Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Utrecht ontslaat Silberbauer na crisisberaad; De Telegraaf noemt 2 opvolgers

Laatste update:

Michael Silberbauer is ontslagen bij FC Utrecht vanwege de tegenvallende resultaten in het nieuwe seizoen, zo maakt de club bekend middels een persbericht. De Telegraaf schreef dinsdagochtend al dat de positie van de 42-jarige oefenmeester wankelde. De Domstedelingen kennen een dramatische seizoenstart met nul punten uit drie duels. Utrecht wist het net deze competitie bovendien nog geen enkele keer te vinden.

De 1-0 nederlaag op bezoek bij PEC Zwolle van afgelopen zaterdag is keihard aangekomen bij Utrecht. Eerder werd er ook al verloren van sc Heerenveen (0-2) en PSV (2-0). Zondag staat er voor Utrecht een thuisduel met Feyenoord op het programma. De clubleiding hield maandag een crisisberaad over de sportieve crisis waarin de club door de tegenvallende resultaten in beland is. Uit die gesprekken is gekomen dat er geen toekomst voor Silberbauer bij de club is. Het is nog niet bekend wie de Deense trainer opvolgt.

“Eind vorig seizoen en de seizoenstart waren niet zoals we hadden gehoopt", legt technisch directeur Jordy Zuidam op de clubsite uit. "Gedurende het seizoen evalueren we regelmatig met de hoofdtrainer, zoals we dat nu ook gedaan hebben. We hebben samen de conclusie getrokken dat er geen stijgende lijn zat in de ontwikkeling en groei van het elftal en daaraan gekoppeld bleven de resultaten achter. Het doel om met meer energie en aanvallende intenties te spelen, is te weinig behaald. Dat zijn lastige gesprekken, waarin we open en eerlijk naar elkaar zijn geweest."

“Het is niet gelukt is om stabiliteit in de ploeg te brengen", geeft Silberbauer aan. "Het was onze ambitie om aanvallend voetbal met energie te spelen, dat is met pieken en dalen gegaan. Opgeteld bij de start van het seizoen, is nu besloten dat onze wegen scheiden. Deze club gaat me nauw aan het hart, ook gezien mijn eerdere periode als aanvoerder. Ik gun FC Utrecht het beste, deze club blijft voor altijd aan mij verbonden.”

De Telegraaf stelde dindsagochtend dat er verschillende argumenten te geven waren voor óf tegen hard ingrijpen. De nederlaag bij PSV was geen verrassing, aangezien Utrecht voor het laatst in 1996 een punt uit Eindhoven meenam. Tegen Heerenveen werd een gelijkopgaande wedstrijd verloren, waarna de ploeg van Silberbauer tegen PEC voor het eerst echt machteloos oogde zonder doelpuntenmachine Anastasios Douvikas, die zijn transfer naar Celta de Vigo afrondde.

Erik ten Hag verliet Utrecht in januari 2018 voor Ajax. Sindsdien is er geen sprake meer geweest van continuïteit op het trainersfront. In de afgelopen vijfenhalf jaar heeft de Eredivisionist zeven verschillende hoofdtrainers gehad, van wie er vier voortijdig vertrokken. Silberbauer is nu nummer vijf. Alleen de interim-trainers Dick Advocaat en Rick Kruys maakten hun klus af. De Telegraaf stelt dat er momenteel weinig geschikte beschikbare trainers zijn om Silberbauer op te volgen. De ‘oude rotten in het vak’ Ron Jans en Fred Rutten zijn volgens de ochtendkrant de uitzondering.

Dit artikel betreft een update van een eerder nieuwsbericht. De reacties onder het bericht kunnen daardoor minder actueel zijn.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nu wil ik best geloven dat Silberbauer geen grootmeester is als trainer. Maar wat een grotere rol speelt in de huidige malaise is de samenstelling van de spelersgroep. Teveel gearriveerde profs, weinig nieuw talent. Het huidige beleid past eigenlijk helemaal niet bij de stille verwachtingen om de traditionele top 3 te kunnen aanvallen. Het technisch beleid moet wat dat betreft in zijn geheel op de schop. Maar op 29 augustus 2023 ben je veroordeeld tot het overleven van een seizoen.

29 augustus 2023 om 08:27

Toch zonde. Het zou alleen maar leuk zijn om Utrecht aan te zien sluiten bij de subtop. Hoe breder er kwaliteit vertegenwoordigd is op de NL velden, hoe beter. Jammer dat grote steden als Den Haag en Utrecht daarbij niet kunnen aansluiten.

29 augustus 2023 om 08:30

Precies…maar grote stad betekend niet gelijk draagvlak. In Den Haag heeft het Haagse volk weinig met ADO… beetje aso naam. Ze gaan hier meer voor de wat andere sporten.. hockey, rugby..
zo zonde van Utrecht want daar is draagvlak..

29 augustus 2023 om 08:54

Meer draagvlak dan in Den Haag. Maar ik zie hier ook mensen roepen: “FC Utrecht moet groter dan AZ of Twente worden omdat het een grote stad is.” Terwijl in Alkmaar op elke verjaardag wel een paar seizoenskaarthouders komen. In een random internationale studentenflat in Utrecht weten ze niet eens welke sport FC Utrecht bedrijft. Grote stad is niet direct veel fans

29 augustus 2023 om 09:02

Weet njet waar je deze onzin vandaan haalt.... Het verhaal is dat den haag wel degelijk voetbalminded is, alleen niet m.b.t. ado, als je ziet hoeveel er voor andere betaalde clubs zijn uit de top 3, maar zeker ook voor een club als Sparta en dat heeft idd én met de supporters én met het verleden te maken. En ja je kunt dan zoals altijd wel tegenwerpen dat er bij elke club rotte appels/hooligans zitten, maar of je er op pak m beet 10.000/1.000 hebt of op 40/50.000/1.000, dat is wel een wereld van verschil....

29 augustus 2023 om 09:04

@ alkmariaaz Relatief gezien heb je gelijk hoor, maar in absolute zin zijn er echt veel mensen in de stad/regio met binding met de fc. Er zijn ook nog wijken in de stad (ondiep/zuilen/7steegjes/sterrenwijk/betonbuurt) en in de regio iedere randgemeente waar het onwijs leeft.Er hangt alleen wel een hooligan cult om de club onder jongeren op de een of andere manier.Wat je dan wel krijgt is dat veel van die jongens na een straf afhaken en/of naarmate het ouder worden en een meisje/kindje krijgen nooit meer gaan.Dit laatste merk ik zo vaak als ik mensen uit het niks tegenkom na 20 jaar niet gezien te hebben in de stad en dan denk ik, die was ooit ff heel fanatiek.Nu alleen nog komen bij bekerfinales etc 😂

29 augustus 2023 om 09:26

Duidelijk dat jij ook niet uit Utrecht komt of een beetje onderzoek hebt gedaan naar het percentage publiek. Daar zit een enorme stijgende lijn in en het zit steeds vaker vol. Ondanks de slechte resultaten en het spel zaten tegen het einde van het seizoen zelfs wedstrijdjes tegen Volendam en Fortuna zo goed als vol. Aan het publiek ligt het niet... het is echt verrotte aankoopbeleid, visie en daarmee de kwaliteit van het spel.

29 augustus 2023 om 09:34

Heb je het tegen mij?
Geboren en getogen in Utrecht.
Ouders etc wonen er nog. Kom zelf van DOS en kom al meer dan 30 jaar bij de fc maf haha.

En dat het stadion voller lijkt komt vooral vanwege het continue weggeven van gratis kaarten aan scholen/voetbalclubs uit de regio om draagvlak te creëren. Wat wellicht goed is overigens.

29 augustus 2023 om 09:57

@salerno nee niet op jou maar op de beste man die beweert dat er in Utrecht amper binding is met de club.

29 augustus 2023 om 10:02

Sportief succes en draagvlak vergroten zijn in een paradox verbonden. Heb je sportief succes dan komen weldra de sponsors en de (succes)supporters.

29 augustus 2023 om 10:03

Tony Tony
ASO Den Haag zou voor hen beter klinken, nietwaar?

29 augustus 2023 om 10:09

Alckmaria, wat een partij onzin aannames maak jij zeg. Deze baseer jij op eigen veldonderzoek?

29 augustus 2023 om 10:12

Salerno, ik kom uit zuilen ben al vanaf mijn 10 de jaar lid van Elinkwijk en heb totaal niets met FC Utrecht en er zijn ook zat oud dossers en velox mensen die er totaal niets mee hebben hoor ,

29 augustus 2023 om 10:44

Klopt!
Elinkwijk is voor mijn gevoel altijd een apart iets geweest. Erg eigen zeg maar.
En veel ouderen in utrecht hadden gewoon weinig met de fc ivm hun eigen clubs.
Ook de reden waarom het bij het begin van de fc meteen mis ging op de tribunes, alleen jongeren zonder ouderlijk gezag. Dit heeft de club cultuur ook redelijk beïnvloed imo.

29 augustus 2023 om 11:24

Ja je zegt het goed , even voor de goede orde ik heb ook niet tegen de FC hoor want ik vind dat Utrecht een goede eredivisie hoort te hebben zeker voor de vierde stad van Nederland .

29 augustus 2023 om 11:32

Voelde ook geen offence hoor 😉
Voor mijn gevoel had Utrecht ver voor 1970 al moeten fuseren.
Om een betere en grotere voedingsbodem te creëren.
En in de beginjaren werd het nederlandse voetbal ook nog eens enorm goed en hebben vooral ajax en feyenoord de voedingsbodem in utrecht geen goed gedaan. En waar later de utrechtse supertalenten ook nog eens niet voor utrecht kozen, al dan niet vanwege het ontbreken van een normale jeugdopleiding.

29 augustus 2023 om 11:50

Met alle respect, maar Elinkwijk bestaat tegenwoordig nauwelijks nog. Gewoon een van de vele Utrechtse clubs die op de laatste benen in een onderklasse ronddobberen. Veel mensen in Utrecht houden van voetbal, maar veel mensen horen ook graag bij de ploeg die het vaakste wint en zijn derhalve voor Ajax. Voor veel Utrechters is de reistijd naar de Arena door de ligging ook niet veel langer dan de Galgenwaard. Ofwel Ajax en in mindere mate Feyenoord zijn qua populariteit van de club gewoon serieuze concurrentie voor FC Utrecht. Ik ben het ermee eens dat FC Twente gewoon een grotere club is met een groter achterland, maar AZ is meer een combinatie van individuele ondernemers en een goed bestuur.

29 augustus 2023 om 12:35

Elinkwijk is helemaal weg qua niveau. De 2 wat elitaire clubs doen het gewoon heel goed qua niveau. Zie daar wat er bij de gemiddelde volksclub aan ontbreekt, amateur/profs. Visie en structuur. Niet dat steeds handelen uit emotie.

Utrecht is imo wel een echte voetbalstad, en er worden wel degelijk stappen gezet, het gaat alleen echt niet snel genoeg. En als je dan een az en twente weg ziet lopen bij je….

Az is echt heel knap, qua rust en plan etc.
Bij een twente is het regio gevoel heel sterk aanwezig. Toch ook knap voor een relatief jonge club.

29 augustus 2023 om 13:23

Het zegt niets, dat clubs ligachtig zijn in grote steden. Dat werkt alleen bij pakweg een Amsterdam, omdat die stad zich wortelt door heel Nederland en daarbuiten. Het geeft je eventueel meer mogelijkheden op het gebied van sponsoring in lokale zin, maar ook die sponsoren kunnen zomaar voor clubs daarbuiten kiezen als dat aantrekkelijker blijft. In die regio hebben ze immers de bekendheid al.

Een FC Twente is ook niet afhankelijk van Enschede. De club leeft in heel Twente en sowieso in een overgroot deel van Overijssel. Grote steden hebben vaak ook veel buitenlandse arbeidsmensen, studenten uit binnen- en buitenland en noem het allemaal maar op. Dat doet een stad wel in grootte stijgen natuurlijk.

Waar het om draait, is draagvlak. Utrecht moet standaard al geld bijleggen uit transfers om het huidige beleid vol te houden. Je kunt dus best stellen dat in dit specifiek aspect(!) FC Utrecht al voorbij z'n draagvlak leeft, op dit moment althans.

29 augustus 2023 om 14:55

"wedstrijdjes tegen Fortuna"

Meanwhile verlies je op volle kracht. Het was dus eerder een "wedstrijdje" voor Fortuna.

29 augustus 2023 om 23:10

Dat is nu net het probleem bij Utrecht. Veel supporters maar weinig meer uit de stad zelf.
Doordat ze een echte universiteiten stad zijn geworden is de echte Utrechter uit de stad verdwenen.
En daarom heeft de meeste inwoners van de stad Utrecht geen binding met de club en denken de evt sponsoren wel 2x na voor ze zich verbinden aan de Fc.

Maar goed dat is mijn mening.

29 augustus 2023 om 23:18

Er zijn iets van 50-75k studenten en 375k inwoners.
Doe normaal met je binding etc.
Plus dat je een behoorlijke agglomeratie hebt waar veel mensen hun oorsprong in de vele utrechtse volkswijken hebben liggen.

29 augustus 2023 om 08:28

Ach dat verhaal van de traditionele top 3 aanvallen. Dat wordt ook al 15 jaar geroepen.. zijn daar nu ook echt concrete stappen in gezet? Hoevaak heeft Utrecht in die tijd bijvoorbeeld europees gespeeld? Er zit gewoon geen duidelijk plan achter.

29 augustus 2023 om 08:40

Er zijn ook geen verwachtingen om de top3 aan te vallen, waarom men nog steeds dit riedeltje naar voren brengt is oprecht een raadsel.
Doel is Europees voetbal.

Dat jij daarnaast geen talent ziet, ligt denk ik meer aan jou dan aan de selectie. Bozdogan, Booth, Seuntjens, Azarkan, Iqbal, Flamingo. Dit zijn allemaal spelers die allesbehalve gearriveerde profs zijn.
Azarkan en Seuntjens stonden o.a. bij Twente op de radar. Dat het niet loopt is 1 man (en diens team) schuldig aan, dat is de trainer.

Edit: De laatste 10 jaar eindklasseringen van FC Utrecht:

13/14: 10
14/15: 11
15/16: 5
16/17: 4
17/18: 5
18/19: 6
19/20: 6
20/21: 6
21/22: 7
22/23: 7

Er is een moment geweest waarin duidelijk progressie zichtbaar was en nu duidelijk een moment waar die progressie juist niet te vinden is.

29 augustus 2023 om 08:50

Opzich is het gewoon een lachwekkende uitspraak geweest van de voorzitter, die daar later ook wel wat genuanceerder in is geweest. Ik snap wel degelijk dat supporters van andere clubs nog steeds met die uitspraak komen, vooral in tijden dat het zo slecht gaat met Utrecht.

29 augustus 2023 om 09:46

Het is 1x geroepen vanuit een soort enthousiasme en een stiekeme wens.
De beste man is -naast dat hij grootaandeelhouder was- een groot Utrecht fan en dit uit zich soms wat overdreven, maar zeker geen doelstelling of verwachting. Dat Messino dit zo brengt is echt onzin.

29 augustus 2023 om 10:45

@isco24, dat is niet helemaal waar. Van Seumeren heeft de ambitie om van Utrecht een stabiele top-5 club te maken. Daar heeft hij al veel geld voor geïnvesteerd en de randvoorwaarden voor geschapen. Er is een achterland met sponsoren en fans, er zijn ontzettend veel (goede) jeugdopleidingen in de buurt en ze hebben een stadion dat nog jaren mee kan.

Er zit alleen totaal geen opbouw in de aankopen. Er mist structuur en een neusje voor echt talent waarop je kunt doorbouwen. Waarom lukt het Utrecht niet om jeugd op te leiden, terwijl er steeds vaker Utrechtse jongens spelen in de jeugdopleidingen van Ajax, Feyenoord en zelfs AZ. Hoe kan het dat er met de 5e begroting van de eredivisie vrijwel structureel lager dan de 5e plek wordt geëindigd? Dan kun je niet alleen naar de trainers kijken, dan zit er iets volkomen mis in het technisch beleid.

Vorig seizoen kochten ze alleen maar spelers van 24 en ouder (op de transfervrije Booth na). Dit seizoen halen ze met Iqbal, Bozdogan en Azarkan wel 3 jonge twintigers, maar dit zijn allemaal gokjes van spelers die het op een hoger niveau niet gered hebben.

Eigenlijk waren de laatste goede aankopen Douvikas (21) en Timber (20). Alles wat daarna is gekomen zijn oudere spelers of gokjes.

Het roer moet om bij Utrecht als ze echt stappen willen maken. De focus moet komen te liggen op talenten van 18-20 jaar die ze na 2 tot 3 seizoenen kunnen verkopen voor minstens 5-10 miljoen euro. Alleen op die manier kunnen ze voldoende groei realiseren om goed geleide clubs als AZ en Twente bij te kunnen benen. Qua sponsor mogelijkheden en fanbase zou Utrecht zich moeten kunnen meten met de traditionele top-3, alleen qua beleid blijft het een soort van net-niet club. Stel nou eens een goede technisch directeur of directeur voetbalzaken aan en stop met wannabe's als Zuidam. Dan kun je wellicht een stap omhoog maken.

Voor dit seizoen zal het vechten worden om niet bij de laatste 5 te eindigen, hopelijk niet erger.

29 augustus 2023 om 11:06

Twente heeft anders ook niet veel jonge spelers aangekocht moet ik zeggen. AZ heeft het ook gedaan met een mix van leeftijden, waarin de jeugdopleiding veelvuldig is gebruikt.

29 augustus 2023 om 11:11

Klopt. Alleen is een top-5 club wel iets anders dan de Top-3 aanvallen denk je niet?
Dat het door 1 uitspraak die inmiddels meerdere malen is teruggenomen door van Seumeren nog door mensen hier als 'doelstelling' wordt gezien is feitelijk onjuist en mag je mensen toch wel op aanspreken?

Dat het roer om moet, ben ik volkomen met je eens. Ben ik overigens met iedereen eens die dit vindt, maar dat is niet waarom ik reageer op Messino. En vanuit de wetenschap dat ik op hem reageer ivm zijn loze uitspraak over een doelstelling die er niet is, begrijp ik niet heel goed waarom je op mij reageert?

Ik zeg nergens dat er goed beleid wordt gevoerd?

Daarnaast zeg je dat een Azarkan het nooit niet op een hoger niveau heeft gered. Dat is ook niet zo gek als ie bij Excelsior speelt. Als het een speler van Feyenoord was, was het weer een gearriveerde speler die eigenlijk te slecht voor Feyenoord was. Dus dan krijg je weer vd Hoorn praktijken.

Je spreekt jezelf dus wel echt zwaar tegen als je aangeeft dat Utrecht voor jonge jongens moet gaan die kunnen groeien en later kunnen doorverkopen voor veel geld en vervolgens zegt "maar dit zijn allemaal gokjes van spelers die het op een hoger niveau niet gered hebben.".

Alsof Utrecht spelers als Noa Lang kan binnenhalen, die het wel op hoger niveau heeft laten zien.

29 augustus 2023 om 11:44

CoolJ, Twente heeft ook veel minder geld dan Utrecht. En Twente heeft dit seizoen enkel jonge spelers gekocht met Taha, Ugalde, regeer.

29 augustus 2023 om 13:29

@remcob - FC Twente wordt ook pas twee jaar weer goed geleid op technisch vlak. Met alle respect, maar er is wel heel wat meer nodig bij FC Utrecht. FC Twente draait nog niet eens enigszins op volle toeren en heeft een spelersbudget dat ruim 3 tot 4 miljoen lager ligt dan dat van FC Utrecht. FC Twente is dus nog lang niet waar het zou moeten zijn. Het heeft immers ook nog steeds veel sponsorcontracten uit de tijd dat het slecht ging.

Betreft het sportieve plaatje ben ik het wel met je eens. Ze spenderen miljoenen per jaar aan een jeugdopleiding waar geen speler uit doorstroomt de laatste jaren. Dat moet echt anders, want ik geloof ook niet dat daar niet 1 goed talent loopt. Dat dachten we in Enschede ook, terwijl jongens als Zerrouki, Wieffer, Reijnders, Hilgers er gewoon liepen. Op het technische vlak is er nog wel wat te winnen bij FC Utrecht. Qua draagvlak betwijfel ik of er nog meer uit te halen is.

29 augustus 2023 om 23:14

Het is in mijn ogen lachwekkend dat je Van Seumeren voorzitter noemt.
Eerst je verdiepen voordat je zomaar duimpjes wilt scoren.
Voormalig groot aandeel houder dat wel, maar voorzitter?

Als ik nu gaat roepen dat Utrecht kampioen wordt gaan ze Utrecht daarmee dan blijven achtervolgen?

maar goed dat is mijn mening

29 augustus 2023 om 09:45

@messino: Is Van Seumeren misschien niet juist een remmende factor voor Utrecht? Utrecht kan nu spelers halen die ze zonder hem niet kunnen halen. Je hoeft dus minder creatief te zijn. Ze gaan dan nu inderdaad voor duurdere gearriveerde spelers (niet allemaal natuurlijk). Hebben ze niet veel meer behoefte aan aankopen als Dirk Kuijt (die ze uit de amateurs haalden)?

29 augustus 2023 om 09:53

Het lijkt nog erger dan Groningen vorig jaar

29 augustus 2023 om 10:01

Zou als Utrecht zijnde meekijken bij AZ hoe zij het doen

29 augustus 2023 om 13:31

@eindtovenaar10 - Als dat echter zo makkelijk was, deden alle clubs het. Voor het beleid van AZ heb je ook gewoon veel geld en tijd nodig. Zoiets duurt jaren voor je er de vruchten van plukt. Dat was bij AZ ook het geval.

29 augustus 2023 om 10:18

Plus het feit dat je tegen deze drie ploegen toch gewoon een keer punten kan verliezen? Het probleem is dat het bestuur Utrecht hoger en beter inschat dan het is. En de afgelopen jaren bungelen ze eerder onderaan de top zes ipv tegen de top drie aan. Dus weet ook niet waar de verwachtingen op gebaseerd zijn.

29 augustus 2023 om 10:30

Er zijn geen verwachtingen voor top3. Beetje vermoeiend dat jullie dit allemaal zelf aanhalen. Europees voetbal is de verwachting en zoals jullie kunnen zien, sta je momenteel niet op die plekken.

30 augustus 2023 om 19:26

Sorry maar dat werd genoemd in het artikel. Dus bedoelde er niets mee. Maar waarschijnlijk gaat het niet meteen om dat er verloren was maar hoe er verloren werd?

29 augustus 2023 om 10:52

7 trainers sinds Ten Hag (2017), dat ligt echt niet aan de trainers.

29 augustus 2023 om 12:26

Als ze niet oppassen gaan ze straks Fc Groningen achterna. Zou zonde zijn dat er een tweede club met ambitie verdwijnt uit de eredivisie.

Wat een zooitje is het weer bij de FC. Dramatisch beleid is hier de oorzaak van en alhoewel ik geen fan ben van silberbauer (als trainer), vind ik dat Jordy zuidam ook zeker als schuldige aangewezen mag worden. Bizar hoe we weer zo veel spelers halen zonder dat er enig idee achter zit. Het beleid wat gevoerd wordt bij onze club is echt dramatisch, we zijn gewoon echt het lachertje van Nederland aan het worden zo. Het wordt weer een heel lang en teleurstellend seizoen. Elke avond voor het slapen gaan doe ik even een gebedje dat Ron Jans er in trapt, maar dat zie ik niet gebeuren en dan blijft er helaas weinig over.

29 augustus 2023 om 09:17

En dan een Mattijs Branderhorst halen, die zich een jaar zit op te vreten bij NEC omdat hij tweede keeper is en niet meer op de bank wil zitten. Haalt Utrecht Barkas terug. Prima. Maar laat Mattijs dan weer gaan. Die zal ook niet echt een bijdrage leveren aan een positieve sfeer daar. Lekker gehandeld van Uutje...

29 augustus 2023 om 13:37

Als die daar niet tegen kan moet die lekker stoppen. Dan ben je geen topsporter en profvoetbal onwaardig.
Maar voor Utrecht zelf gewoon dom qua salaris etc

29 augustus 2023 om 20:09

Hoezo moet hij 'daar maar tegen kunnen'? Hij is gewoon ontevreden, zeker over de manier waarop het is gegaan; en terecht. Hij mag daar misschien best tegen kunnen, want Mattijs is zeker een prof, maar zal niet blij rond lopen. En inderdaad; hij zal ook wel wat verdienen, want als potentiële eerste doelman gehaald.

Zo op papier heeft Utrecht echt wel een aardig elftal. Als je puur en alleen naar de namen kijkt. In praktijk komt er echt weinig uit Op het veld lopen echt een paar slapjanussen. Ze hebben door de jaren heen ook echt wel veel kwaliteit ingeleverd. Zo'n Kerk bijvoorbeeld, geen Messi maar echt wel een goede spelere voor Utrecht.

Maar hoe kom je erbij om een van de Hoorn te kopen, die is echt overal mislukt.... Dat soort spelers hebben ze er gewoon teveel van.

De trainer die er nu zit is gewoon niet het uithangbord wat Utrecht nodig heeft. Utrecht moet een actief coachende trainer hebben langs de lijn.

29 augustus 2023 om 09:04

Ik denk dat de namen op papier juist het probleem zijn. Het zijn relatief 'grote' namen, zoals Toornstra, Viergever, Vd Hoorn, Klaiber etc. maar in de praktijk zijn deze eigenlijk allemaal uitgerangeerd en missen ze het heilige vuur.

Niet voor niets dat Utrecht vaak verrast tegen topclubs en het verpest tegen de kleintjes. Wat mij betreft moet de bezem door de club heen, nieuwe TD en een keer geen vriendje van het bestuur als coach maar een keer iemand van buitenaf. Fraser was wat mij betreft op de goede weg maar moest om lachwekkende redenen weg. Zou heel graag Ron Jans of bijvoorbeeld Fred Rutten nu bij Utrecht willen zien.

29 augustus 2023 om 12:25

Die 4 namen die je noemt zijn toch allemaal spelers die ver over hun top zijn. Maar ook nieuwe speler als El Karouani, Seuntjes en Azarkan gaat je echt niet verder helpen. Deze spelers stonden ook allemaal bij Twente op het lijstje en ondanks de transfer ellende die wij hebben ben ik nog steeds blij dat deze spelers niet gekomen zijn. Dit zijn spelers voor de plaatsen 7-12 en dan ben ik nog optimistisch. Om over Lidberg, maar helemaal niet te spreken. Volgens mij liggen ze in Deventer nog in een deuk dat ze daar geld voor hebben gekregen.

Feitelijk zou Utrecht altijd bij de top zes moeten zitten, zowel qua fanbase als selectie (meestal). Er zit echter gewoon geen plan achter. Er moet gewoon ruimte zijn voor jong, aanstormend talent. Dat wordt echter niet gegeven. In het verleden legde dat Utrecht geen windeieren- ook Douvikas is een voorbeeld van zo'n mooi uitgepakte transfer.

Maar nu? Er zit geen andere potentiële Douvikas in de selectie, en er is zelfs nog niet gescoord. Je kan zomaar degraderen op deze manier.

29 augustus 2023 om 08:52

Bedoel je met "potentiële Douvikas" alleen een spits? Want waarom ben je anders zo zeker Iqbal, Azarkan, Flamingo, Bozdogan of Jensen niets gaan opleveren op den duur? Want ja, je kan veel zeggen over de selectie van FC Utrecht. Dat is ronduit slecht geregeld. Maar er zijn genoeg spelers die zouden kunnen uitgroeien tot een sensatie

29 augustus 2023 om 09:06

Iqbal en Flamingo zijn gehuurd, Azarkan vind ik te wisselvallig dus ik zie dat niet zomaar als potentiele top verkoop. Bozdogan en Jensen zit inderdaad veel potentie in maar moeten wel een keer een goed jaar gaan draaien met goede spelers om zich heen.

29 augustus 2023 om 09:26

Twee huurlingen, Azarkan is een nee, Jensen en Bozdogan... Eh, ik zie het niet zo. Maar oké, dat kan. Het kan er aan liggen dat het zo slecht draait dat ik het niet zie

29 augustus 2023 om 09:37

Iqbal hebben we gekocht (united heeft alleen wel terugkoopclausule en doorverkooppercentage) en flamingo optie tot koop.

29 augustus 2023 om 09:37

Iqbal is gekocht en flamingo gehuurd met koopoptie

29 augustus 2023 om 09:55

Euw. Flamingo wist ik trouwens, maar ik dacht dat Iqbal was gekocht. Ik zie het ook nog niet hoor. Alleen met een nieuwe trainer kunnen zulke spelers zomaar gaan floreren. Ze hebben natuurlijk wel kwaliteiten.Edit: Ik had eerst verder moeten lezen. Het zijn dus niet per definitie huurlingen. Één zelfs zeker niet. Nou, dan kan dat ook nog wat worden

29 augustus 2023 om 09:59

Iqbal is gekocht voor 1 miljoen en als Flamingo zich ontwikkeld staat ook hij -net als Bozdogan- na- de huurperiode gewoon bij Utrecht onder contract. Dat zijn 0 huurlingen.

je weet van te voren dat een douvikas ervandoor gaat (een speler die voor het eerst een goed seizoen had, is ook nog jong maar goed.). en dan kom je aanzetten met lidberg, die mij in ieder geval nog nooit heeft kunnen overtuigen als voetballer laat staan spits, als de vervanger...

daarnaast het gedoe rond die keeper(s), is ook gewoon dramatisch beleid. moeten niet gaan doen alsof die barkas een keeperswonder is. gewoon een duur betaalde speler op een positie waar je in branderhorst al gewoon een prima iemand had binnengehaald.

verdediging wordt ik niet blij van, 3 veteranen waarvan ik er 2 niet heel hoog heb zitten (vd hoorn/vd marel). die nieuwe linksback vind ik wel wat hebben, dat is nog even afwachten.

middenveld zelfde verhaal, helemaal geen balans. die bozdogan leuke speler maar loopt er soms echt verloren bij. toornstra kan gewoon niet meer, heeft een goede trap en had een goed loop vermogen... maar daar zit gewoon de sleet op.
voorin veel keuze op de zijkanten, maar komt er nog niet uit.. heeft misschien te maken met hoe het middenveld (niet) functioneert. en spits positie, zoals ik al zei... ben ik niet gecharmeerd van lidberg. dat vind ik echt een hele matige speler in het algemeen

Komende 5 wedstrijden zou je als Utrecht zijnde gewoon 12 punten moeten/kunnen halen.. de vraag is of ze Silberbauer die kans nog gaan geven.

Beetje overdreven ook allemaal. Van Heerenveen en PSV kan je natuurlijk verliezen, van PEC had je wellicht moeten winnen. Spelen ze komend weekend tegen Feyenoord en dan weet je van te voren al dat je grote kans hebt om te verliezen. Geef het gewoon tijd. Elke andere coach had dit kunnen gebeuren tegen deze teams.

29 augustus 2023 om 09:50

Je kan ze inderdaad verliezen, maar niet op de manier hoe Utrecht dat heeft gedaan. Er lijkt geen enkel idee achter te zitten. Tegen PEC bijv. maar 1 schot op goal.

29 augustus 2023 om 09:55

Precies dat, en afgelopen seizoen was het spel ook al niet om aan te gluren.

29 augustus 2023 om 09:58

Tegen PSV vind ik het eigenlijk verbazingwekkend dat ze niet hadden gescoord. Met een beetje geluk / normale afronding hadden ze een punt gehaald. Maar ja, laten we hopen op een schok effect dit weekend tegen Feyenoord

Ze kunnen beter die Zuidam buiten trappen. Die maakt er echt een puinhoop van.

29 augustus 2023 om 11:17

Zuidam dekt zichzelf in met het ontslag van Silberbauer. Ben benieuwd of hij het einde van het seizoen wel haalt. Raar inkoopbeleid.

Ik vind na 3 wedstrijden een trainer ontslaan wel erg vroeg. Of hij moet er in de voorbereiding al een absolute puinhoop van gemaakt hebben.
Ik zou beginnen als fc utrecht met t aantrekken van een td die weer spelers haalt vanuit een visie.

29 augustus 2023 om 09:02

Hij heeft vorig seizoen nou ook niet aangetoond daadwerkelijk een goed elftal te kunnen bouwen.
Heeft totaal geen uitstraling en heb het idee dat hij dit ook zo op de training uitstraalt naar zijn spelers en staf.

Beter kun je hem nu gewoon bedanken en direct iemand anders aanstellen die wel deze selectie op de rit kan krijgen.

29 augustus 2023 om 09:46

Ligt bij Utrecht niet aan de trainer maar aan de gehele organisatie. Dat is al jaren zo. Ze kunnen trainers blijven onstaan als er niet drastisch iets gaat veranderen binnen die club.

29 augustus 2023 om 09:52

Maarja hoezo dan niet gewoon in de zomerstop een andere trainer aangesteld, zodat diegene de voorbereiding had kunnen doen? Als je toch al wist dat je niet met hem verder wilde; had dan eerder gehandeld. Als je hem nog een kans wilde geven; geef hem dan ook echt de kans en trap hem niet na 3 wedstrijden de deur uit.

29 augustus 2023 om 23:20

Vertel mij nu eens welke trainer is ontslagen sinds ten Hag??

Hoop dat ie nog paar dagen blijft, Feyenoord met 0-4 winnen of zo, daarna maakt het me niet uit wat er gebeurd

29 augustus 2023 om 09:40

Helaas je hoop heeft niet geholpen

Bij Fc Utrecht zit elke trainer in dezelfde positie. Je kan het nooit goed doen.
Ik zie Utrecht geen europees voetbal halen of de beker winnen.
Wat moet dan de doelstelling zijn?
Linkerrijtje, dat is ook niet zo spannend.
Enige wat je kan doen is net onder de top eindigen en dan heb je het al niet goed gedaan.

Krijg net bericht dat die net op kantoor heeft moeten komen en is ontslagen

29 augustus 2023 om 09:24

Snel meer!

29 augustus 2023 om 09:35

Lijkt mij sterk idd, maar er is wel een afspraak om 10u dat is wel bekend. Dus dan zal
1+1 wel 2 zijn is degene zijn conclusie.

Laat aub het puin ruimen beginnen!!! Dit is echt een wanhoopskreet vanuit mijn kant. Tegen Feyenoord thuis ga je toch geen resultaat behalen dus ik ga ervan uit dat het exit Silberbauer is. Daarnaast moet Zuidam per direct op non-actief gezet worden. Frans van Seumeren houdt veel te veel aan zijn oude vertrouwde vriendjes vast. Ik ben bang dat, zo lang hij er zit, geen significante verschillen te zien zijn in het technische beleid en de pionnetjes in de organisatie. Maar goed.. je kan misschien ook te veel willen. Laten we maar beginnen met Silberbauer ontslaan en hopelijk ook Zuidam eruit..

Wanneer gaat Jordy Zuidam er eindelijk eens uit dan? Koopt spelers die echt op retour zijn. Kijk deze trainer straalt niks uit, echter dit wist je ook aan het einde van dit seizoen. Waarom geef je hem dan wel de kans nu.

29 augustus 2023 om 11:45

Zuidam heeft 70 miljoen transfergeld in het Utrechtse laatje gebracht. Best knap geld voor spelers op retour.

29 augustus 2023 om 11:53

Kijk eens naar hoeveelheid salaris etc er door de plee is gespoeld met over de datum spelers.

and he's gone. Silberbauer uit z'n lijden verlost en hopelijk de fans ook. Nu Jordy nog de eer aan zichzelf houden, advocaat aanstellen en dit seizoen spelen om erin te blijven.

vorig seizoen was het al niet om aan te gluren, en nu zo dramatisch beginnen dan weet je dat het na 3 wedstrijden niet scoren en nul punten over is, ik hoop op Ron

Van Bronkhorst binnen halen. Die past daar prima.

Jans kun je zo goed als afschrijven. Die heeft gisteren gezegd tot augustus volgend jaar geen club te willen, al is het altijd maar afwachten met die vakidioten.

Misschien hengeltje uitgooien bij gio gaf aan klus te willen en wel thuis te willen zijn kan iets moois neer zetten denk ik

Dick kom er maar in! Vriendjes politiek altijd ten top bij Uuuu.

Giovanni van Bronckhorst is toch een top optie voor Utrecht ?! Lijkt mij voor Utrecht de ideale optie en voor hem zelf ook een goeie optie

Hoelang mag die technisch directeur nog blijven zitten, die maakt er al jaren een zootje van.

Toch altijd apart dat de trainer ontslagen wordt als de TD er een zootje van maakt. Dit ga je straks ook bij Ajax zien als de resultaten tegen vallen, Steijn moet eruit en Mislintat die een heel elftal middelmaat binnenhaalt mag blijven zitten.

29 augustus 2023 om 09:54

Dat krijg je als de TD de verantwoordelijkheid heeft over het aanstellen (en ontslaan) van de coach.

Ah.. ik had een half uur geleden al gereageerd op dit artikel maar er is inmiddels een update; Silberbauer is inderdaad ontslagen! Goed.. stap 1! Nu stap 2.. een degelijke trainer aanstellen. Ron Jans misschien tóch nog eens proberen? Of een Gertjan Verbeek? In ieder geval een Nederlandse trainer met de nodige ervaring. Geen lichtgewichten meer aub.. dat werkt gewoon niet, al helemaal niet in deze fase van het seizoen na 3 verliespartijen uit de 3 eerste wedstrijden. Ik blijf nogmaals ook hopen dat Jordy eruit vliegt.

29 augustus 2023 om 09:57

Wanneer is de laatste keer dat Verbeek goed heeft gepresteerd? Daar zou ik mijn vingers niet aan branden. Utrecht moet eens een keer aan de lange termijn denken, met een goed plan komen en daar de trainer (en evt een nieuwe TD) bij uitzoeken. Dat gaat dit seizoen niet meer lukken, dus dan maar een ouwe rot voor een jaartje halen. Maar hopelijk zitten ze in de tussentijd niet stil.

Misschien eens een andere Technisch Directeur? Weet niet, is maar een suggestie?
Fredje kan ik me trouwens niet voorstellen..

Wanneer gaan ze die Zuidam ontslaan dan?

29 augustus 2023 om 09:53

Ik zou bijna gaan demonstreren voor de Galgenwaard hiervoor.. met spandoeken en een hoop kabaal. Weg met Jordy!

29 augustus 2023 om 11:40

Ze gaan de kip met de gouden eieren niet ontslaan.
Wat Zuidam aan transferopbrengst binnen haalt gaan ze in de Conference League of Europa League never nooit verdienen.

gewoon te weinig mentaliteit bij de spelers. Gaat een andere trainer niet oplossen

Een trainer kerkhof.

De trainers onstlaan vanwege slechte resultaten maar de technisch directeur niet ontslaan vanwege zijn jarenlange slechte praktijken.
Wat heeft deze man de laatste jaren nu echt gepresteerd?
Veel spelers kwa naam leuk maar over hun top allang zijn.
Aankoopbeleid zonder doel voor een speelstijl.

Een technisch directeur die een trainer aanstelt, dan een zomer lang allerlei verschillende soorten namen aan het halen is van gearriveerde namen tot talenten van grote clubs. Dit is in totaliteit een beetje los zand als geheel met een trainer die een uitstraling heeft van een baksteen en geen kwaliteiten als hoofdcoach laat zien.
Waar is onder andere de hoofdschuldige in deze, technisch directeur Jordy Zuidam? De beste man man maakt er eigenlijk al jaren een puinhoop van daar in Utrecht.
Geen beleid, visie of enkele vorm daarvan en ondertussen al iets van 6 trainers gehad maar wel zelf lekker blijven zitten.

Wat een zootje , trekken weer een blik open met 15 nieuwe spelers en verliezen 3 wedstrijden en de trainer is weer de klos , maar degene die alle die zogenaamde topaankopen heeft gedaan mag natuurlijk lekker blijven zitten , wat een ongeregelde rotzooi is het daar altijd .

Dit vind ik echt ongekend. Wat kan je in vredesnaam van die man verwachten in deze situatie? Misschien eerst naar de TD kijken?

Hahaha hij heeft september nog niet eens gehaald. Waar staat het record in Nederland op?

29 augustus 2023 om 11:18

Op 3 wedstrijden. Nu samen met Pastoor, Ultee en Pim Verbeek. Nu eens zien of het nu beter gaat met FcU of dat het toch niet aan de trainers ligt maar aan de Td.

29 augustus 2023 om 12:05

bedankt, weer een stukje wijzer . Ik denk in het geval van FcU dat het beide is..

Echt geweldig. Het profvoetbal in optima forma. Een maand geleden roepen ze in Utrecht nog iets over het aanvallen van de gevestigde orde. En nu zijn we drie wedstrijdjes onderweg en heeft de paniek in alle hevigheid toegeslagen. Je zou als Utrechtfan toch eerst eens willen dat er realisme gaat worden gepredikt in de Galgenwaard. Dat wil zeggen: hou toch op met je spiegelen aan de top. Je hebt er de mddelen niet voor, het stadion niet voor en zelfs de fanbase niet voor. Het stadion heeft een capaciteit die om en nabij de helft is van de topclubs. De inkomsten uit recettes, merchandise en horeca blijven ver achter bij de top. Dat is allemaal niet erg, voor alle duidelijkheid. Maar ga dan niet van die rare dingen roepen want dan word je door de concurrentie uitgelachen. Ik vraag mij met dit alles af of Jordy Zuidam met het beschikbare budget, waarmee je dus geen topploeg kunt samenstellen, nog wel de juiste man op de juiste plaats is. Want de club presteert onder het niveau van clubs met vergelijkbare mogelijkheden. Is dat dan allemaal de schuld van alleen Silberbauer ?

29 augustus 2023 om 10:52

Weet niet hoe je erbij komt mbt dat spiegelen vd topclubs?
Enige ambitie is uitgesproken wat mooi is maar niet geheel realistisch.
En dit is ook al jaren terug.

29 augustus 2023 om 11:48

Ja, hoe durven clubs ook ambitieus te zijn? Is toch logisch dat een club als Utrecht dit als doel heeft. Twente heeft ook als doel om terug te keren in eerste instantie als vaste nummer 4. Gaat dat altijd lukken? Zeker niet. Maar zo'n ambitie hebben is logisch.

29 augustus 2023 om 12:39

Is ook wat ik zeg toch?
Utrecht kan vrij groot worden, met oa het economische achterland etc. Maar zo’n groei duurt heel lang. En mensen hebben weinig geduld.
Hele snelle stappen kan je zetten met de budgetten van psg/chelsea etc
Anders niet

Het aanvallen van de top3 slaat nergens op natuurlijk met deze selectie, maar op papier een prima selectie waarmee je voor de playoff plekken moet kunnen gaan. Het lijkt er alleen op dat de spelers de juiste mentaliteit nog niet hebben of zo… misschien dat silberbauer dat niet heeft over kunnen brengen en dat het daarom tijd is voor een andere trainer, eentje die de mouwen opstroopt en de zweep erover trekt.

Advocaat is zo goed als rond begrijp ik?!
Weer een uit de kliek….
En het contact was denk ik al eerder gelegd, zo bizar snel kan het anders nooit gaan.

29 augustus 2023 om 10:58

@salerno: Ik mag toch hopen dat je een geintje maakt?
Ik heb geen zin om weer een jaar naar angstig resultaatvoetbal te kijken zeg. Man, man.

He he Dickie weer van stal, het heeft al te lang geduurd.

Tja de juiste oplossing om Silberbauer te ontslaan. Vorig jaar leek het ook al nergens op en dit seizoen zet hij dat gewoon voort. Er zit geen idee achter het spel van hem. Utrecht hoort te strijden om plekken 5-8 en niet om degradatie te spelen op het moment. Ook is geen goal scoren in 3 wedstrijden toch wel erg triest. Ben benieuwd wie de opvolger van Silberbauer gaat zijn bij Utrecht.

29 augustus 2023 om 11:13

De enige geschikte trainer die ik zie is Tom Cruise, die heeft wel ervaring met een Mission Impossible.

Je zag het aankomen, de zoveelste trainer die ten onder gaat aan het verwachtingspatroon in Utrecht. Het rare is dat de man die telkens de trainers aanstelt wel doodleuk mag blijven en een gigantische selectie samen stelt die uit het lood hangt met veel van hetzelfde type spelers en routiniers die het gewenste niveau niet brengen. Tevens onbegrijpelijk dat de jeugd geen kansen krijgt...

Laten we eerlijk zijn: Silberbauer heeft het gewoon niet. Wat dat betreft is het ontslag te begrijpen. Er was geen enkele lijn te ontdekken in ons spel. Zelfs Zwolle, wat ik echt een ongelofelijk zwak team vind, speelde meer met een idee dan wij. Maar de beste man is ook wel gewoon echt kopje onder geduwt door de eindverantwoordelijken. Dit was altijd gedoemd te mislukken zonder mentortype als assistent. Ik vind het echt heel erg zonder dat er nu weer een gerespecteerd oud speler/ mooi mens beschadigd is geraakt door het wanbeleid van boven: de beste man had nooit aangesteld mogen worden op deze manier.

Ons basismateriaal, mits iedereen fit is, is natuurlijk gewoon van een prima (subtop) niveau. We hebben onder Silberbauer alleen 7 maanden gewoon echt stilgestaan. Er zit geen enkel idee achter ons spel. Het zegt genoeg dat spelers als Bozdogan, Booth, maar ook de nieuwe Seuntjens en Azarkan, die bij een andere ploeg gewoon netjes mee hadden gedraaid, er geen pepernoot van bakken. Iedereen is aan het zwemmen.

Ik hoop, net als iedereen, op Ron Jans. Laat een bekwame trainer er maar eens een lange termijn project van maken. Zet een TD die de lange termijn en het professionele klimaat uitzet, naast Zuidam, want spelers overtuigen/verkopen kan hij. Echter heeft hij iemand boven zich nodig die de koopgekte in goede banen weet te leiden.

Laten we hopen dat FvS het uit handen durft te geven aan bekwame mensen die niet in zijn Utrechtse kring zitten.

Waar zijn de tijden met spelers als JP de Jong, Boussatta, van der Net, Plugboer, Decheiver, Tanghe, Wapenaar, van Schoonhoven, Vreven, Mols en Schut gebleven? Dat was een herkenbaar FC Utrecht. Deze groep straalt ook geen Utrecht uit.

29 augustus 2023 om 13:32

Nou inderdaad. Naast dat er geen enkele lijn in het spel te vinden is, is er ook geen enkele pit of energie te bekennen en dat vind ik eigenlijk nog wel het ergst.

Van het Utrecht wat altijd bekend stond voor het werkvoetbal en erin kleunen als het niet loopt is echt niks meer over.

Prima als ze verliezen, maar dan moet je er wel alles aan gedaan hebben en bij wijze van niet meer kunnen staan zodra de scheidsrechter affluit.

Zoals eerder aangegeven en meerdere mensen met mij. Kappen met die vriendjes-cultuur en er eens professionele mensen neerzetten die weten hoe ze een club moeten runnen. En of ze nu uit Utrecht komen of uit Zimbabwe het zal me jeuken.

29 augustus 2023 om 13:41

Je noemt nu ook een paar spelers die echt helemaal niks konden haha. De helft! 😁
Overigens wel een mooie tijd, de uitpotjes, de reisjes, geklier!
Oef wat mooi!

De zoveelste trainer ontslagen. Een hoop spelers halen die niet hun niveau halen. Eerst maar eens een standvastige td halen die oog heeft voor t utrecht dna.

Nou de weg ligt open voor Jonny Heitinga. Met als rechterhand Wesley Sneijder, die kent de club cultuur en heeft het echte Utrecht DNA.

29 augustus 2023 om 16:01

dat kan niet, dan wordt de f-side weer boos..

Ik zou voor Louis van Gaal gaan en hem dan 1 of 2 jaar volledige controle geven. Utrecht moet helemaal terug naar nul en dit seizoen als een overgang zien. De selectie moet flink opgeschoond worden. Alle vriendjes moeten uit de organisatie. Zuidam mag als eerst vertrekken en snel ook.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren