Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Iedereen wacht op het moment dat Blind door de mand valt, ik ook’

Laatste update:
/

Daley Blind miste tot dusver dit seizoen nog geen minuut bij Manchester United. De verdediger stond in de Community Shield en in de eerste vier Premier League-duels van begin tot eind binnen de lijnen. Paul Scholes blijft echter zijn twijfels over de capaciteiten van de 26-jarige Oranje-international hebben.

"Blind is voor Manchester United een betere defensieve middenvelder dan een centrale verdediger", zo stelt Scholes. "Maar hij heeft het naast Eric Bailly tot dusver uitstekend gedaan. En dat is de reden waarom Chris Smalling niet in het team staat." Smalling werd afgelopen seizoen door de spelers van Manchester United tot Voetballer van het Jaar uitgeroepen. Hij viel tot dusver slechts tweemaal kort in.

"Nee, Blind heeft nog niet iedereen kunnen overtuigen", zo vervolgde de voormalig Mancunian. "Waarom niet? Hij komt fysiek tekort voor de Premier League en iedereen wacht op het moment dat hij door de mand valt. Ik ook, denk ik. Dat overkwam hem min of meer afgelopen weekeinde tegen een dynamische Kevin De Bruyne. Ik zie op lange termijn liever Smalling naast Bailly dan Blind."

Daley Blind is een betere centrale verdediger voor Manchester United dan Chris Smalling

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is wel heel eerlijk, maar is zo tekenend voor de carrière van Blind. Een iedereen ziet het hem aardig doen, maar ergens verwachten ze dat het mis zal gaan. Is het dat ze het hem niet gunnen dat het goed gaat? Want hij lijkt het vooralsnog gewoon goed te doen. Zo vreemd dat zowel hij als zijn vader zo weinig sympathie opwekken bij mensen. Ze moeten beide keihard werken om hun top te bereiken.

12 september 2016 om 19:05

Bij Daley is dat minder het geval denk ik. Die vind ik altijd wel symphatiek overkomen. Probleem zit bij hem meer in zijn motoriek, snelheid en lengte. Het oogt allemaal niet heel top en daar kunnen veel mensen moeilijk door heen prikken. Daarom staan er ook zo veel van die lompe gasten achterin daar in Engeland zoals Cahill.

12 september 2016 om 19:09

Tegen city nog verantwoordelijk voor 2 tegendoelpunten. Verder een prima wedstrijd, maar daar koop je dan weinig voor..

12 september 2016 om 19:18

De eerste zeker ja. Maar ik denk dat de meeste verdedigers bij de tweede ook 'verantwoordelijk' waren geweest als ze op dat moment in/op zijn positie in het veld hadden gestaan.

12 september 2016 om 19:52

Waarom ziet niemand dat blind,ookal had hij meer kunnen doen, niet hoofdelijk aansprakelijk is. Bij de eerste goal zet Mhiki geen druk lange bal kan te makkelijk gegeven worden bially verlist simpel het duel... blind kon alleen maar een overtreding maken (wat ik wel gedaan had)2de goal Blind dekt de buitenkant Lingaard had de binnekant moeten dekken maar wil ook de binnenkant dekken KDB kapt naar binnen bal op de paal... Blind die vaak teveel vertrouwen heeft en wanneer het anders gebeurd dan hij verwacht(je mag verwachten dat lingaard binnenkant dekt) staat te dromen heft ongelukkig buitenspel op . Het was een collectief falen shaw was redelijk en 2de helft liepnde rechter kant beter mhiki was w a a r d e l o o s. Ik ben al jaren lang fan van manu maar absoluut nirt van Mourinho.. Desondanks vind ik ongeacht verkeerde keuzes, nagenoeg niemand zelfs een 5 score oftewel collectief falen van de spelersgroep.

12 september 2016 om 19:53

Tsja, die ene was net zo goed de fout van bailley en bij de andere moet ie uitstappen omdat pogba zich als een kleuter laat uitkappen.

Bij beide gaat ie in de fout maar wel nadat een medespeler hem in een rotpositie brengt. Is wel lastig om het dan op Blind te schuiven, als je halve team zo staat te slapen als United in de eerste helft. Want laten we wel wezen, United werd gewoon compleet weggespeeld. Als het dan bij een goal bij meerdere mensen fout gaat is het niet gek dat de laatste een CB is.

12 september 2016 om 20:25

Blind moet op het middenveld spelen en smalling centraal achterin

13 september 2016 om 06:57

Naja blind was natuurlijk ook niet scherp en fel genoeg bij de eerste. De tweede was een collectief falen

Scholes wordt echt vermoeiend. Fantastische voetballer, maar man wat is die man pessimistisch.

12 september 2016 om 19:01

Helaas net als 90% van de Nederlanders over Blind.
Afgelopen weekend een matige wedstrijd gespeeld, maar tot nu toe echt wel bewezen dat hij een balletje kan trappen.

12 september 2016 om 19:04

Scholes heeft in deze gewoon gelijk ook t afgelopen weekend kon je dat zien.ik denk dan Vblind op t middenveld beter tot z n recht komt

12 september 2016 om 19:20

Heb je het stuk wel gelezen vraag ik me dan af? Hij is gewoon eerlijk en geeft Blind de complimenten en de kritiek die hij verdiend.

Is deze scholes achterlijk of wat? kevin de bruyne was niet eens Blind zijn directe tegenstander volgens mij.

12 september 2016 om 19:04

Dus omdat de Bruyne niet zijn directe tegenstander is mag hij die fouten maken? Als ik mijn tegenstander laat scoren en het is mijn schuld kan ik ook niet met een slap excuus komen van "ja maar het is niet mijn directe tegenstander"

12 september 2016 om 19:06

Klopt, maar zag er wel lullig uit toen de Bruyne hem te snel af was. En die 2e goal was ook niet handig gedaan van Blind.

12 september 2016 om 19:06

Nee, maar bij die goal van KdB was Blind wel goed zoek met een soepele beweging.

12 september 2016 om 19:10

Bij de tweede goal was het ongelukkig van Blind, niet per se een blunder. De eerst goal kon ie echt niks aan doen. De Bruyne was op snelheid en logisch eerder bij de bal dan Blind, dan is iedereen kansloos. Dat was echt geen fout van Blind, kijk maar eens terug.

12 september 2016 om 21:26

Het was geen fout, hij stond gewoon op zijn verkeerde been. Desalniettemin was het niet goed verdedigd. Geen blunder, ben ik met je eens, maar het ging wel te makkelijk.

Ondanks dat vind ik dat dit erg negatief is over Blind, al ben ik het er wel mee eens dat er in Bailly en Smalling meer potentie zit als centrum voor de toekomst, hoe jammer dat ook is voor het Nederlands elftal.

Speelt op dit moment gewoon beter dan Smalling en verdient naast Bailly te staan. Had hem dit vorig jaar dit niet zien doen. Hopelijk trekt hij deze lijn door en dan wordt het leuk met Smalling, Bailly en Daley.

Vooralsnog vind ik Blind fantastisch. Tegen City stond de hele verdediging niet goed, de doelpunten kan je hem echt niet aanrekenen. Ik denk dat hij zijn plaats kan behouden en Smalling het maar met Bailly moet uitvechten. Blind is een echte leider achterin, dat vind ik van de overige twee nog niet.

12 september 2016 om 19:07

doelpunten kun je hem niet aanrekenen?? de 1-0 was gewoon de fout van Blind.

12 september 2016 om 19:25

Helemaal niet mee eens.. Die 1e tegengoal vond ik geen fout van Blind. Het is Pogba die zn man laat lopen en daarnaast geniaal geanticipeerd door DeBruyne!

2e goal (opheffen buitenspel) was wel echt een foutje idd

12 september 2016 om 19:30

Potba laat inderdaad zijn man lopen, maar Blind anticipeert in tegenstelling tot de Bruyne gewoon totaal niet

12 september 2016 om 19:40

Blind doet helemaal niks bij die eerste goal. Hij blijft gewoon staan en gaat het duel niet aan.

12 september 2016 om 19:50

Is blokken en mss wel rood

13 september 2016 om 11:11

Blokken en rood krijgen zeker? Dan is het helemaal klaar. De hele organisatie klopte van geen kant en uiteindelijk deelde Blind daarin mee ja, maar we moeten kijken naar hetgeen dat vooraf gebeurt. Anders kunnen we zowat altijd de schuld aan de keeper geven vind je niet.

Grappig om te lezen dat scholes wacht tot Blind er doorheen zakt vanwege zijn fysieke tekortkoming. Om vervolgens te melden dat het al min of meer gebeurd is tegen dynamische maar zeker geen fysieke spelers.

12 september 2016 om 19:14

Meest grappige daar aan is dat ook Scholes fysieke tekortkomingen had, maar hier met andere krachten op anticipeerde. Juist hij zou degene dan moeten zijn die met positieve feedback bij Blind moet komen, dan doelloos kritisch zijn.

12 september 2016 om 19:21

Zeker. Al zij hij zelf aanhalen dat hij op een andere positie in het veld stond.

13 september 2016 om 04:05

Scholes was niet de grootste inderdaad maar wel keihard in de duels.dat mist blind dat killer instinct.maldini en cannavaro waren ook niet groot maar die waren positioneel sterker als blind en beide ook keihard in de duels.
Blind is motorisch gewoon niet goed genoeg.niet sterk genoeg,langzaam en grote draaias voor iemand van zijn lengte.voetballend prima en ook goed overzicht maarja bij een topclub verwachten ze gewoon meer.sympatieke jongen maar gewoon geen wereld top en daar is niks mis mee overigens

12 september 2016 om 19:29

Blind is niet de snelste, is niet heel behendig en is ook gewoon geen "echte" verdediger. Tegen zowel snelle als fysiek sterke spelers komt hij te kort. Dit is vooral (pijnlijk) zichtbaar tegen goede tegenstanders. Tegen Bournemouth of WBA gaat het nog wel.

Stel je zet Blind bij Chelsea, Tottenham, Arsenal of City. Dan zit hij bij allemaal lekker op het bankje of op de tribune.

Ik gun die jongen het allerbeste want het is wel een speler die niet zeikt of zeurt en wel een voorbeeld hoe je je moet gedragen maar gewoon geen speler voor Manchester United.

12 september 2016 om 20:17

ach ja onder van Gaal gewoon hele seizoen basis nu bij Mourinho tegen alle verwachtingen van de zogenaamde kenners op VZ een basisplaats. Maar ja wat weten die er ook van, Hardstyle90 heeft het allemaal al gezien Blind heeft het niveau niet. Kan nooit lang meer duren voordat je Real Madrid mag trainen.

13 september 2016 om 19:05

Volgens mij is Wenger juist een fan van Blind.

Scholes heeft groot gelijk lekker naast Pogba zetten en Smalling centraal. Beide tegengoals zag Blind er ook niet heel goed uit.

Prachtige reactie die ook tekenend is voor hoe mensen naar blind kijken, en elke keer blijft ie kijkers verrassen..

Blind is voetballend gewoon goed maar komt fysiek gewoon te kort voor een centrale verdediger. Wilt United concurreren met de absolute top en de Premier league top dan moet Blind het of nog beter gaan doen of ze moeten een andere centrale verdediger halen want Smalling is fysiek veel sterker maar voetballend ho maar. Verder werd vorig weekeinde pijnlijk duidelijk waarom Blind te kort komt ... Peace out

Scholes leek als speler zo bedeesd en sympathiek. Een beetje de Iniesta van Engeland. Waarom dan voortdurend zo bijtend in zijn commentaren op persoonlijk vlak? Denk niet dat Xavi en Iniesta dit zouden doen.

13 september 2016 om 08:25

Jij bent zeker de leukste thuis? Er gaat nauwelijks een dag voorbij of die nare Xavi heeft weer gemeend een opmerking te moeten maken over een collega. Die gast heeft zijn mond nooit dicht..

Ik hoop zo graag dat Mourinho een aantal wedstrijden Bailly Smalling op stelt. Dan zie je pas wat weinig voetballend vermogen er dan afkomt. En dat het verdedigend allemaal wel mee valt tegenover blind

Blind lijkt zijn vader wel. Aangeschoten wild (in ieder geval hier in Nederland). Kan niks goed doen, heeft een legio mensen die erop wachten tot hij een keertje faalt. 1 mindere wedstrijd maakt hem nog niet tot een mislukking. De Bruyne kon je de afgelopen tijd ook betrappen op ondermaatse prestaties, vooral bij België. En Pogba? Is Die momenteel al zijn 105 miljoen waard? Ik noem bewust spelers van een grotere orde, om aan te geven dat iedereen zijn mindere wedstrijden heeft. Dat ramptoeristen gedrag rond Blind vind ik in ieder geval zielig.

Ik ben met scholes mee eens. Blind wordt hier op vz zwaar overschat. Tegen een topclubs speelt hij gewoon matig en is veelste zwak. Ik vind blind gewoon een beperkte speler op de cv. Bij middenveld heeft hij veel concurrentie van herrera, schneiderlin en fellaini en die zijn veel beter dan blind.

Ach ja mensen. Mourinho is toch die topcoach? Die alles doet om te winnen? Mooi hoeft niet, als ze maar winnen toch? Nou, laat het dan lekker aan Mourinho over. Dan zullen we aan het eind van het seizoen zien wie het meest cv heeft gespeeld. Denk zelf dat Mourinho het toch wel fijn vind om op cv iemand te hebben staan die ook nog een beetje kan voetballen. Maar misschien dat hij oa op Blind doelde als een van de spelers die nog niet klaar waren voor een grote wedstrijd en staat Blind er voorlopig naast. Ik ben er wel benieuwd naar!

Blind doet het uitstekend, van Smalling word ik moedeloos wanneer hij probeert op te bouwen of voor een lange lange bal gaat. Speelt de bal vaker naar de tegenstander dan Blind. Dan maakt het toch geen moer uit hoe sterk je bent..

Word een beetje moe van Scholes vind het ook een rare opmerking want hij zegt dat hij het gewoon heel goed doet, maar dat hij verwacht dat dat toch een keertje ophoud, als of hij er op hoopt. Ik begrijp het best dat jongens zoals Scholes, Jamie Carragher, en Gary Neville zich met hun club bezig houden, maar misschien is het een keer verstandig als ze een keer hun mond houden. Elke week is er weer kritiek op een ander, vaak ook wat nergens op gebaseerd is. Als ik die jongens was zou ik even lekker 2 jaar me op de achtergrond houden, wat een negatieve gozer is het dan.
Verder vind ik het hartstikke knap wat Daley doet want hij speelt gewoon alles en is niet uit de basis weg te denken en Mourinho ziet waarschijnlijk ook dat met Blind er veel beter word gevoetbald dan met Smalling en Bailly.
Het is ook typerend aan de Engelsen want in Engeland kunnen verdedigers helemaal niet voetballen, dan is iemand als Blind die dingen ziet en een bal kan geven heel fijn naast zo'n beest. Verder kan je zeggen wat je wilt over Mourinho want ik zelf vind het een vervelende man, maar tactisch gezien is het een meesterbrein en heb ik wel het vertrouwen dat hij de juiste spelers opstelt.

13 september 2016 om 08:34

Wat typerend is, is dat Nederlanders Blind als het zoveelste overhypte talent hadden bestempeld als hij Brits was geweest. Maar nee, omdat hij Nederlands is wordt hij door iedereen 'onderschat' en wordt hem 'niet gegund'. Voorspelbaar.

Je hebt altijd te maken met pundits en dit soort opmerkingen krijgen legio andere spelers even vaak. Of je het er nu mee eens bent of niet, doe niet alsof iedereen onze geweldige Blind moet hebben..

Blind heeft het tegenzitten dat hij niet de gunfactor heeft. Eerlijk, hij houdt zich gewoon prima staande daar bij United en een deel van de achterban begint hem ook steeds meer te waarderen. Maar omdat hij niet de fysieke eigenschappen heeft van een verdediger zullen ze hem nooit in de armen gaan sluiten.

Wat Scholes nu aangeeft bewijst ook weer hoe belachelijk er geredeneerd wordt. Blind presteert al een hele tijd constant, en dan wordt er geroepen dat het "wachten is tot die door de mand valt". Dus zodra hij een fout maakt is het door de mand vallen.... Ja heel logisch. Want stel Smalling zal nu hetzelfde prestaties neer zetten dan was het een topverdediger geweest die slechts een foutje heeft begaan, want ja kan gebeuren....

Snap niet dat men er van opkijkt dat Daley Blind een duel verliest van Kevin De Bruyne!? Das niet de minste waar we het over hebben sjonge jongen. Een Ramos kan nog een duel van die knaap verliezen.
Doodnormaal dat het gebeurd is, dat ie verder goed gespeeld heeft zegt genoeg denk ik.

Volledig met Scholes eens, Smalling hoort erin. Een van de betere Cv's in de Bpl. Daarnaast is Blind te sloom, fysiek niet optimaal en oogt hij soms ook flegmatiek. Het is niet voor niets dat de meeste topverdedigers grote beren zijn. Chiellini, Bonucci, Pique, Varane, Smalling, Koscielny, Kompany, Hummels, Boateng en Pepe zijn allemaal boven de 1m88cm.

Scholes is wel erg streng. Langs de andere kant staat het hier ook vol met grappige reacties van fans die wel erg ver gaan om hun favo spelers te verdedigen. Blind gaat bij de twee tegendoelpunten in de fout: punt. Twee maal dat hij niet voldoende anticipeert. Wie dat niet ziet is stekeblind.

12 september 2016 om 20:16

Noem je ook ff alle andere spelers, die fouten maken? Pogba die niet eens meeloopt. Of die grote, sterke verdediger naast hem, die een kopduel verliest van een tiener. Want die Bailly verliest gewoon een kopduel van een tiener, die 1.77m is. Sorry hoor maar dat vind ik een heel wat grotere fout dan Blind, die ernaast zit. De Bruyne anticipeert daar ook gewoon heel goed en kan zo op volle snelheid, die bal meenemen. Blind had dit wel beter moeten doen en zijn looplijn afdekken maar, die Bailly mag daar dat kopduel gewoon niet verliezen

En hoezo grappige reacties? Ik ben ook geen fan van blind maar ik vind heel veel andere spelers ook buitengewoon matig,. het feit dat hij speelt zegt ook wel genoeg. Dat had niemand verwacht van tevoren. Zelfs Mourinho niet dus zo slecht zal hij niet zijn. Daarnaast ook nog eens 2e.3e aanvoerder dus hij is dus wel een leider en die wil je toch in het veld hebben. je moet meer kunnen dan alleen verdedigen.

En laten we eerlijk zijn. iedereen focust constant op zijn zwakke punten. Dat kunnen we wel bij speler doen. Daarnaast wordt bij hem steeds zijn fysieke gesteldheid genoemd maar zijn gebrek aan fysieke kracht komt toch wel erg weinig naar boven

14 september 2016 om 18:18

Uiteraard zijn er bij de tegendoelpunten meerdere fouten die elkaar opvolgen. Ik wil je graag een analyse geven over Bailey met B en zelfs over de wedtijd van Pogba, maar dit artikel ging voornamelijk over Daley met een een D. Ongeacht wat Bailey met een B fout doet, maakt Daley (jawel met een D) gewoon twee flagrante flaters. Bij de eerste staat die gozer gewoon te pitten. Bij de tweede verdedigt hij eerst als een patatje op KDB en vergeet hij daarna effe vooruit te lopen. Dus ja, reacties die zijn verdedigen op deze twee acties proberen te verbloemen, zijn 'grappige' reacties.

Smalling past qua profiel misschien beter in de Pl, maar Blind is qua intelligentie gewoon ijzersterk. Hij compenseert foutjes van Bailly en is voetballend zeer goed. Waarom wordt er nog zo op hem gezeikt? Die jongen speelt al bijna een jaar gewoon sterk, de kritiek is nergens op gebaseerd. Hij is fysiek niet zo sterk nee, maar compenseert dat meer dan genoeg.

Ik verwacht trouwens wel dat Smalling langzaam maar zeker het plekje van Blind zal overnemen. Het is toch meer een verdediger dan Blind.

Er zijn betere dan Blind, tuurlijk maar niet Smalling. Je moet dan denken aan Godin of Boateng of Bonucci. Kijk nog eens goed naar de wedstrijd tegen City, was het nou echt Blind die de boot ging ?

Blind is snel, sterk en vaardig. Laat Smalling lekker in het tweede voetballen

Zelden iemand gezien die zo gebashed is, maar zo stoicijns elk jaar beter wordt!
Tuurlijk is het geen Jaap Stam, die even achterin een ėėnmansmuurtje is. En hij zal ook niet de speler zijn die opstaat als de rest faalt. Toch verdieny hij ontiegelijk veel respect want hij doet het gewoon redelijk goed bij een top 10 club in de wereld. En ik zie hem dit jaar nog verbeteren. Een beetje over-mijn-dooie-lijk mentaliteit van Mourinho en het is gewoon een uitstekende verdediger.

Waarom komt het bij Blind haters nooit in hun hoofd op dat Kevin gewoon enorm goed is en dat als je op je verkeerde been staat hij dat gelijk afstraft? Dan is het niet gelijk een blunder maar gewoon een prachtige actie. Plus dat Blind hem nooit zag komen en dat zou hij moeten verbeteren.

Wow, Mertesacker wint 2x zoveel kopduels als Blind en ruimt 2x zoveel ballen op. Dat is wat de stats zeggen. Bijzondere vergelijking!
Blind is een gemaakte verdediger. Ging in de fout tegen City. De 0-1 was nog het mooiste voorbeeld. Een lange bal die wordt doorgekopt. Blind heeft geen idee waar deBruyne op dat moment (de enige andere aanvaller) was.
Met het Nederlands elftal tegen de Grieken, volledig onnodig druk zetten en een gat laten vallen. Nee, hij behoort zeker niet tot de beste verdedigers. Hij hoort wat mij betreft ook niet centraal achterin te spelen

Scholes moet kappen met zeuren over Blind. Hij is een prima verdediger die de behoeftes van Manu beter invult dan Smalling. Smalling is beter in het verdedigen, maar komt verder gewoon te kort. Hij kan alleen een simpel pasje geven. Verder trapt hij de bal steeds weg. Blind kan meehelpen met het opbouwen, maar is defensief misschien niet 100% stabiel. Echter doet hij niet onder voor andere aanvallende verdedigers en kan hij gewoon mee met de top. Blind heeft daarbij geluk dat Bailly en Smalling beiden slecht aan de bal zijn waardoor Blind echt meerwaarde heeft in de CV positie. Dat is de reden dat Smalling wordt geslachtofferd.

Nadeel van Lukaku is zn zeer gebrekkige techniek en aanname anders was het echt een wereldspits geweest. Uitstekende afmaker en als je je als team daarop in kunt stellen is dat lekker makkelijk. Totaal ander type dan Jansen die meevoetbalt maar minder 'beest' is

Grappig dat hij klaagt over het fysiek van Blind, terwijl beide 'fouten' van Blind afgelopen zaterdag op geen enkele wijze te maken hadden met zijn fysiek... Maar ach; als je iets zoekt, is er altijd wel iets te vinden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren