Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente kent mogelijke tegenstanders in voorronde Champions League

Laatste update:

FC Twente weet welke tegenstanders het kan treffen in de derde voorronde van de Champions League. De nummer drie van de Eredivisie wacht een tweeluik met LOSC Lille, Rangers FC, Red Bull Salzburg of Slavia Praag.

Twente stelde op de slotdag in de Eredivisie plek drie veilig, waardoor het instroomt in de derde voorronde van het miljardenbal. De laatste keer dat Twente op het hoogste Europese niveau speelde, was in het seizoen 2011/2012. Destijds bereikten ze de play-offs, maar werden verslagen door Benfica.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Die tegenstander zullen ze deze keer dus niet treffen. Door de top 4-klassering van Atalanta in de Serie A, ontloopt het namelijk het Benfica van Roger Schmidt, dat rechtstreeks wordt toegelaten tot het miljardenbal. Lille neemt die plek nu over.

De Fransen eindigden als vierde in de Ligue 1. Slavia Praag, Rangers FC en Red Bull Salzburg eindigden allen als tweede in hun nationale competitie.

Mocht de ploeg van trainer Joseph Oosting de derde voorronde doorkomen, plaatst het zich voor de play-offs van het miljardenbal. Wanneer de Tukkers ook de play-offs overleven, plaatsen zij zich definitief voor de groepsfase van de Champions League, waarvan PSV en Feyenoord al verzekerd zijn.

Volgend jaar wordt de Champions League voor het eerst afgewerkt volgens de nieuwe opzet. De traditionele groepsfase wordt omgegooid naar één grote competitie met 36 clubs, waarin iedereen acht duels speelt. De beste acht gaan door naar de knock-outfase, de nummers 9 t/m 24 spelen een extra play-offronde.

Op maandag 22 juli, wanneer de loting plaatsvindt, zal bekend worden tegen wie Twente het zal gaan opnemen. Dan wordt ook duidelijk of Twente begint met een thuis- of uitwedstrijd. De wedstrijden worden vervolgens afgewerkt op 6 of 7 en 13 augustus.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar moet je dan op hopen als Twente zijnde? Slavia Praag zou het meest voor de hand liggen denk ik?

27 mei 2024 om 10:40

Rangers zou ik zeggen, dat vind ik geen hele bijzondere ploeg.

27 mei 2024 om 11:44

En dat vind je Slavia Praag wel? Ik schat Praag echt nog wel wat minder in dan Rangers. Rangers kan echt heel goed voetballen, alleen komt het er niet altijd uit. Praag heb ik de afgelopen jaren geen fatsoenlijke pot meer zien spelen. Hadden een tijd geleden toen de Conference League er nog niet was een aantal leuke runs in de EL.

27 mei 2024 om 10:40

Nee denk die juist niet, omdat Slavia Praag ze dan niet zal onderschatten.. wordt hoe dan ook lastig, denk ook echt dat het zal verschillen met een paar aankopen. Zou nu zeggen, hopen op Rangers?

27 mei 2024 om 11:16

Volgens mij heb je liever geen Lille en Salzburg.

Voor Twente hoop ik wel op Rangers of Slavia. Rangers is natuurlijk ook mooi om daarna toe te gaan, en dat je ook kans maakt. Voetballend gezien kunnen ze die wel winnen.

27 mei 2024 om 12:40

Eens, al hoewel Salzburg ook nog wel een 40-60 is. Het voordeel van ploegen uit kleinere competities is, is dat ze daar geen goeie tegenstand hebben. Zelfs als ze zelf een goed team hebben, spelen ze nooit op hogere snelheid. Lille lijkt me een kansloos verhaal.

27 mei 2024 om 14:25

Wat dat betreft hebben Salzburg en Rangers de afgelopen jaren redelijk vaak CL gespeeld, dus ze weten in ieder geval wat er van ze wordt verwacht. Bij Slavia Praag ligt dat anders. Lille inderdaad zonder twijfel de zwaarst mogelijke tegenstander.

27 mei 2024 om 14:39

Dat klopt betreft Slavia Praag.

Alleen lijkt het me als spelers zijnde van Twente wel mooier als je zo tegen Rangers kan spelen.

Allemaal teams die beter zijn dan Twente en die veel meer ervaring hebben op dit niveau. Zal dus knap lastig worden om door te gaan, maar één ronde zou al mooi zijn. Dan moeten ze wel twee hele goede dagen hebben en de tegenstander wat minder.

27 mei 2024 om 11:19

Ik vergelijk het niveau van deze teams graag met PSV en Feyenoord. Die zijn in principe beter (het PSV van afgelopen seizoen al helemaal), maar op een goede dag kan er van gewonnen worden.

27 mei 2024 om 11:19

Het probleem is dat het aankoopbeleid tot nog toe niet echt te wensen overlaat. Nou moet ik zeggen dat Smal dit seizoen geen knikker geraakt heeft, dus Kuipers kan het niet echt slechter doen. Echter is dat niet de categorie waarmee je progressie gaat boeken. Een 29-jarige speler die nooit hoger heeft gespeeld dan een middenmoter en net twee seizoenen iets laat zien; daar zie ik geen progressie meer in. Geen idee in hoeverre Streuer nog een vinger in de pap had, maar tot nog toe is de periode Bruggink niet heel overtuigend met betrekking tot het aankoopbeleid. Natuurlijk kunnen ze niet ineens tig miljoenen spenderen, maar dit is ook weer het andere uiterste.

27 mei 2024 om 11:24

Zeker waar. Geen enkele aankoop heeft de basis gehaald. Dat moet echt stukken beter. Zie het vooral somber in als Sadilek vertrekt. Hoop niet dat ze denken dat wel even intern te kunnen oplossen, want er loopt absoluut geen tweede Sadilek in de huidige selectie.

27 mei 2024 om 13:07

@sirius. Ik maak me ernstig zorgen over het beleid onder Bruggink en net als jij vraag ik me af wat de invloed van Streuer nog is. Maar de selectie wordt alleen maar zwakker met de spelers die door Bruggink gehaald worden. Met betrekking tot Smal het afgelopen seizoen heeft allereerst zijn blessure meegespeeld, maar de grootste oorzaak dat hij niet presteerde stond linksbuiten. Je had de beste linksback ter wereld in dit Twente kunnen zetten die had ook gefaald. Vlap liep overal (in de weg) behalve waar hij moest lopen.

27 mei 2024 om 13:22

Daar ben ik het niet per se mee eens. Smal had het totaal niet dit seizoen. Vlap kan daar een rol in hebben gespeeld, maar Smal was ook aan de bal behoorlijk matig. Ik denk dat hij met z'n hoofd gewoon al elders was (onbewust). Hij doet het natuurlijk ook niet expres, maar dat kun je ook niet zomaar aan Vlap wijten. De tactiek zal ook wel mee hebben gespeeld. De backs moesten dit jaar meer verdedigen, ook omdat het middenveld iets meer vanuit balbezit opereerde in vergelijking met de speelstijl van Jans.

Betreft Bruggink maak ik me ook wel een beetje zorgen. Het schijnt dat ze nu ook al ver zijn met Namli (volgens geruchten). Die jongen is inmiddels 29 jaar (wordt komende maand alweer 30). Die jongen haalt de cijfers van Rots niet en speelt op dezelfde positie. Dan ben je gewoon geld aan het weggooien, want zo'n 1 haal je ook niet voor de bank. Die luxe heb je ook niet, aangezien ze zich op meerdere posities moeten versterken.

28 mei 2024 om 01:12

Over Bruggink wil ik nog wel even toevoegen dat er ook vanuit de jeugd weer enigszins wat talent naar voren komt, weet niet of dit altijd meegenomen word in het oordeel over het aankoopbeleid namelijk.
Kuipers vind ik een prima degelijke toevoeging, geen hoogvlieger maar zal ook niet snel de slechtste van de 11 zijn, Namli daarintegen snap ik weinig van, het middenveld is juist goed bezet.

27 mei 2024 om 17:17

Ik heb Twente hoger zitten dan Praag en Salzburg. Minimaal gelijkwaardig.

Hopen op Rangers zou ik zeggen.

27 mei 2024 om 10:51

Oneens, Rangers is 2 maten te groot. Lille en Slavia zijn de tegenstanders die net iets dichterbij Twente's nivo liggen, maar ook te hoog. Hopen is op Slavia in combinatie met onderschatting, maar het CL avontuur zal bij twee wedstrijdjes blijven komend seizoen. Ook met een Weghorst.

27 mei 2024 om 11:16

Rangers is toch echt wel de slechtste van deze 4 en de best te pakken. PSV was telkens beter dan ze maar verspeelde het zelf 1x en Ajax legde ze al helemaal makkelijk over de knie, en het team is sindsdien eerder achteruit gegaan dan vooruit van rangers

27 mei 2024 om 12:07

Je schat Rangers hoger in dan de nummer 4 van Frankrijk? Ieder zijn mening, maar op basis van wat?

27 mei 2024 om 12:25

Lille is in alles een beter team dan Rangers dit jaar

27 mei 2024 om 13:30

Op basis van mijn perspectief, het gaat natuurlijk over de toekomst, niet over het verleden. Daardoor schat ik Rangers komend seizoen voor Twente als 2 stapjes te hoog in en de anderen iets lager, maar nog steeds te hoog. Rangers zal na 2x door Celtic (nipt) verslagen te zijn alles op alles zetten om dat te voorkomen, Red Bull idem. Slavia ook wel, maar is de minste competitie en Lille heeft die prikkel al veel minder als nummer 4 in een zwaar overschatte competitie. Ajax speelden dit seizoen tegen Marseille en PSV tegen Lens, beide ploegen eindigden als 7e en 8e, need I say more?
Dus ik zie Rangers, Red Bull, Lille, Slavia als de juiste rangschikking van hoog naar laag voor komend seizoen, maar respecteer ieders mening, zo lang die op de juiste wijze geuit wordt, ; 0 )

27 mei 2024 om 15:09

Ja je kan er een mooi verhaaltje van maken natuurlijk, maar afgaande op de kwaliteiten van de selecties. Zowel qua spel als individuele kwaliteiten staat Lille gewoon boven Rangers. Je noemt de Franse competitie overgewaardeerd, maar wat is de Schotse dan? Een top competitie met enkel toppers?
Rangers in de toekomst heb je ook geen idee van want je weet niet wat er gaat gebeuren in de transferzomer. Zowel bij Lille als bij Rangers. Dat is een glazen bol uitspraak waar je gewoon niet een mening op kan baseren, ongeacht het mooie verhaal.

27 mei 2024 om 20:06

@The oracle,

Kom op man de schotse competitie is nog meer een mickey mouse league dan de eredivisie, Lille is echt 2 maten beter dan glasgow, en ik zou ook het liefst tegen de rangers willen spelen, alleen al om de entourage, in de veste maar ook op Ibrox park, en we hebben in een grijs verleden de Rangers al eens uitgeschalkeld met 3-0 in het diekman na een 0-0 op Ibrox 1977 en ik was daarbij in beide wedstrijden

27 mei 2024 om 22:54

De eerste wedstrijd die ik in het Diekman gezien heb.

28 mei 2024 om 14:44

Er zijn dus gelukkig meer mensen van mijn leeftijd op VZ!

Is het nou zo dat als Twente deze ronde door komt het automatisch Europees voetbal speelt? Dus minimaal Europa League?

27 mei 2024 om 10:31

Sterker nog, ze spelen al op zeker groepsfase Europa League.

27 mei 2024 om 10:45

Ze hebben al minimaal groepsfase EL. Alles extra is een bonus

27 mei 2024 om 10:50

Ik weet niet waarom allebei de andere comments het hebben over "gegarandeerd groepsfase EL" maar het is gegarandeerd Conference League. Als Twente tegen deze tegenstander verliest is het Europa League playoff in de volgende ronde, verliezen ze dan weer dan is het Conference League groepsfase.

27 mei 2024 om 11:05

Zouden ze bij FC Twente niet goed geinformeerd zijn? Het staat gewoon oo hun site dat ze GEGARANDEERD groepsfasr Europa League gaan voetballen.

En dit is bij meerdere bronnen te zien. Ze spelen gewoon Europa League groepsfase volgend seizoen. Tenzij ze de Champions League in gaan

27 mei 2024 om 11:06

Omdat die 2 comments het bij het rechte eind hebben.

27 mei 2024 om 11:16

Wat de andere comments zeggen inderdaad. Twente gaat gegarandeerd de groepsfase Europa League in. Net als AZ. Zou natuurlijk gek zijn als je met een hogere klassering dan AZ, in een lager Europees eindtoernooi terecht kan komen.

27 mei 2024 om 11:20

Nee hoor. FC Twente heeft al gegarandeerd de groepsfase van de EL.

27 mei 2024 om 11:24

Ploegen die in de derde voorronde of de play offs verliezen gaan gewoon de Europa League groepsfase in.

27 mei 2024 om 11:25

Twente gaat de 3e voorronde in van de CL via het NIET kampioenen pad. Dat betekend dat ze bij verlies sws in de EL groepsfase komen. Clubs in de 3e voorronde via het kampioenen pad, gaan bij verlies wel naar de play-offs van de EL. Voor voorbeelden zie o.a. marseille en TSC vorig jaar.

27 mei 2024 om 20:09

@bongiorno

dat is natuurlijk hartstikke fout wat jij beweerd,

na evt. uitschakeling in de voorronde CL volgt directe plaatsing poulefase EL

Rangers zou het voordeligst zijn denk ik. Vind dat geen geweldige ploeg. Salzburg was ook minder afgelopen seizoen maar je weet nooit wat voor talentjes ze er nog bij krijgen. Slavia net geen kampioen geworden maar wel weer dik voor op nummer drie en is een erg taaie ploeg, zeker niet te onderschatten.

27 mei 2024 om 10:30

Op basis van kwaliteit denk ik ook. Probleem is wel dat de onervaren jongens bij Twente op Ibrox weleens omver geblazen kunnen worden. Daar is het vooral schade beperken

27 mei 2024 om 10:57

Bij Fenerbahce deden de onervaren jongens het erg goed, tot de rode kaart. Daar ben ik dus niet zo bang voor. Verwacht vooral dat de voetballende kwaliteiten een stukje minder zijn.

27 mei 2024 om 13:46

Dat dacht ik voor dit seizoen ook. Dat viel flink mee.

27 mei 2024 om 10:39

Je typ ik vind dat geen geweldige ploeg maar rangers kan zich gaan versterken en staat er dus een heel ander team . Maar deze ronde heb Twente kansen om de volgende ronde te bereiken

mijn gevoel zegt dat rangers de "zwakste" is van deze 4, dat komt vooral omdat ik niet goed genoeg op de hoogte ben van slavia praag.
Ondanks dat salzburg geen kampioen is geworden is dat gewoon een ijzersterk team waar komend seizoen een aantal talenten vanuit liefering weer doorstroomt. Zou leuk zijn voor lijnders om gelijk tegen een nederlandse club op te nemen

Tegen Benfica was je denk ik kansloos geweest, maar dit zijn alle 4 geen onmogelijke opgaven. Lille kun je dan het beste ontlopen en bij Rangers is het vooral zaak Ibrox zonder veel schade te verlaten. Slavia is altijd lastig inschatten en Salzburg is duidelijk minder dan de afgelopen 10 jaar.. niet voor niets 2e geworden achter Sturm Graz (we hebben tegen de traditionele top 3 uit NL gezien dat dat best een zwakke ploeg is).

27 mei 2024 om 11:21

Niet onmogelijk, maar wel zwaar. De ploeg moet echt nog wel versterkt worden met spelers die de ploeg ook duidelijk beter maken. Tot nog toe blijft dat wel aardig uit bij Bruggink.

Nou. Uitgeschakeld en richten op de Europa League.

27 mei 2024 om 10:35

Hoezo? Over twee wedstrijden pakte FC Twente 4 punten tegen Feyenoord afgelopen seizoen, en als we Feyenoord tegenover deze vier zouden zetten zouden we hebben gezegd dat zij tegen al deze tegenstanders door zouden moeten gaan. Kortom, kansloos ben je nooit, en in deze situatie zeker niet.

27 mei 2024 om 10:56

Het is allemaal wat. Twente haalt de Champions League niet. Al haalden ze vijf overwinningen in een heel seizoen tegen Feyenoord. Dit Twente is een ander Twente dat de voorronde ingaat, en zelfs dit Twente zou volslagen kansloos zijn.

Als ze het wel halen neem ik een heel seizoen een Twente afbeelding.

27 mei 2024 om 10:59

Ja en op basis van 2 wedstrijden pakte Twente tegen zowel Utrecht als NEC maar 1 punt en op basis van het hele seizoen pakten ze (15!) punten minder dan Feyenoord. Maar goed ik ben het met je eens kansloos zijn ze alles behalve, maar dat het een lastige kluif gaat worden staat wel vast lijkt me.

27 mei 2024 om 11:17

Twente is 15 punten onder ons geëindigd, een prima weergave van het niveauverschil.

27 mei 2024 om 11:35

Niet zo happen jongens. Wij schatten Feyenoord juist hoog in, zeker hoger dan Twente. Door de wedstrijden tegen Feyenoord als voorbeeld aan te halen willen we alleen maar zeggen dat het nooit helemaal kansloos is. Een beetje hoop houden mag toch?

27 mei 2024 om 12:20

Dat zeg ik ook, dat Twente zeker niet kansloos is en dat die houding natuurlijk al helemaal niet moeten aannemen. Twente kan het 'betere' tegenstanders namelijk enorm lastig maken vanuit de goede organisatie die ze doorgaans hebben in het elftal.

27 mei 2024 om 12:28

Pas nou op met wat je zegt Tinus. Mochten ze het halen ga je ik hier zeker aan helpen herinneren haha.

27 mei 2024 om 12:57

Haha. Moet je vooral doen. Ik gun het Twente oprecht wel. Maar de kwalificatierondes zijn voor dit Feyenoord en PSV al vrij lastig. Twente is helaas ook niet geplaatst waardoor de opdracht nog moeilijker wordt.

27 mei 2024 om 20:18

@tinus88

Het is me idd allemaal wat, maar als Ajax de poulefase el haalt, dan neem ik een ajax afbeelding

Alle 4 is toch gewoon Game Over. Misschien dat RB Salzburg weer leeg gekocht word en geen team staat maar de rest acht ik kansloos.

27 mei 2024 om 10:55

Twente is wel de enige ploeg die het PSV echt lastig heeft gemaakt in Eindhoven. Dus er is een (zeer) kleine kans als Oosting zijn ploeg weer goed neer weet te zetten tegen een Lille of Slavia. Maar ik ben het met je eens dat dat niet gaat gebeuren, omdat nivo te veel verschilt tussen onze nummer 3 en de 3 anderen.

Nou, dat kan wel eens meteen exit zijn

Oei oei zwaar. Maarja als ze het niet halen gegarandeerd EL voetbal dat is ook geen straf en meer kans.

Lastig, maar met goede versterkingen moet je al deze clubs tegenstand kunnen bieden. Erg benieuwd naar hun transferzomer.

Komaan Tukkers.

Het is echt niet onmogelijk om de groepsfase van de cl te halen. Je bent echt niet kansloos, de jongens zijn ook weer een jaar verder en met de versterkingen erbij, ben je ook weer een stuk sterker dan dit seizoen. Ik zie wel kansen.

27 mei 2024 om 11:44

Nou ja, het wordt wel een heel lastig verhaal. Ik heb niet eens per se het idee dat dit FC Twente nou zoveel beter is dan dat van de twee jaren ervoor. Echter heeft AZ dezelfde 'problemen' en Ajax was onzichtbaar dit seizoen. Tja, dan wordt je derde.

Het aankoopbeleid biedt tot nog toe ook niet echt perspectief. Het afgelopen seizoen had alleen Ugalde een basisplaats van de aankopen en Regeer kwam erin omdat Brenet wegviel. Nou is de situatie rond Eiting ook wel wat ongelukkig, maar het is ook niet zo dat hij indruk maakt als hij speelt.

Kwalitatief leg je het gewoon af tegen al die ploegen. Lille is sowieso sterker, Slavia vind ik ook een erg stugge ploeg, Salzburg tuigt ieder seizoen wel weer een getalenteerde ploeg op en Glasgow is weliswaar kwalitatief niet bijzonder, maar die spelen wel met een intensiteit waar Nederlandse ploegen wel vaker moeite mee hebben.

Sorry maar ik acht FC Twente tegen alle ploegen eigenlijk allemaal wel redelijk tot nagenoeg kansloos. In een thuiswedstrijd zouden ze nog wel iets kunnen betekenen. Alleen een uitwedstrijd tegen Rangers, Lille en Slavia Praag zie ik het toch niet gebeuren. RB Salzburg valt en staat elk jaar maar weer welke diamanten er daar worden weggekocht.

Het zou natuurlijk ook funest zijn voor het Nederlandse voetbal als Twente in de CL terecht komt en eigenlijk ook in de EL. Zou een goed begin zijn om in de UECL te beginnen zoals Feyenoord dat ook heeft gedaan en dat zo te kunnen opbouwen.

Ook met Go Ahead, wat natuurlijk prachtig is voor die club en alle mensen ga je alles behalve hoge ogen gooien in de Uecl.

27 mei 2024 om 10:48

Het halen van de CL groepsfase levert wel 8 bonuspunten op. Zal fantastisch zijn als er weer eens 3 NL clubs in de CL gaan spelen. In de EL kun je ook heel ongunstig loten dus dat is ook lang geen zekerheidje op veel punten

27 mei 2024 om 11:29

"het zou natuurlijk ook funest zijn voor het Nederlandse voetbal als Twente in de CL terecht komt en eigenlijk ook in de El."

Dat valt wel mee hoor. Twente zou hierdoor zo veel geld kunnen harken dat men echt een hele goede basis kan leggen om structureel Europees voetbal te halen en daarin ook te kunnen presteren.

27 mei 2024 om 11:47

Kansloos niet per se tegen een paar ploegen, maar dat je de onderliggende partij bent, moge duidelijk zijn. Sowieso valt of staat het met de acties op de transfermarkt, want de selectie zoals 'ie nu is gaat het al erg lastig krijgen in de Europa League. Organisatorisch en financieel kon deze derde plek natuurlijk niet op een beter moment komen, maar puur sportief gezien komt dit seizoen eigenlijk te vroeg. Ze beginnen pas net waarde te creeeren op het veld en financieel moeten er nog wel stappen gezet worden wil het echt weer op volle toeren draaien.

27 mei 2024 om 13:48

Volgens jouw theorie kan Feyenoord ook beter in de Conference League spelen, want die andere twee gaan ze toch nooit winnen. Wat een kortzichtige reactie. Maar met betrekking tot Twente zie ik jou wel vaker bijzonder reageren.

27 mei 2024 om 14:02

Wie heeft het over een toernooi winnen? Ik denk namelijk dat de CL & de EL nooit meer door een Nederlands team gewonnen zullen worden. De enige Europese prijs die een Nederandse club zou kunnen zal de Conference League zijn.

Wat ik daarmee bedoel te zeggen is dat een club als FC Twente beter kan beginnen in de Conference League om zo Europese ervaring op te kunnen doen en zo verder te kunnen groeien naar een El/cl deelname. Zoals Feyenoord dat bijvoorbeeld heeft gedaan onder Slot.

Wees toch eens niet zo gefreusteerd als iemand iets over Twente zegt jongen. Ik bedoel het op een goede manier. Maar daar mensen zoals jij hoop ik dat ze in de 3e voorronde er keihard uitgaan en in de EL fase op minimaal plek 25 eindigen zodat ze klaar zijn.

27 mei 2024 om 20:27

@weszol,

Ik weet niet wat jij gedronken hebt, maar Twente is al 2opvolgende jaren in de conference league geweest, en was nipt uitgeschakeld tegen de latere winnaar Fiorentina, die wedstrijd hadden we ook kunnen winnen, en tegen fenebache was het pech met die rode kaart, maar ook daar sloegen we geen slecht figuur,

voor de rest kan een club als Psv of ajax in goeden doen zeker nog wel hoge ogen gooien in alle tournooien, het GELD wat regeert maar incidenteel met een goede lichting is er van alles mogelijk, en deel ik jouw zwartgallige mening niet

28 mei 2024 om 09:11

Zijn de voorrondes tegenwoordig al het toernooi ''halen''. Laat ik het dan anders zeggen zorg dat Twente eerst maar eens door de voorrondes heenkomt om zo de groepsfase te kunnen bereiken. Zolang je die niet doorkomt heb je toch niets te zoeken in de CL of EL want dan kom je alleen maar clubs van een beter kaliber tegen.

Op basis van wat zouden Ajax en PSV nog wel hoge ogen kunnen gooien? Omdat Ajax zo fantastisch is en per toeval ondetussen 6 jaar geleden eens een halve finale CL heeft gehaald? PSV dat in Europa al 20 jaar niet bereikt en de EL nog nooit serieus genomen heeft.

27 mei 2024 om 15:36

En nu? Moeten we in hoekje gaan liggen huilen en meteen de witte vlag hijsen? Met een b-selectie de voorronde in, want we winnen toch niet?

Er is een kans, een kleine weliswaar, maar een kans. En die moet je pakken. Haal je het onverhoopt, dan is dat een uitstekende gelegenheid om de club structureel verder te helpen. En lukt je dat niet, dan is er nog geen man overboord. Groepsfase EL is er sowieso en overleef je de eerste ronde, dan staat er zomaar 4 mln op je rekening. Hier is een win-win situatie voor FC Twente en voor het Nederlandse voetbal, want een sterker en stabieler FC Twente is beter voor de competitie.

Over twee wedstrijden moet Twente echt wel een kans maken tegen deze teams. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan of je het team van dit jaar kan behouden en liever zelfs nog versterken. Weghorst die op Ibrox de winnende 1-2 scoort in de 90+4 minuut? Zou mooi zijn.

Voor wie echt denkt dat Twente kans maakt tegen deze clubs: nee. Ook al zijn het geen Europese topclubs, onze traditionele top-3 wint hier al niet zomaar even van, Twente dus al helemaal niet. Jammer.

Deze 4 zijn al pittig en als je wint moet je nog een ronde overleven om de CL echt te halen. En in die ronde zitten dan natuurlijk nog sterkere ploegen.

4x boven jezelf uitstijgen lijkt me wat veel gevraagd.

27 mei 2024 om 12:49

Inderdaad, de komende tegenstander zit al rond het niveau van de traditionele top 3 van Nederland. Met een beetje geluk kun je dat nog winnen. Je bent in ieder geval de underdog.
De tegenstander die daarna komt is normaal gesproken een tegenstander waar ook de traditionele top 3 vaak de underdog zou zijn, dus daar moet je echt al het geluk van de wereld hebben om een kans te maken. Maar wie weet zit het dit jaar mee, ik weet zo niet welke spelers Twente allemaal mist, maar misschien helpt het EK dit jaar wel mee, zodat de tegenstanders een slechte voorbereiding hebben en bijv. aankopen bijna nog geen kans hebben gehad mee te trainen bij de tegenstanders.

27 mei 2024 om 13:08

De volgende ronde zijn in principe dezelfde tegenstander of wie er van wint (bijvoorbeeld opnieuw Fenerbahçe). Er stroomt geen team in in de play offs

Moet gewoon te doen zijn. Zijn allemaal middelmatige ploegen waar Twente tegen moet en die vind je ook in de eredivisie.

als Twente zijnde vooral hopen dat je mag beginnen met een uitwedstrijd. Ik geef ze tegen deze tegenstanders alleen thuis een kans om door te gaan. Zeker gezien de huidige selectie, spelers die weg gaan, en wat er nu verwacht wordt dat er voor terugkomt

Als je naar de huidige marktwaarde en financiële mogelijkheden kijkt ontlopen FC Twente en Slavia Praag elkaar weinig. Red Bull Salzburg en Lille steken daar ver bovenuit en Rangers zit er een beetje tussenin.

Hup Twente Zou voor Nederlands voetbal natuurlijk uniek zijn met 3 ploegen in de CL. Daarnaast mogen wij een mooi extraatje tegemoet zien als Twente het red!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren