Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Frenkie de Jong maakt als invaller het verschil in zeer moeizaam EL-duel

Laatste update:

Eintracht Frankfurt en Barcelona hebben elkaar donderdagavond in evenwicht gehouden. Het kwartfinaleduel in de Europa League werd afgewerkt in Frankfurt en eindigde in 1-1. Frenkie de Jong begon op de bank maar maakt het verschil als invaller door op fraaie wijze een assist te leveren aan Ferran Torres. Ook de openingstreffer van Ansgar Knauff namens Eintracht was van grote schoonheid. De return vindt volgende week donderdag plaats in het Camp Nou.

Xavi besloot om geen enkele Nederlander te laten starten. Zo werd Frenkie de Jong op het middenveld vervangen door Gavi en zat Luuk de Jong zit niet bij de selectie wegens een positieve coronatest. Memphis Depay stond met een hamstringblessure langs de kant, net als Sergiño Dest. Voorin verraste de Catalaanse oefenmeester enigszins met zijn keuze voor Adama Traoré in plaats van Ousmane Dembélé. Bij Eintracht moet Sam Lammers genoegen nemen met een plek op de bank.

De ontmoeting in Frankfurt ontvlamde al in de derde speelminuut, toen Ferran Torres van buiten het zestienmetergebied een schot richting de linkerkruising produceerde. Doelman Kevin Trap strekte zich en verwerkte de fraaie inzet met zijn vingertoppen tot een hoekstop. Enkele minuten later vuurde ook Eintracht het eerste serieuze waarschuwingsschot af. Jesper Lindström legde de bal ter hoogte van de penaltystip klaar voor Djibril Sow, die de hoek voor het uitkiezen had maar het leer volledig verkeerd raakte: naast. In de 23ste minuut kreeg Barcelona een flinke tik te verwerken. Gerard Piqué haakte geblesseerd af en moest zich laten vervangen door Clément Lenglet.

De Catalaanse defensie werd met de wissel duidelijk verzwakt, maar men hield stand tot aan het rustsignaal. Wel leek Eintracht een strafschop te krijgen van arbiter Srdjan Jovanovic, die dacht dat Sergio Busquets aanvaller Rafael Borré vloerde in de zestien. Na het bekijken van de videobeelden rectificeerde de scheidsrechter zijn besluit, daar de middenvelder eerst de bal speelde. Twee minuten na de hervatting capituleerde doelman Marc-André ter Stegen alsnog. Knauff beproefde zijn geluk met een schot vanuit de tweede lijn en vond met buitenkant rechts op schitterende wijze de kruising: 1-0. Tien minuten later kwam De Jong binnen de lijnen.

Het besluit van Xavi om de Nederlander binnen de lijnen te brengen betaalde zich direct uit, want De Jong stond vier minuten na zijn invalbeurt aan de basis van de gelijkmaker. Na een dubbele, fraaie combinatie met Ferran in het strafschopgebied schoot laatstgenoemde op overtuigende wijze raak: 1-1. In de 78ste minuut sneed Eintracht zich in de vingers. Op het middenveld was Tuta, die al geel op zak had, veel te laat met een tackle op Pedri, waarna Jovanovic besloot de verdediger zijn tweede gele prent te geven. De thuisploeg moest zodoende met tien man verder. Hoewel Barcelona nog diverse keren gevaarlijk werd, kwam er aan de stand op het scorebord geen verandering meer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Man man als Frankfurt toch een normale spits had gehad dan had je misschien wel de EL kunnen winnen en meegedaan om een top-4 klassering in Duitsland. Van Haller, Jovic en Andre Silva naar die kleine hanenkam die de ballen er nooit inschiet. Gelukkig voor Frankfurt hebben ze volgend jaar die spits van Nantes erbij.

7 april 2022 om 23:07

Die Kostic had ook alleen maar oog voor zichzelf.. ze voetbalden geweldig, tot ze opeens in de 16 kwamen, totaal geen oog voor elkaar. Bizar.

7 april 2022 om 23:25

Nouja moet zeggen dat die vaak wel medespelers zag, maar dat elke keer de voorzet of laatste pass niet op maat was. Het had hier makkelijk 4-2 kunnen staan voor Frankfurt. Nu zul je zien dat Barca volgende week veel effectiever gaat zijn.

Leuk potje. Rafael Santos Borre, leuke speler.

Een slordige Barcelona. Dit moeten we thuis gewoon klaren.

8 april 2022 om 04:13

Nou nou, ik snap al dat negativiteit niet van alle Barca supporters. Je kan niet elke wedstrijd met 4 goals afsluiten, je merkt gewoon dat sommige spelers toe zijn aan wat rust. Uiteindelijk speel je gelijk in een wedstrijd die toch lastiger was dan vantevoren gedacht. Al met al lijkt 1-1 mij een goede uitgangspositie.

8 april 2022 om 08:56

Elftal van Barca heeft gewoon nog veel tekortkomingen met name achterin en met Busquets kun je niet meer aankomen als centrale verdediger die wordt continue eruit gelopen. Clubs die dat tactisch inzicht hebben zullen altijd de ruimte gaan bespelen tussen de linies (dus achter Busquets en voor de laatste linie, daardoor moet men van achteren doorschuiven en vallen er gaten. Natuurlijk heeft hij verschrikkelijk goed inzicht een goede pass maar het totaal is gewoon niet goed genoeg meer bij Busquets.

8 april 2022 om 09:13

Het probleem lag er vooral in dat Araujo op rechts moest spelen omdat Dest geblesseerd was en Alves niet speelgerechtigd is. Araujo is echt nodig in het centrum. Busquets kreeg ook te weinig steun van Gavi en Pedri. Op termijn zal de meer fysieke Kessie Busquets gaan vervangen. Xavi wil doen wat Pep bij City heeft gedaan. Zij hebben nu de fysiek sterke Rodri voor de verdediging staan.

8 april 2022 om 09:56

Maar Rodri heeft ook een geweldige inzicht en pass in de benen. Datzelfde kan ik niet zeggen over kessie...

8 april 2022 om 10:59

Rodri is inderdaad uitzonderlijk goed nu. Hij heeft zich ook ontwikkeld onder Pep. Hij speelde meer of safe vroeger.

Verschrikkelijke partij, snel vergeten en thuis afmaken. Frenkie de Jong overduidelijk onmisbaar op het middenveld en ook Dembele onmisbaar. Xavi moet stoppen met het geforceerd rouleren

7 april 2022 om 23:05

Ik noem dit nou niet echt 'geforceerd' rouleren hoor. Hij zet 2 basisspelers op de bank. Gavi heeft zijn waarde gewoon bewezen op het middenveld en is een capabele vervanger van FDJ. Adama had dacht ik 4 wedstrijden achtereen gemist. Heb liever dit om blessures te voorkomen en iedereen blij te houden dan een ancelotti die week in en week uit met dezelfde namen komt.

7 april 2022 om 23:12

Als je daadwerkelijk wilt rouleren moet Pedri/Busquets en zelfs Aubemeyang op de bank, want die spelen letterlijk elke wedstrijd. Dembele en Frenkie zijn momenteel haast onmisbaar maar zijn wel de standaard roulaties, ik zie dat als geforceerd, omdat ze beide niet de meeste wedstrijden spelen

7 april 2022 om 23:18

Ik snap je punt volledig, maar je had vandaag geen depay op de bank waardoor je genoodzaakt was om auba te laten spelen. Ik ben er vrijwel zeker van dat depay deze wedstrijd had gestart. Adama kan enkel op RW spelen en kan je dus enkel laten spelen door dembélé te banken. Adama auba dembélé gaat gewoon niet werken en is teveel van het zelfde. Met pedri en busquets is het een andere verhaal. Je kan prima gavi op de plek van pedri laten spelen, maar pedri lijkt haast onmisbaar voor xavi lijkt het.

7 april 2022 om 23:25

@gruwezzinho Gavi speelt leuk mee voor zijn leeftijd maar wat heeft hij precies bewezen dat hij moet spelen? Vind Nico beter. Persoonlijk ben ik echt nog niet overtuigd van hem maar blijkbaar mis is het spelen van een handvol wedstrijden genoeg…

7 april 2022 om 23:49

Dembele heeft vandaag weer verschrikkelijk veel balverlies geleden. Geinig dat ie dreigend is, maar dat was ie vandaag toch weer meer tegen ons dan voor ons.

En rouleren is niet alleen nodig, de keuze was ook begrijpelijk genoeg. Je moet spelers ook een beetje kietelen en je zag Frenkie een periode lang zelfs het middenveld uitzetten ipv Busquets.

Er had niemand anders dan Auba kunnen starten vandaag op die positie. Ik ben niet dol op hem omdat ie voetballend weinig toevoegt, maar andere spelers neerzetten had.... bijzonder vreemd geweest.

7 april 2022 om 23:07

Niets dan lof voor het selectiebeleid van Xavi overigens! Je ziet dat elke speler kansen krijgt om zich te tonen en zijn ritme te behouden en daardoor krijg je 20 gretige, gemotiveerde spelers die er steeds klaar voor zijn om te starten / in te vallen.

In de do or die wedstrijden zoals Sevilla afgelopen weekend en de EL mag het inderdaad wel net iets minder soms.

7 april 2022 om 23:27

@real8madrid ik moet zeggen dat jij altijd eerlijk bent. Is het goed dan is het goed en is het slecht dan is het slecht. Maar altijd met een goede onderbouwing. Persoonlijk zou ik Nico ook wat vaker aan het werk willen zien. Ben daarnaast benieuwd hoe een voorhoude met Adama en Dembele zou zijn.

8 april 2022 om 08:00

De 4e plek is momenteel erg strak in La Liga. Rouleren moet puur zodat er gewoon gewonnen wordt in de competitie. Want een paar verliespunten en je kan op de 5e plek belanden. In de EL hebben ze thuis nog een 2e kans. Zo geforceerd was deze roulatie niet, maar ik snap de frustratie het was een lastige pot.

8 april 2022 om 08:27

Vond het een hele leuke wedsrijd, Frankfurt deed het goed. En snap Xavi ook wel, zoveel goede voetballers en je hebt amper tijd om wat te proberen.

8 april 2022 om 09:25

Laat japie het niet horen

Dir was de zwakste wedstrijd van Barca onder Xavi.
Al goed nog gelijk gespeeld, maar niks lukte, zelfs een simpele pass ging fout.
Maja zo’n wedstrijden zitten er altijd tussen, kan niet altijd makkelijk gaan.
Thuis moet het wel beter, en denk ook wel dat ze beter zullen gaan spelen en doorgaan.

8 april 2022 om 01:23

Ik vond het vandaag minder slecht dan tegen Benfica en tegen Espanyol

8 april 2022 om 13:35

Welkom terug Japie. Hoop dat je volledig hersteld bent van de sterke optredens van Frenkie deze weken.

8 april 2022 om 22:39

Alleen maar goed tochtoch. Mensen doen altijd net of ik iets tegen Frenkie heb maar ik ben gewoon heel neutraal. Als iemand goed speelt speelt hij goed, speelt iemand slecht dan speelt hij slecht. Ik kan er niet veel anders van maken

Moeilijke match, maar door een uitstekende tiki taka goal toch gelijk gespeeld. Sinds 20 Januari geen wedstrijd meer verloren! Nu de klus klaren in het prachtige Spotify Camp Nou . Ow ja mensen die Eric Garcia continue bashen: wederom een super sterke wedstrijd gespeeld!

7 april 2022 om 23:58

Ik heb dat gebash ook nooit begrepen. Dat is echt op basis van pure vooroordelen vanwege de fysieke uitstraling. Ja hij speelde slecht in het begin van het seizoen, maar je zag wel altijd de potentie. Wat nog lachwekkender was dat mensen zelfs zeiden dat hij in het Spaanse elftal slecht speelde. Ik kan mij letterlijk niet een slechte interland van hem herinneren. Maar ja, hopelijk zet hij dit niveau door.

Zoals verwacht waren de 2 wissels van barca in de 2de helft cruciaal voor ze. Dembélé brengt alles wat adama brengt + creativiteit, inzicht en naar binnen trekken. Frenkie was constant aanspeelbaar tussen de linies en heeft zijn waarde ook bewezen. Ik verwacht dit weekend gewoon weer de A opstelling. Trouwens, auba was wel echt dramatisch... Eric garcia een 9 van mij.

Barca de morele winnaar. Wat heeft Frankfurt het laten liggen zeg. Bij een 3-1 keek ook niemand raar op. Sterke wissels van Xavi en Torres mist veel maar doet het op dat beslissende moment dan toch. Zal hem goed doen. Ik denk dat Barca dit thuis wel over de streep trekt.

7 april 2022 om 23:06

@real8madrid

Hier komen we idd goed weg, dit is het verschil tussen top en subtop. Wij trekken het toch nog over de streep waar Eintracht zich het hoofd tegen de muur zal stoten met hun gemiste kansen.

8 april 2022 om 07:49

Wat bedoel je met verschil tussen top en subtop? Je speelt in de Europa league? Daar heb je geen top?

8 april 2022 om 09:57

@SergioRamosHM

Kom op je snapt best wel wat ik bedoel, ook al is het de EL.

Je kan toch duidelijk een verschil zien in het spelerskwaliteit? We zijn nog steeds top hoor, niet meer elite, maar nog steeds top.

8 april 2022 om 19:25

Net aan gewonnen van GS en nu 1-1.. zoveel beter zijn ze dus niet ondanks het immense salaris en uitgeven verschil.

Slechte wedstrijd vond ik langs onze kant, het was slordig en Eintracht speelde met veel intensiteit en vond telkens de ruimte in de omschakeling. Vind die Kamada overigens een uitstekende speler, die kan nog zeker een stapje hogerop.Zaak van het in Camp Nou af te maken.Nog een positieve noot om te eindigen : we zijn nog steeds ongeslagen sinds januari.

7 april 2022 om 23:03

Die viel me ook op, was geweldig vandaag. Deed me denken aan de beste Kagawa bij Dortmund. Ken de speler verder niet maar als dit zijn normale niveau is kan hij inderdaad wel eens een mooie transfer gaan maken.

7 april 2022 om 23:05

@real8madrid

Als ik me niet vergis ben je Belg toch?
Hij speelde 2 seizoenen geleden bij Sint Truiden en toen viel hij mij ook positief op!

7 april 2022 om 23:09

Klopt. Alleen kijk ik absoluut nooit Belgisch voetbal bedroevend niveau en ik hang geen club echt aan. Pik als Antwerpenaar heel af en toe een potje van Antwerp of Lierse mee maar kan me zelfs niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst Sint-Truiden heb zien spelen

7 april 2022 om 23:55

Vandaaaaar dat je altijd zo redelijk bent, dat verklaart een hoop 😄😄.
En in Nederland dan, dat voetbal van gi-gantisch niveau, welke club hang je hier aan?

8 april 2022 om 00:04

Ook niet echt een ploeg daar. Als ik dan eentje moet kiezen is het Ajax omdat ik 5 jaar lang vanwege een relatie redelijk vaak in Amsterdam te vinden was. Maar echt volgen doe ik ze ook niet hoor.

Enorm compliment naar Frankfurt! Echt goed gespeeld vandaag, met durf en agressie druk gezet. Knap. Die Knauf is echt een goede speler en Kostic natuurlijk al 2/3 seizoenen onwijs sterk als flankbestrijker. Gelukkig voor barca valt die 1-1 uit een geweldige aanval.

7 april 2022 om 23:08

Die kostic is trouwens al zeker 2 seizoenen een van de beste backs op aarde! Wat een drive, werklust en crossing heeft die man zeg.

7 april 2022 om 23:21

Ja kostic is echt een geweldige back. Heerlijk linkerbeen!

Zwak barcelona o.a pique, busquets en alba moeten zwaar vervangen worden. auba matig tot slecht ferran deed zn best. adama was letterlijk een blindepaard wat was hij bizar slecht vandaag. gelukkig 2 toppers die het verschil maken voor ons, dan maar volgende week afmaken in Spotify Camp Nou 😝

7 april 2022 om 23:06

Piqué busi en alba zijn wanneer het goed gaat nog steeds wereld top, en wanneer het stroef loopt zijn ze aan vervanging toe. Waan van de dag dit.

7 april 2022 om 23:10

Wat?! Alba aan vervanging toe? Ik krijg niet de indruk dat jij wedstrijden van barca kijkt hiermee. Alba is dit seizoen een van de sterkste speler aan barca's kant. Heeft dacht ik de meeste assists op zijn naam als back dit seizoen? Is onmisbaar aan die linkerkant met zijn spelinzicht en voetballende kwaliteiten. Je gaat onmogelijk een betere vervanger vinden voor hem. Busquets idem tito.

8 april 2022 om 16:48

Alba heeft over het algemeen een sterk seizoen maar laat weer eens zien dat onder druk(vergekomen in toernooi, resultaat bepaald over 2 wedstrijden) snel begeeft. Een huilebalk als het niet mee zit. Zwakke mentaliteit.

Ik zal niet treuren om het vertrek van Alba wanneer die aanbreekt. Hele beperkte LB eigenlijk.

Ik snap dat FDJ en Dembele rust krijgen, maar het spel is wel een stuk minder zonder die twee. Gavi moet echt nog veel leren in positioneren en andere aspecten van het spel. Het is een jongen met potentie, maar hij moet zich met de basis bezig houden en niet zoveel met de scheids.

Ferran vind ik wel een goede speler. Hij is veelal ongelukkig met de kansen, maar komt telkens in een goede positie terecht en voetbalt leuk mee.

Voor de rest was dit Barcelona op 50% kracht aan het spelen. Als die thuis aanzetten word het een andere wedstrijd.

7 april 2022 om 23:10

Anders was het een verlies. U niet van de domme houden aub.

7 april 2022 om 23:10

Door te voorkomen dat je met 1-0 verliest. Duh….

7 april 2022 om 23:10

het verschil tussen verliezen of gelijkspelen?

Ergens toch wel zonde dat Barcelona nu in de Europa League acteert om vervolgens in de winter een conservenblik aan Champions League spelers te halen waardoor de meeste clubs toch zullen verzaken tegen Barcelona. Dat is naar mijn idee het grootste verlies van de Europa League, vorige jaren had je altijd wel een Chelsea of een Arsenal of een Manchester United die tot de finale kwamen, terwijl dit een prachtige competitie is voor clubs kaliber Eintracht Frankfurt, Glasgow Rangers, SC Braga, etc.

Staat Luuk de Jong overigens wel ingeschreven voor de Europa League?

7 april 2022 om 23:21

Luuk de Jong staat ingeschreven voor de Europa League! Hij viel nog in uit tegen Napoli, volgens mij. Maar hij was er vandaag niet bij omdat hij corona heeft.

7 april 2022 om 23:41

Ah zodoende, een heldenrol voor Luuk de Jong in de Europa League zou ik namelijk wel weer prachtig vinden, nog genoeg rondes te gaan.

7 april 2022 om 23:54

Wie dan naast Ferran?
Traore? Auba? Daniel Alves?

Merkwaardige conservenblik CL-spelers heb jij, hoor.

8 april 2022 om 00:09

Het is ook niet zo zeer tegen Barcelona gericht hoor Almogaver, maar meer tegen de opzet van zo'n toernooi. Het is toch jammer wanneer er ieder jaar weer een of twee clubs in het toernooi zijn die een veel bredere beurs hebben dan de andere clubs. Ik kijk zo'n toernooi om potten als Braga - Rangers te zien, niet om Barcelona (en voorgaande jaren Arsenal, Chelsea, Man Utd, etc.) de ene na de andere Europese middenmoter / subtopper eruit te spelen.

Punt is dat Barcelona in staat is geweest afgelopen winter om een elftal uit balans aan te vullen met wellicht niet de meest spraakmakende namen, maar wel zeer degelijke krachten die je een bepaald basis niveau kunnen 'garanderen'. Als jij dat niet wilt of kunt zien, vind ik dat prima, maar jongens zoals ik kijken liever gewoon echt voetbal.

Slecht spelen en toch een gelijkspel uithalen is ook een kwaliteit.

Barcelona was extreem matig, maar scoren wel een lekker team doelpunt.

Ps: wat is Xavi bloedirritant aan de zijlijn.. jeetje het moet maar even tegenzitten en hij heeft dan garantie ruzie met de 4e official.

8 april 2022 om 05:08

@CMG

Als het niet loopt kan Xavi idd heel irritant zijn, dat was ie namelijk als speler ook 😁. Het is geen Simeone die als een halve gare het hele stadion uitloopt , maar ik begrijp heus wel je opmerking.

Een perfectionist pur sang, die hebben meestal een steekje los als het niet loopt hoe hij het wil.

Xavi dacht ‘t zonder Frenkie te klaren. Zak tabak…

Barcelona onderschatte deze wedstrijd duidelijk en dat was jammer om te zien. De EL is onze enige realistische kans op een prijs en dan moet je je gewoon vastbijten in een tegenstander. De afgelopen jaren zijn we veel vaker op wilskracht afgetroefd, dat mag niet meer gebeuren. Verder vond ik de invalbeurt van de Jong goed en ben ik blij dat het 1-1 is geworden, volgende week thuis afmaken.

Ik hoop echt dat het affiche Barca-West Ham er komt. Als je dat 5 jaar geleden had voorspeld... hahaha. Als je met Frenkie en Dembouz start, dan heeft Frankfurt weinig kans denk ik. Kostic is trouwens echt een geweldenaar nog steeds. Droomopvolger van Tadic imo. EL is best interessant dit seizoen, liggen ook al wat aardige ploegen uit. Ben benieuwd!

8 april 2022 om 13:15

Kostic zou juist perfect bij Inter of Spurs van Conte passen. Hij is gewoon een pure wingback.

Iedereen dacht dat Barca er al was. Nou tegen Frankfurt.... Europaleague serieus.
En Gavi, leuke speler maar beetje weerstand.. Heeft nog veel te leren

Hahaha, terechte gele kaart maar die ene gast staat gewoon te juichen dat zijn tegenstander rood krijgt. Of dat met zijn drieën op de scheidsrechter af rennen en schreeuwen na de niet gegeven penalty.

Dat die ratten in Barcelona überhaupt nog 1 fan hebben is een absoluut mirakel. (Of niet failliet zijn gegaan natuurlijk )

Ha, dan maak je een wereldgoal uit een corner, maakt er iemand anders op dezelfde avond nog een mooiere..

8 april 2022 om 00:29

Ja, Payet.. wauw! Echt vette streep



Ik ben echt blij met Xavi hoor en mooi resultaat aangezien Frankfurt hier meer uit had kunnen slepen. Goede ervaring voor het team om even tegen een fysiek superieur team te spelen.

Maar een ding: Waarom hoor ik nu opeens niks over het feit dat Pedri elke minuut speelt en Xavi hem niet rust? Onder Koeman was dat toch een groot ding?

En zeg het al maanden maar Busquets kan alleen spelen onder druk als hij een speler zoals Frenkie om zich heen heeft. Is niet verbeterd onder Xavi, maar Xavi heeft andere middenvelders betere rol gegeven.

8 april 2022 om 00:03

Het was vooral een ding omdat Pedri daarna meteen na de zomer langdurig geblesseerd raakte. Er was duidelijk wel een causaal verband tussen het drukke speelseizoen, het Ek en de Olympische spelen en zijn blessure. Het is niet enkel Koeman zijn schuld, maar hij heeft wel een rol gespeeld in die blessure. Een 17-jarige alles op het hoogste niveau laten spelen? Echter zijn we nu een jaar verder en speelt Pedri weliswaar altijd basis, maar hij wordt wel gewoon gewisseld.

8 april 2022 om 00:14

Verwacht je dat Busquets op deze leeftijd nog beter zou worden dan? Het beste is er al een tijdje vanaf. Je merkt nu gewoon dat hij het niet aan kan als de intensiteit hoog is. Ben benieuwd hoe een Frenkie/Kessie/Nico het volgend seizoen zullen doen op die positie. Verwacht sowieso dat er met die 3 geëxperimenteerd gaat worden op de punt naar achter. Deze wedstrijd had Nico moeten starten imo: fysiek sterk, loopvermogen om box to box te spelen en zit ook voetbal in. Jammer dat hij minder minuten maakt de laatste tijd.

8 april 2022 om 00:32

@garrincha10

Veel mensen die beweerden dat Xavi iedereen doet beter spelen. Nogmaals, ik ben all in met de Xavineta maar vond beetje overtrokken. Sommige spelers doen het zeker beter maar voor mij was Busquets er nooit een.het is meer zo dat Xavi beter omgaat met z'n tekortkomingen.

8 april 2022 om 03:21

Maar dat is toch net hoe een goede coach spelers 'beter maakt'? Je kan als coach een speler niet plots magischerwijs meer kwaliteiten geven denk ik dan. Je laat hen beter presteren door hen in een andere rol te zetten of de spelers om hen heen in een andere rol te zetten waardoor de speler meer in zijn kracht voetbalt en de spelers om hem heen zijn gebreken beter compenseren. Dat hebben we heel duidelijk kunnen zien bij Tuchel en Chelsea vorig jaar.

8 april 2022 om 04:37



Tuurlijk wel dat een coach kan helpen de kwaliteiten te ontwikkelen van spelers.
Spelers kunnen getraind worden op passingsprecisie, positionering, schieten etc.
Kijk maar naar Dembele. Z'n passing is sterk verbeterd over verscheidene seizoenen. Araujo qua verdedigen ook sterk vooruit gegaan.

Maar in Busquet's geval waar ik het over had kan hij inderdaad niet geholpen worden met het sneller worden. Daar heeft hij fysiek niet voor. Dan moeten andere spelers geinstrueerd worden om meer meters te maken of beter te positioneren om meer verdedigend werk te leveren ter compensatie van Busquets.

8 april 2022 om 00:17

Tja hij heeft maar een half seizoen he? Was tot januari geblesseerd en deze zomer zijn er geen toernooien. Een half seizoen veel spelen om vervolgens 6 weken te kunnen rusten kan zo'n jongen wel aan lijkt me, toch?

8 april 2022 om 00:34

Als je het mij vraagt kan hij het ook aan. Maar merk toch wel dat soms met dubbele maten wordt gemeten. De kritiek op Koeman begon al tijdens z'n eerste seizoen dat hij Pedri veel liet spelen en Puig weinig. En toen Koeman hem tweede seizoen constant liet spelen kwam Pedri ook terug van vakantie(deed niet mee met voor-seizoen volgens mij)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren