Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Utrecht benadert de wedstrijd zoals wij dat tegen Feyenoord deden’

Laatste update:

Komende zondag staat het duel tussen FC Utrecht en Ajax op het duel. Mike van der Hoorn speelde voor beide clubs, voordat hij naar Swansea City vertrok. De verdediger beaamt dat beide ploegen het duel verschillend benaderen en dat het voor Utrecht de wedstrijd van het seizoen is.

/

“Meestal benadert FC Utrecht de wedstrijd zoals wij de wedstrijd tegen Feyenoord benaderden. Alles of niets, vol het publiek erachter krijgen en het enige doel is winnen. Dat geeft een onsterfelijk gevoel bij hen”, zegt Van der Hoorn tegen Ajax Showtime. Bij Ajax wordt de wedstrijd volgens de verdediger benaderd als een wedstrijd tegen bijvoorbeeld sc Heerenveen of FC Groningen. “Misschien moeten ze dat omdraaien, denken dat het Feyenoord is. Dan denk ik dat ze wel gaan winnen, dan komt het voetbal toch meer naar voren. Als je slap begint, voelen ze dat aan.”

Sinds Van der Hoorn uit Amsterdam vertrok, is er het een en ander veranderd. Zo kwam er met Peter Bosz een nieuwe trainer. “Het oogt wat frisser, zo lijkt het. Misschien komt dat ook omdat er een nieuwe trainer is. Dat druk zetten wilden wij vorig jaar ook al doen, dus dat is het niet”, stelt de verdediger van Swansea City. Hij zag dat er nieuwe namen in de basiself van Ajax kwamen. “Schöne die met de punt naar achteren speelt, Ziyech heeft hele goede kwaliteiten om passjes te geven. En met Dolberg is er een nieuwe spits. Kasper doet het heel goed. Ik vind het leuk, het is positief.”

Denk je dat Ajax op bezoek bij FC Utrecht gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi dat een oud Ajax speler zelf de bevestiging geeft dat Ajax zelf Utrecht maar als een normale wedstrijd ziet. Ik heb wel eens reacties gelezen van Utrecht supporters dat dat niet zo was. Ik kom zelf uit Utrecht waardoor het enigszins nog een strijd met vrienden onderling is, maar die is net zo hevig als met collega's uit Alkmaar, Tilburg en Almelo.

20 januari 2017 om 09:50

Ook leuk dat hij zegt "misschien moeten ze dat eens omdraaien". Heeft hij een punt.

Overigens zien de spelers het zo maar de supporters niet hoor. Bij Heerenveen of Groningen gaat het veel gemoedelijker als bij Utrecht. Ajax en Utrecht fans liggen elkaar niet en daarom is het geen normale wedstrijd.

De enige die hiervan profiteert is Utrecht. Kwalitatief minder

20 januari 2017 om 11:22

Ik weet uit ervaring dat vaak de Utrechtsupporters heel goed zijn in het uitlokken van reacties. De bekerwedstrijd tegen Ajax in de galgenwaard is daar een voorbeeld van. Nogmaals, ik als supporters hecht niet meer waarde aan Utrecht dan Heracles. Terwijl ik er zelf geboren en getogen ben.

20 januari 2017 om 11:40

Heb je weleens beelden van die bewuste bekerwedstrijd teruggezien? Ajax stond voor 0-1, 0-2 en dan roepen zij ''joden zijn de baas in Utrecht etc''. Ik heb de meeste edities van FCU-Ajax meegemaakt en ik heb vaak genoeg gezien dat de Ajacieden aan het uitdagen en provoceren waren. Jammer genoeg reageert de Bunnikside dan vaak met antisemitische spreekkoren.

Onze fans zijn (helaas) de afgelopen jaren vaak negatief in het nieuws, maar die Ajacieden zijn ook geen lieverdjes.

20 januari 2017 om 14:22

Ik was erbij, maar zeggen dat je de baas bent, dat is hetzelfde als 'en wie niet springt die is een jood'.. Daar zal ook nooit iemand over klagen als een vol stadion dat tegen Ajax doet. Antisemitische spreekkoren wel. Uiteraard vind ik het ook vreselijk als ze teksten als K**ker Utrecht gezongen worden. Maar jood in de vorm van Superjoden, of en wie niet springt is wel of geen jood, joden gaan er aan.. etc. Hoort er nou eenmaal bij.

20 januari 2017 om 10:07

Ook mooi dat hij zegt dat Ajax Feyenoord wel als een wedstrijd op zich benadert. In tegenstelling tot wat veel internet Ajacieden beweren.

20 januari 2017 om 11:33

Dat is gewoon bullshit, want waar zou de laatste training anders voor zijn? Maar het is wel zo dat het voor Feyenoord supporters van groter belang is dan dat dat voor Ajax supporters is. Misschien ook wel omdat Feyenoord de laatste jaren vrij weinig klassiekers winnend weet af te sluiten.

20 januari 2017 om 12:02

Dus wat Van der Hoorn zegt klopt alleen als het in jouw straatje past? Dit gaat niet alleen over een laatste training hoor. En dit gaat over de spelers van Ajax, waarvan de fans altijd precies blijken te weten hoe serieus ze wedstrijden nemen. Oh, wacht....

20 januari 2017 om 12:06

Laat je niet zo kennen joh. Alsof van der Hoorn daar over gaat liegen. Die laatste zin is ook totaal niet relevant. Vanwaar die agessie

20 januari 2017 om 12:06

Laat je niet zo kennen joh. Alsof van der Hoorn daar over gaat liegen. Die laatste zin is ook totaal niet relevant. Vanwaar die agessie

20 januari 2017 om 14:30

Je begrijpt mij verkeerd denk ik, ik zelf vind natuurlijk Ajax Feyenoord een hele belangrijke. Vandaar dat ook alleen die wedstrijden een laatste training hebben. Met alle respect, zolang een wedstrijd tussen speelronde 1 en 30 bij een andere club is, komt daar geen laatste training in de arena voor. Bij Utrecht uit dus ook niet. Dat wilt dus zeggen dat die Aiacieden die volgens jou beweerden dat Ajax Feyenoord niet als een wedstrijd opzich benaderden bullshit verkondigen. Als dat zo zou zijn, zou een laatste training nergens op slaan.

Echter blijf ik erbij dat Utrecht uit gewoon een wedstrijd (weliswaar altijd een hele lastige) is. Mijn laatste zin over dat Feyenoord Klassiekers niet vaak winnend weet af te sluiten was niet bedoeld als steek onder water.. Maar daarmee wil ik zeggen dat er genoeg supporters zijn die echt maar dan ook echt snakken naar een overwinning. Vooral uit in de arena. Sommige supporters waren toen niet eens geboren. In mijn ogen dus sowieso ook logischer dat de '2e club' van Nederland altijd meer haat voelt naar de 1e dan andersom. De verschillen zijn dan met name gebaseerd op prijzen en onderlinge duels.

20 januari 2017 om 18:42

Zie mijn andere reactie..

20 januari 2017 om 13:04

Ja wat een onzin he, dat een club de wedstrijd als wedstrijd van het jaar benadert. Net als Ajax, die stonden feest te vieren alsof ze kampioen waren geworden na de vorige editie PSV-Ajax. Voor Ajax was dat dé wedstrijd van het jaar. Jammer dat er ploegen zijn die die wedstrijden als dusdanig belangrijk beschouwen inderdaad. Ploegen als Ajax en Utrecht kunnen zich misschien beter richten op wedstrijden tegen de wat kleinere tegenstanders zoals de Graafschap.

Ik vind het onzin om te horen dat wij het alleen kunnen laten zien tegen Ajax. Ook tegen Feyenoord en PSV spelen wij vaak goed hoor. Het huidige seizoen is daar een voorbeeld van. PSV won in augustus met veel moeite hier (1-2) en de wedstrijd tegen Feyenoord was echt beladen en spectaculair. Feyenoord had het erg lastig in de Galgenwaard en ontsnapte met die late gelijkmaker in de 98e minuut.

20 januari 2017 om 10:18

Eens!
Net als dat hele 'wedstrijd van het jaar' gebeuren en 'winnen van ajax, dan is het seizoen geslaagd'

Tuurlijk leeft deze wedstrijd meer dan pak 'm beet Excelsior thuis.. Maar je kan gewoon 3 punten halen en er is toch echt niemand die liever van ajax wint in het seizoen dan dat we de beker winnen. Ondanks dat dit in élke promo voor de wedstrijd wordt herhaalt.

Het leeft echt wel serieus en het is de meest beladen wedstrijd van het jaar voor ons. Het gaat ons afgelopen jaren ook erg goed af

Maar alsof we ons alleen kunnen opladen voor ajax en die liever winnen dan de rest is zooooo 1996

20 januari 2017 om 11:36

Het gaat er niet om dat FC Utrecht wel of niet goed speelt vs andere topploegen. Het gaat vooral om de benadering. FC Utrecht benaderd deze wedstrijd als de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Ik denk ook dat minimaal 90% van de FC Utrecht supporters het liefst van Ajax willen winnen als ze een club mogen opnoemen.

Dit is overigens niet vreemd. Bayern Munchen, Real Madrid, Juventus etc hebben hier ook mee te maken in hun land. De grootste club van het land krijgt altijd de meeste weerstand.

20 januari 2017 om 12:28

Dat klopt ook zeker. Het gaat er alleen vaak om dat iedereen roept dat als deze gewonnen wordt het seizoen geslaagd is etc. Dat is niet zo natuurlijk, het is gewoon dat zo'n overwinning net iets lekkerder is dan normaal

20 januari 2017 om 12:34

Ja inderdaad. Dat het seizoen geslaagd zou zijn na 1 overwinning op Ajax is inderdaad onzin. Daar is Utrecht veel te groot voor.

Ben heel benieuwd naar deze wedstrijd, Utrecht zit lekker in z'n vel, een goed team waar je niet zomaar van wint. Hoe je het went of keert Ajax heeft het altijd lastig hier, 12:30 uit bij Utrecht, absoluut geen makkie. Ik voorspel een gelijkspel.

20 januari 2017 om 10:19

Ik hoop natuurlijk dat wij gaan winnen, maar ik denk dat het een gelijkspel wordt. Dit Ajax is een van de sterkste teams sinds jaren, met kwalitatief goede spelers. Ik ben ook wel benieuwd of Justin Kluivert een vervolg kan geven aan zijn sterke debuut. Zou toch wat zij als die 17e jarige de winnende maakt. Dan worden we hier helemaal gek haha!

20 januari 2017 om 10:23

Verwacht niet dat Kluivert in de basis gaat starten. Verder verwacht ik weer puntverlies van Ajax. Het is niet voor niks 8 jaar geleden dat we daar voor het laatst gewonnen hebben. Ik hoop wel dat het nu een keer lukt met Bosz aan het roer.

20 januari 2017 om 10:28

Aan de ene kant hoop je toch ook van niet als je sommige supporters van jullie club ziet. Denk dat de reacties van het publiek hem dan nog wel eens in negatief opzicht kunnen overdonderen.

20 januari 2017 om 10:39

Ik begrijp wat je bedoelt. Als hij toch zou scoren dan zullen er gauw dingen over z'n vader worden etc. worden geroepen.

20 januari 2017 om 10:40

Ben het niet eens met je haha, ik vind dit Ajax nou het sterkste elftal in jaren. Ik vind ze toch redelijk wisselvallig, daarnaast zijn er ook spelers vertrokken. Het ligt aan het spel dat Ajax op de mat brengt, als ze net zo spelen als afgelopen zondag, dan wordt het een mooie middag voor Utrecht.

20 januari 2017 om 10:44

Niet bedoelde ik.

20 januari 2017 om 11:41

@ Soccerinofcu, dit is inderdaad het beste team dat Ajax heeft in jaren, maar dat vind ik andersom ook. Ik vind FC Utrecht echt een mooi team hebben en naar mijn mening zouden ze dit jaar grote kans maken voor plek 4 ondanks de achterstand op AZ en Heerenveen.
Een groot deel van de selectie zou ook mee kunnen draaien bij de top 3. Van jullie middenveld en aanval zie ik minimaal 2 a 3 spelers binnen 2 jaar bij de top 3 in NL spelen.

Ajax neemt de wedstrijd tegen Utrecht veel serieuzer dan Van der Hoorn hier laat overkomen. Het is niet voor niks dat de Boer zijn tactiek aanpaste aan het spel van Utrecht. Niet met heel veel resultaat, maar dat terzijde.

Utrecht was dit jaar zowel tegen Feyenoord als tegen PSV thuis de betere. De eerste helft tegen PSV had Utrecht met 2 a 3 goals verschil voor moeten staan. De wedstrijd tegen Feyenoord had een vrij hectische slotfase met de uitval van de Ruiter. Vervolgens had Feyenoord het geluk aan hun zijde (hebben ze vaker dit seizoen) dat de laatste kans erin gaat.

Utrecht zal de wedstrijd tegen Ajax niet veel anders aanpakken dan tegen PSV en Feyenoord. Voordat sommige Ajacieden gaan beweren dat Utrecht het alleen maar tegen Ajax kan laten zien, zal ik ze graag wijzen op het feit dat Utrecht de laatste 13 wedstrijden niet heeft verloren. De beste reeks sinds 2002.

20 januari 2017 om 11:43

@ joker030, denk dat de wedstrijd vs Utrecht het beste te vergelijken is met een wedstrijd vs AZ of Twente. Maar het zou slim zijn als Ajax deze wedstrijden wel gaat benaderen als een top 3 wedstrijd. Want met wat extra passie kunnen we wel een keer winnen in Utrecht.

20 januari 2017 om 12:05

Ik vind het wel grappig dat jij zegt dat het er eigenlijk anders aan toe gaat dan dat een profvoetballer die bij beide clubs heeft gespeeld, beweert.
Dat De Boer zijn tactiek aanpaste aan Utrecht, heeft niets te maken met hetgeen Van der Hoorn hier aangeeft. Hij heeft het over de sfeer, het enthousiasme, de adrenaline die er bij de Utrecht-supporters is en daardoor bij de club Utrecht. Bij ajax is dat, zoals Van der Hoorn aangeeft anders. Dat De Boer zijn tactiek aanpaste heeft te maken met het feit dat Ten Hag Utrecht met een andere formatie laat spelen. Voor Ten Hag werd de tactiek niet aangepast.

Qua spelwijze zal er niet veel veranderen, maar qua spelbeleving ook niet. Dat Mike zegt het publiek erachter krijgen lijkt me erg moeilijk in een uitwedstrijd. Niet alleen de bunninkside staat te geluid te maken, maar merendeels van het stadion. Ook al hebben ajax wel uitsupporters mee die altijd veel lawaai maken, zullen die niet vaak er bovenuit komen, tenzij op het veld het verschil gemaakt is. Ik denk dat cd Hoorn het in dat geval zou moeten omdraaien en niet het publiek mee krijgen, maar genoeg doelpunten voor hebben dat de Utrecht supporters stil worden.
Gaat een lastig middagje worden voor ajax, zoals altijd. Als het lang gelijk blijft zie ik Utrecht wel winnen, en dit ajax zie ik niet zo snel uitlopen qua score, dus Utrecht heeft genoeg kans om een resultaat thuis te houden.

Denk dat Ajax wint...het speelt anders dan voorheen...speelt en scoort makkelijk.............

Waarom willen Ajacieden toch altijd zo graag benadrukken dat dit voor Utrecht 'de wedstrijd van het jaar' is? Is dat om alvast in te dekken voor eventueel puntverlies? Ze schreeuwen altijd het hardste dat het zo zielig is van Utrecht dat ze de wedstrijd zo benaderen, maar blijkbaar doet het ze zelf ook meer dan dat ze zeggen. Waarom is het anders zo relevant om constant te benoemen?

20 januari 2017 om 11:51

Precies, ik hoor vrijwel geen 1 Utrecht supporter dat roepen. Lijkt erg op indekken op deze manier..

20 januari 2017 om 12:54

Wie hoor je zeggen dat het zielig is dan? Ik vind de passie bij Utrecht altijd mooi als ze tegen Ajax spelen, zelfde geldt voor ADO en in mindere mate AZ. Ik kijk liever naar deze wedstrijden dan naar Ajax tegen pak 'm beet Vitesse, Willem ll en Groningen. Niet denigrerend bedoeld naar die clubs, maar ik vind het wel mooi om te zien dat sommige clubs een tandje harder tegen ajax willen gaan.

20 januari 2017 om 13:15

@oxxis, nouja je weet toch zelf ook dat reacties van veel Ajacieden vaak neerkomt op: "Ja die supporters van Utrecht kijken hier altijd het hele jaar naar uit, maar wij niet hoor!" En: "dat je als Utrecht supporter meer met Ajax bezig bent dan met je eigen club..." Dat is natuurlijk waar, maar Ajacieden gebruiken het argument dat Utrecht hier naar uitkijkt en er vol in gaat altijd al van te voren om zichzelf in te dekken voor eventueel puntverlies. Zelfde geldt voor wedstrijden tegen Feyenoord, waar ook altijd zoveel mogelijk wordt benadrukt dat het meer bij Feyenoorders zou leven dan bij Ajacieden. Het spijt me wel, maar dat heeft alles te maken met een misplaatste arrogante houding van "wij zijn te groot om naar een wedstrijd toe te leven, want wij denken dat wij de grootste club zijn en dus maakt het ons allemaal niet uit". Maar blijkbaar val jij dus niet onder die grote groep, en dat siert je. . Wat je zegt over de wedstrijd heb je volkomen gelijk, zijn altijd leuke potjes om te zien. Ook voor de neutrale toeschouwer.

Ajax thuis.
Puntjes blijven weer zoals gewoonlijk lekker in Utrecht.

Vroeger zou je je geluk niet op kunnen,vandaag de dag is het meer regel dan uitzondering, het kan verkeren..

Er zitten nu youngsters op de tribune die nog nooit een nederlaag thuis tegen ajax hebben meegemaakt.

20 januari 2017 om 13:32

@robbie76, ik weet niet of er een vorm van overdrijving in je reactie zit, maar zo makkelijk kun je er niet vanuit gaan dat Utrecht minimaal een punt pakt haha. De selectie van Ajax is gewoon een stuk beter, en ze draaien best goed de laatste tijd. Utrecht natuurlijk ook, maar als ze allebei een normaal niveau halen dan wint Ajax 'gewoon'.

20 januari 2017 om 14:22

Nee hoor geen enkele overdrijving mijnerzijds.

Hier de feiten en dan laat ik voor het gemak nog een aantal uitoverwinningen weg.

2009-2010 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 2-0 (0-0)
2010-2011 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 3-0 (2-0)
2011-2012 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 6-4 (2-3)
2012-2013 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 0-0 (0-0)
2013-2014 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 1-1 (1-1)
2014-2015 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 1-1 (0-0)
2015-2016 Eredivisie FC Utrecht-Ajax 1-0 (0-0)

20 januari 2017 om 14:41

Oh maar ik zeg ook niet dat Utrecht de laatste jaren geen goede resultaten gehaald heeft hã¨. Geef alleen aan dat het niet zo makkelijk zal gaan als dat jij schetst, alleen omdat het voorgaande jaren ook goed ging voor Utrecht. Wat mij betreft mag Utrecht winnen hoor, maar behaalde resultaten uit het verleden... enfin, vul maar in

20 januari 2017 om 16:05

Whaha dromen en in het verleden kijken mag altijd....in het heden onder Bosz zie ik Ajax simpelweg winnen, helaas staan zij nog op 80% van hun kunnen maar het wordt steeds beter en beter.....

Niet dat ik nog heel erg fan van vd Hoorn was, maar wel merkwaardig dat hij "wij" zegt als het over Ajax gaat. Volgens mij kende hij toch zn beste tijd bij Utrecht en heeft een groot deel van de jeugdopleiding doorlopen

20 januari 2017 om 13:14

Het is een interview met Ajax showtime, dus dan lijkt het me niet heel gek dat hij 'wij' zegt bij Ajax. Wellicht was het andersom geweest als het met jullie fandingetje was. Niet te zwaar aan trekken dus...

20 januari 2017 om 14:33

Jongen uit Almere... Van jongs af aan al Ajacied. En het interview was met een Ajax Site.

Alsof Utrecht zich moet gaan verontschuldigen dat ze tegen Ajax willen doorpakken. Ajax zou hier dankbaar voor moeten zijn, want van tegenstand wordt je beter. Dat zei Ronald de Boer ook bij de vorige editie over Utrecht. Heb je als Ajax supporter liever 17 uitwedstrijden waarbij je obligaat met 0-2, 0-3 wint, of heb je liever wedstrijden waarbij je tot het gaatje moet gaan wil je een resultaat bereiken? van het 1 val je in slaap en van het ander wordt je scherp(er).

Als je jarenlang niet weet te winnen lijkt het mij erg stug dat je de wedstrijd 'normaal' benadert. Reken maar dat ze zich extra opladen! Ajax vindt zichzelf toch de beste?? Dan zul je zien dat ze deze ab-so-luut willen winnen. Maar toegeven dat je je extra op moet laden voor 'maar' Utrecht is denk ik niet zo goed voor Ajax' imago. Denk overigens een gelijkspel en hoop een overwinning voor Utrecht.

Ach dit jaar is alles anders......Hakim Ziyech is er bij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren