Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Finnbogason zou perfect zijn voor Celtic, hij is dat geld zeker waard’

Laatste update:

Celtic staat in de Schotse competitie met overmacht bovenaan, maar eindigde in de groepsfase van de Champions League achter Barcelona, AC Milan en Ajax als laatste. De ploeg van trainer Neil Lennon mist een echte afmaker in de voorhoede en heeft belangstelling voor Alfred Finnbogason.

/

De topscorer van sc Heerenveen zou volgens Pieter Huistra, de trainer van De Graafschap die zelf in Schotland uitkwam voor Glasgow Rangers, niet misstaan bij the Bhoys. “Hij doet me denken aan mijn voormalig ploeggenoot Ally McCoist”, doelt Huistra in de Britse media op de oud-spits van Rangers, die in 418 competitieduels voor de gevallen grootmacht liefst 251 keer scoorde.

“In Nederland is Finnbogason een fenomeen, omdat hij zo veel doelpunten maakt. En hij is niet alleen een afmaker, hij verrast de mensen ook met zijn andere kwaliteiten en met de ongelooflijke goals die hij maakt. In het zestienmetergebied is hij dodelijk”, vervolgt de coach van de Superboeren. “En hij is altijd op zoek naar de ruimte die achter de verdediging van de tegenstander ligt.”

/

Met het karakter van de IJslander zit het bovendien wel goed, heeft Huistra het idee. “Hij wordt dikwijls stevig aangepakt, maar hij reageert daar nooit op. Hij staat gewoon op en gaat verder met de wedstrijd.” Lennon zat afgelopen weekend in Alkmaar op de tribune, toen Heerenveen het opnam tegen AZ. Volgens Huistra moeten de Schotten niet terugdeinzen voor de vraagprijs voor Finnbogason.

“Hij zal zeker zes of zeven miljoen euro moeten kosten, en dat is veel geld voor een Schotse club, maar het zou een goede investering zijn. Hij zou perfect zijn voor Celtic; ik weet dat ze op zoek zijn naar doelpunten en Finnbogason zou ze die geven. In de Schotse competitie en zelfs in de Champions League. Hij komt uit IJsland, dus hij zou geen moeite hebben met het fysieke spel in Schotland.”

Denk je dat Alfred Finnbogason naar Celtic gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Finnbogason kan beter. Duitse competitie lijkt me wat voor hem. Alhoewel Dost en de Jong daar ook hebben gefaald.

24 december 2013 om 16:39

Beter? Als je puur kijkt naar de velddoelpunten heeft Finnbogason hetzelfde rendement als Castaignos en Pelle. Raar dat Luc dan wordt neergezet als een miskoop en de anderen als superspitsen, terwijl ze alledrie zo rond de 15 van de scoten op doel in het mandje leggen.

24 december 2013 om 16:55

Hetzelfde? Volgens mij heeft Finnbogason al meer dan 40 goals gemaakt in nog geen 2 jaar tijd. Luc en Pelle komen no way aan die statistieken.

Dus nee het is niet raar, het is logisch omdat hij aanzienlijk beter is dan die 2.

Finnbogason verdient een betere club dan die neppe celtic

24 december 2013 om 14:51

Zwets niet, Celtic is een instituut. Je roept toch ook niet dat Benfica, Liverpool, of Juventus nep zijn?

24 december 2013 om 15:02

ik geloof dat jij 's nachts droomt om in Celtic park te voetballen.

Celtic? Doe gewoon hoor, dooie Schotse competitie. Er zijn genoeg clubs in de premier league, lijkt me sterk dat hij voor celtic zou kiezen.

24 december 2013 om 12:25

Competitie is zaad maar het is echt een enorme grote club hoor, wordt door velen onderschat.

24 december 2013 om 12:32

Hoezo onderschat? Kijk hoe kansloos ze laatste zijn geworden in de cl poule, ze hebben nog geluk dat ajax in celtic het niet op de heupen had, anders was het nog triester afgelopen voor deze matige club

24 december 2013 om 12:58

Ga toch weg man... omdat Ajax het niet op de heupen had.... wat dacht je, dat Ajax in de derde versnelling stond te ballen?
onderschatting is het juiste woord. Celtic heeft als één van de weinigen het grote Barcelona verslagen... niet het slappe aftreksel wat we dit jaar in de CL zagen acteren.

24 december 2013 om 13:18

Je overschat Celtic, dat is echt topklasse niveau, daar heeft geen enkele nederlandse voetballer wat te zoeken.

24 december 2013 om 13:28

Martinus vind het leuk om de prestaties van Ajax te bagatelliseren, zijn haat jegens Ajax zit denk ik nog dieper dan de liefde voor zijn moeder.

24 december 2013 om 13:32

Hij doelt denk ik voornamelijk aan de groote van de club Celtic. Het is een hele grote club.

Ik ook vind overigens dat hij naar een leukere/betere competitie moet dan die ban Schotland.

24 december 2013 om 14:42

@zooman, niekianie: Hoe komt het dan dat muv van Dijk (nederlands beste centrale verdediger) alle basisspelers international zijn? Zullen vast allemaal wel matige Engelse, Ieren, Schotten, Zweden, Nigerianen zijn?

Stelletje napraters

24 december 2013 om 14:52

Celtic is geen stad, ze komen uit Glasgow.

Hij moest 10 miljoen kosten toch, lijkt me niet dat die prijs naar beneden is gegaan het afgelopen halfjaar.

24 december 2013 om 12:52

Een vraagprijs is vaak wat anders dan een verkoopprijs in het voetbal. Ik zie geen club 10 miljoen of meer betalen voor een speler van bijna 25 jaar die 1,5 seizoen aardig scoort bij een middenmoter in een matige competitie.

24 december 2013 om 13:09

Vind ons toch zeker een subtopper net als Groningen. 7M moet haalbaar zijn voor deze toch beperkte spits.

Er zijn zoveel clubs waar hij heel goed bij zal passen. Maar of Celtic voor hem zelf nou zo'n goede stap zou zijn betwijfel ik. Als hij daarheen gaat is hij het niveau binnen de kortste keren alweer ontgroeid denk ik. Hij kan beter naar een wat sterkere competitie gaan. Een mooie club uit Duitsland ofzo. Daar kan hij nog flinke stappen zetten. De Schotse competitie is daar te beperkt voor.

Zeker 6 of 7 miljoen?? Ik zou toch zeker aan een bedrag met 7 nullen denken. Je verkoopt de topscoorder van de eredivisie in de winterstop

24 december 2013 om 14:53

Als zo'n mijnwerker als Higdon er topscorer kan worden dan wordt Finbogasson er een fenomeen.

Ajax had deze man in de zomer kunnen halen voor 9 miljoen.
Ajax ontbreekt het aan een Ajax waardige spits. Met Finnbogasson had Ajax nu nog CL gespeeld en een straat lengte voor gestaan in de competitie.
Maar ja, het nieuwe beleid van Ajax he.
Domdom. en gebrek aan daadkracht

24 december 2013 om 12:04

Heb je hem weer met z'n Finnbogason propaganda.

Finnbogason had hetzelfde gedraaid als sigthorsson, snap dat nou eens. Het is precies zo'n type, iemand die niet mee kan voetballen en z'n kansen afwacht. Ook al had hij er inderdaad wel meer gemaakt dan Sigthorsson. Finbogasson zou bij Ajax ook niet slagen en is ook totaal niet nodig.

We hebben een voetballende spits nodig in dit systeem, iemand die mee kan combineren, dus geen finbogasson.

24 december 2013 om 12:16

Klopt. Finbogasson zou bij ajax ook mislukken. Niet omdat hij slecht is, enkel omdat de vleugelsperlers geen voorzet kunnen geven.

Toch vindt ik dat Ajax wel een nieuwe spits moet halen, een type Saurez. Een speler die uit het niks een goal kan maken. Helaas zijn die zeldzaam en duur.

24 december 2013 om 12:21

@bassieforajax

Ja ik heb het liefst ook zo'n spits, maar opteer voor de 2e helft van de competitie toch voor Siem de Jong in de spits. Vooral omdat de Boer altijd met de Jong in de basis wil spelen en het middenveld nu goed staat, dus dan maar de Jong in de aanval posteren. Daarbij pikt hij ook altijd wel flink aantal doelpunten mee in de spits.

Ik denk trouwens dat Bojan die rol die jij nu benoemt ook op zich zou kunnen nemen. De wedstrijden die hij in de spits begon was hij toch aardig bezig. Helaas komt het met Spanjaarden en Ajax nog niet echt lekker eruit.

24 december 2013 om 13:06

Zijn dezelfde types ja, alleen schiet Finnbogason er wel elke wedstrijd 1 of 2 in en Sigthorsson niet. Dat is nogal een belangrijke verschil voor een spits.

24 december 2013 om 13:32

@nolimit

Dat is nou het hele punt is maar afwachten of dat in het systeem van Ajax ook lukt. Bij Ajax rendeert zo'n type spits op dit moment niet, dus ik denk dat Finnbogason ook niet zo goed zou draaien.

24 december 2013 om 14:07

@inkeajacied
Heb je poep in je ogen, of ben je zo ??
Finnbogasson had er bij Ajax minimaal 20 ingelegd,
Sigthorsson is verkeert ingeschat en absoluut niet Ajax waardig.
Maar ja, jij je mening die zeer gekleurd is.

24 december 2013 om 14:15

Als Finnbogason iets niet krijgt bij Heerenveen zijn het voorzetten, onze vleugels zijn dramatisch op dat vlak. Hij is een spits die leeft op steekballen niet op voorzetten.

24 december 2013 om 14:52

@steward

Poep in je ogen of ben je zo? haha wat is dat nou weer voor uitspraak.

Eerlijk ik vind je lachwekkend, en ik zie nu ook in dat een discussie met jou aangaan zinloos is. Je bent te koppig om van je standpunt af te gaan en te zielig om het op de man te gaan spelen i.p.v. met argumenten te komen.

Mijn mening gekleurd noemen, hoezo zou die gekleurd zijn? Wat zou ik tegen Finnbogason moeten hebben? Het lijkt eerder dat jij een gekleurd brilletje hebt. Elke topic over Finnbogason of Ajax in verband met een spits kom je weer met je Finnbogason propaganda.

24 december 2013 om 23:54

Tja, als jij gekleurd wil kijken is niet min probleem
Een discussie met jou is zinloos omdat je de tekortkoming van Ajax niet in wil zien.
Je heb niks tegen Finbogi,maar kijkt gekleurd naar Ajax en luistert naar het domme gezwam van de boer

24 december 2013 om 12:05

Finnbogasson is geen echte ajax spits , hij is als makaay iemand die zich een hele wedstrijd kan verstoppen totdat die ene kans komt om een goal te maken. Bij ajax moet je completer zijn.

24 december 2013 om 12:18

Inderdaad, je moet kunnen mee voetballen. Een goede rechtsbuiten is meer een noodzaak bij Ajax. Eerst de bal voor het doel krijgen, dan pas afmaken en dat kan Sigi wel.

24 december 2013 om 14:14

Bij Ajax moet je completer zijn?
Welke spits bij Ajax was completer?
Huntelaar?
Elhamdaoui?
Suarez?
Ik zou weinig spitsen van Ajax weten die complete voetballers waren.
Finnbogasson koste relatief niet veel, 9 miljoen
Een spits die een hoger niveau speelt is zeker niet haalbaar.
Met Finnboggi had Ajax absoluut gewonnen van Milan en had de investering al terug verdient geweest

24 december 2013 om 14:44

@steward.

Al die spitsen die jij noemt waren inderdaad vele malen completer dan Finnbogason, dat je dat niet in kan zien joh. Echt ongelooflijk. Zelfs Heerenveen supporters zijn het erover eens dat Finmbogason een topafmaker is, maar niet kan voetballen.

Of je dan wint van Milan valt bovendien helemaal niet te zeggen.

24 december 2013 om 15:40

@ Steward.

Kom dan met de goede namen man, als je toch zo stoer wilt doen. Die waren van het tijdperk voor de revolutie en na Patrick Kluivert. Kluivert is voor mij de laatste echte Ajax Spits. Waarom? Hij kon alles in de spits, ballen vast houden, zelf iets creeéren, afmaken als een beest en daadwerkelijk een pot voetballen.

Om toch te reageren op je vragen: jaa, die waren allen completer dan Finbogasson is. Het is absoluut een goed afmaker, maar echt voetballen is neit zijn ding, net zoals dat bij Sigthorsson is.

24 december 2013 om 12:27

Man wat ben ik blij dat jij in ieder geval niet het beleid uitstippelt. En dan de Ajax-directie dom vinden, allememachies zeg..

24 december 2013 om 14:16

Nog zo en domme reactie
Het huidige beleid is gericht op cash management, ipv sportief belang

24 december 2013 om 16:11

Haha cash management, waar heb je het over man? Leuk joh, zo'n term erin gooien!

24 december 2013 om 12:52

Ik denk niet dat hij de juiste spits voor Ajax is, waar voetballend veel meer van hem gevraagd wordt. Bij Heerenveen is het elftal en systeem op hem afgesteld waardoor hij in staat is zoveel te scoren. Bij Ajax is hij een van de elf en raakt hij ondergesneeuwd zoals ook bij Sigthorson gebeurd

Blegh, altijd die ajax supporters.. Net of Ajax zo fantastisch is? Elke Nederlandse club ligt in deze competitie dicht tegen elkaar aan, iedereen kan van elkaar winnen. Heerlijk toch. Maar om nou te zeggen dat als je voor ajax speelt je een completere spits moet hebben, dat slaat echt nergens op. Dat die Sightorsson er geen bal in knalt oke, maar om dan de topscorer van de eredivisie af te kraken. Hahahaha

24 december 2013 om 12:38

@jensriemersa

Och jezus hoe dom kan je zijn zeg... Lees eens wat we typen voor je weer met je afgrijselijke Ajax hetze komt aanzetten, allemachtig zeg.

We zeggen dat hij niet in het systeem past omdat het inderdaad geen meevoetballende (complete) spits is. Een geweldige afmaker, maar wel één die goede aanvoer nodig heeft. Ajax heeft juist behoefte aan een spits die goed kan meevoetballen, i.p.v. alleen maar afmaken. Dat zie je wel aan Sigthorsson, dat eenzelfde soort type is (ook al maakt die ze minder goed af, als je naar afgelopen weekend kijkt). Dat type hebben we dus niet nodig bij Ajax en daarom hebben we Finnbogason niet nodig.

Mensen zoals jij zoeken gewoon altijd wel weer iets om Ajax als arrogant te bestempelen, sneuneus. Ajax heeft het type spits Finnbogason niet nodig, dat kan toch gewoon.

Edit: Ik denk dat Heerenveen ook nog beter zou gaan draaien zonder Finnbogason eerlijk gezegd. Als die een betere voetballer in de spits zouden hebben, zou dat ook nog beter gaan draaien, met al die combinatiespelers daar. Nogmaals, Finnbogason kan fantastisch afmaken, maar meevoetballen valt vies tegen, heeft toch altijd erg veel balverlies in een wedstrijd.

24 december 2013 om 14:18

Prutser, zie je niet dat Sigthorsson drie niveaus lager is als Finbogasson? Ben je dom of blind??

24 december 2013 om 14:48

@steward

Je bent een zielig en triest mannetje. Ga gewoon in op de argumenten i.p.v het op de man te spelen. Of nee, laat maar, want daar kan je geen punten op vinden.

Btw: Mij dom noemen, en zelf het hele punt niet uit mijn bericht kunnen halen. Ik heb het over het type Sigthorsson dat niet rendeert en dan mag Finbogasson wel beter zijn, hij is eenzelfde type spits.

24 december 2013 om 16:12

*lager dan* En dan iemand anders dom noemen, fail..

Finnbogason zou er in Schotland gewoon 30 per jaar maken!

Welke kwaliteiten heeft Finnbogason dan precies, meneer Huistra?
Schiet er 16 doelpunten in, maar doet voor de rest echt niets extra hoor. Scoren is echt het enige dat hij kan, voetballend gezien stopt de aanval meestal bij Finnbogason. Erg veel balverlies.

Hoop dat Heerenveen genoeg geld voor hem krijgt, dat we een completere spits kunnen vast leggen.

24 december 2013 om 14:13

ben het op zich met je eens maar als Heerenveen zijnde is het ook niet altijd eenvoudig om een complete topspits te halen. Natuurlijk hebben we er een grote neus voor en heb ik ook wel vertrouwen in het technische management dat ze weer een nieuwe ster kunnen vinden (zoals bijv die Kramaric die vorige zomer in beeld was), maar Finnbogason is toch gewoon ook een topper voor ons. Ook al kan hij maar één kunstje.

24 december 2013 om 14:54

Hetzelfde kon je zeggen over Romario. Kon die er ook niks van?

24 december 2013 om 16:44

Pak finnbogasson zijn penalties af en het stelt echt niet veel voor hoor. Kan echt geen bal fatsoenlijk passen of op afstand schieten.

Dan wil je niet naar Ajax, maar naar Celtic. Toededokie en veel plezier daar in Schotland.

Pietertje, ga jij maar eens zorgen dat we hier in de achterhoek fatsoenlijke resultaten krijgen..... In plaats van je met andere spelers bezig te houden!

Die is toch veel te klein voor al die lange peren naar voren

Celtic moet eigenlijk naar de EPL (als dat kan). Veel te goed voor de schotse competitie.

hij gaat niet voor minder als 10 miljoen euro de deur uit schat ik in.
En niet voor minder omdat er nu weer een verstandig bestuur zit.
Ook heeft hij het wel naar zijn zin in Heerenveen en kan werken met toch wel een 'grote' spits als coach.

Hij kan beter nog twee jaar bij Heereveen blijven. Celtic is een hele mooie club, maar je kan daar als speler moeilijk door ontwikkelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren