Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het boterde al het hele seizoen niet in de staf van Ajax’

Laatste update:

De technische staf van Ajax leek dit seizoen in harmonie samen te werken, want de resultaten waren relatief goed en er viel geen onvertogen woord. De verrassing was dan ook groot toen Peter Bosz vertrok naar Borussia Dortmund en een meningsverschil over de invulling van de technische staf daar een van de oorzaken voor bleek te zijn.

“We hebben er alles aan gedaan om het niet uit te laten lekken, maar het boterde het hele seizoen niet in de technische staf van Ajax. Spelers appten ons, ze vinden het jammer dat we gaan, wij zelf ook”, aldus assistent-coach Hendrie Krüzen in een interview met TC Tubantia.

De 52-jarige oud-linksback is vooralsnog het enige staflid dat met Bosz meegaat naar Noordrijn-Westfalen. Hij werkte eerder ook al bij Maccabi Tel Aviv, Vitesse en Heracles Almelo met de één jaar oudere Bosz samen.

FOTOSPECIAL 📷 | Wist je dat: Borussia Dortmund één keer de UEFA Champions League won? Wat er van die ploeg geworden is, dat zie je in deze gallery! 💛🖤

Geplaatst door voetbalzone op vrijdag 9 juni 2017

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar nu is het wel nodig om wat van je te laten horen?

10 juni 2017 om 11:28

Ja. Want dit verklaart grotendeels de keuze van Bosz die nu allerlei verwijten krijgt.

10 juni 2017 om 12:01

Heb meer verwijten aan Ajax gehoord en gelezen dan aan Bosz en co.

10 juni 2017 om 13:00

Wellicht zegt dat ook genoeg over de problemen en aan wie die te wijten waren.

10 juni 2017 om 11:31

Of schudt hij Ajax wakker? Dat ze te maken hebben met verkeerde mensen in de staf? Bergkamp en Spijkerman zijn voor de jeugd terwijl het niet altijd kan. Ze wisten "niet" dat Sinkgraven linksback kon spelen... Riedewald maakt geen goede indruk logisch dat hij op de bank zit etc...

10 juni 2017 om 11:52

@PeterVermeulen: Blijf het maar vreemd vinden dat de jeugd te weinig kans zou hebben gekregen onder Bosz. In meerdere wedstrijden, zelfs in de EL, heeft hij in principe met Jong Ajax gevoetbald. Daarnaast zijn de Ligt, Kluivert, Onana en Dolberg echt doorgebroken en hebben spelers als vdBeek, de Jong en Nouri ook minuten gemaakt. In lijn met de gedachte van Cruijff worden betere spelers van buitenaf gehaald, indien een talent niet goed genoeg is. Bijvoorbeeld Sanchez. Vraag me af of Ajax nou weer een Europese topclub wil worden of een opleidingsclub wil blijven.

10 juni 2017 om 11:54

Moet Ajax wakker geschut worden door een interview van een assisent die weg is gegaan en het blijkbaar nodig vind olie op het vuur te gooien en zijn gelijk wil halen? Kom op zeg, aan dit interview heeft niemand wat, behalve Kruzen zelf. Verder trapt hij voornamelijk open deuren in voor de mensen van Ajax.

10 juni 2017 om 12:06

Sinkgraven linksback was ook wel de beste zet in de afgelopen 10 jaar ja 😂. Toen hij geblesseerd raakte begon het pas te lopen.

10 juni 2017 om 12:09

Klopt helemaal. Misschien neemt Spijkerman en Bergkamp op voor Riedewald ipv Viergever. Voor niets heeft Viergever nog steeds niet bijgetekend. Hadden Spijkerman en Bergkamp gedacht dat Schone in een aanvallende 6 kon spelen? Onder hen speelde Schone als rechtsbuiten en in de spits (!). Zo kan ik heel veel vertellen.

Dit seizoen onder Bosz gingen hele elftal ervoor en beter spelen. Voordat Bosz kwam speelde Ajax al jaren geen Ajax voetbal, te behoudend en risicoloos voetbal door veel in het balbezit te spelen.

Ik kan veel vertellen... ik kan opmaken dat Bosz veel voetbal visie, gezien in een zeer korte periode, heeft en kan snel beoordelen welke kwaliteit hij de spelers heeft.

Bergkamp en Spijkerman, gezien jarenlang, hebben weinig opgeleverd... ze voegen niks toe....

Kruzen neemt misschien voor Ajax op en wilde "waarschuwen" dat ze verkeerde mensen hebben aangesteld in de TH.

En het belangrijkste is dat veel spelers zo laaiend zijn over Bosz! Zelfs de supporters ook.

10 juni 2017 om 12:11

Toen waren ze aan het groeien!

10 juni 2017 om 12:42

Ik ben wel benieuwd hoe jij Bergkamp kan blijven verdedigen, terwijl hij nu al met 3 a 4 mensen die de filosofie van Cruyff uitdragen een conflict heeft gehad. En bij deze conflicten nooit een houding heeft genomen, waarbij Ajax er beter van zou worden.
Bosz heeft laten zien de juiste man voor Ajax te zijn, maar omdat Bergkamp niet wil dat Bosz zelf zijn technische staf kan samenstellen moet hij weg.
Het is een achterlijke situatie dat een assistent coach die niet eens op de bank zit, wel mag bepalen over de toekomst van een coach..

10 juni 2017 om 13:03

Sowieso snap ik niet dat een deel van de dagelijkse leiding van Ajax deel uit kan maken van het TH. Aan wie moet het TH dan nog verantwoording afleggen?

10 juni 2017 om 13:19

Bergkamp want hij zit tussen twee afdelingen: selectie en jeugd. Hij moet vervolgens verantwoorden aan vd Sar.

10 juni 2017 om 13:59

@petervermeulen Sinkgraven als lincksback was een lachertje, iedere wedstrijd hield je je hart vast verdedigend gezien, en aanvallend hield het ook niet over. Hij trok als een middenvelder veelvuldig naar binnen in plaats van het veld breed te houden.
Schone op 6 is ook al meerdere keren met de Boer gebeurd.

Wat voor mij ook een groot verschil maakt is dat Bosz met een aanzienlijk beter elftal mocht doen als de Boer de afgelopen 2/3 jaar.

Neemt niet weg dat ik erg baal dat Bosz weg is, en hij echt wel zijn vak verstaat, maar ik vind dat jij het een beetje te zwart en wit ziet

10 juni 2017 om 14:06

Peter Vermeulen, ik begrijp het verwijt ook niet dat Bosz tegen de Ajax-cultuur zou hebben gehandeld. Ajax heeft meerdere malen met een super jong team gespeeld. Sanchez en Ziyech zijn aangekocht maar zijn absoluut een aanwinst. Cassiera en Neres moeten zich nog bewijzen.

10 juni 2017 om 14:23

Sinkgraven was groeiende deed naar behoren en is op weg naar soortgelijke speler als Maxwel.

Schone op 6 bedoel ik in een aanvallende speelstijl zoals ik al zei. Frank liet hem op 6 als verdedigende taken zonder naar voren EN ZONDER RISICO. Heel anders dan bij Bosz!

10 juni 2017 om 11:56

Ja nu is het wel nodig. Want tijdens het seizoen moet je de rust bewaren. En als de sfeer gewoon goed was geweest , dan had Bosz niet weg gegaan. Ik geloof dat Bosz dit Ajax graag had geleid naar een nieuw Europees succes. Tevens is het goed om naar buiten te brengen, dan weet de nieuwe coach waar die aan toe is. Ook zal het zittende bestuur stof tot nadenken hebben.

Wat mij opvalt is dat velen commentaar hebben over het naar buiten brengen , maar velen grijpen elk commentaar aan om Bosz te verwijten dat hij voor het grote geld heeft gekozen.

10 juni 2017 om 12:34

Mee eens. Ik vrees dat Ajax met Bergkamp en Spijkerman in TH terug gaan naar de tijdperk Frank de Boer want in die periode waren Bergkamp en Spijkerman kennelijk tevreden (!!!!)

10 juni 2017 om 13:04

Het lijkt mij dan ook het verstandigste dat Ajax de opvolger van Bosz aan Bergkamp en Spijkerman overlaten. Die zoeken wel een gelijkgestemde uit, scheelt weer problemen.

10 juni 2017 om 14:08

Volgens mij heeft Bergkamp na het vertrek van De Boer ook commentaar geleverd op diens manier van spelen.

10 juni 2017 om 14:25

En dat pas na 4 jaar! Bij Bosz is dat binnen 1 seizoen! Dat kan toch niet. Hij is ook medeverantwoordelijk.

Serero, Boilissen, Sigthorsen, Eriksen en zo veel spelers uitgeprobeerd en bij Bosz is dat in EEN seizoen gelukt!!!!!

Eriksen is een goede voetballer maar dat is tegen eind van zijn laatste seizoen bij Ajax. Dan is hij weg!

10 juni 2017 om 13:12

Volstrekt onnodig van Kruzen om hier iets over te zeggen.
Waar, niet waar, schuld bij hen, schuld bij Ajax, allemaal niet relevant.
Als je een vent bent, ga je hier discreet mee om en hou je dus je mond, zeker achteraf.

10 juni 2017 om 13:21

Misschien neemt hij op voor Ajax door te waarschuwen dat er geen juiste mensen in het TH zitten.

10 juni 2017 om 18:02

Daar hoeft hij niet voor naar de media te gaan lijkt me. Een intern gesprek lijkt mij dan beter op zijn plaats. Bovendien, het is een assistent die spreekt over de assistenten. Niet de juiste hierarchie.

Ik stem voor Keizer en Kluivert.

10 juni 2017 om 10:49

Ik niet

10 juni 2017 om 11:16

Wat lijkt jou de beste trainer voor Ajax nu?

10 juni 2017 om 12:19

Oscar Garcia.

10 juni 2017 om 12:35

Danny Blind. Zonder twijfel.

10 juni 2017 om 13:05

Roger Schmidt lijkt me veruit de beste keuze. Maar die is zijn zakken aan het vullen in China.

Volgens mij is het salaris doorslaggevend geweest. Onenigheden praat je uit of accepteer je. Dat ze nu over sfeer hebben is ook een non-excuus.

10 juni 2017 om 11:23

Ik zie het juist andersom. Je kan altijd meer verdienen, maar als je werksfeer/werk goed is hoef je niet weg. Dortmund is de absolute droomclub voor bos. Veel technisch, snelle jonge spelers. Groot budget en een echte achterban. Topclub maar geen topclub druk waardoor hij lekker de tijd krijgt om te doen wat hij wilt. 4 miljoen is veel maar in china of england zou hij zo een club kunnen krijgen die meer salaris betaald.

Ajax heeft Bosz weggejaagt en dat zal iets zijn waar ze dit seizoen spijt van zullen krijgen. net wanneer de volgende stap gemaakt zou worden worden en 2 stappen terug gezet.

10 juni 2017 om 11:58

Als Bosz daar het seizoen begint zoals bij Ajax, dan is hij na drie maanden ontslagen. Die Duitser denken heel anders over voetbal dan wij. Bij Ajax kan je nog zeggen dat je het publiek wilt vermaken. Dat moet je daar niet zeggen.

10 juni 2017 om 12:25

Oneens. De enige reden is geld geld en nog eens geld

10 juni 2017 om 13:06

De sfeer is geen non-excuus, vd Sar heeft bij de nOS bevestigt dat de stemming regelmatig onder het vriespunt zat.

10 juni 2017 om 14:15

''onenigheden praat je uit of accepteer je.''

Makkelijker gezegd dan gedaan. Dat weet je zelf hopelijk ook goed genoeg. Mensen hebben te veel eer, een te groot ego, ... zoiets kun je niet accepteren.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Het is jammer maar om niemand te beschadigen is zoals v.d. Sar het uitlegt dat er een verschil van inzicht was het beste om te zeggen.

Begin beetje moe van deze soap te worden. Ajax heeft dit al gemeld in de persoon van v.d. Sar. Bosz wil zich er verder niet oven uitspreken. Dan is het onnodig om als assistent een week later weer aan te geven dat de spelers het zo ontzettend jammer vonden. Het zijn een stel kleine kinderen met zijn allen. Ajax snel een nieuwe trainer aanstellen, dan kunnen we tenminste weer door.

10 juni 2017 om 11:31

Het is een interview in de plaatselijke krant wat Voetbalzone oppikt en hier plaatst. De beste man krijgt (logisch) een aantal vragen over het vertrek van Bosz en geeft gewoon antwoord. Ik zie niet in wat er kinderachtig aan is. Misschien hadden alle betrokkenen wat duidelijker moeten zijn ipv de media stof tot nadenken te geven.

10 juni 2017 om 11:46

Ik zeg helemaal niet dat alleen hij kinderachtig is. Het niet boteren in de staf, dat niet volwassen kunnen uitspreken, de communicatie (die daarna er niet meer was) & geen duidelijkheid naar de media duiden erop dat het een stel kinderen bij elkaar zijn. Zowel de kant Bosz / Kruzen als de andere kant Bergkamp & co.

10 juni 2017 om 11:50

De man krijgt logischerwijs een aantal vragen ja. Maar dat was toch ook wat hij opzocht door nu een interview te geven? Hij weet toch vooraf waarom hij voor het interview werd gevraagd? Dat zal niet over zijn gezin of de pas gekochte auto zijn geweest.

Hij weet ook wel vooraf, dat heg logisch is, dat de vraagstelling gesteld zou worden wat de redenen voor vertrek waren.

Erg naief om te denken dat Kruzen er niet doelbewust voor om zijn verhaal te doen in dit interview in de Tubantia. Hij zocht zelf de publiciteit door dit interview aan te gaan.

10 juni 2017 om 14:28

Zoiets van Bosz:"Succes met TH van Ajax met Spijkerman en Bergkamp".

Volgens mij ziet Bosz toch al wat voor voetbalvisie Bergkamp en Spijkerman hebben.

Nou, dat hebben ze best goed verborgen gehouden dan..
Ach ja, het is/was hoe het was. Ik zou nu heel graag duidelijkheid willen hebben over wie de nieuwe trainer word.
Ook al was ik ontzettend blij met Bosz en z'n handlanger..

Het zou alle partijen goed doen om het er niet meer over te hebben. Kamp Bosz en kamp Ajax. Ook als journalisten ernaar vragen dan reageer je er niet op. Het is gebeurd. Het is jammer. Maar het is zo.

Nou das knap vooral omdat de telegraaf er zo dicht op zit en overal lijntjes heeft binnen ajax. Ik hoop dat Seedorf de nieuwe hoofdcoach word bij ajax. Ik zie overeenkomsten met Zidane. Allebei nummer 10 allebei met de beste trainers gewerkt en allebei kunnen met de druk omgaan die bij real Madrid misschien wel het grootste van de wereld is.

Wat wil hij suggereren met: 'spelers appten ons, ze vinden het jammer dat we weggaan'
Dat ze de kant van hen kozen? Het lijkt me niet zo raar dat spelers het jammer vinden, dat de hoofdcoach weggaat, na zo'n goed seizoen. Als Spijkerman, L'Ami en Bergkamp weg waren gegaan, dat hadden ze waarschijnlijk soortgelijke berichtjes mogen ontvangen.

Jammer dat Kruzen, die schijnbaar degene was waarmee het niet boterde met de zittende assistenten, zo'n tendentieuze uitspraak doet zo vlak na het vertrek, waar al zoveel speculaties omtrent de redenen zijn. Kruzen, toch 'slechts' een assistent, zou zich wat mij betreft wat meer op de vlakte mogen houden, zoals Spijkerman, L'Ami en Bergkamp ook doen.

10 juni 2017 om 11:13

Hendrie Kruzen is trouwens een superassistent. Hij mengt zich heel snel binnen een groep en kan alles goed uitleggen. Bovendien heeft hij kijk op het spelletje. Waarom denk je anders dat Bosz hem altijd meeneemt? Bij Heracles hebben we zijn vertrek in ieder geval opgemerkt. En dat voor 'slechts' een assistent.

Het is in deze situatie beter dat hij zich laat horen, dan dat hij stil blijft. Waarom? Omdat Bosz en hij een onafscheidelijk duo zijn. Bosz heeft alleen de rol van een 'minister-president' t.o.v. 'minister' Kruzen . Daarmee doel ik op primus inter pares.

10 juni 2017 om 11:22

Het is gewoon niet om zoiets naar buiten te brengen op het moment dat je weggaat, heeft niks met de kwaliteiten van kruzen te maken .

10 juni 2017 om 11:22

Niet netjes *

10 juni 2017 om 11:33

Niet netjes? Hij noemt geen namen en geeft gewoon aan dat er wat speelde. In mijn beleving is dat niet iemand een trap na geven.
Kruzen bevestigt enkel in klare taal wat de kranten schreven en V/d Sar op een diplomatieke manier zei.

Het zit in Kruzen zijn aard om eerlijk antwoord te geven op een vraag. Dat vind ik hem persoonlijk niet aan te rekenen .

10 juni 2017 om 11:34

Kruzen kan een heel goede assistent zijn en de onmisbare rechterhand van Bosz. Hij kan heel veel kijk hebben op het spelletje en zich goed in de groep mengen. Bosz zal hem idd niet voor niets altijd meenemen.

Maar zeggen deze kwaliteiten ook alles over hoe iemand karakterologisch in elkaar zit of dat hij zich in elke setting moeiteloos kan aanpassen? Wie weet past hij als Tukker gewoon niet in het Amsterdamse. Of stond de Amsterdamse mondigheid hem minder aan. Dat kan toch gewoon? Ik heb tien jaar in Enschede gewoond als westerling en kan je verzekeren dat er nogal een cultuur- en metaliteitsverschil is. Dat botst weleens.

Dat ik hem 'slechts' assisent noem, is omdat het naar mijn idee ongepast is, dat hij het in die hoedanigheid nodig vindt om zijn visie te ventileren. 'De spelers appten mij', dus ik (we) had(den) gelijk, lijkt hij te willen suggereren. 'Slechts' tussen aanhalingstekens, omdat ik vind dat hij zo'n uitspraak aan Bosz had mogen overlaten, die daar zelf over gezwegen heeft. Als assistent praat hij imo voor zijn beurt.

Jij mag Kruzen als Heraclied heilig hebben verklaard, dat zal hij plaatselijk ook wel verdiend hebben, maar ik zet mijn twijfels bij dit interview en zijn dwang om zijn gelijk te halen door de suggereren dat de spelers aan zijn kant stonden.

Je kunt stellen dat hij gewoon eerlijk antwoord geeft op een vraag van de journalist, maar ten eerste kiest hij er zelf voor om juist nu een interview te geven en ten tweede is het vervolgens logisch, dat die specifieke vraag hem gesteld wordt en kan hij zich wijzelijk op de vlakte houden, maar gaat er zelf inhoudelijk dieper op in. M.a.w. lijkt het me een 'bewussie'

10 juni 2017 om 11:34

Dubbelpost, mag weg

10 juni 2017 om 11:59

Over het cultuur- en mentaliteitsverschil heb je gelijk. Er zit - door de bank genomen - nogal wat verschil tussen mensen uit het westen en mensen uit het oosten. Maar, dan had je wellicht kunnen weten dat hij (als oosterling) zich niet op de vlakte zou houden als hij er een vraag over krijgt. Het enige wat hij overigens zegt is dat er wat speelde. Niet wat de oorzaak is en met wie het was. Op zich weten we dan nog steeds weinig.

Heilig is hij voor mij/ons zeker niet. Er zijn genoeg mensen die hem de snelle overstap naar Ajax kwalijk nemen (dat is niet hoe ik er naar kijk).
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Haha.

Jouw kennis van mensen uit het oosten valt me vies tegen als je er tien jaar hebt gewoond (grapje hoor !).

10 juni 2017 om 12:41

Ik weet prima hoe de gemiddelde Tukker zich niet op de vlakte houdt, dat heb ik zeker in mijn begintijd in Twente aan den lijve verbaal ondervonden. Tukkers (Enschedeërs in mijn geval) zijn tamelijk recht toe recht aan en zeggen zonder dralen waar 't op staat. Net als Amsterdammers dat eveneens hun eigen manier doen. ik snap dat dat confrontaties kan opleveren.

Maar goed, ik heb hierboven al meermalen geschreven, dat Kruzen ook wel de intentie van het interview onderkende en vragen over Ajax had kunnen verwachten. Ook als Tukker had hij ervoor kunnen kiezen het interview aan zich voorbij te laten gaan. Op de vragen ingaan zal vooraf ongetwijfeld bedacht zijn. Het is een keuze, geen soorten vragen waarmee hij overvallen werd.

Verder zeg ik niet dat we wijzer zijn geworden na dit interview over de oorzaken of de betrokkenheid qua personen.

Hij bevestigt het vooral als betrokkene, mijns inziens onnodig, en suggereert dat de spelers aan hun kamt stonden. Waar is dat goed voor? Hooguit enkel voor zijn eigen geweten als een soort van biecht.

10 juni 2017 om 14:14

Buitenspelval, misschien houden Spijkerman, L'Ami en Bergkamp zich op de vlakte omdat ze weten dat ze fout waren. Dat weet je niet.

Daarnaast heeft Kruzen het volste recht om antwoord te geven op vragen die hem worden gesteld. Waarom zou dat tendentieus zijn?

Je weet ook niet zeker of Bergkamp & Co net zoveel berichtjes zouden hebben ontvangen als zij weg waren gegaan.

10 juni 2017 om 19:52

Kyle66

Het gaat er volgens mij niet om wie er fout was of wie goed. Er schijnen slechts meningsverschillen te zijn geweest.

Waarom het tendentieus is in mijn optiek, is omdat Kruzen probeert te suggeren dat ze het vertrouwen hadden van de spelersgroep, omdat ze spijtbetuigingen om hun vertrek kregen via appjes. Daarmee probeert hij ook min of meer de publieke opinie op zijn hand te krijgen alsof het een bewijs is, dat ze in hun recht stonden.

En nee, uiteraard weet ik ook niet 100% zeker of Spijkerman, Bergkamp en L'Ami berichtjes hadden ontvangen, echter lijkt mij die kans na jaren samenwerking tamelijk realistisch te noemen.

Verder heb ik al meerdere malen geschreven dat ik vind, dat Kruzen met het volle verstand op dit moment het interview aanging en hij logischerwijs wist welke vragen er zouden komen. Ik ontzeg hem niet het recht om te mogen antwoorden.

10 juni 2017 om 20:24

'Slechts meningsverschillen'? Bij elke baan waar de sfeer niet goed is, is het niet fijn werken. Zoals jij het schrijft zou dat niet belangrijk zijn.

Ik heb ook het idee dat de spelersgroep achter Bosz stond, dus zou het logisch zijn dat ze appjes hebben gestuurd. En ja, Kruzen had kunnen verwachten dat hij hier vragen over zou kunnen krijgen. Maar dan heeft hij nog steeds het volste recht om op het verzoek van een interview in te gaan. We weten niet wat zijn reden hiertoe was. Misschien zat het hem dwars dat veel mensen denken dat ze voor het geld zijn weggegaan. We weten dat simpelweg niet, maar als dat zijn reden was, zou ik dat ook heel begrijpelijk vinden.

10 juni 2017 om 23:10

Ik zeg niet niet met slechts meningsverschillen dat een goede werksfeer niet belangrijk is. In vergelijking met het betitelen als zijnde fouten noem ik het slechts meningsverschillen. Zo is het de laatste dagen ook naar buiten gebracht. Het scheen een hele tijd werkbaar te zijn totdat Dortmund een item werd. Pas toen werden deze meningsverschillen naar verluidt een heet hangijzer.

Ik beweer niet dat een verstoorde werksfeer onbelangrijk is of niet bijdraagt aan de sfeer onderling.

Dat jouw idee hebt dat de spelersgroep enkel achter Bosz stond vraag ik me ten sterkste af of dat het geval is. Sowieso zal er in zoals in elke groep verdeeldheid bestaan over voorkeur. Zo las ik vanmiddag nog hoe een individu als Younes hoog opgaf van Bergkamp, zoals Dolberg dat een maand eerder al deed.

Echter stel ik hier dat het hier om als een onmogelijke keuze gaat voor een kind tussen twee ruziënde ouders. Als de ouders scheiden dan zullen het liefst beiden graag terug willen. De resultaten en werksfeer voor de spelersgroep leden er blijkbaar niet onder,

Zoals al gezegd ontzeg ik Kruzen nergens het recht om publiekelijk naar buiten te treden met zijn kant van het verhaal. Dat is zijn pakkie an. Zo'n interview aangaan is op dit moment vragen om bekende vragen. Dat weet hij ook wel. Meer kan ik er niet van maken. Het is zijn keuze om op de materie in te gaan. Ik vind het een twijfelachtig moment.

Uberhaupt neigt de publieke tendens naar de makke van Ajax en niet andersom. Er zal hem ongetwijfeld één en ander dwars liggen. Maar wat mij betreft heeft natrappen of teruggrijpen niet de de voorkeur. Bosz naar Dortmund en Ajax een nieuwe verse start. Waarom dit onnodig interview?

Ben nu wel een beetje klaar met dit geouwehoer. Ik snap dat er soms meningsverschillen zijn tussen manier van trainen, spelopvatting, tactische keuzes etc. Maar dat lijkt me alleen maar goed. Als er alleen maar dezelfde meningen zijn dan klopt er ook iets niet. Wat ik wel vreemd vind is dat hiervoor nooit iets naar buiten is gekomen. Zo slecht zullen de verhoudingen dan toch ook weer niet geweest zijn. De waarheid zal wel ergens liggen tussen veel meer kunnen verdienen bij een mooie club als Borussia Dortmund en noet de volledige steun voelen van alle richtingen binnen Ajax. Jammer maar helaas. Nu moet Ajax ervoor zorgen dat ze (bijna) alle spelers kunnen behouden en dat er een nieuwe trainer kont die doorgaat op ingeslagen weg van vorig seizoen.

Alles verzwijgen,en lekker door modderen dat zal werken! Als er bij Ajax geen schoonschip gemaakt wordt,dan zal dit niet de laatste keer zijn dat we dit mee maken.laat die twee wijsneuzen het zelf maar eens proberen.

10 juni 2017 om 11:01

Er wordt intern waarschijnlijk niks verzwegen en er wordt intern naar oplossingen gezocht, daar gaat het om.

Wat is er de meerwaarde van om elk akkefietje of wissewasje, zoals er op elke werkvloer wel eens is, publiekelijk te maken en de vuile was buiten te hangen? Ajax is niks verplicht aan de media, ook al denken dezen daar anders over.

De vermeende onenigheid is een interne aangelegenheid en is met het vertrek van Bosz en Kruzen opgelost, de club houdt er ook nog een riante vergoeding aan over, Bosz is blij met een mooie ambitieuze stap in zijn carriere en wordt vorstelijk beloond en allen kunnen ze weer vooruitkijken. Eind goed, al goed.

Doormodderen is wat de media ervan maakt. Ze varen het best bij het creeeren van een oneindige soapserie.

10 juni 2017 om 11:16

Dat is nergens op gebaseerd. Wij weten niet wat er allemaal is voorgevallen, wie de aanstichters waren van oneenigheid, waar de oneenigheid precies over ging. In de vorige technische staf was er zichtbaar nauwelijks iets van rommel. Hoe Kruzen nu min of meer de pers inlicht, is in mijn ogen wat dubieus. Wie weet was hij de grootste stoorzender tussen Bosz en de zittende assistenten.

10 juni 2017 om 13:27

Dat is een suggestie die je op geen enkele wijze hard kunt maaken.
Als je het dan toch over dubieus hebt.

10 juni 2017 om 19:36

Dat is toch precies waarom ik het ook zeg? Wie weet 't...? Jij niet, ik niet. Niemand van ons weet wat er precies is voorgevallen? Ik zeg dat juist niemand weet of Kruzen, Spijkerman of Berkamp de grootste stoorzender was of wie dan ook. Dat is is geen suggestie waarmee ik iet probeer hard te maken... Het is bedoeld om aan te geven dat je kan gissen wat je wilt.

Ik krijg steeds meer het gevoel, dat het helemaal niet aan verschillende meningen en uitbarstende ruzie heeft gelegen, maar dat geld veel meer de reden was, zeker vinden spelers het jammer. Want uiteindelijk hadden ze een goed seizoen ook zonder de prijzen, die ze wel verdiende. Maar laat het in godsnaam nu rusten en ga ieder zijn weg.

Tijdens wedstrijden van Ajax zag je Bosz en Kruzen wel altijd overleggen,
maar zat Spijkerman er maar voor spek en bonen bij. Het lijkt er op dat er
vanaf het begin nooit een klik is geweest met de huidige Ajax staf en dat
Bor. Dortmund de gelegenheid bood voor een prachtige (financieel!)
ontsnappingsroute. Het is dus zaak dat een nieuwe trainer wel met die
Ajax jongens door 1 deur kan. Anders is dat ook tot mislukken gedoemd. En
ik krijg zelfs de indruk dat elkaar mogen belangrijker is dan de te leveren
prestaties. Dus mag de RVC zich ook achter de oren krabben of er in de
huidige staf niet iets moet gebeuren. Misschien wat verandering kan ook
geen kwaad, want van van det Sar hoef je (bijna) niks te verwachten.
Die was een prima keeper, maar absoluut niet geschikt voor het
directeurschap van Ajax. En ik vermoed dat hij dat zelf ook wel inziet...

10 juni 2017 om 11:41

@pinko

Je schrijft: "het is dus zaak dat een nieuwe trainer wel met die
Ajax jongens door 1 deur kan. Anders is dat ook tot mislukken gedoemd. En
ik krijg zelfs de indruk dat elkaar mogen belangrijker is dan de te leveren
prestaties".

Complete onzin. Als je voor een bepaald bestuursmodel kiest, moet je ook zorgen dat je de juiste mensen erbij kiest. Ajax heeft de organisatie ingericht naar het Poldermodel en dan moet je daar dus niet een eigenzinnige en inflexibele persoon als Peter Bosz bij kiezen. Dat gaat niet werken en dan vraag je om problemen. Bayern Munchen heeft eenzelfde soort model en daar is met de aanstelling van Van Gaal exact dezelfde fout gemaakt. Zowel Van Gaal als Bosz zijn voortreffelijke vakmensen, maar functioneren alleen als ze de volledige regie hebben over het technische beleid, terwijl die bij Ajax in handen van het TH is. Het is complete onzin om de situatie uitsluitend af te doen als een twist tussen bepaalde mensen, terwijl je de wetenschap hebt dat die mensen allemaal doen waarvoor ze zijn aangesteld. De oorsprong van het conflict ligt gewoon bij het bestuursmodel en als daar iemand anders dan Dennis Bergkamp bij betrokken was geweest, was exact hetzelfde gebeurd. Omdat problemen niet bij de mensen liggen, maar bij hun verantwoordelijkheden. Je hebt in iedere organisatie te maken met conflicterende belangen en dan ligt een dispuut altijd en overal op de loer. Dat kun je alleen oplossen door de verantwoordelijkheden duidelijk af te bakenen of er voor te zorgen dat je flexibele mensen in je organisatie hebt die over de bereidheid en vaardigheden beschikken om problemen op te lossen via de dialoog. Bij Ajax was dat duidelijk niet het geval en daarom mag het ook geen verbazing wekken dat het is gelopen zoals het is gelopen. Ook al is de aanbieding die Dormund Bosz heeft gedaan daar ook in grote mate debet aan en heb ik de indruk dat Ajax en de Technische Staf er wel waren uitgekomen als die aanbieding achterwege was gebleven. Ik sluit dan ook zeker niet uit dat Bosz ook zonder het conflict wel op het aanbod was ingegaan en handig gebruik heeft gemaakt van de situatie om met een ongeschonden blazoen uit de Arena te kunnen vertrekken. En dat is hem redelijk gelukt als je nevenstaande reacties als referentiekader neemt .

11 juni 2017 om 11:12

Maar nog weten we niet exact wat heeft geleid tot de breuk tussen
Ajax en Peter Bosz ( kruzen). Ook de meestal redelijk ingevoerde
media komen niet tot een eensluidend oordeel, en dat ligt voornamelijk
aan beide partijen, die amper inzage geven in wat werkelijk de oorzaak
was van de overstap van Bosz naar Bor. Dortmund. Was het toch vanwege
een behoorlijke financiã«le vooruitgang bij een club met natuurlijk veel
meer mogelijkheden? Wie het weet mag het zeggen....los daarvan kan
ik me niet onttrekken aan het gevoel dat er bij Ajax wat meer van Praag
nodig is, in plaats van de communicatieve armoede van van der Sar,
Overmars en Bergkamp; de zogeheten cultuurbewakers. Al zal dit trio
best andere kwaliteiten hebben die onder de radar blijven. Dat kunnen
ze dan deze zomer laten zien. Wordt Ajax beter en nog aantrekkelijker,
of wordt er een stap teruggedaan naar het tijdperk de Boer? De heren
van het technische hart kunnen zich nu bewijzen...

Ik vind dat zowel Bosz als Ajax redelijk fatsoenlijk gereageerd hebben. Er wordt in ieder geval niet met modder gegooid. Sportief bekeken is het natuurlijk jammer. Ik moet zeggen dat ik met veel plezier de wedstrijden van Ajax bekeken heb in de slotfase van het seizoen

Ach is het niet zoals bij een andere baan? Wanneer je ergens tegenaan loopt wat niet lekker gaat en je krijgt de kans om ergens anders aan de slag te kunnen (en daarbij meer kan verdienen) dan neem je de gok, tenminste dat lijkt mij logisch.

Wees dan een flinke vent en zeg wat er niet boterde...

Toch heeft Ajax dit naar mijn idee heel verkeerd aangepakt.

Je laat goed functionerende krachten, die jou bedrijf successen heeft bezorgd, toch niet vertrekken vanwege wat kritiek van nietszeggende en niets toevoegende assistenten ? Wat is dat voor beleid ?
Misschien waren Bosz en Kruzen alsnog wel weggegaan maar iets meer tegengas van het bestuur was wel op zijn plaats geweest en getuigt wel van enige respect naar Bosz en Kruzen toe. Ze hadden bijvoorbeeld uit goede wil een onbenul als Bergkamp en Spijkerman een andere functie kunnen laten bekleden, ver bij de technische staf vandaan.
Dit is al de 4e of 5e keer dat Bergkamp voor problemen zorgt en hij mag gewoon blijven zitten en zelfs meebeslissen over een nieuwe trainer.... Ongelooflijk...

De nieuwe trainer van Ajax krijgt al een hele klus om in de toekomst geen gedonder meer te krijgen, het lijken wel allemaal kleine kinderen, elke keer weer hetzelfde gedoe. Hadden we eindelijk een goede trainer, gaat het weer mis.

10 juni 2017 om 12:17

Ik begrijp die assistenten wel! Kan me voorstellen dat je geen zin hebt om daar voor niks bij te zitten omdat Bosz en Kruzen waarschijnlijk 2 handen op 1 buik waren en zij er maar wat bij zaten. Dat Ajax dan voor die assistenten kiest vind ik raar. Sowieso weet je dat van te voren al want assistent is toch vaak een baan die je krijgt vanwege een goede band met de coach.

10 juni 2017 om 12:35

Ach ja, waar 2 ruziën hebben er 2 vaak schuld, we weten niet precies wat er is gebeurd en dat zullen we misschien nooit weten, maar nu is de toekomst onzeker en moeten we maar afwachten wat de nieuwe trainer er bij Ajax van bakt omdat men niet met elkaar kon opschieten.

Als mnr. Bergkamp en Spijkerman het beter weten, waarom staan zij dan niet voor de groep? Deze 2 lieden hadden het mond moeten houden. Peter Bosz heeft Ajax zijn smoel weer gegeven.

Iedereen schiet altijd in de pavlov reactie dat het 'niet netjes' is om na een afscheid bij een werkgever jouw kant van het verhaal te laten horen, maar ik vind dat in sommige gevallen best te rechtvaardigen. Als er van zoveel kanten in de media wordt gespeculeerd over hoe het mogelijk is gegaan, voorkom je vaak erger door bepaalde onwaarheden tegen te spreken en jouw licht op het verhaal te laten schijnen.

Krüzen gooit hier niet met modder, pleegt geen karaktermoord, ik kan me prima voorstellen dat hij met dit verhaal naar de media wil stappen.

Wat een orakel zeg! Het hele seizoen hoor je hem niet en dan ineens, als hij met z'n maatje Bosz is mee gewaaid, heeft hij ook een mening. Als het al het hele seizoen niet boterde, waarom dat eerst je maatje laten roepen dat hij de hele boel bij elkaar wilt houden? En dan ineens 'harde woorden' roepen als je veilig en wel weer ergens anders je zakken gaat vullen? Ongeloofwaardig! Er zullen heus wel meningsverschillen zijn geweest, maar dat heb je bij iedere grote voetbalclub of bedrijf. Zonder wrijving geen glans! Maar het is een leuke poging om te verbloemen dat ze voor het grote geld hebben gekozen. Niks mis mee, maar kom er dan gewoon voor uit. Op deze manier is het zielig. Zal me trouwens benieuwen hoe zij omgaan met de miljonairs van Dortmund, want die zullen ook allemaal een mening hebben. maar dat horen we aan het eind van volgend seizoen als ze weer gaan verkassen.

Sorry hoor, maar ze maken het allemaal veel groter dan het was anders had Bosz na de EL Finale niet gezegd dat hij hoopt dat iedereen blijft, omdat er iets moois kan ontstaan. Ze gebruiken dit nu allemaal zodat het minder erg overkomt achter het feit dat ze Ajax in de steek hebben gelaten.

Toch blijft het frappant dat dit nu pas naar buiten komt. Geef Kruzen gewoon gelijk om het eerlijk te zeggen. Toch typisch dat Bergkamp en Spijkerman steeds genoemd worden en Ajax wist natuurlijk ook dat Bosz een enorme eigengereide man is, wat betreft was het vroeg of laat toch allemaal ontploft.
De ego's binnen het Technisch Hart van Ajax lijken al langer een probleem als de Boston Consultancy Group moet worden binnengehaald om de heren te met elkaar te laten praten... Mediation en 4 seizoenen later is er nog steeds niet veranderd naar het schijnt. Triest

kijk dat Bosz alles zelf zou willen doen en Spijkerman voor spek en bonen op de bank zat was al snel duidelijk. Bovendien neemt hij zijn eigen assistent mee en wat moet je dan met Spijkerman ? Bergkamp bewaakt de ajax cultuur en doorstroming vd jeugd. Ajax wilde Spijkerman zelf bij jong ajax stallen maar ging niet akkoord met nog 1 assistent uit het Bosz kamp..en toen kwam Dortmund voorbij en was het klaar. als Ajax slim is nemen ze de volgende keer een minder autoritaire trainer aan die alleen komt zonder assistent dan is er niks aan de hand. Iedereen kan zijn ding doen en als club ben je ook niet afhankelijk vd trainer . Precies wat Cruijff beoogde met de aanstelling van cultuur bewaker Bergkamp. Dat Wim Jonk weg is gegaan is echt zonde.

Zowel Ajax als Bozs zullen toch wel voordat men met elkaar in zee ging wat de bedoeling was , het lijkt mij wel vreemd dat een hoofdtrainer zich de wet moet laten voorschrijven door ene Spijkerman die nooit iets heeft gepresteerd in het voetbal , deze moet gewoon zijn taak uitvoeren die een hoofdtrainer hem opdraagt , dat Ajax een TH heeft is op zich helemaal niet verkeert , maar dat de een assistent zoveel zeggenschap heeft is onbegrijpelijk . Ajax heft geen nieuwe hoofdtrainer nodig met Bergkamp en Spijkerman in hun gelederen , want dan is een hoofdtrainer overbodig met deze 2 clowns die zelf niet de taak va hoofdtrainer aandurven want bij tegenvallende resultaten zijn zij de klos en krijgen kritiek .
Het komt erop neer dat een hoofdtrainer bij Ajax de trekpop van Bergkamp en Spijkerman moet zijn .
Belachelijk voor woorden , indien dit allemaal niet is afgesproken met Bozs voordat hij een contract tekende bij Ajax , dan is Bozs flink bedonderd . Iedereen weet dat Bozs een baasje is die zijn eigen tactiek en denkwijze heeft en dat pakt steeds goed uit met het voetbal wat gespeeld wordt onder Bozs , Ajax wist heel goed wie en wat Bozs voor een persoon is , dan had men hem niet moete halen vorig jaar . Stel dat van Gaal of Seedorf nu trainer worden bij Ajax , dan weet je ook dat deze geen tegenspraak accepteren van ene meneer Bergkamp en Spijkerman . Dat het Ajax niet is gelukt voor het weekend een trainer aan stellen is logisch , want jaknikkers zijn er niet zoveel . En de jaknikker die er wel instapt is wordt het volgende slachtoffer bij slechte resultaten , of niet luisteren naar Bergkamp of Spijkerman . Wat een aanfluiting van een grote club .

Hebben ze heel netjes gedaan om dit verborgen te houden...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren