Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Felle kritiek op KNVB: ‘De voetbalelite heeft maling aan de fans’

Laatste update:

Valentijn Driessen heeft geen goed woord over voor de houding van de KNVB. De voetbalbond liet in een reactie op de afgelastingen weten dat de clubs en de scheidsrechter samen met de KNVB bepalen of een wedstrijd doorgaat of niet, maar dat de lokale overheid verantwoordelijk is voor de situatie buiten de stadions. De KNVB wil het gesprek aangaan met clubs en supporters om te spreken over de gevolgen van extreem weer, maar had volgens Driessen gewoon moeten ingrijpen.

“Terwijl Schiphol zaterdagavond preventief zo’n honderd vluchten annuleerde, NS de dienstregeling aanpaste, ANWB en Rijkswaterstaat mensen adviseerden niet de weg op te gaan bleef het vanuit Zeist ijzig stil bij de aankondiging van code oranje vanwege langdurige, zware sneeuwbuien”, schrijft Driessen in een opiniestuk in De Telegraaf. Fans moesten ‘onder levensgevaarlijke omstandigheden’ bij de stadions zien te komen, klinkt het.

“Nooit was het simpeler om het programma in de ochtend af te gelasten. Hoe extreem ook, maar dat gold net zo goed voor het te verwachten winterse weer (…) Het is overduidelijk: deze voetbalelite heeft gezamenlijk maling aan ‘zijn klant’ en laat de fan zonder enige verantwoordelijkheid te nemen met gevaar voor eigen leven in de kou staan”, besluit de journalist in de krant. Zondag werden de duels Sparta Rotterdam-Vitesse en FC Utrecht-Feyenoord afgelast, maar dat gebeurde slechts kort voor de aftrap.

Giovanni van Bronckhorst had liever gezien dat er eerder een knoop was doorgehakt: “Dit is een gemiste kans van de KNVB. Het allerbelangrijkst zijn de supporters. Wij hebben de omstandigheden onderweg gezien. Je doet er veel langer over om bij het stadion te komen. De omstandigheden zijn heel slecht. De hockeybond heeft toch ook alles afgelast? Die mogelijkheid was er ook voor de KNVB”, zo wordt de trainer van de Rotterdammers geciteerd. Wanneer de wedstrijden worden ingehaald, is nog niet bekend.

Ben jij het met Valentijn Driessen eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het echt heel bizar namelijk. Ik snap dat er allemaal dingen zijn geregeld met de planning. Maar als de overheid Knmi zegt het is code oranje blijf thuis. Dan geldt dat ook voor de voetbal supporters en die code dienen we altijd te accepteren. Dat kan altijd later geëvalueerd worden of het wel niet klopt etc. Maar dit was echt triest ook hoe Kuipers iedereen te woord stond. De Feyenoord supporters die een hele dag hebben weggegooid. Ook de Utrecht supporters die voor niks na het stadion zijn gekomen. Beetje triest allemaal typerend voor hoe de Knvb te werk gaat de laatste jaren.

11 december 2017 om 08:53

Vitesse van Arnhem naar Rotterdam!! Groningen naar Kerkrade!!

11 december 2017 om 09:23

De spelersbus was ongeveer 21:30weer bij de Euroborg, normaal is de reis ongeveer 4 uur.

Ik vindt dat alle winkels gesloten moeten zijn als het sneeuwt!
Al dat personeel door het gladheid naar het werk al die mensen die toch gaan shoppen.
Zelfde voor al die jongen gasten van thuisbezorgd op hun scooter.
Noem het maar op, landelijk verbod moet er komen als het sneeuwt, is het verboden om je huis uitgegaan i.v.m. gladheid, ik denk dat we daar heen moeten

Knvb heeft het gewoon goed gedaan, is het veld bespeelbaar dan is het gewoon spelen.

11 december 2017 om 08:44

Dit is niet de vergelijking die opgaat volgens mij...

11 december 2017 om 08:59

Is toch levensgevaarlijk voor de fans, om op pad te gaan?
Nou dat zelfde geld voor dat

11 december 2017 om 12:05

Groot gelijk heb je. 'levensgevaarlijk', wat een onzin zeg. Waar ik woon sneeuwt het op het moment bijna dagelijks. Denk je dat er hier dan ook maar 1 iemand thuis blijft of niet naar z'n werk hoeft? Vergeet het maar. En ze komen er allemaal, gewoon ietsjes eerder van huis gaan. 'levensgevaarlijk' is als je in Syrie of Afghanistan naar een stadion wilt reizen, niet als er 5 cm sneeuw valt in NL.

11 december 2017 om 08:59

Het veld was niet bespeelbaar op het aanvangstijdstip van 14:30 bij Sparta en Utrecht. Hadden ze dus meteen moeten afgelasten in plaats van nog een paar uur de mensen in spanning te laten, om vervolgens alsnog te concluderen dat spelen niet kan.

11 december 2017 om 09:01

Zomenteen was het veld wel bespeelbaar, loopt iedereen daar over te klagen te vroeg afgelast niks aan het handje.
Puntje op paaltje het is nooit goed.
Ik snap dat het kut is voor de fans, paar uur reizen, en dan gaat het niet door. maar toch vindt ik dat beter dan andersom.

11 december 2017 om 09:10

Jij hebt het erover als het veld bespeelbaar is, dat er gespeeld dient te worden. Maar schijnbaar als het veld niet bespeelbaar is, hoeft dat ook niet tot afgelasting te leiden, want dan nemen we gewoon tijd om de beslissing uit te stellen. Zo houdt je dus het probleem in stand. Je had niemand gehoord als de boel gewoon netjes tijdig was afgelast.

11 december 2017 om 18:25

Paar uur reizen? Man, ik was gisteren uiteindelijk pas om 20.30 uur weer thuis na naar slangen geweest te zijn terwijl het normaal nog geen uur is!

11 december 2017 om 09:08

Vind ik ook niet helemaal de juiste vergelijking. 'normaal' verkeer kan worden afgeraden om de binnenstad in te gaan of uberhaupt de weg op te gaan. Maar bij een beetje stadion komen al gauw 15.00 tot 20.000 mensen samen met daarbij heel veel verkeer, ongemakken en is het risico op ongelukken en grote gevolgen daarbij toch iets anders.

11 december 2017 om 11:42

Is toch je eigen keuze of je met die sneeuw naar het stadion gaat? Het is geen verplichting hoor. Als het veld bespeelbaar is, spelen.

11 december 2017 om 12:11

Wat een manke vergelijking zeg, laten we idd elke keer de economie compleet plat leggen als het sneeuwt.

11 december 2017 om 08:52

Kuipers mag gewoon het veld niet afkeuren omdat de supporters er niet kunnen komen. De enige reden dat het veld afgekeurd kan worden is als het veld niet bespeelbaar is en dat leek redelijk twijfelachtig. Ik vind het eerder raar dat jij voorstelt dat iedereen op zijn of haar manier alles maar mag afkeuren. De volgende keer last de burgemeester de wedstrijd af omdat het veld niet goed is...

11 december 2017 om 09:10

Gaat niet alleen om het veld maar ook de veiligheid in en om het stadion en 4 lange trappen op met dit weer is levensgevaarlijk

11 december 2017 om 10:10

Maar dat is niet aan de scheidsrechter, daar zijn anderen voor.

Wat ik raar vind is dat je kunt zien dat het giga blijft sneeuwen gedurende de wedstrijd en je dus om de 5 minuten die lijnen moet schoonmaken. Kan wel zijn dat bij de aftrap het enigszins mogelijk is om te spelen, maar 10 minuten tijdens de wedstrijd is het niks....gewoon niet spelen, desnoods halen we het in in Juni...we zijn toch niet op het WK

11 december 2017 om 14:48

Komop zeg, een paar trappen, waar slechts ten dele sneeuw op ligt, kun je als club toch wel schoonmaken en houden? Als dat al te ingewikkeld is kun je je als club beter bij de amateurs gaan inschrijven.

Ik vind gewoon dat iedereen lekker thuis moet blijven wanneer het zulk weer is. Ook van het werk, vandaag

Valt wel iets voor te zeggen natuurlijk. Allerlei bedrijven nemen maatregelen en dat is maar goed ook. Veiligheid gaat voor alles. Ondanks dit gezegd te hebben, ben ik blij dat Ajax door is gegaan haha!

Te gek voor woorden, De Knvb heeft zich weer eens van haar allerslechtste kant laten zien. Niet goed te praten. De hockeybond, zelfs wedstrijden die in hallen worden gespeeld zijn afgelast.

Knvb slaat alles in de wind, onnodig mensen de weg opsturen, tal van aanrijdingen, extra politie, wegenwacht en door de aanrijdingen extra ziekenhuispersoneel, doktersposten en apothekersassistenten de weg opsturen om de mensen die letsel hebben opgelopen te helpen.

Knvb denkt alleen aan zich zelf, bah!

11 december 2017 om 09:46

Mensen kunnen ook voor zichzelf denken en niet de weg op te gaan. Iedereen kan wel heel makkelijk de schuld afschuiven op de KNVB omdat ze zelf niet vooruit denken. De wedstrijd kan je ook op tv kijken en niemand verplicht je om naar het stadion te komen. Nogal dingetje van "ik ben dom, maar dat komt door hun". Erg makkelijk en typisch Nederlands om iedereen de schuld te geven uit frustratie maar niet naar jezelf kijken.

11 december 2017 om 10:48

Juist. Volgens mij ben je niet verplicht om te gaan.

11 december 2017 om 15:08

Wat een kul redenatie, zo valt er altijd wel verweer in te brengen.
Er zullen altijd betweters zijn, helaas.
In andere landen, Duitsland, Italie, noem maar op gebeurd, dit niet. Ondanks grotere competitie en veel meer geld in omloop.
Als je een kaartje hebt gekocht wil er ook naartoe, ook al heb je fox sports!
Je brengt hiermee onnodig andere mensen mee in gevaar, die plotseling wel de weg opmoeten. De kaarten worden ook niet vergoed door de Knvb of wel soms!!
Wat denk je wat het kost kaartjes voor een topwedstrijd, waar je , je kinderen mee naartoe wilt nemen en lang naar uitkijken!! Wordt er gevoetbald voor het tv publiek of voor de supporters in de stadions. Het was gewoon een foutieve zet, iedereen wijst naar elkaar.

De Knvb zat gewoon fout, klaar en dat geven ze nu ook wel enigszins toe door de Jupiler wedstrijden eruit te doen, Gisteren zag buienrader er veel beroerder uit dan nu het geval is.... erken gewoon je fout. Wedstrijddagen zat om op te spelen, Europees doet er geen ploeg meer mee, allemaal bullshit.

11 december 2017 om 15:11

Wedstrijd van Schalke en Dortmund ook wel eens meegemaakt, heftige sneeuwval en dat ze het gewoon vroegtijdig eruit doen, zo moeilijk is dat allemaal niet hoor.....en nu ben ik er klaar mee.

Ach wie gisteren het journaal de interviews op schiphol met buitenlanders zag, moeten denken: "waar in godsnaam hebben we het over, 5 á 10 cm sneeuw en in Nederland is er een ramp scenario".
In Noorwegen, Zweden, Bayern en Oostenrijk (mensen die geinterviewd waren uit de landen/streek) snappen er niets van.
Daar ligt/valt meer als het dubbele als hier maar gaat alles gewoon door.
Niet alleen het voetbal maar ook de treinen, vliegtuigen en het normale leven.
Hier is altijd gezeik.
Als het niet sneeuwd dan waait het te hard, of er valt te veel regen of er liggen weer een paar bladeren of takken op het spoor.
In wat voor verwend land leven we eigenlijk? In watjesland?

11 december 2017 om 09:37

Holala niet zoveel domme dingen zeggen. Ook in die landen wordt wel degelijk rekening gehouden met weer. In engeland waren er luchthavens ook dichy vanwege de sneeuw

11 december 2017 om 09:49

De luchthaven van Dusseldorf is ook uren gesloten geweest vanwege de sneeuw. Ik kan er altijd zo om lachen als mensen doen alsof hier in Nederland niks kan of mag, en dat het in het buitenland altijd beter is. Het valt allemaal reuze mee, als je maar niet te selectief gaat vergelijken.

Ja, er zijn misschien buitenlandse mensen geïnterviewd die het niet snapte. Maar ik heb ook zeker veel Nederlanders met onbegrip gehoord : "het is maar sneeuw" en dat soort termen. Als je die naast elkaar zet heb je opeens een heel andere vergelijking.

11 december 2017 om 09:43

Precies, te lachwekkend voor woorden dit. Zei het gister ook al, vroeger was dit totaal niet zo.

Sneeuw is tegenwoordig een totale reflectie van instelling van Nederland, nee dat beetje sneeuw is te moeilijk hoor en moet ik me teveel aanpassen aan wat ik normaal doe.

En maar zeuren maar als de buien iets naar het oosten of westen waren getrokken had je deze zelfde mensen moeten horen als het allemaal was afgelast terwijl er geen sneeuw lag.....

Ik kan me er heerlijk aan ergeren maar het is ook vooral vreselijk vermakelijk.

11 december 2017 om 15:17

Wat een kul, je weet niet wat je zegt, gewoon internet talk, zeker nooit in Oostenrijk en Zwitserland geweest, hoe het daar vergaat bij sneeuwval.... kom er van werk vaker, nou, niets beter dan hierhoor, zo makkelijk om iets te tikken, noem eens op wat jij hebt meegemaakt, dat daar gewoon doorgaat bij storm, slagregens of sneeuwval. treinen snelwegen, vallen daar ook uit, echt waar, complete rijksewegen (bwegen) worden soms afgesloten door kans op enigszins modderstroom, omvallen de bomen,takken, rotsen, noem maar op.....

11 december 2017 om 11:11

Dat is echt onzin! Ik heb vrienden in zwitserland en bij sneeuwval als dit gaat ook gewoon de helft van de treinen eruit. Ik denk dat het heel goed is om mensen niet de weg op te laten gaan als het niet nodig is met dit weer.

11 december 2017 om 11:11

Dat is echt onzin! Ik heb vrienden in zwitserland en bij sneeuwval als dit gaat ook gewoon de helft van de treinen eruit. Ik denk dat het heel goed is om mensen niet de weg op te laten gaan als het niet nodig is met dit weer.

De supporters voor de televisie zijn helaas belangrijker dan de supporters die elke week op de tribune zitten.

Zelfs de waterpolobond heeft alle duels afgelast.......

11 december 2017 om 13:20

Zwembad bevroren?

Wat een onzin allemaal hier.

Als het veld bespeelbaar is, dan moet je gewoon spelen!

Als het veld niet bespeelbaar is, dan moet je het aflasten! Had het eerder gekund bij Utrecht? Misschien wel, maar ik weet niet wanneer het precies gesneeuwd heeft in Utrecht. Was dat in de ochtend al? Hadden ze het wel eerder kunnen aflasten.

Voor alle supporters die de wedstrijd gemist hebben, dat wist je zaterdag al! Was om 7 uur 's ochtends in de auto gestapt en je was op tijd geweest. Vandaag houd je daar toch ook rekening mee als je naar je werk gaat?

11 december 2017 om 18:29

Op Slangen was het om 11 uur asl duiderlijk dat dat veld onbespeelbaar was en toch weigerde Makkelie tot 30 minuten na het oorspronkelijke starttijdsstip het veld af te keuren terwijl iedereen al lang zag dat dat veld nooit schoon zou worden...

Ik word er vooral triest van als mensen die hun zin niet krijgen gaan strooien met het woord "elite". Heeft totaal geen waarde en is enkel bedoeld om een kloof te creëeren en mensen aan te spreken op een gevoel dat ze niks te zeggen hebben. Iets wat simpelweg onjuist is.
Vervolgens komt er ook nog even een opmerkingen dat supporters naar het stadion Moesten? Dat risico kunnen ze toch prima zelf inschatten. Bovendien zijn het niet de klanten van de Knvb maar van de clubs. Dus als je het niet eens bent met besluiten ga je daar lekker klagen dat je club meer moet doen.

Helemaal mee eens. Een algehele afgelasting was gisteren de enige juiste beslissing. Ik was gisteren zelf ervaringsdeskundige. Ik was gisteren 1 van de P.s.v. supporters die nog wel tijdig de Arena hadden bereikt (om 16.55 uur, 1ste colonne), maar de busreis was haast niet te doen. De 2e groep kwam pas in de rust en de laatste groep heeft het stadion helemaal niet gehaald. Te bizar voor woorden. Sommige supporters hadden er een reis van ruim 4 uur opzitten! Maar ook voor de fans van andere clubs natuurlijk vreselijk balen. Je zou maar uit Arnhem naar Rotterdam komen of van Rotterdam naar Utrecht en dan te horen krijgen dat het niet doorgaat?! Knvb, doe dit de volgende keer anders AUB en zoek een andere speeldag. Voetbal is for you and me!

Wedstrijden kunnen alleen niet doorgaan als het veld niet bespeelbaar is. Iedereen had gewoon in het stadion kunnen komen als je op tijd vertrekt. Op een normale werkdag wordt er ook verwacht dat mensen gewoon gaan werken. Zolang de codering van het KNMI niet correct is, kun je hier niet mee in zee gaan. Dit was hooguit een code blauw/geel en zeker geen code oranje.

Achteraf is het makkelijk lullen natuurlijk. Het Knmi heeft er in het verleden meer dan eens vreselijk naast gezeten. Het was in het geval dat de Knvb alles had afgekeurd terwijl dat niet nodig geweest was diezelfde Driessen geweest die het hoogste woord gehad had om te zeggen dat de Knvb z'n oren niet zo naar de Knmi had moeten laten hangen......

Chaos nog steeds bij de Knvb. Ik neem aan dat Gudde nu weg moet?
Als van Breukelen al weg moet om zaken die voor zijn aantreden zijn gedaan, dan toch zeker ook Gudde nu dit onder zijn bewind gebeurt?

Als er codeen Oranje is ga ik sowieso niet de weg op, of de wedstrijd nou doorgaat of niet.

Ik lees alleen maar van alles overdekt supporters. Maar wat als er een spelersbus bij een ongeluk betrokken was geraakt. Waarbij een half elftal voor langere tijd niet had kunnen spelen hoe had de knvb dan gereageerd? Of as de heer kuipers onderweg naar het stadion in een slip was geraakt met ernstige letsel tot gevolg hoe was er dan door de knvb gereageerd?

Als de Knvb klantvriendelijk was, dan werd er niet gevoetbald op maandagavonden en werden er geen wedstrijden verplaatst gedurende het seizoen, zodat supporters die net vrij hadden geregeld de wedstrijd alsnog moeten missen. Om maar wat voorbeeldjes te noemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren