Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

France Football heeft alsnog plaats voor Cruijff in alternatief dreamteam

Laatste update:

In het beste elftal aller tijden van France Football was maandag bij de bekendmaking geen plaats voor Johan Cruijff, wat hier en daar voor verbaasde reacties zorgde. Het Franse magazine oordeelde al snel dat één dreamteam wellicht niet voldoende is, waarna twee alternatieve elftallen met voormalig topspelers werden opgesteld. Hierin is naast Cruijff plaats voor nog enkele Nederlandse topspelers uit het verleden.

In Dream Team II krijgt Cruijff gezelschap van Frank Rijkaard. Daarnaast krijgen onder meer Zinédine Zidane, Roberto Carlos en Andrea Pirlo een eervolle vermelding. In Dream Team III is plaats ingeruimd voor Johan Neeskens en Marco van Basten. Edwin van der Sar, Wim Suurbier, Ronald Koeman, Ruud Krol, Clarence Seedorf, Ruud Gullit, Dennis Bergkamp en Arjen Robben behoorden ook tot de 110 genomineerden, maar voor hen was er geen plaats in één van de drie droomelftallen. Omdat er dit jaar vanwege de coronacrisis geen uitreiking van de Ballon d'Or is, heeft France Football een zogeheten dreamteam geformeerd.

In het originele dreamteam van het voetbalmagazine wordt de voorhoede gevormd door Lionel Messi, Cristiano Ronald en de Braziliaanse Ronaldo, terwijl er ook plaats is voor Pelé en de onlangs overleden Diego Maradona. 140 voetbaljournalisten van over de hele wereld mochten in de afgelopen tijd het beste elftal aller tijden kiezen.

Dream Team I: Lev Yashin; Cafú, Franz Beckenbauer, Paolo Maldini; Diego Maradona, Xavi, Lothar Matthäus, Pelé; Lionel Messi, Ronaldo, Cristiano Ronaldo.

Dream Team II: Gianluigi Buffon; Carlos Alberto, Franco Baresi, Roberto Carlos; Zinedine Zidane, Andrea Pirlo, Frank Rijkaard, Alfredo di Stefano; Garrincha, Johan Cruijff, Ronaldinho.

Dream Team III: Manuel Neuer; Philipp Lahm, Sergio Ramos, Paul Breitner; Michel Platini, Johan Neeskens, Didi, Andrés Iniesta; George Best, Marco van Basten en Thierry Henry.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beetje flauw om van elk team 325/334 opstelling te maken.

15 december 2020 om 11:08

Dus dat zelfde als team of the year. Daar spelen ze met centraal verdedigers op de back positie. Een middenveld met 3 aanvallers en spitsen op de flank. Er moet gewoon op iedere positie een keuze gemaakt worden. 4-3-3 en gekeken naar een RB LB etc dat je gewoon een echt elftal hebt. Overigens hadden ze dit team niet moeten maken het is niet mogelijk om een dream team te maken. Iedereen speelde in een andere generatie en is totaal niet te vergelijken met elkaar. Moet je overigens ook niet willen.

15 december 2020 om 11:33

Geen Nederlander in het eerste dreamteam vind ik sowieso een schande en geen recht doen aan hun bijdrage aan de voetbalhistorie. Ik zou bijvoorbeeld voor Marco van Basten kiezen ipv Ronaldo el Gordo. Was fantastisch maar door blessures en vooral luiheid op zn 28e al klaar. Marco op zn 26e maar die haalde jaar in jaar uit een extreem hoog niveau. 3 gouden ballen. Nog completer dan Ronaldo in mijn ogen want ook technisch, sierlijk, afmaker maar ook een meevoetballer, kopper, omhalen.

15 december 2020 om 11:43

Alles wat je opnoemt kon Ronaldo phenomeno ook. Alleen was hij nog sneller en explosiever dan Marco en met een betere dribbel. Daarnaast was het naast zijn blessures ook een ziekte die ervoor zorgde dat hij veel aankwam.

15 december 2020 om 11:48

Onzin: van Basten kon veel beter koppen. Van basten voetbalde veel beter mee en van basten had een 10x betere mentaliteit. Dan geef ik je de dribbel, al heb ik van basten ook heel vaak langs 5,6 man zien slalommen. Misschien niet zo snel en explosief, maar sierlijk als een zwaan. Eindcijfer als spits: Van Basten de 9,8 en Ronaldo de 9,5.

15 december 2020 om 11:53

Ik zou de dikke Ronaldo denk ik omwisselen met Cruijff. Dan kan je 4-3-3 spelen, aangezien Matthaus meer een libero was.

15 december 2020 om 11:53

Ronaldo was zeker explosiever en sneller, maar San Marco was technischer. Die scoorde met links net zo makkelijkk als met rechts en was koppend zeker beter. Voor mij is San Marco de allerbeste spits ooit. Op zijn 28e kapot getrapt en toen al 3 Gouden ballen. Had hij nog 6 jaar door kunnen spelen, dan waren dat er ook 5 of 6 geworden. Beide fenomenen natuurlijk.

15 december 2020 om 11:54

Is Van Basten ook niet op zijn 28 moeten stoppen door knieblessures?

15 december 2020 om 11:55

@aarbei, maar geldt dat ook niet voor Ronaldo Lima? Als die zijn zware knieblessures niet had gehad, wie weet wat er van hem geworden was. Ongezien hoe goed die man was op belachelijk jonge leeftijd.

15 december 2020 om 11:56

lierse...26 was het voorbij, zeg ik ook, nog doorgesukkeld tot zn 28e en toen officieel gestopt. 26 Lierse , 3x gouden bal. 4 europa cups. Besef. En sorry jongens , maar we kunnen nu niet gaan doen alsof het bij Ronaldo allemaal aan zn ziekte en blessures lag. De gozer was ook een zuiplap, wijvenverslaafde waardoor je tijden m amper zag.

15 december 2020 om 12:05

@lierse,

Ronaldo was ook bizar goed. Maar ik ben het met Clark eens, van Basten heeft voor mij net nog iets meer. Ik heb zitten huilen voor de televisie toen hij stopte. Nog steeds als ik dat fimlpje kijk, word ik weemoedig. Hij was zo ontzettend compleet, zo sierlijk ook, positioneel ook waanzinnig.

15 december 2020 om 12:57

Je plaatsts de grote Ronaldo serieus onder van Basten. Kom op zeg. We moeten ons niet blind laten leiden door de afkomst. Ronaldo was een veel completere spits die veel meer kon dan alleen goals scoren zoals Van Basten.

15 december 2020 om 13:20

jouw naam zegt genoeg over blind laten leiden door afkomst... ik plaats idd van Basten serieus boven Ronaldo lima. Ik heb ze beide live en van dichtbij meegemaakt. en hoe goed ronaldo ook was. van Basten was echt nog net iets specialer. de argumenten heb ik al genoemd. Als je het hebt over compleet. dan is het San Marco. Buiten catalunya zien meer mensen dat...

15 december 2020 om 14:15

Nu ik vind Van Basten ook een weergaloze spits hoor, absoluut een van de beste ooit en ik kan zeker snappen dat mensen hem de beste ooit vinden. Alleen snap ik niet echt dat je Ronaldo Lima op een zekere manier toch wat naar beneden praat om op die manier van Basten op 1 te plaatsen.

15 december 2020 om 14:36

@visca

Ronaldo completer dan van Basten?!? Laten we het erop houden dat ze beide zeer compleet waren. Daar waar Ronaldo sneller en explosiever was, daar was Van Basten de betere kopper en die schoot ze er vanuit alle (onmogelijke) hoeken in met zowel links, rechts, stift. We praten niemand naar beneden, maar zowel Clark als ik geven beide volgens mij prima onderbouwd aan waarom we Marco nog net een treetje hoger zetten. Je mag ze ook samen op 1 zetten, maar als je dan toch moet kiezen, dan wint Van Basten het nipt.

15 december 2020 om 14:42

“Die gozer was een zuiplap, wijvenverslaafde” neigt toch naar beneden praten als je het mij vraagt.

15 december 2020 om 15:24

wil je ontkennen dat het zo was? Omlaag praten is iemand betichten van dingen die hij niet was. Ronaldo nazario de lima was 1 vd meest begenadigde spitsen die op deze aarde heeft rondgelopen. Hij heeft het ook op verschillende momenten in zijn loopbaan laten zien. Maar er wordt hier voorbijgegaan aan het feit dat ie op heel veel momenten in zn carriere niet presteerde en dat dat ook vaak lag aan zijn eigen mentaliteit en focus. Als je dan spitsen gaat vergelijken, dan doe ik dat obv intrinsieke kwaliteiten. Ook obv daarvan vond ik van Basten overigens de completere spits zie hierboven why). Maar ook op het feit dat Marco van Basten van zn 16e tot 26e (bijna) constant op het allerhoogste niveau heeft geacteerd en zn volledige potentie heeft laten zien. Dat laat ik meewegen in de nr 1 spot die ik hem toebedeel. NB. het feit dat sommigen op deze site het niet met mij eens zijn, is volgens mij veelal gebaseerd op het feit dat ze Marco niet hebben zien voetballen. de grootheid van die jongen in die tijd, was ongekend. Overal ter wereld was het jaren algemene consensus. nr 1 spits die man. wat n luxe vergeleken met wat we nu hebben...

15 december 2020 om 20:07

Alle respect maar Ronaldo staat toch wel bij alle kenners boven Van Basten. zoek maar even wie Capello de beste vind die hij getraind heeft. ook al was Ronaldo toen al over zijn top. Als we het puur hebben over talent en skill, passeert niemand Ronaldo R9, dat zeggen alle ex-spelers/trainers. Dus wie zegt dat Ronaldo een schim is vergeleken bij videobeelden van Cruijff en Maradona , snapt echt het spelletje niet. Hoe jammer als Nederlander ook, dit is gewoon reeel dat hij erboven staat.

15 december 2020 om 20:09

Als jij 2 keer je kruisbanden scheurt voor je 25ste en 2 jaar nauwelijks gespeeld hebt en de wereld je carrière opgegeven heeft, en je komt terug, wint het WK, en hebt nog goede jaren bij Real Madrid, heb jij een sterke mentaliteit en drive, wat jij hierboven schetst is echt iets van de laatste jaren (bij alle Brazilianen zo ongeveer)

15 december 2020 om 20:12

Ken je feiten. Van Basten speelde op zn 28ste zn laatste pot (CL finale 1993) en is door blijven sukkelen tot zn 30ste en toen definitief gekapt

15 december 2020 om 20:26

De Braziliaanse Ronaldo is een Madridista. Ik loop nota bene een Madridista te verdedigen. De grote Ronaldo was completer volgens 150 journalisten. Ik bevind me in goed gezelschap.

Typerend dat verdedigers altijd als laatste mogen komen aankakken bij dergelijke verkiezingen. Je kan beter een droomelftal maken in zijn eigen periode, althans dat zou ik mooier vinden. Maak van iedere generatie spelers een droomelftal.

15 december 2020 om 11:29

ach, dan zeurt het publiek over wat een generatie is en waarom de ene speler wel in generatie a zit, en niet in generatie b

15 december 2020 om 12:52

Mee eens. Dat zou ik ook mooi vinden. Beste elftal van de jaren 70, van de jaren 80, 90 enzovoort. Dan is het ook leuk om ze tegen elkaar te zetten. Wie is beter? Jaren 80 met Maradona en van Basten of jaren 90 met Zidane en Romario (ik noem maar wat)

Mattheus in dreamteam I en Cruijff niet is vrij pijnlijk. Geeft tegelijkertijd ook de onzin van dit soort lijstjes aan.

15 december 2020 om 11:07

Qua positie waren ze toch totaal niet te vergelijken?

15 december 2020 om 11:08

Het zijn maar meningen gast, waarom doet het je pijn? Realiseer dat als jij johan cruyf boven matheus kiest dat iemand anders daar even veeel last van heeft😅

15 december 2020 om 11:14

Bij mijn generatie was Mattheus niet de populairste voetballer. En dan druk ik me nog heel voorzichtig uit.

15 december 2020 om 11:30

het is dan ook geen populariteitsprijs

15 december 2020 om 11:32

Misschien omdat je een Nederlander bent? Bij Duitsers zal dat wel weer anders liggen.

15 december 2020 om 11:28

Matthaus was niet voor niets zeer impopulair in Nederland, dat was mede omdat het een bijzonder goede voetballer was. Wel een totaal andere voetballer dan Cruijff. Cruijff moest concurreren met Pele, Maradona, Messi, Ronaldo en Ronaldo, niet met Matthaus. Het team is al zo weinig in balans. Wat dat betreft had ik ook eerder Gerrard als tweede middenvelder opgesteld dan Xavi.
Neem aan dat het tweede en derde team vooral zijn samengesteld om Zidane, Platini en Henry een plaats te geven.

15 december 2020 om 12:05

Dat mathaus niet populair was in Nederland was toch voornamelijk vanwege zijn schwalbe gedrag. Dat hier toen echt walgelijk gevonden werd. En nu noemen ze het slim en doet iedereen het. Vind het persoonlijk nog steeds walgelijk gedrag.

15 december 2020 om 12:47

Cruijff had meer concurrentie als aanvaller.

15 december 2020 om 13:07

Nee hoor, Wondersloff, het geeft aan hoe subjectief zulke lijstjes zijn en hoe ze in die zin inderdaad waardeloos zijn. Jij vindt dat Cruijff een plek verdient in de beste elf, France Football vindt van niet of hoe de stemming ook is geweest. Het maakt uiteindelijk niks uit, want samen spelen zullen deze jongens niet doen en hij is tevens al dood, ik denk niet dat hij zich zal omdraaien in zijn graf.

Wanneer gaan ze tegen elkaar spelen? Dan kunnen we de discussie voor goed begraven. Ik zet mijn geld op team 3. Bij team 1 gaan ze allemaal bij elkaar in de weg lopen voorin. En je hebt 5 spelers die geen stap zetten als de bal verloren wordt.
Team 3 zit meer balans in dan bij de rest.

15 december 2020 om 11:24

Ik zet m'n geld op team 2, dat team klopt voor mij aan alle kanten. Meedogenloze verdedigers, een middenveld wat echt aan alle kanten klopt qua creativiteit, balans, loopvermogen, passing en dan die aanval...halleluja, snelheid, creativiteit, alles. En in elke linie leiderschap.

Denk dat bij een onderling toernooitje team 1 kansloos op de laatste plaats beland. Team 2 en 3 gaan het eklkaar heel erg moeilijk maken. In team 3 staan 2 van mijn grote favorieten, San Marco en de magische Iniesta.

Ik ben wel benieuwd wat Dream Team 100 is?

15 december 2020 om 11:09

Daar zitten Ard van Peppen,labyad en Bendtner in

15 december 2020 om 11:19

maurootje, vergeet Peter Hoekstra en Ulrich van Gobbel niet...

Nog nooit gehoord van Didi, best pijnlijk aangezien hij blijkbaar tot wereldtop behoorde.. ik mis alleen nog Nesta, die ik echt wel beter vind dan Carlos Alberto of Breitner. En is er echt geen betere voor Neeskens? Ik gok van wel

15 december 2020 om 11:17

Ik vind het bizar dat zico niet in een van die teams zit.

15 december 2020 om 15:01

Eusebio wordt ook nergens genoemd. Ook wel een legende in het voetbal.

Verdeel dit in tijdsvakken 60-80, 80-00 en 00-20. Maak daar 3 teams van en klaar, hoef je ook niet die eeuwige discussie te voeren...

Uhm ben ik de enige die het raar vindt dat Cannavaro er nergens in staat ?? Enige verdediger ooit met de gouden bal

15 december 2020 om 11:17

Oja die ook. Cannavaro en Nesta hadden best de plekken van Breitner en Carlos Alberto kunnen of, misschien moeten, overnemen

15 december 2020 om 11:58

Carlos Alberto was eerder een rechtsachter en Breitner maakt toch vooral furore als middenvelder als ik het goed heb.

15 december 2020 om 11:18

Maar maldini, baresi, nesta waren allen beter.

15 december 2020 om 20:13

Had Roberto Baggio ook wel in 1 van deze drie teams verwacht. staan mindere in, zeker qua talent. wordt ook wel naar behaalde prijzen gekeken wederom.

Dan kondig je met veel bombarie het beste elftal aller tijden aan en maak je er 3 teams van, waardoor je effectief niks zegt. Als je dan per se een verkiezing moet doen, maak dan ook een keuze.

Denk overigens dat team 2 van team 1 wint, meer balans.

Vind het vooral mooi dat Rijkaard in het tweede team te vinden is. Toen ik opgroeide was het vooral van Basten op 1 Gullit op 2 en Rijkaard op 3. Zo werd het althans naar mij over gebracht vanuit de oudere generatie en media in Nederland. Totdat ik laatst interviews van Harry Vermeulen zag met Pelé en Maradona die beide Rijkaard de beste vonden van de 3. Toen besefte ik mij pas dat hij best ondergewaardeerd word hier in Nederland.

Doe dit nou gewoon niet. Het is toch onmogelijk om de beste 11 allertijden aan te geven. Iedere speler heeft in zijn eigen tijd gedomineerd, maar tijden zijn niet te vergelijken met elkaar. Je kunt Muhammed Ali ook niet vergelijken met Anthony Joshua of Martina navratilova met Serena Williams.

Het is een mening, persoonlijke voorkeur en dat moet niet in een definitief team gezet worden. Ik mis bepaalde spelers die ik persoonlijk als geweldig heb ervaren, maar nooit zo'n team kunnen halen. Hierbij denk ik aan jongens als Claude Makalele, Michael Ballack, Pablo Cannavaro of Frank Lampard zullen nooit in zo'n lijstje komen, maar zijn naar mijn mening geweldige voetballers met een geweldige staat van dienst.

Ik heb maradona, Pele en dat soort spelers nooit zien voetballen, maar als ik beelden terug kijk van hun dan mogen zij de veters van Cristiano en Messi nog niet eens strikken. Het algehele niveau in deze tijd is zoveel hoger dan vroeger, waardoor de dominantie van Cristiano en Messi nog meer bijzonder is. De kwaliteit van tegenstanders, het niveau, de fitheid is allemaal zoveel hoger dan vroeger.

15 december 2020 om 11:56

"als ik beelden terug kijk van hun dan mogen zij de veters van Cristiano en Messi nog niet eens strikken."

Dit is natuurlijk ook te begrijpen. Kijk naar de kwaliteit velden, schoenen, ballen etc. Andere tijden met meer snelheid. Wie zal het zeggen wellicht dat Pele en Maradonna met de huidige technologieën en omstandigheden nog beter presteerden.

Kortom dit is een onmogelijke vergelijking.

15 december 2020 om 12:00

Precies. Wie weet had maradona met de huidige trainingschemas, technologie en voetbalaanpak nog beter geweest en nog meer had gewonnen. We zullen het nooit weten

15 december 2020 om 12:32

Wat je dus wel kan vergelijken is de impact in de bijbehorende tijd. En daarin staan Pelé, Maradona, Cruijff en Messi op eenzame hoogte.

15 december 2020 om 12:50

Dat valt te betwisten. Xavi en Iniesta bijvoorbeeld hadden niet minder invloed dan Cruijff en Messi. Wat die twee hebben weten te winnen is ongekend. En ook met een Spanje dat geen grote sterren had. Zij hebben dat team tot immense hoogte gedragen met 3 grote titels op rij als hoogtepunt.

15 december 2020 om 20:14

Pele? die in Brazilië heeft gevoetbald alleen? en die op WK 1962 geblesseerd was?

15 december 2020 om 12:33

Zelfs als je de beelden bekijkt is Ronaldo een schim van spelers als Maradona en Cruijff.

We doen alsof Lothar Mattheus, 1 of andere koekenbakker is. Tuurlijk was Johan Cruyff een betere voetballer dan der Lothar is, Maar JC zou in de plek van Ronaldo moeten horen als spits. Mattheus was een complete middelvelder, sterk in de aanval en in defence echt een allround. 1 van de beste Duitse voetballers aller tijden. Hij is de laatste duitse voetballer die uitgeroepen is tot wereldvoetballer van het jaar. Wereld en europees kampioen en heeft 2WK finales verloren met Duitsland. In mijn ogen de beste verdedigende middelvelder ooit, dus op die positie beter dan JC dat hij op die positie voorkomt is geheel logisch te verklaren. Ook al ben ik een grote fan van JC

15 december 2020 om 12:31

Cruijff was toch ook geen echte spits. Die had je op elke aanvallende plek kunnen zetten in dit team.

15 december 2020 om 20:16

Helemaal mee eens. Matthaus was een absolute leider, allround middenvelder box tot box, die zichzelf in zijn latere carrière nog opnieuw heeft uitgevonden als een libero en nog lang op niveau kon spelen. Zat op EK 1980 al in selectie Duitsland en bij Ek2000 nog steeds. nou.. wie hier beweest dat hij er niet inhoort moet echt even beter inlezen in de man zn carrière .

Krijg je drie kansen om een wereldelftal samen te stellen en dan maak je nog steeds geen plaats voor de speler die de meeste prijzen heeft gewonnen in zijn carrière; Dani Alves. Daarnaast zou ik zelf plaats maken voor Alessandro Nesta en Paul Scholes. Misschien in plaats van Philipp Lahm, Carlos Alberto en Johan Neeskens?

15 december 2020 om 12:30

Neeskens staat er toch ook in?

Onbegrijpelijk dat journalisten nota bene Cruijff niet kiezen in het eerste team. Maar wel een Xavi 🤦 dat is een exponent van alles waar Cruijff voor staat. Zo'n lijst begin je met: Pele, Maradona, Cruijff en Messi. Daarna vul je de overige in.

15 december 2020 om 12:54

Xavi is op zijn positie als spelverdelder natuurlijk veel beter dan de aanvaller Cruijff. En hij heeft ook meer gewonnen. We moeten ons niet laten verblinden door namen of nationaliteit. Cruijff moest het opnemen tegen vele legendarische aanvallers. Daarvan verliezen is geen schande. Dat een di Stefano, Puskas of Kubala er niet instaat daar kun je net zo goed over twisten als over Cruijff. Cruijff is een grote maar alles bij Barcelona ophangen aan Cruijff vermoeit. Ook omdat het Michels te kort doet.

15 december 2020 om 19:55

Het vermoeit? Het is een feit. Geeft niet als je geen fan bent van Johan. Maar bagatelliseren is in deze geen optie.

15 december 2020 om 20:23

Ik ben een immense fan van Cruijff. Maar wel een realist. Cruijff is een legende. Die hoef je niet nog groter te maken ten koste van anderen.

Ik mis Eusebio, vind het apart dat hij er niet tussen staat.

Leven we trouwens in een buitengewoon keepers tijdperk dat er twee keepers in de elftallen staan die momenteel nog actief zijn? Mijn interesse in keepers is niet groot, en al helemaal niet betreffende de keepers die ik toch nooit zal zien spelen omdat ze actief waren voor mijn geboorte, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo summier is dat Buffon en Neuer de top van de top van honderd zoveel jaar voetbal. Peter Handke heeft er een mooi boek over geschreven, de angst van de doelman voor de strafschop, mooie mensen zijn het wel, doelmannen.

Toch nog knap 4 van de 33 spelers zijn Nederlanders,voor een land dat nooit wereldkampioen is geworden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren