Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij is echt zo’n tv-papegaai; de boel onderschijtend en weer wegfladderend’

Laatste update:

Rafael van der Vaart en Maxim Hartman hadden onlangs een aanvaring in Studio France, waarbij de presentator de voetballer ervan beschuldigde te veel frikandellen te eten. De discussie was daarna volop in het nieuws en de uitspraken van Hartman werden flink herhaald. Ronald Waterreus is niet zo te spreken over het hele gebeuren.

/

“Ik had nog nooit van de man gehoord, moet ik u heel eerlijk zeggen”, schrijft hij in zijn column in Voetbal International. “Maar inmiddels heb ik begrepen dat Maxim Hartman een bekende Nederlander is. Deze meneer meende dat Rafael van der Vaart te veel frikandellen eet. Ik ga deze column niet gebruiken om Van der Vaart te verdedigen. En al zeker niet omdat deze kritiek uit de mond komt van zo’n prototype tv-papegaai: mal voor zich uitkijkend, de boel onderschijtend en weer wegfladderend. Het gaat mij om de tendens die ik tijdens dit EK ontwaar bij de NOS. Het gaat vooral over randzaken.”

De oud-doelman van PSV is niet zo te spreken over de opzet van Studio France, het programma waarin de EK wedstrijden worden nabesproken en geanalyseerd. Waterreus haalt verschillende dingen aan die naar zijn mening te breed worden uitgemeten, waaronder de kapsels van de voetballers en het incident rond Joachim Löw.

Studio France van de NOS richt zich inderdaad te veel op randzaken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar moeten ze zich anders op richten? Het voetbal tot nu toe is niet echt om naar huis over te schrijven. Op een enkele uitzondering na.

22 juni 2016 om 17:19

Beter dan naar Oranje te kijken iig.

22 juni 2016 om 17:37

Volgens mij had Oranje er goed tussen gepast.

22 juni 2016 om 17:45

je gaat toch geen voetvolleyers uitbodigen.

22 juni 2016 om 17:54

Ja, misschienwel. Maar -en ik ga in herhaling vallen- dan hadden ze zich maar moeten plaatsen.

Je hoeft je niet te plaatsen via een KO fase tegen de Duitsers, het is geen loodzware opgave. Je speelt een pinicompetitie waarin je je enkele misstappen kan veroorloven. Een minicompetitie tegen vrij zwakke tegenstanders.

Als je het dan niet haalt, moet je er niet voortdurend naar verwijzen dat Nederland hier niet had misstaan want ze verdienen het simpelweg niet. Dit is geen persoonlijke aanval op jou Nijogeth, het is meer algemeen gericht.

22 juni 2016 om 18:02

Bedoelde meer met het belabberde voetbal. Nederland deed het in de kwalificatie niet anders.

22 juni 2016 om 18:14

Oh haha op die manier, gelijk heb je

22 juni 2016 om 17:30

Inderdaad Bert, er valt weinig te genieten en er zijn ook nog steeds geen ploegen die geweldig spelen. De media duikt dan maar op 'leuke' dingen waarmee men uit kan pakken. Zo geeft men momenteel graag aandacht aan de rellen, het gezang (met name omtrent Will Grigg) en de vunzige activiteiten van Löw. De grootste oorzaak is natuurlijk dat het Nederlands elftal ontbreekt. Bij de NOS proberen ze dat nog enigszins op een andere manier in te vullen door België te volgen, maar dat slaat niet echt aan. Logisch ook, want ik wordt er totaal niet vrolijker van om weken lang de Belgische ploeg te volgen. We volgen de Duitse ploeg toch ook niet? Wat hebben wij met die Belgen te maken. Bij mij staan ze in ieder geval niet hoger in de rangorde dan andere landen. Je zou dan nog beter Turkije en Polen kunnen gaan volgen, aangezien die landen aardig breed gedragen worden onder onze multiculturele bevolking.

22 juni 2016 om 17:51

Precies, ik word ziek van het opdringen van België. Ik beslis zelf wel wie ik support, vreselijk om telkens die Egbers te horen.

22 juni 2016 om 21:13

Jaloers omdat hij geen uitnodiging heeft gekregen. Geheel terecht niet opgeroepen trouwens.

Och och. Ronald is een beetje gepikeerd omdat hij er nog niet gezeten heeft. Ik vind Studio France het heel erg leuk doen. Nederland is er niet bij en dat richten ze door noodzaak heel anders in. Vind het wel leuk, maar dat is ieder voor zich. Af en toe wat sporters die naar Rio gaan. Analisten maar ook gewone mensen.ik vind het een leuke opzet. Het gebrek aan Nederland kan me niet lang genoeg boeien om de hele nabeschouwing te kijken, maar ze weten me toch wel een poosje te binden

Ik vind dat deze hele discussie prachtig reflecteert hoe het Nederlandse voetbal ervoor staat. In plaats van dat we aandacht schenken aan de mentaliteit van onze topsporters, schenken we meer aandacht aan hoe overjarige puber Hartman het lomp heeft verwoord.
Maar Hartman had wel gelijk. Elke week een keertje moet niet kunnen. Als je een echte topsporter wilt zijn, moet je de lasten dragen en de lusten laten. Denk je dat Ronaldo elke week een Franseschini (portugese snack) achterover kachelt? Nee. Die man is ongelooflijk sterk. Misschien heeft ie niet eens meer talent dan Van der Vaart, maar met kei- en keihard werken is hij een van de twee beste spelers ter wereld geworden.
Van der Vaart, maar ook andere Nederlandse voetballers hebben een zeer gebrekkige mentaliteit. Uitgaan en snacken hoort gewoon niet bij het leven van iemand die een paar miljoen per jaar krijgt om tegen en bal te trappen.
Wat kan een kroketje per week nou kwaad? Nou dat zijn er 52 per jaar. 7% van de dagen in een jaar spendeert een Nederlandse 'dat kan geen kwaad'-speler met het eten van ongezond voetbal. Dat betekent dat hij maximaal 93% (er vanuit gaand dat hij tijdens de vakanties hetzelfde dieet blijft houden) van de tijd gezond eet. Dan moet je al teveel compenseren om tot maximale prestaties te komen.

22 juni 2016 om 17:28

Dat is nog niks .. Wij eten elke dag ongezond voetbal tijdens dit ek .. Kan geen kwaad hoop ik ..

22 juni 2016 om 17:45

hahaha Het voetbal is ook niet licht verteerbaar.

22 juni 2016 om 21:36

Maar ff normaal jij denkt dat een fricandel per week voor een sporter not done is?

22 juni 2016 om 21:36

Of een kroket

22 juni 2016 om 22:59

Gaat niet alleen om een kroket. Gaat om je levensstijl. Als daar een kroket in past hoor je bij de patatgeneratie. Als ik prof was en de beste wilde worden liet ik dat wel liggen en ging ik nooit uit. Die mentaliteit mis je in Nederland. Talent genoeg, maar niet de echte wil.

Hoezo moet er altijd met het mondje open en vol respect met voetballers worden omgegaan en mag er geen kritiek worden geuit? Van der Vaart heeft niet het lichaam van een topsporter, dat is een feit. Terecht dat Hartman er vervolgens vragen over gaat stellen. Wellicht is de benadering wat direct, maar dat is ook een vorm van journalistiek.

Typisch Waterreus ook, die kon zelf als keeper ook totaal niet tegen kritiek van buitenaf.

22 juni 2016 om 17:40

Van der Vaart gaf dat zelf ook aan, dat hij inderdaad niet topfit was en droeg de vakantie aan. Vervolgens werd er wel degelijk een discussie (geen aanvaring) gestart, maar die werd al heel snel weer afgekapt.

Kakel kip Waterreus heeft zelf schijnbaar nog niet mogen aanschuiven bij de NOS. Het babbel programma waar deze ooit zeer matige keeper regelmatig bij aanschuift is van een nog bedenkelijker niveau.
Wat Hartman betreft, Hartman lult wat raak kraamt wat onzin uit en schopt tegen heilige huisjes. Dat v/d Vaart te zwaar is is een feit dat dat door frikadellen komt een pure speculatie. Van der Vaart moet er niet over jammeren en als prof die nog door wil zeker 10kilo afvallen.
Waterreus heeft in geen enkel programma nog iets nuttigs gezegd dus die kan beter ophouden met proberen de kenner uit te hangen.

Hij heeft gewoon gelijk. Het is toch bizar dat ze een modeontwerper uitnodigen om Ronaldo z'n ijdelheid te analiseren. Na 10 jaar weet ik inmiddels ook wel dat hij ijdel is. Daarnaast, wat kan jou het schelen...?

Ik kijk er niet eens meer naar. Er wordt veel te tijd besteed aan voor- en nabeschouwingen. Helemaal bij die saaie voorronde.

Ik zou nu Waterreus en Hartman uitnodigen.

Ach Waterreus, ik vroeg me al af welk zelfingenomen persoontje ik nog mis naast Frank Snoeks, Arno Vermeulen en Jan Mulder. Het gaat voornamelijk over randzaken, klopt, maar deze randzaken zijn wel hot items. Zou het misschien ook komen, Ronald, omdat het Nederlands elftal dit jaar ontbreekt op het EK? Zou het?

22 juni 2016 om 17:32

Ik lees het nu een paar x maar snap dit argument niet goed. Er doen meer landen mee dan ooit. Dan is er toch genoeg om te bekijken/analyseren/bespreken, ondanks dat wij er niet bij zijn? Denk dat voetballiefhebbers dat toch nog graag horen/zien.

22 juni 2016 om 17:39

Als het een enerverend toernooi zou zijn waar meerdere landen een hoog niveau halen, misschien. Maar dit toernooi is gewoon ronduit saai. De eerste ronde daar keek ik naar uit, het EK ging beginnen! Maar eerlijk gezegd kijk ik nu totaal niet uit naar de wedstrijden die bijvoorbeeld straks gaan beginnen en later op de avond op de buis zijn. Het team waar jij fan van bent, in ons geval (neem ik maar even aan) het Nederlands elftal, daar ga je hoe dan ook naar kijken. Dat leeft veel meer, ook als het niet draait. De vaderlandse media kan daar dan ook veel meer aandacht aan besteden, omdat mensen het willen zien en horen. Het is een beetje inspelen op de behoefte, en dat is momenteel lastig voor de media. De behoefte van de gemiddelde EK-kijker is goed voetbal en daarnaast leuke en interessante gebeurtenissen. Het goede voetbal ontbreekt, de randzaken worden daardoor 'belangrijker'. Begrijp je wat ik bedoel?

22 juni 2016 om 17:45

Ja maybe. Ik vind het zelf wel leuk om het ek te volgen, ondanks dat het voetbal niet geweldig (understatement) is en dat nederland er niet bij is.
En het lijkt me eerder dat momenteel alleen de echte voetballiefhebbers nog inschakelen. De hossende hollanders kijken nu waarschijnlijk gewoon iets heel anders (niet voetbalgerelateerd). Ik vind dus evengoed dat ze lekker de ek wedstrijden moeten analyseren en daarover kletsen. En zeker bij de nos.

Randzaken zijn nou eenmaal inherend aan het voetbal als je er een hele avond aan moet wijden.

Verder vind ik v/d Vaart zich niet goed hebben verdedigd tegen simpele ziel Maxim. Meneer Hartman heeft geen benul dat er ook mentale zaken meespelen bij mensen en dat een beloningsysteem wel degelijk haar vruchten afwerpt.

Alleen maar gezond eten is leuk bedacht, maar 'werkt' zelden, wat dat betreft is de gastenkeuze niet handig met onbenul Hartman op de bank.

ik ben wel eens dat het soms teveel over rand zaken gaat, maar dat krijg je natuurlijk ook al snel met het ontbreken van oranje. vind de uitspraak" En al zeker niet omdat deze kritiek uit de mond komt van zo’n prototype tv-papegaai: mal voor zich uitkijkend, de boel onderschijtend en weer wegfladderend" mooi verwoord.

Gelijk hebben ze. Nederland is er niet bij

Ik vind studio france eigenlijk heel leuk wat ze zeggen er is altijd wel iemand dat vind ik wel interreasnt ze hebben ook humor. Maar dat is mijn mening

Nederlanders zeiken altijd wel. Heb mij dan ook mateloos gestoord aan de respectloze behandeling die België van de NOS kreeg. Ze verliezen van Italië, wat geen slechte ploeg is, door een paar ongelukkige momenten in een wedstrijd dat België niet heel slecht was. Volgens de NOS kon België er geen zak van. De wedstrijd erna wint België duidelijk van Ierland. Dan is het weer niet goed genoeg, want Ierland is maar een team vol koekenbakkers. België staat gewoon keurig 2e, gaat waarschijnlijk de 2e ronde halen en Nederland is er niet bij.

het is de laatste jaren steeds meer de tendens geworden om zgn bekende Nederlanders uit te nodigen, die geen voetbalverstand hebben, dat zie je bij de NOS, bij Voetbal International en bij FOX op zaterdagavond. Ik zit daar totaal niet op te wachten, maar dan krijg je dat gezwets over randzaken

Ronald wie??? Deze man schijnt ergens in het verleden keeper van PSV te zijn geweest? Ach, hij mag zeker niet aanschuiven bij Studio France waarschijnlijk. Dan moet je je natuurlijk op een andere manier laten horen in de media. Je moet echt onder een steen hebben geleefd, wil je niet weten wie Maxim is en daarvoor hoef je echt geen frequente tv kijker te zijn, maar goed.

Ik vind het niet zo raar dat er redelijk veel over randzaken wordt gesproken. Het merendeel van de wedstrijden is werkelijk niet om aan te gluren, je valt er gewoon bij in slaap. Je bent in een paar zinnen dan ook wel uitgeluld om te verklaren waarom het volkomen K.. is dit EK. En dan is het ook wel leuk om de randzaken eens te bespreken. Ik kijk in elk geval met veel plezier naar Henry Schut en kompanen. Dat is veel beter te verteren dan dat stelletje losers bij VI Voetbal.

Ik word inderdaad wel doodmoe van dat gepush overal, ook van de Nos, om vooral te juichen voor België. Geen sprake van hier, ik juich vanavond voor de Zweden. Hopelijk wordt het vanavond de avond van Ibrahimovic, ik gun het hem van harte.

Watereus die iemand een TV papegaai noemt, haha de ironie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren