Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Geste van Piqué maakt inschrijving van Depay toch mogelijk

Laatste update:

Het is het financieel geplaagde Barcelona gelukt om Memphis Depay en Eric García in te schrijven voor LaLiga voordat het seizoen voor de Catalanen begint. De twee aanwinsten kunnen derhalve zondagavond officieel debuteren tegen Real Sociedad. Barcelona laat in een verklaring weten dat een akkoord met Gerard Piqué ten grondslag ligt aan de veranderde situatie. “Dankzij een akkoord met de tweede aanvoerder over een aanzienlijke loonsverlaging.”

Het inschrijven van Depay en de andere aanwinsten van Barcelona heeft de nodige voeten in aarde vanwege de enorme schuldenlast waaronder de Catalanen gebukt gaan. Ook na het definitieve vertrek van Lionel Messi was er nog weinig ruimte in het salarishuis van los Azulgrana en moest Barcelona creatief zijn om ruimte te creëren voor de financiële beloningen van Depay, García en later Sergio Agüero, die door blessureleed nog voorlopig lange tijd aan de kant staat. Albanees international Rey Manaj, die vorig seizoen louter voor Barcelona B speelde, is nu ook ingeschreven.

LaLiga eist dat de salarissen van de spelers en de technische staf niet hoger zijn dan circa zeventig procent van de omzet van een club. Daardoor is het maximale salarisplafond van Barcelona een slordige 348 miljoen euro en dat is veel minder dan de 671 miljoen van vorig seizoen. De coronapandemie heeft een flinke impact op de financiële huishouding van Barcelona gehad, nog meer dan van de andere clubs.

Barcelona heeft niet bekendgemaakt hoe hoog het loonoffer is van de 34-jarige Piqué. "Barcelona werkt ook nog met twee van de andere aanvoerders, Sergio Busquets en Jordi Alba, aan het aanpassen van hun salarissen aan de huidige situatie bij de club. Daarbij moet gezegd worden dat beide spelers begripvol zijn en volledig meewerken", stelt de club in een verklaring. Barcelona haalde met de verkoop van Jean-Clair Todibo (OGC Nice), Junior Firpo (Leeds United), Carles Aleña (Getafe), Konrad de la Fuente (Olympique Marseille) en de verhuur van Trincao (Wolverhampton Wanderers) een bedrag van 37,5 miljoen euro binnen. Daarnaast werd het doorlopende contract van Matheus Fernandes ontbonden.

Barcelona hoopt het probleem verder op te lossen door afscheid te nemen van grootverdieners als Samuel Umtiti en Miralem Pjanic. De fans van Barcelona hadden het afgelopen zondagtijdens de wedstrijd om de Trofeo Joan Gamper tegen Juventus (3-0 zege) voorzien op beide spelers. Umtiti werd tijdens zijn presentatie en bij ieder balcontact uitgefloten door de fans en was vervolgens niet aanwezig bij de prijsuitreiking. Ook Pjanic had te maken met fluitconcerten van de eigen supporters.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Memphis Depay kan toch meedoen ik verwacht dat hij dit jaar de grote man wordt bij FC Barcelona en het gat van Messi kan opvullen en ons hoogstpersoonlijk naar het WK schiet !

14 augustus 2021 om 12:06

Gat opvullen van Messi is wel veel gevraagd vond je niet? Verwacht wel mooie dingen van hem

14 augustus 2021 om 12:07

Hij is nu de grote man bij FC Barcelona dus hij moet het nu echt laten zien want iedereen verwacht van hem dat hij FC Barcelona naar overwinningen gaat schieten.

14 augustus 2021 om 12:08

Ik hoop dat er een soort van sarcasme / cynisme in zijn post schuil gaat

14 augustus 2021 om 13:10

"Hij is nu de grote man?' Hij is nog geen 3 weken bij de club en heeft nog geen officiele wedstrijd gespeeld. Dus hoe kom je daarbij? Hij komt over van Lyon, niet van City ofso.
Hij wilt de man worden, maar laat hem eerst nog maar eens bewijzen.
Hij moest zogenaamd de grote man van oranje voorstellen, maar heeft het daar zwaar laten afweten. Hij heeft geluk dat Koeman aan het roer is. Grote man? Te vroeg, deze uitspraak

14 augustus 2021 om 15:16

Ben ik nou de enige die dit dubbel opvat?

14 augustus 2021 om 12:19

Ik hoop toch dat je dit niet serieus bedoelt, dat het sarcasme is.

14 augustus 2021 om 12:28

Is het zeker niet hij is nu de grote man weet niet wie het anders moet doen voor FC Barcelona nu Messi weg is de supporters verwachten nu wel het een en het ander van Depay

14 augustus 2021 om 13:51

We gaan het zien. Nu Messi weg is kan het ook zijn dat bijvoorbeeld Griezman helemaal opbloeit, of Fati zich nog verder ontwikkeld. Verder schijnt er nog een nieuw Argentijns spitsje te lopen die ook wel aardig kan ballen. Het hoeft echt niet allemaal van Memphis te komen…

14 augustus 2021 om 14:01

“Weet niet wie het anders moet doen”. Dat is een wel heel magere basis waarop je verwacht dat Depay zomaar de grote man gaat worden. Hij is een goeie speler, heeft goede periodes bij oranje gehad, en bij Lyon. Maar niet stabiel. En niet op het allerhoogste niveau. Dus ik denk dat het wat veel gevraagd is.

14 augustus 2021 om 14:56

Bij Lyon heeft hij anders wel de halve finale van de CL gehaald, dat is wel zo'n beetje het allerhoogste niveau.

17 augustus 2021 om 18:11

we zagen bij het EK dat Memphis volledig liep te zwemmen, en de "leidersrol" absoluut niet aan kon. Ik gun hem de wereld, maar hij moet echter een constant ander niveau aan gaan tikken.

14 augustus 2021 om 12:40

Ja? Gaan we van depay verwachten om het gat van messi op te vullen? Je moet dadelijk niet gaan klagen als mensen depay slecht vinden omdat hij niet aan de criteria van messi voldoet.

14 augustus 2021 om 14:24

Zekers te weten. En op dat WK schiet hij Klose uit de record boeken. De wk beker kan ons nu al niet meer ontgaan.

14 augustus 2021 om 16:02

Ik snap je reactie volledig. Ik ben misschien wel de allergrootste Messi fan die je kunt hebben maar de laatste jaren heeft hij nog altijd zijn klasse laten zien en dat hij in mijn ogen de allerbeste voetballer is aller tijden, geen twijfel hierover. Om terug te komen op de laatste jaren heb ik Messi echt veel minder gezien dan de Messi die wij gewend waren. Leeftijd speelt hier een hele grote rol. Mensen willen nu beweren dat psg een Messi heeft ontvangen die 20jaar oud is. Fc Barcelona heeft de allerbeste ooit gehad qua marketing is dat wel een slag dat ze hebben ontvangen maar in een verdere sportieve opbouw naar een selectie die prijzen gaat winnen is het wel een mooie start. Een Haaland halen is in mijn optiek wel de allergrootste uitdaging en een ‘must’ voor de blaugranas om een ster te ontvangen die prijzen gaat winnen. Ik zou alles op alles zetten om hem binnen te halen komende zomer. Visca barca

Het moet toch een keertje echt fout gaan bij Barca binnenkort? Het loopt elke keer met een sisser af..

14 augustus 2021 om 12:08

Is het niet al aardig fout gegaan? Iets met een Messi ofzo...

14 augustus 2021 om 17:31

Feit dat ze überhaupt aan de CL mogen meedoen vind ik een grof schandaal: honderden mio schuld aan de banken ( lage EU rente!) , 35 mio schuld aan Messi en een onbekende hoeveelheid mio 's schuld aan clubs van wie ze spelers op afbetaling overnanen oa Frenky de Jong
En ik vermoed zomaar dat dit niet de hele ijsberg is
Zo blijven de " rijke" clubs boven op last van de kleine clubs

Dat zie je Umtiti niet doen. Respect voor Piqué

14 augustus 2021 om 12:06

Waarom zou hij? Je hoeft toch niet de dupe te zijn van slechte bestuurders?

14 augustus 2021 om 12:09

Zeker respect voor Piqué maar Umtiti heeft niet gesmeekt voor een megacontract bij Barca😅 ze hebben geluk dat Piqué zoveel van de club houdt anders hadden ze een groot probleem. Off topic is die Emerson nu niet ingeschreven dan? weet iemand dat

14 augustus 2021 om 12:26

Was al ingeschreven

14 augustus 2021 om 13:22

@rulsben waarom zou Umitit dat doen? Zijn eerste en laatste mega contract.

14 augustus 2021 om 15:06

In het kader van redelijkheid misschien? Het is nou niet direct dat hij geleverd heeft waarvoor ze hem al dat geld hebben gegeven…

14 augustus 2021 om 13:54

Vind het helemaal van de zotte dat Pique het wel doet. Barca heeft zelf wanbeleid gevoerd, dan moet je nu maar op de blaren zitten. Helemaal gelijk heeft Umtiti om lekker zn salaris te houden, hij heeft een contract!

14 augustus 2021 om 14:19

Umtiti is dan ook geen clubman zoals piqué. Umtiti wil alleen geld binnenharken, of hij speelt en waar hij speelt zal hem een worst zijn

14 augustus 2021 om 12:14

Pique en MATS zijn de enigen die na de 8-2 ook hun excuses uitten voor het vertoonde spel.

14 augustus 2021 om 12:17

Een absolute legend deze man. Zo zie je ze nog maar weinig in het voetbal. Hopelijk wordt hij ooit de president van Barcelona. Als iemand dat verdient en kan met zo’n status, is hij het wel.

14 augustus 2021 om 12:22

Ik vind hem vaak echt een verschrikkelijke speler qua gedrag maar er zijn tegenwoordig weinig spelers over die zoveel van hun club houden.

14 augustus 2021 om 12:26

Onderstreept zo wel zijn potentieel voor toekomstig presidentschap vd club. Op dat vlak een slimme investering?

14 augustus 2021 om 12:39

Hij haalde Rakuten ook al binnen.

Zo kan het dus ook, meneer Messi…

14 augustus 2021 om 12:06

Messi wilde verlengen tegen salarisverlaging. Het mocht alleen niet van de bond. Als ik het goed begrepen heb. Zelfs gratis had die niet ingeschreven mogen worden

14 augustus 2021 om 12:10

Waarom deze 2 dan wel? Dan zou Messi tegen ca 15 miljoen (of wat krijgt Depay) ook wel ingeschreven mogen worden? Snap trouwens wel dat hij dat niet zou accepteren.

14 augustus 2021 om 12:10

Geef op. Sommige mensen zullen zich nooit inlezen en enkel sensatie zoeken en volgen.

14 augustus 2021 om 12:10

Klopt, kan mij nog herinneren dat een speler van Valencia die 1,2 miljoen daar verdiende een transfer naar ik meen Osasuna ging maken en daar 2 ton ging verdienen, was ook niet toegestaan

14 augustus 2021 om 12:13

Correct me if i'm wrong maar dacht omdat Messi geen contract had en dus een nieuwe speler zou zijn. Waar de andere spelers wel voor een bepaalde datum waren ingeschreven .

14 augustus 2021 om 12:13

@vloeibaar omdat Messi's maximale toelaatbare salarisverlaging (50 procent) niet toereikend was om hem bij de groep te houden, het salarishuis was dan alsnog te groot. Nu is Messi weg (dat scheelt een hele dot natuurlijk) en Pique's salarisverlaging is nu wel toereikend om Garcia en Memphis in te schrijven.

14 augustus 2021 om 12:29

Hadden Barca en Messi een overeenkomst gehad voor dat het contract van Messi was afgelopen , dan had Messi gewoon een speler van Barca geweest . Doordat het contract van Messi was afgelopen werd hij als nieuwe speler gezien.

14 augustus 2021 om 12:39

@Bassie
Ook dan had het contract met minder dan 50 procent niet toegestaan geweest door de regels. Dus Messi kon op geen enkele manier meer verlengen.

14 augustus 2021 om 12:40

Een speler mag bij een nieuw contract niet lager gaan dan 50 procent van zijn vorige salaris om fraude te voorkomen. Dat staat in de Spaanse wet en heeft niet zozeer met LaLiga te maken.

14 augustus 2021 om 12:44

Nee, zonder salaris van messi zat barca op 95 procent. Dat is 25 procent meer dan toegestaan! Ze moeten op 70 procent zitten. Ook mag volgens de spaanse bond of la liga een contract niet met meer dan 50 procent verlaagd worden. Dus messi en barca konden geen kant op, het zat klem vast. Barca wilde en messi wilde maar ze konden niet. En aangezien messis contract afgelopen was geldt messi in principe als een nieuwe inschrijving.

14 augustus 2021 om 14:21

Messi wilde helemaal niet verlengen, daar heeft hij tig keer de mogelijk voor gehad. Pas toen z'n contract verliep is hij gaan onderhandelen met barca, toen was het te laat voor meneer clubliefde

14 augustus 2021 om 16:09

Precies dit Scirea. Er waren zat mogelijkheden. Maar niet meer nadat het contract was verlopen. Dat heeft Messi natuurlijk bewust laten verlopen voor 40 miljoeb tekengeld in Parijs. En dan een potje gaan staan grienen. Bespottelijk en heel raar dat er nog simpele geesten zijn die daar in trappen.

14 augustus 2021 om 12:09

Messi nam de maximale loonsverlaging die toegestaan was in Spanje, meer kun je niet doen Volgens mij.

14 augustus 2021 om 12:09

Jij snapt er dus niet veel van…

14 augustus 2021 om 12:13

In Spanje mag je wettelijk niet meer dan 50% salaris verlaging krijgen tov je vorige contract. Dat zou bij Messi dus 35 miljoen zijn. Wat nog steeds veel te veel is.

14 augustus 2021 om 12:14

Thom, ik was ook eerst net zo onwetend als jij, maar ik hoorde laatste dat volgens de Spaanse wet, je maar Max 50 procent mag inleveren ten opzichte van je vorige salaris, dit is om manipulatie tegen te gaan; Messi kon helaas niet meer dan 50 procent afstaan. Messi kan je niets verwijten.

14 augustus 2021 om 12:18

Heb je dit helemaal niet gevolgd of probeer je alleen mensen hier te trollen? Messi wilde minimaal 50% van zijn salaris inleveren…. Overigens had ik nog geen euro ingeleverd, de spelers zijn niet verantwoordelijk voor de bestuurlijke wanorde van een club.

14 augustus 2021 om 12:22

Voetbalzone kan dit beter verwijderen, of bij alles wat nieuws is voor barcelona een extra alinea doen met uitleg over regelgeving mbt salarishuis en verlaging etc.

14 augustus 2021 om 12:40

Vind ik een goede tip krujes.

14 augustus 2021 om 12:30

Met deze reactie heb je er dus bitter weinig van begrepen, maar je heel even verdiepen en inlezen zou geen kwaad kunnen in dit geval #nooffense 💕

14 augustus 2021 om 12:40

Messi wilde heel graag blijven zelfs. Regelgeving in de la liga is alleen dat je niet minder dan 50% van je vorige salaris mag verdienden en dat was voor Messi dus maximaal 25 miljoen per jaar.
Dat was dus de reden dat hij niet kon verlengen. Eerst de hele situatie goed volgen voor je zo'n nutteloze reactie plaatst...

14 augustus 2021 om 12:52

@ JorgVerhoeven. Het is niet La Liga die dit bepaald. Het is volgens de Spaanse wet niet toegestaan

14 augustus 2021 om 14:24

Heel graag blijven nog wel, zo hoor je nog eens wat. Hij heeft tig keer de mogelijk gehad om bij te tekenen

14 augustus 2021 om 12:44

Heb je onder een steen geleefd? Al deed Messi het voor 1 euro dan nog kon het niet volgens de regels van La Liga!!

14 augustus 2021 om 12:55

Goed punt joh! Toppie…waar verdiep jij je in? De Telegraaf of Dagblad thom_1996

14 augustus 2021 om 15:43

Wanneer je het gewoon nog steeds niet begrijpt.. 😂 De regels geven nou eenmaal aan dat je maar 50% mag inleveren t.o.v. je laatste loon. Dat was niet voldoende om Messi’s contract te verlengen en in te kunnen schrijven

14 augustus 2021 om 15:53

Dit is echt de domste opmerking die je hier kan plaatsen. Al had Messi voor €1,- gespeeld, had het nog niet gekund

14 augustus 2021 om 16:37

Of je snapt het niet, of je wil het niet snappen. Of je doet gewoon alsof je het niet snapt. Kies er eentje uit

14 augustus 2021 om 16:44

Haha heb je er weer 1 hoor, Messi wilde inleveren maar je mag niet meer als 50% inleveren tov je vorige salaris! 50% van zijn salaris was nog steeds een zware druk op de begroting. Je weet niet hoeveel Pique heeft ingeleverd, maar het mag niet meer als 50% zijn. Hij Busquets en Alba verdienden uiteraard al een stuk minder als Messi. Al had Messi voor niks willen spelen was dat niet mogelijk.. ok dit is nu wel vaak genoeg uitgelegt..🤷🏽‍♂️

Mooi, maar toch bizar dat een van de allergrootste ploegen op aarde zo aan de rand van de afgrond staat. Naar NL-recht kan een bestuurder die er moedwillig zo'n potje van maakt gewoon civiel en zelfs strafrechtelijk veroordeeld worden. Misschien in Spanje ook wel, want Bartomeu komt echt in aanmerking

14 augustus 2021 om 12:26

Barcelona is even de grootste ploeg ter wereld geweest. Maar toen het tijdperk Iniesta/Xavi/Messi afgelopen was, hadden ze gewoon een stap terug moeten doen, en weer aan een nieuw team moeten gaan bouwen.
Helaas hebben ze dat geprobeerd door alleen maar grote niet zekere aankopen te doen onder druk van Messi zelfs.
Nu moeten ze op de spreekwoordelijke blaren zitten. Maar Barca komt er wel weer, als daar alles uiteindelijk op orde is, is het weer gewoon een droomclub van vele spelers.

Clubliefde bestaat dus toch nog. Klasse act van piqué zeg!

Wat een trieste zak bij Barcelona. Continu flinke salarissen uitdelen aan spelers als Pjanic, Sergi Robert, Umtiti, Dest en Trincao en dan bij bij Pique aankloppen om een flink deel van zijn salaris af te staan.

14 augustus 2021 om 12:36

En Alba. Alba zou ik meteen verkopen.

14 augustus 2021 om 12:45

Albas salaris is niet eens zo hoog. Kijk eens wat grieMan verdient die heel erg vaak verstoppertje speelt op het veld. Staat gewoon voor 45 miljoen op het lijstje, op dezelfde website stond messi voor 70 miljoen op het lijstje wat wel degelijk een netto salaris van messi was. Nu we weten dat hij 135 miljoen bruto opstak

1 speler die met een loonsverhoging er voor kan zorgen dat er 2 spelers mee mogen doen.
Wel apart dat dit gebaar pas komt nadat Messi weg is.

14 augustus 2021 om 12:15

Ze dachten waarschijnlijk bij Barca we komen er wel weer mee weg.. en nu hebben ze gezien dat het menens is na het vertrek van Messi. Ik denk dat Piqué zelfs nog meer salaris wou inleveren als dat betekende dat Messi bij de club zou blijven. Zelfde geldt voor Busquets en alba denk ik.. maarja helaas pindakaas.

14 augustus 2021 om 12:17

Denk dat het een met het andere te maken heeft. Nu het salaris van Messi wegvalt is er meer qua salarisadministratie mogelijk denk ik.

14 augustus 2021 om 12:20

Heeft zeker met elkaar te maken.
Bedoelde het ook wel cynisch. Messi's eventuele loonoffer zou er nog gewoon voor zorgen dat er niks mogelijk was.

Lozano 7. Je droomt teveel Eerst resultaat zien , dan praten.

Gelukkig is hij niet de kostwinnaar, mevrouw piqué vangt het wel weer op ;-)

14 augustus 2021 om 12:31

Ik schaam me dat ik dit weet, maar volgens mij zijn die niet meer samen.

14 augustus 2021 om 12:49

Dan hoef je je niet te schamen. Ze zijn nog steeds samen. Misschien haal je hem en Iker en de war.

Knap van Pique!
Ik ben pro salariscaps en het was nodig dat dit werd gehandhaafd. Wat ik wel heel vreemd vind is dat ze dit afmeten tov een Corona-jaar. Natuurlijk zijn de inkomsten dan echt lager dan normaal. Maar dat zou dit jaar toch al beter moeten zijn. Nu is er teveel kunst en vliegwerk nodig om dit op te lossen.
Andere sectoren krijgen net steun en flexibiliteit in de economische heropbouw na de pandemie. La Liga toont hier dat ze niet voldoende meedenken met hun clubs. Kortzichtig



Had Pique dan een dusdanig hoog salaris dat door zijn reductie Barcelona nu rond de ~ 70 zit wat betreft hun salarisplafond ten opzichte van de omzet? Het lijkt mij namelijk stug dat ze met zijn salarisverlaging van de eerder gerapporteerde 90 zonder Messi naar de 70 zijn gedoken zonder het vertrek van extra spelers. Wel een super mooie geste van Pique dit, nu is het aan Memphis om zichzelf te bewijzen.

14 augustus 2021 om 12:35

Zou best kunnen. Met het weggaan van Messi gaat 100% van zijn salaris weg. Daar waar anders 50% over gebleven was.
Als dan nu ineens nog iemand 50% inlevert dan kan het hard gaan.

14 augustus 2021 om 12:48

Maar dat is het ding juist, zelfs met alles wat de spelers eerder hadden ingeleverd en het vertrek van Messi zat Barcelona volgens Laporta nog op een percentage in de 90%. Sinds het definitieve afscheid van Messi zijn er geen grootverdieners vertrokken, maar Barcelona wist toch hun salarishuis met meer dan 20 procentpunt in te krimpen na een geste van op dit moment alleen Pique (en later nog Busquets & Alba)? Daar klopt iets niet helemaal.

14 augustus 2021 om 12:53

La Liga zal nu ook wel door hebben dat Messi uit hun competitie laten vertrekken meer kost dan dat het oplevert.

14 augustus 2021 om 13:05

Dit viel mij ook op. Zelfs messis salaris hield neit zo veel in

14 augustus 2021 om 13:35

Als enkel Piue heeft verlaagd is het onmogelijk dat dit is kunnen gebeuren zonder extra flexibiliteit van LaLiga. Door het vertrek van Messi is de loonkost van 110% naar 95% gezakt. Zelf al speelt Pique voor twee drankbonnetjes vanaf nu, lijkt het mij sterk dat het daarmee naar de nodige 70% zakt. En in feite moet het nog meer daaronder zakken, want Eric Garcia en Depay spelen natuurlijk niet gratis.

14 augustus 2021 om 13:46

Klopt, denk dat dit inderdaad een geval van flexibiliteit vanuit La Liga zal zijn. Misschien een schikking dat Barcelona gegarandeerd op dat maximum-percentage (of eronder) zal zitten wanneer de transferperiode gestopt is, en indien dit niet het geval is er een bepaalde sanctie zal komen. Anders zie ik niet hoe deze inschrijving gelukt is na het inleveren van maar een speler, of het percentage wat Laporta genoemd heeft was incorrect en lag in de realiteit een stuk lager.

14 augustus 2021 om 17:39

Klopt..tenzij het salaris van Pique circa 50% van het hele salarisgebouw inhield- los van de salarissen van de nieuwe spelers.
Of zal er een dealtje met La Luga gesloten zijn? En bedoelde de vz dat met " we naderen elkaar.."

Het salarisplafond haalt Barcelona nog bij lange na niet. Er wordt naar mijn weten gebruik gemaakt van een speciale coronaregel: 4=1. Van elke vier euro die wordt bespaard op bestaande salarissen mag 1 euro worden uitgegeven aan nieuwe salarissen. Het salaris van Messi telt hierbij niet mee omdat hij uit contract liep.

Vorig jaar een salarisbudget van 671m.. dat is toch ziek? Gemiddeld meer dan 30m per speler in een 21 koppige selectie..

14 augustus 2021 om 16:15

Zitten alle salarissen bij, van Barcelona B tot de jeugd en de directie tot aan de schoonmakers.

Is het niet mogelijk dat ze alvast de spelers uitschrijven waarvan ze zeker zijn dat ze die kwijt willen?
Zoals Umtiti en Pjanic? Daarmee weten ze dat ze als ze blijven niet speelgerechtigd zijn en dus 100% tot aan de winter geen wedstrijden zullen spelen.

Ben zelf wel benieuwd wat Real Madrid allemaal gaat doen. Het lijkt er op dat er weer geen nieuwe spelers bij komen terwijl ze volgens mij al 2 zomers niemand aantrekken en enkel verkopen. Nu lijkt Odegaard ook weer nabij 50 miljoen op te leveren terwijl Varane en Ramos ook al zijn vertrokken.

14 augustus 2021 om 12:46

Idd opvallend, Real houdt zich al langer koest op de transfermarkt. En geen paniekaankopen na vertrek van bvb Cristiano. Dat doet Perez echt wel beter dan Bartomeu.
Houden ze een potje over voor Mbappe? Spannend om zien wat die zal beslissen nu Messi daar erbij is

14 augustus 2021 om 20:54

Het moment lijkt nu eigenlijk want Mbappé is net flink uitgefloten door zijn eigen fans. Dus het is misschien beter dat hij vertrekt als hij wil vertrekken. Real Madrid heeft ook dit jaar nu al weer 100 miljoen binnen als Odegaard vertrekt voor 50 miljoen. Vorig jaar hadden ze ook 100 miljoen binnengehaald na de verkoop van Reguillon, Hakimi en ik meen nog een paar anderen.

Hoe dan? Zonder messis salaris ging barca van 105 procent naar 95 procent. Dus een verlaging van 10 procent. En met het loonoffer van pique zijn ze in een keer met meer 25 procent gedaald? Geloof io niks van.

14 augustus 2021 om 12:49

Door Messi' s 50% salarisverlaging ging het naar 95%. Dus als zijn salaris nu 100% is weggevallen? Plus Pique misschien 10M ofzo....dan kan het best kloppen volgens mij.

14 augustus 2021 om 13:07

Nee, barca zat zonder messis salaris op 90 of 95. Dacht ik.

Depay Garcia en Aguero in ruil voor Messi we zullen over een paar jaar weten of dat de juiste keuze was, Depay en Garcia zijn een stuk jonger en hebben nog genoeg restwaarde en je versterkt je team voorin en achterin. maar als ze Depay en Aguero niet hadden aangetrokken dan hadden ze Messi een nieuw contact kunnen geven en hem meteen in kunnen schrijven tegen een klein salaris. maar Barcelona zonder Messi kan ook positief uitpakken want alle ballen gingen naar Messi nu kan je de bal naar andere spelers spelen en misschien staat een Griezman of Coutinho nu echt op. en kan je nog lekker verdienen aan die spelers want ze zijn al wat ouder en als ze 1 geweldig seizoen spelen en er komt een mooi bod, dan kan je ze beter verkopen want Barcelona kan het geld goed gebruiken de enige die ik niet zou verkopen zijn Pedri Fati Araujo de Jong en Ter Stegen

14 augustus 2021 om 12:49

Dat Messi inschrijven tegen lager salaris kon op geen enkele manier. Dat is bij wet vastgelegd. Ook als Barca Depay en Kun niet had, had Messi op geen enkele manier onder de huidige omstandighede kunnen blijven.

14 augustus 2021 om 13:01

toch wel als ze hem meteen een nieuw contract hadden gegeven dus rond dezelfde tijd als ze nu Depay en Garcia hebben aangetrokken? want anders is het wel heel raar Depay en Garcia waren transfervrij en Messi was transfervrij want hij was geen Barcelona speler meer. dan zou het toch gek zijn dat je Depay Aguero en Garcia wel transfervrij mag aantrekken maar op dezelfde dag de Transfervrije Messi niet mag binnenhalen

14 augustus 2021 om 13:14

Enige manier dat ze messi konden behouden is als messi had verlengd voordat zijn contract afgelopen was. Weet niet of er een officieel aanbod was voordat zijn contract af liep

14 augustus 2021 om 13:54

@diego

Er zijn vast wel constructies te bedenken hoor, mits beide partijen hoe dan ook aan elkaar verbonden wilden blijven. Bijvoorbeeld dat Messi zijn teveel aan salaris zou teruggeven in vorm van donatie aan Barca. Zo zijn er vast meerdere constructies te bedenken. Maar ik betwijfel echt of Messi wel voor 15 miljoen per jaar bij Barca wilde voetballen, terwijl hij bij PSG meer dan het dubbele krijgt.

14 augustus 2021 om 14:09

@emille heskey o mijngod.. vertel me dat je niet weet waar je het over hebt zonder het te weten

14 augustus 2021 om 14:40

@Dandan
Dit is onjuist. Dit moet dan veel en veel eerder zijn gebeurd. Messi mag niet verlengen met minder dan 50 procent. Je moet namelijk het contract openbreken. En de voorzitter is er pas sinds april.. Die heeft even in kaart gebracht wat de stand van zaken is, en dat die Messi het laagste contract kan aanbieden wat wettelijk mag. Messi accepteerde dat. En heeft zelfs een maand zonder contract gezeten (zodat Barca ook geen salaris hoeft te betalen). Als die zwaae geblesseerd was geraakt tijdens de Copa was dat een groot risico voor hem. Messi kun niet eerder verlengen, onder lagere voorwaarden en kon dat na einde contract ook niet. Lariekoek allemaal.

14 augustus 2021 om 14:49

@Emile
Messi verdiende meer dan 100 miljoen per jaar. Zijn max verlaging wettelijk was 50 procent. Dus hij kon minstens voor 50 miljoen bij Barca blijven voetballen. Hij gaat naar PSG om daar 35 miljoen te verdienen. Waar hebben we het over? Als hij zelfs bij PSG 1 derde gaat verdienen van wat hij bij BARCA verdiende, denk je dat hij zulke offers niet voor Barca wilde doen? Men wil het linksom of rechtsom Messi aanrekenen. En ik merk dat dit soort onzin kennelijk blijft ronddwarrelen. Maar dat is niet op de feiten gebaseerd. De constructies die je voorstelt is natuurlijk onzin. Hij krijgt alsnog een bepaalde salaris. En die percentage wordt meegerekend. De percentage moet zakken. Zowel jursiten als financiele mensen hebben van alles geprobeerd. Barca kon hier niets aan doen behalve als er aan de spelregels wordt getornd. En dat gebeurde niet. Wat ook mogelijk was is dat een grote investeerde werd gestrikt als geldschieter waardoor hun omzet direct onhoog zou gaan. Is ook niet gebeurd. Barca had niet verwacht dat Tebas bereid is om de regels te handhaven ten koste van Messi (vanwege het geld wat hij voor La Liga opbrengt). Tebas bleef vasthouden en zei dat die niks kon doen. Game over.

Klasse Piqué. Niemand zal Messi vervanger. Ik ben al blij als hij 20/25 goals maakt dit seizoen.

Respect voor Pique en ik gun het Memphis ook maar het is toch wel heel jammer dat Barca hiermee tijdelijk gered word.

14 augustus 2021 om 12:54

Jij denkt dat het ook maar voor iemand goed is als Barca helemaal kapot gaat?

Denken jullie niet dat Messi zelf weg wou. Hij zegt bij de afscheid en bij PSG best vaak cl winnen. Dat ze het op deze manier hebben gedaan om la Liga te schuld te geven. Als Laporta de schuld kreeg kwamen er rellen.

14 augustus 2021 om 13:21

Best duidelijk dat barca messi wild ebehouden en messi ook wilde blijven. Toen hij weg wilde gaf hij dat aan. En toen hij wilde blijven gaf hij het ook aan.

14 augustus 2021 om 14:28

Messi wilde helemaal niet verlengen. Heeft 9x de mogelijkheid gehad om z'n handtekening te zetten. Vorig jaar een contract voor jaar getekend omdat hij zo ve clubliefde heeft

14 augustus 2021 om 15:39

Ik zie jou hier druk reageren en zeggen dat messi zogenaamd niet wilde verlengen? Wat lul je nou slap? Toen messi vorig jaar weg wilde vertelde hij het eerlijk, nu wilt hij blijven en ook dat zegt hij eerlijk. Meneer Scirea kan in Messi’s hoofd kijken hoor.. sjongejonge

Pique heeft de clubliefde die Messi nooit heeft gehad

Zit gewoon een constructie achter...denk je echt dat pique geld gaat inleveren...

Mensen zijn soms zo naïef he...

En al helemaal kotsmisselijk te worden van koeman, die dit weet en dan hem publiekelijk gaat prijzen. Alsof we baby's zijn.

Voor de mensen die het verhaal messi nog niet snappen. Hij kon vorig jaar al bijtekenen, hij kon in mei al bijtekenen en dat heeft hij niet gedaan! Hij heeft zichzelf uit het contract laten lopen met zijn clubliefde. En dan hoor ik steeds dat het de schuld is van barca of la liga.. Nee er is maar een schuldig en dat is meneer clubliefde.

14 augustus 2021 om 14:57

Beste Scierea
Messi tekent ieder jaar bij door steeds de optie voor beeindiging te laten verlopen. Vorig jaar werd Messi zo lelijk genaaid (doordat de optie voor de clausule niet anders werd geinterpreteerd door Corona, en de andere data in alle contracten van de spelers door Corona werden uitgesteld). En toen Messi wilde vertrekken, heeft Barca dat heel lelijk gespeeld. Deze keer heeft die gelaten dat t contract eindigt. Barca heeft dus een maand geen salaris betaald aan Messi (is bijna 10 miljoen), en heeft de laagst wettelijk mogelijke salarisverlaging geaccepteerd. Ook als die in contract had verlengd dan nog kon dat alleen met max 50 procent van zijn salaris. Dan had Barca een veel groter probleem. Btw in januari zat Bartomeu nog, dus Messi wilde niet onder zijn hoede verlengen. En na aanstellen van Laporta had zijn team tijd nodig om eerst de ernst van de financien in kaart te brengen. Barca wist tot een maand geleden niet hoe erg de schade was. Dus jouw hele verhaal klopt niet.

Schandalig blijft het van de Barca supporters dat ze twee spelers uitfluiten die gewoon onder contract staan en niet om deze situatie hebben gevraagd. Het wanbeleid wordt nu om hun nek gehangen..... Wel netjes van Piqué en dat mag worden gezegd.

Dus Pique mag akkoord gaan met verdere salarisverlaging. Wellicht Busquets en Alba ook.
Maar Messi niet? Messi mag niet voor "noppes" ballen? Met allerlei rechten die hij dan weer terug zou krijgen zou hij toch ook bakken met geld binnen kunnen harken.
De een wel de ander niet?

14 augustus 2021 om 16:23

Staat al vrij vaak aangegeven in dit topic, nu dus nog maar een keer. In de Spaanse wet staat dat je voor hetzelfde werk nooit minder dan 50% van je vorige contract mag verdienen, dit om fraude/zwart werk tegen te gaan.

14 augustus 2021 om 18:47

Ja, dit antwoord kreeg ik ook van een medeforumlid, maar Pique had al ingeleverd en nu weer en wel zoveel??? dat Depay kan worden ingeschreven. Hij zal toch geen 10% hebben ingeleverd?

Het blijft toch raar dat je na zo’n corona jaar strict vast blijft houden aan die 70%. Het is een onvoorziene situatie, en als Liga zijnde zou je ook een meerjaren plan met de club kunnen uitstippelen om stapsgewijs naar die 70% te gaan. Het is anders simpelweg onmogelijk om zo’n one-off impact van Corona op te vangen.

14 augustus 2021 om 17:13

Helemaal mee eens! Zie ook mijn reactie hierboven. Is toch echt kortzichtig!

14 augustus 2021 om 18:50

Behalve als er andere zaken meespelen die we niet kennen.
Ik verzin even iets naar aanleiding van een artikel over een meisje die haar baan kwijt raakte bij
OP 1: bemoeienis/beïnvloeding politiek
Misschien heeft de politiek zich er mee bemoeit en de Catlanen nou eindelijk eens keihard willen pakken. Dan pak je hun trots: Barca en dan is Messi de persoon

Sportief gezien is het nog niet eens zo slecht dat Messi vertrokken is. Laten we het van de positieve k(en anderen) ant bekijken: ontplooiing van bijv. Griezmann kan nu eindelijk tot stand komen. Laten we wel wezen: het gehele team was gebouwd rondom Messi (geen slechte zaak overigens, maar het heeft een houdbaarheidsdatum uiteraard).
Ik hoop van ganserharte dat Depay tot z'n recht komt, zonder z'n rare fratsen dan.
Barca kan weer de grootste ploeg worden als Koeman de poppetjes goed zet en de ploeg tot normaal gedrag maant.
Dat LaLiga (Tebas) uitgekost wordy is natuurlijk een moment van onterechtheid, daar Barca de afgelopen jaren zonder financieel toezicht heeft kunnen doen en laten wat ze wilden.
Laten we hopen dat normalisering van salarissen en uitgaven EU breed nu ingezet zijn, zodat voetbal weer aantrekkelijk wordt.

Blijft idioot.
Barca kan zijn aflossingen transfer Frenky de Jong niet eens betalen* ( die weet ik dan toevallig) en dat zal dan ook wel gelden voor meer transfers van de afgelopen jaren....maar mag gewoon Aguerro etc aantrekken, meedoen aan de CL etcetera...terwijl de niet betaalde clubs achterblijven.

* Ajax, RKC en W2 moeten nog miljoenen krijgen van Barca vanwege de 84 mio transfer van de Jong. Ze betalen gewoon niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren