Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ferdinand: ‘Ik heb hem veel zien spelen bij Ajax, het was indrukwekkend’

Laatste update:

Rio Ferdinand heeft medelijden met de situatie van Donny van de Beek bij Manchester United. Dat heeft de voormalig verdediger van United gezegd in gesprek met het YouTube-kanaal Vibe with FIVE. Volgens Ferdinand heeft Van de Beek nooit een eerlijke kans gehad onder Ole Gunnar Solskjaer. Van de Beek had zondag een slimmigheidje in huis bij de 1-1 van Mason Greenwood in het FA Cup-duel met Leicester City (3-1 verlies), maar moet het doorgaans stellen met een rol als reserve.

Volgens Ferdinand kan Van de Beek wel degelijk een rol van betekenis spelen voor United. "Ik heb medelijden met hem", vertelt Ferdinand. "Het maakt me niet uit wie je bent. Als je hier en daar twee minuten speeltijd krijgt of een keer drie minuten mag invallen, kun je niks laten zien. Om in de zestien van de tegenstander te komen, moet hij spelen op de positie waar Bruno Fernandes speelt. Dat gaat hij niet doen. Maar ik denk dat hij er ook kan komen als hij als nummer zes of nummer acht speelt. Hij is intelligent genoeg. Ajax-spelers worden opgevoed tot intelligente voetballers, ze kunnen op meerdere posities spelen."

Van de Beek kwam dit kalenderjaar slechts 63 minuten in actie voor United. De laatste keer dat hij in competitieverband in actie kwam was op 14 februari, toen hij tegen West Bromwich Albion (1-1) tien minuten voor tijd binnen de lijnen kwam voor Fred. "Hij heeft absoluut geen voordeel gehad bij het selectiebeleid, dus ik denk niet dat het eerlijk is om te zeggen dat hij ondermaats presteert", is Ferdinand van mening. "Hij is nog niet in staat gesteld om consistent te presteren. Het zou interessant zijn om te horen wat hem beloofd is. Ik denk niet dat hij hier naartoe zou zijn gekomen als hij had geweten dat hij zo weinig kansen zou krijgen."

Tot dusver blijft het aantal optredens van Van de Beek bij United steken op 27 en zal hij de concurrentiestrijd moeten blijven aangaan met Fernandes en Paul Pogba. Ferdinand denkt dat de rol van Van de Beek bij United zeker nog niet is uitgespeeld. "Ik heb hem veel zien spelen bij Ajax in de Champions League in het jaar dat het zo goed ging. Het was indrukwekkend om te zien hoe hij in de zestien van de tegenstander kwam. De manier waarop hij de diepte zocht en in balbezit kon blijven. Hij is iemand die doelpunten kan maken en weet hoe je moet scoren. Ik denk zeker dat hij van toegevoegde waarde is voor dit elftal."

Bondscoach Frank de Boer reageerde dinsdagmiddag tijdens de persconferentie in aanloop naar het WK-kwalificatieduel met Turkije ook op de situatie rond Van de Beek. De Boer nam de middenvelder op in definitieve selectie, ondanks het geringe aantal speelminuten dit seizoen. "Hij zit in de beginfase van zijn loopbaan", constateert De Boer. "Ik zou ook niet direct de handdoek gooien. Hij wil het nog laten zien. Ik vind het een logische stap dat hij zich in het elftal wil knokken. Laten we hopen dat dat gaat gebeuren. Ik heb nog niet getwijfeld."

Vind jij het terecht dat Donny van de Beek een plek in de Oranje-selectie heeft gekregen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wil niet vervelend zijn, maar we kunnen excuses linksom of rechtsom verzinnen: Van de Beek heeft toch gewoon bewezen (vooralsnog) niet goed genoeg te zijn voor United? Helemaal geen schande, maar laten we eerlijk zijn.

23 maart 2021 om 15:38

nou ja, als hij 10 wedstrijden achter elkaar op de 10 mag spelen, dan laat hij vast veel meer zien. Maar dat zal dan nog lang niet zoveel zijn als Fernandes. Dus t blijft gewoon een rare keuze van hem of er moet hem iets heel geks beloofd zijn.

23 maart 2021 om 15:47

Vind ik niet. Hij heeft vooral bewezen dat hij niet beter is dan Bruno Fernandes. Maar dat is dan ook gelijk met afstand de beste speler van het elftal en wellicht zelfs de competitie.

23 maart 2021 om 16:04

Siepie , hij heeft vooral bewezen niks toe te voegen.
Nu doe je alsof er 1 iemand helemaal bovenuit steekt , en dat Van de Beek hetzelfde niveau heeft als de rest van de ploeg.
Nee , er steekt 1 iemand bovenuit , dan heb je een paar die goed zijn , daar onder een paar die gemiddeld zijn , daar onder een paar die matig zijn....
Van de Beek bungelt tussen matig en gemiddeld... ik zou zelfs neigen naar matig.

23 maart 2021 om 16:20

Hij heeft 311 minuten gekregen in de premier league (omgerekend 3,5 wedstrijd). Je kan moeilijk zeggen dat hij nou echt veel kansen heeft gekregen. En je kan al helemaal niet, zoals Psvfan700 doet, op basis hiervan zeggen dat hij niet goed genoeg is voor United. Het lijkt erop dat er velen zijn die hem graag al afschrijven, maar het is pas zijn eerste jaar in Engeland en hij krijgt gemiddeld 20 minuten om het te laten zien. Nou, succes dan. Vd Beek, maar bijvoorbeeld ook Bergwijn bij spurs, kunnen volgend jaar gewoon een totaal andere rol spelen. Hoeveel gasten van 22/23 jaar komen van buiten de BPL binnenlopen en maken direct het verschil? Ziyech is al een volwassen vent en heeft het al lastig. Havertz, Werner.. beiden niet de spelers die ze in Duitsland waren. Nuance is niet heel populair hier, maar is wel op zijn plaats bij jonge spelers.

23 maart 2021 om 18:43

maar hij heeft in de beker, CL en EL ook wedstrijden meegedaan die jij hier voor het gemak even weg laat

23 maart 2021 om 16:07

Denk dat hij in principe goed genoeg is of zal zijn voor Utd, maar snap ook dat met huidige middenveld en ploeg hij geen basis staat. Geen 10 die met passjes strooit, maar lopende 10 die dus ook creatieve spelers om zich heen moet hebben. Bij Ajax zat van, bij Utd. niet. Dus moet ie eigenlijk samen met Fernandes dan, maar ja, dat is weer te aanvallend middenveld voor Utd. Dus heeft ie vooralsnog gewoon verkeerde club gekozen. Wie weet veranderd er wat in de zomer.

23 maart 2021 om 16:17

Een eerlijke kans heeft hij natuurlijk niet gekregen. Een ziyech bijvoorbeeld geniet, ondanks niet altijd goeie optredens, van meer vertrouwen dan een vd beek. Laat ook vd beek zich rustig aanpassen aan het niveau- en snelheidsverschil van de PL. Alleen echte wereldtoppers zoals Bruno Fernandes die komen zonder enkele problemen mee.

23 maart 2021 om 17:42

van de Beek heeft nog nauwelijks de kans gehad om iets te laten zien bij Manchester United. Beetje karig om na 63 speelminuten in 2021 al te zeggen dat hij het niet heeft.

23 maart 2021 om 18:22

In tot hoevere heeft hij zich kunnen bewijzen dan?Iedereen heeft het over die 10 positie. Maar laat hem paar wedstrijden spelen op één van die 2cm positie. Slechter dan Fred, SMT en Matic kan haast niet. Zijn passing en positionering zal beter zijn. Hij heeft nooit een lange tijd mogen spelen. Anderen die slecht spelen krijgen keer op keer de kans. OGS heeft gewoon de voorkeur aan zijn lieverdjes. Ipv zijn beste spelers op te stellen. In een ander en beter systeem

"ik denk niet dat hij hier naartoe zou zijn gekomen als hij had geweten dat hij zo weinig kansen zou krijgen."

Tja, je kunt toch ook zelf een beetje nadenken. De belangrijkste speler van Utd staat op jouw plekkie.
Dan wordt het dus al iets naar achteren, daar is hij al wat minder en zijn ook nog steeds vrij aardige opties als Pogba.

Of de trainer moet gezegd hebben dat hij een heel ander systeem ging spelen en dat niet nagekomen zijn, anders lijkt me het gewoon niet al te handig van Donny zelf.

23 maart 2021 om 15:59

Donny heeft aangegeven goede gesprekken gevoerd te hebben met de coach voor hij tekende. Daar is hem dus blijkbaar iets anders voorgeschoteld dan wat hij nu krijgt.

23 maart 2021 om 17:47

Hoe denk jij dat zo'n gesprekken gaan dan? Hey Donny, teken bij ons en je hebt een vaste plek in de basis. Nee, iedere speler moet zijn basisplek verdienen en dat heeft van de Beek vooralsnog niet gedaan.

Wissel bij MU of basisspeler bij een klein onbeduidend clubje, al dan niet in Nederland, ,maakt voor mij een groot verschil. Zo moet je naar spelers kijken en niet in de trant van: hij doet het zo goed bij
(zomaar een voorbeeld) Heracles/vitesse

23 maart 2021 om 18:08

Inderdaad. Iedereen doet nu alsof Donnie er niks van bakt, maar dat is natuurlijk niet zo. Net als bijv Bergwijn zijn ze gewoon net niet goed genoeg of nog niet klaar om een basisplek af te dwingen bij hun clubs. Echter zouden beiden bij een mindere club wel gelijk een van de beste zijn. Dat Donnie dan niet in het nederlands elftal thuis hoort omdat hij niet slaagt bij United is vind ik dan ook onzin. Wie is er beter dan Donnie dan? Los van natuurlijk Wijnaldum en Frenkie. Als Koopmeiners of De Roon nu naar United gaan staan ze ook niet in de basis. Zelfs ons grootste talent op het middenveld (vind ik) Gravenberg zou daar geen basis staan omdat ze daar verwachten dat je geen fouten meer maakt. Een talent staat er dan gewoon snel buiten.

Even helemaal offtopic: waarom worden bij de Turkije topics (omtrent uitspraak Derksen) de reacties uitgeschakeld? Als je er twee topics over kunt plaatsen moeten wij als leden er toch ook vrij in kunnen zijn om er een reactie over te plaatsen? Heel vreemd! En ipv direct reacties hierover te verwijderen zou het de moderators sieren om deze vragen te beantwoorden. Alvast dank.

23 maart 2021 om 16:00

Begrijp het ook niet hoor. Wel tig reacties uitlokkende artikelen plaatsen over wat Derksen heeft gezegd maar de mensen niet laten reageren. Plaats het dan niet. Tis geen voetbalnieuws namelijk. Overigens ben ik het wel eens met de uitspraken van Derksen. Er gebeuren daar in Turkije ook schandalige dingen. Maar ja dit is offtopic dus zal beide wel verwijderd worden.

23 maart 2021 om 16:11

Dat bedoel ik dus. We mogen geen politiek beladen reacties hier plaatsen, begrijpelijk ook. Maar anderzijds krijgen we twee topics om de oren die helemaal niks met voetbal te maken hebben. Dan had VZ beter kunnen besluiten helemaal geen topic hierover te plaatsen en moeten die uitspraken maar op nieuwssites als AD en NU.nl belanden.

23 maart 2021 om 18:05

je mag wijnaldum wel bashen en 'ze' hypocriet noemen.

het grootste probleem wordt het hardst ontkend, derksen moet ook zijn targets halen dus propaganda spuwt ie feilloos.

23 maart 2021 om 16:14

Wat ik ook niet snap is dat ik op sommige artikelen niet mag reageren omdat ik maar niveau 2 ben? Dus als je veel reageert of net nieuw bent mag je niet reageren op de artikelen die ik juist wel interessant vind.

23 maart 2021 om 16:15

Niet veel reageert bedoel ik

23 maart 2021 om 16:18

Dat vind ik ook wel vaag idd. Alsof ik niet bekwaam genoeg ben om een inhoudelijke reactie te plaatsen op dat soort artikelen omdat ik niet genoeg vz-punten heb. En dan zie ik soms gasten met een vol groen balkje die de meest irrationele dingen hier uitspuwen.

23 maart 2021 om 16:26

Alex17, als je na bijna 1000 reacties nog niet boven je startaantal punten gekomen bent en er zelfs dik onder zit, zegt dat wel iets over hoe je reageert.

23 maart 2021 om 16:39

Samcro, ik begrijp wel dat je de behoefte voelt om namens de Groene Balkje Orde te reageren maar dat haalde ik gewoon als voorbeeld aan. Daarbij heb ik werkelijk geen idee hoe dat puntensysteem werkt en reageer ik voornamelijk op Turkse voetbal topics, en de leden die daar ook vaak te vinden zijn kunnen denk ik wel beamen dat mijn reacties over het algemeen inhoudelijk en gefundeerd zijn. Misschien dat mijn reacties vaak verwijderd worden omdat ik me weleens druk kan maken om onzinnige beslissingen van de redactie zoals een uitlokkende topic plaatsen om dan vervolgens de reacties af te schermen..

23 maart 2021 om 16:47

Het is geen aanval, jammer dat je dat zo ervaart. Dat is misschien ook wel 1 vd redenen dat er zo vaak reacties verwijderd worden, als je eerste reactie defensief is. Als je 25 reacties plaatst zonder dat er 1 verwijderd wordt krijg je punten erbij. Dat moet geen doel zijn, want het zegt niet zoveel als je een vol balkje hebt alleen heb je dan wel 'het voordeel' dat je op alle topics mag reageren.

23 maart 2021 om 20:06

Je balkje hoeft niet eens vol te zijn. Ik heb geloof ik 130 punten of zo en ik 'mag' ook op alle topics reageren.

23 maart 2021 om 20:49

Als je normaal reageert is dat balkje echt in een maand vol. 99% van de punten die bij mij zijn afgetrokken waren terecht.

24 maart 2021 om 10:36

Ik kan overal op reageren en dat is nooit anders geweest? zelfs voordat ik ooit begon met reageren wat nog niet heel lang is. Mijn account is wel al vrij oud dus misschien heeft het daar mee te maken. Ze zullen waarschijnlijk niet willen dat net nieuwe accounts (potentiele trollers) voetbalzone komen volspammen.

Tja.. Pogba of Fernandes er uit spelen terwijl je zelf nog moet wennen is ook wel heel erg moeilijk. Totaal ondoordachte clubkeuze. Ik denk heus wel dat hij goed genoeg kan zijn/worden. Maar beter dan die twee is hij natuurlijk nooit. En Man Utd heeft gewoon geld weggegooid. Die hadden beter een verdediger of buitenspeler kunnen halen. Van beide kanten een hele ondoordachte keuze. Je zou toch verwachten dat ze niet zomaar iets doen op dit niveau?

23 maart 2021 om 18:12

Inderdaad. Donnie had het denk ik wat hoog in zijn bol door de interesse van Real Madrid. Het was wel te verwachten dat hij die 2 er niet uit zou spelen. Had wel verwacht dat hij de standaard back up van die 2 zou worden met het drukke schema van de engelse clubs, maar daar lijkt het ook niet van te komen. Hij zal toch tegenvallen op de training of musschien niet in het systeem renderen.. Gewoon een stapje terug doen zoals Klaassen en weer door met je carriere.

iedereen hier die gedacht had dat die effe basis zou staan op een 6 of 8 en dacht dat die samen met pogba en fernandes op het middenrif zou staan heeft duidelijk nooit united gekeken. mctominay is zoals we vroeger zeiden een vreter die je er niet effe uitspeeld en ook hebben ze nog fred en matic en op 8 ga je hem(pogba) er niet uitspelen.

Agh Man U speelt gewoon geen technisch combinatie voetbal waardoor Donny daar gewoon niet zal passen. Het is enkel direct spel, in omschakelingen snel toeslaan en weinig voetbal middels tijd en ruimte. Helaas gekozen voor Man U maar niet de juiste plek voor hem of ze zouden een andere coach moeten nemen die dat spelletje wel graag speelt.

23 maart 2021 om 16:19

@sociofan1.

Dat klopt deels, maar dat klinkt ook wel weer als een prachtig excuus waarom Donny van de Beek niet rendeert.. Het ligt toch ook gewoon deels wel bij hemzelf? Als ik dan afgelopen weekend weer kijk, waarin ze zijn balcontacten e.d. uitlichten, dan doet hij zelf ook gewoon heel veel dingen niet goed. Momenten waarop hij dan wel de bal krijgt en dan compleet de verkeerde optie kiest of balverlies lijdt of niet weet wat hij moet doen.

Mijn punt is: Als Donny van de Beek echt zo goed was als velen willen doen geloven, dan zouden de ''simpele'' dingen alsnog wel goed gaan. Dat hij niet direct een beslissende impact heeft op United vind ik persoonlijk niet raar. Dat is vrij normaal zelfs. Maar dan zouden je basisprestaties nog wel goed moeten zijn. En dat zijn ze bij Van de Beek gewoon echt niet.

Al dat gedoe, hopelijk kiest Donny ervoor om ergens anders naartoe te gaan. Net als Memphis een stapje terug doen en daar laten zien dat je Ajax-tijd geen incident was.

23 maart 2021 om 16:16

Precies Samcro. Gewoon een niveautje te hoog voor hem, geen schande. Stap te groot. Ik ben persoonlijk vooral klaar met al die excuses die voor hem verzonnen worden. ''ja, maar...''. Leuk, maar het simpele feit blijft dat hij niks laat zien.

Ik vind het echt doodzonde dat de trainer het niet aandurft om Donny naast Fernandes te zetten. Dan gaat het voetballend vermogen ineens met sprongen vooruit.

Maar goed..dan moet er ook wel iemand achter staan die te vertrouwen is in de balans. Een Kante bijvoorbeeld..maar daar zijn er niet zoveel van. Dat voor de grote potten. Tegen de kleintjes kun je zonder problemen met twee aanvallende middenvelders spelen.

Lastig om te beoordelen of vd beek het kan redden bij Manchester united. We weten 1 ding zeker. vd beek moeten spelen op positie van Fernandes maar hij is duidelijk beter. Verder heeft vd beek bij afwezigheid van fernandes weinig minuten gekregen om te laten zien dat hij van toegevoegde waarde kan zijn (of juist niet).

Donny zou bij Liverpool misschien het gat op kunnen vullen dat Wijnaldum achter gaat laten. Gaat nooit gebeuren natuurlijk maar hoop voor Van de Beek dat er volgend seizoen een goede oplossing komt en hij niet over 2 jaar in de middenmoot staat te ballen.

Ik denk dat hij zich moet laten omscholen tot spits/valse 9, hij is goed in het vinden van de vrije ruimtes in de 16 en heeft een goeie kaats. Op het middenveld is Donny gewoon onzichtbaar. Met Rashford, Martial en Greenwood in je selectie kan het nog wel eens een goeie keuze zijn.

Donny loopt op het veld met zijn ziel onder zijn arm accepteren of je verlies pakken en op zoek naar een club die beter bij hem past

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren