Feyenoord gaat behoorlijke miljoenenklapper maken met nieuwe hoofdsponsordeal
MediaMarkt gaat de komende jaren de nieuwe hoofdsponsor worden van Feyenoord, zo bericht De Telegraaf vrijdagmiddag. De naam van het elektronicabedrijf moet vanaf de ingang van komend seizoen op de voorzijde van het Feyenoord-shirt geplakt staan.
Het gaat Feyenoord vele miljoenen opleveren. Volgens de ochtendkrant kunnen de Rotterdammers met de nieuwe partnership in de komende drie jaar maar liefst twintig miljoen euro opstrijken.
Eerder sloot Feyenoord al een lucratieve deal met kledingsponsor Castore, en nu gaat de club dus ook goud geld verdienen aan de hoofdsponsor. Zo gaat gaat het de club commercieel- en sportief gezien voor de wind.
MediaMarkt Benelux, dat zijn hoofdkantoor in hartje Rotterdam heeft staan, heeft inmiddels in twaalf Europese landen vestigingen staan. Door de recente Europese successen van De Stadionclub heeft de retailer besloten te investeren in het hoofdsponsorschap.
"Voor MediaMarkt speelt ook een rol dat Feyenoord niet alleen nationaal, maar ook internationaal door lange, redelijk succesvolle deelnames aan de Conference League, de Europa League en ook de groepsfases van de Champions League een grotere uitstraling heeft gekregen", schrijft De Telegraaf.
Ook volgend jaar lijkt het geld zo binnen te stromen bij Feyenoord. Niet alleen de nieuwe sponsor levert de nodige centen op, maar ook de hoogstwaarschijnlijke deelname aan de Champions League-campagne van volgend jaar brengt serieus geld in het laatje.
MediaMarkt volgt dus Europarcs op, dat in 2021 op zijn beurt het hoofdsponsorschap overnam van ASR en Fortis. Daarvoor waren onder andere ook Opel en de Gouden Gids hoofdsponsors bij de Rotterdammers.
Meer nieuws
Kees Kwakman voorziet ‘zeer groot probleem’ tijdens finale Conference League
Olympiacos zorgt voor grote stunt bij Villa en mag hopen op finale in eigen land
Bayer Leverkusen kan finale ruiken na dramatische fout van uitgefloten Karsdorp
Marseille en Atalanta maken na zeer vermakelijk duel nog volop kans op finale
Tottenham Hotspur bewijst status als favoriete tegenstander voor Chelsea
Gigantische fout Karsdorp kost AS Roma zeer duur tegendoelpunt tegen Leverkusen
Meer sportnieuws
Heel jammer. Coolblue had veel beter gepast als Rotterdams bedrijf. Daar werd openlijk mee geflirt, en nu dus een concurrent, uit Duitsland.
Coolblue had zeker mooier geweest, maar net als de Rotterdamse haven is het logisch dat zij het hoofdsponsorschap niet ambiã£â«ren (maar zijn ze wel beiden te zien in de Kuip).
Wat dat betreft is Mediamarkt zeker een mooie, maar vooral een logischere fit.
Coolblue zal nu natuurlijk niet neer te zien zijn. Kan mij niet voorstellen dat MM dat afdwingt, is toch een concurrent.
Kan, hoeft niet. Gassan en Schaap/citroen zijn ook beide partner van Feyenoord.
Mediamarkt betaalt ook de volle mep voor hoofdsponsorschap (dus ook zeker voor de Europese exposure) en kan dus ook op hele andere manieren publiek bereiken.
Maar goed, dat is net wat Media Markt wil. Die zullen toch Coolblue moeten uitkopen in dat geval lijkt me.
Blijkbaar wilde MM meer lappen dan CB….wordt de hollandse zuinigheid toch bestraft
Klopt dat zal het zijn. Aan de andere kant, CB heeft een betere imago dan MM, uiteindelijk straalt dat indirect af op de club. Maargoed, het gaat ook om de centen...
In een sector waarin vooral oliebedrijven en, gokkantoren en bierfabrikanten domineren zal het imago van MM nog wel meevallen denk ik.
Die hadden nog iets goed te maken in Rotterdam
Ot:
Klinkt als een goeie deal. Helaas gaat dit over de voorkant van het shirt. Betekend dit dat we op de achterkant nog steeds met dat vreselijke Prijsvrij opgecheept zitten?
Partnership met Prijsvrij is aangegaan voor minimaal 2 jaar, dus; ja.
Met Prijsvrij heb je natuurlijk zo ongeveer de lelijkst mogelijke sponsor te pakken natuurlijk, maar überhaupt vind ik rugsponsoren zo ontzettend lelijk, dat verpest een shirt echt voor mij. In Duitsland hebben ze de clubnaam nog op de rug staan waar ik al geen fan van ben, maar op de rug hoort gewoon de naam en het nummer te staan, niet meer dan dat. PSV met Freo (?) en Goodhabitz vind ik ook hartstikke lelijk terwijl PSV de laatste jaren (sinds Puma) echt mooie shirts heeft naar mijn mening.
Als je twee sponsoren wil (wat ik me best kan voorstellen vanuit financieel perspectief), doe dan een mouwsponsor met een korte naam of logo, dat vind ik totaal niet storend. Barcelona dat jaren met Beko op de mouw speelde of Real nu met HP vind ik wel passen bij het shirt.
Genieter Coolblue was beter geweest, niet dat het relevant is hoor. Coolblue is altijd een van de duurste, maar de klantenservice is uitmuntend. Media Markt weet niet wat klantenservice is. Maar ontopic wie het meest betaald, krijgt gewoon de eer zo werkt het altijd.
Precies! En nu komt er dus een duits bedrijf op je shirt, waar heel NL weet dat de klantenservice shit is. En tegenwoordig is MM ook geen prijsstunter. En daar moet ik als fan dan tegenaan kijken....
@sulejmanii - Coolblue was als Rotterdams bedrijf natuurlijk prachtig geweest. Maar hoofdsponsorschap zou voor hen echt alleen interessant zijn als ze Europees (buiten Benelux) ook zouden willen gaan opereren.
In Benelux zijn ze al een van de grootste, dus geen reden voor enorme exposure/extra naamsbekendheid (en miljoenen betalen daarvoor).
Klantenservice van Ziggo is ook shit. Toch blijven mensen het afnemen.
Ik lees met verbijstering al deze onnozele Feyenoord supporters reactie. Goede deal voor Feyenoord, vele miljoenen binnen.
Snap ondertussen eens waar je vandaan komt. Tientallen miljoenen schuld. Supporters gaan zich haast net zo hautain gedragen als die van 020.
Coolblue zal waarschijnlijk niet zoveel willen betalen als Mediamarkt, dus deal lijkt mij logisch.
Onzinnige opmerking van het is Duits
Coolblue klantenservice top? Heb alleen maar barslechte ervaringen gehad met hen. Ik koop daar echt helemaal nooit meer iets. MM is verre van top, mee eens, maar heeft qua "brand" wel veel meer internationale allure.
Zoals Genieterr hierboven zegt: "dat straalt indirect ook af op de club".
Genieter klopt, alleen met de btw dagen kan je een aardige deal scoren. Maar goed, het is al een feit helaas kunnen jullie er niets meer aan doen als fans.
MGMV thanks voor de toelichting, daar stond ik niet eens bij stil. Zelfs in Duitsland zal ontelbare Coolblue winkels, toch wel knap hoor wat ze bereikt hebben allemaal.
Gluub mijn ervaringen zijn veel beter dan die van Mediamarkt, maar zo zie je ook maar dat mensen eigen daadwerkelijk verschillende klantervaringen meemaken. Al snap ik sentiment wel om een Rotterdamse onderneming, maar van sentiment kan niemand 'vreten'.
Yes! Er mag nu al een standbeeld worden geplaatst voor Dennis te Kloese.
Eindelijk lijkt de slapende reus ontwaakt te zijn!
Netjes, mooie naam. Hoop alleen voor het shirt van Feyenoord dat ze de naamsvermelding niet zo gaan plaatsen als op het pand hier in Eindhoven
Hoe verhoudt zich dit bedrag trouwens met de bedragen die PSV en Ajax krijgen van hun hoofdsponsors?
Ajax vangt tussen de 9-12 miljoen per jaar, afhankelijk van hoe ze presteren. Geen idee of ze nu meer vangen, nu Ziggo Sport op de achterkant van het shirt staat.
Dat is dit seizoen dus hooguit 9 miljoen 😂
Zal dar er niet meer aan liggen hoeveel wedstrijden ze spelen? Dus hoe ver ze in de beker/europees komen? Zo verschrikkelijk veel mensen gaan er niet minder kijken naar eredivisiewedstrijden als het een jaartje minder gaat
En dan krijgt Ajax ook nog een paar vouchers per jaar voor een vakantiehuisje op Curacao!
@real_amsterdam
Ik vraag me eigenlijk wel af wat dat scheelt bij het aantal kijkers van ED-wedstrijden. Aan de andere kant gaan er nu misschien wel meer supporters van andere clubs kijken uit leedvermaak.
Het is natuurlijk wel zo dat ze voor CL-wedstrijden meer geld zullen vangen dan voor EL of Uecl.
Feyenoord krijgt in 3 jaar, 20 miljoen. Dus 6,66 miljoen per seizoen ongeveer. PSV krijgt een vergelijkbaar bedrag, aangezien er nu 6 sponsoren in Brainport zitten die allemaal ruim 1 miljoen per seizoen betalen. Definitie van 'ruim 1 miljoen' is nogal vaag maar het schijnt in totaal boven de 7 uit te komen. De looptijd per bedrijf verschilt wel.
Zijn toch weer goede berichten dit. Mooi om te zien dat we nu ook dit soort contracten binnen kunnen halen
Is nog helemaal niet rond man
De volgende stap van het succes, de commerciële aantrekkingskracht goed gebruiken. Mooi om te zien dat Feyenoord duidelijk uit het dal is waar ze toch jaren in zaten. Geen club kan in NL het Bayern worden, omdat wij midden in de voedselketen zitten. Iedere topclub in NL word leeggekocht en dat houd je niet tegen.
Kan zijn dat ik het mis heb of mijn informatie niet klopt want het is al even terug dat ik toevallig iets las over de hoofdsponsoren in Nederland. Maar ik dacht dat de Europarcs deal ergens rond de 6 miljoen per jaar lag. Meer is natuurlijk altijd mooi maar dan zal het niet heel veel verschil maken als je met een begroting van meer dan 100 miljoen voor een seizoen werkt. Of zit ik helemaal mis over de vorige hoofdsponsor?
Edit: Echt harde cijfers kan ik niet vinden maar wel een interview van quote met de eigenaar van Europarcs.
Is het meer of minder dan €6 miljoen?
Bruil: ‘je zit aardig goed.
Dus niet echt zeker maar dan zal het er ook niet heel ver vanaf zitten.
Europarcs betaald 5 miljoen vast wat kon oplopen tot 5,5. dit seizoen betalen ze 4,5 tot 5 omdat wij te lang sukkelde met het aanstellen van een sponsor.
Vandaar Prijsvrij om het gat op te vullen.
Mediamarkt gaat zo'n 6,5 miljoen per jaar betalen plus een bonus. prima deal.
Na 3 jaar presteren kunnen wij nog geen ajax achtige bedragen verwachten. Maar dit is weer een goede stap.
Had verwacht dat Mohammed Hamdi uit een ander vaatje had getapt dan het Duitse concern Mediamarkt. Als het bedrag klopt is dat al een klap meer dan Europarks aan ons heeft betaald. Al met al een goede stap weer in de juiste richting
Zolang die verschrikkelijke rugsponsor maar weg gaat.
Of in ieder geval onder het rugnummer, wat een verschrikking.
Dat blijft nog minimaal één seizoen, aangezien ze voor twee jaar hebben getekend.
Je hebt nog gelijk ook.. zucht, weer een jaar lang eenzaam protest voeren en geen shirt kopen.
Niet eenzaam....dit is het eerste seizoen in decennia dat ik geen shirtjes koop. Met mij velen anderen. Vrees alleen dat het weinig verschil gaat maken
Vind overig het tenue niet heel lelijk alleen de sponsor achterop is om te janken. Heb nog wel getwijfeld over dat donkere shirt met de map van Rotterdam erop die vond ik wel heel tof.
Tenues dit jaar zijn inderdaad niet lelijk maar die rugsponsor verknalt het helemaal voor mij. Vind het zwarte shirt met gele accenten zelfs een van de mooiere shirts van de laatste jaren.
Des te ‘jammerder’ dat ik het vind van zo’n rugsponsor.
Als jij het bedrag overmaakt naar Feyenoord wat zij betalen , halen wij het er direct af
Even gekeken, kom nèt te kort Rob.
Reageer
Je kunt niet reageren op oude documenten.