Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Einde dreigt bij Ajax: ‘Langer verblijf is in de meeste gevallen uitgesloten’

Laatste update:

Ajax incasseerde dinsdagavond een dreun met de 0-1 nederlaag tegen Valencia. De formatie van Erik ten Hag zocht naarstig naar de gelijkmaker, maar de Spanjaarden hielden een vervolg van het Champions League-avontuur voor Ajax tegen. Sjoerd Mossou stelt dat Ajax tegen los Che niet alleen op het veld 'een absolute sleutelwedstrijd in zijn moderne geschiedenis' speelde.

"Een duel op de grens van een definitieve plek bij de elite van Europa, óf een pijnlijke struikelpartij in het zicht van de haven", aldus de journalist in een analyse in het Algemeen Dagblad. De nederlaag tegen Valencia kan volgens Mossou over een langere periode bezien een groeistuip blijken, maar óók het begin van stagnatie en 'in het slechtste geval' het einde van een tijdperk.

Ten Hag: 'CL-uitschakeling tegen Tottenham was intenser dan deze nederlaag'

"Komende zomer wacht Ajax een haast onvermijdelijke leegloop. Of succescoach Erik ten Hag langer in Amsterdam blijft, valt ook nog maar te bezien", aldus Mossou, die Nicolás Tagliafico, André Onana, Donny van de Beek, Hakim Ziyech en David Neres opnoemt als kandidaten om Ajax te gaan verlaten. "Allemaal bleven ze dit seizoen binnenboord, maar een langer verblijf is in de meeste gevallen uitgesloten."

"Gisteravond tegen Valencia bleek al hoe groot het gat is tussen de geblesseerden Quincy Promes en David Neres enerzijds, en een jonge vervanger als Noa Lang. En ook hoe moeilijk het is om kant-en-klare versterking te halen op de transfermarkt: Edson Álvarez stelde zwaar teleur, Lisandro Martínez wordt vast een uitstekende speler, maar is, uiteraard, geen Frenkie de Jong."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt heel interessant om te kijken hoe Ajax nu gaat reageren. Het geld is er, de naderende uittocht van meerdere bepalende spelers moet worden opgevangen. Maar zoals in het artikel gesteld, wie haal je als kant-en-klare vervanger? Of moeten we voor lief nemen dat het een golfbeweging is en dat vorig seizoen inderdaad een incident betreft? En dat het inpassen van spelers, waaronder jeugdspelers, tijd gaat vergen. Van structureel aanhaken is toch echt geen sprake, zo lijkt het.

11 december 2019 om 09:23

Iedereen weet toch dat het een incident betrof vorig jaar. Ik snap niet waarom iedereen zo doet alsof het een ramp is. We hebben de groepsfase gehaald dat zou elk jaar het doel moeten zijn. Tuurlijk wil je verder maar het loopt niet elk seizoen als vorig jaar. Mensen hebben veel te hoog verwachtingspatroon op dit moment en zijn totaal onrealistisch. Het is jammer maar de competitie winnen en je speelt over een half jaartje weer in de groepsfase. Lachwekkend wat er allemaal bij gehaald wordt nu het een keer minder loopt. Salarissen etc. Wat een dom geneuzel van Kieft en Derksen zeg. Nu zou Ajax in de geldproblemen komen? Hahahahaha wat een kneuzen

11 december 2019 om 09:46

Als je ambitie is om bij de Europese (sub) top te (gaan) horen mag vorig seizoen zeker geen incident zijn. Wil je bepalende spelers kunnen halen en houden moet je in principe structureel overwinteren in de Cl.natuurlijk is de EL leuk, maar ook wel het minimale voor de ambities van Ajax.

12 december 2019 om 04:17

Ja, maar is het niet een logischere stap om van sporadisch meedoen aan de groepsfase eerst maar weer eens altijd meedoen en daarna door te groeien naar standaard overwinteren in de cl?.. Vorig seizoen was mooi, maar je kunt niet verwachten dat je nu opeens altijd met de allerrijksten mee kunt doen.. Ajax heeft de afgelopen jaren flinke stappen gemaakt, maar het gat met de topcompetities is nog altijd groot..

Welk tijdperk? Roma, Schalke, Lyon, Monaco allemaal clubs die vanaf 2010 een keer de halve finale haalde. Misschien wordt dat dit jaar een Leipzig of Valencia. Ik snap de hype nooit zo goed. Ajax heeft het vorig jaar fantastisch gedaan, maar de verwachtingen zijn veel te hoog geworden. Mer spelers als Veltman, Lang etc weet je gewoon dat overwinteren heel lastig wordt.

11 december 2019 om 08:29

@elphenomeno Kan je me even wijzen op de spectaculaire wedstrijden die Roma, Schalke, Lyon en Monaco allemaal gespeeld hebben? Internationale media die helemaal lyrisch was over vertoonde spel van die clubs. Monaco heeft wel aantal goede matches gespeeld maar veder de andere clubs. Geen 1 speelde met zoveel pressie, bijna nieuw soort total voetbal.

11 december 2019 om 08:32

Schalke dat met 2-5 won bij CL winnaar Inter. Monaco dat ploegen als City en Dortmund met offensief voetbal naar huis stuurde, de geweldige comeback van Roma tegen Barca. Jij leest wat je wil lezen.

11 december 2019 om 08:35

Roma die Barça stuk speelde en thuis met 3-0 van ze won nadat ze uit met 4-1 hadden verloren. Dat is in mijn optiek een spectaculaire wedstrijd.

11 december 2019 om 08:49

"een soort nieuw totaal voetbal" ajax speelde uitstekend hoog druk zetten veel beweging en snelle omschakeling maar dat is natuurlijk niet nieuw. Barcelona en City bijvoorbeeld doen dat al jaren. Wat wel knap is dat Ajax het in verhouding met beperkte middelen en goed beleid en veel jeugd voor elkaar krijgt. Ajax heeft natuurlijk niet het voetbal opnieuw uit gevonden al wil een deel van de Ajax aanhang dat ons graag doen geloven..de filosofie van Ajax is lovenswaardig en nu levert het succes op het is te hopen dat Ajax als er een aantal spelers verkocht wordt niet weer terug valt op spelers als Viergever Dijks Bergdolmo of Sinkgraven. Spelers van dat niveau of liever beter moet Ajax toch zeker in Jong Ajax hebben lopen?

11 december 2019 om 09:15

Dat wij dit voetbal hebben uitgevonden is natuurlijk onzin. Wat we wel doen is onze eigen manier van spelen doorontwikkelen, waarbij we kijken naar hoe bijvoorbeeld een City en Barcelona dit tot in perfectie uitvoeren. Het leuke is dat ook die clubs weer bij Ajax/Cruijff in de keuken hebben gekeken. Dat is het mooie aan Ajax, die club staat wereldwijd bekend om de voetbalfilosofie (waaronder het opleiden van jeugd). Het is een utopie om te stellen dat dit jaar in jaar uit voor succes zorgt. De financiële middelen liggen ver onder die van de absolute top. Als het aan de media hadden gelegen was Ajax al lang van deze filosofie afgestapt en had het zijn doodvonnis getekend. De leiding laat zien dat visie en de ontwikkeling daarvan altijd leidend is. Diy alles zotg ervoor dat Ajax elk decenium wel een keer boven zichzelf uitstijgt. Zo ook nu weer. Wij pieken soms hoog, maar zakken niet zo ver terug als een Monaco, AS Roma, Lyon en Schalke.

11 december 2019 om 09:37

Lol volgens mij hebben al die clubs vanaf 2010 vaker de 1/8ste finales gehaald dan Ajax.

11 december 2019 om 09:47

Hoe doen die clubs het verder in de competitie? Hoe ver zijn Schalke en Monaco teruggezakt na een goed seizoen? In hoeverre doet Roma in Italië serieus mee om de titel? Lyon is na het succes ernstig teruggezakt in Frankrijk. Dus, ja, ze hebben mooie pieken, maar de dalen zijn dieper dan die bij Ajax.

11 december 2019 om 09:50

@elpheneomeno precies, die clubs stegen dus maar 1 wedstrijd boven zichzelf uit. Het was niet lange periode. Check eens hoe lang Ajax bijv niet verloren had in uit wedstrijden. En zaten pittige tussen

11 december 2019 om 09:50

@ryanbabel doorontwikkeld was beter uitleg geweest van mij.

11 december 2019 om 09:58

Roma heeft vorig jaar een minder jaar gehad, bijna alle jaren daarvoor gewoon netjes in de top 3. Daarnaast is de concurrentie is Italie gewoon groter dan in Nederland, waar het met een top 3 ophoudt, waarbij er soms een uitschieter is. Daarnaast is Ajax de grootste club in Nederland, dus lijkt me sterk dat ze ineens zo snel terugzakken.

11 december 2019 om 10:53

Laat ik het zo zeggen: Ajax was/is minder krachtig wat betreft het kapitaal en doet het stabiel dan zo goed. Hulde daarvoor. Ik koester de pieken en hoop dat ze nu gestaag door kunnen pakken. Wat betreft Roma, inderdaad top drie, maar dagen ze Juventus echt uit? Het is wat mij betreft vrij matig. Laten we de Serie A a.u.b. niet gaan ophemelen, want die competitie is ook niet zo heel bijzonder sterk.

11 december 2019 om 14:03

@ryanbabel8 - Nu wil ik niets afdoen aan het succes van Ajax, maar de prestaties in de competities zijn toch nauwelijks een graadmeter in deze context. Ajax speelt in een veredelde jeugdcompetitie en heeft veel minder concurrentie. Bovendien werden die ploegen volledig leeggekocht. Dat moet bij Ajax nog gebeuren.

Zelfs al is dat zo Sjoerd, ik heb de afgelopen anderhalf jaar dingen gezien van mijn club waarvan ik niet gaat gedacht ze ooit nog te zien. Dat is me heel veel waard en dat koester ik. Aansluiten bij de Europese elite gaat mijn inziens nooit gebeuren maar ook deze prestaties had ik nooit verwacht. Dus wat dat betreft ben ik vooral blij met wat ik heb mogen zien! Daarnaast heb ik alle vertrouwen in de beleidsbepalers. Verras me, wederom!

11 december 2019 om 08:43

Inderdaad, we kunnen ook met elkaar zeggen: 'Ajax heeft ons de afgelopen anderhalf jaar voorzien van spectaculaire wedstrijden in Europees verband. En twee seizoenen daarvoor ook in de EL.' Nu verder in de EL. Nieuwe doelstelling moet zijn: winnen van de EL. Ajax is mijn club en blijft mijn club en daar doet een mindere wedstrijd niets aan af. Als Ziyech en co gaan, dan met een fantastisch afscheid en door de voordeur. Bij Ajax staan er altijd nieuwe helden op een dat zal ook dan gebeuren. Geen paniek, want WIJ ZIJN AJAX!

11 december 2019 om 16:40

Mossou zeg toch ook niets slechts over Ajax? Hij doet een constatering en trekt een mogelijke conclusie. Stel dat de leegloop plaats vindt wat ik een reële optie vindt. Dan levert dat Ajax best weer veel geld op. Dus op zich hoeven ze zich financieel geen zorgen te maken.echter het wordt een ander verhaal als ze in paniek raken en rare aankopen gaan doen. Als ze steeds spelers kopen van 15 miljoen zoals Alvarez, Magallan of Marin die niet CL niveau waardig zijn dan is dat geld zo op. Als ze niet de jeugspelers voldoende kansen geven omdat ze denken dat ze steeds nieuwe spelers moeten kopen, dan kan de poel van talenten die veel geld opleveren ook wel opdrogen. En tja dan kun je zo maar in een negatieve spiraal komen.mossou zegt niet dat het gebeurd maar geeft alleen aan dat de kans op structureel succes net zo groot is als de kans op weg zakken. Het valt of staat met de juiste keuzes van de directie van Ajax.

Wat een paniekreacties gelijk weer.
Men staat bovenaan in de competitie en is na de winter nog "gewoon" Europees aanwezig.
Een leegloop vind ook wel plaats ongeacht ze nou gisteren wonnen of verloren.
Dit laat wel zien dat Ajax lang nog niet staat waar ze denken op de ladder en dat vorig seizoen dus echt uitzonderlijk was,dus geniet daar nog van ipv paniekerig te gaan lopen doen.

11 december 2019 om 09:49

Als je kampioen wordt speel je gegarandeerd CL, dit is een reden voor spelers om te komen of te blijven en alles ziet er weer rooskleuriger uit

11 december 2019 om 14:04

je hebt gelijk Tinus. De zogenaamde leegloop is sws pas per einde seizoen en als men dan Kampioen is dan speel je gewoon Cl.. stel dat je heel ver komt in de EL dan heb je nog steeds een prachtig seizoen en behoor je nog steeds tot de Europese subtop?

Van De Ligt naar Veltman is toch wat klassen achteruit. Hopelijk heeft de scouting het huiswerk gedaan en komt er in de winterstop een pasklare CV, welke ook daadwerkelijk een CV blijkt te zijn.

11 december 2019 om 09:03

Heel simpel, gewoon Schuurs de kans geven die mij tot nu toe wel echt kan bekoren. Lekker na de winterstop alles laten spelen om ervaring op te doen etc... Alvarez gebruiken als z'n backup want dat is gewoon een verdediger en geen middenvelder waar hij telkens dient te spelen.

De media is weer lekker bezig Ajax in die donkere hoek te duwen. Slaat nergens op. voetbal is winnen,gelijkspelen en verliezen...al eeuwen. En Ajax wacht straks mooie matches in Europa, volgend jaar en de jaren daarna. Als elk nadeel een voordeel heb,dan verheug ik me des te meer op de Europa League. uitverkochte Arena,lekkere tegenstanders...en straks die prachtige finale waarin het uiteindelijk allemaal goed gaat komen.

11 december 2019 om 09:47

Precies. Echt zielig die media in Nederland. Kansloze bende. Wel allemaal het feest mee willen vieren als het goed gaat maar verliezen ze een keer worden ze gelijk afgebrand. Schande! Met Johan Derksen voorop!

11 december 2019 om 14:59

hopelijk komt Ajax ver in de EL - dat zal moeilijk zat zijn want er zitten sterke team in - MAN U, Red Bull Salzburg, en nog genoeg goede #3s uit dit CL seizoen. Doe het goed in de EL en je bent nog steeds Europese Subtop die teen de top aanhikt - wordt kampioen en volgend jaar speel je weer Cl...dit is geen bodemloze put, het is geen schande... het is slechts een evaluatie moment voor de Directie zodat ze bijsturen om meer zekerheid te hebben richting aansluiting naar de top (binnen de budget)

Heel zonde... ajax speelde niet goed maar toch ook wel onnodig verloren. Van halve finale CL naar uitschakeling ik groepsfase CL, het kan heel snel gaan... dit is erg zuur maar dan volop gaan in de europa league

Tja.. ontzettend jammer. We hebben sowieso een heel groot probleem als Ziyech weg valt. Alle creativiteit is dan ver te zoeken. Daarnaast moeten we gewoon een hele sterke RCV erbij hebben. Alderweireld of Sanchez proberen terug te halen volgend seizoen. Daarnaast een hele goeie balvaste spits hebben. Suarez lijkt er nog geen zin in te hebben jammer genoeg. Milik terughalen lijkt me ook een goeie, maar niet haalbaar.

Maargoed.. je begint straks weer vanaf 0. Weer kwalificatie spelen. Het worden zware wedstrijden. Een goeie bank gemixt met talent en oudere goede spelers is een must. Ben benieuwd wat Overmars gaat doen om bij te benen bij de top.

11 december 2019 om 09:07

Mensen doen alsof het FIFA is altijd en Ajax iedereen kan halen wie men wil. Waarom zou in godsnaam een Davidson Sanchez terugkomen naar Ajax? Speelt behoorlijk veel bij de Spurs, ligt nog jaren contractueel vast en is onbetaalbaar en dus onhaalbaar.

11 december 2019 om 09:25

Precies, en zo redeneert 70% van de voetbalsupporters. "Dan verleng je toch gewoon zijn contract" is ook zijn uitspraak. Op FIFA is dat heel makkelijk, maar niet de realiteit. Ajax kan mooie spelers halen, maar niet iedereen.

11 december 2019 om 09:58

hoe kun je nou sanchez noemen? staat onder mourinho gewoon basis bij tottenham en is nog jong?alderweireld wil volgens mij echt nog ergens cashen en staat ook gewoon basis bij tottenham.milik...waarom noem je hem uberhaupt.leuk stukje zo, maar gaat natuurlijk helemaal nergens over.

Nu ze vroegtijdig uit de CL liggen zullen spelers inderdaad serieus overwegen om Ajax te verlaten. Vooral Ziyech zou een enorme domper zijn.
Ik mag hopen dat Ajax al bezig is met een plan van aanpak mocht die leegloop er komen.
Ik zou in ieder geval niet op de jeugd rekenen

11 december 2019 om 09:31

Ik denk dat Ziyech bij Ajax blijft, tenzij hij straks in de EL heel bijzondere dingen laat zien. Zelfs na vorig seizoen wilden de echte topclubs, waar Ziyech zelf op mikt, blijkbaar geeen 30 miljoen betalen om de clausule te lichte . Daarom verwacht ik ook niet dat deze zomer ineens wel een absolute topclub komt die ook nog eens meer dan 30 miljoen wil betalen.

Ja dit had je ook voor de wedstrijd kunnen plaatsen maar dan was het minder interessant.

Relatief is Ajax goed bezig, vanuit de Nederlandse competitie af en toe pieken in Europa is gewoon knap.helaas heeft Ajax geen enkele kans om bij de absolute top te horen/komen, simpelweg een kwestie van de juiste club in de verkeerde competitie. Kwalijk zijn de verwachtingen die de directie wekken met 'aanval op de Europese top' en 'behoren bij de elite uitstraling'. Directie: neem je supporters niet in de maling maar overschat vooral jezelf niet. Dit jaar wat minder, maar kom op er kan nog genoeg moois gebeuren in de Europa League.

Neres en promes werden gemist,maar daar moeten ze niet over zeuren. Toen psv malen en bergwijn miste en van Bommel er wat van zei werd hij uitgelachen. Maar als Ajax 2spelers mist mag er wel geklaagd worden. Ajax heeft ook nog eens een bredere selectie, maar gisteren was gewoon niet goed genoeg

11 december 2019 om 09:51

Sjongejonge kansloos hoor om even je gram te halen. Bij Psv heeft het invloed gehad en bij Ajax ook. Heb je gisteren niet gekeken? 0 diepgang en inderdaad ook gewoon niet goed genoeg. Zelf te weinig gecreëerd.

Als ik het begrijp kunnen we Ajax meteen opdoeken. Einde tijdperk. WTF? Misschien winnen ze eerst nog wel de Europa League. Serieus, wat een drama. Ik zie hier genoeg reacties van fans die meer inhoud hebben dan bekende journalisten. Kom op zeg, ja, dit doet heel veel pijn, maar ik heb zo een sterk gevoel dat een aantal lui in de media op deze dag hebben gewacht. Lui als Derksen en Driessen.
Als AZ zondag wint dan gaan ze helemaal los...Alleen leven we in december en niet in het voorjaar of de zomer. Geen enkele prijs wordt nu uitgedeeld, maar het "Nederlandse Bayern" heeft verloren. Goed toch? Hopelijk kunnen wij als laatste lachen...

11 december 2019 om 09:53

Of we nou winnen of verliezen zondag het zegt nog geen klote inderdaad. Bizar altijd de de media doet alsof de prijzen verdeeld worden in de winterstop. Als Ajax zo speelt als gisteren in de competitie dan winnen ze van iedereen en ze kunnen zelfs nog beter. En nee dit is geen grootspraak dit denk ik oprecht.

11 december 2019 om 17:45

Ben het zeker met je eens. Vergelijk de wedstrijden tussen Willem ll en Valencia. Je ziet meteen één verschil: inzet. Als de Ajax spelers deze intensiviteit kunnen opbrengen tegen AZ dan winnen we gewoon. En dat is dus het probleem. Hoe hard is deze tik mentaal bij de groep aangekomen? Hoe snel kunnen ze de knop mentaal omdraaien? AZ zal absoluut tot de bot gemotiveerd zijn ook omdat ze weer in Alkmaar spelen. Talent hebben ze zeker, meer dan Willem ll, maar de Alkmaarders zijn in mijn mening minder dan Valencia...En ja, het is dan vreemd dat de media deze dingen niet kan zeggen, maar ook daar zitten te veel mensen die veel te opportunistisch zijn.

In plaats van hysterie, kan er ook pas op de plaats gemaakt worden. Helaas. Het is niet gelukt. Maar Ajax is wel door in de Europa League. Laten we daar dan een mogelijkheid van maken om onze kwaliteiten te laten zien. Mocht Ajax ver in de Europa League komen, is het alsnog een mooi affiche.

11 december 2019 om 09:55

Ik had niet de indruk dat iemand van Ajax op de Europa League zit te wachten.. maargoed dat komt misschien wel weer. Nu even niet.

11 december 2019 om 18:00

De teleurstelling was gewoon even te groot. Hoop dat de spelers, zeker na de winterstop, wel zich weer kunnen opladen voor een eventuele mooie lente in de Europa League.

De teleurstelling is terecht groot, gezien het verlies voornamelijk door Ajax zelf komt en niet omdat Valencia zo sterk was. Het was onnodig. Maar het is nog verre zo rampzalig als sommigen schetsen. Ajax zal de laatste wedstrijden van dit kalenderjaar goed moeten doorkomen, maar dan kan het nog steeds een uitstekend seizoen er van maken. Haal je de halve finale of finale van de EL, zorgt dat zeker voor prestige (en de nodige coã«fficiã«nten). Kampioen worden ze ook nog wel, of er moet wel een hele rare neergang zijn. Met het beleid wat Ajax nu voert zie ik deze tegenslag als een groeistuip en niet als het begin van het einde. Ook komend seizoen zal er geld zijn om goede spelers te halen. Het zal er van afhangen wie er allemaal weggaan. VD Beek en Ziyech zullen sowieso nu gaan. Het is straks aan de technische staf om te zorgen dat het niet een totale uitloop wordt. De harde kern van Blind, Tadic en Promes heb je dan nog. Met de prestaties van de afgelopen jaren én dit seizoen heeft Ajax aangetoond iig weer terug te zijn bij de Europese subtop. Aanhaken bij de elite zal gezien de middelen incidenteel zijn, maar dat verwacht haast niemand.

11 december 2019 om 17:59

Goede reactie. Als Ajax zich kan manifesteren in de subtop van Europa met af en toe uitschieters in de CL dan zal ik blij zijn. We moeten realistisch blijven. Ajax heeft geen sjeik die zomaar honderd miljoen euro op de tafel kan leggen voor een speler. Ook Nederland als land is nou eenmaal minder attractief. Tenslotte waren Chelsea, Valencia en Ajax aan elkaar gewaagd, maar is die 4-4 ons in London fataal geworden. Wel of geen scheidsrechterlijke dwaling, het is gebeurt. Ook de blessures van Promes en Neres was te veel voor de groep. Het is nu aan iedereen om van het voorjaar toch wat moois te maken. Ik zal net zo blij zijn als vorig jaar als Ajax ver komt in de Europa League. Hoop dat de spelers dat ook vinden.

Ja komende transferperiode worden interessant. Gaat Ajax al versterking halen in de winterstop , om die klaar te maken voor volgend seizoen ? want ik denk ook dat er een speler of 4/5 zullen vertrekken. Nu zal Ajax moeten laten zien wat ze gaan doen, als je met de grote jongens wilt meedoen dan moet je wat doen voor komend seizoen ...

11 december 2019 om 17:51

Zou me niet verbazen als Ajax bijvoorbeeld iemand die nu speelt in zuid Amerika gaat aantrekken. Spelers uit Europese competities lijkt me minder snel te gaan gebeuren. Hoe dan ook moeten Overmars en Ten Hag op één lijn komen wat betreft Huntelaar en Siem de Jong. De laatste kan echt niet meer. Is Traore er klaar voor?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren