Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen loopt helemaal leeg: ‘Farioli is een belachelijke keuze’

Laatste update:

Valentijn Driessen verbaast zich over de huidige werkwijze van Alex Kroes bij Ajax, zo laat hij weten in de podcast Kick-off. De titulair technisch directeur van de Amsterdammers wist deze week Francesco Farioli definitief te strikken als nieuwe hoofdtrainer, maar Driessen snapt helemaal niks van die beslissing. Volgens hem is door het aanstellen van een buitenlandse trainer het Ajax-DNA helemaal verdwenen.

Donderdagavond werd de overgang van de Italiaanse trainer van OGC Nice naar Ajax officieel. Hij gaat vanaf 11 juni aan de slag in de Johan Cruijff ArenA, en heeft een contract tot medio 2027 getekend.

“Ik hoop zo dat die Farioli een schot in de roos is, maar het is echt alles behalve wat werd voorgesteld door Marijn Beuker, Kelvin de Lang en Alex Kroes”, begint Driessen in de voetbalpodcast van De Telegraaf. “Het is echt een belachelijke keuze.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

"Farioli krijgt van mij echt wel de kans, maar het gaat mij erom wat Ajax beleidsmatig weer heeft uitgehaald. Eerst leveren ze zich uit aan Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer, toen Mislintat en nu aan dit. Zo blijft het maar doorgaan. Wat hebben zij (Beuker en Kroes, red.) nou bewezen? Zij geven dadelijk alles aan Farioli en die moet het uitzoeken. Je begrijpt toch wel dat hij heel veel macht krijgt binnen de selectie? Zijn wil is wet.”

De technische staf van Ajax 1 wordt aangevuld met assistent-trainers Daniele Cavalletto en Felipe Sanchez Mateos, beiden eveneens overkomend van OGC Nice, zo maakte Ajax bekend via de officiële kanalen. Ook Dave Vos wordt doorgeschoven naar de staf van Farioli. Driessen maakt zich daarover grote zorgen.

“Dave Vos is tweede assistent, maar daar komt natuurlijk niks van terecht”, denkt Driessen. “Als wij hier met vier Italianen gaan zitten, hebben wij niks te zeggen. En waar komt Jelle ten Rouwelaar in godsnaam vandaan? Omdat hij een blauwe maandag met Verbruggen heeft gewerkt."

“Heel het Ajax-DNA is verdwenen, dat vind ik toch wel heel erg bezwaarlijk”, vervolgt Driessen. “Kroes zou van Ajax weer Ajax maken en er zou geen invasie meer komen. Maar er heeft inmiddels een enorme Italiaanse invasie plaatsgevonden in Amsterdam. Waar is het Ajax-DNA gebleven? Haal desnoods Lasse Schöne weg bij NEC!”

“Er zit nul komma nul Ajax-DNA in de top. Hebben zij in de kleedkamer gezeten tijdens de halve finale van de Europacup? Nul komma nul. Ze betrekken John Bosman en Ronald de Boer niet voor niks bij het eerste elftal. Die weten wel waar ze over praten en wat het gevoel is."

Mike Verweij voorspelt een hele zware opgave voor Farioli op Ajax op de rit te krijgen. “Hij staat straks voor die groep en een aantal weken later staat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen al op het programma. Namelijk de wedstrijd om zich te kwalificeren voor de Europa League. En dat met een ploeg die niet eens van Excelsior kan winnen.” Driessen reageert: “Het is echt een belachelijke keuze gewoon.”

In eerste instantie was Graham Potter de topkandidaat om trainer te worden in Amsterdam, maar beide partijen kwamen niet tot een akkoord, waarna werd doorgeschakeld naar Farioli. “Kroes zei over hem (Potter, red.): ‘dat is echt een mensenmens’. Daar wordt ik altijd zo moe van”, aldus Driessen. “Spelers die met Potter gewerkt hebben, roepen allemaal: ‘dat is een autist eerste klas’. Dat is dan het beoordelingsvermogen van Kroes.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Ajax-nieuws? Word nu lid van het Ajax Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin , buitenlandse trainer is niks mee . Hoop dat we dat bij het Nederlands elftal ook een keer krijgen

24 mei 2024 om 18:06

“Haal desnoods Schone weg bij NEC!”

Wat bedoelt Driessen hier precies mee? Wat een rare opmerking. In welke rol wilt hij Schone dan zien?

Verder “Italiaanse invasie” er zitten maarliefst 3 Italianen nu binnen Ajax. Nou poehpoeh.

24 mei 2024 om 18:27

De Italiaanse trainer is niks mis mee, maar wel jammer dat hij bijna de hele staf bepaald. Zou toch wel fijn zijn als daar wat meer Ajax mensen zouden zitten. Nu alleen Dave vos. Kan natuurlijk alle kanten uit gaan, maar hoop dat ze vos wel een belangrijke rol geven. Niet dat hij er bij hangt omdat het moest en de Italianen onderling alles regelen.

24 mei 2024 om 18:36

Laat de trainer zijn eigen staff bepalen in plaats van dat hij nieuwe mensen moet leren kennen. Misschien mag hij ze niet en heb je een verstoorde werkrelatie.

24 mei 2024 om 18:40

Deels ingegeven doordat we Chivu niet rond kregen natuurlijk. En maakt uiteindelijk weinig uit. Geeft hem een iets makkelijkere landing wellicht. En aan de andere kant zijn er achter de schermen genoeg mensen ook bij het elftal betrokken, waar wij natuurlijk ook 'weinig' zicht op hebben. Iedereen binnen de staf heeft zo zijn eigen takenpakket dus dat zal wel goed komen. Daar was dit jaar geen sprake van

24 mei 2024 om 19:37

@Rubje, Driessen weet niet waar hij het over heeft. Waardoor jij weer belangrijke info mist. Dave Vos is eerste assistent. De twee assistenten die Farioli meeneemt waren ook bij Nice zijn 2e en 3e assistent. Zijn eerste assistent blijft achter bij Nice. Eigenlijk precies het tegenovergestelde van John van het Schip die alleen zijn eerste assistent mee mocht nemen en vervolgens hem heel belangrijk maakte.

Vervolgens het Ajax DNA wat zogenaamd ontbreekt. Steijn had 0 Ajax DNA. Schreuder had ook nauwelijks Ajax DNA en wilde frivool gaan voetballen zonder een solide basis. John van het Schip is een echte Ajacied en die ging 541 spelen met nauwelijks druk op de bal en totaal geen erzorgd voetbal. Farioli gaat prat op verzorgd voetbal en zoveel mogelijk drie hoekjes creëren op het veld, bij voorkeur in 433 omdat dit de beste veldbezetting op levert. Dat klinkt toch heel erg hetzelfde als een belangrijke pijler in de visie van de opperajacied, waar ons huidige stadion naar is vernoemd.

24 mei 2024 om 20:22

Volgens mij 2 Italianen, een Spanjaard en een Turk neemt hij mee. Daar tegenover zitten er twee Nederlanders en dicht bij deze staf zitten dan bv Van 't Schip , de Boer , Bosman , Blind en van Gaal.
Ik denk dat als.Ajax een ervaren trainer had aangesteld , dat die meer invloed zou eisen.

24 mei 2024 om 23:37

@ninjakai en weer iets nieuws. Zo veel mogelijk driehoekjes creëren? 99% heeft nice niet of nauwelijks zien spelen maar weten elk detail van deze trainer. Begint steeds lachwekkende te worden......

25 mei 2024 om 01:22

En Leon reageert stelselmatig negatief op mensen die positief praten over Farioli. Begint steeds lachwekkender te worden….

24 mei 2024 om 18:07

Kwaliteit is leidend. Zijn Engels is uitstekend en dat is toch vaak de voertaal.

Maar dit viel te verwachten van de Telegraaf, negatief zonder onderbouwing. Dat mensen hier nog naar luisteren blijft een wonder.

24 mei 2024 om 18:42

De onderbouwing is: we hebben geen ingang (meer) naar de staf want een buitenlander lekt niet daar de T. Daarom is een buitenlandse trainer slecht. Dit zijn echt rioolpraktijken, al heeft Valentijn natuurlijk geen ongelijk dat je met 3 Italianen in de staf wel de identiteit van je club moet waarborgen. Ding is, dat moet altijd, ook met Hollanders, en met Ajacieden. Nu hadden we Van t Schip en die speelde doodleuk 541 (meer dood dan leuk).

24 mei 2024 om 18:48

@Leidsehood

Liever een trainer uit het buitenland die vooruit voetbalt en daar af en toe mee verliest. Dan een trainer die 5-4-1 speelt en hoopt op Brobbey..

24 mei 2024 om 20:21

Het aantrekken van deze trainer is de grootste onzin in tijden. Farioli wilt verzorgd opbouwen van achteruit. Dat kunnen alle Nederlandse trainers en alle Nederlandse spelers kunnen zich probleemloos in een 433 aanpassen of hij nou voor Sparta speelt of bij GAE. Je had Seedorf net zo goed ook kunnen aanstellen.

25 mei 2024 om 01:26

Leuk dat ze verzorgt kunnen opbouwen hier in Nederland, een defensie neerzetten kunnen ze blijkbaar niet. Farioli heeft de meeste clean sheats in de ligue 1. Ajax heeft pak hem beet 80 tegengoals gekregen dit seizoen over alle wedstrijden gezien.

Leuk dat opbouwen van van het Schip (waar ik niks van heb teruggezien overigens) maar verdedigen kunnen ze niet. En begin alsjeblieft niet over het niveau van de Ajax spelers. Go ahead staat defensief beter dan Ajax met godbetert Gerrit Nauber en Joris Kramer achterin. Je hoeft geen goed team te hebben om een goede organisatie neer te zetten, maar dit lukte van het Schip zelfs met 5 man achterin niet.

24 mei 2024 om 18:27

Welke trainer met Ajax DNA had Diessen graag gezien dan? Heitinga en Van t Schip hebben het Ajax DNA, maar dat was nou ook niet bepaald om over naar huis te schrijven....

24 mei 2024 om 18:44

Steijn, dat was om over naar huis te schrijven. Althans, vond hij zelf. Dat deed hij namelijk regelmatig. Vanaf Ibiza. En niet alleen naar huis, ook naar Mike en Valentijn.

24 mei 2024 om 19:34

Lekker met Nederlandse trainers blijven werken bij Oranje, wat mij betreft hoort Oranje 100% Nederlands te zijn. Geen enkele garantie dat een buitenlandse trainer het beter doet.

25 mei 2024 om 04:23

Als je garantie wilt moet je een wasmachine kopen

24 mei 2024 om 21:43

Echt helemaal mee eens, hij moet toch een kans krijgen want op dit moment is er geen Nederlandse trainer die beter is dan een buitenlandse trainer. Iedereen is bezet, en zijn ze toch nog op een goede trainer gekomen dus al met al filosofie klopt van de nieuwbakken trainer samen met de DNA van Ajax dus hopen op
Het beste

25 mei 2024 om 08:33

Ik hoop dat we dat bij Oranje nooit krijgen. Voor mij een reden om het dan niet meer te volgen zelfs. Het is een Nederlands elftal, geen "random elftal".

Overigens is met Farioli natuurlijk niets mis.

25 mei 2024 om 09:16

Ik vind dat Driessen eigenlijk altijd onzin schrijft hoor. Toch had ik graag wat meer ajax in de staff of bestuur gezien (een Bogarde, Jonk, Reiziger, De Boer).

Het Ajax-DNA van Van ‘t Schip zeker? Het gaat gewoon om kwaliteit. Leuk een Nederlandse trainer maar ze kunnen geen goede halen want Slot is naar Liverpool.

Was even benieuwd wie die 'autist' dan zou moeten zijn. Kroes? Nee. Farioli? Ook niet. Blijkt het aan het eind van het artikel Potter te zijn! Zoals eigenlijk altijd blijft het volstrekt onduidelijk wat het Ajax-dna dan zou moeten zijn. Volgens Driessen kan een buitenlandse coach dit onmogelijk in zich hebben. Moet het een oud-speler van Ajax zijn? Maar kan een oud speler een ploeg laten voetballen als Ajax? Zoveel vragen...

Hahah deze man. 'Haal desnoods Lasse Schone van Nec terug', wat heeft het eventueel terughalen van een speler nou weer te maken met het halen van een trainer?

24 mei 2024 om 19:57

Die man heeft nog geen veters gestrikt voor een training bij Ajax. Nog geen woord verteld over selectie, laat staan tegen zijn selectie om nog maar te zwijgen van een wedstrijd laten spelen. En hij wordt nu al bestempeld als belachelijke keuze!

Valentijntje… wat een belachelijk bericht!

Wat een totale onzin weer van Valentijn, het mag onderhand wel eens dat Ajax eindelijk eens buiten de comfortzone treedt en weer eens een buitenlandse trainer aanstelt. Het rijtje Schreuder, Heitinga, Steijn en Van 't schip had bij een pec zwolle niet misstaan.

24 mei 2024 om 18:44

Met alle respect voor Pec Zwolle natuurlijk! Dat bedoel je toch? 😉

25 mei 2024 om 16:00

Haha uiteraard

Zelden zoveel onzin van een persoon gehoord. Komt ie zelf aan met Lasse Schone hahahaha. Zonder ooit een live wedstrijd te hebben gekeken alweer een heel oordeel klaar. Had je Pascal Jansen of Frank de Boer gekozen dan was het niet goed omdat ze weinig uitstraling hebben en saai zijn. Neem je een buitenlander dan is het geen Ajax dna. Met elke keuze zou hij negatief zijn.

24 mei 2024 om 18:46

Ach, volgens mij zijn Cruijff en Van Gaal zijn inspiratiebronnen, dus dat is meer Ajax DNA dan menig Nederlandse trainer

uiteraard beluister ik die podcast niet, maar de artikelen die er altijd uit voortvloeien lees ik met een glimlach. Hoeveel onzin er uit die 2 personen kan komen is altijd om te lachen.
Eerlijk toegegeven zeggen ze wel wat waarheden tussen neus en lippen door, bijv dat het een zware opgave wordt.
dat hele geneuzel over ajax-dna... ging het zo goed toen dat ajax-dna er wel zat? hoelang is dat wel niet geleden? daarnaast wordt een dave vos (heeft ajax-dna toch?) doorgeschoven.
deze gasten hadden volgens mij liever dat een frank de boer weer werd aangesteld...maar daar hadden ze ook weer wat op te zeiken waarschijnlijk. Het is gewoon lachwekkend wat deze pipo's doen, alles voor de clicks, views en aandacht. Door wat "pikante" uitspraken te doen.

hoe is lasse schone opeens ajax-dna trouwens? omdat ie wat jaren voor ajax heeft gespeeld?

Die Kroes is een heel naar mannetje, ook met wat hij met de Vrij geflikt heeft met z'n spelersmakelaars kantoor en die aandelen affaire. Maar gelukkig denken alle Ajacieden dat hij de verlosser is.

24 mei 2024 om 18:22

Gelukkig denken niet alle Ajacieden dat

24 mei 2024 om 18:23

Ik zal wel een van de weinigen zijn maar ik vind het ook niet erg chique van het AD en van De Vrij. Die laten maanden niets van zich horen en juist op het moment dat Kroes aan wordt gesteld verschijnt dit interview een paar weken later.

Maar, dat is slechts toeval en De Vrij wilde eerder niks zeggen. Ja, precies. Maar verder zijn ze neutraal hoor. De Goukas, Moussous, en Twijfels van deze wereld.

24 mei 2024 om 18:29

Het hoger beroep was net geweest en de Vrij was in Nederland, dat hij tussen de eigenlijke rechtszaak en het hoger beroep geen interviews geeft vind ik vrij normaal

24 mei 2024 om 18:39

Het is mij allemaal net te toevallig. Ff lekker stoken en prikken. Moeten ze zelf weten, maar verschuil je dan niet achter '' nee, dat kwam toevallig zo uit hoor. ''

24 mei 2024 om 18:59

Kop in het zand en als Kroes een drama is dan is het huilen met de pet op.
Zie het al gebeuren.

24 mei 2024 om 19:00

De Vrij zegt niets omdat zijn zaak nog in tweede instantie beoordeeld wordt, dat is toch niet meer dan logisch? Natuurlijk ga je niet inhoudelijk in de media treden over een onderhavige zaak. Dat deed hij ook niet toen de zaak in eerste instantie beoordeeld werd, toen er nog geen sprake was van een Kroes bij Ajax...

24 mei 2024 om 19:17

Vanaf De Vrij kan ik het ook nog wel begrijpen, vanaf de AD kant echter niet. Lage streek.

24 mei 2024 om 19:27

Een dagblad wat rapporteert over een uitspraak van een rechter in tweede instantie? Wat is daar een lage streek aan?

Wat in mijn optiek pas echt een lage streek zou zijn, was wanneer ze hier vol mee uitgepakt hadden toen dat gedoe met Kroes losgebarsten was bij Ajax. Het is juist lovenswaardig dat ze toen terughoudendheid betracht hebben daar de zaak nog onder de rechter was.

24 mei 2024 om 20:18

Tinus88, het hoger beroep is afgelopen maand afgerond. Vervolgens krijg je een paar weken verder een interview met de Vrij die misstanden aan de kaak stelt mbt zaakwaarnemers. Is helemaal niet zo gek dat zo'n interview volgt toch? Helemaal omdat het seizoen nu klaar is.

Het AD is niet de PR afdeling van Ajax daarbij vervelend voor Ajax dat Kroes wederom negatief in het nieuws is, maar om daar dan de media van de schuld te geven? Ik zou eerder verwachten dat je Kroes en zijn praktijken zou veroordelen.

Het woord "autist" is een soort modewoord geworden wat links en rechts wordt gebruikt. Beetje onnodig wat mij betreft.

24 mei 2024 om 19:09

Ik stond op het punt ook zoiets te schrijven, spot on, wat mij betreft. Zeer ergerlijk vooral ook voor mensen die gediagnosticeerd zijn met autismespectrumstoornis.

Zoals we vroeger mensen "m***" noemden, maar dat gelukkig inmiddels wel hebben afgeleerd, zou dat voor mij ook wel met de term "autist" mogen gebeuren.

hahahaha er is geen vriendje van de T aangesteld. Dus de messen zijn alweer geslepen. Gelukkig zijn Kroes, Beuker en co allang op de hoogte uit welke hoek dit komt evenals Farioli. 'hele Italiaanse invasie' valt ook allemaal reuze mee


Hij roept dus ook nog om Heitinga, Bergkamp en Jonk. hahaha. Moeten we hun trackrecord er even bij halen. Wat voor t***zooi Jonk overal achterlaat, en dat hij 37 mensen mee MOET hebben en de hele club in de fik zet als iemand de rechtsback van de onder 12 nog niet goed genoeg vind voor 1.

De hoogste tijd dat de heilige huisjes om ver gaan worden geschopt. Daar zijn ze gelukkig mee bezig. Maar dat gaat wss gepaard met een lelijke aanval vanuit deze 2 heren inclusief, de heren van voetbal inside.



24 mei 2024 om 18:51

Het grappige is dat ik Mike Verweij nog vrij genuanceerd vind. Misschien komt dat vanwege dat interview met Kroes. Driessen wordt door heel de voetballerij uitgekotst, dus hij heeft sowieso weinig mensen die hij te vrienden moet houden.

24 mei 2024 om 18:57

Ja, Mike heeft daar natuurlijk wel belang bij. Als die zo los gaat als Driessen wil niemand met hem praten.

Zou de heer Driessen weten dat er een transferperiode aankomt en dat de selectie van Ajax dan kan veranderen?

Nou duidelijk, Farioli is mislukt. Ook nog geen wedstrijd gewonnen met Ajax sinds zijn aanstelling, dus ik snap Valentijn wel.

24 mei 2024 om 18:50

Farioli heeft in zijn eerste interview als Ajax coach onder andere gezegd dat hij "nieuwsgierigheid" een goede eigenschap vindt van spelers. Tsja. Dat gaat natuurlijk niet goed samen met De Telegraaf - de krant voor dom Nederland, dus ik snap Valentijn ook wel.

Ik snap nog steeds niet dat die Driessen een baan heeft als deze en steeds weer een podium krijgt.
Triest figuur, als het Pep was geweest had je niemand gehoord maar is ook een buitenlander.
Gewoon Bullsh..

Hij hoopt dat het een schot in de roos is. Aub zeg als 1 persoon hoopt dat het mislukt dan is het deze vent wel. Want dan kan hij overal aanschuiven om het te zeggen. Aan de andere kant of het nou goed of slecht gaat dan weet hij toch nog wel negatief te zijn. Heeft immers ook jarenlang ten Hag proberen kapot te schrijven in zijn tijd bij Ajax. Zelfs in het seizoen 2018/2019. Eigenlijk te lachenwekken voor woorden deze man zijn journalistiek.

Geen Ajax-DNA in de technische staf? Heeft Dave Vos 15 jaar in de jeugdopleiding van Feyenoord gewerkt dan?

24 mei 2024 om 19:58

Maar normaal gesproken zal hij de assistent zijn met de minste inspraak.

24 mei 2024 om 22:41

Waar heb je gelezen dat hij minste inspraak krijgt dan? Ik lees juist overal dat er een zeer prominente rol voor Dave Vos is weggelegd als assistent en dat hij als beoogde opvolger van Farioli wordt gezien. Dat staat haaks op wat jij zegt.

Heel het Ajax dna is verdwenen ? Dave vos 14 jaar in de jeugd van Ajax gewerkt telt niet ? Moet je persee bij Ajax hebben gespeeld dan om Ajax dna te hebben ? Of zou falentijn misschien niet eens weten dat Dave vos buiten een uitstapje in Schotland al bijna zijn hele werkende leven bij Ajax zit ? En met kroes en Menno zitten er volgens mij twee 100% Ajacieden op de juiste plek.

Snap het ook wel, want Mikey en falentijn hebben nu natuurlijk geen direct lijntje meer met de trainer dat is best lastig, moeten ze echt gaan werken. Was veel makkelijker geweest met een Jansen die ze wekelijks belt natuurlijk

Ach ja, zure Valentijn. Hij kwam aanzetten met mensen zoals Dick Schreuder, de Boer en ik geloof dat hij Jonk ook wel zag zitten. Nou die hebben veel gepresteerd (FdB na Ajax overal mislukt). Daarnaast lopen alle spelers die onder hem gespeeld hebben met hem weg en heeft hij laten zien dat hij luisterd en open staat voor verandering. Dus gaan roepen dat zijn wil wet is en dat hij zijn zin zal doordrukken is niet waar. Laten we zien hoe het uitpakt, maar hier heb ik het beste gevoel over sinds ten Hag.

24 mei 2024 om 21:48

Dick Schreuder wel? Met al zijn Ajax-ervaring… Net als Ten Hag, die Ajax weer liet spelen als vanouds, maar geen verleden had bij de club. En Guardiola, dé Cruijff-leerling, had Driessen die ook direct afgeschreven als hij zou komen? Het is ongelofelijk wat deze man uit zijn strot krijgt.

Ja ten Hag had wel het Ajax dna met al zijn succes ? en van t schip en de boer als ras Ajacied met hun afbraak voetbal, nee valentijn dus wat zwets je nou ? Of wil je weer aandacht, denk t wel. Geef die man zn kans en oordeel als hij een jaar aan de slag is

24 mei 2024 om 20:05

Maar wie waren de assistenten van ten Hag ?

Ook deze trainer verdient een eerlijke kans, maar je kunt toch niet ontkennen dat als er vooraf roept dat er vooral Ajax dna in de staf moet dat het wel vreemd is dat je een trainer met 2 eigen assistenten aantrekt die geen van allen iets met Ajax hebben.
Zeg dan niet dat het Ajax dna een voorwaarde is

25 mei 2024 om 00:01

Maar Ajax dna heeft toch niks te maken met een verleden of connectie met Ajax? Het gaat puur om de filosofie en als zijn inspiratie van oa Cruijff komt past dat prima. Bezeten van het spelletje en inzet eisen van je ploeg hoort er ook bij, en voor zover ik nu kan inschatten heeft ie dat dan weer wel.

Ik mag toch hopen dat de hoofdcoach het mag uitzoeken binnen de selectie, dat hij daar alle macht heeft. Rare uitspraak.

Ik lees geen inhoudelijke kritiek van Driessen op Fariooli. Alleen dat hij, en zijn assistenten , Italiaans zijn. So what?? Laten we de resultaten en de ontwikkeling van Ajax onder Farioli nu eens rustig afwachten. Waar ik benieuwd naar ben: wat wordt de voertaal onderling? Schijnt nu Engels te zijn. Mocht Babel terugkeren, ontbreekt alleen nog de toren;-)). Maar terug naar het onderwerp. Geen enkele rationele onderbouwing.

Even serieus, dit kan toch niet? Hij zegt een aantal dingen die gewoon helemaal niet zo zijn. Een invasie van vier Italianen? Farioli heeft 1 Italiaan, 1 Turk, 1 Engelsman en 1 Spanjaard meegenomen. En zijn wil wordt wet? Er is heel duidelijk aangegeven dat de transfers besloten worden door Farioli, Kroes, Beuker, Lang en Van t Schip. Verder ook heel slap om het huidige beleid van Ajax af te kraken omdat Schreuder en Mislintat aangesteld waren, want de verantwoordelijken daarvoor zijn al weg. En tenslotte, Farioli heeft nul komma nul Ajax-DNA? Zijn speelstijl in hevig geinspireerd door o.a. Cruijff en past ontzettend goed bij Ajax en hoe Ajax wil spelen, veel meer dan sommige trainers uit het verleden die wel voor Ajax hebben gevoetbalt.

25 mei 2024 om 09:31

Precies, Valentijn Driessen heeft zo vaak niet de juiste kennis van zaken. In elk normaal bedrijf zou iemand die zo incompetent is al lang uit z’n functie worden gezet, maar het gaat bij de Telegraaf niet om juiste informatie, maar om sensatie en dan mag iemand roepen wat hij wil…

Het is inderdaad zorgelijk dat dat er op vrijwel alle belangrijke posities inderdaad geen Ajax DNA zit (met name geen oud-topspelers waar Cruijff altijd zo op hamerde) waardoor de balans zoek is. Dat is beleidsmatig een rare beslissing. En een Italiaan aan het roer bij Ajax, Johan Cruijff draait zich om in zijn graf. Maar ik vind Farioli wel een betere keuze dan Potter. Ik ben benieuwd, we gaan het zien!

24 mei 2024 om 23:20

Wat is dat toch met het Ajax dna, dat is al lang ingehaald door het hedendaagse voetbal. Spelen heel veel teams Ajax dna maar dan wat vernieuwder. Is niet zo verkeerd een moderne trainer aan te stellen

Oh, niet dat eeuwige gelul over 'Ajax-DNA'

Of Farioli een succes zal worden, dat zullen we zien. Al kan het niet veel slechter dan wat we afgelopen 2 jaar hebben mogen aanschouwen.

Er zit nu iig een trainer met een duidelijke visie en werkwijze. En zover ik hoor en lees heeft Ajax hem aandachtig gescout.

Maar goed, dan komen weer zeikerige mastodonten als Driessen met het Ajax-DNA. Kunnen we die term ook bij het grof vuil zetten?

Als ik aan Ajax denk, denk ik aan aanvallend spel, technisch vernuft en leuke nieuwe talenten. Maar ook een club die zich om de zoveel tijd weer opnieuw moet hervinden. En dat laatste, daar zit Ajax nu middenin.

We trappen er allemaal weer in door te reageren. Maar wat een debiel is deze man toch, waarom verdient hij geld met dit !?

Wie had Ajax moeten halen dan ? Klopp, Guardiola of toch Ancelotti. O nee wacht Heitinga als hoofdtrainer en misschien Schöne als assistent/speler. Hou nou toch op met me.

Ik weet niet of dit een goede keus is, maar dat weer je nooit van te voren. Het is in ieder geval een trainer die bezig is met zn vak en een idee/systeem in zijn team weet te brengen.

De vlag gaat uit als hij en zijn vriend mike toch met pensioen gaan, als het niet in hun straatje past schrijven we alles kapot…

we hebben in het verleden met bergkamp en jonk veel Ajax dna gehad, in het technisch hart, volgens mij liep dat ook niet zo lekker,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren