Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

El Haddadi sr.: ‘Als Marokko had gebeld, had hij voor hen gespeeld’

Laatste update:

Munir El Haddadi maakte maandag, vier dagen na zijn debuut voor Spanje Onder-21, zijn debuut als A-international. De negentienjarige aanvaller, die pas twee duels voor Barcelona heeft gespeeld, was invaller in de EK-kwalificatiewedstrijd tussen Spanje en Macedonië (5-1). Zodoende zit er geen interlandloopbaan met Marokko meer in.

/

“Dit is een droom die uitkomt en nu moet ik gewoon doorgaan met wat ik doe, hard trainen bij mijn club. Spelen voor Spanje is mijn beslissing en ik ben daar heel blij mee”, verzekerde El Haddadi. De aanvaller zag het levenslicht in Spanje, maar heeft Marokkaanse roots dankzij zijn vader. “Het maakt mij niet uit dat mensen boos zijn dat ik niet voor Marokko heb gekozen. Ik kijk naar mezelf en wat het beste voor mij is. Meer niet.”

Mohamed El Haddadi, vader van El Haddadi, deed maandag in gesprek met Onda Cero echter opvallende uitspraken. “Hij zei tegen me: ‘papa, ik weet niet wat ik moet kiezen’. Ik zei tegen hem dat hij moest kiezen voor het land dat zich het eerst zou melden. Spanje nam als eerste contact met hem op en de rest is geschiedenis. Als Marokko had gebeld, had hij voor hen gespeeld.” Het debuut van zijn zoon kon El Haddadi senior bekoren. “Ik wist niet dat het zo snel met hem zou gaan. Maar het is nou eenmaal zo en het gaat voorlopig goed.”

Munir El Haddadi gaat een mooie toekomst als Spaans international tegemoet

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijk eens aan slim gehandeld van Spanje (zou het niks worden,denkt niet hoor ) dan is het gewoon pech en hebben ze makkelijk.nog meer talenten en als ie wel blijft door ontwikkelen hebben ze er een topspeler bij ! (was wel leuk geweest als alle talentjes nu voor marokko zouden kiezen)

9 september 2014 om 08:37

vind dit ook best retarded A) van hemzelf, en B) van Spanje.

vind dit echt een kinderlijke gedoe om jongens die net om de hoek komen kijken meteen op te reopen voor een nationale wedstrijd, om er dan maar zeker van te zijn dat mocht het goed komen hij voor dat land kan uitkomen.

met andere woorden, ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.

deze jongen had ook gewoon moeten wachten en pas moeten spelen in Friendschappelijke wedstrijden. dan kun je altijd nog switchen mocht je gevoel niet goed zijn, (vanuit de speler zelf of vanuit de bond)

vind ook dat spelers met dubbel paspoort gewoon tot hun 21e 1 keer Mogen switchen. stel deze jongen speelt nu net als Bojan een paar games en wordt daarna door spanje niet goed bevonden maar Marokko ziet het nog wel zitten, dan heb je gewoon je kans verpest.

ik wil wel benadrukken, dat deze 21 switch regel, dan wel onderbouwt moet worden door de speler waarom hij een switch wilt maken. met andere woorden er moet wel een band of connectie zijn met het Land waar je voor uit wilt komen (in case of dubbel paspoort)

9 september 2014 om 08:42

Ja klopt helemaal wat je zegt,maar dat je nog 1x mag wisselen lijkt me zeer ingewikkeld om te regelen. Als bijvoorbeeld Spanje hem niet kwijt wil maar Marokko hem wil en dat hij.ineens voor Marokko gaat spelen zou dat raar zijn. Of als ie zit dat Marokko zich plaatst dat ie dan in 1x kan switchrn, dat lijkt me niet zo slim

9 september 2014 om 09:42

Jeronsaik

Waarom vind je dit achterlijk?
Het Nederlands elftal liep afgelopen WK vol met jonge jongens, waarom moeten we eerst wachten tot ze 21 zijn om te kijken of ze goed genoeg zijn?

Costa in Spanje is nog geen succesverhaal, dus ga je voor alternatieven kijken. De rest is geblesseerd, en gestopt met interlandvoetbal..
Moet je dan maar een verdediger in de spits zetten?

9 september 2014 om 10:06

Volgens Platini mag je niet weigeren als speler, want dan krijg je 3 wedstrijden schorsing.. Dus als je opgeroepen wordt schijn je, volgens de kleine grote leider, 3 wedstrijden schorsing op je broek krijgen..

9 september 2014 om 11:01

ik zeg niet dat een speler moet wachten. maar in El Haddadi zijn geval zou ik dat wel vinden. hij komt net kijken in het eerste van Barcelona. heft 123minuten gespeeld. en dat wil dan meteen verklaren dat hij klaar is om voor Spanje te spelen? gewoon onzin, ze zijn gewoon bang dat hij straks voor Marokko gaat spelen en hij uitgroeid tot een wereld speler.

(wat ik hem van harte gun)

daarbij zijn de jongens die in oranje spelen allemaal basis speler geweest bij hun club of hebben ongeveer een seizoen lang gespeeld op hoog niveau.

Stel je nu voor dat El Ghazi wordt opgeroepen voor het Nederlands elftal? heft 200 minuten gespeeld voor Ajax. is op dit moment een ster van een jongen en bestempeld als Talentje. Nu gaat het wat minder en blijkt zijn vorm kwijt te zijn en voor het Nederlands elftal niet meer in aanraking te komen (of er is gewoon iemand beter) dan kan die jongen die wellcht elk jaar 5 weken op vakantie gaat naar Marokko gedag zeggen tegen zijn Interland carriere. Ik vind het onverantwoord dat een jongen van 18 jaar eigenlijk al op die leeftijd gevraagd wordt om een beslissing te maken voor het leven, gebasseerd op een hype. want meer is het rond dat sort jongens niet. gewoon een Hype.

daarom zeg ik, dat zo'n jongen of moet wachten, of men moet een regel invoeren dat Spelers tot hun 21e nog Mogen ruilen. en zo'n speler moet dat aangeven bij de Uefa (europa) dat hij die switch wilt maken en uitleggen waarom. en als de Spaanse bond hem niet kwijt wilt, jammer dan - keuze van de speler zelf.

9 september 2014 om 11:12

wil er even aan toevoegen dat de Switch regel alleen onder strenge voorwaarde kan worden plaats vinden.

bijvoorbeeld
- speler is jonger dan 21 jaar
- speler heeft bij geboorte een dubbele nationaliteit
(geneutraliseerde spelers komen dus niet in aanmerking)
- speler heeft op moment van aanvraag band met het land tot betrekking
(familie relaties en kan aantonen deze regelmatig te bezoeken)
- speler heeft bij betrokken land kans op speeltijd
- speler is niet eerder uitgekomen voor land tot betrekking
- speler kan niet worden opgeroepen tot participatie in groot toernooi tot 2 jaar na dato acceptatie switch
(dit om te voorkomen dat een speler alleen een switch maakt om bijv een WK of EK te kunnen spelen, men moet dus bij de kwalificatie betrokken zijn)
- speler mag op dat moment niet geschorst zijn.

dit zou mijn citeria zijn, en speler moet aan al deze punten voldoen en bewijs leveren.

9 september 2014 om 13:45

Vergeet niet dat de meeste spelers helemaal niets te kiezen hebben als het gaat om het land waarvoor ze uit willen komen. Het zou niet eerlijk zijn voor de 100% Spanjaarden als deze Munir nog van land mag veranderen als hij buiten beeld raakt voor de Spaanse ploeg. Als jij als jong talent kiest voor een carrière bij het Spaanse elftal, terwijl je ook voor Marokko kunt kiezen, loop je nou eenmaal het risico dat je sneller buiten beeld raakt. Hij moet zelf de afweging maken tussen meer kans op speeltijd in een minder elftal, of in een beter elftal spelen met meer concurrentie.

9 september 2014 om 14:33

maar die jongens hebben ook niet zoals Munir in dit geval de stress en druk om ergens voor te kiezen.

er zijn voordelen maar ook nadelen.

daarbij kiest niet elke 17 of 18 jarige uit vrije wil, de meeste worden gigantisch onder druk gezet door de Bond, ouders en zaakwaarnemers. daarbij worden de meeste ook vol gepropt met sprookjes over hoe goed het wel niet is voor je carriere om voor een bepaald land uit te komen.

zelfde gaat betreft transfers van jonge spelers van 16 jaar deze dagen.

9 september 2014 om 16:08

Natuurlijk heeft hij te maken met bepaalde druk, maar je mag van zo'n jongen toch wel verwachten dat hij een keuze kan maken? Als je oud genoeg bent om voor het 'volwassen' nationale elftal uit te komen, hoef je ook niet meer als een kind behandeld te worden.

Als dit soort spelers nog zouden mogen overstappen, zou dat ze te veel macht opleveren ten opzichte van de bonden. Zo zou in dit geval Munir voor Marokko kunnen kiezen en dreigen met een overstap naar Spanje als hij niet genoeg speeltijd krijgt bij Marokko. Sterker nog, hij kan bij Marokko uitgroeien tot ster en een dag voordat hij 21 wordt overstappen naar Spanje omdat dat beter is voor zijn carrière.

9 september 2014 om 08:43

Wat zijn pa zegt is niet helemaal waar, want de Marokkaanse bond heeft echt wel contact met hem gehad. Zij hebben zelfs legende Mustapha Hadji bij hem langs gestuurd om op hem in te praten. Bron hiervoor is de over het algemeen toch betrouwbare Marokkaanse media.

Zo waren ze ook al bij Anwar al Ghazi langs geweest.

9 september 2014 om 08:47

Oh okey dat wist ik niet, bedankt voor de info ! Dan is de keuze nog opvallender

9 september 2014 om 08:53

Ik hoop wel dat el Ghazi voor NL kiest dan! Met Depay op links en el Ghazi op rechts heb ik weer wat hoop voor een WK over 4 jaar en latere edities! (Mocht alles zo blijven gaan bij die jongens)

9 september 2014 om 09:28

Tuurlijk joh jij weet het beter dan de vader zelf. ...

9 september 2014 om 09:34

@maurootje, dat weet ik helemaal niet. Maar de vader neemt zijn zoon gewoon in bescherming, wat op zich ook heel logisch is.

Heel dom van hem. Als hij bij Spanje geen kans maakt zit internationaal voetbal er op voor hem.

9 september 2014 om 10:04

Hoezo is het dom? Als hij voor Marokko had gekozen en hij was een succes geworden, dan was het dom dat hij voor Marokko had gekozen en niet voor spanje.

9 september 2014 om 18:56

Hij had nog niet moeten kiezen. Zou hij gigantisch goed worden, dan was Spanje de beste optie zijn. Mocht hij gigantisch floppen, of gewoon niet zo goed worden. Dan heb je bij Spanje geen kans, dan zou hij zijn wedstrijden voor Marokko kunnen spelen.

Als hij nu niet goed wordt zit zijn interland carriere er nu alweer op.

9 september 2014 om 10:48

Ik vind het wel dom van hem, maar om een andere reden. Dat je als speler op clubniveau voor het hoogst haalbare gaat, dat snap ik. Daar is immers het geld mee te verdienen. Maar op nationaal niveau zou ik mijn keuze niet laten bepalen door de kwaliteit van het nationale elftal, of door welke nationale ploeg me het eerst belt.

Dat lijkt mij een keuze die je puur op gevoel moet maken. Voel je je meer Marokkaan dan Spanjaard, dan kies je voor Marokko en andersom. Ik vind ook dat je een speler daar niet voor moet veroordelen. Als iemand als Afellay voor Marokko had gekozen, dan had ik dat prima gevonden. Zelfs als ik het niet begrijp omdat hij in Nederland is opgegroeid, had ik dat wel geaccepteerd als dat voor zijn gevoel de juiste keuze was geweest.

Dus 'wie het eerst komt' is voor mijn gevoel een devaluatie van het internationalschap. Maar dat is mijn idee daarover.

9 september 2014 om 11:21

Het "wie-het-eerst-komt" verhaal komt van zijn vader. Hij is geboren en getogen in spanje. Ik vind dat je dan gewoon voor spanje uit moet komen. Klaar. niet ineens gaan switch met kans op speeltijd of wat dan ook.

Er zijn spelers met familie relaties in 5 verschillende landen. Oma nederlands, Opa was duits, andere oma belgisch en andere opa frans. geboren in engeland op vakantie maar getogen in spanje... zo kan je inmiddels half europa afgaan als het een beetje tegen zit.

Geboren en getogen in spanje, dan speel je voor spanje. Het is voor de ene lullig en voor de ander misschien minder lullig, maar dat eeuwige gezeik over keuzes qua land slaat gewoon nergens meer op.

9 september 2014 om 11:34

Het feit dat jij niet begrijpt dat iemand kiest voor het land van zijn ouders en de cultuur waarmee hij thuis is opgevoed, wil niet zeggen dat die keuze voor een ander niet toch logisch kan zijn.

Ik begrijp het ook niet, maar als iemand het zo voelt, dan moet ie dat gewoon zelf weten. Ik hoef iets niet te begrijpen om te kunnen accepteren dat iemand iets ander voelt dan ik.

Hij mag blij zijn dat hij is uitgenodigd voor Spanje. Hij wordt een beetje gehyped vanwege zijn minuten bij barca. Zodra andere spelers er weer bij zijn na hun blessures zit het er weer op voor hem. Wel jammer.

9 september 2014 om 08:54

Ik ben het deels met hem eens. Je kan nog niks verwachten van een 19 jarige. Hij heeft wel een paar leuke wedstrijden wie weet stopt het hier. Je moet pas gaan oordelen wanneer hij dit niveau over 3 jaar nog steeds vast houd

9 september 2014 om 10:08

Hij is toch beter dan depay etc

9 september 2014 om 10:07

Jealousyyyy

Hele verstandige keuze van die jongen, met Spanje speel je gegarandeerd mee op de eindrondes van het EK en WK. Met Marokko kan je dat wel schudden, dat wordt nooit wat.

9 september 2014 om 08:39

Ja klopt opzich wel,maar als alle marokannen voor eigen land zouden kiezen zouden ze nog wel een aardige selectie hebben denk ik,maar bij Spanje heb je wel minder kans op een basisplek

9 september 2014 om 08:49

Dat is nou juist het probleem bij Marokko, ze hebben veel te veel spelers met Europees paspoort en dan als tweede keus voor Marokko kiezen als ze te kort komen voor een selectie in het land waar ze geboren en getogen zijn.
Ze nemen de plaats in van de echte Marokkaanse spelers.

9 september 2014 om 09:36

Hahahaha, de echte Marokkaanse spelers zegt ie dan. Heb je dat team van enkel nationale spelers weleens zien spelen? Dat doet gewoon pijn aan je ogen.

Er komen zeker wat leuke spelers uit de nationale competitie en die zitten ook gewoon bij de A-selectie, maar over de rest hoef je niet eens te spreken.

9 september 2014 om 11:50

Onzin. Marokko heeft genoeg spelers die goed genoeg zijn om op Wk's te spelen. Het zijn alleen allemaal individualisten die niet binnen een tactisch plan kunnen spelen. Maar in de aanval en op het middenveld lopen genoeg spelers die in de Europese subtop meekunnen. Daarmee hebben ze, individueel gezien, een veel betere selectie dan bijvoorbeeld Kameroen, Ghana en Algerije.

Dat er alleen geen trainer is die er in slaagt om er iets van te brouwen, tja, dat is een ander verhaal.

Ik vind deze keuze niet meer dan normaal hoor?

Deze jongen is namelijk gewoon in Spanje geboren?
Dat zijn vader van Marokkaanse afkomst is, betekent niet dat hij er ook iets mee heeft?
Kijk, ben je in Marokko geboren en ga je na 7 jaar naar Spanje, zoals Messi vanuit Argentinië, dan heb je ook de keuze op den duur om voor Spanje te kiezen. Messi had deze keuze ook, maar koos voor zijn geboorteland.

El Haddadi doet in deze precies hetzelfde, hij kiest voor zijn geboorteland.

9 september 2014 om 10:26

Het gaat niet waar hij is geboren, het gaat om het feit dat hij ongelooflijk jong is en nu al word opgeroepen en de euforie ben je geneigd om ja te zeggen, nu je toch weet dat je goed genoeg wordt voor het echte werk, maar stel dit wordt een gevalletje Bojan dan kan hij niet voor Marokko spelen wat natuurlijk zonde is voor het voetbal. Ik vind dat je zo'n 18?-jarige jongen gwn in z'n waarden moet laten en pas als hij 20+ is en zich al heeft bewezen bij Barcelona oproepen, het is nou niet dat Spanje kwaliteit tekort komt

9 september 2014 om 11:06

Meen je nou hetgeen wat je zegt?
Want vind dit echt nog wel het rare antwoord wat iemand tot nu toe gegeven heeft. Jij zegt dat je een jongen die dus beide nationaliteiten heeft, pas mag oproepen als hij zich bewezen heeft bij zijn club?
Je beseft wel dat het dán veel te laat is?

Nee, het is een logische keuze. Hij heeft de jeugdelftallen van Spanje doorlopen, is geboren en getogen in Spanje en voelt uiteraard meer liefde voor het land Spanje.

En Spanje komt wel kwaliteit te kort in de voorhoede op het moment.
Costa; niet goed genoeg blessure.
Negredo; blessure.
Soldado; maakt niet eens een kans op het moment.
Torres; hoef ik ook niet uit te leggen.
Villa; is gestopt.

De enige spitsen die goed genoeg zijn momenteel zijn Paco en Llorente.

@ Ormando Europese Landen zijn niet dom natuurlijk die claimen dit soort talenten zodat ze niet meer voor Marokko kunnen spelen. Was ook gebeurd met Bakkali Chadli en nu ook El Haddadi Marokko moest deze jongens gewoon veel eerder benaderen. Niet pas als ze zijn doorgebroken bij hun clubs dan is het al te laat. Als je dit soort jongens eerder benaderd en ze warm maakt voor Marokko zullen er meer grote talenten voor je kiezen. Maar de Marokkaanse Bond is een grote grap die gaan deze jongens pas benaderen als ze al zijn doorgebroken.

Beetje rare opmerking. Als hij voor Marokko wilde speken, maak dat dan duidelijk ipv dat je gaat kijken wie eerst belt.

9 september 2014 om 10:51

Precies. Een keuze voor een land moet je op gevoel maken. Niet op basis van wie het eerste belt of welke ploeg het sterkste is. International ben je voor het land van je hart. En dan is elke keus de juiste, ook als mensen het niet begrijpen.

Met deze opmerking wil hij gewoon iedereen te vriend houden. Hij heeft gewoon gekozen voor het land waarmee hij de grootste kans op internationaal succes heeft. Ik vind dat een verkeerde grond om te kiezen, maar dat is mijn mening.

9 september 2014 om 11:10

@hoppa!

// Hij heeft gewoon gekozen voor het land waarmee hij de grootste kans op internationaal succes heeft. \\

Je denkt niet dat het er iets mee te maken heeft dat hij gewoon in Spanje geboren is? Echt makkelijk om zulke dingen te roepen maar buiten zijn achternaam en misschien wat familie, heeft hij natuurlijk niet veel met Marokko.

Dus voordat je je mening verkondigd, doe eerst even onderzoek..

9 september 2014 om 11:39

Dat zou kunnen ja, maar kennelijk is dat niet zo. Anders zou zijn vader niet de opmerking maken dat hij voor Marokko zou kiezen als die eerst waren geweest. Met die opmerking wordt direct duidelijk dat het hem helemaal niet gaat om in welk land hij geboren of opgegroeid is. Hij bedenkt nu alleen een verhaal om iedereen te vriend te houden.

De enige logische verklaring is dat het verhaal van zijn vader dus daadwerkelijk klopt en hij echt gekozen heeft voor het land wat het eerste komt, of dat hij gewoon heeft gekozen voor het 'beste' voetballand. Hoe dan ook, wat zijn grond ook is, uit het verhaal wordt duidelijk dat hij niet op zijn gevoel heeft gekozen. Anders had hij dat toch gewoon kunnen zeggen?

Mij is het om het even overigens hoor. Hij moet lekker doen wat hij zelf wil, ik ga hem daar echt niet op beoordelen, dat is niet aan mij.

Er is ook druk gezet op hem vanuit Fc Barcelona denk ik om voor Spanje te kiezen en ook zijn Zaakwaarnemer. Niks aan te doen we moeten er gewoon wennen dat de toptalenten niet voor Marokko gaan spelen. Wij zullen het helaas moeten doen met B garnituur de afvallers van de grote landen zoals een Amrabat bijvoorbeeld.

9 september 2014 om 11:45

Toch is er, in potentie, met die afvallers een elftal te maken wat gewoon in staat moet zijn om op elk WK te spelen en zelfs door de groepsfase moet kunnen komen. Helaas is er nog geen trainer in geslaagd om van het zooitje ongeregelde ego's een elftal te smeden dat enige vorm van tactisch plan kan uitvoeren.

Sorry dat ik het zo hard uitdruk, maar met een goede 4-3-3 en spelers die willen werken voor elkaar is er met die 'B-garnituur' zoals je het zelf noemt echt wel iets te maken. Marokko heeft prima buitenspelers, 2 spitsen die in de Europese subtop makkelijk mee zouden kunnen en een goed creatief middenveld. Het selectiebeleid en het tactische plaatje klopt alleen van geen kanten en de spelers die belangrijk zouden kunnen zijn, zijn gewoon niet in het juiste gareel te krijgen.

9 september 2014 om 12:50

slim van spanje om hem nu al te laten debuteren ,hij moet op ze gevoel afgaan vind ik,
en niet naar ze zaakwaarnemer luisteren, want die vult ze zakken wel.
het marokaans elftal moet ondanks de B garnituur makkelijk de wk groepsfase kunnen halen met een amrabat,el arabi,taarabt,chamakh,

Heel makkelijke keuze ik zou ook niet voor marokko uitkomen.
Marokko is een en al corrupt en daarbij hanteert het spaanse elftal het tiki taka systeem.
Daar munir heel makkelijk zijn speelstyle op los kan laten.
Ik ben marokko ook beu ze doen niks om spelers te overtuigen.
Ja makkelijk hadji overal naartoe sturen om spelers te overtuigen zo werkt het niet.
Munir heeft gezien hoe het er aan toe gaat en dus is de keuze zodanig makkelijk.

En daarbij de keuze is gevoelsmatig dus spanje is dan ook heel logisch.

Goede keus Marokko is toch nooit aanwezig op een eindtoernooi en dan krijg je hetzelfde als bale, giggs etc

Mooi opgeruimd, zo blijven alleen de spelers met karakter voor de Nationale elftallen behouden. Denk aan Giggs en Bale bij Wales. Die ook voor Engeland hadden kunnen spelen. En kan Marokko trots zijn op 'n Benatia.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren