Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord neemt flinke maatregel richting PSV-supporters na wangedrag

Laatste update:

Feyenoord en Stadion Feijenoord hebben besloten om aangifte te doen tegen PSV-supporters. Dat is het gevolg van de ongeregeldheden van afgelopen vrijdag, tijdens het duel om de Johan Cruijff Schaal (0-1 voor PSV). Supporters uit Eindhoven hebben volgens de Rotterdamse club vernielingen aangebracht en met voorwerpen gegooid. Daardoor raakten een aantal mensen lichtgewond.

In een verklaring op de clubwebsite maakt Feyenoord melding van de aangifte. Daarin valt te lezen dat er niet alleen om het veld, maar ook voor de uitvakken netten waren geplaatst. Dit deed de regerend landskampioen om te voorkomen dat supporters van PSV voorwerpen op het veld zouden gooien. “Zeker tweehonderd supporters van PSV zijn, in wat een doelbewuste actie lijkt, aan deze netten gaan hangen, waardoor deze samen met de ophangsystemen naar beneden vielen”, aldus Feyenoord. “Vervolgens zijn meerdere brokstukken naar het onderliggende vak gegooid en is een aantal mensen lichtgewond geraakt.”

Lilian de Leeuw, stadiondirecteur, geeft aan geschokt te zijn door wat er is gebeurd. “We werken al vele jaren met dit systeem, bijvoorbeeld bij Europese wedstrijden. Maar moedwillig kan alles kapot. Dit is in mijn ogen nog vele malen erger dan eerdere ellende met gesloopte toiletten, omdat het de veiligheid van anderen aangaat. Gelukkig kon uiteindelijk iedereen zelfstandig naar huis”, aldus De Leeuw.

Nu is het aan een onafhankelijk expert om te onderzoeken hoe groot de financiële schade is. PSV wordt uiteindelijk aansprakelijk gesteld voor de schade. De Leeuw: “Maar behalve met het opnemen van de schade en het herstel ervan, zijn we hier net zo zeer bezig met de vragen wie ervoor gestraft worden en hoe je het in de toekomst veilig houdt.”

Stalen buis
Eerder doken er al beelden op vanuit De Kuip waarop te zien is dat na het winnende doelpunt van Noa Lang een buis vanuit het uitvak richting Feyenoord-publiek werd gegooid. De politie bevestigde vervolgens dat er een gewonde is gevallen. "Die persoon is nagekeken door ambulancepersoneel. Er is niemand aangehouden." Een ooggetuige meldde op Twitter dat er meerdere buizen vanuit het PSV-vak werden gegooid. "Ik zat in dat vak en het waren meerdere buizen. Zelfs een waar de schroeven uitstaken. Er had gewoon iemand dood gegooid kunnen worden."

Reacties PSV en KNVB
Inmiddels hebben ook PSV en de KNVB gereageerd op de incidenten, zo laat Rik Elfrink van het Eindhovens Dagblad weten op Twitter. "PSV laat weten de incidenten rondom het vernielen van het net in de Kuip te betreuren. De club gaat onderzoek doen, waarbij het identificeren van daders prioriteit heeft. De KNVB noemt hen 'nep-supporters', die anderen in gevaar brengen die een leuke wedstrijd willen zien. De KNVB zegt deze week een speciale taskforce op te gaan richten die alle videobeelden gaat bekijken om daders in het PSV-vak op te sporen. Daarmee wil men Feyenoord en Stadion Feijenoord helpen. Of er tuchtrechtelijke gevolgen komen voor de clubs, bekijkt de aanklager deze week."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht. Hopelijk komen er zo hoog mogelijke straffen.

6 augustus 2023 om 19:18

Krankzinnige opmerking! Als er 1 stadion in NL met een goeie constructie is dan is het wel De Kuip (since 1937!!!) Maar als je met 200 man erop uit bent om te slopen dan kun je dat meestal wel voor elkaar krijgen.
Door mensen zoals jij wordt er getwijfeld of uitsupporters nog wel mogelijk zijn,is er belachelijk veel politie nodig tijdens wedstrijden als ze al niet verboden worden voor uitsupporters en hangen de stadions vol met netten.

Kijk wat die PSV supporters hebben gedaan is gewoon not done en van mijn part krijgen ze alle 200 een stadionverbod.

Maar Feyenoord moet hier niet zielig gaan doen en eens goed naar hun eigen functioneren kijken. Hoe kun je netten en een stalen constructie ophangen die dus blijkbaar zo makkelijk te vernielen zijn? Stadion Feyenoord heeft hun veiligheid niet op orde. Die verdienen ook gewoon een boete.

6 augustus 2023 om 16:59

Wat een klinkklare onzin!
Mensen moeten de boel gewoon niet slopen. Klaar!
En als ze dat wel doen een flinke straf krijgen!

6 augustus 2023 om 17:01

Is geen onzin. Als Stadion Feyenoord ben jij verantwoordelijk voor de veilig in en rond het stadion. Als jij dan een bouwconstructie op hangt die zo makkelijk af te breken is en er ijzeren buizen van 20 meter imlaag vallen op het publiek, dan heb jij je zaken niet op orde.

In elk ander uitvak zit zowat kogelvrij glas. Dat heeft een reden. Je moet qua calamiteiten altijd van het ergste uitgaan.

6 augustus 2023 om 17:03

@Achterman, heeft de organisator van de Tour de France hun zaken dan ook niet op orde, omdat ik een stalen dranghek op kan pakken en iemand daarmee voor zijn muil kan slaan? Je kunt niet alles hufterproef maken natuurlijk.

6 augustus 2023 om 17:13

Dat komt omdat psv extra kaarten heeft gekregen waardoor zij ook naast het regulier uitvak zaten. Die zijn dus minder hufterproof dan het daadwerkelijke uitvak.

6 augustus 2023 om 17:18

Klopt maar dat past niet in het straatje van Achterman. Was nog een geste ook zodat extra PSV supporters de wedstrijd konden zien. Dat was teveel verantwoordelijkheid.

6 augustus 2023 om 17:25

Kortom, dit soort "finales" gewoon weer in een neutraal stadion afwerken. De kampioen altijd thuis zorgt ervoor dat er te weinig kaarten naar de bekerhouder (of nr2) kunnen, waar je dit wel wil toelaten.

6 augustus 2023 om 17:30

Die wedstrijd had gewoon met 50/50 publiek gespeeld moeten worden. Onzin die 'geste'. Zo is het onzin dat de Kuip nog vast gebruikt wordt voor bepaalde wedstrijden nu ze netten hebben. Zoals al jaren wordt gevraagd, wedstrijden verloten tussen de twee teams.

6 augustus 2023 om 17:30

Zolang Achterham het over kogelvrij glas heeft, zal hij het vast wel beter weten m.b.t. de veiligheid in en rondom de Kuip.

Als ik met 200 km per uur in mijn auto tegen een muur aanrijd en kom te overlijden, is het dan ook de schuld van de autofabrikant ?

6 augustus 2023 om 17:44

Ja daar is de Tour organisatie verantwoordelijk voor. Weet niet of jij het wielernieuws volgt, maar in de wielersport net zoveel discussie over publiek en veiligheid dan in het voetbal.

6 augustus 2023 om 17:46

Gelukkig zal jou dat nooit overkomen, je zit immers altijd op die fiets.

6 augustus 2023 om 17:54

Wat een oliedomme reactie van achterman. Zo lust ik er nog wel een paar zeg. Als 200 man moedwillig iets gaan vernielen, dan is dat echt niet de schuld van de stadion feyenoord, dat is de omgekeerde wereld.
Gewoon met je poten van andermans bezit afblijven, als je iets wilt slopen dan doe je dat lekker.

Het is te triest voor woorden dat je dan nog een ander de schuld gaat geven i.p.v. de hersenlozen die het gedaan hebben en daarna zelfs nog met buizen gaan gooien.

Voortaan alleen maar supporters van de thuisploeg, het is dichterbij dan ooit en terecht.

6 augustus 2023 om 17:56

Achterman. Je begrijpt het punt niet. Je kunt er niet voor zorgen dat een paar gekken toch kans zien om dingen af te breken. Het punt over de Tour was, dat hekken altijd beet te pakken en te slopen zijn. Daar kan de orginisatie niets aan doen. Ze nemen de verantwoordelijkheid, maar dat is wat anders dan verantwoordelijk zijn. Degene die zich misdraagt is verantwoordelijk. De PSV-supporters zijn verantwoordelijk en jij bent zo iemand die het vervolgens bij Feyenoord legt. Gekke wereld.

6 augustus 2023 om 18:09

@ikweet alles nee dat is naïviteit van de organisatie. Volgende Klassieker ook maar gewoon de Feyenoorders en Ajacieden door elkaar laten zitten? Want ja, mort kunnen toch. Als er dan massale vechtpartijen uitbreken is dat ook niet de schuld van de organisatie, want wie gaat er nu vanuit dat die mensen moedwillig met elkaar op de vuist zouden gaan?

6 augustus 2023 om 18:24

Klopt laten we er gewoon een muur omheen metselen

6 augustus 2023 om 18:25

Bij Feijenoord ben je op eigen terrein, niet de openbare weg.. Dat verschil moge duidelijk zijn. Natuurlijk moet hier, als dat mogelijk is strafrechtelijk worden ingegrepen, en hard ook.
Feijenoord heeft daarnaast(!) de boel niet op orde, ook dat is helder.

6 augustus 2023 om 18:30

Nee van de metselaar die de muur heeft gemetseld.

6 augustus 2023 om 20:00

Als ik als Caféhouder mijn terrasstoelen aan de ketting leg. Maar een stel hooligans breken ze toch los en gaan ze gooien naar andere mensen waardoor die in het ziekenhuis belanden. Volgens jouw logica ben ik dan verantwoordelijk omdat ik mijn stoelen niet goed genoeg aan banden heb gelegd? De wereld word steeds gekker. Ik verantwoordelijk voor iemand ander zijn daden. Stadion Feijenoord treft hier net zo min enige blaam.

7 augustus 2023 om 10:23

@Saksenros65 Wat een ongelofelijk slechte vergelijking. Feyenoord heeft haar eigen supporters benadeeld.

7 augustus 2023 om 20:15

@florisjak als jij in jouw café twee rivaliserende groepen uitnodigt ben jij deels verantwoordelijk ja, want dat is vragen om problemen. Wat een domme vergelijkingen zeg. Tuurlijk ligt de schuld bij de PSV supporters. Maar als organisator ben je wel verantwoordelijk voor de veiligheid binnen het stadion. En als je weet dat je een stel debielen (lees hooligans) in huis haalt heb je er voor te zorgen dat zij niet de mogelijkheid krijgen de veiligheid van anderen in gevaar te brengen. Achterman zegt hier echt niks geks hoor. Het is toch krankzinnig dat hooligans binnen een stadion ijzeren buizen in handen kunnen krijgen.

6 augustus 2023 om 17:00

Geen idee man, bijzonder dat Feyenoord zielig doet. Het lijkt wel alsof in de afgelopen 90 jaar niemand zoiets als dit deed.

6 augustus 2023 om 17:01

En de meest domme reactie die je kan geven staat alweer online. Het gaat al jaren goed middels deze constructie, maar zoals (duidelijk te lezen in het artikel!) Kan moedwillig alles kapot. De schuld neerleggen bij iets of iemand anders dan vandalisten en mishandelaars is echt te absurd voor woorden.

6 augustus 2023 om 17:48

Dat iets al jaren goed gaat wolt niet zeggen dat het iets goeds is. Voorbeeld: ik ben bouwvakker. Ik draag nooit een helm. Dat gaat 20 jaar goed. Tot ik op een dag een baksteen op mijn hoofd krijg en mijn schedel breek. Je moet bij veiligheid en calamiteiten altijd van het ergste uitgaan.

6 augustus 2023 om 18:27

En stel dat je een helm op hebt en er valt iets groots en zwaars op je hoofd en je breekt alsnog je schedel of je nek... Is het dan ook gewoon je eigen verantwoordelijkheid? Het moet ergens ophouden met de verantwoordelijkheid 100% bij de clubs leggen.

7 augustus 2023 om 11:51

Ik ga uit van het ergste. Dat zou in mijn ogen betekenen dat de oplossing was geweest om geen PSV supporters toe te laten. Ben je het daar mee eens, Achterman?

7 augustus 2023 om 11:56

@nijogeth ben ik het mee eens. Gewoon alleen nog maar thuisfans in een stadion.

6 augustus 2023 om 17:09

Pardon? Feyenoord niet zielig doen? Makkelijk te vernielen? Het is toch geen hok in de dierentuin waar leeuwen in moeten worden opgesloten? Die constructie wordt vaker opgetuigd als uitsupporters ook buiten het reguliere uitvak zitten. Dat die imbecielen dit alsnog weten te slopen, zegt meer over de personen die daar zaten, dan over het 'zielig doen van Feyenoord'. Ik vind dat ze alle gooiers moeten aanklagen voor poging tot doodslag/zware mishandeling, maar het zal wel weer een boete worden van een paar duizend van de knvb. Die idioten kunnen de volgende keer gewoon weer hun gang gaan.

6 augustus 2023 om 17:50

De mensen die dit slopen zijn ook zielig. Maar als Stadion Feyenoord ben je verantwoordelijk voor de veiligheid in het stadion. Je moet er als organisatie dus vanuit gaan dat je een vak vol tuig op bezoek krijgt. Daar vind ik de organisatie verwijtbaar in.

6 augustus 2023 om 18:22

Ja, iedereen als Hannibal Lector dat vak in loodsen. Geboeid, muilkorf op. Enkel vast aan de stoel. Ja man, schuld ligt echt bij de ontvangde partij. Gewoon hard achter de echte daders aan. Je cluppie komt voor...ja, reden om stalen buizen naar onschuldige mensen te gooien. Hoe dan?!

6 augustus 2023 om 19:01

Oke, dus ook maar alle stoeltjes uit het vak halen dan? Die zouden ze er ook af kunnen slopen. Ga maar lekker op het beton staan. Kogelwerend plastic/glas rond heel het uitvak zodat ze echt niks kunnen gooien dan. Ook geen wc, want die kunnen ze ook slopen en ermee gooien. Is dat wat jij wil dan?

6 augustus 2023 om 17:16

@achterman eens, als faciliterende partij dien je je faciliteiten aan te passen aan je risico. In tegenstelling tot de Tour de France weet je dat er een zeer grote kans is dat er doorgesnoven idioten aan je constructie gaan hangen. Het gemak waarmee dit gebeurde is vind ik een teken van ongehoord slecht gastheerschap. Als tv kijker waren die palen voor de camera ook bloedirritant. Tijdens het kijken dacht ik echt get your shit together Feyenoord

6 augustus 2023 om 17:30

Ze klagen ze toch ook niet aan om dat ze iets gesloopt hebben, het gaat er om dat ze daarna al dat metaal meters naar beneden gooien om mensen te verwonden.
En aan de andere kant zeg je dus dat die palen vervelend zijn, dus als ze ze voor dat risico wel goed indekken is het ook weer niet goed. Lijkt me meer een gevalletje zeuren om het zeuren.

6 augustus 2023 om 17:44

Het zijn voor mij twee punten. Ik vind die palen die voor de camera staan superhinderlijk. En daarnaast vind ik dat dingen in een voetbalstadion niet zo makkelijk te slopen moeten zijn. Hoofdverantwoordelijken zijn natuurlijk de fans, maar de stadion beheerder mag zich in dit geval ook echt wel achter de oren krabben

6 augustus 2023 om 20:18

Ja maar je zegt dat een faciliterende partijd dien je je facililiteiten aan te passen aan je risico, dat doet feyenoord met die netten, ipv dat je dan zegt, zo dat doet feyenoord goed, zegt je feyenoord get your shit together, of te wel. Je klaagt om het klagen. Als ze het wel doen is het niet goed, doen ze het niet is het ook niet goed.

7 augustus 2023 om 11:53

En aan wat voor onfeilbare dingen zat je dan te denken als oplossing, voetballes95?

6 augustus 2023 om 17:17

Wow… Hoe durven ze idd in R’dam zulke netten en constructie op te hangen? Ze weten toch dat er goedwillende uitsupporters komen die hun klim- en sloopvaardigheden willen testen?

6 augustus 2023 om 17:52

Dat is het punt. Ze moeten ervan uitgaan dat er tuig op bezoek komt dat dingen gaat proberen te slopen.

6 augustus 2023 om 17:18

de meeste belachelijke redenering die ik ooit heb gehoord. dus omdat het met genoeg geweld de beveiligsmaatregelen te vernielen zijn moet Feyenoord een boete krijgen?

6 augustus 2023 om 17:51

Ja. Want het blijkt dus dat Feyenoord niet genoeg aan veiligheid doet. Ze moeten ervan uitgaan dat ze een uitvak vol tuig op bezoel krijgen die dingen gaan proberen te slopen.

6 augustus 2023 om 18:33

'tis de schuld van oekraine dat rusland binnen valt, want de grens was niet genoeg bewaakt''...

6 augustus 2023 om 19:27

Het is de wereld op zijn kop,de reacties zijn tenenkrommend. Normalisatie anno 2023

6 augustus 2023 om 17:33

Oke elk stadion dat een 2e ring heeft maar verplichten om trailies op te hangen, anders zou zomaar iemand naar beneden kunnen springen. Alle stoeltjes uit een stadion halen omdat ze die ook eventueel kunnen gooien? Wat een onzin weer. Het enige wat je hiervan kan leren is dat de kampioen lekker het thuis voordeel verdiend en het uitvak niet moet uitbreiden, uitsupporters maar lekker in het uitvak, dan kan dit ook niet gebeuren. Niet mee eens? Jammer dan word volgend jaar maar kampioen

6 augustus 2023 om 17:34

Ze moeten gewoon met hun klauwen van die netten afblijven, dan gebeurt er helemaal niets. Je zal er maar zitten met je zoontje of dochter en er komt ineens zo'n stalen buis je kant op.
Al die mafkezen een stadionverbod, boete en meldplicht, uur voor de wedstrijd melden en een uur na de wedstrijd weer naar huis. Werkt prima in engeland, waarom hier niet.

6 augustus 2023 om 17:53

Ben ik het helemaal mee eens. Maar dat doet niet af aan de veiligheid in het stadion. Feyenoord is in deze te naïve. Ze moeten ervan uitgaan dat er een uitvak vol tuig op bezoek komt en het uitvak tuig-proof maken.

6 augustus 2023 om 18:00

Al liggen de stalen buizen los in het vak, je bent wel zo'n ontzettende hersenloze debiel als je de van de eerste ring in een vak met onschuldige mensen onder he gooit.

6 augustus 2023 om 18:10

Helemaal mee eens. Daarom moet je er als organisatie ook vanuit gaan dat je een vak vol tuig op bezoekt krijgt en het vak tuig proof maken.

6 augustus 2023 om 18:44

Ik vind jou een beetje heel achterlijkman.

7 augustus 2023 om 11:57

Jammer dat je niet op de inhoud kunt reageren. Je reactie is gerapporteerd.

7 augustus 2023 om 14:32

Jammer dat jij een vreemde denkwijze hebt, zielenpoot.

6 augustus 2023 om 20:11

Wat een onzin, debielen doen debiele dingen en dat moet keihard worden afgestraft.

7 augustus 2023 om 11:49

De supermarkt hier houdt al ruim 12 jaar de deuren gesloten. Er werd veel gestolen en dat was niet de schuld van de daders die ze pakten, want de winkel moest maar zorgen dat dit absoluut niet mogelijk was. Nu heeft men de deuren volledig dicht iedere dag en de gevallen diefstal zijn naar nul gegaan.

Wat ik hiermee wil zeggen, is dat je op een bepaald moment de optie hebt tussen meer maatregelen, nog meer maatregelen en er dan achter komt dat ongeacht de maatregelen er altijd een stelletje idioten rond blijft lopen. De oplossing is dan natuurlijk gewoon om geen supporters van PSV meer toe te laten in andere stadions. Prima dat ze hun eigen stadion slopen, maar van andere stadions blijven ze af.

Lilian de Leeuw 'geschokt'. Als stadiondirecteur weet je toch dat doorgesnoven supporters bijna alles klaar krijgen???

Hoop dat ze de schuldige vinden en dik straffen

Maar de fey fans staan bekend als de grootste UITSCHOT en nu wilt men verbaasd doen
Kom op wereld op zijn kop.

Helaas heeft elke club tegenwoordig zulke mongolen erbij lopen

6 augustus 2023 om 17:01

Dat stukje over Feyenoord slaat dus echt nergens op.

6 augustus 2023 om 17:14

Echt weer zo’n typische reactie inderdaad. Totaal geen zelfbewustzijn bij dat soort mensen. Elders in dit topic ook mensen die de constructie de schuld geven en niet de honderden idioten die er aan lopen te trekken.
Wordt tijd dat we PSV ook maar gaan verbieden in De Kuip, dit is alweer het zoveelste incident de laatste jaren.

6 augustus 2023 om 17:03

Als wij Feyenoordsupporters dit roepen moeten we niet hypocriet zijn. We hebben al onze bagger gekregen met de spreekkoren. Nu moet je gewoon stil zijn en geschoren worden. Je kan nog beter iemand een kkjood noemen dan stalen buis naar een volle tribune onder je gooien.

6 augustus 2023 om 18:31

Nou, bij dezen gefeliciteerd met twee titels, p__s__v. Want na het gooien met met stalen buizen naar een familievak, mag de PSV aanhang ook de titel grootste Uitschot dragen. Dat is nog wel een staaltje erger dan een aansteker gooien of wc's slopen. Hier had namelijk iemand dood kunnen gaan. Hopelijk is de club trots op de dubbele titelwinst!

Moet toch niet moeilijk zijn om de mensen te identificeren en een hoge boete te geven. Als je 5 km/h te snel hebt gereden vinden ze je blijkbaar veel gemakkelijker

Het wordt als maar gekker.Ik was een paar weken geleden in Oostenrijk. Moest naar de wc in een winkelcentrum.Keurige wc’s, geen graffiti, schoon, wc papier aanwezig. Dat heb je volgens mij in Nederland niet meer. Ik heb het idee dat we een achterlijk volk aan het worden zijn.

6 augustus 2023 om 17:09

Ik weet niet waar jij naar het winkelcentrum gaat maar die waar ik kom zijn de wc's gewoon prima schoon hoor 😄

6 augustus 2023 om 17:09

Sterke reactie. Op basis van één wc in een winkelcentrum zo´n idee krijgen.

6 augustus 2023 om 17:23

Ik was vorige week nog in oostenrijk in een toilet en het was smeriger dan smerig. Daarnaast was ik vandaag in Nederland op een toilet en het was super schoon....

Niks meer als terecht om ze op te sporen en te straffen. Ik wordt er alleen moe van dat bij de 1e wedstrijd meteen weer iets gebeurt. Stop nou eens met zoiets en onze club zo voor schut te zetten. Kappen nou en wordt gewoon een gezellige supporter en anders mooi opzouten. Houdoe



Erg makkelijk om alles af te schuiven op PSV supporters. Hadden kunnen voorspellen dat er massaal in de netten zou worden gehangen. Dat gebeurt namelijk in elk stadion met netten. Dat het net scheurt als er veel man in de netten hangt, is niet gek. Dat dan ook de hele constructie naar beneden flikkert lijkt mij bouwtechnisch niet goed. Hoe kan het nou dat in de Kuip de constructie naar beneden flikkert en het in andere stadions wel goed gaat.

Keur het overigens niet goed dat er naar beneden is gegooid met dingen.

6 augustus 2023 om 17:12

Ben je nou echt achterlijk, of doe je maar alsof?
We mogen niet alle schuld in de schoenen van PSV schuiven? De constructie is niet deugdelijk omdat het niet bestand is tegen 200 supporters?

Prima dat je voor PSV bent, maar leer de hand in eigen boezem steken en keur het structurele wangedrag van jullie supporters eens af.

6 augustus 2023 om 17:31



200 supporters geloof je het zelf? Kijk eens beelden van ''psv Support'' op Youtube. Je ziet in het rechter geã¯mproviseerde vak tijdens het juichen een paar(!!) supporters in de netten hangen. Daarna dondert die constructie in elkaar.

Keur het nogmaals niet goed. Feyenoord kan echter wel naar zichzelf kijken. In elk stadion wordt er in de netten geklommen en het was dus ook wel te verwachten. Zij hebben echter geen goede instructie geã¯nstalleerd blijkbaar..

Je gaat toch ook niet verbaast zijn als er rellen uitbreken tussen supporters als de lokale driehoek in Rotterdam zegt dat ze geen politie en ME gaan inzetten. Dat is ook niet goed, maar wel te verwachten. Verwacht op zijn minst een risico analyse van Feyenoord met betrekking tot de netten en de constructies.

6 augustus 2023 om 18:13

Nou je doet in ieder geval niet alsof je achterlijk bent.

Je doet nu net alsof het alleen gaat om die paar apen die enkele meters hoog zitten / in de netten klimmen. Daaronder staan gewoon nog tientallen, zo niet honderden mensen te trekken en sleuren.

Zo'n constructie wordt al jarenlang gebruikt en dit is altijd zonder problemen geweest. Zelfs bij nog fanatiekere supporters als van Marseille.

Stop met het wijzen naar anderen en met achterlijke vergelijkingen verzinnen die helemaal niet van toepassing zijn. Jij en vele andere Psv'ers maken zich echt totaal belachelijk in dit topic.

6 augustus 2023 om 18:25

Je hebt gelijk. Zal het niet meer doen.

6 augustus 2023 om 20:54

Voor straf Wc's schoonmaken in De Kuip

6 augustus 2023 om 17:14

Het zijn toch ook PSV supporters die erin hangen? Die het slopen en die besluiten om de materialen naar beneden te gooien? Als ze dat niet doen is er toch geen commotie? Dus dan is het toch logisch dat het op hun wordt afgeschoven? Als supporters zich sowieso zouden gedragen hoeven er toch sowieso geen netten opgehangen te worden? De conclusie is toch terecht dat PSV supporters t probleem zijn in deze kwestie?

6 augustus 2023 om 17:27

Dus indien feyenoord (de kuip) er pistolen had neergelegd, dan konden we gene die dacht vervolgens mensen dood te schieten niet aanspreken/vervolgen? Constructie had beter moeten zijn, maar iemand die een metalen buis naar beneden gooit, zal gewoon een paar jaar moeten zitten. Dit is namelijk gewoon poging tot doodslag.

6 augustus 2023 om 18:33

Dezelfde constructie is al velen malen eerder gebruikt, zonder problemen. Maar goed, een foutieve constructie praat natuurlijk helemaal goed dat er een ijzeren buis een familievak in is gegooid. Heel mooi "ik wil niet goedpraten, maar ik praat het toch goed" gehalte.

Niet miepen als PSV voortaan geweerd wordt, he? Dan worden namelijk WEL de juiste preventieve maatregelen getroffen. Gewoon lekker in Eindhoven blijven.

Van welke club ook, wangedrag met (mogelijk) lichamelijk letsel miet bestraft worden met een stadion verbod voor het leven. Uit en thuis.

En natuurlijk is het de schuld van Feyenoord, het moet toch gewoon kunnen dat zoals het bij PSV gebeurde dat je als supporters gewoon het veld op moet kunnen en een keeper een paar klappen moet kunnen verkopen...als je daar zin in heb...niks netten..gewoon voorbeeld van PSV volgen.

6 augustus 2023 om 18:39

Een keeper een paar tikken geven is inderdaad helemaal geen probleem, als je de straffen van de UEFA ziet. Een kleinigheidje.

Welke maatregel? Aangifte doen is gevolg na oorzaak.

Als die shit zo doorgaat houd het een keer op met publiek erbij. Wanneer stopt deze onzin!?

Om je kapot te schamen. Na de bekerfinale (waar ik bij was) spraken we naderhand nog schande van de Ajax supporters die het weer nodig vonden om alles te slopen. Nu krijgen we het zelf voor elkaar om nog kanslozer voor de dag te komen. Spoor ze maar op, straf ze zo hard mogelijk en desnoods maar alle uitsupporters uit Eindhoven. Dat het maar eens afgelopen mag zijn met dit soort dieptrieste gedragingen!

Schandalig wat de psv supporters hebben gedaan natuurlijk. Maar hoe is het mogelijk dat het überhaupt kon gebeuren, Feyenoord mag de hand ook in eigen boezem steken.

Maar helaas gebeurt het met Feyenoord supporters veel meer, deze ellende. Als hun club speelt dan komt het bijna altijd negatief in het nieuws, dat ze daar ook maar eens iets aan doen.

6 augustus 2023 om 19:04

Waar slaat het 2e gedeelte van je reactie op? Op basis waarvan zouden we opeens naar Feyenoord supporters moeten kijken? Dit artikel gaat toch over de constructie die door Stadion Feyenoord is gemaakt en gesloopt door PSV supporters?

Overigens is Feyenoord hierin geen partij, maar enkel Stadion Feyenoord. Zij zijn eigenaar van het stadion en verantwoordelijk, niet de voetbalclub Feyenoord.

Er zijn mensen die dit een ondeugdelijke constructie noemen. Belachelijk. Als iets moedwillig gesloopt kan worden door 200 man is het ondeugdelijk?

We hebben het niet over een omrastering van wilde dieren, maar voetbalsupporters die een wedstrijd komen kijken.

Feyenoord treft hierin geen enkele blaam. Als ze de stoeltjes eraf hadden getrokken en er iemand mee dood hadden geslagen beweren er hier nog enkele dat de club de stoeltjes maar hufterproof had moeten maken.

Die oude Kuip is gewoon niet meer geschikt om veilig in te spelen! Hiermee wil ik echter niet zeggen dat deze zogenaamde fans hier geen aandeel in hebben want dit zou sowieso niet moeten en mogen gebeuren! Maar een deugdelijk uitvak zou wel helpen om dit soort taferelen te voorkomen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren