Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Go Ahead Eagles zet Ajax-huurling op de bank: ‘We moeten eerlijk zijn’

Laatste update:

Go Ahead Eagles ging na het vertrek van Stephan Andersen op zoek naar een nieuwe doelman en die leek men te hebben gevonden in de persoon van Mickey van der Hart. Laatstgenoemde was de derde keeper bij Ajax en de hoofdstedelingen vonden het wel een goed idee om Van der Hart ervaring op te laten doen op het hoogste niveau. Trainer Foeke Booy van Go Ahead Eagles laat vrijdag echter weten dat Van der Hart niet is verkozen tot eerste keeper.

/

De keuze bij de club uit Deventer is gevallen op Erik Cummins, zo geeft Booy te kennen via de officiële kanalen. “Erik heeft het in de voorbereiding fantastisch gedaan. Natuurlijk hebben we Van der Hart gehaald, maar dat betekent niet dat ik niet eerlijk moet zijn”, aldus Booy.

“We hebben de Cummins gezien die we vorig seizoen, mede dankzij blessures, minder hebben kunnen zien. Vandaar mijn keuze op hem”, zegt Booy. Voor Cummins zal het duel met FC Groningen zondag een extra bijzondere zijn: hij maakt zijn debuut voor Go Ahead Eagles op zijn verjaardag.

De keuze voor Erik Cummins is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haal dan aub van der Hart terug. Niets ten nadele van Gae, die hebben het volste recht om hun eigen jongens op te stellen en daar moet Ajax verder geen zeggenschap in hebben. Maar Mickey heeft er niks aan om op de bank te zitten in Deventer. Kan hij beter bij jong Ajax keepen.

8 augustus 2014 om 15:31

Jongens t is pas de eerste wedstrijd. Mickey heeft nog een heel seizoen om te kunnen keepen daar en ervaring op te doen

8 augustus 2014 om 15:33

Ja want iedere club in de Eredivisie stelt wekelijks een andere keeper op...

8 augustus 2014 om 15:34

Deze twee keepers ontlopen elkaar niet zoveel, en dan heb je best kans dat er in de eerste wedstrijden nog wat wisselingen plaatsvinden, ja.

8 augustus 2014 om 16:06

Keepers worden niet gewisseld.
Zie Twente maar een stuntelende Marsman is nog steeds eerste keus. Ook bij Ajax toen Vermeer meerdere wedstrijden achter elkaar grote fouten maakte mocht blijven staan.

8 augustus 2014 om 16:45

Laurens dat kan ook komen omdat je geen goede tweede keeper hebt. Als AZ een goede tweede doelman had gehad, dan had Esteban allang op de bank gezeten onder advocaat.

8 augustus 2014 om 17:19

@ricootje40
Vandaar mijn voorbeelden die hebben alle bij een goede 2de doelman.

8 augustus 2014 om 18:24

Van Basten wisselde Stekelenburg voor Vermeer en De boer wisselde Vermeer voor Cillessen,dus het gebeurt wel maar het is inderdaad niet zo heel gebruikelijk.

8 augustus 2014 om 15:41

Zal Ajax een mooie duit kosten dan om de huurovereenkomst terug te draaien. GAE zal niet zomaar even akkoord gaat wanneer zij hun team in breedte zien afnemen. Daarnaast is een huurovereenkomst ook helemaal geen garantstelling op speeltijd.

8 augustus 2014 om 15:47

Dat ligt er aan; soms is contractueel vastgesteld dat je een speler terug kunt roepen, ik weet niet of Ajax dat doet. En huur mag nooit een garantie op speeltijd zijn, dat zeg ik ook helemaal niet. De beste moet altijd spelen. Alleen heeft het voor Ajax en vd Hart geen zin als hij een jaar bankt.

8 augustus 2014 om 15:48

@Jansen joenite. Volledig mee eens. Cummins doet het op dit moment beter. Dat betekent echter niet dat Vd Hart nooit zal keepen. Cummins is wisselvallig en blessuregevoelig.

Nou lekker, je verhuurt een keeper die ook bij een andere club het hele seizoen op de bank gaat zitten. Kun je hem net zo goed niet verhuren en hem minuten laten maken in de JL bij Jong Ajax.

8 augustus 2014 om 18:11

Ik neem aan dat Ajax alle scenario's heeft doorgenomen die voor zouden kunnen komen. En ze hebben toch besloten om hem te laten gaan. Blijkbaar ziet Ajax er wel iets in..... Toch een andere situatie mentaal. Hele jaar 3e keeper zijn, of een heel jaar concureren voor een plek in de basis. Misschien vinden ze dat het waard?

Bij Jong gaat Vermeer keepen neem ik aan?

8 augustus 2014 om 15:43

Nee want Ajax 1 heeft ook nog een keeper nodig voor de bank remember? Maar ik denk zowieso dat Vermeer voor september nog wel een club vindt en dan zal Boer van Pec waarschijnlijk worden aangetrokken voor op de bank.

8 augustus 2014 om 16:11

Vermeer zal toch ook een beetje ritme moeten houden?

Cilessen keepte in eerste instantie toch ook gewoon in jong Ajax vorig seizoen?

8 augustus 2014 om 17:51

Klopt, maar dat kon alleen als Jong Ajax later speelde dan Ajax 1. Stel Jong Ajax speelt op vrijdag en Ajax pas op zondag dan kan Vermeer niet spelen voor Jong Ajax omdat hij dan op zondag niet op de bank mag.

Ik denk dat Leeuwenburgh waarschijnlijk de vaste keeper van Jong Ajax zal zijn.

8 augustus 2014 om 15:44

Denk Leeuwenburgh

8 augustus 2014 om 21:37

Ik denk dat Leeuwenburgh en Mous het meeste zullen keepen, waar ik Mous als het meest talentvol zie!

Die zullen de komende jaren geen spelers meer kunnen huren van ajax.

8 augustus 2014 om 15:30

Alleen omdat ze deze matige keeper niet willen opstellen? Lijkt me sterk...

8 augustus 2014 om 15:42

Die zullen de komende jaren geen spelers van meer willen huren van Ajax......

8 augustus 2014 om 15:47

Fijne zinsopbouw Joenite..

Met de Bondt, vd Hart, Nieuwpoort en Schenk kan je eigenlijk wel spreken van een flinke Ajax link. GAE wil zowieso wel de komende jaren spelers huren van Ajax, dat staat buiten kijf.

8 augustus 2014 om 15:49

Schenk mag je schrappen. Is geen gehuurde speler. Is vorig seizoen gewoon overgenomen.

8 augustus 2014 om 15:56

De enige van Ajax gehuurde spelers dit seizoen zijn De Sa en Van der Hart, waarbij De Sa een hele goede versterking is en Van der Hart een vrij matige keeper. De rest heeft, in sommige gevallen helaas, een contract bij Go Ahead Eagles getekend.

8 augustus 2014 om 16:04

Als Mickey vd Hart nou zo'n matige keeper is (volgens jou) waarom huren ze hem dan?

8 augustus 2014 om 16:10

Demtha nieuwenpoort en de bondt ook hoor

8 augustus 2014 om 16:48

@Balster. Die zijn niet gehuurd. Die hebben een contract getekend.

8 augustus 2014 om 16:59

Omdat iedereen meer van hem verwachtte, maar hij dat absoluut niet waar gemaakt heeft vooralsnog?

8 augustus 2014 om 17:24

Wat Gae1988 ook zegt, er werd veel meer van verwacht. Had bij Ajax een redelijke naam opgebouwd voor clubs als Go Ahead Eagles, maar viel in de gehele voorbereiding enorm tegen.

8 augustus 2014 om 17:53

Dan is er alsnog een Ajax Link aangezien ze rechtstreeks van Ajax kwamen.

Haha nou daar Ajax blij mee zijn... Valt me ook tegen van Van der Hart dat hij nog niet eens een Cummins uit de basis kan spelen die nota bene vorig jaar reservekeeper was bij Go Ahead en ook bij Utrecht nooit kon imponeren.

8 augustus 2014 om 15:30

Uh.. uit de basis? Wat zijn die paarwedstrijden in de voorbereiding van een keeper nou waard..

8 augustus 2014 om 15:31

Best veel. Hierin kan een keeper laten zien hoe hij z'n verdediging neerzet en natuurlijk hoe z'n reflexen zijn. Vooral coachend was Van der Hart erg zwak.

8 augustus 2014 om 15:45

Lovrefc, tuurlijk kon cummins nooit bij ons imponeren, omdat die opkwam in de tijd van vorm. Heeft daarnaast niet veel goeds laten zien waardoor utrecht genoodzaakt was om op zoek te gaan naar een andere keeper(s)

Echt raar.. je huurt een keeper van Ajax.. en dan laat je een andere keeper die je hebt lopen spelen... Dan haal je toch iemand uit de jeugd er bij of haal je ergens anders een keeper vandaan.. Echt zonde voor deze de doelman nu..

8 augustus 2014 om 15:33

Wel vreemd van gae... Ben dan wel benieuwd naar de voorwaarden die Ajax heeft gesteld bij de verhuur, lijkt mij dat ze dit niet willen. Als er geen voorwaarden zijn gesteld heeft gae natuurlijk gelijk als hun eigen speler beter is.
Ajax zou er goed aandoen Mickey terug te halen, wel snel Vermeer verkopen dan...

8 augustus 2014 om 15:41

Rob89

Vreemd van Gae? Ik begrijp goed dat je geen oefenwedstrijden gaat kijken van een club die je club niet is... maar het is de schuld van van der Hart zelf... niet van Eagles, niet van Ajax!

Hij heeft gewoon lopen prutsen... Houdbare ballen vlogen binnen... Terugspeelballen hervatte hij aan de lopende band met balverlies en/of ballen over de zijlijn! En ik vond hem overigens ook zeer arrogant ogen... Beetje zo van, ik heb mijn plekkie wel...

Op deze manier heeft Ajax ook niks aan hem met een terugkeer, dan is de voetballerij hard, maar op deze manier komt deze talentvolle keeper nergens!

8 augustus 2014 om 15:52

Inderdaad. Volledig aan zichzelf te danken. Komt gewoon veeel te kort.

8 augustus 2014 om 15:40

Zonde voor deze doelman? Als hij mocht spelen zat Cummins toch op de bank en was het zonde voor hem? Het is hoogstens zonde voor ajax dat hun verhuurde doelman niet aan spelen toekomt. En niet het goedkoopst voor go ahead om een gehuurde keeper op de bank te zetten.

8 augustus 2014 om 15:43

Waarom is dat vreemd? Van der Hart heeft blijkbaar niet aangetoond beter te zijn dan de reeds aanwezige keepers.

Je mag aannemen dat ze die verwachting wel hadden natuurlijk, dus in feite heeft vd Hart ze vooralsnog teleurgesteld of Cummings is ineens veel beter gaan keepen dan verwacht.

8 augustus 2014 om 16:38

Niks vreemd. Je kunt ook gewoon huren voor de breedte zoals hier. Schijnbaar is Van der Hart een leuke back up.

8 augustus 2014 om 16:43

Oke nu even je Ajax-bril afzetten en meer verdiepen in Go Ahead... Go Ahead gaat voor het eerst dit jaar sinds tijden weer aan de slag met jeugdteams. We zaten eerst in een samenwerkingsgroep met Heracles en Twente. Nu is er in hele korte tijd een hele jeugdopleiding opgezet. Dus een jeugdkeeper van niveau hebben we nog niet. En daarnaast is er altijd het risico dat je een speler verhuurt, (vooral bij keepers) die gewoon minder is dan zijn concurrent. En dan bepaalt de club die hem huurt of hij wel of niet speelt..

Hij zit één potje op de bank, en heel Amsterdam maakt zich zorgen over de ontwikkeling van deze jongen, beetje overdreven. Ik zou me pas zorgen maken als die Cummings er met de winterstop nog in staat, want dat zou betekenen dat v/d Hart niet zo'n groot talent is als iedereen denkt, want ik geloof nooit dat Booy bewust de beste van de twee op de bank zet.

8 augustus 2014 om 15:38

Hoe vaak voeren clubs een keeperwissel door? Meestal toch niet vaak. Als hij er nu naast staat, dan waarschijnlijk in de winter ook. Verder lijkt het er inderdaad op dat vd Hart niet zo'n groot talent is.

8 augustus 2014 om 15:45

Hoe kom je erbij dat Ajacieden zich zorgen maken... Ik zie niemand dat hierboven schrijven!! Je loopt gewoon onrust te stoken voor niks!

Het enige wat aan wordt gegeven is dat het vreemd is... een talent volle keeper van Ajax zit bij Eagles op de bank!

En nu voor jou het ware verhaal... Deze jongen heeft een dramatische voorbereiding gespeeld. Daar kan Ajax niks aan doen, Eagles niet... alleen die jongen zelf... en logisch dat hij nu gepasseerd wordt!

Ga jij je maar vast druk maken over zondag, want de Eagles zijn er klaar voor!

Tja gewoon je eigen recht om te beslissen. In een huurovereenkomst staat niet vast dat een speler veel moet spelen. Ik herinner me nog wel toen Willem II Manco huurde van psv, wat was dat een incapabele speler zeg. Die werd na een tijdje ook niet meer opgesteld!

Laat hem maar knokken voor die plek en leren wat het is prof te zijn.

Als hij, met alle respect, Erik Cummins niet uit het doel kan keepen, dan is hij ook niet goed genoeg voor Ajax 1 (hetgeen ik gezien de vele slippertjes - ballen die hij best kon hebben - van vorig jaar en de ontwikkeling van Peter Leeuwenburgh sowieso betwijfel)

Knap van Cummins, en Van der Hart moet hard aan de slag. Cummins lijkt me echter niet heel betrouwbaar op basis van die paar wedstrijden die ik hem ooit heb zien keepen. Bovendien is Cummins wat klein. Ik denk dus dat het niet heel lang duurt voor vd Hart onder de lat komt.

Maak me niet druk.. alleen raar dat je bij ajax een huurling haalt voor de bank..

8 augustus 2014 om 15:42

Daar is hij in de eerste instantie denk ik niet voor gehaald, maar als in de voorbereiding blijkt dat deze jongen toch niet brengt wat er van verwacht wordt, heb je als GAE zijnde het volste recht een betere doelman op te stellen.

8 augustus 2014 om 15:48

Daar is hij totaal niet voor gehaald... Ik heb in de voorbereiding zelden een op het oog eerste keeper dusdanig slecht zien presteren... Ik had veel meer van dit talent verwacht, maar tot nu toe weinig tot niets goeds gezien, dus mijn inziens voorlopig terecht. Alhoewel ik wel hoop dat hij zich snel kan herpakken en alsnog een kans krijgt om zich te bewijzen, zoals ik al zei had ik veel meer verwacht, hopelijk maakt hij dat alsnog waar.

Je weet maar nooit wat Ajax eist bij verhuur qua speeltijd, zo moest Lukoki (volgens de overeenkomst) vorig seizoen ook een x-aantal wedstrijden in de basis staan.

Terecht op basis van wat ik heb gezien in de voorbereiding, coachend heel erg zwak, en keepend ook tegenvallend. Toch jammer, had hogere verwachtingen als ik de Ajacieden hoorde, maar misschien knokt hij zich nog terug. En aan de Ajacieden die nu boos worden op Gae, wij vechten ook gewoon voor direct lijfsbehoud, dus het is Booy zijn goed recht de beste keeper op te stellen, wij hoeven ons daarvoor niet te verantwoorden bij Ajax. Ajax weet ook dat dit altijd een mogelijkheid is.

8 augustus 2014 om 16:21

Niemand is boos op GAE, de beste moet spelen. GAE staat volledig in haar recht.

Het seizoen moet nog pas beginnen, een garantie op een basisplaats krijg je nooit. Je zult hem moeten verdienen. Ik weet zeker dat als Van der Hart zijn lijn van ontwikkeling van afgelopen jaren doortrekt dat hij die basisplaats wel veroverd uiteindelijk. Maar schijnbaar is Cummins nu de betere keuze volgens Booy, die ziet ze dagelijks aan het werk.

Vd hart komt zoveel tekort. Eagles was perfect geweest voor hem. Jongen kan beter in Oostenrijk of Luxemburg gaan rondkijken. Hier wordt het niets meer

8 augustus 2014 om 16:13

Van dit soort dingen word ik altijd zo moe. Die jongen is 20. Het slaat toch nergens op om zo'n jongen dan al af te schrijven? Zeker niet in het geval van een keeper.

Vraag me af of Ajax hem wel zo maar kan terughalen. Kan me voorstellen dat het voor GAE een vervelende kwestie wordt als ze nog een nieuwe tweede keeper moeten halen.

8 augustus 2014 om 16:50

Ze hebben nog Ruben Lucas

Je kan wel zien dat hij talent heeft en hij zal er ook best wel komen maar heeft het bij GAE in de voorbereiding niet laten zien . Met name wat betreft coaching spelhervattingen en bij het verwerken van terugspeelballen was het bijzonder matig . Zal ook nog wel moeten wennen aan zijn nieuwe omgeving en is pas 20 jaar . Ik verwacht dat hij nog genoeg speelminuten gaat maken

Terughalen en verhuren aan een club waar hij wel speelt. Die cummins kon er bij Utrecht trouwens geen reet van.

Is t niet tijd voor Ruben Lucas in de basis?...

Die blinde Foeke Booy zal er vanzelf achter komen dat hij een fout gemaakt heeft. Die is volgens mij iets teveel in zichzelf gaan geloven. Van der Hart is een topper in wording, het feit dat hij gepasseerd is moet betekenen dat die andere keeper een geweldenaar is. Dat kan ik me niet voorstellen.

8 augustus 2014 om 18:05

Kan me niet voorstellen dat jij meer van voetbal, en belangrijker nog, van de twee doelmannen in kwestie af weet dan 'die blinde Foeke Booy'. Als jij zo overtuigd bent van Van der Hart's kwaliteiten, zou dat betekenen dat jij hem intensief gevolgd hebt, en dan zou je op z'n minst zijn naam goed schrijven.

8 augustus 2014 om 18:16

Toevallig een foutje, nou nou. Toevallig kan ik je zeggen dat ik Van der Hart vorig jaar inderdaad intensief gevolgd heb. Maar ik spreek je over een maandje nog een keer, kijken wie er dan gelijk heeft. En over die Cummins: die gozer wordt overmorgen 26 jaar en heeft in 5 jaar betaald voetbal 3 wedstrijden gekeept. Dus al die jaren zat men er naast en een van de meest talentvolle keepers van Nederland, Van der Hart(kijk ik kan het wel) zou minder zijn. Nee, dat kan ik niet geloven.

8 augustus 2014 om 18:42

Had hij dan maar beter moeten keepen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren