Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord heeft na vijf jaar niet langer beste jeugdopleiding van het land

Laatste update:

Er is een punt achter de indrukwekkende reeks van de Feyenoord Academy gezet. De jeugdopleiding van de Rotterdammers werd in de afgelopen vijf jaar gekozen tot de beste van Nederland, maar vrijdag is de Rinus Michels Award voor de beste jeugdopleiding naar AZ gegaan. De Alkmaarders winnen deze prijs voor het eerst in de geschiedenis.

De jeugdopleiding van Ajax ontving de Rinus Michels Award in 2004 voor het eerst en won de prijs drie jaar op rij; vervolgens ging de award naar PSV, FC Twente, Sparta Rotterdam en vijf jaar op rij naar Feyenoord. De titelhouder was ook nu weer genomineerd, samen met Ajax en PSV, maar AZ ging er dus met het goud vandoor.

“We zijn met onze jeugdopleiding al jaren goed bezig, maar deze prijs ontbrak nog”, reageert directeur voetbalzaken Earnest Stewart op de website van AZ. “We zijn er trots op dat er zoveel jeugdspelers doorbreken in het eerste elftal. Deze prijs is daar een mooie bevestiging van. Het is leuk voor alles en iedereen om het geleverde werk bekroond te zien worden.”

Guus Hiddink kreeg uit handen van Leo Beenhakker de oeuvreprijs; vorig jaar mocht Louis van Gaal deze trofee in ontvangst nemen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is het een serieuze prijs of een afwisselprijs onder het motto, zij hebben hem al 3 keer gehad nu een ander?

15 mei 2015 om 15:20

5 keer, ik heb ook geen idee hoe ze dit beoordelen maar gun het az van harte, hebben het afgelopen jaar heel veel pareltjes naar voren geschoven.

15 mei 2015 om 16:56

Noem die pareltjes eens op, ik ken er maar 1.

15 mei 2015 om 18:05

Kijk maar even naar de selectie van AZ en hoeveel er uit de eigen jeugd komen. Dat zijn heel wat jongens.

15 mei 2015 om 18:24

Maar is dit een prijs om aan te geven dat een club goed op weg qua het opstellen van eigen jeugd? Of is het eerder een prijs die aantoont waar de beste jeugd loopt? gezien Vitesse bij AZ in de competitie zat en Vitesse er kampioen is geworden lijkt Vitesse hem toch meer te verdienen? Of de club die kampioen is geworden in de andere divisie..

15 mei 2015 om 18:50

Maher?

15 mei 2015 om 18:57

Ook die jeugd is weggehaald in het buitenland.
Onder eigen jeugd versta ik vanaf een jaar of 10 (D1 t/m A1)
Dan ken ik er maar 1.

15 mei 2015 om 15:22

is dit een serieuze vraag ??? De Knvb onderzoekt gewoon elk jaar welke BVO de beste opleiding heeft en stellen een aantal criteria ... het gaat niet om het eerste elftal en wie het minst heeft gewonnen maar om de kwaliteit binnen de opleiding. AZ doet het al jaren goed en doet dat met een beperkt budget voor de jeugdopleiding .. Niet iedereen krijgt 8 mil per jaar van ABN Amro.

15 mei 2015 om 15:45

Als je Ajax bedoelt met die 8 miljoen dan moet ik je teleurstellen. ABN-AMRO betaalt 2,5 miljoen per jaar voor de jeugd, dames en amateurtak.

15 mei 2015 om 15:59

8 miljoen zegt niks over kwaliteit, zegt wel wat over de voorzieningen en doelstelling overigens, bijna 10 % van de begroting. Je zou zeggen goed voor de kwaliteit.

15 mei 2015 om 23:23

Grappig kerelllll

Geen idee hoe zo'n prijs tot stand komt. Ajax jeugd wint in bijna alle afdelingen het kampioenschap, laat veel spelers doorstromen, maar is niet eens genomineerd. Het zal wel. Gefeliciteerd AZ, jullie zullen echt wel goed bezig zijn.

15 mei 2015 om 15:22

Zijn ook geen criteria voor deze prijs. Zou mooi zijn iemand ze kan vinden , maar 5 zaken buiten het voetbal om.

15 mei 2015 om 15:22

Het is echt een wassen neus. Als een vereniging een boel spelers door laat stromen die allemaal binnen 5 jaar in de JL spelen, maakt zij meer kans dan als een andere club 1 of 2 toppers door laat stromen. Ik vind dat je dan ook moet kijken naar het potentieel van de spelers die debuteren.

15 mei 2015 om 15:43

het niveau van een jonge speler die debuteert, vind ik ook bepalend..

15 mei 2015 om 15:23

Ajax wint vaak de europese prijs beste jeugdopleiding.en feyenoord de binnenlandse.

15 mei 2015 om 15:32

welke europese prijs??? Ajax heeft gewoon veel opgeleide spelers .. die spelen bij verschillende clubs zelfs in Roemenië bv dat is toch geen criteria om beste jeugdopleiding te zijn ??

15 mei 2015 om 15:59

de "europees beste opleidingsprijs" bestaat helemaal niet

15 mei 2015 om 17:08

Copr

Ajax kreeg vanuit italie zo'n prijs niet zo lang geleden. La città dei Ciclopi (zoek maar op).

15 mei 2015 om 17:17

@copr.. http://nos.nl/artikel/600189-ajax-beste-jeugdoplei... is een artikel uit 2014...

Maakt verder niet heel veel uit, AZ doet het goed wat jeugd betreft! Echter vraag ik me oprecht af waar deze prijs op gebaseerd is? Wat zijn de factoren, waar word op gelet?

Ajax wordt 2e achter Psv(hoger dus dan AZ) met veel jeugdspelers(deze spelers hebben in de jeugd gespeeld) in de selectie(van Rhijn, Tete, Veltman, Riedewald(zelfs Moisander), Boilesen, Klaassen, Bazoer, Kishna, el Ghazi, Andersen, Fischer etc. Sommige zijn wat later gehaald en spelen 1a2 jaar in de jeugd en sommige wat langer, die zijn dan wat eerder gehaald..
De A1 is de beste van hun leeftijdscategorie, B1 wordt 2e achter Utrecht maar boven AZ. C1 kampioen, D1 kampioen, E1 zal nog wel kampioen worden, staan met 3 wedstrijden minder 2e, 2 punten achter op de nr 1.. etc. Jong Ajax eindigt het hoogst van alle jong teams in de Jupiler League en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik wil AZ niet belachelijk maken maar deze prijs wel, waar is deze prijs in godsnaam op gebaseerd? Lootjes trekken? AZ is fantastisch bezig met hun jeugd echt waar!! Echter zoals hierboven duidelijk wordt Ajax net iets beter en ook al is Ajax een grotere club, ze doen het wel met voornamelijk jeugd.. je kan je als topclub ook richten op aankopen maar juist Ajax houdt zich voornamelijk bezig met jeugd dus kan je een goed vergelijk maken, en die jeugd doet het klaarblijkelijk beter met AZ als een goede 2e!

Afijn, dat Feyenoord dit jaar niet zou winnen leek me duidelijk(zie de jeugdelftallen en voornamelijk de A1, laat het flink afweten en imo ligt dat flink aan Makaay maar goed, het is een feit. PSV is goed bezig onder Art maar moet een flinke inhaalslag maken. AZ is goed bezig evenals Utrecht..

Anyway, kan iemand mij misschien duidelijk maken waar deze prijs op gebaseerd is? Ik win liever de titel maar ik snap het gewoon niet, wellicht is er iemand die dit alles kan verduidelijken?

15 mei 2015 om 17:40

Klopt, is overal te vinden..

Kan jij me wellicht uitleggen waar deze prijs op gebaseerd is, wat zijn de criteria want dit word me maar niet duidelijk... Bvd!

16 mei 2015 om 21:30

Knulletje jij begrijp werkelijk niks van.. het gaat niet om dat een jeugd team kampioen word...

15 mei 2015 om 15:26

Erg jammer dat je zo moet reageren. Vooral dat laatste nogal misgunnend over. 'jullie zullen echt wel goed bezig zijn.'
Je weet hopelijk zelf ook wel dat AZ dat ook echt is. Dit jaar zijn bij AZ zelf Wesley Hoedt, Thom Haye, Dabney dos Santos, Derrick Luckassen en Ridgeciano Haps doorgebroken en dan hebben we nog van Overeem en Lam ergens anders rondlopen. Dan kun je dus stellen dat het terecht is.

15 mei 2015 om 15:44

Allemaal jongens onder de 20 jaar?

15 mei 2015 om 16:27

ja!

15 mei 2015 om 17:11

Nee Hoedt is al 21 en van Ridgeciano weet ik dat hij alweer bijna 22 wordt, in juni volgens mij.

15 mei 2015 om 17:41

Ik doelde ook niet op spelers van onder de 20 jaar, sorry als jullie dat dachten. Ik doelde gewoon op de eigen jeugd. Hopen dat Haps nu echt klaar is voor de volgende stap, namelijk basisspeler worden. Er moet toch iemand zijn die Poulsen gaat opvolgen..

15 mei 2015 om 21:06

Hahaha, meen je dat nou echt? Je leest ook maar wat je wilt.
Ik meen het namelijk serieus en niet met een sarcastische ondertoon zoals jij wil suggereren. Ik ken de criteria niet, maar denk dat AZ echt wel goed bezig moet zijn anders win je hem niet.

16 mei 2015 om 10:51

Ik lees niet hoe ik het wil, ik lees het zoals ik het lees. En het kwam over op mij alsof je het ons niet gunde. Het zinnetje 'het zal wel' , komt ook niet echt heel erg gemeend over vind je niet?

Ik had hem zelf aan Heerenveen gegeven spelers als St Juste, Slagveer, Sinkgraven, Otigba, de Fockert en van Aken braken of breken door. Voor AZ is het wel een mooie prijs om te winnen.

15 mei 2015 om 15:19

Daar gaat het niet om bij deze prijs, eerder opleiding naast voetbal en begeleiding etc. Zegt niks over kwaliteit van jeugdspelers op voetbalgebied helaas, anders zou Heerenveen zeker een kandidaat zijn.

15 mei 2015 om 15:23

de Fockert heeft bijna heel zijn leven voor Feyenoord gespeeld :D maar verder heb je gelijk ik vind dat Heerenveen het meer verdiend dan bv een Psv.

15 mei 2015 om 15:43

Van Anholt, Bikel, Ziyech, Basacikoglu komen ook nog uit onze jeugd. En er komt nog meer aan hoor! Maar er zijn natuurlijk meer clubs in de eredivisie die dit voor elkaar krijgen zoals Ajax, Feyenoord en AZ o.a.

15 mei 2015 om 16:14

Ja klopt, maar ik vind dat jullie ook geprezen mogen worden. Laatst zag ik een documentaire op FOX, en dan zie je dat Heerenveen met de jeugd goed omgaat.

15 mei 2015 om 16:25

Dank. Ziyech, van Anholt en zelfs Narsingh is niet lang geleden.
De Fockert kwam vorig jaar echter van Feyenoord.

Schitterende prijs! Alleen al dit jaar zijn Dos Santos, Haye, Luckassen, Haps en Hoedt doorgestroomd naar het eerste als jeugdexponenten!
Off: VI meld dat Job van der Linden (Gae) voor 4 jaar bij AX heeft getekend!

15 mei 2015 om 15:45

Van der Linden is toch een talent van 24 jaar.

Gefeliciteerd met niks AZ! Deze prijs is al even waardeloos als de prijs voor beste trainer. Gebaseerd op 5 criteria die alles behalve wat over de kwaliteit van de spelers zegt die het in eerste maken, daar gaat het wat betreft om. Aangaande dat doet het AZ het prima met een Dos Santos, dat zou in mijn ogen het criterium moeten zijn.

15 mei 2015 om 15:26

En als Ajax deze prijs won waren de criteria wel goed ?? als je nou eens jou argument nemen kijken naar de kwaliteit van een speler die Echt opgeleid is.... dan vallen Anderssen, Kishna , el Gazi , Fisher , Bazoer en Zivkovic meteen af... dan blijft er nog weinig kwaliteit over..

15 mei 2015 om 15:35

Nee. Zeg ik dat? Zijn alkemaal opgeleid bij Ajax overigens.

15 mei 2015 om 17:13

El Ghazi kwam pas in de A1.
Andersen was volgens mij 17 toen hij kwam.
Zivkovic speelt er pas een seizoen.
Bazoer heeft 3 seizoenen bij Ajax gespeeld, was 15/16, dus valt over te twisten.
Kishna oke.
Fischer heeft 1 seizoen in de jeugd bij Ajax gespeeld..
Kom op man, te snel als door Ajax opgeleid bestempelen is ook een vak.

15 mei 2015 om 17:26

@ The-DOC...

Kan jij me wellicht vertellen wat deze criteria dan wel niet zijn? Je kan Ajax bashen, en spelers opnoemen die toch echt mede zijn opgeleid door Ajax maar als je zelf de criteria niet weet heeft dat weinig zin natuurlijk....

Ik zal je zeggen dat ik de criteria ook niet weet maar als jij dit wel weet hoor ik dit heel graag. Elke speler bij welke club dan ook wordt gehaald, er is er niet 1 die geboren wordt in de Arena en enkel voor Ajax of AZ of welke club dan ook speelt. Sommige spelers worden eerder gehaald, sommige wat later.. maar al deze spelers hebben een jeugdopleiding doorlopen, welke dat ook zou mogen zijn. Het gaat mij om de doorstroming en de kwaliteit van deze talenten. Hierboven leg ik uit dat AZ het wat dat betreft goed doet maar Ajax feitelijk beter.

Ik ben dus erg benieuwd naar de criteria, waar word deze prijs op gebaseerd?

15 mei 2015 om 17:31

@angelo77..als jij in 1 of 2 jaar je HBO behaald gooi je die opleiding of je diploma toch ook niet in de prullenbak omdat jij vindt dat je daar dan niet bent opgeleid... ik vind dat altijd zo'n dom gelul, sorry! In die 1 of 2 jaar HBO zal je waarschijnlijk het meest in de praktijk leren.. zo'n speler kan in 1-2 jaar erg veel leren, helemaal omdat de ajax school bekend staat vanwege haar opleiding is dit niet heel gek..

Wat dat betreft zijn de amateurteams in jouw ogen vaak de echte opleiders, daar spelen de spelers immers vaak het langst Of jij zet op je CV enkel je basisschool waar je op hebt gezeten?

15 mei 2015 om 22:15

@angelo77

Nouen! Ze hebben in de jeugd gespeeld dus ze komen uit de opleiding. Zo moeilijk is het niet.

1. Scouting is een kunst, net als een talent verleiden, zorgt voor kwaliteit. Het is een aardig risico om 1,3 miljoen voor Fischer neer te leggen, ajax deed het en heeft succes.
2. Spelers worden verbeterd en opgeleid, Bazoer was CV, is nu middenvelder, goed voorbeeld van opleiden.

16 mei 2015 om 21:31

THe DOC slaat de spuiker op de kop.. ajax wint dat prijsje niet en stelt geen ruk voor whahaha

15 mei 2015 om 15:30

Waarom is deze prijs waardeloos? Dit zal voor veel talenten een overweging zijn om voor AZ te kiezen om daar door te worden opgeleid, mede door de goede faciliteiten en de kans om hun kwaliteiten zo'n goed mogelijk te ontwikkelen. Ik vind deze prijs alles behalve waardeloos

15 mei 2015 om 15:36

Het zegt niks over de kwaliteit op voetbalgebied. Daar gaat het om.

15 mei 2015 om 15:41

Feynoord heeft de prijs 5 maal op rij gewonnen, toch zijn er ontzettend veel talenten in al deze jaren vertrokken. Ikzelf sta enigszins genuanceerd tegenover deze prijs. Aan de ene kant is het een eer dat de kwaliteit wordt erkend, aan de andere kant is het ook een prijs die je op de scoutingsradar van andere clubs zet.

15 mei 2015 om 15:46

Het lijk er wel op dat geen club de ander iets gunt terwijl het een aanmoedigingsprijs is.

15 mei 2015 om 15:55

Noem het dan, aanmoedigingsprijs begeleiding jeugdopleiding en laat beste weg.

15 mei 2015 om 16:30

ik ben AZ supporter en gun het elke club!

16 mei 2015 om 21:33

Omdat die godenzonen uit Amsterdam niet gewonnen hebben dan stelt het toch niks voor... dat weet jij toch wel als AZ-er

15 mei 2015 om 15:32

Voor jou is het misschien niks.. Maar voor mijn club, is het uiteraard een erg mooie prijs. Het is toch mooi meegenomen om een beetje waardering te krijgen voor het werk wat er in de jeugdopleiding wordt gestoken.

15 mei 2015 om 15:38

Gefeliciteerd in dat geval. Ik zou vooral een Dos Santos waarderen, daar kun je beter de kwaliteit aan aflezen.

15 mei 2015 om 16:54

Gezien het feit dat de AZ jeugdopleiding slechts een kwart van het bedrag dat Ajax jaarlijks in de jeugdopleiding pompt te besteden heeft doen ze het meer dan uitstekend. Ze zijn dan ook al vaker genomineerd. In vrijwel alle leeftijdscategorieën staat AZ met de jeugd bij de eerste paar plaatsen. Het was zelfs jullie Messias Johan C. die enkele jaren geleden aangaf dat Ajax daar met de nieuwe koers een voorbeeld aan zou moeten nemen.

Men is op een goede manier innovatief met de opleiding bezig in Alkmaar en met het nieuwe jeugdcomplex in aanbouw zal dat alleen nog maar beter worden. Voor al die mensen die daar dagelijks hard aan werken is dit een hele mooie prijs. Tevens is het goede PR voor de club dus om het een prijs van niks te noemen vind ik onzin en lijkt meer met afgunst te maken te hebben.

15 mei 2015 om 22:13

Het relatieve bedrag maakt niet uit. Het gaat om de uiteindelijk kwaliteit. Dat zou dus volgens mij logica ook betekenen, meer geld, betere opleiding....

Ajax is in de meeste categorien zelfs kampioen maar dat mag geen indicator zijn, teams debuteren namelijk niet (juist Johan C.) maar individuele spelers wel.

Prijs is gewoon niks waard, zegt niks over kwaliteit van die voortgebracht wordt en dat zou de indicator moeten zijn voor, beste jeugdopleiding. Of wil je zeggen dat het wel wat zegt over de kwaliteit?

Terecht, heel Feyenoord heeft te maken met een minder jaar.

15 mei 2015 om 15:28

Het is niet altijd feest he vorig jaar werden bijna alle jeugd teams (op de A1 na) kampioen dit jaar doet Makaay het best slecht met de A1 maar zijn er genoeg ontwikkelingen waar je trots op kunt zijn bv 11 spelers bij Oranje -14 en 2 spelers zijn zelfs doorgeschoven naar Oranje -15

15 mei 2015 om 15:29

Klopt, maar ik ben teleurgesteld in A1 en B1. B1 stond volgens mij een groot periode eerste maar opeens ging het helemaal mis.

15 mei 2015 om 15:33

Dat heb je verkeerd Doc. Ik kan me herinneren dat de C1 van Ajax vorig jaar (net zoals dit jaar) kampioen werden en ook de beker wonnen.

Dus waarschijnlijk zit je er met een paar andere elftallen ook mis wat betreft de kampioenschappen. Ik lees veel op fr12 dat er wordt gesuggereerd dat aleen de A1 geen kampioen werd, maar dat klopt dus niet.

15 mei 2015 om 15:41

rbn_ ik denk dat ze dan waarschijnlijk bovenaan stonden voordat ze in de kampioenspoule terechtkwamen. Feyenoord verloor al gelijk van Ajax in de 1e wedstrijd.

Het ging in de B1 duidelijk tussen Ajax en Utrecht waarbij het Ajax was die het daarna lieten lopen door de drukke schema (interlands, beker, Future Cup).

15 mei 2015 om 15:43

Haha lees je veel op Fr12? Kan je beter mee op houden of een andere site zoeken. Fr12 is bij vlagen echt schandalig niveau. Zitten alleen maar kleine kinderen op.

Ik hoop trouwens dat Feyenoord hierdoor sneller een complex laat bouwen want huidige Varkenoord kan gewoon niet meer.

15 mei 2015 om 15:55

Ik heb het even opgezocht en Feyenoord B1 was eerste geworden en kwam toen in de kampioenspoule. In de kampioenspoule begonnen we met een gelijkspel en een nederlaag.

15 mei 2015 om 16:14

Fr12 is wel de site met het laatste en beste nieuws omtrent Feyenoord, ze zijn niet voor niks de grootste site. Dat er enkele leden zijn die zich niet kunnen gedragen, maakt het geen schandalige website. Op voetbalzone zijn er ook vaak leden die er niks van begrijpen, maar de redactie doet prima werk.

15 mei 2015 om 17:47

district kampioen werden ze en ze verloren de finale van Ajax c1

@afcanats

Dus voor jou maken alle randzaken helemaal niks uit? Dus als clubs hun spelers niet op het padje kunnen houden, of de school van deze jongens gaat slecht, boeit niks? Want het gaat puur om kwaliteit?

Het gaat er ook om hoe de clubs de spelers afleveren die het net niet zijn en dus terugkeren in de maatschappij! Het gaat er niet puur om wat er op het veld gebeurt.

AZ is daarnaast zeer goed bezig met de jeugd en gaat een heel mooi complex neerleggen in de Zaanstreek om de jeugd nog een stapje verder te helpen. Het zit allemaal erg goed in elkaar bij AZ!

15 mei 2015 om 15:34

Helemaal niks dat niet, maar zou hooguit 10 - 20 % van de beoordeling moeten zijn. Niet 100 %. Uiteindelijk zijn voetbal kwaliteiten het belangrijkste, je moet niet doen alsof afvallers uit detentie komen. Voetbalkwaliteiten tellen nu 0,0.

Ajax gaat ook een nieuw complex bouwen, heeft de meeste voorzieningen (performance center bv.) en Bazoer stapte naar Ajax over omdat de school op de toekomst zit. So whats the difference? AZ doet het prima maar het gaat erom wat er doorbreekt in het eerste.

15 mei 2015 om 15:43

Naja oke laten we is kijken naar wat er is doorgebroken in het eerste het laatste jaar bij Ajax en AZ, want bij Ajax zie ik Kishna en El Ghazi die regelmatig spelen, dit jaar echt zijn doorgebroken. El Ghazi is van Sparta jaar? 2 jaar? geleden overgenomen en Kishna op zn 16e van Ado. Ik zeg niet dat het dan geen eigen jeugd is maar toch.

Bij AZ Haye, Hoedt, Dos Santos, Luckassen en Haps en bovendien Van Overeem bij Dordrecht. Dan heeft AZ toch meer opgeleid? El Ghazi is misch een groter talent dan deze jongens, maar AZ heeft er gewoon veel meer. Bij Feyenoord is alleen Karsdorp echt doorgebroken. Dus zelfs al zou het om doorgebroken spelers gaan en de kwaliteit hiervan, (Ik vind Hoedt en Dos Santos overigens even grote talenten als El Ghazi maar dat zullen de Amsterdammers wel niet vinden) zou AZ nog winnen.

15 mei 2015 om 15:53

Aangezien je Hoedt noemt. Klaassen, Fischer, Andersen, Kishna, Bazoer, Tete, Menig, El Ghazi, Riedewald. Kuipers nog bij Excelsior, van der Hart bij Gae, Becker bij PEC en Ligeon bij Nac. 3 internationals nu al en Bazoer, El Ghazi, Kishna, Riedewald zijn grote talenten.

Eigen jeugd is onbelangrijk, sterker nog, scouting geen onderdeel van de opleiding? Gaat erom dat ze er zijn opgeleid en dat er kwaliteit door komt uit de opleiding. Zivkovic reken ik daar niet onder, die had al lang en breed zijn debuut gemaakt en speelde niet in de jeugd.

15 mei 2015 om 18:25

Klaassen is niet dit jaar doorgebroken, maar vorig jaar.
Andersen, laat me niet lachen zeg.
Fischer is niet dit jaar doorgebroken, maar twee jaar geleden.
Kishna is voornamelijk opgeleid bij Ado.
Bazoer kwam vorig jaar bij PSV vandaan.
Tete hebben we nog niets van gehoord.
Menig hebben we nog niets van gehoord.
Riedewald, speelde vorig jaar één goede wedstrijd tegen Roda JC en is nu nergens meer te bekennen.
Kuipers, voor een huurling doet hij het niet slecht.
Van der Hart is voor een reden nu wissel bij (met alle respect) Gae.
Becker speelt nauwelijks bij Pec.
Ligeon laten ze dit jaar gaan omdat hij het nooit echt bij Ajax heeft kunnen halen.

15 mei 2015 om 22:10

Hoedt ook niet, daarom zeg ik ook, als je Hoedt noemt... heeft vorig jaar ook al zijn debuut gemaakt namelijk! Net als inderdaad Klaassen die toen doorbrak.

Verder zijn die spelers gewoon bij Ajax opgeleid, allemaal, Bazoer was bij PSV bv. nog verdediger. Die spelers van AZ heb je ook nog niks van gehoord.

Verder kijk je weinig Ajax zie ik wel, Ajax gaat voor voorronde CL met een opleiding dat grotendeels uit de opleiding komt en AZ strijdt voor hooguit een 3de plaats. I rest my case.

16 mei 2015 om 21:36

Zou toch lachwekkend zijn, zoals in het verleden als AZ strijd met Ajax om titel. Mischien dat jij dat niet weet afcanaat ajax heeft drievoudige begroting...

Guus hiddink? Wat heeft die er nu mee te maken.

Wat een afgunst weer, en uiteraard zijn het weer die Amsterdammers. Als ze iets niet winnen, is het altijd dit en dat, blabla.

Az is al jaren uitstekend bezig, alles voor de jeugd en straks met de nieuwe accommodatie zal dat alleen maar uitgebreider gaan worden.
Dit seizoen, geen kampioenschap in tegen stelling op vorig jaar, maar wel alle jeugdteam in de kampioenspoule.
Uitstekend werk jongens, ga vooral zo door.

15 mei 2015 om 15:44

Geen afgunst, de prijs is helaas waardeloos. Zou mij aan mn reet roesten als Ajax hem wint, zegt niks over voetballende kwaliteiten helaas. Bij Ajax is de A en C jeugd kampioen geworden, met veelal eerste jaars A of tweede jaars B jeugd. Kampioenschappen zeggen echter ook niks over de kwaliteit van individuele spelers, dus ook geen criteria wat mij betreft, gem. leeftijd misschien wel bijvoorbeeld.

Het zegt weinig, ik zou zeggen ga vooral door met een Dos Santos dat is waar je op afgerekend zou moeten worden. Doet AZ prima.

15 mei 2015 om 16:06

De prijs is niet waardeloos.
De prijs is een erkenning voor de jeugdopleiding van AZ dat ze goed bezig zijn.
Dit geeft echt wel een positieve "stimulans hoor"

Het levert inderdaad geen "miljoenen"op maar is gewoon leuk voor de mensen van AZ die zich er dagelijks voor inzetten. Daarnaast zal het ook best wel effect hebben op jeugdspelers uit de regio.
Stel je woont als 12 jarig ventje in Purmerend en wordt gescout door beide clubs.
Dan kan dit net de doorslag geven om voor AZ te kiezen.

15 mei 2015 om 16:18

Helaas zegt het weinig, misleiding is het, kan voor de PR wel leuk zijn, dat klopt. Maar kijken naar het eerste elftal zou mij meer zeggen.

16 mei 2015 om 21:41

Natuurlijk misleiding whahaha voel jij wel helemaal lekker? ajax wint het prijsje niet gun het dan een ander club die zijn zaakjes goed voor elkaar hebben.

AZ is de laatste jaren groeiende in NH een jonge voetballer/talent zal niet automatisch voor ajax kiezen maar ondanks deze niet zeggende prijs volgens jouw zal zijn keuze wel beinvloeden.

En er komt nog heel wat goede jeugd aan ook.
Zo is bijvoorbeeld de A1 afgelopen weekend net geen kampioen geworden (eindigde 1 punt onder Ajax A1).
Uit de A1 zullen Hadzidiakos en Kramer aansluiten bij Az 1 volgend seizoen.
De jeugd daar onder draait ook geweldig .

Az is inderdaad al jaren goed bezig op dit vlak, mede gedwongen door het Dsb-debacel waardoor er meer gegoochelt moet worden met eigen inbreng.

In Amsterdam zullen ze dit ook wel toejuichen aangezien zij onze grootste klant zijn

15 mei 2015 om 16:03

Van de 8 spelers die van AZ naar Ajax gingen sinds 2005 komt er geen één uit de AZ jeugd...;-)

15 mei 2015 om 16:35

Een bewijs dat ook de scouting altijd uitstekend is geweest

15 mei 2015 om 16:52

Absoluut. Maar scouten vind ik meer iets dat je doet bij spelers tot bv 18 jaar. Niet als je een speler haalt van 21 bv. AZ verrast mij sinds het debacle van DSB elk jaar. Je verwacht niks van ze en elk jaar doen ze het weer boven verwachting en hebben ze leuke spelers.

En welke talenten zijn er dan bij AZ doorgebroken?
Welke jongens van 18-20 jaar maakten hun debuut onder John van den Brom.?

15 mei 2015 om 15:46

Dos Santos, Hoedt, Luckassen niet onder vd Brom, die was er toen nog niet maar wel dit seizoen.
Spierings heeft wel zijn debuut gemaakt bij AZ onder Vd Brom. Haye en Haps debuteerde vorig seizoen al, maar speelde dit seizoen pas echt veel.

16 mei 2015 om 21:43

Heerlijke jeugd heeft AZ zeer terrechte winnaar! Voorbeeld voor andere BVO

Waar is deze prijs ook alweer op gebaseerd? Sterke jeugdelftallen, kampioen worden in jouw leeftijdscategorie, veel kwalitatieve doorstroom, wereldklasse voorzieningen, toekomstmogelijkheden of de kwaliteit van trainingen? Speelt blijkbaar allemaal geen rol. Nietszeggende prijs dus. Gefeliciteerd AZ met whatever je ook hebt gewonnen.

15 mei 2015 om 15:57

Juist! Voorzieningen zit er allicht nog in maar verder weinig met voetbal te maken. Kampioen worden zou overigens geen criteria moeten zijn.

15 mei 2015 om 16:02

Ja, dat is toch ook belangrijk bij de verkiezing van Trainer van het Jaar? Waarom dan niet ook bij de jeugdopleiding? Het is namelijk wel een afspiegeling van.

15 mei 2015 om 16:05

Omdat teams kampioen worden, geen individuele spelers. En het gaat om het verbeteren van het individuele talent.

Terechte winnaar ze doen het goed zeker als je kijkt door de hele opleiding heen zitten een paar echte ras talenten bij (voornamelijk jongens uit Amsterdam)
De genomineerde waren ook alle sterk maar Feyenoord zal volgend jaar wel weer aan de beurt zijn. Ik verwacht ook dat sparta de eer zal krijgen verdienen het toch wel merkwaardig dat az veel spelers uit de regio goed kan opleiden en Ajax niet die moeten het voornamelijk aanvullen met buitenlandse talenten of van andere bvo's

15 mei 2015 om 16:15

Zoals Terrel Ondaan die van Ajax naar AZ ging Juist AZ doet dat ook! De prijs is niet belangrijk meeste kwaliteit breekt toch echt bij Ajax (klaassen, El ghazi, Fischer, Veltman, van Rhijn, Bazoer, Kishna), Feyenoord (clasie, Kongolo, Boetius, van Beek, Vilhena) en PSV (willems, Locadia, Depay, Bergwijn, Hendrix) door!

Verder is scouting ook een kwaliteit, instroom bovenbouw is bij Ajax zeer waardevol en levert kwaliteit, prijzen en geld op.

15 mei 2015 om 16:20

Ja maar vergelijk die spelers van Ajax die je noemt eens met die van Feyenoord, en kijk hoe lang ze in de jeugdopleiding zitten. Opleiden is niet op 17jarige leeftijd aantrekken en laten debuteren, dat kan elke club met een paar knaken namelijk. Feyenoord heeft het gepresteerd om een volledig F-team betaald voetbal te laten halen, dat is echt ongekend!

15 mei 2015 om 16:30

Op 16-17 jarige leeftijd een speler scouten, in op de opleiding laten spelen (opleiden) en dan laten debuteren hoort bij opleiden. Indi, Wijnaldum, van Persie zijn ook later ingestroomt, dus welk F elftal? Breekt nu overigens bar weinig door.

15 mei 2015 om 16:44

@ afcanats

Wat kraam jij hier toch een hoop onzin uit. Kun je het niet gewoon accepteren dat een andere club eens iets wint? Meteen weer overal Ajax bij betrekken die natuurlijk weer veel beter zijn met hun aangekochte jeugd. Het gaat hier om structuur, scholing, faciliteiten, complex, begeleiding, enz. Dat is bij AZ blijkbaar gewoon beter dan bij Ajax. Punt.

15 mei 2015 om 16:51

Nee hoor. Ik haal goede argumenten aan, ga daar dan eens op in. Scouting onderdeel van de opleiding? Ja! Bovendien er js vrij weinig aangetrokken in de huidige jeugd elftallen.

Correctie volgens de knvb beter, plus dat het onbelangrijke zaken zijn, gaat om kwaliteit!

15 mei 2015 om 17:18

Baardgrasmus sorry hoor, maar wat een onzin verkondig je hier.

"feyenoord heeft het gepresteerd om een volledig F-team betaald voetbal te laten halen, dat is echt ongekend!"

Ja hehe tuurlijk is dat ongekend, ook Feyenoord is het namelijk niet gelukt.

15 mei 2015 om 17:31

@ Baardgrasmus
Kijk eens naar spelers die in de Ajaxjeugd hebben gespeeld en nu in Europa of Ajax spelen. Dat zijn er nog al wat. En zoveel kan ik er van Feyenoord niet opnoemen.
In Europa: Sneijder, de Jong, andere de Jong, Alderweireld, Anita, Vermaelen, Vertonghen, van der Vaart, van der Wiel...
Bij Ajax: Fischer, Klaassen, Veltman, El Ghazi, Bazoer, Kishna, Andersen, van Rhijn... Er zijn idd veel jonge spelers (tussen de 16-19) die door Ajax worden gehaald, maar in zo'n korte tijd in de jeugd toch nog zo veel leren om in Ajax 1 te slagen en vaak zelfs in Europa te slagen. Dat is en goed scoutingwerk (misschien wel het belangrijkste van opleiden!) en goede manieren om spelers veel te leren. Ajax heeft gewoon de beste jeugdopleiding. Punt.

16 mei 2015 om 21:45

De prijs voor de pannenkoek van het weekend Afca Nats... wat een onzin en waanzin kan jij neerkalken.. lachwekkend!
Reageer eens normaal en hemel jouw clubje eens niet op! SVP dank u!

Ongelofelijk dat Heerenveen niet eens genomineerd is!!!!

15 mei 2015 om 16:55

Misschien volgend jaar, ze fierljeppen nog een paar keer en dan winnen ze hem ook ;-)

Gefeliciteerd AZ, terecht wat mij betreft! Vijf jaar Feyenoord is een mooie periode om weer eens een ander te kiezen.

15 mei 2015 om 19:42

Dat is de verkeerde mentaliteit. Elk jaar moet je gewoon de jeugdopleiding kiezen die dat jaar het beste is, ongeacht wie de afgelopen jaren de prijs heeft gewonen.

Ajax A1 vier keer kampioen in de laatste vijf jaren. Just sayin'

15 mei 2015 om 16:38

Met bijna allemaal 'gekochte' jeugd en dit jaar maar 2 punten boven het kleine AZ. De beste zijn is bovendien het criterium niet van deze verkiezing.

15 mei 2015 om 16:48

Cerny is de enige! Karlsson en Bay spelen met name in de A2! Je vergist je keihard, van bladeren, sanniez/dankerlui, sidoel/van bruggen, mirani/de ligt, savastano/sno, eiting/el mahmoudi, van de beek , nouri, dekker, el idrissi/ el azzouzi/ bulut spelen allemaal al heel lang bij Ajax. Verder eens, maar de titel van de prijs klopt dan niet.

15 mei 2015 om 17:15

Haha David Loggie laat zichzelf wel kennen door te zeggen dat het allemaal gekochte jeugd is en dan ook nog zeggen maar 2 punten boven AZ, het was maar 1 punt. Volgens mij ziet hij dingen die er niet zijn.

Oh never mind ik dacht dat je Feyenoord supporter was. Valt het jou trouwens ook op dat veel AZ jeugd uit Amsterdam komen? ^_^

15 mei 2015 om 17:38

Zeg dan niets.... sjonge jonge jonge...

Gefeliciteerd AZ, jullie zijn echt goed bezig met de jeugd!! Er breken een hoop spelers door en de jeugdelftallen doen het zeker niet verkeerd!!

Geniet van deze prijs!! Echter blijft het een prijs waarvan niemand weet waar die op gebaseerd is, toch? Dan zeg ik volgens mij niets verkeerd tot er iemand is die mij anders verteld

Bevestiging van hetgeen we al wisten, de jeugdopleiding is eindelijk weer belangrijk in Alkmaar. Verder zegt het allemaal weinig maar we voegen deze prijs graag toe aan de bijna complete prijzenkast. Nog 2 Europese cups te gaan

Het loopt bij Feyenoord in alle lagen van de club gewoon niet goed.

Fred Rutten is een slechte trainer gesteund door een slechte Td.
Er is inmiddels geld genoeg maar doorselecteren is onbekend in Rotterdam.
Middelmatige spelers worden gehaald of langer vastgelegd terwijl er genoeg voor de hand liggende en betere opties zijn. Spelers die wel waarde hebben willen niet bijtekenen of worden voor een schijntje verkocht. De selectie voor het nieuwe seizoen zou eigenlijk al rond kunnen/moeten zijn maar Martin doet weer helemaal niets totdat we weer te laat zijn.

Ook hebben ze er in Rotterdam een handje van om spelers op de verkeerde positie zetten. Spelers moeten tegenwoordig 'allround' zijn maar in mijn ogen is het juist taak om spelers eerst op hun eigen positie uit te laten groeien tot vaste krachten. Karsdorp is een geweldige middenvelder maar wordt ineens gebruikt als rechtsback. Boetius speelt altijd vanaf links terwijl hij juist een geweldige voorzet heeft met rechts. Vilhena is een nummer 10 met een geweldige techniek en scorend vermogen maar wordt steeds op de bank of controlerend gezet. Toornstra wordt al heel het seizoen verkracht op rechtsbuiten terwijl het gewoon een middenvelder is. Nelom krijgt een nieuw contract en blijft basisplaats terwijl je met Woudenberg een geweldig talent heb die nu al gelijkwaardig is aan Nelom maar die jongen verpietert op de bank. Vermeer wordt gekocht terwijl hij uiteindelijk niet beter blijkt dan Mulder die als jongen van de club gewoon afgeserveerd wordt. Hebben ze ook nog een geweldige keeper in de vorm van Hahn die straks op de bank kan gaan zitten omdat Vermeer moet spelen.

Financieel blijft Feyenoord ook achterliggen omdat de directie miljoenen over de balk blijft smijten mbt de stadionplannen maar steeds weer falen. De Kuip had al lang verbouwd moeten zijn. Hetzelfde geld voor Varkenoord. Sinds Brard weg is zie je dat het meteen minder word. Ook de accommodatie blijft mijlenver achterliggen op de concurrentie. Doordat de stadionplannen steeds afketsen blijft het jeugdcomplex ook onveranderd.
Je kunt je ook nog steeds afvragen hoe goed we er financieel eigenlijk voorstaan. Feyenoord zou Feyenoord niet zijn als er weer allerlei lijken uit de kast komen. Hoe veel is Feyenoord nog kwijt aan investeringsfondsen e.d. Hoeveel is Feyenoord nog schuldig aan de Vvf?

Feyenoord moet echt een grote schoonmaak houden in alle gelederen van de club. Potentie en geld is er genoeg maar zolang er geldwolven aan de macht zijn die de club regeren met onkunde (en uit eigenbelang) zal Feyenoord nooit verder kunnen groeien.

Bij Ajax zijn veel jeugdelftallen kampioen geworden, al een paar jaar gebeurd dat. En dan heb je ook nog El Ghazi, Kishna, Klaassen, Veltman, Bazoer, Riedwald, Cerny, van de Beek,el Hasnaoui, Nouri... En in Europa lopen ook toppers rond uit de Ajaxjeugd (of iig een/ twee jaar jeugd) a la Eriksen, Vertonghen, Vermaelen, Sneijder, Emanuelson, Alderweireld, de Jong, andere de Jong, van der Vaart, Anita enz enz en dan zeggen dat de jeugdopleidingen van Feyenoord of AZ beter zijn? Welke spelers uit hun jeugd spelen bij vergelijkbare clubs van spelers die ik hierboven heb genoemd? Ik kan de Vrij en Martins Indi opnoemen...

ajax a1 wordt in 5 jaar 4 keer kampioen tja

15 mei 2015 om 21:38

Het is niet omdat je betere spelers hebt dat je ook een betere opleiding hebt.

Er loopt bij Ajax nou eenmaal meer talent rond dan bij andere clubs. Ze mogen - in tegenstelling tot andere bvo's - vroeger instromen, er wordt meer gekocht en de vijver om uit te vissen is het grootst in Amsterdam en omgeving. Daardoor komen er uiteindelijk veel spelers in het profvoetbal terecht.

Bij de Award wordt gekeken naar de opleiding an sich; het beleid, de visie, de omkadering en de inhoud. Die is bij AZ op een heel hoog niveau. Alleen is het aantal toptalenten waarmee kan worden gewerkt kwantitatief veel minder.

Met andere woorden. Zou Ajax hetzelfde opleidingsniveau van AZ hebben, dan zou de uitstroom veel hoger zijn.

15 mei 2015 om 22:06

Maar dan heb je toch de beste opleiding die het meeste kwaliteit voortbrengt? Ik weet dat er bij de award ergens anders naar wordt gekeken, daarom is de prijs ook waardeloos.

15 mei 2015 om 22:27

Niet per definitie. De Award bekroont de beste school en niet de beste leerlingen. Jouw criteria beloont het beste resultaat, maar daar heb je eigenlijk de competitie al voor.

Ajax heeft de meest succesvolle opleiding van Nederland. Moest het de manier van werken van AZ toepassen dan zou de opleiding nog succesvoller zijn.

Terecht, AZ is al jaren bezig met het sterk verbeteren van de jeugd, dan is dit een mooi bewijs dat ze op de goede weg zijn. Wel weer een absurd slechte titel VZ, mijn hemel zeg. Zet dan neer 'AZ beste jeugdopleiding in plaats van Feyenoord'. Dit is gewoon een belediging.

Mooi, doe een rondje in de eredivisie en je vindt bij elke ploeg een Azjeugdspeler. Dat was zelfs in hun beste tijd(scheringa) niet zo

Bij de E-D en C jeugd van Feyenoord gaan ze in ieder geval slecht om met de jonge jongens. De trainers schijnen daar meer met de eigen carrière bezig te zijn. Dit zijn de verhalen die je hoort. Vooral O12 zijn de trainers dit jaar alleen maar met zichzelf bezig geweest. Jammer dat mannen als van Gobbel daar overbluft worden door beginnende trainers.


Dit zijn de criteria:

•het ontwikkelen van een leerplan voor de hele jeugdopleiding
•het ontwikkelen van competentieprofielen voor jeugdspelers en jeugdtrainers
•aandacht voor de individuele begeleiding van jeugdspelers
•regionale samenwerking (met KNVB en andere clubs) in het kader van talententrainingen, ondersteuning van amateurclubs etc.
•toepassing van moderne media, zoals video-analyse, gebruik van Internet etc.

waarom worden die 020 mensen altijd sago als een ander ergens Beste in is. wij zijn 020 wij zijn de beste arrogantie ten top en zwaar onterecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren