk minder zijn.. Dat is het grote verschil.

4 april 2015 om 18:04

Gouweleeuw geen voetballer? Kan fantastisch indribbelen en heeft gewoon een nette pass. Is alleen even wat vaker een no-nonsense verdediger dan Veltman, maar meevoetballen kan hij prima.

4 april 2015 om 19:30

Er zijn weinig speler die veltman uitspelen over de grond.
Hij pakt alles als hij in zijn huidige vorm is.
In de lucht moet hij veel meedogenlozer worden.
Ik niet koppen hij niet koppen.

4 april 2015 om 19:32

Van Beek opbouwend slechter? Die vent heeft de beste lange pass van de Eredivisie.

4 april 2015 om 22:53

Yes opticalskils, bij een middenmoter, niet in de top. Ik kan ook fantastisch indribbelen, maar in de eredivisie wordt het ineens minder.

5 april 2015 om 08:28

Opbouwen is veel meer dan een lange pass, Arnoud. Vd Hoorn heeft ook een lange pass, maar kan ook voor geen meter opbouwen.. Voor een góede opbouwer is een lange pass zijn laatste optie, niet zijn eerste/enige..

7 april 2015 om 08:46

En toch zie ik dan liever een verdediger in mijn verdediging, dan een voetballer. Alleen in Nederland hebben we graag keepers die mee kunnen voetballen, en verdedigers die kunnen opbouwen. Als je keek paar jaar terug Puyol en Pique, kunnen beide amper een bal raken. Bal inleveren bij de middenvelder, en vanuit daar begint het. Zolang ze de bal maar niet door laten. Daar staat een verdediger voor in mijn ogen.

ga eerst maar eens een jaar 4x per week het krachthonk in

4 april 2015 om 16:39

Hoeft niet persee.. inteligigentie wint altijd van fysiek.

4 april 2015 om 16:51

Niet bij sumo worstelen.

4 april 2015 om 17:20

Ook dan kan intelligentie het van fysiek winnen. Het wordt alleen wel een stuk moeilijker.

Nee, maar dankzij oude afspraken en vriendjespolitiek geven ze liever de voorkeur aan spelers uit de traditionele top 3.
Kijk naar douglas. Letterlijk elke prijs gepakt in NL met twente en met dynamo geen kind aan psv, maar nooit een kans krijgen.

4 april 2015 om 16:41

dat heeft volgens mij niets met voetballende kwaliteiten te maken. Ook al vind ik dat hij voetballend ook niet in oranje hoort maar oke... jij wilt dus echt mensen uit het buitenland laten inburgeren en die ons paspoort geven alleen omdat ze dan in oranje kunnen voetballen... zo kunnen we iedereen wel laten nationaliseren die in het buitenland net buiten de beste elf vallen... gelukkig hebben de coaches tot nu toe nog het principe van alleen Nederlanders in oranje

4 april 2015 om 16:48

Het gebeurt in andere takken van sport ook, dus waarom bij voetbal niet?

4 april 2015 om 17:26

Onzin.
Douglas heeft een Nederlands paspoort gekregen omdat hij 5 jaar in NL werkte en leefde en zijn inburgeringscursus had gehaald.
Als hij loodgieter was geweest ipv voetballer had hij ook zijn NL paspoort gekregen

4 april 2015 om 17:34

Omdat het dan echt iemand moet zijn die aantoonbaar klasses beter is dan de rest. Dat is Douglas niet, net als Kalou dat ook niet was.

Als een Veltman en een Kongolo meegingen naar het WK, dan verdienen hij en Hoedt zeker een kans, maar als Guus nog niet eens van Beek en van Dijk oproept, dan zie ik voor hem en Hoedt geen kansen.

4 april 2015 om 16:42

Hoedt???? hahahahahahahahahaha... in potentie kan het een goede verdediger worden, maar die gast heeft dit seizoen echt pas 3 goede wedstrijden gespeeld... dat lazio hem haalt komt alleen omdat die gast niets kost en er dus geen enkel risico is... van deze jongen hoor je over 3 jaar niets meer. en wat heeft AZ nog gepresteerd het afgelopen jaar... de traditionele top 3 heeft tenminste nog europees gespeeld en daar extra ervaring opgedaan

4 april 2015 om 16:50

Veltman is de laatste tijd alleen maar aan het falen... en dat is in de Eredivisie!

En Hoedt is vooral fysiek een beest, velen malen sterker dan Kongolo.... wanneer Hoedt het ook in Italie (lazio) laat zien een basisplaats te verdienen... dan komt Oranje wel echt dichtbij voor Hoedt neem ik aan.

(overigens verwacht ik niet dat Hoedt in de basis komt bij Lazio, vandaar)

4 april 2015 om 16:51

Gouweleeuw speelde vorig jaar nog kwartfinale Europa League, en hij heeft veel meer ervaring dan bijv. Kongolo, Bruma en van Beek. Hoedt is zeker niet minder dan Veltman en ik ben er ook wel van overtuigd dat hij in de toekomst wel voor Nederland gaat spelen. Jniks persoonlijks, maar je reactie komt een beetje kinderlijk over doordat je geen enkele vorm van interpunctie gebruikt. Vier vraagtekens, geen hoofdletters, vijf punten achter elkaar.

4 april 2015 om 16:59

haha meer ervaring als Bruma, grappenmaker, die heeft een heel seizoen bundesliga gespeeld, maarja dat is natuurlijk ook een slappe competitie. dus in dat geval komt jouw reactie ook een beetje kinderlijk over, ken je feiten. Kongolo heeft zelfs al minuten gemaakt op het WK. tsja ook dat stelt niets voor.

4 april 2015 om 17:28

Nee dat is een sterke competitie. Te sterke competitie voor bruma iig, want die zat voornamelijk op de tribune.

4 april 2015 om 17:35

@Steen85, heb jij toevallig iets tegen AZ?

4 april 2015 om 19:02

@jan1980: Veltman is laatste tijd niet aan falen.... na zijn terugkeer speelt hij juist een stuk beter.
Kom noem voorbeelden!

5 april 2015 om 11:04

@steen

Bruma was in zijn HSV periode juist om te janken. Net als heel HSV overigens.

Dus om Bruma te verdedigen met het argument van HSV is het slechtste wat je kan doen. Dan kan je beter aankaarten dat Bruma de afgelopen 1-2 jaar een stuk gegroeid is al speler dan toe hij binnenkwam.

5 april 2015 om 13:32

nee, ik heb iets tegen spelers die zichzelf overschatten... AZ - Feyenoord rust stand 0-3... en wat speelt Gouweleeuw goed zeg!!!

Tja Jeffrey, en waarom speel jij dat niet bij die ploegen? Juist.

4 april 2015 om 16:52

Hij had makkelijk bij een van die clubs uit de top-3 kunnen spelen. Bij Feyenoord zouden ze hem niet echt nodig hebben omdat ze liever met jeugd werken, maar hij is beter dan Viergever, V/d Hoorn, Bruma, Kongolo, Veltman en hij doet dit seizoen niet onder voor Rekik.

4 april 2015 om 17:49

Beter dan Kongolo lol daarom zit de hele Engelse top achter m aan,en welke clubs willen gouweleeuw? Juist zelfs de nl top niet,en over v Beek gaan we t geeneens hebben die laat zijn schoenen poetsen door gouweleeuw.

4 april 2015 om 18:22

Zie jij mij ergens zeggen dat Gouweleeuw beter is dan van Beek? Nee, hè. Kongolo speelt de laatste paar maanden dramatisch. Ik heb ook nog nergens gelezen dat de Engelse top achter Kongolo aanzit, en we voeren deze discussie op een site waar de kleinste geruchtjes al belicht worden.

4 april 2015 om 20:17

Google ff naar Kongolo en je ziet dat hij al vanaf zijn 15e naar de gehele Engelse top kon,nog voor zijn broertjes

4 april 2015 om 20:54

Is hij nu ook 15 dan? Ik geloof niet dat City, Chelsea, Arsenal, Tottenham, United en Liverpool nu nog interesse hebben. Ik schrijf hem niet af, want hij is nog erg jong en heeft ook goede dingen laten zien, maar hij speelt echt drama de laatste tijd.

4 april 2015 om 16:55

Met alle respect, maar wat is het niveau nou van onze centrumverdedigers ( in Nederland) kongolo-van beek zijn talentvol, maar meer ook niet. Heb je ze tegen jong Frankrijk gezien. Dan zijn het echt nietsnutten. Konden er niks van tegen een beetje tegenstander. Veltman-Viergever is het duo van Ajax, de grootste club van Nederland. Dat is toch eigenlijk te gek voor woorden, dat bv Viergever bij Ajax voetbalt. En dan nu het centrum van PSV, de kampioen. Die kunnen er echt helemaal niets van. Die zouden bij bv willem2 niet opvallen. Het duo hoedt -Gouweleeuw is inderdaad niks minder dan de andere 3 duo's. We hebben op dit moment 1 verdediger die tegen de top aan zit, en die voetbalt in Italie. Stefan de Vrij. De rest is echt een heel bedenkelijk niveau.

Gouweleeuw is de afgelopen 2 jaar zoveel beter geworden bij AZ.
Bij Heerenveen was het een talentje en nu bij AZ is het echt samen met Gudelj de leider van het elftal.

Gouweleeuw heeft veel intercepties en daarmee ruimt Gouweleeuw ongelofelijk veel puin op die veroorzaakt wordt door Esteban, Mattias Johansson en door andere medespelers.

Gouweleeuw in Oranje gaat hem natuurlijk niet worden.... maar voetballend is Gouweleeuw minimaal 1 klasse beter dan Van Beek. En fysiek troeft Gouweleeuw juist weer Veltman af.

Het is logisch dat De Vrij rechts centraal komt te spelen in Oranje de komende jaren. Die jongen laat het nu ook bij Lazio zien. Terwijl Van Beek, Veltman en Gouweleeuw slechts opvallen in de Eredivisie.

4 april 2015 om 16:58

Gouweleeuw doet het prima bij AZ en je kan Bruma of hem ook inruilen in Oranje. Dat scheelt qua kwaliteit niet zoveel. De Vrij is duidelijk beter dan alle verdedigers in de eredivisie. BMI speelt op het moment dramatisch maar is linksbenig dus vandaar blijft die waarschijnlijk staan.

Ik vind eerlijk gezegd niet zoveel verschil zitten tussen Van Beek, Bruma, Gouweleeuw & Veltman. Ze hebben allemaal hun sterke en zwakke punten. Enige duidelijke verschil is dat dit het 1e seizoen van Van Beek is en dat hij 3 jaar jonger is dan de rest. Op basis van die potentie zou ik voor hem kiezen.

4 april 2015 om 17:00

Als deze jongen bij traditionele top 3 speelde was hij allang A-international.

4 april 2015 om 17:04

van Beek en Veltman zijn van een jongere generatie en spelen ook nog maar net in de eredivisie. Gouweleeuw speelt op dit moment volwassener en stabieler dus zou mijn keuze ook op hem vallen, echter als Vlaar beschikbaar is zou ik toch kiezen voor Vlaar achter de Vrij.
Wanneer van Beek en Veltman meer ervaring hebben verwacht ik dat deze spelers Gouweleeuw wel voorbij zijn gegroeid.

5 april 2015 om 11:06

Ejens,

Gouweleeuw en Veltman schelen maar een halfjaar hoor. Tussen Van Beek en Gouweleeuw zit wel 3-4 jaar.

Niet minder nee maar slechter.
Tegen welke buitenlandse spits heeft hij zich bewezen dat hij in oranje moet.

4 april 2015 om 20:30

Tegen meer buitenlandse spitsen als die Psv-ers,Ajacieden en feyenoorders bij elkaar. Die zijn namelijk nooit zover gekomen als Gouweleeuw in het buitenland

Vlaar en De Vrij zijn op dit moment duidelijk de twee beste centrale verdedigers van Nederland. Aangezien je op een groot toernooi 23 spelers mag selecteren (waarvan 3 keepers) en de meeste bondscoaches kiezen voor een dubbele bezetting op alle posities is deze pikorde het meest logisch :

1. De Vrij & Vlaar (op dit moment duidelijk de twee beste centrale verdedigers van Nederland, ervaren)
2. Veltman & Kongolo (één rechtspoot en één linkspoot, Veltman voor de opbouw, Kongolo als ''beest''
3. Bruma & Martins Indi (wederom één rechtspoot en één linkspoot, beide spelers zijn sterk in de lucht)

Gouweleeuw hoort m.i. dus (nog) niet bij de beste verdedigers van Nederland. Verder kunnen we centraal ook nog beschikken over talent Van Beek, Rekik en Pieters. (kan ook centraal uit de voeten) Verder denk ik dat Blind eventueel ook zeer goed uit de voeten zou kunnen als vrije verdediger, mits hij naast een sterke mandekker (type Vlaar) speelt en er een verdedigend sterke linksback aan de andere kant naast hem staat. (dus geen halve aanvaller als Willems, maar bijvoorbeeld een Pieters)

Conclusie : Gouweleeuw komt voorlopig nog niet in aanmerking voor Oranje !

4 april 2015 om 17:38

Van Beek is beter dan Veltman en Bruma in ieder geval.
Wel opvallend natuurlijk dat De Vrij, Bmi, Bruma, Rekik, Kongolo, Van Beek allemaal uit de Feyenoordjeugd komen. '

Ben het met je eens dat een Gouweleeuw hier nog achter staat en tevens een stukje ouder is dan veel van deze talenten.

4 april 2015 om 18:04

Van Beek is puur in verdedigend opzicht (en qua fysiek) zeker beter dan Veltman en Bruma. Aangezien Oranje doorgaans aanvallend en verzorgd voetbal voorstaat, denk ik echter dat Veltman (en wellicht ook Bruma) een streepje voor heeft op Van Beek. Qua opbouw, tactisch inzicht en inspeelpass is Veltman (veel) verder van Van Beek. Het zijn eigenlijk onvergelijkbare types en dan speelt persoonlijke voorkeur ook een rol.

Feyenoord heeft inderdaad een sterke opleiding (net als Ajax) en heeft veel (verdedigende) talenten afgeleverd. Ook het middenveld heeft een Rotterdams tintje : Clasie, De Guzman, Fer en Wijnaldum. Alleen in de aanval blijft het beperkt. Anderzijds geldt voor het middenveld natuurlijk dat Blind, Klaassen, Sneijder, Nigel de Jong en Van der Vaart bij Ajax vandaan komen. En PSV levert de meeste aanvallers : Robben, Luuk de Jong, Depay, Afellay en Lens (ex-Ajax overigens) hebben een verleden in Eindhoven. Toeval zou ik het niet noemen, maar erg veel waarde hecht ik er niet aan.

Moet toch nog behoorlijk wat trainen voor ie daar aan de bak kan

Vlaar, De Vrij, Bmi, Van Beek, Kongolo, Veltman en Rekik zijn in mijn ogen allemaal beter.
Gouweleeuw hoort in het rijtje wat daarachter zit (bruma, Hoedt, Viergever, Van Dijk enz). Zij zullen nog grote stappen moeten maken om hun concurrenten voorbij te gaan (al ziet die Hiddink dat bij Bruma anders).

Als mens kan je nooit minder zijn dan een ander maar als voetballer heb je mij nooit kunnen overtuigen.

4 april 2015 om 18:24

Van beek is op dit moment de beste centrale verdediger van Nederland. Daarna komt Kongolo. Veltman en bruma zijn Nederlands elftal onwaardig. Rekik maakt een slechte periode door maar is een prima speler. Gouwenleeuw mist agressie maar voetballend oke. Maar op zijn positie zijn er al 3 spelers beter Vlaar de Vrij en van beek. Dus hij heeft het een beetje hoog in zijn bol die jongen.maarja omdat bruma geselecteerd wordt krijgt iedereen hoop geselecteerd te worden zelfs Sander Keller van Almere city.

Het is lood om oud ijzer wat er uit de eredivisie komt voor de achterhoede. Behalve in het geval van Feyenoord: kongolo en van beek gaan met de vrij en van dijk straks uitmaken wie het centrum van Oranje gaat invullen. De rest is opvulling...

Je bent wel een stuk minder dan een Douglas die ondanks dat ie in een betere competitie speelt ook geen kans krijgt bij Oranje.

Virgil van Dijk is al 3 klassen beter, dis laat ie eerst maar eens op hoger niveau presteren. Veltman vind ik ook niet Oranje waardig.

Ik vind verdedigend gezien Gouweleeuw te zwak. Maakt toch te vaak fouten, kan niet op de bul spelen. Moet wel zeggen dat hij beter is geworden, maar het blijft een verdediger die te veel risico in zijn spel legt. Hetzelfde met die Hoedt die ook nog veel fouten maakt.

Aan de andere kant, Rekik, Veltman en Kongolo kunnen er ook weinig van en moeten ook in Oranje. Gouweleeuw zou misschien wel eens een transfer kunnen overwegen. Misschien dat hij in het buitenland kan leren verdedigen.

Seizoenen terug vond ik hem heel sterk , nu speelt hij zich niet echt meer in de kijkers.

4 april 2015 om 20:57

Voor velen is het juist andersom. Hij speelt een heel sterk seizoen samen met Hoedt achterin en ik denk dat hij ook wel klaar is voor een stap hogerop. Als Hoedt volgend jaar een tijdje basis komt bij Lazio samen met de Vrij, dan wordt hij ook wel opgeroepen.

Hij heeft gewoon gelijk ook. Van der Heijden,van Aken,hoedt en Gouweleeuw zijn niks minder, maar ook niks beter dan Veltman,rekik,kongolo etc.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren