Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord meldt zich met ’Karsdorp-miljoenen‘ opnieuw in Utrecht’

Laatste update:

Feyenoord gaat opnieuw een poging wagen om Sofyan Amrabat los te weken bij FC Utrecht. Nadat een eerder bod van 2,5 miljoen euro door de club uit de Domstad naar de prullenbak werd verwezen, gaan de Rotterdammers zich volgens Voetbal International nogmaals melden bij de werkgever van de Marokkaanse middenvelder. Vooralsnog houdt Utrecht vast aan een vraagprijs van vijf miljoen euro.

Het is onbekend hoe ver de regerend landskampioen wil gaan voor het transferdoelwit. Volgens het genoemde medium moet er gedacht worden aan bedrag van vier miljoen euro. ‘Dat is iets minder dan PSV betaalde voor Bart Ramselaar, maar wel een marktconform bedrag.’ De transfersom die Feyenoord ontvangt voor Rick Karsdorp, die naar verluidt voor zeventien miljoen euro naar AS Roma verkast, kan de onderhandelingen met Utrecht versnellen.

FC Utrecht verkeert in een goede onderhandelingspositie. Het contract van Amrabat in De Galgenwaard loopt door tot de zomer 2018 en de Utrechters hebben de optie om het contract met een jaar te verlengen. Daarnaast hoeft de club Amrabat niet te verkopen, daar Sébastien Haller reeds voor maximaal zeven miljoen euro naar Eintract Frankfurt vertrok. Feyenoord hoopt FC Utrecht deze week te overtuigen.

Sofyan Amrabat is klaar voor de stap naar Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Groningen supporter ben ik toch wel jaloers op Utrecht. Die verkopen hun eigen opgeleide spelers voor prima bedragen. Tel daarbij een Haller op en je mag toch aannemen dat Utrecht in rap tempo zwarte cijfers moet gaan schrijven.

On: Voor Feyenoord een prima aanwinst maar vind 5 miljoen wel erg veel. Helemaal als je ziet dat een Ayoub voor 1.2 weg mag (als het waar is).

28 juni 2017 om 17:49

Precies, haal lekker ayoub, prima speler voor de breedte en ik zou daarbij max 3,5/4 miljoen bieden voor amrabat

28 juni 2017 om 17:57

Amrabat speler met veel potentie. Zoals genoemd wordt in het artikel is 4 miljoen euro gewoon een hele mooie transfersom.
Doe er nog 5/10% doorverkooppercentage bij iedereen tevreden.
Utrecht is goed bezig met goede spelers. Hopelijk kunnen ze een stabiele subtop gaan vormen met Vitesse, AZ, en Twente op termijn. Dat zou het niveau van de eredivisie zeker ten goede komen.

28 juni 2017 om 18:59

Ayoub is een mooiweervoetballer Amrabat een winnaar. 5 en 1,2 is realistisch.

28 juni 2017 om 18:14

FC utrecht had afgelopen seizoen ook een veel betere selectie dan Groningen. Utrecht ver veel meer waarde op het veld

28 juni 2017 om 18:49

Ik geef ook nergens aan dat dat niet zo is toch? Utrecht heeft zen zaakjes gewoon goed voor elkaar. Dat zou ik ook graag bij groningen zien.

28 juni 2017 om 23:33

Gloryunited ik lees ook idd niets dat Robertfcg iets verkeerd schrijft hier.
Hij geeft aan dat hij hoopt dat Gronningen ook dit voor elkaar gaat krijgen.
Misschien iets te snel gereageerd??
Gebeurt mij ook wel eens.

ontopic: Ik hoop dat Utrecht zich vasthoud aan de 5 a 6 miljoen maar zie er wel van komen dat Amrabat voor iets meer dan 4 miljoen weggaat.
Hoop dat ze dan wel waterdichte door verkoop clausules meenemen.

Maar goed dat is mijn mening.

28 juni 2017 om 18:34

Bursaspor is bereid om tot 1,2 miljoen euro te gaan voor Ayoub. De vraagprijs van FC Utrecht is niet bekend gemaakt, maar die zal echt wel een stuk hoger zijn.

28 juni 2017 om 18:42

Dat neem ik ook aan denk dat hij het dubbele moet opleveren ongeveer.

28 juni 2017 om 21:25

Volgens mij heeft Ayoub iets waardoor hij lastig door medische keuringen kan komen. Ik ga er vanuit dat die 'lage' som daar iets mee te maken heeft.

Begrijpelijk dat Utrecht meer geld wilt vangen, maar spelers als Diks, Amrabat en Troupee die in de belangstelling van Feyenoord staan zijn toch geen aanwinsten voor de basis?

28 juni 2017 om 17:55

Troupee is denk ik het grootste talent voor rechtsback en in potentie zelfs beter dan Karsdorp denk ik. Die jongen heeft zo'n ongelovelijke drive en is aanvallend sowieso sterker. Verdedigend is hij ook goed maar kan zich nog in verbeteren. Amrabat is een goede speler voor back up nu en die zou opstaan als El AhmadI of Vilhena vertrekt denk ik. Dijks ben ik persoonlijk niet zo kapot van, voor zijn transfer naar Fiorentina wel maar afgelopen half jaar viel mij zwaar tegen.

28 juni 2017 om 18:03

Karsdorp is in alles beter dan Troupee. Bovendien vind ik Troupee aanvallend voetballend wat tekort komen en heb ik de laatste weken van de competitie veel op hem gelet en hij werd aan alle kanten voorbij gelopen.

28 juni 2017 om 18:07

Dan heb je verkeerd gekeken denk ik. Daarbij is hij ook nog een aantal jaar jonger dan Karsdorp en heeft hij 1 seizoen bewezen het niveau meer dan goed aan te kunnen(in tegenstelling tot Nieuwkoop(een paar wedstrijdjes)) en is hij niet voor niets door de supporters als speler van het jaar gekozen, dus ook boven Haller, Amrabat en Ayoub bijvoorbeeld.

28 juni 2017 om 18:12

"Aanvallend sowieso sterker" sorry maar daarmee zit je toch echt verkeerd. Voormalig aanvallende middenvelder Karsdorp heeft niet alleen de snelheid om op te komen maar ook nog eens een prima techniek, voorzet en zelfs uitstekende pass in de benen. Ik wil Troupee niet naar beneden praten maar hem aanvallend hoger inschatten dan Karsdorp, dat gaat m niet worden.
Vorig jaar had Karsdorp ter illustratie overigens keurig 10 assists

28 juni 2017 om 18:18

Verder is hij aan het eind van de competitie geblesseerd geweest, dus veel van hem heb je dan niet kunnen zien.
Hij is nog niet van het niveau Karsdorp. Hij is ook pas 19 en heeft veel goede wedstrijden gespeeld en heeft een enorme drijf. Geen kapsones en doet er alles aan om het maximale eruit te halen. Natuurlijk heeft hij ook mindere wedstrijden gespeeld maar dat is inherent aan zijn leeftijd.

28 juni 2017 om 18:18

Afgelopen seizoen Karsdorp in 2540 minuten 1 goal en 4 assists (30 wedstrijden). Troupee in 2320 minuten 3 goals en 3 assists (29 wedstrijden). Wie is er bij meer goals betrokken?

28 juni 2017 om 18:25

@alexander Gern
Troupee is nog lang niet bij het niveau bij Karsdorp, verdedigend vind ik hem bij tijd en wijlen best slecht. Het middenveld van Utrecht zorgde ervoor dat deze gebreken werden 'gedekt' en hij in alle vrijheid kon opstomen.
Wel moet ik zeggen dat hij nog erg jong is en dezelfde drive als Karsdorp heeft.
Laat hem nog maar een (half) jaartje bij Utrecht. Kan Feyenoord aankijken hoe Nieuwkoop zich ontwikkeld, mocht dat tegenvallen kunnen we snel switchen naar Troupee.

28 juni 2017 om 18:34

Denk dat Botteghin, El Ahmadi, Toornstra minstens net zo veel hebben opgevangen als met alle respect een Wout Brama, Amrabat en Leeuwin.

Ik weet niet of je überhaupt veel wedstrijden van Utrecht hebt gezien en veel baseren hun mening op 1 wedstrijd waarin Elia zijn dag had en Troupee niet maar vergeten dat het in Utrecht precies andersom en hij gewoon een heel constant seizoen heeft gespeeld.

28 juni 2017 om 18:55

Je kan met cijfers gooien maar vergeet niet dat karsdorp omgeturnd is van een aanvallende middenvelder naar een rechtsback. Alleen daardoor zou ik al zeggen dat karsdorp aanvallend beter is. Nou weet ik niet of troupee altijd een back is geweest.

28 juni 2017 om 19:22

Nieuwkoop heeft het echter op een hoger niveau laten zien dan Troupe. Nieuwkoop speelt wat soberder dan Troupe. Troupe vliegt langs de lijn van voor naar achter. Nieuwkoop doseert wat meer. Qua talent doen ze niet aan elkaar onder daarom moet Feyenoord niet de (te) dure Troupe kopen als je Diks wat toch ook een talentvolle verdediger is voor mínder kunt oppikken.

28 juni 2017 om 22:20

Alexander; utrecht speelt met een open rechterkant. Daar moet Troupee de gaten induiken. Betrokken bij 6 goals is netjes maar was m niet gelukt met een vaste buitenspeler voor zich. Bij Feyenoord lag vorig seizoen de rechterkant open, gevolg: 10 assists Karsdorp. Nu stond Berghuis rechtsbuiten aan de zijnlijn.
De cijfers van dit seizoen zijn dus niet te vergelijken, maar als je puur naar het systeem kijkt, wel die van karsdorp vorig jaar met troupee dit jaar

28 juni 2017 om 17:55

Troupee wel en Ayoub kan je voor 1.5 miljoen al halen wat erg weinig is voor een goede speler, Feyenoord moet hm halen

28 juni 2017 om 17:59

Ik ben zeer benieuwd wat Feyenoord hiermee wil bereiken. Aan de ene kant vind ik het best logische aankopen. Als je zag dat Ajax aan het einde van vorig seizoen redelijk moeiteloos vier of vijf basisspelers zou kunnen vervangen terwijl Feyenoord hooguit 1 a 2 spelers kon inbrengen zonder dat het elftal echt veel minder werd, dan snap ik breedteaankopen. Amrabat is een speler met potentie en die kan wellicht op termijn de opvolger worden van El Ahmadi of Vilhena. Een extra rechtsback als back-up voor Nieuwkoop is ook prima. Maar als je ziet dat Kuyt weg is, Berghuis weg is, Elia weg is en Toornstra volgens mij weg wil, dan zou ik meer inzetten op echte versterkingen. Want Boetius is leuk, maar die is niet zo goed als Elia. En je kunt wel met Bilal verlengen, maar die jongen gaat nooit een Berghuis worden. En volgens mij kan Feyenoord prima geld uitgeven op dit moment. Zeker met die 17 miljoen erbij. Tuurlijk, ze zullen niet ineens een Ziyech halen of 15 miljoen betalen voor een buitenspeler. Maar iemand van 7 of 8 miljoen moet Feyenoord echt wel kunnen kopen. Haal dan directe versterkingen zou ik denken in plaats van je eerst te focussen op breedteversterkingen.

28 juni 2017 om 18:22

Feyenoord moet zeker geen 7 a 8 miljoen gaan uitgeven aan een speler. Feyenoord moet lekker doorgaan waar het onder Gudde/Van Geel al die jaren mee bezig is: elk jaar een stapje vooruit zetten qua financien en/of selectie. Niks forceren om maar kampioen te worden of omdat je een jaar CL speelt. Er is geld maar niet in overvloed. En dan is 7 a 8 miljoen voor een speler gewoon veels te veel.

28 juni 2017 om 19:13

Hoezo veels te veel? Feyenoord krijgt 14 miljoen minstens voor Karsdorp. Daar komen de CL inkomsten ook nog bij. Dan lijkt me niet dan incidenteel 7/8 miljoen betalen niet te veel is. Anders kopen ze straks twee back ups voor 4 miljoen per stuk bij wijze van

28 juni 2017 om 19:25

7/8 Miljoen zou Feyenoord wel kunnen uitgeven maar alleen aan een zekerheidje Feyenoord kan niet miljoenen investeren aan spelers waarvan het maar zeer de vraag is of ze het niveau aankunnen.

28 juni 2017 om 23:26

@Tornado72 precies, maar dan zou ik persoonlijk dus eerder dat proberen te bewerkstelligen dan dat je weer een stel matige jongens aantrekt van tussen de 1 en 3 miljoen per stuk.

28 juni 2017 om 18:18

Als Troupee gehaald wordt, zal dat voor de basis moeten zijn door z'n transfersom natuurlijk. Maar met Diks krijgen we nu 'gewoon' een goedkope tweede optie voor de rechtsback die met Nieuwkoop mag gaan uitmaken wie de basisplek krijgt (waar Nieuwkoop de voorkeur krijgt). Amrabat zal gehaald worden als grote talent voor de breedte en zal rouleren met Vilhena en el Ahmadi, die natuurlijk de onbetwiste basisspelers zijn. In de breedte schieten we namelijk (helaas) tekort met Vejinovic en Gustafson.

Volgens mij heeft Utrecht de vervangers al gehaald en willen ze eigenlijk ook wel van hem af nu.
Anders worden de salaris kosten wel heel hoog.
3 mil en hoger ozu ik niet betalen voor een speler die het nog moet laten zien.

28 juni 2017 om 18:04

Amrabat hoeft perse niet weg, maar indien hij vertrekt, zal waarschijnlijk Veerman gehaald worden ter vervanging.

28 juni 2017 om 18:21

Amrabat wil zelf wel weg, dat speelt ook een rol in de vraagprijs

28 juni 2017 om 18:26

Ja en nee, als Utrecht stuk bij voet houd niet. Als Utrecht zich met hem kan plaatsen weer voor de Europa League en ver kan komen heb je die 2.5 miljoen die je nu dan zou mislopen zo terugverdiend.

Krabbendam van VI is de zoveelste "rotterdamse journalist" die Amrabat naar Feyenoord probeert te schrijven, maar Feyenoord zal toch aan de eisen van FCU moeten voldoen willen ze Amrabat daadwerkelijk overnemen. Dt 4 miljoen verhaaltje van hem is niets anders dan een boodschap van Van Geel aan Fcu, hapt FCU dan is de deal snel rond, spreekt Utrecht dit tegen, dan weet Van Geel dat hij niet meer hoeft te gaan onderhandelen en zal hij Amrabat in de Kuip zien voetballen als Feyenoord tegen FCU moet spelen in de competitie.

28 juni 2017 om 18:26

Krabbendam is gewoon een Feyenoord-watcher en doet gewoon verslag. En Krabbendam is echt niet geliefd binnen Feyenoord of een echte Feyenoorder, dus het "erheen schrijven" alsof hij echte maatjes is valt ook wel mee. Hij is wel realistisch in de zin dat Feyenoord er gewoon een schep bovenop moet doen, aangezien Utrecht (terecht) vasthoudt aan vijf miljoen.

28 juni 2017 om 19:29

Krabbendam heeft geen enkele ingang bij Feyenoord. Hij zit er veel vaker naast met z'n "nieuwsberichten" dan dat hij het bij het juiste eind heeft. Krabbendam is buiten een stuk chagrijn ook een slecht ingevoerd journalist die zelden nieuwtjes brengt over Feyenoord.

Waarom willen ze hem zo graag halen? Welke positie is er beschikbaar wanneer je Vilhena en El Ahmadi hebt? Een back up voor meer dan 4 miljoen is te duur voor Feyenoord.

28 juni 2017 om 18:24

Hij wordt sowieso niet voor de basis gehaald. Dat wordt alleen Berghuis (hopelijk komt hij 'gewoon', of een eventuele linksback zodat Kongolo naar het centrum kan. Maar we schieten met Vejinovic en Gustafson gewoon helaas tekort in de breedte en kunnen voor 3.5 - 4 miljoen een groot talent voor halen die kan rouleren met het middenveld.

28 juni 2017 om 19:22

Zie het dan ook als talent en toekomstig basisspeler voor 4 miljoen .

Vijf miljoen is een marktconforme bedrag voor Amrabat. Utrecht moet standvastig blijven.als Feyenoord niet wil betalen, zijn er genoeg andere clubs in het buitenland die dit bedrag wel willen neerleggen. Mocht Amrabat vertrekken, zie ik Utrecht Veerman halen van Volendam.

5 miljoen is absoluut te veel voor iemand die zich pas één jaar heeft bewezen. Daarnaast speelt hij in mijn ogen op een positie waar je als speler nou eenmaal iets minder waard bent dan op een positie waar je kan uitblinken in doelpunten en assists. Centrale middenvelders vertrekken bijna nooit voor topbedragen uit de Eredivisie. Of dat terecht is, is iets anders, maar ik zou maximaal tot 3,5 miljoen gaan als ik Feyenoord was. Hij wordt tenslotte slechts voor de bank gehaald en dan zou er zomaar een Tapiascenario kunnen ontstaan.

28 juni 2017 om 18:12

Je bekijkt het alleen uit Feyenoord's perspectief, maar vergeet dat je ook met Utrecht te maken hebt. Amrabat heeft inderdaad maar een jaar Eredivisie ervaring, maar heeft zich in dat jaar zodanig ontwikkeld dat hij is uitgegroeid tot een van de sterkhouders. Om die reden is vijf miljoen helemaal niet veel. Dat Feyenoord hem voor bank wil halen, betekent niet dat een speler minder waard is. Zo werkt het namelijk niet

28 juni 2017 om 18:19

Maar het werkt ook niet zo, dat omdat je 1 aardig jaar hebt bij FC Utrecht (met alle respect) dat je meteen 5 miljoen waard bent.

28 juni 2017 om 18:21

Als spelers als Sinkgraven 8 miljoen waard waren dan is het zelfs onder zijn marktwaarde haha.

28 juni 2017 om 18:22

Jazeker wel. Vorig jaar is Ramselaar verkocht voor 4,75 miljoen exclusief bonussen.

28 juni 2017 om 18:56

Het doet er ook niet toe wat hij waard is. Het doet ertoe wat Utrecht vraagt en of een club dat bedrag wil betalen

28 juni 2017 om 19:32

Wat heeft de verkoop van Ramselaar met de eventuele transfersom van Amrabat te maken?
Twee verschillende spelers, ander seizoen andere club die interesse heeft.

28 juni 2017 om 19:42

Dan kom je inderdaad op het puntje dat spelers die meer doelpunten maken en assists leveren over het algemeen ook meer opleveren. Hoe krom het soms ook kan zijn. Ramselaar maakte vorig jaar 8 doelpunten en gaf 7 assists, Amrabat gaf wel 7 assists, maar maakte daarentegen slechts 1 doelpunt. Plus het feit dat Ramselaar destijds 2 jaar jonger was en een langer lopend contract had dan Amrabat. Dan is het gek om meer voor Amrabat te vragen dan voor Ramselaar.

28 juni 2017 om 20:29

@vedetterut

Dat is wel een heel eenzijdig beeld wat je schets. Het is namelijk ook zo dat Amrabat beter is dan Ramselaar in zijn tijd bij ons, dat de potentie van Amrabat groter is EN dat hij A-international is.

2,5 miljoen is meer dan genoeg voor een speler die zich nogal niet heeft bewezen.
Komt ook nog bij dat je hem en El Ahmadi kwijt bent voor Afrika Cups. En dan hebben we het nog niet over de ramadan. Dan heb je straks drie verzwakte spelers in je team aan het einde van de competitie. Als het er echt om draait. Of mag dat argument niet gebruikt worden?

28 juni 2017 om 18:18

Mqar dat (2,5 milj.) gaat sowieso niet meer betaald worden, want hierboven staat, volgens de spreekbuis in de media van Van Geel, dat er aan 4 miljoen wordt gedacht.

Feyenoord gaat echt niet veel vooruit met spelers als JPB en Amrabat. Hoop toch dat ze een andere koers inslaan.

28 juni 2017 om 18:36

Ik ben blij als Amrabat uiteindelijk komt. Talentvolle speler met een goede mentaliteit. Boetius vind ik overigens ook een goede zet.

28 juni 2017 om 19:21

Je onderschat deze Amrabat wel hoor. En Boetuis hoeft zelfs niet een achteruit gang te zijn ten opzichte van Elia. Boetuis in zijn beste jaar was beter dan Elia afgelopen seizoen. Elia daarentegen kon dan wel uit het niet een wedstrijd beslissen. Bij Basel wou het niet vlotte maar mensen onderschatten Basel gigantisch. Een kapitaal krachtige club die mega bedragen voor spelers vraagt en structureel Champions Leage speelt en zo nu en dan nog presteert ook.

Hij redde het zelfs niet bij Basel is dan ook geen sterk Argument aangezien hun in hun 1tje meer hebben gepresteerd dan onze top 3 bij elkaar in de afgelopen 10 jaar. Basel verkoopt nu ook gewoon weer Breel Embola voor een bedrag tussen de 20 en 25 miljoen euro aan Schalke en zo als altijd zullen daar weer een handvol grote talenten voor terug komen waar er weer 2 of 3 van slagen mits het meezit. En zo word de volgende mega transfer alweer voorbereid. De spelers die niet meekonden zullen snel van de hand worden gedaan. Elke transferperiode is het weer raak in Basel speler vertrekken en 7 a 8 nieuwkomers komen binnen. Pas je niet in de plannen dan kan je snel weer weg de winst halen ze voornamelijk uit de toppers.

Bij Genk was Boetuis gewoon erg sterk.

3 Miljoen en beide partijen zullen tevreden zijn lijkt me. Ik hoop dat hij snel kan aansluiten want hij heeft alles wat een moderne middenvelder moet hebben en is nog heel jong. El Ahmadi zou trouwens de perfecte leermeester zijn voor hem.

28 juni 2017 om 19:15

Ik zie Utrecht echt geen 2 miljoen eraf halen van de vraagprijs.
Zeker niet wat voor transfers ze gemaakt hebben.
Zoals in de tekst zal Feyenoord minimaal 4 miljoen moeten bieden plus wat bonussen e,d,

28 juni 2017 om 19:41

Uiteindelijk heeft de transfersom ook met de randvoorwaarden te maken. Hoge transfersom geen of laag doorverkoop percentage lagere transfersom hoger doorverkoop percentage. Wordt het geld in korte termijn overgemaakt in bijvoorbeeld 2 delen dan is de transfersom waarschijnlijk lager staat er in de transfervoorwaarde een langere betaal tijd met veel termijnen dan zal de transfersom waarschijnlijk hoger zijn.

Er staat in dit bericht dat Utrecht niet hoeft te verkopen maar ik denk dat je moeilijk aan belang hebbende kan uitleggen dat je 3.5 miljoen euro links liet liggen omdat je het qua prestaties dacht te overtreffen. Het bod van Feyenoord rond 2 miljoen was wel beledigend ik zou als Utrecht zijn er minimaal 3.2 a 3.5 miljoen euro voor vragen tenzij er meer kapers op de kust zijn maar dat lijkt me sterk. Als Watford echt geïnteresseerd was zou die nu al zijn huis in Engeland aan het inrichten zijn.

Feyenoord denkt er te makkelijk maar Utrecht zal een bod van 3.5 miljoen euro wel accepteren. Afgelopen jaar konden ze voor het eerst sinds een lange tijd zwarte cijfers noteren omdat het Bedrag van Letscher en Ramselaar in dit boekjaar vielen. Nu is Haller verkocht en Amrabat zal ook verkocht worden omdat die 3.5 miljoen euro een gigantische stap in goede richting zou zijn voor Utrecht. Ze kunnen het alsnog weigeren maar dan loopt hij volgend jaar transfervrij de deur uit. Dat zou wel voor problemen intern kunnen zorgen. Beter halen ze dat grote talent uit de jupiler leage voor 6 ton van dat geld en dan hebben ze weer een speler met een contract van 4 a 5 jaar en kunnen ze verder met het gezonde beleid waar ze mee bezig zijn. Want Utrecht is wel degelijk op de goede weg.

28 juni 2017 om 19:23

Ze hebben nog een optie om hem jaar extra te behouden. Dus transfervrij zal ie volgend jaar sowieso niet zijn.

28 juni 2017 om 19:24

Hij is volgend jaar niet transfer vrij. Er is een eenzijdige optie op verlenging. 2,5 miljoen krijgt utrecht er volgens jaar ook nog wel voor.

Dus ze gaan ineens 1,5 miljoen omhoog.

Nou, als Utreg dan slim is, dan handhaven ze de vraagprijs, want Feyenoord komt dan nog wel een keer met een bod...

Ik vind Utrecht anders heel slecht op de transfermarkt acteren. Allemaal te goedkoop op de lijst gezet. Amrabat is de eerste speler die marktconform is. 7 miljoen voor haller is een koopje. Een spits die er gewoon 15 tot 20 inlegt. Kan aan mij liggen maar met de inflatie qua prijs spelers doet fc utrecht niet echt mee. Sommige lopen gewoon gratis de deur uit. Hoe kan dat in hemelsnaam.

Vraagprijs vijf miljoen. Feyenoord heeft twee en een half geboden. De deal zal uiteindelijk rondkomen tussen de drie en drie en een half afhankelijk van de randvoorwaarden zoals doorverkoop percentage e.d.

28 juni 2017 om 20:35

Ik zal niet weten waarom Utrecht met minder dan de vraagprijs genoegen neemt. Overigens weet niemand wat die vraagprijs is, want die maakt Utrecht nooit bekend.

Kan zijn dat de vraagprijs inderdaad 5 miljoen is en dat Feyenoord dan 4 miljoen biedt met 2 miljoen aan bonussen en 5% doorverkoop. Over 3,5 miljoen biedt met 2 miljoen aan bonussen en dan 10% doorverkoop etc.

Maar als je allemaal clausules hebt en minder dan de vraagprijs in één keer overmaakt dan moet het uiteindelijke bedrag (inclusief bonussen en doorverkoop) wel ver boven de 5 miljoen liggen, want Utrecht gaat niet water bij de wijn doen door dit soort risico's te nemen.

Ayoub voor 1,2? vind hem een betere speler als clasie in zijn tijd.

28 juni 2017 om 21:47

Het verschil is dat Clasie de absolute leider en aanvoerder was bij Feyenoord, Clasie bepaalde alles op het veld. Ayoub is nuttig voor Utrecht en is zeker een goede voetballer maar zeker niet beter dan Clasie. Dan heb je toch niet helemaal goed gekeken.
1,2 Is een transfersom die in een ( naar ik me heb laten vertellen) stond vermeld in een uiterst onbetrouwbaar Turkse krant dus zou ik dat bedrag maar niet te serieus nemen.

28 juni 2017 om 21:47

Ayoub heeft veel voor de club betekend, dus dan stelt Utrecht zich wat coulanter op, is wat ouder, heeft nog maar een éénjarig contract, is een heel specifieke speler en heeft een kleine hartafwijking. Neemt trouwens niet weg dat die 1,2 miljoen nergens als vraagprijs genoemd is. Dat is alleen het bedrag waarvoor een Turkse club hem zal willen kopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren